vineri, 25 decembrie 2015
872/21.12.2015 Hotărîre cu privire la lucrările şi serviciile contra plată, mărimea tarifelor la servicii, modul de formare şi utilizare a veniturilor colectate de către autor...

H O T Ă R Î R E

cu privire la lucrările şi serviciile contra plată, mărimea tarifelor la servicii,

modul de formare şi utilizare a veniturilor colectate de către autorităţile/

instituţiile subordonate Ministerului Educaţiei

 

nr. 872  din  21.12.2015

 

Monitorul Oficial nr.347-360/976 din 25.12.2015

 

* * *

În scopul executării prevederilor art.43 alin.(2) din Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr.181 din 25 iulie 2014 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2014, nr.223-230, art.519), cu completările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

Nomenclatorul lucrărilor şi/sau serviciilor prestate contra plată de către instituţiile de învăţămînt superior de stat care funcţionează în condiţii de autonomie financiară din subordinea Ministerului Educaţiei, conform anexei nr.1;

Nomenclatorul şi tarifele pentru lucrările şi/sau serviciile prestate contra plată de către autorităţile/instituţiile din subordinea Ministerului Educaţiei, cu excepţia instituţiilor de învăţămînt superior care activează în condiţii de autonomie financiară, conform anexei nr.2;

Regulamentul cu privire la modul de formare şi utilizare a veniturilor colectate de către autorităţile/instituţiile din subordinea Ministerului Educaţiei, conform anexei nr.3.

2. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.4.

PRIM-MINISTRU INTERIMARGheorghe BREGA

 

Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul economieiStephane Christophe Bridе
Ministrul educaţieiCorina Fusu
Ministrul finanţelor Anatol Arapu

 

Nr.872. Chişinău, 21 decembrie 2015.

 

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.872 din 21 decembrie 2015

 

NOMENCLATORUL

lucrărilor şi/sau serviciilor prestate contra plată de către instituţiile de învăţămînt

superior de stat care funcţionează în condiţii de autonomie

financiară din subordinea Ministerului Educaţiei

 

Nr. d/oServiciile prestate şi lucrările executate Unitatea de măsurăNote
123 4
1.Studiile cu taxă
1.1.Studiile cu taxă ale cetăţenilor Republicii Moldova, pe specialităţi, studenţi ai ciclurilor I şi II în instituţiile de învăţămînt superior şi elevi în învăţămîntul profesional tehnic postsecundar
Toate specialităţile1 persoanăConform taxei de studii aprobată de Consiliul pentru dezvoltare strategică instituţională
1.2.Studiile cu taxă ale cetăţenilor străini, pe specialităţi, studenţi ai ciclurilor I şi II în instituţiile de învăţămînt superior
Toate specialităţile1 persoanăConform taxei de studii aprobată de Consiliul pentru dezvoltare strategică instituţională
1.3Repetarea disciplinei1 persoanăConform taxei de studii aprobată de Consiliul pentru dezvoltare strategică instituţională
1.4Servicii de perfectare a documentelor la admiterea în învăţămîntul superior şi profesional tehnic postsecundar1 persoanăConform costului real calculat
2.Pregătirea, perfecţionarea şi recalificarea cadrelor, instruirea la cursurile de scurtă durată în instituţiile de învăţămînt superior şi profesional tehnic postsecundar1 persoanăCost contractual, dar nu mai mic decît costul real coordonat cu Ministerul Educaţiei
2.1.Organizarea cursurilor pentru formarea profesională a şomerilor în instituţiile de învăţămînt superior şi profesional tehnic postsecundar care au contracte încheiate cu Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă1 persoanăConform costului contractual
3.Instruirea la cursurile de pregătire pentru admitere în instituţiile de învăţămînt a cetăţenilor străini1 persoanăConform costului contractual
4.Activitatea de producţie a subdiviziunilor interioare ale instituţiilor de învăţămînt (gospodăriilor didactice şi auxiliare, loturilor experimentale, atelierelor, laboratoarelor, centrelor didactice, cantinelor etc.)
4.1.Comercializarea articolelor confecţionate în atelierele didactice ale instituţiilor1 unitatePreţul articolelor
4.2.Serviciile de alimentaţie prestate de unităţile alimentare pentru elevi, studenţi şi alte persoane1 porţieConform costului stabilit în baza cheltuielilor reale
4.3.Servicii de alimentaţie prestate de unităţile de alimentare pentru diferite ceremonii1 persoanăPreţ contractual, dar nu mai mic decît costul real
5.Servicii de perfectare şi eliberare a actelor de studii şi duplicatelor acestora
