L E G E
privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici
nr. 48 din 22.03.2012
Monitorul Oficial nr.63/213 din 31.03.2012
* * *
C U P R I N S
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
Articolul 1. Obiectul şi scopul legii
Articolul 2. Principiile sistemului de salarizare
Articolul 3. Sfera de aplicare a prezentei legi
Articolul 4. Administrarea sistemului de salarizare
Capitolul II
SALARIUL FUNCŢIONARULUI PUBLIC
Articolul 5. Componentele salariului
Articolul 6. Salariul de funcţie
Articolul 7. Sporul pentru grad de calificare, grad special şi rang diplomatic
Articolul 8. Sporul pentru performanţa colectivă a subdiviziunii/ autorităţii publice
Articolul 9. Suplimentele de plată pentru munca suplimentară
Articolul 10. Premiul anual
Articolul 11. Premiile unice
Capitolul III
STABILIREA SALARIULUI
Articolul 12. Reguli generale privind stabilirea salariului
Articolul 13. Salariul de funcţie în cazul asigurării interimatului sau în cazul detaşării
Articolul 14. Salariul de funcţie al funcţionarilor publici promovaţi în funcţie
Articolul 15. Stabilirea salariului de funcţie în situaţii speciale
Articolul 16. Revizuirea salariilor de funcţie ale funcţionarilor publici
Capitolul IV
DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII
Articolul 17. Intrarea în vigoare
Articolul 18. Reguli privind stabilirea salariilor de funcţie începînd cu anul 2012
Articolul 19. Asigurarea menţinerii veniturilor salariale ale funcţionarilor publici
Articolul 20. Îndatoririle Guvernului
Articolul 21. Dispoziţii tranzitorii
Articolul 22. Dispoziţii restrictive
Articolul 23. Anexe
Anexa nr.1 Salariile de funcţie ale funcţionarilor publici conform gradelor şi treptelor de salarizare
Anexa nr.2 Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din autorităţile publice centrale
Anexa nr.3 Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din autorităţile publice locale
Anexa nr.4 Mărimea sporului pentru grad de calificare, grad special şi rang diplomatic
Parlamentul adoptă prezenta lege organică.
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
Articolul 1. Obiectul şi scopul legii
(1) Prezenta lege reglementează modul şi condiţiile de salarizare a funcţionarilor publici, precum şi mărimea salariilor acestora.
(2) Sistemul de salarizare a funcţionarilor publici instituie cadrul general pentru aplicarea de standarde şi proceduri unitare de stabilire a salariilor şi asigură:
a) crearea unei ierarhii a salariilor pe categorii de funcţionari publici;
b) stabilirea unui raport echitabil între partea fixă şi partea variabilă a salariului în funcţie de importanţa, răspunderea, complexitatea şi riscurile activităţii desfăşurate, precum şi de performanţele profesionale ale funcţionarului public;
c) stabilirea unor norme transparente şi uşor de aplicat.
(3) Scopul prezentei legi este asigurarea condiţiilor necesare pentru exercitarea eficientă de către funcţionarii publici a atribuţiilor, precum şi contribuirea la asigurarea autorităţilor publice cu personal competent şi motivat.
Articolul 2. Principiile sistemului de salarizare
Sistemul de salarizare a funcţionarilor publici are la bază următoarele principii:
a) supremaţia legii, principiu conform căruia drepturile de natură salarială se stabilesc şi se acordă în condiţiile legislaţiei în vigoare;
b) competitivitate, principiu potrivit căruia este necesară echilibrarea nivelului veniturilor salariale din sectorul public cu cel din sectorul privat pentru funcţii sau activităţi similare ori comparabile sub aspectul complexităţii şi al responsabilităţilor;
c) proporţionalitate, principiu conform căruia sistemul de salarizare asigură stabilirea şi acordarea salariului raportat la nivelul competenţelor cerute pentru ocuparea postului, la complexitatea activităţii desfăşurate şi la gradul de responsabilitate, la condiţiile de muncă, pe baza criteriilor generale de clasificare a funcţiilor publice;
d) motivare, principiu potrivit căruia sistemul de salarizare permite evoluţia în carieră a funcţionarilor publici în condiţiile legii, recunoaşterea şi recompensarea performanţelor profesionale individuale;
e) echitate şi coerenţă, principiu conform căruia sistemul de salarizare creează oportunităţi egale prin reglementarea principiilor şi normelor unitare privind stabilirea salariului funcţionarului public;
f) flexibilitate şi adaptabilitate, principiu potrivit căruia sistemul de salarizare asigură un cadru general şi flexibil care permite ajustarea periodică a remuneraţiei funcţionarilor publici în funcţie de evoluţia economică, de modificările legislative şi instituţionale, precum şi gestiunea descentralizată a implementării;
g) responsabilitate, principiu conform căruia executorii de buget răspund de respectarea drepturilor funcţionarilor publici reglementate de prezenta lege, iar funcţionarii publici răspund de exercitarea atribuţiilor şi îndeplinirea obligaţiilor, în condiţiile legii;
h) transparenţă, principiu potrivit căruia mecanismul de stabilire a salariilor şi a altor drepturi de natură salarială ale funcţionarilor publici face parte din categoria informaţiilor de interes public.
Articolul 3. Sfera de aplicare a prezentei legi
Prevederile prezentei legi se aplică funcţionarilor publici din autorităţile publice specificate în anexa nr.1 la Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, precum şi funcţionarilor publici cu statut special din serviciul vamal şi din serviciul diplomatic.
Articolul 4. Administrarea sistemului de salarizare
(1) Administrarea sistemului de salarizare a funcţionarilor publici se asigură de fiecare executor de buget, cu încadrarea în resursele bugetare aprobate şi în efectivul-limită al autorităţii publice aprobat conform legislaţiei în vigoare.
(2) Pentru asigurarea administrării sistemului de salarizare şi a sistemului de carieră în funcţia publică, executorii de buget pot aproba redistribuirea unor posturi în cadrul subdiviziunilor autorităţii publice sau între structurile subordonate prin promovarea sau transferul funcţionarilor publici, cu încadrarea în resursele bugetare aprobate şi în efectivul-limită al autorităţii publice aprobat conform legislaţiei în vigoare.
Capitolul II
SALARIUL FUNCŢIONARULUI PUBLIC
Articolul 5. Componentele salariului
(1) Salariul total al funcţionarului public pentru activitatea desfăşurată lunar, pe durata normală a timpului de lucru stabilită de lege, potrivit sarcinilor şi atribuţiilor din fişa postului, este constituit din:
a) partea fixă, compusă din:
- salariul de funcţie;
- sporul pentru grad de calificare, grad special şi rang diplomatic;
b) partea variabilă, care cuprinde:
- sporul pentru performanţa colectivă a subdiviziunii/ autorităţii publice;
- premiul anual.
(2) Suma sporului şi a premiului prevăzute la alin.(1) lit.b) în calcul lunar nu va depăşi 30% din salariul de funcţie stabilit.
(3) În condiţiile legii, funcţionarul public poate beneficia de suplimente de plată pentru munca suplimentară şi de premii unice.
Articolul 6. Salariul de funcţie
(1) Pentru stabilirea salariilor de funcţie ale funcţionarilor publici în raport cu sarcinile şi atribuţiile funcţiei ocupate, se instituie 23 de grade de salarizare, specificate în anexa nr.1.
