luni, 1 octombrie 2018
48/22.03.2012 Lege privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici

L E G E

privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici

 

nr. 48  din  22.03.2012

 

Monitorul Oficial nr.63/213 din 31.03.2012

 

* * *

Abrogat: 01.12.2018

Legea R.Moldova nr.270 din 23.11.2018

 

C U P R I N S

 

Capitolul I

DISPOZIŢII GENERALE

Articolul 1. Obiectul şi scopul legii

Articolul 2. Principiile sistemului de salarizare

Articolul 3. Sfera de aplicare a prezentei legi

Articolul 4. Administrarea sistemului de salarizare

 

Capitolul II

SALARIUL FUNCŢIONARULUI PUBLIC

Articolul 5. Componentele salariului

Articolul 6. Salariul de funcţie

Articolul 7. Sporul pentru grad de calificare, grad special şi rang diplomatic

Articolul 71. Plăţi de stimulare

Articolul 8. Abrogat

Articolul 81. Sporul pentru eficienţă în activitate

Articolul 82. Reexaminarea sporului pentru eficienţă în activitate

Articolul 83. Sporul pentru eficienţă în activitatea Curţii de Conturi

Articolul 84. Condiţii specifice de salarizare pentru angajaţii Serviciului Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor

Articolul 85. Sporul pentru eficienţă în activitatea Comisiei Electorale Centrale

Articolul 9. Suplimentele de plată pentru munca suplimentară

Articolul 10. Premiul anual

Articolul 11. Premiile unice

 

Capitolul III

STABILIREA SALARIULUI

Articolul 12. Reguli generale privind stabilirea salariului

Articolul 13. Salariul de funcţie în cazul asigurării interimatului sau în cazul detaşării

Articolul 14. Salariul de funcţie al funcţionarilor publici promovaţi în funcţie

Articolul 15. Stabilirea salariului de funcţie în situaţii speciale

Articolul 16. Revizuirea salariilor de funcţie ale funcţionarilor publici

 

Capitolul IV

DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII

Articolul 17. Abrogat

Articolul 18. Reguli privind stabilirea salariilor de funcţie începînd cu anul 2012

Articolul 19. Asigurarea menţinerii veniturilor salariale ale funcţionarilor publici

Articolul 20. Îndatoririle Guvernului

Articolul 21. Dispoziţii tranzitorii

Articolul 22. Dispoziţii restrictive

Articolul 23. Anexe

 

Anexa nr.1 Salariile de funcţie ale funcţionarilor publici conform gradelor şi treptelor de salarizare

Anexa nr.2 Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din autorităţile publice centrale

Anexa nr.3 Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din autorităţile publice locale

Anexa nr.4 Mărimea sporului pentru grad de calificare, grad special şi rang diplomatic

 

 

 

Parlamentul adoptă prezenta lege organică.

 

Capitolul I

DISPOZIŢII GENERALE

Articolul 1. Obiectul şi scopul legii

(1) Prezenta lege reglementează modul şi condiţiile de salarizare a funcţionarilor publici, precum şi mărimea salariilor acestora.

(2) Sistemul de salarizare a funcţionarilor publici instituie cadrul general pentru aplicarea de standarde şi proceduri unitare de stabilire a salariilor şi asigură:

a) crearea unei ierarhii a salariilor pe categorii de funcţionari publici;

b) stabilirea salariilor în funcţie de importanţa, răspunderea, complexitatea şi riscurile activităţii desfăşurate, precum şi în funcţie de performanţele profesionale ale funcţionarilor publici;

c) stabilirea unor norme transparente şi uşor de aplicat.

(3) Scopul prezentei legi este asigurarea condiţiilor necesare pentru exercitarea eficientă de către funcţionarii publici a atribuţiilor, precum şi contribuirea la asigurarea autorităţilor publice cu personal competent şi motivat.

[Art.1 modificat prin Legea nr.295 din 22.12.2016, în vigoare 01.01.2017]

 

Articolul 2. Principiile sistemului de salarizare

Sistemul de salarizare a funcţionarilor publici are la bază următoarele principii:

a) supremaţia legii, principiu conform căruia drepturile de natură salarială se stabilesc şi se acordă în condiţiile legislaţiei în vigoare;

b) competitivitate, principiu potrivit căruia este necesară echilibrarea nivelului veniturilor salariale din sectorul public cu cel din sectorul privat pentru funcţii sau activităţi similare ori comparabile sub aspectul complexităţii şi al responsabilităţilor;

c) proporţionalitate, principiu conform căruia sistemul de salarizare asigură stabilirea şi acordarea salariului raportat la nivelul competenţelor cerute pentru ocuparea postului, la complexitatea activităţii desfăşurate şi la gradul de responsabilitate, la condiţiile de muncă, pe baza criteriilor generale de clasificare a funcţiilor publice;

d) motivare, principiu potrivit căruia sistemul de salarizare permite evoluţia în carieră a funcţionarilor publici în condiţiile legii, recunoaşterea şi recompensarea performanţelor profesionale individuale;

e) echitate şi coerenţă, principiu conform căruia sistemul de salarizare creează oportunităţi egale prin reglementarea principiilor şi normelor unitare privind stabilirea salariului funcţionarului public;

f) flexibilitate şi adaptabilitate, principiu potrivit căruia sistemul de salarizare asigură un cadru general şi flexibil care permite ajustarea periodică a remuneraţiei funcţionarilor publici în funcţie de evoluţia economică, de modificările legislative şi instituţionale, precum şi gestiunea descentralizată a implementării;

g) responsabilitate, principiu conform căruia executorii de buget răspund de respectarea drepturilor funcţionarilor publici reglementate de prezenta lege, iar funcţionarii publici răspund de exercitarea atribuţiilor şi îndeplinirea obligaţiilor, în condiţiile legii;

h) transparenţă, principiu potrivit căruia mecanismul de stabilire a salariilor şi a altor drepturi de natură salarială ale funcţionarilor publici face parte din categoria informaţiilor de interes public.

 

Articolul 3. Sfera de aplicare a prezentei legi

Prevederile prezentei legi se aplică funcţionarilor publici din autorităţile publice specificate în anexa nr.1 la Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, precum şi funcţionarilor publici cu statut special din serviciul vamal şi din serviciul diplomatic.

[Art.3 modificat prin Legea nr.166 din 26.07.2018, în vigoare 24.09.2018]

[Art.3 completat prin Legea nr.134 din 17.06.2016, în vigoare 01.08.2016]

 

Articolul 4. Administrarea sistemului de salarizare

(1) Administrarea sistemului de salarizare a funcţionarilor publici se asigură de fiecare executor de buget, cu încadrarea în resursele bugetare aprobate şi în efectivul-limită al autorităţii publice aprobat conform legislaţiei în vigoare.

(2) Pentru asigurarea administrării sistemului de salarizare şi a sistemului de carieră în funcţia publică, executorii de buget pot aproba redistribuirea unor posturi în cadrul subdiviziunilor autorităţii publice sau între structurile subordonate prin promovarea sau transferul funcţionarilor publici, cu încadrarea în resursele bugetare aprobate şi în efectivul-limită al autorităţii publice aprobat conform legislaţiei în vigoare.