5.1.Servicii de procesare a datelor necesare eliberării diplomelor de studii universitare pierdute1 actConform costului stabilit în baza cheltuielilor reale
5.2.Servicii de procesare a datelor necesare eliberării diplomelor de bacalaureat pierdute1 act
5.3.Servicii de perfectare a certificatelor de confirmare a actului de studii1 act
5.4.Servicii de perfectare şi eliberare a foii matricole a cursurilor liceale1 act
5.5.Servicii de eliberare a duplicatului suplimentului/anexei la diploma de studii1 act
5.6.Servicii de perfectare şi eliberare a programei analitice (catalogului) a cursurilor pe anii de studii1 act
5.7.Servicii de traducere într-o limbă modernă a programei analitice (catalogului) a cursurilor pe anii de studii1 act
5.8.Servicii de arhivă1 act
6.Comercializarea biletelor la bazele de odihnă1 locÎn funcţie de costul real al unui loc
7.Activitatea sportivă şi de întremare a sănătăţii
7.1.Activităţi sportive, antrenamente, competiţii etc.Conform taxei real calculate
7.2.Servicii de întremare a sănătăţiiConform catalogului de tarife aprobat de Ministerul Sănătăţii, ordinul nr.466 din 19 decembrie 2007
8.Organizarea cursurilor de instruire militară în instituţiile de învăţămînt care au catedre militareÎn funcţie de costul real pentru pregătirea unui cursant
9.Prestarea serviciilor comunale de instituţiile de învăţămîntConform tarifelor în vigoare
10.Servicii informaţionale şi de difuzare prestate de instituţiile de învăţămînt
10.1.Servicii Internet1 orăPreţ contractual, dar nu mai mic decît cheltuielile reale
10.2.Servicii Internet (CIJ)1 abonament
10.3.Culegerea computerizată a textelor1 pagină
10.4.Scanarea textelor, imaginilor1 pagină
10.5.Machetări1 pagină
10.6.Instalări şi elaborări soft, reparaţii echipament1 oră
10.7.Comercializarea literaturii didactice, ştiinţifice şi artistice, a lucrărilor metodice, manualelor, programelor de studii editate de instituţie (în librăriile instituţiei)1 unitateConform costului de editare şi cheltuielilor aferente vînzării, aprobate de senatul universitar
10.8.Deservirea documentară şi informaţională a bibliotecilor1 abonamentconform costului real
10.9.Livrarea documentelor de licitaţie1 unitateConform actelor normative
11.Lucrări tipografice şi editoriale
11.1.Servicii de copiere:Conform costului real
xerox A31 pagină
xerox A41 pagină
calculator1 pagină
rizograf1 pagină
xerox A3, color1 pagină
xerox A4, color1 pagină
11.2.Servicii poligrafice şi editoriale:
executarea matriţelor prin metoda electrografică şi pregătirea lor pentru imprimare1 unitatePreţ contractual, dar nu mai mic decît costul real
imprimarea tirajului la maşina ofset1 unitate
imprimarea tirajului la maşina de copiat1 unitate
procese de finisaj1 unitate
cusutul1 unitate
11.3.Producţie poligrafică pentru necesităţile instituţiilor, precum şi comenzi individuale: programe analitice ale catedrelor, planuri individuale, registre pentru grupe, procese verbale pentru teza de licenţă şi examenele de licenţă, planurile de studii, publicaţii, monografii, autoreferate, alte tipuri de documente1 unitatePreţ contractual, dar nu mai mic decît costul real
11.4.Lucrări de copertare1 unitatePreţ contractual, dar nu mai mic decît costul real
11.5.Multiplicare la rizograf1 paginăPreţ contractual, dar nu mai mic decît costul real
12.Chiria pentru cazarea în căminele instituţiilor de învăţămîntConform actelor normative
13.Venituri provenite de la darea în locaţiune/arendă a bunurilor proprietate publică aflate în gestiunea instituţiilor de învăţămîntConform Hotărîrii Guvernului nr.483 din 29 martie 2008 „Pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de dare în locaţiune a activelor neutilizate”
14.Ştiinţă şi inovare
14.1.Studiile cu taxă ale cetăţenilor Republicii Moldova, pe specialităţi: doctorat, postdoctorat şi competitori, în instituţiile de învăţămînt superior
Toate specialităţile1 persoanăConform taxei de studii aprobată de Consiliul pentru dezvoltare strategică instituţională
Susţinerea tezei de doctorat:
Toate specialităţile1 persoană
Susţinerea tezei de doctor habilitat:
Toate specialităţile1 persoană
Susţinerea examenului de doctorat:
Toate specialităţile1 persoană
14.2.Studiile cu taxă ale cetăţenilor străini, pe specialităţi: doctorat, postdoctorat şi competitori, în instituţiile de învăţămînt superior
Toate specialităţile1 persoanăConform taxei de studii aprobată de Consiliul pentru dezvoltare strategică instituţională