(2) Gradul de salarizare reprezintă elementul sistemului de salarizare în baza căruia se determină salariul de funcţie pentru funcţionarii publici în dependenţă de diferenţierea lor conform ierarhiei funcţiilor în domeniile respective de activitate.
(3) Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din autorităţile publice sînt indicate în anexele nr.2 şi nr.3. Pentru adjuncţii conducătorilor de unităţi şi subdiviziuni nespecificaţi în anexele nr.2 şi nr.3, gradul de salarizare se va stabili cu un grad inferior faţă de cel prevăzut pentru conducătorul respectiv. Salariile de funcţie conform treptelor din gradele de salarizare specificate în anexele nr.2 şi nr.3 sînt stabilite pentru funcţionarii publici cu studii superioare. Pentru persoanele care nu au nivelul de pregătire necesar, salariile de funcţie corespunzătoare treptelor şi gradelor de salarizare deţinute se aplică cu coeficientul 0,95.
(4) În funcţie de specificul şi condiţiile de activitate, gradele de salarizare specificate în anexele nr.2 şi nr.3 se majorează:
a) cu un grad – dacă activitatea desfăşurată impune păstrarea secretului de stat în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care se ia cunoştinţă în exerciţiul funcţiei;
b) cu unu sau două grade – pentru funcţionarii publici care deţin funcţii de control (controlor, controlor-revizor, inspector) şi care desfăşoară activitate în condiţii de risc pentru sănătate şi viaţă angajaţi ai organelor abilitate cu funcţii de control economico-financiar, fiscal, vamal, de control în domeniile concurenţei, muncii, asistenţei sociale, asigurărilor sociale, prevenirii şi combaterii corupţiei, de control al activităţilor nucleare şi radiologice şi reacţionare la incidente cu materiale nucleare sau radioactive, pe perioada de exercitare a funcţiei;
b1) cu două grade – pentru funcţionarii publici care desfăşoară activitate în cadrul delegaţiei Republicii Moldova în Comisia Unificată de Control, pe perioada activităţii în cadrul delegaţiei;
c) cu trei grade – pentru funcţionarii publici care activează în localităţile din partea stîngă a Nistrului, în satul Varniţa (raionul Anenii Noi) şi în satele Copanca şi Hagimus (raionul Căuşeni).
Funcţiile publice, modul şi condiţiile de majorare a gradelor de salarizare prevăzute la prezentul alineat se stabilesc de Guvern.
(5) Pentru diferenţierea salariului de funcţie în dependenţă de performanţa profesională individuală a funcţionarului public, în limitele gradului de salarizare stabilit se instituie trepte de salarizare.
(6) Treptele de salarizare se stabilesc astfel:
a) 5 trepte pentru gradele de salarizare 21-23;
b) 9 trepte pentru gradele de salarizare 1-20.
(7) Creşterea salariului de funcţie de la o treaptă la alta constituie 7,5% faţă de salariul de funcţie corespunzător treptei I de salarizare pentru funcţionarii publici de conducere de nivel superior şi 5,0% pentru funcţionarii publici de conducere şi funcţionarii publici de execuţie.
(8) Treapta I de salarizare se acordă funcţionarilor publici debutanţi şi funcţionarilor publici de conducere de nivel superior numiţi în funcţie prin concurs.
(9) Trecerea funcţionarului public într-o treaptă de salarizare superioară se efectuează succesiv, cu condiţia că a activat minimum un an în treapta de salarizare din care avansează şi a obţinut la evaluarea anuală a performanţelor profesionale individuale cel puţin calificativul “bine” pentru avansarea în treptele II-VI şi, respectiv, minimum 2 ani pentru avansarea în treptele VII-IX.
(10) Dacă a obţinut la evaluarea performanţelor profesionale individuale calificativul “satisfăcător”, funcţionarul public rămîne în aceeaşi treaptă de salarizare.
(101) Trecerea funcţionarilor publici într-o treaptă de salarizare superioară conform prevederilor alin.(9) se va efectua în limita mijloacelor prevăzute în acest scop pentru anul bugetar respectiv.
Notă: Alin.(101) va fi în redacţie nouă de la 01.03.2015 conform art.VI alin.(2) al Legii nr.146 din 17.07.2014
(11) Salariul de funcţie al funcţionarilor publici care au atins, în gradul respectiv de salarizare, treapta maximală de salarizare (V – pentru funcţionarii publici de conducere de nivel superior, IX – pentru funcţionarii publici de conducere şi funcţionarii publici de execuţie) poate fi majorat cu 5% din trei în trei ani dacă performanţele profesionale individuale au fost apreciate cu calificativul “foarte bine” cel puţin de două ori în ultimii trei ani.
(12) Pentru majorarea salariilor de funcţie în modul prevăzut la alin.(11) se alocă anual mijloace în limita a 3% din fondul anual de salarizare, calculat în raport cu salariile de funcţie prevăzute în schema de încadrare. Funcţionarii publici care vor beneficia de majorare a salariilor de funcţie se desemnează anual, în cursul lunii februarie, în baza rezultatelor obţinute la evaluarea performanţelor profesionale individuale în ultimii trei ani. Salariile majorate se aprobă printr-un act administrativ al conducătorului autorităţii publice şi se plătesc începînd cu 1 aprilie a anului în curs.
[Art.6 modificat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]
[Art.6 completat prin Legea nr.64 din 11.04.2014, în vigoare 09.05.2014]
[Art.6 completat prin Legea nr.174 din 12.07.2013, în vigoare 02.08.2013]
[Art.6 completat prin Legea nr.49 din 22.03.2013, în vigoare 12.04.2013]
[Art.6 completat prin Legea nr.178 din 11.07.2012, în vigoare 14.09.2012]
Articolul 7. Sporul pentru grad de calificare, grad special şi rang diplomatic
(1) Sporul lunar pentru grad de calificare, grad special sau rang diplomatic se plăteşte în mărimile specificate în anexa nr.4.
(2) Sporul lunar pentru grad de calificare, grad special sau rang diplomatic se plăteşte pentru timpul efectiv lucrat în funcţia publică.
Articolul 8. Sporul pentru performanţa colectivă a subdiviziunii/ autorităţii publice
(1) Sporul pentru performanţa colectivă a subdiviziunii/ autorităţii publice (în continuare – spor pentru performanţă colectivă) are drept scop stimularea funcţionarilor publici de a obţine rezultate optime la nivel de subdiviziune/ autoritate publică.
(2) Mijloacele necesare pentru acordarea sporului pentru performanţă colectivă se alocă anual în limita a 10% din fondul anual de salarizare, calculat în raport cu salariile de funcţie prevăzute în schema de încadrare a autorităţii publice.
Notă: Alin.(2) va fi modificat de la 01.03.2015 conform art.VI alin.(2) al Legii nr.146 din 17.07.2014
(3) Sporul pentru performanţă colectivă se acordă semestrial conform performanţei colective a subdiviziunii/ autorităţii publice pentru semestrul gestionar şi se achită în luna următoare perioadei de gestiune în mărime de:
- 15% din fondul de salarizare semestrial, calculat în raport cu salariile de funcţie ale personalului din subdiviziunea/autoritatea publică apreciată cu calificativul “foarte bine” la evaluarea semestrială;
- 10% din fondul de salarizare semestrial, calculat în raport cu salariile de funcţie ale personalului din subdiviziunea/ autoritatea publică apreciată cu calificativul “bine” la evaluarea semestrială.