 

Capitolul II

SALARIUL FUNCŢIONARULUI PUBLIC

Articolul 5. Componentele salariului

(1) Salariul total al funcţionarului public pentru activitatea desfăşurată lunar, pe durata normală a timpului de lucru stabilită de lege, potrivit sarcinilor şi atribuţiilor din fişa postului, este constituit din:

a) salariul de funcţie;

b) sporul pentru grad de calificare, grad special şi rang diplomatic;

c) sporul lunar pentru eficienţă;

d) plăţi de stimulare.

 

[Alin.(2) art.5 abrogat prin Legea nr.295 din 22.12.2016, în vigoare 01.01.2017]

 

(3) În condiţiile legii, funcţionarul public poate beneficia de suplimente de plată pentru munca suplimentară.

[Art.5 modificat prin Legea nr.166 din 26.07.2018, în vigoare 24.09.2018]

[Art.5 modificat prin Legea nr.295 din 22.12.2016, în vigoare 01.01.2017]

 

Articolul 6. Salariul de funcţie

(1) Pentru stabilirea salariilor de funcţie ale funcţionarilor publici în raport cu sarcinile şi atribuţiile funcţiei ocupate, se instituie 23 de grade de salarizare, specificate în anexa nr.1.

(2) Gradul de salarizare reprezintă elementul sistemului de salarizare în baza căruia se determină salariul de funcţie pentru funcţionarii publici în dependenţă de diferenţierea lor conform ierarhiei funcţiilor în domeniile respective de activitate.

(3) Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din autorităţile publice sînt indicate în anexele nr.2 şi nr.3. Pentru adjuncţii conducătorilor de unităţi şi subdiviziuni nespecificaţi în anexele nr.2 şi nr.3, gradul de salarizare se va stabili cu un grad inferior faţă de cel prevăzut pentru conducătorul respectiv. Salariile de funcţie conform treptelor din gradele de salarizare specificate în anexele nr.2 şi nr.3 sînt stabilite pentru funcţionarii publici cu studii superioare. Pentru persoanele care nu au nivelul de pregătire necesar, salariile de funcţie corespunzătoare treptelor şi gradelor de salarizare deţinute se aplică cu coeficientul 0,95.

(4) În funcţie de specificul şi condiţiile de activitate, gradele de salarizare specificate în anexele nr.2 şi nr.3 se majorează:

a) cu un grad – dacă activitatea desfăşurată impune păstrarea secretului de stat în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care se ia cunoştinţă în exerciţiul funcţiei;

b) cu unu sau două grade – pentru funcţionarii publici care deţin funcţii de control (controlor, controlor-revizor, inspector) şi care desfăşoară activitate în condiţii de risc pentru sănătate şi viaţă angajaţi ai organelor abilitate cu funcţii de control economico-financiar, fiscal, vamal, de control în domeniile concurenţei, muncii, asistenţei sociale, asigurărilor sociale, prevenirii şi combaterii corupţiei, prevenirii şi combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului, de control al activităţilor nucleare şi radiologice şi reacţionare la incidente cu materiale nucleare sau radioactive, de control în domeniul protecţiei mediului şi folosirii resurselor naturale, pe perioada de exercitare a funcţiei;

b1) cu două grade – pentru funcţionarii publici care desfăşoară activitate în cadrul delegaţiei Republicii Moldova în Comisia Unificată de Control, pe perioada activităţii în cadrul delegaţiei;

c) cu trei grade – pentru funcţionarii publici care activează în localităţile din partea stîngă a Nistrului, în satul Varniţa (raionul Anenii Noi) şi în satele Copanca şi Hagimus (raionul Căuşeni).

Funcţiile publice, modul şi condiţiile de majorare a gradelor de salarizare prevăzute la prezentul alineat se stabilesc de Guvern.

(5) Pentru diferenţierea salariului de funcţie în dependenţă de performanţa profesională individuală a funcţionarului public, în limitele gradului de salarizare stabilit se instituie trepte de salarizare.

(6) Treptele de salarizare se stabilesc astfel:

a) 5 trepte pentru gradele de salarizare 21-23;

b) 9 trepte pentru gradele de salarizare 1-20.

(7) Creşterea salariului de funcţie de la o treaptă la alta constituie 7,5% faţă de salariul de funcţie corespunzător treptei I de salarizare pentru funcţionarii publici de conducere de nivel superior şi 5,0% pentru funcţionarii publici de conducere şi funcţionarii publici de execuţie.

(8) Treapta I de salarizare se acordă funcţionarilor publici debutanţi şi funcţionarilor publici de conducere de nivel superior numiţi în funcţie prin concurs.

(9) Trecerea funcţionarului public într-o treaptă de salarizare superioară se efectuează succesiv, cu condiţia că a activat minimum un an în treapta de salarizare din care avansează şi a obţinut la evaluarea anuală a performanţelor profesionale individuale cel puţin calificativul “bine” pentru avansarea în treptele II-VI şi, respectiv, minimum 2 ani pentru avansarea în treptele VII-IX.

(10) Dacă a obţinut la evaluarea performanţelor profesionale individuale calificativul “satisfăcător”, funcţionarul public rămîne în aceeaşi treaptă de salarizare.

(101) Pentru trecerea funcţionarilor publici într-o treaptă de salarizare superioară conform prevederilor alin.(9) se alocă anual mijloace în limita a 4% din fondul anual de salarizare, calculat în raport cu salariile de funcţie prevăzute în schema de încadrare pentru funcţiile publice.

(11) Salariul de funcţie al funcţionarilor publici care au atins, în gradul respectiv de salarizare, treapta maximală de salarizare (V – pentru funcţionarii publici de conducere de nivel superior, IX – pentru funcţionarii publici de conducere şi funcţionarii publici de execuţie) poate fi majorat cu 5% din trei în trei ani dacă performanţele profesionale individuale au fost apreciate cu calificativul “foarte bine” cel puţin de două ori în ultimii trei ani.

(12) Pentru majorarea salariilor de funcţie în modul prevăzut la alin.(11) se alocă anual mijloace în limita a 3% din fondul anual de salarizare, calculat în raport cu salariile de funcţie prevăzute în schema de încadrare. Funcţionarii publici care vor beneficia de majorare a salariilor de funcţie se desemnează anual, în cursul lunii februarie, în baza rezultatelor obţinute la evaluarea performanţelor profesionale individuale în ultimii trei ani. Salariile majorate se aprobă printr-un act administrativ al conducătorului autorităţii publice şi se plătesc începînd cu 1 aprilie a anului în curs.

[Art.6 completat prin Legea nr.71 din 26.04.2018, în vigoare 18.05.2018]

[Art.6 completat prin Legea nr.185 din 21.09.2017, în vigoare 27.10.2017]

[Art.6 modificat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.03.2015]

[Art.6 modificat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]

[Art.6 completat prin Legea nr.64 din 11.04.2014, în vigoare 09.05.2014]

[Art.6 completat prin Legea nr.174 din 12.07.2013, în vigoare 02.08.2013]

[Art.6 completat prin Legea nr.49 din 22.03.2013, în vigoare 12.04.2013]

[Art.6 completat prin Legea nr.178 din 11.07.2012, în vigoare 14.09.2012]

 

Articolul 7. Sporul pentru grad de calificare, grad special şi rang diplomatic

(1) Sporul lunar pentru grad de calificare, grad special sau rang diplomatic se plăteşte în mărimile specificate în anexa nr.4.