Susţinerea tezei de doctorat:

Toate specialităţile1 persoană

Susţinerea tezei de doctor habilitat:

Toate specialităţile1 persoană

Susţinerea examenului de doctorat:

Toate specialităţile1 persoană
 

Notă: Modul de formare şi direcţiile de utilizare a veniturilor colectate de către instituţiile de învăţămînt superior de stat care funcţionează în condiţii de autonomie financiară se vor stabili în conformitate cu Hotărîrea Guvernului nr.983 din 22 decembrie 2012 „Cu privire la modul de funcţionare a instituţiilor de învăţămînt superior de stat în condiţii de autonomie financiară”.

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.872 din 21 decembrie 2015

 

NOMENCLATORUL ŞI TARIFELE

pentru lucrările şi/sau serviciile prestate contra plată de către autorităţile/instituţiile

din subordinea Ministerului Educaţiei, cu excepţia instituţiilor de învăţămînt

superior care activează în condiţii de autonomie financiară

 

Nr. d/oCodul meseriei /profesiei, specialităţiiProgramele de studii oferite,
serviciile prestate şi lucrările executate
Unitatea de măsurăNote/tarif, lei
12345
1.Studii pe bază de contract cu taxă, pe meserii/profesii, specialităţi, pentru elevi/studenţi în instituţiile de învăţămînt profesional tehnic secundar, postsecundar şi superior
1.1.Centre de excelenţă
Centrul de excelenţă în servicii şi prelucrarea alimentelor
1013001Barman1 persoană4000
721004Brutar1 persoană4000
1013004Chelner1 persoană4000
1013002Bucătar1 persoană4200
721008Cofetar1 persoană4200
416002Controlor-casier1 persoană4200
Centrul de excelenţă în informatică şi tehnologii informaţionale
2151Calculatoare1 persoană6500
1851Informatică1 persoană7000
1052Secretariat-birotică1 persoană7000
2902Turism1 persoană7000
1806Contabilitate1 persoană7000
1805Finanţe1 persoană7000
Centrul de excelenţă în construcţii
2502Tehnologia materialelor şi a articolelor de construcţie1 persoană6800
2305Tehnologia prelucrării lemnului1 persoană7000
2504Căi ferate, drumuri şi poduri1 persoană7100
2551Cadastru şi organizarea teritoriului1 persoană7200
2501Construcţii civile, industriale şi agricole1 persoană7500
2503Alimentarea cu căldură şi gaze, ventilaţia1 persoană7500
2552Evaluarea imobilului1 persoană7500
1892Designul interiorului1 persoană7900
Centrul de excelenţă în industria uşoară
1012003Frizer1 persoană6500
1012002Cosmetician1 persoană6500
723011Cusător (industria uşoară)1 persoană3200
723010Croitor confecţioner îmbrăcăminte la comandă1 persoană4950
Centrul de excelenţă în transporturi
2003Maşini şi instalaţii pentru construcţii1 persoană8500
2051Transport auto1 persoană8500
1.2Învăţămînt profesional tehnic secundar
Şcoala Profesională nr.2, mun.Chişinău
721004Brutar1 persoană4900
1013002Bucătar1 persoană4900
721008Cofetar1 persoană4900
1013004Chelner1 persoană4900
416002Controlor-casier1 persoană4900
1013001Barman1 persoană4900
1015001Lucrător pensiune turistică1 persoană4800
Şcoala Profesională nr.5, mun.Chişinău
721008Cofetar1 persoană4300
1013002Bucătar1 persoană4300
1013004Chelner1 persoană4300
721006Ciontolitor-dezosator1 persoană4300
Şcoala Profesională nr.7, mun.Chişinău
732008Electrician în construcţie1 persoană4680
732021Lăcătuş-instalator tehnică sanitară1 persoană4680
Şcoala Profesională nr.9, mun.Chişinău
713007Electromontor la repararea şi întreţinerea utilajului electric1 persoană5300
715005Electrogazosudor-montator1 persoană5300
716006Mecanic auto1 persoană5300
714019Operator pentru suportul tehnic al calculatoarelor1 persoană5300
732031Placator cu plăci1 persoană5300
732036Tencuitor1 persoană5300
Şcoala Profesională nr.10, mun.Chişinău
715019Strungar1 persoană4500
715007Electromecanic utilaj frigorific şi comercial1 persoană4500
715005Electrogazosudor-montator1 persoană4700
716006Mecanic auto1 persoană4700
713009Lăcătuş-electrician la repararea utilajului electric1 persoană4700
Şcoala Profesională nr.1, mun.Bălţi
732021Lăcătuş-instalator tehnică sanitară1 persoană4000
715005Electrogazosudor-montator1 persoană4000
732036Tencuitor1 persoană4100
732039Zugrav1 persoană4100
732031Placator cu plăci1 persoană4100
732037Tîmplar1 persoană4100
732030Pietrar-zidar1 persoană4100
732003Asfaltobetonist1 persoană4100
732002Asamblor-montator profile aluminiu şi geam termopan1 persoană4100
Şcoala Profesională nr.3 , mun.Bălţi
723010Croitor confecţioner îmbrăcăminte la comandă1 persoană4300
723012Cusătoreasă (industria confecţiilor)1 persoană4300
1012003Frizer1 persoană4300
1012002Cosmetician1 persoană4300
1012001Coafor1 persoană4300
723011Cusător (industria uşoară)1 persoană4300
715017Reglor utilaje tehnologice1 persoană4300
Şcoala Profesională nr.4, mun.Bălţi
715005Electrogazosudor-montator1 persoană3500
715019Strungar1 persoană3500
713009Lăcătuş-electrician la repararea utilajului electric1 persoană4000
716004Lăcătuş redresare caroserii1 persoană4000
716006Mecanic auto1 persoană4200
713007Electromontor la repararea şi întreţinerea utilajului electric1 persoană4200
Şcoala Profesională nr.5, mun.Bălţi
714019Operator pentru suportul tehnic al calculatoarelor1 persoană4200
715019Strungar1 persoană4200
715005Electrogazosudor-montator1 persoană4200
716001Electrician-electronist auto1 persoană4200
715007Electromecanic utilaj frigorific şi comercial1 persoană4200
716006Mecanic auto1 persoană4200
713007Electromontor la repararea şi întreţinerea utilajului electric1 persoană4200
714004Electromecanic la repararea şi întreţinerea maşinilor de calcul1 persoană4200
Şcoala Profesională din or.Călăraşi
732036Tencuitor1 persoană4100
732039Zugrav1 persoană4100
723011Cusător (industria uşoară)1 persoană4100
416004Vînzător produse alimentare1 persoană4100
716007Mecanic auto1 persoană4100
Şcoala Profesională nr.1 din or.Cahul
721008Cofetar1 persoană6200
721009Controlor produse alimentare1 persoană6800
1013002Bucătar1 persoană6800
714019Operator pentru suportul tehnic al calculatoarelor1 persoană7000
723010Croitor confecţioner îmbrăcăminte la comandă1 persoană8000