Personalului din subdiviziunea/ autoritatea publică care, la evaluarea semestrială, a obţinut calificativele “satisfăcător” sau “nesatisfăcător” nu i se acordă spor pentru performanţă colectivă.
(4) Evaluarea performanţei subdiviziunilor/ autorităţilor publice în ansamblu se efectuează la finele semestrului în curs conform criteriilor stabilite de Guvern, de Parlament, de Preşedintele Republicii Moldova şi de Consiliul Superior al Magistraturii. Autorităţile publice autonome aplică la evaluarea performanţelor subdiviziunilor/autorităţilor publice criteriile stabilite de Guvern.
(5) Sporul pentru performanţă colectivă se stabileşte diferenţiat pentru fiecare funcţionar public de către conducătorul subdiviziunii/ autorităţii publice, în limitele sumei calculate conform alin.(3) şi în funcţie de aportul fiecăruia la obţinerea rezultatelor planificate. În cazul conducătorilor de subdiviziuni, sporul se stabileşte de către conducătorul care coordonează nemijlocit activitatea acestora sau, după caz, de către conducătorul autorităţii publice.
(6) Sporul pentru performanţă colectivă nu se acordă funcţionarilor publici care pe parcursul perioadei de gestiune au desfăşurat o activitate de serviciu necorespunzătoare ori au fost sancţionaţi disciplinar. În cazul suspendării de către instanţa de judecată a actului administrativ de sancţionare a funcţionarului, sporul se va acorda în condiţiile alin.(5).
[Art.8 modificat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]
Articolul 9. Suplimentele de plată pentru munca suplimentară
(1) Pentru activitate suplimentară, funcţionarul public are dreptul la:
a) plată pentru orele prestate peste durata normală a timpului de lucru sau în zilele de sărbătoare nelucrătoare şi/sau în zilele de repaus pentru activităţi desfăşurate potrivit atribuţiilor din fişa postului;
b) suplimente pentru cumularea atribuţiilor funcţiei deţinute cu atribuţiile unei funcţii publice temporar vacante.
(2) Plata orelor prestate peste durata normală a timpului de lucru sau în zilele de sărbătoare nelucrătoare şi/sau în zilele de repaus se efectuează în modul, condiţiile şi mărimile specificate la art.19 din Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.
(3) Suplimentele pentru cumularea atribuţiilor funcţiei deţinute cu atribuţiile unei funcţii publice temporar vacante se stabilesc funcţionarilor publici de conducere şi de execuţie prin act administrativ al conducătorului autorităţii publice pe parcursul lunii gestionare. Cuantumul suplimentelor menţionate nu va depăşi 100% din salariul de funcţie corespunzător treptei I a gradului de salarizare stabilit titularului funcţiei publice temporar vacante. Funcţionarii publici de conducere pot cumula doar funcţii de execuţie.
(4) Pentru executarea de către locţiitorul titular a atribuţiilor funcţiei publice de conducere temporar vacante suplimente nu se plătesc. În cazul în care exercită atribuţiile funcţiei publice de conducere temporar vacante fără a fi locţiitor titular şi fără a exercita obligaţiile funcţiei de bază, funcţionarul public va primi salariul de funcţie stabilit titularului funcţiei publice de conducere temporar vacante. Dacă îndeplineşte atribuţiile unei funcţii de demnitate publică temporar vacante fără a exercita obligaţiile funcţiei de bază, funcţionarul public va primi salariul lunar stabilit titularului funcţiei de demnitate publică temporar vacante.
(5) Autorităţile publice locale pot stabili funcţionarilor publici un premiu anual, acordat în baza deciziei autorităţii locale deliberative, în cuantum de pînă la 3 salarii lunare în limita a 30% din veniturile (cu excepţia transferurilor şi granturilor) obţinute suplimentar la cele aprobate (rectificate) pentru anul bugetar finalizat, cu condiţia neadmiterii, la sfîrşitul anului bugetar, a datoriilor creditoare cu termenul de achitare expirat. Premiul în cauză se acordă în baza unui regulament intern aprobat prin decizia consiliului local respectiv şi se plăteşte în anul următor anului bugetar finalizat, din contul şi în limita bugetului rectificat pentru anul în curs.
(6) Colaboratorii vamali care au contribuit la încasarea veniturilor la bugetul de stat din depistarea încălcărilor ca urmare a controlului vamal efectuat de echipele mobile sînt stimulaţi financiar, în valoare de pînă la 10% din sumele încasărilor respective, din contul bugetului Serviciului Vamal. Procedura de stabilire a stimulărilor menţionate se va efectua în baza unui regulament aprobat de Ministerul Finanţelor.
[Art.9 modificat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]
[Art.9 modificat prin Legea nr.324 din 23.12.2013, în vigoare 01.01.2014]
Articolul 10. Premiul anual
(1) Funcţionarii publici beneficiază de un premiu anual egal cu 10% din salariul anual total, acordat proporţional cu timpul efectiv lucrat în anul respectiv.
(2) Premiul anual poate fi redus sau anulat în cazul funcţionarilor publici care au fost sancţionaţi disciplinar în anul pentru care se face premierea. În cazul suspendării de către instanţa de judecată a actului administrativ de sancţionare a funcţionarului, premiul se va acorda în condiţiile alin.(1).
(3) Premiul anual se plăteşte în anul următor celui pentru care se face premierea.
Articolul 11. Premiile unice
Funcţionarii publici pot beneficia de premii unice cu prilejul jubileelor, al sărbătorilor profesionale şi al zilelor de sărbătoare nelucrătoare, care se plătesc din contul economiei mijloacelor pentru retribuirea muncii alocate pe anul respectiv. Cuantumul premiului unic nu va depăşi salariul de funcţie al salariatului premiat.
Capitolul III
STABILIREA SALARIULUI
Articolul 12. Reguli generale privind stabilirea salariului
(1) Salariul se stabileşte şi se plăteşte pentru activitatea desfăşurată pe perioada unei luni calendaristice, în timpul normal de muncă, proporţional cu durata efectiv lucrată.
(2) Salariul funcţionarului public se stabileşte, în limitele şi în condiţiile prevăzute de prezenta lege şi de normele sale de aplicare, prin act administrativ al conducătorului autorităţii publice în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public.
Articolul 13. Salariul de funcţie în cazul asigurării interimatului sau în cazul detaşării
(1) Funcţionarul public care asigură interimatul funcţiei publice de conducere de nivel superior sau al funcţiei publice de conducere are dreptul la salariul de funcţie corespunzător funcţiei exercitate temporar, stabilit în condiţiile art.14.
(2) Funcţionarului public detaşat în interes de serviciu în cadrul altei autorităţi publice i se păstrează salariul de funcţie stabilit pentru funcţia din care a fost detaşat.
(3) Pe perioada detaşării, funcţionarul public beneficiază, pe lîngă salariul de funcţie, şi de celelalte drepturi acordate personalului din autoritatea publică respectivă, în condiţiile prezentei legi.
(4) Drepturile acordate pe perioada detaşării sînt suportate de autoritatea publică în care este detaşat funcţionarul public. În caz de imposibilitate a achitării drepturilor salariale de către autoritatea publică în care a fost detaşat funcţionarul public, achitarea se va efectua de către autoritatea care a detaşat salariatul.