(2) Sporul lunar pentru grad de calificare, grad special sau rang diplomatic se plăteşte pentru timpul efectiv lucrat în funcţia publică.

 

Articolul 71. Plăţi de stimulare

(1) Funcţionarii publici beneficiază de un premiu anual.

(2) Funcţionarii publici beneficiază de premii unice.

(3) Funcţionarii publici beneficiază de alte plăţi de stimulare, care se achită din contul mijloacelor alocate anual în limita a 15% din fondul anual de salarizare, calculat în raport cu salariile de funcţie prevăzute în schema de încadrare a autorităţii publice şi economiile mijloacelor pentru retribuirea muncii alocate pe anul respectiv, în modul şi în condiţiile stabilite de Guvern.

(4) Alte plăţi de stimulare nu se acordă funcţionarilor publici care, pe perioada de gestiune, au fost sancţionaţi disciplinar. În cazul în care instanţa de judecată suspendă actul administrativ de sancţionare a funcţionarului, plăţile se acordă în condiţiile alin.(3).

[Art.71 modificat prin Legea nr.153 din 14.07.2017, în vigoare 18.08.2017]

[Art.71 introdus prin Legea nr.295 din 22.12.2016, în vigoare 01.01.2017]

 

Articolul 8. Sporul lunar pentru intensitatea muncii

[Art.8 abrogat prin Legea nr.153 din 14.07.2017, în vigoare 18.08.2017]

[Art.8 în redacţia Legii nr.295 din 22.12.2016, în vigoare 01.01.2017]

[Art.8 modificat prin Legea nr.152 din 01.07.2016, în vigoare 01.08.2016]

[Art.8 modificat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.03.2015]

[Art.8 modificat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]

 

Articolul 81. Sporul pentru eficienţă în activitate

(1) Angajaţilor Serviciului Fiscal de Stat, Serviciului Vamal şi Inspecţiei financiare, care au statut de funcţionar public, inclusiv celor cu statut special, li se stabileşte spor lunar pentru eficienţă în activitatea desfăşurată în autorităţile respective în mărime de la 0,8 pînă la 1,5 salariu mediu lunar pe economie realizat în anul precedent.

(2) Modul şi condiţiile de plată a sporului se aprobă de către Ministerul Finanţelor.

[Art.81 introdus prin Legea nr.281 din 16.12.2016, în vigoare 01.01.2017]

 

Articolul 82. Reexaminarea sporului pentru eficienţă în activitate

(1) Reexaminarea sporului stabilit în condiţiile art.81, reieşind din cuantumul salariului mediu lunar pe economie realizat în anul precedent, se efectuează anual de la 1 aprilie, în limita alocaţiilor prevăzute în acest scop în bugetul public naţional.

(2) Cuantumul salariului mediu lunar pe economie realizat în anul precedent se prezintă anual de către Ministerul Finanţelor spre a fi publicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

[Art.82 modificat prin Legea nr.79 din 24.05.2018, în vigoare 15.06.2018]

[Art.82 introdus prin Legea nr.281 din 16.12.2016, în vigoare 01.01.2017]

 

Articolul 83. Sporul pentru eficienţă în activitatea Curţii de Conturi

Angajaţilor Curţii de Conturi care au statut de funcţionari publici li se stabileşte spor lunar pentru eficienţă în activitate în mărime de până la 100% din salariile de funcţie, prevăzute în anexa nr.1.

[Art.83 introdus prin Legea nr.23 din 23.02.2018, în vigoare 02.03.2018]

 

Articolul 84. Condiţii specifice de salarizare pentru angajaţii Serviciului Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor

(1) Pentru funcţionarii publici cu statut special din cadrul Serviciului Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor se stabileşte spor lunar pentru eficienţă în combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului în mărime de pînă la 1,5 salarii de funcţie. Modul şi condiţiile de plată a sporului lunar se aprobă de către directorul Serviciului Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor.

(2) Funcţionarii publici cu statut special din cadrul Serviciului Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor beneficiază de alte plăţi de stimulare conform art.71 şi de premiu anual în conformitate cu art.10.

[Art.84 introdus prin prin Legea nr.71 din 26.04.2018, în vigoare 18.05.2018]

 

Articolul 85. Sporul pentru eficienţă în activitatea Comisiei Electorale Centrale

Funcţionarii publici din cadrul Comisiei Electorale Centrale pot beneficia de spor lunar pentru eficienţă în activitate în mărime de pînă la 1,5 salarii de funcţie, în modul stabilit de preşedintele Comisiei Electorale Centrale.

[Art.85 introdus prin prin Legea nr.71 din 26.04.2018, în vigoare 18.05.2018]

 

Articolul 9. Suplimentele de plată pentru munca suplimentară

(1) Pentru activitate suplimentară, funcţionarul public are dreptul la:

a) plată pentru orele prestate peste durata normală a timpului de lucru sau în zilele de sărbătoare nelucrătoare şi/sau în zilele de repaus pentru activităţi desfăşurate potrivit atribuţiilor din fişa postului;

b) suplimente pentru cumularea atribuţiilor funcţiei deţinute cu atribuţiile unei funcţii publice vacante sau temporar vacante.

(2) Plata orelor prestate peste durata normală a timpului de lucru sau în zilele de sărbătoare nelucrătoare şi/sau în zilele de repaus se efectuează în modul, condiţiile şi mărimile specificate la art.19 din Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.

(3) Suplimentele pentru cumularea atribuţiilor funcţiei deţinute cu atribuţiile unei funcţii publice vacante sau temporar vacante se stabilesc funcţionarilor publici de conducere şi de execuţie prin act administrativ al conducătorului autorităţii publice pe parcursul lunii gestionare. Cuantumul suplimentelor menţionate nu va depăşi 100% din salariul de funcţie corespunzător treptei I a gradului de salarizare stabilit titularului funcţiei publice vacante sau temporar vacante. Funcţionarii publici de conducere pot cumula doar funcţii de execuţie.

(4) Pentru executarea de către locţiitorul titular a atribuţiilor funcţiei publice de conducere vacante sau temporar vacante suplimente nu se plătesc. În cazul în care exercită atribuţiile funcţiei publice de conducere vacante sau temporar vacante fără a fi locţiitor titular şi fără a exercita obligaţiile funcţiei de bază, funcţionarul public va primi salariul de funcţie stabilit titularului funcţiei publice de conducere vacante sau temporar vacante. Dacă îndeplineşte atribuţiile unei funcţii de demnitate publică vacante sau temporar vacante fără a exercita obligaţiile funcţiei de bază, funcţionarul public va primi salariul lunar stabilit titularului funcţiei de demnitate publică vacante sau temporar vacante.

(5) Autorităţile publice locale pot stabili funcţionarilor publici un premiu anual, acordat în baza deciziei autorităţii locale deliberative, în cuantum de pînă la 3 salarii lunare în limita a 30% din veniturile (cu excepţia transferurilor şi granturilor) obţinute suplimentar la cele aprobate (rectificate) pentru anul bugetar finalizat, cu condiţia neadmiterii, la sfîrşitul anului bugetar, a datoriilor creditoare cu termenul de achitare expirat. Premiul în cauză se acordă în baza unui regulament intern aprobat prin decizia consiliului local respectiv şi se plăteşte în anul următor anului bugetar finalizat, din contul şi în limita bugetului rectificat pentru anul în curs.