723012Cusătoreasă (industria confecţiilor)1 persoană9900
Şcoala Profesională din or.Ungheni
715005Electrogazosudor-montator1 persoană5000
1013002Bucătar1 persoană5000
716006Mecanic auto1 persoană4000
714019Operator pentru suportul tehnic al calculatoarelor1 persoană4000
713007Electromontor la repararea şi întreţinerea utilajelor electrice1 persoană4000
Şcoala Profesională din com.Alexăndreni, r-nul Sîngerei
1013002Bucătar1 persoană4200
721008Cofetar1 persoană4200
732036Tencuitor1 persoană4000
713007Electromontor la repararea şi întreţinerea utilajului electric1 persoană3800
Şcoala Profesională din or.Soroca
1013002Bucătar1 persoană4200
1012003Frizer1 persoană4200
1.3.Învăţămînt profesional tehnic postsecundar
Colegiul Pedagogic „Alexei Mateevici” din mun.Chişinău
1202Pedagogie preşcolară1 persoană5000
1203Pedagogia învăţămîntului primar1 persoană5000
1301Educaţie fizică şi sport1 persoană5000
1404Instruire muzicală1 persoană5000
Colegiul Pedagogic „Alexandru cel Bun” din or.Călăraşi
1202Pedagogie preşcolară1 persoană3800
1203Pedagogia învăţămîntului primar1 persoană3800
1271Asistenţă socială1 persoană3800
1404Instruire muzicală1 persoană3800
Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” din or.Orhei
1202Pedagogie preşcolară1 persoană5000
1203Pedagogia învăţămîntului primar1 persoană5000
1205Instruire tehnologică1 persoană5000
1271Asistenţă socială1 persoană5000
Colegiul Pedagogic „Gheorghe Asachi” din or.Lipcani
1202Pedagogia preşcolară1 persoană4000
1203Pedagogia învăţămîntului primar1 persoană4000
1205Instruire tehnologică1 persoană4000
1271Asistenţă socială1 persoană4200
1052Secretariat-birotică1 persoană4200
2301Modelarea şi tehnologia confecţiilor din ţesături1 persoană4200
2305Tehnologia prelucrării lemnului1 persoană4200
Colegiul Pedagogic „Mihai Eminescu” din or.Soroca
1202Pedagogie preşcolară1 persoană5200
1271Asistenţă socială1 persoană5200
1052Secretariat-birotică1 persoană5200
1404Instruire muzicală1 persoană5200
1503Coregrafie1 persoană5200
Colegiul Pedagogic „Mihai Ciachir” din or.Comrat
1203Pedagogia învăţămîntului primar1 persoană3400
1202Pedagogie preşcolară1 persoană3900
1271Asistenţă socială1 persoană4500
1052Secretariat-birotică1 persoană4800
2902Turism1 persoană4900
1404Instruire muzicală1 persoană5300
1401Interpretare instrumentală1 persoană5800
Colegiul Industrial-Pedagogic din or.Cahul
1202Pedagogie preşcolară1 persoană4950
1203Pedagogia învăţămîntului primar1 persoană4950
1271Asistenţă socială1 persoană5950
1503Coregrafie1 persoană5950
1604Instruire în artele plastice1 persoană5950
1401Interpretare instrumentală1 persoană5950
1601Pictură1 persoană5950
2701Ecologie şi protecţia mediului ambiant1 persoană5950
1806Contabilitate1 persoană5950
1851Informatică1 persoană5950
Colegiul Tehnic Feroviar din mun.Bălţi
2051Transport auto1 persoană5100
2052Transport feroviar1 persoană5300
1851Informatică1 persoană5700
Colegiul de Industrie Uşoară din mun.Bălţi
2303Filatură şi ţesături1 persoană4000
2304Modelarea şi tehnologia tricotajelor1 persoană4000
2008Maşini şi aparate în industria uşoară1 persoană4000
2301Modelarea şi tehnologia confecţiilor din ţesături1 persoană4200
2903Frizerie şi cosmetică1 persoană4500
Colegiul Politehnic din mun.Bălţi
2001Tehnologia construcţiilor de maşini1 persoană3900
1903Electromecanică1 persoană4900
2107Aparate radioelectronice de uz casnic1 persoană4900
1951Metrologie, standarde, control şi certificarea producţiei1 persoană5900
2151Calculatoare1 persoană5900
2153Automatică şi informatică1 persoană5900
Colegiul Tehnologic din mun.Chişinău
2302Modelarea şi tehnologia confecţiilor din piele şi din înlocuitori1 persoană5500
1906Maşini şi aparate electrice de uz casnic1 persoană6000
2301Modelarea şi tehnologia confecţiilor din ţesături1 persoană6500
2304Modelarea şi tehnologia tricotajelor1 persoană6500
1893Design vestimentar1 persoană6500
Colegiul Politehnic din mun.Chişinău
2106Comunicaţii poştale1 persoană6000
1903Electromecanică1 persoană6000
1901Electoenergetică1 persoană6250
2153Automatică şi informatică1 persoană6600
1951Metrologie, standarde, control şi certificarea producţiei1 persoană6600
1851Informatică1 persoană7200
2101Telecomunicaţii1 persoană7200
Colegiul de Ecologie din mun.Chişinău
2701Ecologie şi protecţia mediului ambiant1 persoană6500
2851Meteorologie1 persoană6500
2510Geodezie, topografie şi cartografie1 persoană6500
2506Gospodărirea şi protecţia apelor1 persoană6500
2806Silvicultură şi grădini publice1 persoană6500
2512Protecţia antiincendiară1 persoană6500
2902Turism1 persoană6500
Colegiul de Microelectronică şi Tehnică de Calcul din Chişinău
1906Maşini şi aparate electrice de uz casnic1 persoană5500
2107Aparate radioelectronice de uz casnic1 persoană6500
2102Sisteme radioelectronice1 persoană6500
2101Telecomunicaţii1 persoană7000
2151Calculatoare1 persoană7000
Colegiul Financiar-Bancar din mun.Chişinău
1806Contabilitate1 persoană7200
1805Finanţe1 persoană7200
1851Informatică1 persoană7200
Colegiul de Construcţii din or.Hînceşti
2305Tehnologia prelucrării lemnului1 persoană4700
2501Construcţii civile, industriale şi agricole1 persoană4700
2503Alimentarea cu căldură şi gaze, ventilaţia1 persoană4700
2551Cadastru şi organizarea teritoriului1 persoană5000
2552Evaluarea imobilului1 persoană5000
1806Contabilitate1 persoană5400
1.4.Învăţămînt superior ciclul II, masterat
Pentru cetăţenii Republicii Moldova
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
322Pedagogie, durata 1,5 ani1 persoană7500
322Pedagogie, durata 2 ani1 persoană10000
142.01Psihologie, durata 1,5 ani1 persoană7500
142.01Psihologie, durata 2 ani1 persoană10000
Pentru cetăţenii din C.S.I şi România
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
322Pedagogie, durata 1,5 ani1 persoană7500
322Pedagogie, durata 2 ani1 persoană10000
142.01Psihologie, durata 1,5 ani1 persoană7500
142.01Psihologie, durata 2 ani1 persoană10000