(5) În cazul în care într-o funcţie publică este detaşat un funcţionar public cu statut special (militar), acesta va beneficia, pe perioada detaşării, de salariul de funcţie corespunzător funcţiei publice exercitate temporar, iar treapta de salarizare se va stabili în condiţiile art.15 alin.(6). În cazul în care salariul astfel stabilit va fi mai mic decît cel avut pînă la detaşare, funcţionarului public detaşat i se va plăti diferenţa de salarii.
[Art.13 completat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]
Articolul 14. Salariul de funcţie al funcţionarilor publici promovaţi în funcţie
(1) Funcţionarii publici promovaţi în funcţie au dreptul la salariul de funcţie stabilit conform gradului de salarizare pentru funcţia publică respectivă pe treapta de salarizare dobîndită în funcţia precedentă.
[Art.14 modificat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]
Articolul 15. Stabilirea salariului de funcţie în situaţii speciale
(1) Funcţionarii publici de conducere de nivel superior şi funcţionarii publici de conducere care solicită transferul într-o funcţie publică de conducere sau, după caz, de execuţie vacantă au dreptul la salariul de funcţie prevăzut pentru funcţia publică în care vor fi numiţi, corespunzător treptei de salarizare dobîndite în calitate de funcţionar public de conducere de nivel superior sau, după caz, de funcţionar public de conducere.
(2) Funcţionarii publici de conducere care ocupă, ca urmare a reorganizării, funcţii publice de conducere de nivel inferior sau, după caz, de execuţie au dreptul la salariul de funcţie conform gradului de salarizare pentru funcţia publică în care vor fi numiţi, corespunzător treptei de salarizare dobîndite în funcţia de conducere deţinută anterior.
(3) Funcţionarii publici transferaţi au dreptul la salariul de funcţie pentru funcţia publică în care vor fi transferaţi, corespunzător treptei de salarizare dobîndite în funcţia deţinută anterior.
(4) Prevederile alin.(3) se aplică în mod corespunzător şi funcţionarilor publici reîncadraţi dacă prin hotărîre judecătorească definitivă şi irevocabilă nu se prevede altfel.
(5) Funcţionarii publici de conducere de nivel superior care sînt transferaţi într-o altă funcţie publică au dreptul la salariul de funcţie stabilit la nivelul prevăzut pentru funcţia respectivă, corespunzător treptei de salarizare dobîndite anterior.
(6) Pentru funcţionarii publici care se vor reîncadra în funcţie publică după punerea în vigoare a prezentei legi, treapta de salarizare se acordă la decizia conducătorului, ţinînd cont de evaluarea anterioară a performanţelor profesionale individuale, dar nu mai înaltă de treapta IV.
(7) Persoanelor care, anterior încadrării în serviciul public, au activat cel puţin 2 ani în funcţiile corpului de ofiţeri ai organelor apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice, persoanelor care au deţinut funcţii de demnitate publică sau funcţii în cabinetul persoanei cu funcţie de demnitate publică, precum şi persoanelor care au activat cel puţin 5 ani în întreprinderi, instituţii sau organizaţii în funcţii de conducere sau în calitate de specialişti în domeniul legat de profilul de activitate în funcţia publică, treapta de salarizare se acordă în limitele treptelor II–IV la decizia conducătorului autorităţii publice.
(8) Funcţionarii publici care ocupă, în rezultatul concursului, o altă funcţie publică, în aceeaşi sau altă autoritate publică, au dreptul la salariul de funcţie prevăzut pentru funcţia publică pentru care au participat la concurs corespunzător treptei de salarizare dobîndite în funcţia deţinută anterior.
(9) Pentru funcţionarii publici specificaţi la alin.(6), (7) şi (8) ale prezentului articol, modul de stabilire a treptelor de salarizare prevăzut la art.18 alin.(2) nu se aplică.
[Art.15 completat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]
Articolul 16. Revizuirea salariilor de funcţie ale funcţionarilor publici
(1) Salariile de funcţie stabilite în condiţiile prezentei legi conform gradelor şi treptelor de salarizare, potrivit anexei nr.1, pot fi majorate periodic în funcţie de condiţiile economice concrete şi posibilităţile bugetului public naţional.
(2) În cazul majorării salariilor de funcţie, funcţionarilor publici li se păstrează treptele de salarizare deţinute anterior.
Capitolul IV
DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII
Articolul 17. Intrarea în vigoare
Prezenta lege intră în vigoare la 1 aprilie 2012, cu excepţia art.8, care se va pune în aplicare începînd cu acordarea sporului pentru rezultatele semestrului II al anului 2012, şi a art.10, care se va pune în aplicare începînd cu anul 2016.
[Art.17 modificat prin Legea nr.324 din 23.12.2013, în vigoare 01.01.2014]
[Art.17 modificat prin Legea nr.178 din 11.07.2012, în vigoare 14.09.2012]
Articolul 18. Reguli privind stabilirea salariilor de funcţie începînd cu anul 2012
(1) Începînd cu 1 aprilie 2012, salariile de funcţie ale funcţionarilor publici se vor stabili în mărimile specificate în anexa nr.1, conform gradelor de salarizare corespunzătoare funcţiilor publice incluse în statele de personal ale autorităţilor publice.
(2) Treptele de salarizare conform gradelor de salarizare corespunzătoare funcţiilor deţinute se acordă, începînd cu 1 aprilie 2012, astfel:
a) pentru funcţionarii publici în exerciţiul funcţiei la data intrării în vigoare a prezentei legi:
- se calculează salariul lunar total cuvenit funcţionarului public conform condiţiilor de salarizare prevăzute de Legea nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar şi de hotărîrea Guvernului privind salarizarea funcţionarilor publici, cu excluderea sporului pentru grad de calificare, grad special sau rang diplomatic;
- în baza rezultatului obţinut şi în limitele fondului de salarizare aprobat, conducătorul autorităţii publice stabileşte treapta de salarizare căreia îi corespunde salariul egal sau mai mare decît cel calculat conform subalineatului întîi de la prezenta literă după cum urmează:
treapta I – funcţionarilor publici cu o vechime în serviciul public realizată după 27 august 1991 de pînă la 2 ani;
treptele II-V – funcţionarilor publici cu o vechime în serviciul public realizată după 27 august 1991 de la 2 la 15 ani;
treptele V-VII – funcţionarilor publici cu o vechime în serviciul public realizată după 27 august 1991 de peste 15 ani;
b) pentru funcţionarii publici numiţi în serviciul public începînd cu 1 aprilie 2012, treapta de salarizare se stabileşte conform art.6 alin.(8) şi/sau art.15 din prezenta lege.
(3) Gradele şi treptele de salarizare astfel stabilite se fixează prin act administrativ al conducătorului autorităţii publice în schema de încadrare a autorităţii şi în dosarele personale ale funcţionarilor publici.
(4) Avansarea funcţionarului public în treptele de salarizare următoare se va efectua în modul prevăzut la art.6 din prezenta lege.
(5) La determinarea de la 1 aprilie 2012 a treptelor de salarizare, treptele de salarizare IV-V pentru funcţionarii publici de conducere de nivel superior şi, respectiv, treptele VIII-IX pentru funcţionarii publici de conducere şi funcţionarii publici de execuţie nu se vor acorda, ele urmînd să fie aplicate ulterior în conformitate cu art.6 din prezenta lege.