(6) Colaboratorii vamali care au contribuit la încasarea veniturilor la bugetul de stat din depistarea încălcărilor ca urmare a controlului vamal efectuat de echipele mobile sînt stimulaţi financiar, în valoare de pînă la 10% din sumele încasărilor respective, din contul bugetului Serviciului Vamal. Procedura de stabilire a stimulărilor menţionate se va efectua în baza unui regulament aprobat de Ministerul Finanţelor.

[Art.9 modificat prin Legea nr.295 din 22.12.2016, în vigoare 01.01.2017]

[Art.9 modificat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]

[Art.9 modificat prin Legea nr.324 din 23.12.2013, în vigoare 01.01.2014]

 

Articolul 10. Premiul anual

(1) Funcţionarii publici beneficiază de un premiu anual egal cu 10% din salariul anual total, acordat proporţional cu timpul efectiv lucrat în anul respectiv.

(2) Premiul anual poate fi redus sau anulat în cazul funcţionarilor publici care au fost sancţionaţi disciplinar în anul pentru care se face premierea. În cazul suspendării de către instanţa de judecată a actului administrativ de sancţionare a funcţionarului, premiul se va acorda în condiţiile alin.(1).

(3) Premiul anual se plăteşte în anul următor celui pentru care se face premierea.

 

Articolul 11. Premiile unice

Funcţionarii publici pot beneficia de premii unice cu prilejul jubileelor, al sărbătorilor profesionale şi al zilelor de sărbătoare nelucrătoare, care se plătesc din contul economiei mijloacelor pentru retribuirea muncii alocate pe anul respectiv. Cuantumul premiului unic nu va depăşi salariul de funcţie al salariatului premiat.

 

Capitolul III

STABILIREA SALARIULUI

Articolul 12. Reguli generale privind stabilirea salariului

(1) Salariul se stabileşte şi se plăteşte pentru activitatea desfăşurată pe perioada unei luni calendaristice, în timpul normal de muncă, proporţional cu durata efectiv lucrată.

(2) Salariul funcţionarului public se stabileşte, în limitele şi în condiţiile prevăzute de prezenta lege şi de normele sale de aplicare, prin act administrativ al conducătorului autorităţii publice în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public.

 

Articolul 13. Salariul de funcţie în cazul asigurării interimatului sau în cazul detaşării

(1) Funcţionarul public care asigură interimatul funcţiei publice de conducere de nivel superior sau al funcţiei publice de conducere are dreptul la salariul de funcţie corespunzător funcţiei exercitate temporar, stabilit în condiţiile art.14.

(2) Funcţionarului public detaşat în interes de serviciu în cadrul altei autorităţi publice i se păstrează salariul de funcţie stabilit pentru funcţia din care a fost detaşat.

(3) Pe perioada detaşării, funcţionarul public beneficiază, pe lîngă salariul de funcţie, şi de celelalte drepturi acordate personalului din autoritatea publică respectivă, în condiţiile prezentei legi.

(4) Drepturile acordate pe perioada detaşării sînt suportate de autoritatea publică în care este detaşat funcţionarul public. În caz de imposibilitate a achitării drepturilor salariale de către autoritatea publică în care a fost detaşat funcţionarul public, achitarea se va efectua de către autoritatea care a detaşat salariatul.

(5) În cazul în care într-o funcţie publică este detaşat un funcţionar public cu statut special (militar), acesta va beneficia, pe perioada detaşării, de salariul de funcţie corespunzător funcţiei publice exercitate temporar, iar treapta de salarizare se va stabili în condiţiile art.15 alin.(6). În cazul în care salariul astfel stabilit va fi mai mic decît cel avut pînă la detaşare, funcţionarului public detaşat i se va plăti diferenţa de salarii.

[Art.13 completat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]

 

Articolul 14. Salariul de funcţie al funcţionarilor publici promovaţi în funcţie

(1) Funcţionarii publici promovaţi în funcţie au dreptul la salariul de funcţie stabilit conform gradului de salarizare pentru funcţia publică respectivă pe treapta de salarizare dobîndită în funcţia precedentă.

[Art.14 modificat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]

 

Articolul 15. Stabilirea salariului de funcţie în situaţii speciale

(1) Funcţionarii publici de conducere de nivel superior şi funcţionarii publici de conducere care solicită transferul într-o funcţie publică de conducere sau, după caz, de execuţie vacantă au dreptul la salariul de funcţie prevăzut pentru funcţia publică în care vor fi numiţi, corespunzător treptei de salarizare dobîndite în calitate de funcţionar public de conducere de nivel superior sau, după caz, de funcţionar public de conducere.

(2) Funcţionarii publici de conducere care ocupă, ca urmare a reorganizării, funcţii publice de conducere de nivel inferior sau, după caz, de execuţie au dreptul la salariul de funcţie conform gradului de salarizare pentru funcţia publică în care vor fi numiţi, corespunzător treptei de salarizare dobîndite în funcţia de conducere deţinută anterior.

(3) Funcţionarii publici transferaţi au dreptul la salariul de funcţie pentru funcţia publică în care vor fi transferaţi, corespunzător treptei de salarizare dobîndite în funcţia deţinută anterior.

(4) Prevederile alin.(3) se aplică în mod corespunzător şi funcţionarilor publici reîncadraţi dacă prin hotărîre judecătorească definitivă şi irevocabilă nu se prevede altfel.

(5) Funcţionarii publici de conducere de nivel superior care sînt transferaţi într-o altă funcţie publică au dreptul la salariul de funcţie stabilit la nivelul prevăzut pentru funcţia respectivă, corespunzător treptei de salarizare dobîndite anterior.

(6) Pentru funcţionarii publici care se vor reîncadra în funcţie publică după punerea în vigoare a prezentei legi, treapta de salarizare se acordă la decizia conducătorului, ţinînd cont de evaluarea anterioară a performanţelor profesionale individuale, dar nu mai înaltă de treapta IV.

(7) Persoanelor care, anterior încadrării în serviciul public, au activat cel puţin 2 ani în funcţiile corpului de ofiţeri ai organelor apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice, persoanelor care au deţinut funcţii de demnitate publică sau funcţii în cabinetul persoanei cu funcţie de demnitate publică, precum şi persoanelor care au activat cel puţin 5 ani în întreprinderi, instituţii sau organizaţii în funcţii de conducere sau în calitate de specialişti în domeniul legat de profilul de activitate în funcţia publică, treapta de salarizare se acordă în limitele treptelor II–IV la decizia conducătorului autorităţii publice.

(8) Funcţionarii publici care ocupă, în rezultatul concursului, o altă funcţie publică, în aceeaşi sau altă autoritate publică, au dreptul la salariul de funcţie prevăzut pentru funcţia publică pentru care au participat la concurs corespunzător treptei de salarizare dobîndite în funcţia deţinută anterior.

(9) Pentru funcţionarii publici specificaţi la alin.(6), (7) şi (8) ale prezentului articol, modul de stabilire a treptelor de salarizare prevăzut la art.18 alin.(2) nu se aplică.