Pentru cetăţenii străini din alte ţări
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană11000
1.5.Servicii de perfectare a documentelor la admiterea în instituţiile de învăţămînt1 dosar30
2.Pregătirea, perfecţionarea, recalificarea şi formarea profesională continuă a cadrelor, instruirea la cursuri de scurtă durată în instituţiile de învăţămînt profesional tehnic şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei1 persoanăPreţ contractual, dar nu mai mic decît costul real
2.1.Organizarea cursurilor pentru formarea profesională continuă a şomerilor în instituţiile de învăţămînt profesional tehnic secundar, postsecundar şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, care au contracte încheiate cu Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă1 persoanăConform preţului contractual
2.2.Recalificarea profesională a cadrelor didactice din sistemul de pregătire a conducătorilor de autovehicule1 persoanăPreţ contractual, dar nu mai mic decît costul real
2.3.Calificarea profesională suplimentară la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei1 persoanăPreţ contractual, dar nu mai mic decît costul real
3.Activitatea de producţie a subdiviziunilor interioare ale instituţiilor de învăţămînt (în gospodăriile didactice şi auxiliare, loturile experimentale, ateliere, laboratoare, centre didactice, cantine etc.)
3.1.Comercializarea produselor agricole şi animaliere, obţinute în gospodăriile didactice şi auxiliare ale instituţiilorkgCostul producţiei
3.2.Comercializarea articolelor confecţionate în atelierele didactice ale instituţiilorunitateCostul articolelor
3.3.Serviciile de alimentaţie prestate de unităţile alimentare:
pentru elevi1 porţieConform costului stabilit în baza cheltuielilor reale
pentru alte persoane1 porţie
pentru diferite ceremonii1 persoanăPreţ contractual, dar nu mai mic decît costul real
4.Organizarea stagiilor de practică în producţie ale elevilor din instituţiile de învăţămînt profesional tehnic secundar Conform contractului
5.Servicii de perfectare şi eliberare a actelor de studii şi a duplicatelor acestora
Învăţămîntul profesional tehnic secundar1 unitate25
Învăţămîntul profesional tehnic postsecundar1 unitate50
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei1 unitate50
6.Activitatea sportivă şi de întremare a sănătăţii
6.1.Activităţi sportive, antrenamente, competiţii etc.Conform taxei calculate şi coordonate cu Ministerul Educaţiei
6.2.Servicii de întremare a sănătăţiiConform catalogului de tarife aprobat prin ordinul ministrului sănătăţii
7.Servicii comunale prestate de instituţiile de învăţămîntConform tarifelor în vigoare
8.Servicii informaţionale şi de difuzare prestate de instituţiile de învăţămînt
8.1.Servicii Internet1 oră6
8.2.Servicii Internet (CIJ)1 abonament60
8.3.Culegere computerizată a textelor1 pagină5
8.4.Scanarea textelor, imaginilor1 pagină1
8.5.Machetări1 pagină4
8.6.Instalări şi elaborări soft, reparaţii echipament1 oră10
8.7.Comercializarea literaturii didactice, ştiinţifice şi artistice, lucrărilor metodice, manualelor programelor de studii editate de instituţie (în librăriile instituţiei)1 unitateConform costului de editare şi cheltuielilor aferente vînzării, aprobat de consiliul profesoral /ştiinţific
8.8.Livrarea documentelor de licitaţie1 unitateConform actelor normative
9.Exploatarea mijloacelor de transport şi a tehnicii agricole şi de reparaţie a drumurilor
9.1.Aratul terenului agricol1 haPreţ contractual, dar nu mai mic decît cheltuielile reale
9.2.Cultivarea terenului agricol1 ha
9.3.Însămînţarea terenului agricol1 ha
9.4.Seceratul terenului agricol1 ha
9.5.Recoltarea1 ha
9.6.Lucrări de depanare, încărcare, transportare etc. executate cu ajutorul automacaralei1 oră
9.7.Diferite lucrări de terasament executate cu excavatorul1 oră
9.8.Săparea şi nivelarea pămîntului cu buldozerul1 oră
9.9.Transportarea cu camionul a mărfurilor, materialelor etc.1 oră
10.Lucrări tipografice şi editoriale
10.1.Servicii de copiere:
xerox A31 paginăConform costului real
xerox A41 pagină
calculator1 pagină
rizograf1 pagină
xerox A3, color1 pagină
xerox A4, color1 pagină
10.2.Servicii poligrafice şi editoriale:
executarea matriţelor prin metoda electrografică şi pregătirea lor pentru imprimare1 unitatePreţ contractual, dar nu mai mic decît costul real
imprimarea tirajului la maşina ofset1 unitate
imprimarea tirajului la maşina de copiat1 unitate
procese de finisaj1 unitate
cusutul1 unitate
10.3.Producţie poligrafică pentru necesităţile instituţiilor, precum şi comenzi individuale: programe analitice ale catedrelor, planuri individuale, registre pentru grupe, procese-verbale pentru teze, lucrări (proiect de diplomă), examene de calificare şi absolvire, planuri de studii, publicaţii, monografii, autoreferate, alte tipuri de documente1 unitatePreţ contractual, dar nu mai mic decît costul real
10.4.Lucrări de copertare1 unitate40
10.5.Multiplicare la rizograf1 pagină1
11.Chiria pentru cazare în căminele instituţiilor de învăţămîntConform actelor normative în vigoare
12.Venituri provenite de la darea în locaţiune/ arendă a bunurilor proprietate publică aflate în gestiunea instituţiilor de învăţămîntConform Hotărîrii Guvernului nr.483 din 29 martie 2008 „Pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de dare în locaţiune a activelor neutilizate”
13.Învăţămînt extraşcolar
Centrul Republican pentru Copii şi Tineret
13.1.Activităţi desfăşurate în atelierele tehnico-aplicative (pictură, modelare în ceramică, prelucrarea lemnului, confecţionarea obiectelor din lut polimeric, croşetare, brodare, confecţionare măşti, confecţionare costume)1 persoanăConform costului stabilit în baza cheltuielilor reale
13.2.Activităţi desfăşurate în domeniul tehnico-ştiinţific (aeromodelare, automodelare, carting)1 persoanăConform costului stabilit în baza cheltuielilor reale
13.3.Activităţi în domeniul muzicii şi artelor interpretative:

Canto individual

Interpretare în ansamblu vocal Interpretare instrumentală-pian

Studiere chitară

 

1 oră

1 oră

1 oră

1 oră

 

150

50

40

65

13.4.Activităţi în domeniul artelor audiovizuale:

Regie

Filmare

Înregistrare sunet

Montare video

Fotografiere

 

1 oră

1 oră

1 oră

1 oră

1 oră

 

350

250

200

250

150

13.5.Activităţi în domeniul artelor teatrale de animaţie, modă, de păpuşi1 persoanăConform costului stabilit în baza cheltuielilor reale
13.6.Activităţi în domeniul artelor coregrafice

1oră/pers.

1 oră/grup

100

25

13.7.Montare coregrafică1 oră175
13.8.Perfecţionare, formare profesională continuă a specialiştilor din domeniul educaţiei nonformale1 persoanăConform costului contractual
13.9.Practicare de activităţi sportive (tenis de masă, biliard, arte marţiale)

Turism montan

1 oră/pers.

1 oră/pers. 1 oră/grup

45

250

35

13.10.Organizare de evenimente, concerte, festivaluri, concursuri, programe de agrement1 orăConform costului stabilit în baza cheltuielilor reale
13.11.Servicii de cazare1 persoanăConform costului stabilit în baza cheltuielilor reale
13.12.Organizarea taberelor de zi, tematice1 persoanăConform costului stabilit în baza cheltuielilor reale
13.13.Organizarea de excursii1 persoanăConform costului stabilit în baza cheltuielilor reale
14.Ştiinţă şi inovare
Studiile pe bază de contract cu taxă:

doctorat, postdoctorat şi competitori

Doctorat:
Pentru cetăţenii Republicii Moldova
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile, cu frecvenţă la zi1 persoană13000
Toate specialităţile, cu frecvenţă redusă1 persoană10000
Pentru cetăţenii din C.S.I şi România
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană13000
Pentru cetăţenii străini din alte ţări
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană19500
Susţinerea examenului de doctorat
Pentru cetăţenii Republicii Moldova
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană1000
Pentru cetăţenii din C.S.I şi România
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană1500
Pentru cetăţenii străini din alte ţări
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană2300
Susţinerea tezei de doctorat:
Pentru cetăţenii Republicii Moldova
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană5000
Pentru cetăţenii din C.S.I şi România
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană7500
Pentru cetăţenii străini din alte ţări
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană11300
Postdoctorat:
Pentru cetăţenii Republicii Moldova
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană15000
Pentru cetăţenii din C.S.I şi România
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană18000
Pentru cetăţenii străini din alte ţări
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană22500
Susţinerea tezei de doctorat habilitat:
Pentru cetăţenii Republicii Moldova
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană11000
Pentru cetăţenii din C.S.I şi România
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană14000
Pentru cetăţenii străini din alte ţări
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Toate specialităţile1 persoană21000

 

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

nr.872 din 21 decembrie 2015

REGULAMENT

cu privire la modul de formare şi utilizare a veniturilor colectate de către

autorităţile/instituţiile din subordinea Ministerului Educaţiei

 

I. PARTICULARITĂŢILE GENERALE DE FORMARE

ŞI UTILIZARE A VENITURILOR COLECTATE

1. Modul de formare şi utilizare a veniturilor colectate de către instituţiile din subordinea Ministerului Educaţiei, provenite din prestarea serviciilor, executarea lucrărilor sau desfăşurarea altor activităţi, contra plată, este elaborat în conformitate cu Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr.181 din 25 iulie 2014, legile anuale ale bugetului de stat, Setul metodologic privind elaborarea, aprobarea şi modificarea bugetului, aprobat prin ordinul ministrului finanţelor ş.a.

2. Veniturile instituţiilor se formează din mijloacele financiare colectate pe conturile acestora provenite din executarea lucrărilor şi prestarea serviciilor, contra plată, chiria sau darea în arendă a patrimoniului, donaţii, sponsorizări şi alte mijloace băneşti intrate legal în posesia autorităţilor/instituţiilor din subordinea Ministerului Educaţiei.

3. Prestarea serviciilor, executarea lucrărilor, contra plată, stipulate în acte legislative şi normative se realizează, conform activităţii statutare a instituţiilor şi subdiviziunilor interioare, în baza principiilor de menţinere şi de creştere a calităţii serviciilor şi lucrărilor pentru care se percep plăţi.

4. Modalitatea planificării şi executării veniturilor colectate se efectuează în conformitate cu Setul metodologic privind elaborarea, aprobarea şi modificarea bugetului aprobat prin ordinul ministrului finanţelor.

Evidenţa executării de casă de către instituţiile din subordinea Ministerului Educaţiei, cu excepţia instituţiilor de învăţămînt superior, care activează în condiţii de autonomie financiară, pentru fiecare categorie de venit se efectuează prin conturile trezoreriale ale instituţiilor, deschise în trezoreriile teritoriale ale Ministerului Finanţelor.

Instituţiile de învăţămînt superior, care activează în condiţii de autonomie financiară, administrează veniturile proprii prin conturi bancare.

Veniturile din prestarea serviciilor sau executarea lucrărilor, încasate în numerar prin casierie, se depun zilnic în conturile trezoreriale sau bancare.

Utilizarea direct din casierie a veniturilor colectate, fără depunerea prealabilă la contul trezorerial sau bancar nu se admite.

5. Mijloacele colectate se includ în bugetele respective, se consideră venituri şi sînt direcţionate în mod prioritar pentru acoperirea cheltuielilor aferente prestării serviciilor, executării lucrărilor şi altor cheltuieli, exclusiv pentru dezvoltarea instituţiei, în conformitate cu principiile şi regulile de elaborare, aprobare şi executare a bugetelor corespunzătoare stabilite prin Setul metodologic privind elaborarea, aprobarea şi modificarea bugetului aprobat prin ordinul ministrului finanţelor.

6. Remunerarea personalului încadrat nemijlocit în prestarea serviciilor, executarea lucrărilor sau desfăşurarea altor activităţi, contra plată, se efectuează conform actelor normative şi legislative ce reglementează salarizarea şi normarea muncii, şi anume: Codul muncii nr.154-XV din 28 martie 2003; Legea nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar; Hotărîrea Guvernului nr.152 din 19 februarie 2004 „Cu privire la cuantumul sporului de compensare pentru munca prestată în condiţii nefavorabile”; Hotărîrea Guvernului nr.426 din 26 aprilie 2004 „Privind aprobarea Modului de calculare a salariului mediu”; Hotărîrea Guvernului nr.381 din 13 aprilie 2006 „Cu privire la condiţiile de salarizare a personalului din unităţile bugetare”; Hotărîrea Guvernului nr.1108 din 25 septembrie 2006 „Privind salarizarea personalului unor instituţii finanţate de la buget”; Hotărîrea Guvernului nr.47 din 12 ianuarie 2007 „Cu privire la salarizarea angajaţilor organizaţiilor de drept public din sfera ştiinţei şi inovării finanţate de la bugetul de stat”; Hotărîrea Guvernului nr.801 din 20 iulie 2007 „Privind aprobarea Regulamentului cu privire la modul de calculare a perioadei de muncă în vederea acordării sporului pentru vechime în muncă personalului din unităţile bugetare, salarizat în baza Reţelei tarifare unice”; Hotărîrea Guvernului nr.180 din 11 martie 2013 „Cu privire la plata premiului anual personalului din unităţile bugetare”.