Articolul 19. Asigurarea menţinerii veniturilor salariale ale funcţionarilor publici
(1) În cazul în care, pentru unii funcţionari publici, prin aplicarea prevederilor prezentei legi sau ale Legii nr.155 din 21 iulie 2011 pentru aprobarea Clasificatorului unic al funcţiilor publice, salariul total calculat este mai mic decît salariul total calculat funcţionarilor publici respectivi la data intrării în vigoare a prezentei legi conform condiţiilor de salarizare în vigoare prevăzute de Legea nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar şi de hotărîrea Guvernului privind salarizarea funcţionarilor publici, acestora li se va plăti diferenţa de salariu pe perioada de activitate în autoritatea publică respectivă în aceeaşi funcţie sau într-o funcţie mai înaltă.
(2) Diferenţa de salariu se va calcula şi se va plăti pe perioada exercitării în continuare de către funcţionarul public a sarcinilor în cadrul autorităţii publice respective în modul prevăzut la art.38 din Legea nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar.
Guvernul:
a) în termen de 6 luni:
- va prezenta Parlamentului propuneri pentru aducerea legislaţiei în vigoare în conformitate cu prezenta lege;
- va aduce actele sale normative în concordanţă cu prezenta lege;
b) în termen de 8 luni, va adopta actele normative necesare executării prezentei legi;
c) în termen de 24 de luni, va realiza evaluarea funcţiilor publice şi, după caz, va propune Parlamentului modificări şi/sau completări ale sistemului de gradare a funcţiilor publice.
Pînă la aducerea legislaţiei în conformitate cu prezenta lege, actele legislative în vigoare, precum şi orice alte prevederi cu privire la salarizarea funcţionarilor publici se aplică în măsura în care nu contravin acesteia.
Odată cu intrarea în vigoare a prezentei legi, la elaborarea oricăror acte legislative, se interzice includerea în ele a prevederilor ce ţin de salarizarea funcţionarilor publici.
Anexele nr.1-4 fac parte integrantă din prezenta lege.
PREŞEDINTELE PARLAMENTULUI | Marian LUPU |
Chişinău, 22 martie 2012. | |
Nr.48. |
Salariile de funcţie ale funcţionarilor publici conform gradelor şi treptelor de salarizare
(în lei) | |||||||||
Gradele de salarizare | Treptele de salarizare | ||||||||
I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | |
23 | 7800 | 8385 | 8970 | 9555 | 10140 | ||||
22 | 7400 | 7955 | 8510 | 9065 | 9620 | ||||
21 | 7000 | 7525 | 8050 | 8575 | 9100 | ||||
20 | 6600 | 6930 | 7260 | 7590 | 7920 | 8250 | 8580 | 8910 | 9240 |
19 | 6300 | 6615 | 6930 | 7245 | 7560 | 7875 | 8190 | 8505 | 8820 |
18 | 6000 | 6300 | 6600 | 6900 | 7200 | 7500 | 7800 | 8100 | 8400 |
17 | 5700 | 5985 | 6270 | 6555 | 6840 | 7125 | 7410 | 7695 | 7980 |
16 | 5400 | 5670 | 5940 | 6210 | 6480 | 6750 | 7020 | 7290 | 7560 |
15 | 5100 | 5355 | 5610 | 5865 | 6120 | 6375 | 6630 | 6885 | 7140 |
14 | 4800 | 5040 | 5280 | 5520 | 5760 | 6000 | 6240 | 6480 | 6720 |
13 | 4600 | 4830 | 5060 | 5290 | 5520 | 5750 | 5980 | 6210 | 6440 |
12 | 4400 | 4620 | 4840 | 5060 | 5280 | 5500 | 5720 | 5940 | 6160 |
11 | 4200 | 4410 | 4620 | 4830 | 5040 | 5250 | 5460 | 5670 | 5880 |
10 | 4000 | 4200 | 4400 | 4600 | 4800 | 5000 | 5200 | 5400 | 5600 |
9 | 3800 | 3990 | 4180 | 4370 | 4560 | 4750 | 4940 | 5130 | 5320 |
8 | 3600 | 3780 | 3960 | 4140 | 4320 | 4500 | 4680 | 4860 | 5040 |
7 | 3400 | 3570 | 3740 | 3910 | 4080 | 4250 | 4420 | 4590 | 4760 |
6 | 3200 | 3360 | 3520 | 3680 | 3840 | 4000 | 4160 | 4320 | 4480 |
5 | 3000 | 3150 | 3300 | 3450 | 3600 | 3750 | 3900 | 4050 | 4200 |
4 | 2800 | 2940 | 3080 | 3220 | 3360 | 3500 | 3640 | 3780 | 3920 |
3 | 2600 | 2730 | 2860 | 2990 | 3120 | 3250 | 3380 | 3510 | 3640 |
2 | 2400 | 2520 | 2640 | 2760 | 2880 | 3000 | 3120 | 3240 | 3360 |
1 | 2200 | 2310 | 2420 | 2530 | 2640 | 2750 | 2860 | 2970 | 3080 |
Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din autorităţile publice centrale
| |||
Codul funcţiei | Titlul funcţiei | Gradul de salarizare | |
aparatul central | subdiviziunea teritorială | ||
Secretariatul Parlamentului, Aparatul Preşedintelui Republicii Moldova, Cancelaria de Stat | |||
A01 | Secretar general al Parlamentului | 22 | – |
A01 | Secretar general adjunct al Parlamentului | 20 | – |
A01 | Secretar general al Aparatului Preşedintelui Republicii Moldova | 22 | – |
A01 | Secretar general adjunct al Aparatului Preşedintelui Republicii Moldova | 20 | – |
B01 | Şef direcţie generală | 19 | – |
B02 | Şef direcţie | 18 | – |
B03 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 17 | – |
B04 | Şef secţie | 17 | – |
B05 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 16 | – |
B06 | Şef serviciu | 16 | – |
C01 | Consultant principal (din comisiile parlamentare) | 16 | – |
C01 | Consultant principal | 15 | – |
C02 | Consultant superior | 10 | – |
C03 | Consultant | 7 | – |
C07 | Specialist principal | 7 | 8 |
C08 | Specialist superior | 4 | 5 |
C09 | Specialist | 3 | 3 |
[Compart. modificat prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014] [Compart. modificat prin Legea nr.64 din 11.04.2014, în vigoare 09.05.2014] [Compart. completat prin Legea nr.324 din 23.12.2013, în vigoare 01.01.2014]
Curtea de Conturi, Consiliul Concurenţei | |||
A02 | Şef al Aparatului Curţii de Conturi | 19 | – |
B07 | Şef direcţie generală | 19 | 18 |
B08 | Şef direcţie | 17 | 16 |
B09 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 16 | 15 |
B10 | Şef secţie | 14 | 13 |
B11 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 14 | 13 |
B12 | Şef serviciu | 10 | 9 |
C10 | Consultant principal | 8 | 7 |
C11 | Consultant superior | 7 | 6 |
C12 | Consultant | 6 | 5 |
C13 | Controlor de stat principal /auditor public principal | 14 | 13 |
C14 | Controlor de stat superior /auditor public superior | 13 | 12 |
C15 | Controlor de stat /auditor public | 12 | 11 |
C16 | Contabil-şef | 14 | – |
C20 | Specialist principal | 6 | 5 |
C21 | Specialist superior | 4 | – |
C22 | Specialist | 2 | – |
Centrul Naţional Anticorupţie | |||
B07 | Şef direcţie generală, şef subdiviziune teritorială | 19 | – |
B08 | Şef direcţie | 18 | – |
B09 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 17 | – |
B10 | Şef secţie | 17 | – |
B11 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 16 | – |
B12 | Şef serviciu | 16 | – |
C10 | Consultant principal | 15 | – |
C11 | Consultant superior | 10 | – |
C12 | Consultant | 8 | – |
C16 | Contabil-şef | 16 | – |
C20 | Specialist principal | 8 | 7 |
C21 | Specialist superior | 6 | 5 |
C22 | Specialist | 3 | 2 |
Serviciul de Informaţii şi Securitate, Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter | |||
B07 | Şef direcţie generală, şef al Aparatului Comisiei Electorale Centrale | 17 | – |
B08 | Şef direcţie | 15 | – |
B09 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 13 | – |