[Art.15 completat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]

 

Articolul 16. Revizuirea salariilor de funcţie ale funcţionarilor publici

(1) Salariile de funcţie stabilite în condiţiile prezentei legi conform gradelor şi treptelor de salarizare, potrivit anexei nr.1, pot fi majorate periodic în funcţie de condiţiile economice concrete şi posibilităţile bugetului public naţional.

(2) În cazul majorării salariilor de funcţie, funcţionarilor publici li se păstrează treptele de salarizare deţinute anterior.

 

Capitolul IV

DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII

Articolul 17. Intrarea în vigoare

[Art.17 abrogat prin Legea nr.295 din 22.12.2016, în vigoare 01.01.2017]

[Art.17 modificat prin Legea nr.324 din 23.12.2013, în vigoare 01.01.2014]

[Art.17 modificat prin Legea nr.178 din 11.07.2012, în vigoare 14.09.2012]

 

Articolul 18. Reguli privind stabilirea salariilor de funcţie începînd cu anul 2012

(1) Începînd cu 1 aprilie 2012, salariile de funcţie ale funcţionarilor publici se vor stabili în mărimile specificate în anexa nr.1, conform gradelor de salarizare corespunzătoare funcţiilor publice incluse în statele de personal ale autorităţilor publice.

(2) Treptele de salarizare conform gradelor de salarizare corespunzătoare funcţiilor deţinute se acordă, începînd cu 1 aprilie 2012, astfel:

a) pentru funcţionarii publici în exerciţiul funcţiei la data intrării în vigoare a prezentei legi:

- se calculează salariul lunar total cuvenit funcţionarului public conform condiţiilor de salarizare prevăzute de Legea nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar şi de hotărîrea Guvernului privind salarizarea funcţionarilor publici, cu excluderea sporului pentru grad de calificare, grad special sau rang diplomatic;

- în baza rezultatului obţinut şi în limitele fondului de salarizare aprobat, conducătorul autorităţii publice stabileşte treapta de salarizare căreia îi corespunde salariul egal sau mai mare decît cel calculat conform subalineatului întîi de la prezenta literă după cum urmează:

treapta I – funcţionarilor publici cu o vechime în serviciul public realizată după 27 august 1991 de pînă la 2 ani;

treptele II-V – funcţionarilor publici cu o vechime în serviciul public realizată după 27 august 1991 de la 2 la 15 ani;

treptele V-VII – funcţionarilor publici cu o vechime în serviciul public realizată după 27 august 1991 de peste 15 ani;

b) pentru funcţionarii publici numiţi în serviciul public începînd cu 1 aprilie 2012, treapta de salarizare se stabileşte conform art.6 alin.(8) şi/sau art.15 din prezenta lege.

(3) Gradele şi treptele de salarizare astfel stabilite se fixează prin act administrativ al conducătorului autorităţii publice în schema de încadrare a autorităţii şi în dosarele personale ale funcţionarilor publici.

(4) Avansarea funcţionarului public în treptele de salarizare următoare se va efectua în modul prevăzut la art.6 din prezenta lege.

(5) La determinarea de la 1 aprilie 2012 a treptelor de salarizare, treptele de salarizare IV-V pentru funcţionarii publici de conducere de nivel superior şi, respectiv, treptele VIII-IX pentru funcţionarii publici de conducere şi funcţionarii publici de execuţie nu se vor acorda, ele urmînd să fie aplicate ulterior în conformitate cu art.6 din prezenta lege.

 

Articolul 19. Asigurarea menţinerii veniturilor salariale ale funcţionarilor publici

(1) În cazul în care, pentru unii funcţionari publici, prin aplicarea prevederilor prezentei legi sau ale Legii nr.155 din 21 iulie 2011 pentru aprobarea Clasificatorului unic al funcţiilor publice, salariul total calculat este mai mic decît salariul total calculat funcţionarilor publici respectivi la data intrării în vigoare a prezentei legi conform condiţiilor de salarizare în vigoare prevăzute de Legea nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar şi de hotărîrea Guvernului privind salarizarea funcţionarilor publici, acestora li se va plăti diferenţa de salariu pe perioada de activitate în autoritatea publică respectivă în aceeaşi funcţie sau într-o funcţie mai înaltă.

(2) Diferenţa de salariu se va calcula şi se va plăti pe perioada exercitării în continuare de către funcţionarul public a sarcinilor în cadrul autorităţii publice respective în modul prevăzut la art.38 din Legea nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar.

 

Articolul 20.

Guvernul:

a) în termen de 6 luni:

- va prezenta Parlamentului propuneri pentru aducerea legislaţiei în vigoare în conformitate cu prezenta lege;

- va aduce actele sale normative în concordanţă cu prezenta lege;

b) în termen de 8 luni, va adopta actele normative necesare executării prezentei legi;

c) în termen de 24 de luni, va realiza evaluarea funcţiilor publice şi, după caz, va propune Parlamentului modificări şi/sau completări ale sistemului de gradare a funcţiilor publice.

 

Articolul 21.

Pînă la aducerea legislaţiei în conformitate cu prezenta lege, actele legislative în vigoare, precum şi orice alte prevederi cu privire la salarizarea funcţionarilor publici se aplică în măsura în care nu contravin acesteia.

 

Articolul 22.

Odată cu intrarea în vigoare a prezentei legi, la elaborarea oricăror acte legislative, se interzice includerea în ele a prevederilor ce ţin de salarizarea funcţionarilor publici.

 

Articolul 23.

Anexele nr.1-4 fac parte integrantă din prezenta lege.

 

PREŞEDINTELE PARLAMENTULUIMarian LUPU

Chişinău, 22 martie 2012.
Nr.48.

 

 

Anexa nr.1

 

Salariile de funcţie ale funcţionarilor publici

conform gradelor şi treptelor de salarizare

 

(în lei)

Gradele
de salarizare
Treptele de salarizare
IIIIIIIVVVIVIIVIIIIX
23780083858970955510140
2274007955851090659620
2170007525 805085759100
20660069307260759079208250858089109240
19630066156930724575607875819085058820
18600063006600690072007500780081008400
17570059856270655568407125741076957980
16540056705940621064806750702072907560
15510053555610586561206375663068857140
14480050405280552057606000624064806720
13460048305060529055205750598062106440
12440046204840506052805500572059406160
11420044104620483050405250546056705880
10400042004400460048005000520054005600
9380039904180437045604750494051305320
8360037803960414043204500468048605040
7340035703740391040804250442045904760
6320033603520368038404000416043204480
5300031503300345036003750390040504200
428002940 3080322033603500 364037803920
3260027302860299031203250338035103640
2240025202640276028803000312032403360
1220023102420253026402750286029703080

 

 

Anexa nr.2

 

Gradele de salarizare

pentru funcţiile publice din autorităţile publice centrale

 

Codul
funcţiei
Titlul funcţieiGradul de salarizare
aparatul
central
subdiviziunea
teritorială
 