Stabilirea sporurilor, suplimentelor, premierea curentă şi acordarea ajutorului material personalului instituţiei se permite cu condiţia acoperirii celorlalte cheltuieli aferente prestării serviciilor, executării lucrărilor sau desfăşurării altor activităţi, conform ponderii acestora, aprobate în planurile de finanţare.

Mărimea sporului, suplimentului, primei şi ajutorului material, acordate conducătorilor instituţiilor publice, se aprobă prin ordin de către ministrul educaţiei.

7. Defalcările contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii şi primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de către patroni se planifică şi se transferă în mărimile stabilite prin acte normative pentru anul financiar curent.

 

II. MODUL DE FORMARE ŞI DIRECŢIILE DE UTILIZARE

A VENITURILOR COLECTATE

 

Învăţămînt

1. Veniturile instituţiilor de învăţămînt provenite de la admitere şi studiile cu taxă

8. Constituirea veniturilor provenite de la studiile cu taxă ale instituţiilor de învăţămînt sînt prevăzute de Codul educaţiei al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014.

9. Veniturile se formează din taxele de studii achitate de persoanele fizice şi juridice pentru instruirea în bază de taxe şi pentru admiterea elevilor şi studenţilor în instituţiile de învăţămînt profesional tehnic şi superior.

10. Cuantumul plăţilor de studii pentru instruirea cadrelor cu taxă se calculează în baza cheltuielilor reale aferente desfăşurării procesului de studii, cu excepţia cheltuielilor pentru plata burselor şi cheltuielilor de întreţinere a căminelor.

Cuantumul plăţilor pentru studii suportate de persoanele juridice pot include suplimentar şi cheltuieli pentru burse.

Cuantumul plăţilor pentru studii include cheltuieli calculate conform cheltuielilor reale medii din dările de seamă.

Cuantumul plăţilor pentru studii cu taxă, în instituţiile de învăţămînt (cu excepţia instituţiilor de învăţămînt superior, care activează în condiţii de autonomie financiară), pe specialităţi şi pe anii de studii se stabilesc /revizuiesc, în caz de necesitate, pînă la sfîrşitul fiecărui an de studii precedent şi se înaintează Guvernului spre aprobare.

Cuantumul plăţilor pentru studii cu taxă în instituţiile de învăţămînt superior, care activează în condiţii de autonomie financiară, pe specialităţi şi pe anii de studii se stabilesc/revizuiesc, în caz de necesitate, pînă la sfîrşitul fiecărui an de studii precedent şi se aprobă de Consiliul pentru dezvoltare strategică instituţională.

11. Termenii de achitare a taxelor de studii se stabilesc de consiliile de administrare în cazul instituţiilor de învăţămînt profesional tehnic şi consiliile pentru dezvoltare strategică instituţională în cazul instituţiilor de învăţămînt superior.

12. Cuantumul taxei de studii în învăţămîntul cu frecvenţă redusă se va stabili de consiliile de administrare în cazul instituţiilor de învăţămînt profesional tehnic şi consiliile pentru dezvoltare strategică instituţională în cazul instituţiilor de învăţămînt superior, dar nu va depăşi taxa de studii în învăţămîntul cu frecvenţa la zi.

13. Instituţiile de învăţămînt încheie contracte de studii cu persoanele fizice şi juridice, care au depus cereri de efectuare a studiilor cu taxă, conform Regulamentului de admitere aprobat prin ordinul ministrului educaţiei. Contractele încheiate pot fi modificate sau reziliate de părţile contractante, cu respectarea prevederilor Codului civil al Republicii Moldova nr.1107-XV din 6 iunie 2002.

14. Veniturile colectate din taxele de studii de către instituţiile de învăţămînt, cu excepţia instituţiilor de învăţămînt superior care activează în condiţii de autonomie financiară, se includ în devizele de cheltuieli ale instituţiilor şi Repartizările bugetelor instituţiilor bugetare.

Veniturile colectate din taxele de studii de către instituţiile de învăţămînt se utilizează preponderent pentru:

1) acoperirea integrală a datoriilor;

2) acoperirea cheltuielilor curente pentru serviciile comunale;

3) dotarea cu tehnică informaţională, echipament didactic, fond bibliotecar;

4) reparaţia curentă şi capitală a clădirilor, investiţii capitale;

5) asigurarea mobilităţii academice a studenţilor şi profesorilor (cheltuieli pentru viză, transport, cazare, diurnă) şi alte cheltuieli aferente desfăşurării procesului de instruire în condiţiile actuale.

Pentru a asigura buna funcţionare a căminelor, instituţiile pot utiliza veniturile în scopul efectuării de reparaţii curente şi capitale, utilării căminelor şi achitării serviciilor comunale.

În funcţie de priorităţile stabilite, instituţiile de învăţămînt, cu excepţia instituţiilor de învăţămînt superior care activează în condiţii de autonomie financiară, pot solicita redirecţionarea cheltuielilor. Modificările solicitate, confirmate prin calcule şi note explicative, se aprobă în conformitate cu prevederile din Setul metodologic privind elaborarea, aprobarea şi modificarea bugetului, aprobat prin ordinul ministrului finanţelor.

15. Veniturile colectate la admiterea în învăţămîntul profesional tehnic şi superior se utilizează pentru perfectarea dosarelor depuse de către candidaţi pentru participarea la concursul de admitere la studii în învăţămîntul profesional tehnic secundar, postsecundar şi superior cu finanţare bugetară şi cu taxă.