B10 | Şef secţie | 11 | – |
B11 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 10 | – |
B12 | Şef serviciu | 9 | – |
C10 | Consultant principal | 8 | – |
C11 | Consultant superior | 7 | – |
C12 | Consultant | 6 | – |
C16 | Contabil-şef | 10 | – |
C20 | Specialist principal | 6 | – |
C21 | Specialist superior | 4 | – |
C22 | Specialist | 2 | – |
Secretariatul Curţii Constituţionale | |||
A03 | Şef al Secretariatului Curţii Constituţionale | 22 | – |
A03 | Şef adjunct al Secretariatului Curţii Constituţionale | 20 | – |
B15 | Şef direcţie | 18 | – |
B16 | Şef secţie | 16 | – |
B17 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 14 | – |
B18 | Şef serviciu | 12 | – |
C23 | Consultant principal | 11 | – |
C24 | Consultant superior | 9 | – |
C25 | Consultant | 7 | – |
C26 | Asistent judiciar | 14 | – |
C28 | Grefier | 9 | – |
C30 | Specialist principal | 7 | – |
C31 | Specialist superior | 4 | – |
C32 | Specialist | 3 | – |
[Compart. “Secretariatul Curţii Constituţionale” în redacţia Legii nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.10.2014]
Notă: Se declară neconstituţional compartimentul “Secretariatul Curţii Constituţionale” conform Hot. Curţii Constituţionale nr.24 din 10.09.2013, în vigoare 10.09.2013
| |||
Consiliul Superior al Magistraturii, Curtea Supremă de Justiţie |
|||
A03 | Şef al Secretariatului Consiliului Superior al Magistraturii | 22 | – |
A03 | Şef adjunct al Secretariatului Consiliului Superior al Magistraturii | 20 | – |
A03 | Şef al Secretariatului Curţii Supreme de Justiţie | 22 | – |
A03 | Şef adjunct al Secretariatului Curţii Supreme de Justiţie | 20 | – |
B15 | Şef direcţie | 18 | – |
B16 | Şef secţie | 16 | – |
B17 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 14 | – |
B18 | Şef serviciu | 12 | – |
C23 | Consultant principal | 11 | – |
C24 | Consultant superior | 9 | – |
C25 | Consultant | 7 | – |
C26 | Asistent judiciar | 14 | – |
C28 | Grefier | 9 | – |
C29 | Contabil-şef | 15 | – |
C30 | Specialist principal | 7 | – |
C31 | Specialist superior | 4 | – |
C32 | Specialist | 3 | – |
Notă: În Secretariatul Curţii Constituţionale, Secretariatul Consiliului Superior al Magistraturii şi Secretariatul Curţii Supreme de Justiţie, funcţii de consultant (principal, superior) pot fi instituite doar în subdiviziunile de expertiză juridică, cercetare şi analiză. [Compart. “Consiliul Superior al Magistraturii, Curtea Supremă de Justiţie” în redacţia Legii nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.10.2014]
|
|||
Procuratura Generală |
|||
B15 | Şef direcţie | 18 | – |
B16 | Şef secţie | 16 | – |
B17 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 14 | – |
B18 | Şef serviciu | 12 | – |
C27 | Consultant al procurorului | 12 | – |
C29 | Contabil-şef | 15 | – |
C30 | Specialist principal | 7 | – |
C31 | Specialist superior | 4 | – |
C32 | Specialist | 3 | – |
[Compart. “Procuratura Generală” în redacţia Legii nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.10.2014]
Notă: Se declară neconstituţional compartimentul “Consiliul Superior al Magistraturii, Curtea Supremă de Justiţie, Procuratura Generală” conform Hot. Curţii Constituţionale nr.24 din 10.09.2013, în vigoare 10.09.2013
| |||
Curţile de apel | |||
B14 | Şef al secretariatului instanţei judecătoreşti | 17 | – |
B15 | Şef direcţie | 15 | – |
B16 | Şef secţie | 11 | – |
B17 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 10 | – |
B18 | Şef serviciu | 9 | – |
C26 | Asistent judiciar | 9 | – |
C28 | Grefier | 7 | – |
C29 | Contabil-şef | 9 | – |
C30 | Specialist principal | 6 | – |
C31 | Specialist superior | 4 | – |
C32 | Specialist | 2 | – |
[Compart. “Curţile de apel” în redacţia Legii nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.10.2014]
Notă: Se declară neconstituţional compartimentul “Curţile de apel” conform Hot. Curţii Constituţionale nr.24 din 10.09.2013, în vigoare 10.09.2013
| |||
Judecătoriile, inclusiv cea militară |
|||
B14 | Şef al secretariatului instanţei judecătoreşti | 12 | – |
B15 | Şef direcţie | 10 | – |
B16 | Şef secţie | 8 | – |
B17 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 7 | – |
B18 | Şef serviciu | 5 | – |
C26 | Asistent judiciar | 7 | – |
C28 | Grefier | 5 | – |
C29 | Contabil-şef | 8 | – |
C30 | Specialist principal | 4 | – |
C31 | Specialist superior | 3 | – |
C32 | Specialist | 2 | – |
[Compart. “Judecătoriile, inclusiv cea militară” în redacţia Legii nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.10.2014]
|
|||
Procuraturile teritoriale şi cele specializate |
|||
C27 | Consultant al procurorului | 7 | – |
C30 | Specialist principal | 4 | – |
C31 | Specialist superior | 3 | – |
C32 | Specialist | 2 | – |
[Compart. “Procuraturile teritoriale şi cele specializate” în redacţia Legii nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.10.2014]
Notă: Se declară neconstituţional compartimentul “Judecătoriile, inclusiv cea militară, procuraturile teritoriale şi cele specializate” conform Hot. Curţii Constituţionale nr.24 din 10.09.2013, în vigoare 10.09.2013
| |||
Centrul pentru Drepturile Omului | |||
B08 | Şef direcţie | 15 | – |
B10 | Şef secţie | 13 | – |
B12 | Şef serviciu | 10 | – |
B13 | Şef reprezentanţă | – | 13 |
C10 | Consultant principal al avocatului parlamentar | 10 | – |
C10 | Consultant principal | 8 | – |
C11 | Consultant superior | 7 | 7 |
C12 | Consultant | 6 | – |
C16 | Contabil-şef | 10 | – |
C20 | Specialist principal | 6 | 6 |
C21 | Specialist superior | 4 | – |
C22 | Specialist | 2 | – |
Aparatele centrale ale ministerelor | |||
A05 | Secretar de stat | 22 | – |
B19 | Şef direcţie generală | 18 | – |
B20 | Şef direcţie | 16 | 16 |
B21 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 15 | – |
B22 | Şef secţie | 13 | 13 |
B23 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 12 | 12 |
B24 | Şef serviciu | 10 | 10 |
C33 | Consultant principal | 10 | – |
C34 | Consultant superior | 8 | – |
C35 | Consultant | 7 | – |
C40 | Specialist principal | 7 | 7 |
C41 | Specialist superior | 4 | 4 |
C42 | Specialist | 2 | 2 |
Funcţionarii publici în posturi diplomatice din instituţiile serviciului diplomatic | |||
Secretar general | 22 | – | |
Ambasador extraordinar şi plenipotenţiar | 21 | – | |
Reprezentant permanent sau delegat pe lîngă un organism internaţional | 21 | – | |
Ambasador cu misiuni speciale | 21 | – | |
Trimis | 20 | – | |
Însărcinat cu afaceri en titre sau ad-interim | 18 | – | |
Consul general | 18 | – | |
Ministru consilier | 17 | – | |
Consilier | 10 | – | |
Consul | 10 | – | |
Secretar I | 8 | – | |
Secretar II | 6 | – | |
Viceconsul | 6 | – | |
Secretar III | 4 | – | |
Ataşat | 3 | – | |
Agent consular | 3 | – | |
Notă: În consulatele în care nu este instituită funcţia de consul general, consulului i se stabileşte gradul 11 de salarizare.