Secretariatul Parlamentului, Aparatul Preşedintelui

Republicii Moldova, Cancelaria de Stat

A01Secretar general al Parlamentului22
A01Secretar general adjunct al Parlamentului 21
A01Secretar general al Guvernului 22
A01Secretar general adjunct al Guvernului 21
A01Secretar general al Aparatului Preşedintelui Republicii Moldova22
A01Secretar general adjunct al Aparatului Preşedintelui Republicii Moldova 21
B01Şef direcţie generală19
B02Şef direcţie18
B02Şef oficiu teritorial al Cancelariei de Stat în municipiul Chişinău – 19, în alte teritorii – 18
B02Şef adjunct oficiu teritorial al Cancelariei de Stat în municipiul Chişinău – 18, în alte teritorii – 17
B03Şef direcţie în cadrul direcţiei generale17
B04Şef secţie17
B05Şef secţie în cadrul direcţiei16
B06Şef serviciu16
C01Consultant principal (din comisiile parlamentare) 16
C01Consultant principal15
C02Consultant superior10
C03Consultant7
C07Specialist principal7 8
C08Specialist superior4 5
C09Specialist33

 

Curtea de Conturi, Consiliul Concurenţei,
Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor,
Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal

A02Şef al Aparatului Curţii de Conturi19
B07Şef direcţie generală1918
B08Şef direcţie1716
B09Şef direcţie în cadrul direcţiei generale1615
B10Şef secţie1413
B11Şef secţie în cadrul direcţiei1413
B12Şef serviciu109
C10Consultant principal87
C11Consultant superior76
C12Consultant65
C13Controlor de stat principal /auditor public principal1413
C14Controlor de stat superior /auditor public superior1312
C15Controlor de stat /auditor public1211
C16Contabil-şef14
C20Specialist principal65
C21Specialist superior4
C22Specialist2

 

Centrul Naţional Anticorupţie

B07Şef direcţie generală, şef subdiviziune teritorială 19
B08Şef direcţie18
B09Şef direcţie în cadrul direcţiei generale 17
B10Şef secţie17
B11Şef secţie în cadrul direcţiei 16
B12Şef serviciu16
C10Consultant principal15
C11Consultant superior10
C12Consultant8
C16Contabil-şef16
C20Specialist principal8 7
C21Specialist superior6 5
C22Specialist3 2


Serviciul Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor

B08Şef direcţie18
B10Şef secţie17
B12Şef serviciu16
C10Consultant principal15
C11Consultant superior10
C12Consultant8
C16Contabil-şef16
C20Specialist principal8
C21Specialist superior6
C22Specialist3
Inspector principal14
Inspector superior13
Inspector12


Autoritatea Naţională de Integritate

B07 Şef direcţie generală19
B08 Şef direcţie18
B10 Şef secţie16
B12 Şef serviciu16
C16 Contabil-şef13
C20 Specialist principal8
C21 Specialist superior6
C22 Specialist3
 

Serviciul de Informaţii şi Securitate, Comisia Electorală Centrală,

Consiliul Coordonator al Audiovizualului, Consiliul pentru

prevenirea şi eliminarea discriminării şi asigurarea egalităţii

B07Şef direcţie generală, şef al Aparatului Comisiei Electorale Centrale17
B08Şef direcţie15
B09Şef direcţie în cadrul direcţiei generale13
B10Şef secţie11
B11Şef secţie în cadrul direcţiei10
B12Şef serviciu9
C10Consultant principal8
C11Consultant superior7
C12Consultant6
C16Contabil-şef10
C20Specialist principal6
C21Specialist superior4
C22Specialist2

 

Secretariatul Curţii Constituţionale

A03Şef al Secretariatului Curţii Constituţionale22
A03Şef adjunct al Secretariatului Curţii Constituţionale20
B15Şef direcţie18
B16Şef secţie16
B17Şef secţie în cadrul direcţiei14
B18Şef serviciu12
C23Consultant principal11
C24Consultant superior9
C25Consultant7
C26Asistent judiciar14
C28Grefier9
C30Specialist principal7
C31Specialist superior4
C32Specialist3

Notă: În compartimentul “Secretariatul Curţii Constituţionale”, se declară neconstituţionale poziţiile “Şef secţie”, “Şef secţie în cadrul direcţiei”, “Şef serviciu”, “Consultant principal”, “Consultant superior”, “Asistent judiciar” conform Hot. Curţii Constituţionale nr.25 din 06.11.2014, în vigoare 06.11.2014

 

 

Consiliul Superior al Magistraturii, Curtea Supremă de Justiţie

A03Şef al Secretariatului Consiliului Superior al Magistraturii22
A03Şef adjunct al Secretariatului Consiliului Superior al Magistraturii20
A03Şef al Secretariatului Curţii Supreme de Justiţie22
A03Şef adjunct al Secretariatului Curţii Supreme de Justiţie20
B15Şef direcţie18
B16Şef secţie16
B17Şef secţie în cadrul direcţiei14
B18Şef serviciu12
C23Consultant principal11
C24Consultant superior9
C25Consultant7
C26Asistent judiciar14
C28Grefier9
C29Contabil-şef15
C30Specialist principal7
C31Specialist superior4
C32Specialist3

Notă: În compartimentul “Consiliul Superior al Magistraturii, Curtea Supremă de Justiţie”, se declară neconstituţionale poziţiile “Şef secţie”, “Şef secţie în cadrul direcţiei”, “Şef serviciu”, “Consultant principal”, “Consultant superior”, “Asistent judiciar” conform Hot. Curţii Constituţionale nr.25 din 06.11.2014, în vigoare 06.11.2014

 

Notă: În Secretariatul Curţii Constituţionale, Secretariatul Consiliului Superior al Magistraturii şi Secretariatul Curţii Supreme de Justiţie, funcţii de consultant (principal, superior) pot fi instituite doar în subdiviziunile de expertiză juridică, cercetare şi analiză.

Notă: Se declară neconstituţional textul “Notă: În Secretariatul Curţii Constituţionale, Secretariatul Consiliului Superior al Magistraturii şi Secretariatul Curţii Supreme de Justiţie, funcţii de consultant (principal, superior) pot fi instituite doar în subdiviziunile de expertiză juridică, cercetare şi analiză.” conform Hot. Curţii Constituţionale nr.25 din 06.11.2014, în vigoare 06.11.2014

 

 

Consiliul Superior al Procurorilor, Procuratura Generală şi procuraturile specializate

A04 Şef al aparatului Consiliului Superior al Procurorilor 22
A04 Şef adjunct al aparatului Consiliului Superior al Procurorilor20
A04Şef al aparatului Procuraturii Generale22
A04Şef adjunct al aparatului Procuraturii Generale 20
B15Şef direcţie18
B16Şef secţie16
B17Şef secţie în cadrul direcţiei14
B18Şef serviciu12
C27Consultant al procurorului12
C29Contabil-şef15
C30Specialist principal7
C31Specialist superior4
C32Specialist3

 

Curţile de apel

B14Şef al secretariatului instanţei judecătoreşti17
B15Şef direcţie15
B16Şef secţie11
B17Şef secţie în cadrul direcţiei10
B18Şef serviciu9
C26Asistent judiciar9
C28Grefier7
C29Contabil-şef9
C30Specialist principal6
C31Specialist superior4
C32Specialist2

Notă: În compartimentul “Curţile de apel, se declară neconstituţionale poziţiile “Şef direcţie”, “Şef secţie”, “Şef secţie în cadrul direcţiei”, “Şef serviciu”, “Asistent judiciar”, “Specialist principal” conform Hot. Curţii Constituţionale nr.25 din 06.11.2014, în vigoare 06.11.2014

 

 

Judecătoriile, inclusiv cea militară

B14Şef al secretariatului instanţei judecătoreşti12
B14 Şef adjunct al secretariatului Judecătoriei Chişinău 11
B15Şef direcţie 10
B16Şef secţie 8
B17Şef secţie în cadrul direcţiei 7
B18Şef serviciu5
C26Asistent judiciar7
C28Grefier5
C29Contabil-şef8
C30Specialist principal4
C31Specialist superior3
C32Specialist2
 

Procuraturile teritoriale

C27Consultant al procurorului7
C30Specialist principal4
C31Specialist superior3
C32Specialist2


Oficiul Avocatului Poporului

A02 Secretar general 19
B08Şef direcţie 16
B10 Şef secţie 13
B05Şef secţie în cadrul direcţiei 12
B12Şef serviciu 10
B13Şef reprezentanţă13
C10Consultant principal10
C11Consultant superior8
C12Consultant7
C16 Contabil-şef 10
C20 Specialist principal 7
C21 Specialist superior 4
C22 Specialist 2

 

Aparatele centrale ale ministerelor

A05Secretar general de stat22
A06Secretar de stat 21
B19Şef direcţie generală 1818
B20Şef direcţie1616
B21Şef direcţie în cadrul direcţiei generale1515
B22Şef secţie1313
B23Şef secţie în cadrul direcţiei1212
B24Şef serviciu1010
C33Consultant principal10
C34Consultant superior8
C35Consultant7
C40Specialist principal77
C41Specialist superior44
C42Specialist22

 

Funcţionarii publici în posturi diplomatice din instituţiile serviciului diplomatic

Secretar general de stat22
 Secretar de stat21
Ambasador extraordinar şi plenipotenţiar21
Reprezentant permanent sau delegat pe lîngă un organism internaţional21
Ambasador cu misiuni speciale21
Trimis20
Însărcinat cu afaceri en titre sau ad-interim18
Consul general18
Ministru consilier17
Consilier10
Consul10
Secretar I8
Secretar II6
Viceconsul6
Secretar III4
Ataşat3
Agent consular3

Notă: În consulatele în care nu este instituită funcţia de consul general, consulului i se stabileşte gradul 11 de salarizare.

 

 

Organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, Casa Naţională
de Asigurări Sociale, Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală

A06Director general adjunct21
B19Şef direcţie generală16municipiile Chişinău şi Bălţi – 14, alte teritorii – 12
B20Şef direcţie14municipiile Chişinău şi Bălţi – 12, alte teritorii – 10
B21Şef direcţie în cadrul direcţiei generale13

municipiile Chişinău şi Bălţi – 11, alte teritorii – 9

B22Şef secţie11municipiul Chişinău – 9, alte teritorii – 7
B23Şef secţie în cadrul direcţiei10municipiul Chişinău – 8, alte teritorii – 6
B24Şef serviciu8 6
C33Consultant principal8
C34Consultant superior7
C35Consultant6
C36Controlor-revizor principal87
C37Controlor-revizor superior76
C38Controlor-revizor65
C40Specialist principal6 5
C41Specialist superior4 4
C42Specialist22
 

Agenţia Naţională pentru Siguranţa Alimentelor

B20Şef direcţie138
B22Şef secţie9municipiul Chişinău – 7, alte teritorii – 6
B23Şef secţie în cadrul direcţiei8municipiul Chişinău – 6, alte teritorii – 5
B24Şef serviciu75
B35Şef subdiviziune teritorială

municipiul Chişinău – 13, alte teritorii – 10
C39Contabil-şef86
C40Specialist principal44
C41Specialist superior33
C42Specialist22
C43Inspector principal75
C44Inspector superior54
C45Inspector43
 

Alte autorităţi administrative centrale

A06Director general adjunct17
B25Director14
B29Custode principal de fonduri12
B20Şef direcţie127
B22Şef secţie106
B23Şef secţie în cadrul direcţiei8
C39Contabil-şef86
C33Consultant principal8
C34Consultant superior7
C35Consultant6
C40Specialist principal44
C41Specialist superior33
C42Specialist22
 

Serviciul Fiscal de Stat

B25 Director 22
B28 Şef direcţie generală 17
B30 Şef direcţie 15
B31 Şef direcţie în cadrul direcţiei generale 14
B32 Şef secţie 12
B33 Şef secţie în cadrul direcţiei 12
B34 Şef serviciu 10
C43 Inspector principal 10
C44 Inspector superior 9
C45 Inspector 8
C50 Specialist principal 7
C51 Specialist superior 5
C52 Specialist 3
 

Serviciul Vamal

Director22
Şef departament17
Şef birou vamal17
Şef direcţie15
Şef post vamal12
Şef secţie1211
Şef secţie în cadrul direcţiei12
Şef serviciu109
Inspector principal109
Inspector superior98
Inspector87


Inspecţia financiară

B25Director21
B28Şef direcţie generală1514
B30Şef direcţie1312
B31Şef direcţie în cadrul direcţiei generale1211
B32Şef secţie109
B33Şef secţie în cadrul direcţiei109
B34Şef serviciu87
C43Inspector principal87
C44Inspector superior76
C45Inspector65
C50Specialist principal66
C51Specialist superior44
C52Specialist22
 

Autorităţile publice subordonate ministerelor şi altor autorităţi administrative centrale

B25Director; preşedinte al Consiliului Agenţiei Naţionale de Asigurare a Calităţii în Educaţie şi Cercetare18
B25Secretar general al Consiliului Agenţiei Naţionale de Asigurare a Calităţii în Educaţie şi Cercetare16
B26Şef inspectorat/inspecţie18
B27Şef al Oficiului central de probaţiune16
B35Şef subdiviziune teritorialămunicipiul Chişinău – 13, alte teritorii – 10
B35Şef inspecţie teritorialămunicipiul Chişinău – 13, alte teritorii – 10
B28Şef direcţie generală16
B30Şef direcţie13

municipiul Chişinău – 11, alte teritorii – 9

B31Şef direcţie în cadrul direcţiei generale10
B32Şef secţie9municipiul Chişinău – 7, alte teritorii – 6
B33Şef secţie în cadrul direcţiei8municipiul Chişinău – 6, alte teritorii – 5
B34Şef serviciu75
C43Inspector principal75
C44Inspector superior54
C45Inspector43
C46Consilier de probaţiune principal54
C47Consilier de probaţiune superior43
C48Consilier de probaţiune32
C49Contabil-şef86
C50Specialist principal44
C51Specialist superior33
C52Specialist22

 

 

Unităţile de audit intern

În autorităţile publice autonomeÎn ministere şi alte organe centrale de specialitateÎn autorităţile subordonate ministerelor şi altor organe centrale de specialitate şi în municipiul ChişinăuÎn subdiviziunile teritoriale şi autorităţile publice locale de nivelul doi şi în municipiul Bălţi
Titlul funcţieicodul funcţieigradul de salarizarecodul funcţieigradul de salarizarecodul funcţieigradul de salarizarecodul funcţieigradul de salarizare
Auditor intern principalC04
C17
11C3610C439C557
Auditor intern superiorC05
C18
10C379C447C565
Auditor internC06
C19
8C387C456C574

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.166 din 26.07.2018, în vigoare 24.09.2018]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.140 din 27.07.2018, în vigoare 17.08.2018]