| |||
Organele centrale de specialitate ale administraţiei publice (conform art.24 pct.2) din | |||
A06 | Director general adjunct | 21 | – |
A06 | Vicepreşedinte al Casei Naţionale de Asigurări Sociale | 21 | – |
B19 | Şef direcţie generală | 16 | municipiile Chişinău şi Bălţi – 14, alte teritorii – 12 |
B20 | Şef direcţie | 14 | municipiile Chişinău şi Bălţi – 12, alte teritorii – 10 |
B21 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 13 |
municipiile Chişinău şi Bălţi – 11, alte teritorii – 9 |
B22 | Şef secţie | 11 | municipiul Chişinău – 9, alte teritorii – 7 |
B23 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 10 | municipiul Chişinău – 8, alte teritorii – 6 |
B24 | Şef serviciu | 8 | 6 |
C33 | Consultant principal | 8 | – |
C34 | Consultant superior | 7 | – |
C35 | Consultant | 6 | – |
C36 | Controlor-revizor principal | 8 | 7 |
C37 | Controlor-revizor superior | 7 | 6 |
C38 | Controlor-revizor | 6 | 5 |
C40 | Specialist principal | 6 | 5 |
C41 | Specialist superior | 4 | 4 |
C42 | Specialist | 2 | 2 |
Agenţia Naţională pentru Siguranţa Alimentelor | |||
B20 | Şef direcţie | 13 | 8 |
B22 | Şef secţie | 9 | municipiul Chişinău – 7, alte teritorii – 6 |
B23 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 8 | municipiul Chişinău – 6, alte teritorii – 5 |
B24 | Şef serviciu | 7 | 5 |
B35 | Şef subdiviziune teritorială | – |
municipiul Chişinău – 13, alte teritorii – 10 |
C39 | Contabil-şef | 8 | 6 |
C40 | Specialist principal | 4 | 4 |
C41 | Specialist superior | 3 | 3 |
C42 | Specialist | 2 | 2 |
C43 | Inspector principal | 7 | 5 |
C44 | Inspector superior | 5 | 4 |
C45 | Inspector | 4 | 3 |
Alte autorităţi administrative centrale | |||
A06 | Director general adjunct | 17 | – |
B25 | Director | – | 14 |
B29 | Custode principal de fonduri | – | 12 |
B20 | Şef direcţie | 12 | 7 |
B22 | Şef secţie | 10 | 6 |
B23 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 8 | – |
C39 | Contabil-şef | 8 | 6 |
C33 | Consultant principal | 8 | – |
C34 | Consultant superior | 7 | – |
C35 | Consultant | 6 | – |
C40 | Specialist principal | 4 | 4 |
C41 | Specialist superior | 3 | 3 |
C42 | Specialist | 2 | 2 |
Organele Serviciului Fiscal de Stat şi ale Inspecţiei financiare | |||
B26 | Şef inspectorat | 22 | – |
B25 | Director | 20 | – |
B35 | Şef inspectorat teritorial | – | municipiul Chişinău – 16, alte teritorii – 14 |
B28 | Şef direcţie generală | 15 | 14 |
B30 | Şef direcţie | 13 | 12 |
B31 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 12 | – |
B32 | Şef secţie | 10 | 9 |
B33 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 10 | 9 |
B34 | Şef serviciu | 8 | 7 |
C43 | Controlor-revizor principal | 8 | 7 |
C44 | Controlor-revizor superior | 7 | 6 |
C45 | Controlor-revizor | 6 | 5 |
C43 | Inspector principal | 8 | 7 |
C44 | Inspector superior | 7 | 6 |
C45 | Inspector | 6 | 5 |
C49 | Contabil-şef | – | 8 |
C50 | Specialist principal | 6 | 6 |
C51 | Specialist superior | 4 | 4 |
C52 | Specialist | 2 | 2 |
Serviciul Vamal | |||
Director general | 22 | – | |
Şef departament | 17 | – | |
Şef birou vamal | – | 14 | |
Şef direcţie | 14 | – | |
Şef post vamal | – | 9 | |
Şef secţie | 10 | 8 | |
Şef secţie în cadrul direcţiei | 9 | – | |
Şef serviciu | 8 | 7 | |
Inspector principal | 8 | 7 | |
Inspector superior | 7 | 6 | |
Inspector | 6 | 5 | |
C50 | Specialist principal | 6 | 6 |
C51 | Specialist superior | 4 | 4 |
C52 | Specialist | 2 | 2 |
Autorităţile publice subordonate ministerelor şi altor autorităţi administrative centrale | |||
B25 | Director | 18 | – |
B26 | Şef inspectorat/inspecţie | 18 | – |
B27 | Şef al Oficiului central de probaţiune | 16 | – |
B35 | Şef subdiviziune teritorială | – | municipiul Chişinău – 13, alte teritorii – 10 |
B35 | Şef inspecţie teritorială | – | municipiul Chişinău – 13, alte teritorii – 10 |
B28 | Şef direcţie generală | 16 | – |
B30 | Şef direcţie | 13 |
municipiul Chişinău – 11, alte teritorii – 9 |
B31 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 10 | – |
B32 | Şef secţie | 9 | municipiul Chişinău – 7, alte teritorii – 6 |
B33 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 8 | municipiul Chişinău – 6, alte teritorii – 5 |
B34 | Şef serviciu | 7 | 5 |
C43 | Inspector principal | 7 | 5 |
C44 | Inspector superior | 5 | 4 |
C45 | Inspector | 4 | 3 |
C46 | Consilier de probaţiune principal | 5 | 4 |
C47 | Consilier de probaţiune superior | 4 | 3 |
C48 | Consilier de probaţiune | 3 | 2 |
C49 | Contabil-şef | 8 | 6 |
C50 | Specialist principal | 4 | 4 |
C51 | Specialist superior | 3 | 3 |
C52 | Specialist | 2 | 2 |
Unităţile de audit intern | ||||||||
În autorităţile publice autonome | În ministere şi alte organe centrale de specialitate | În autorităţile subordonate ministerelor şi altor organe centrale de specialitate şi în municipiul Chişinău | În subdiviziunile teritoriale şi autorităţile publice locale de nivelul doi şi în municipiul Bălţi | |||||
Titlul funcţiei | codul funcţiei | gradul de salarizare | codul funcţiei | gradul de salarizare | codul funcţiei | gradul de salarizare | codul funcţiei | gradul de salarizare |
Auditor intern principal | C04 C17 | 11 | C36 | 10 | C43 | 9 | C55 | 7 |
Auditor intern superior | C05 C18 | 10 | C37 | 9 | C44 | 7 | C56 | 5 |
Auditor intern | C06 C19 | 8 | C38 | 7 | C45 | 6 | C57 | 4 |
[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]
[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.174 din 12.07.2013, în vigoare 02.08.2013]