[Anexa nr.2 completată prin Legea nr.71 din 26.04.2018, în vigoare 18.05.2018]

[Anexa nr.2 completată prin Legea nr.36 din 16.03.2018, în vigoare 20.04.2018]

[Anexa nr.2 completată prin Legea nr.315 din 22.12.2017, în vigoare 12.01.2018]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.168 din 20.07.2017, în vigoare 18.08.2017]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.156 din 20.07.2017, în vigoare 18.08.2017]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.153 din 14.07.2017, în vigoare 18.08.2017]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.104 din 09.06.2017, în vigoare 07.07.2017]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.281 din 16.12.2016, în vigoare 01.01.2017]

[Anexa nr.2 completată prin Legea nr.229 din 23.09.2016, în vigoare 04.11.2016]

[Anexa nr.2 completată prin Legea nr.152 din 01.07.2016, în vigoare 01.08.2016]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.134 din 17.06.2016, în vigoare 01.08.2016]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.228 din 10.12.2015, în vigoare 31.12.2015]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.166 din 31.07.2015, în vigoare 02.10.2015]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.10.2014]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.64 din 11.04.2014, în vigoare 09.05.2014]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.324 din 23.12.2013, în vigoare 01.01.2014]

Notă: Se declară neconstituţionale unele compartimente, conform Hot. Curţii Constituţionale nr.24 din 10.09.2013, în vigoare 10.09.2013

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.174 din 12.07.2013, în vigoare 02.08.2013]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.49 din 22.03.2013, în vigoare 12.04.2013]

[Anexa nr.2 completată prin Legea nr.319 din 27.12.2012, în vigoare 08.03.2013]

[Anexa nr.2 completată prin Legea nr.306 din 26.12.2012, în vigoare 08.02.2013]

[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.241 din 02.11.2012, în vigoare 23.11.2012]

 

 

Anexa nr.3

 

Gradele de salarizare

pentru funcţiile publice din autorităţile publice locale

 

Codul
funcţiei
Titlul funcţieiGradul de
salarizare
 

Aparatul Primăriei municipiului Chişinău şi subdiviziunile
subordonate Consiliului municipal Chişinău

B36Secretar al consiliului municipal19
B39Şef direcţie generală16
C54Arhitect-şef16
B40Şef direcţie13
B41Şef direcţie în cadrul direcţiei generale12
B42Şef secţie10
C53Contabil-şef12
B43Şef secţie în cadrul direcţiei 10
B44Şef serviciu  8
C58Specialist principal  5
C59Specialist superior  4
C60Specialist  2

 

Aparatul Primăriei municipiului Bălţi şi subdiviziunile
subordonate Consiliului municipal Bălţi

B36Secretar al consiliului municipal17
B39Şef direcţie generală 15
C54Arhitect-şef13
B40Şef direcţie 13
B41Şef direcţie în cadrul direcţiei generale9
B42Şef secţie9
C53Contabil-şef 11
B43Şef secţie în cadrul direcţiei 8
C58Specialist principal 4
C59Specialist superior3
C60Specialist2

 

Aparatele preturilor municipiului Chişinău

B38Secretar al preturii15
B42Şef secţie9
C53Contabil-şef11
C58Specialist principal4
C59Specialist superior 3
C60Specialist2

 

UTA Găgăuzia

B39Şef direcţie generală14
B40Şef direcţie11
B41Şef direcţie în cadrul direcţiei generale9
B42Şef secţie9
C53Contabil-şef11
B43Şef secţie în cadrul direcţiei7
B44Şef serviciu7
C58Specialist principal4
C59Specialist superior3
C60Specialist2

 

Gradele de salarizare

pentru funcţiile publice din aparatul preşedintelui de raion

şi din subdiviziunile subordonate consiliului raional

 

Codul
funcţiei
Titlul funcţieiGradul de salarizare
peste 50000
de locuitori
pînă la 50000
de locuitori
B36Secretar al consiliului raional1212
B39Şef direcţie generală12
B40Şef direcţie1010
B41Şef direcţie în cadrul direcţiei generale8
B42Şef secţie8 7
B43Şef secţie în cadrul direcţiei76
B44Şef serviciu55
C53Contabil-şef99
C54Arhitect-şef76
C58Specialist principal44
C59Specialist superior33
C60Specialist22
 

Notă: Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din subdiviziunile financiare ale aparatului Primăriei municipiului Chişinău şi din subdiviziunile subordonate Consiliului municipal Chişinău, din aparatul Primăriei municipiului Bălţi şi din subdiviziunile subordonate Consiliului municipal Bălţi, din UTA Gagauzia, din aparatul preşedintelui de raion şi din subdiviziunile subordonate consiliului raional se majorează  cu un grad faţă de cele stabilite pentru funcţiile similare din prezenta anexă.

 

Gradele de salarizare

pentru funcţiile publice din aparatele primăriilor altor municipii

(Comrat), ale oraşelor, ale satelor (comunelor)

 

Codul
funcţiei
Titlul funcţieiGradul de salarizare
peste 30000 de locuitoride la 10001 la 30000 de locuitoride la 5001 la 10000 de locuitoride la 3001 la 5000 de locuitoripînă la 3000 de locuitori
B45Secretar al consiliului local98766
C61Contabil-şef98766
C62Arhitect-şef4443
C66Specialist: pentru reglementarea regimului funciar; în problemele perceperii fiscale; pentru planificare; jurist; în alte domenii 33221

[Anexa nr.3 modificată prin Legea nr.213 din 21.12.2017, în vigoare 30.12.2017]

[Anexa nr.3 modificată prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]

 

 

Anexa nr.4

 

Mărimea sporului

pentru grad de calificare, grad special şi rang diplomatic

 

Sporul lunar,
lei

 

Gradele de calificare

Consilier de stat al Republicii Moldova, clasa I500
Consilier de stat al Republicii Moldova, clasa a II-a450
Consilier de stat al Republicii Moldova, clasa a III-a400
Consilier de stat, clasa I375
Consilier de stat, clasa a II-a350
Consilier de stat, clasa a III-a300
Consilier, clasa I275
Consilier, clasa a II-a250
Consilier, clasa a III-a200

 

Gradele speciale ale serviciului vamal sau ale serviciului fiscal

General-colonel al serviciului vamal sau al serviciului fiscal800
General-locotenent al serviciului vamal sau al serviciului fiscal700
General-maior al serviciului vamal sau al serviciului fiscal600
Colonel al serviciului vamal sau al serviciului fiscal500
Locotenent-colonel al serviciului vamal sau al serviciului fiscal450
Maior al serviciului vamal sau al serviciului fiscal400
Căpitan al serviciului vamal sau al serviciului fiscal350
Locotenent-major al serviciului vamal sau al serviciului fiscal300
Locotenent al serviciului vamal sau al serviciului fiscal275
Sublocotenent al serviciului vamal sau al serviciului fiscal250
Plutonier-major al serviciului vamal sau al serviciului fiscal200
Plutonier al serviciului vamal sau al serviciului fiscal 175

 

Rangurile diplomatice

Ambasador500
Ministru plenipotenţiar450
Ministru consilier400
Consilier350
Secretar I300
Secretar II275
Secretar III250
Ataşat200

[Anexa nr.4 modificată prin Legea nr.178 din 26.07.2018, în vigoare 01.10.2018]