[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.49 din 22.03.2013, în vigoare 12.04.2013]
[Anexa nr.2 completată prin Legea nr.319 din 27.12.2012, în vigoare 08.03.2013]
[Anexa nr.2 completată prin Legea nr.306 din 26.12.2012, în vigoare 08.02.2013]
[Anexa nr.2 modificată prin Legea nr.241 din 02.11.2012, în vigoare 23.11.2012]
Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din autorităţile publice locale
| ||
Codul funcţiei | Titlul funcţiei | Gradul de salarizare |
Aparatul Primăriei municipiului Chişinău şi subdiviziunile | ||
B36 | Secretar al consiliului municipal | 19 |
B39 | Şef direcţie generală | 16 |
C54 | Arhitect-şef | 16 |
B40 | Şef direcţie | 13 |
B41 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 12 |
B42 | Şef secţie | 10 |
C53 | Contabil-şef | 12 |
B43 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 10 |
B44 | Şef serviciu | 8 |
C58 | Specialist principal | 5 |
C59 | Specialist superior | 4 |
C60 | Specialist | 2 |
Aparatul Primăriei municipiului Bălţi şi subdiviziunile | ||
B36 | Secretar al consiliului municipal | 17 |
B39 | Şef direcţie generală | 15 |
C54 | Arhitect-şef | 13 |
B40 | Şef direcţie | 13 |
B41 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 9 |
B42 | Şef secţie | 9 |
C53 | Contabil-şef | 11 |
B43 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 8 |
C58 | Specialist principal | 4 |
C59 | Specialist superior | 3 |
C60 | Specialist | 2 |
Aparatele preturilor municipiului Chişinău | ||
B37 | Pretor al sectorului | 19 |
B37 | Vicepretor al sectorului | 16 |
B38 | Secretar al preturii | 15 |
B42 | Şef secţie | 9 |
C53 | Contabil-şef | 11 |
C58 | Specialist principal | 4 |
C59 | Specialist superior | 3 |
C60 | Specialist | 2 |
UTA Găgăuzia | ||
B39 | Şef direcţie generală | 14 |
B40 | Şef direcţie | 11 |
B41 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 9 |
B42 | Şef secţie | 9 |
C53 | Contabil-şef | 11 |
B43 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 7 |
B44 | Şef serviciu | 7 |
C58 | Specialist principal | 4 |
C59 | Specialist superior | 3 |
C60 | Specialist | 2 |
Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din aparatul preşedintelui de raion şi din subdiviziunile subordonate consiliului raional
| |||
Codul funcţiei | Titlul funcţiei | Gradul de salarizare | |
peste 50000 de locuitori | pînă la 50000 de locuitori | ||
B36 | Secretar al consiliului raional | 12 | 12 |
B39 | Şef direcţie generală | 12 | – |
B40 | Şef direcţie | 10 | 10 |
B41 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 8 | – |
B42 | Şef secţie | 8 | 7 |
B43 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 7 | 6 |
B44 | Şef serviciu | 5 | 5 |
C53 | Contabil-şef | 9 | 9 |
C54 | Arhitect-şef | 7 | 6 |
C58 | Specialist principal | 4 | 4 |
C59 | Specialist superior | 3 | 3 |
C60 | Specialist | 2 | 2 |
Notă: Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din subdiviziunile financiare ale aparatului Primăriei municipiului Chişinău şi din subdiviziunile subordonate Consiliului municipal Chişinău, din aparatul Primăriei municipiului Bălţi şi din subdiviziunile subordonate Consiliului municipal Bălţi, din UTA Gagauzia, din aparatul preşedintelui de raion şi din subdiviziunile subordonate consiliului raional se majorează cu un grad faţă de cele stabilite pentru funcţiile similare din prezenta anexă. |
Gradele de salarizare pentru funcţiile publice din aparatele primăriilor altor municipii (Comrat), ale oraşelor, ale satelor (comunelor)
| ||||||
Codul funcţiei | Titlul funcţiei | Gradul de salarizare | ||||
peste 30000 de locuitori | de la 10001 la 30000 de locuitori | de la 5001 la 10000 de locuitori | de la 3001 la 5000 de locuitori | pînă la 3000 de locuitori | ||
B45 | Secretar al consiliului local | 9 | 8 | 7 | 6 | 6 |
C61 | Contabil-şef | 9 | 8 | 7 | 6 | 6 |
C62 | Arhitect-şef | 4 | 4 | 4 | 3 | – |
C66 | Specialist: pentru reglementarea regimului funciar; în problemele perceperii fiscale; pentru planificare; jurist; în alte domenii | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
[Anexa nr.3 modificată prin Legea nr.146 din 17.07.2014, în vigoare 01.09.2014]
Mărimea sporului pentru grad de calificare, grad special şi rang diplomatic
| |
Sporul lunar, | |
Gradele de calificare | |
Consilier de stat al Republicii Moldova, clasa I | 500 |
Consilier de stat al Republicii Moldova, clasa a II-a | 450 |
Consilier de stat al Republicii Moldova, clasa a III-a | 400 |
Consilier de stat, clasa I | 375 |
Consilier de stat, clasa a II-a | 350 |
Consilier de stat, clasa a III-a | 300 |
Consilier, clasa I | 275 |
Consilier, clasa a II-a | 250 |
Consilier, clasa a III-a | 200 |
Gradele speciale ale serviciului vamal | |
General-colonel al serviciului vamal | 800 |
General-locotenent al serviciului vamal | 700 |
General-maior al serviciului vamal | 600 |
Colonel al serviciului vamal | 500 |
Locotenent-colonel al serviciului vamal | 450 |
Maior al serviciului vamal | 400 |
Căpitan al serviciului vamal | 350 |
Locotenent-major al serviciului vamal | 300 |
Locotenent al serviciului vamal | 275 |
Sublocotenent al serviciului vamal | 250 |
Plutonier-major al serviciului vamal | 200 |
Plutonier al serviciului vamal | 175 |
Rangurile diplomatice | |
Ambasador | 500 |
Ministru plenipotenţiar | 450 |
Ministru consilier | 400 |
Consilier | 350 |
Secretar I | 300 |
Secretar II | 275 |
Secretar III | 250 |
Ataşat | 200 |