16. În Repartizarea bugetului instituţiei bugetare, instituţiile de învăţămînt, cu excepţia instituţiilor de învăţămînt superior care activează în condiţii de autonomie financiară, reflectă veniturile posibile spre încasare în anul financiar în curs, care se constituie din veniturile obţinute în semestrul II al anului de studii în curs şi veniturile obţinute în semestrul I al noului an de studii, precum şi datoriile debitoare neonorate în anii precedenţi, micşorate cu datoriile creditoare ale părţii de venituri, conform datelor din darea de seamă anuală.

 

2. Veniturile instituţiilor de învăţămînt obţinute din pregătirea, perfecţionarea, recalificarea şi formarea profesională continuă a cadrelor, precum şi instruirea cursanţilor la cursurile de scurtă durată

17. Constituirea veniturilor obţinute din pregătirea, perfecţionarea, recalificarea şi formarea profesională continuă a cadrelor, precum şi instruirea cursanţilor prin cursuri de scurtă durată sînt prevăzute de Codul educaţiei al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014 şi Regulamentul privind modul de organizare a formării profesionale a şomerilor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1080 din 5 septembrie 2003.

Pregătirea, perfecţionarea, recalificarea şi formarea profesională continuă a cadrelor, precum şi instruirea prin cursuri de scurtă durată se realizează în instituţii de învăţămînt de stat supuse acreditării academice şi sînt abilitate pentru această activitate.

18. Veniturile se formează din plăţile persoanelor fizice şi juridice pentru formarea profesională continuă, recalificarea cadrelor, precum şi instruirea cursanţilor la cursurile de scurtă durată şi pregătirea profesională a şomerilor, repartizaţi la instruire de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă.

19. Cuantumul plăţilor pentru formarea profesională continuă şi recalificarea cadrelor, precum şi instruirea cursanţilor la cursurile de scurtă durată se stabileşte în funcţie de planul-cadru de instruire şi perfecţionare, norma de ore pentru o grupă, necesitatea materiei prime şi materialelor instructive folosite în procesul de instruire, costul serviciilor necesare pentru întreţinerea cursurilor de perfecţionare (energie electrică, termică, apă şi canalizare, salubritate, servicii de telecomunicaţie etc.).

20. Cuantumul plăţilor pentru formarea profesională a şomerilor pe meserii/profesii şi specialităţi se calculează de instituţiile de învăţămînt pentru o persoană, pornind de la devizul de cheltuieli pentru o grupă de şomeri pe toată perioada de instruire, conform planului-cadru de studii. Durata formării profesionale a şomerilor se coordonează cu Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi se încheie contracte între aceasta şi instituţiile de învăţămînt.

În contracte se stabileşte costul cazării şomerilor, în cazul în care instituţia dispune de cămin. Veniturile obţinute de la cazarea acestor persoane urmează să fie reflectate la tipul respectiv de venituri colectate şi se coordonează cu organul ierarhic superior.

21. Autorităţile/instituţiile din subordinea Ministerului Educaţiei, cu excepţia instituţiilor de învăţămînt superior care activează în condiţii de autonomie financiară, utilizează veniturile colectate din plăţile pentru formarea iniţială, formarea profesională continuă, recalificarea cadrelor, precum şi pentru instruirea prin cursuri de scurtă durată pentru acoperirea cheltuielilor aferente procesului de instruire, conform devizului de cheltuieli şi Repartizărilor bugetelor instituţiilor bugetare aprobate.

 

3. Veniturile obţinute din activitatea de producţie a subdiviziunilor interioare ale instituţiilor de învăţămînt (gospodăriilor didactice şi auxiliare, loturilor experimentale, atelierelor, cantinelor etc.)

22. Constituirea veniturilor provenite din activitatea de producţie a subdiviziunilor interioare ale instituţiilor de învăţămînt (gospodăriilor didactice şi auxiliare, loturilor experimentale, atelierelor, cantinelor etc.) sînt prevăzute de Codul educaţiei al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014.

23. Veniturile se formează din următoarele activităţi de producţie ale subdiviziunilor interioare ale instituţiilor de învăţămînt:

1) comercializarea produselor agricole şi animaliere obţinute în gospodăriile didactice şi auxiliare ale instituţiilor;

2) comercializarea articolelor confecţionate în gospodării didactice, ateliere experimentale;

3) servicii de alimentaţie prestate de către unităţile de alimentaţie pentru elevi, studenţi, alte persoane, precum şi pentru diferite ceremonii.

24. Costul produselor agricole şi animaliere obţinute în gospodăriile didactice şi auxiliare se constituie din cheltuielile pentru retribuirea muncii personalului încadrat în activitatea de producţie, contribuţiile de asigurări sociale de stat obligatorii, primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de patroni, costul materialului săditor, îngrăşămintelor, lucrărilor mecanizate, combustibilului, cheltuielile pentru hrana şi îngrijirea animalelor, consumul de resurse termoenergetice, transportarea produselor agricole şi animaliere la punctele de comercializare etc.

25. Costul articolelor confecţionate în atelierele didactice se constituie din cheltuielile pentru retribuirea muncii personalului încadrat în activitatea de producţie, contribuţiile de asigurări sociale de stat obligatorii, primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de patroni, cheltuielile pentru consumul de resurse termoenergetice, uzura fondurilor fixe utilizate în procesul confecţionării, întreţinerea utilajului necesar, cheltuielile de livrare ale produselor la punctele de comercializare etc.

26. Preţurile produselor alimentare se stabilesc de către unităţile de alimentaţie, ţinînd cont de prevederile Hotărîrii Guvernului nr.547 din 4 august 1995 „Cu privire la măsurile de coordonare şi de reglementare de către stat a preţurilor (tarifelor)”.

Costul serviciilor de alimentaţie se constituie din cheltuielile reale efectuate în procesul prestării acestor servicii, şi anume: retribuirea muncii personalului unităţilor de alimentare, contribuţiile de asigurări sociale de stat obligatorii, primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de patroni, procurarea produselor alimentare şi băuturilor răcoritoare, consumul de resurse termoenergetice, cheltuielile de livrare ale produselor alimentare şi băuturilor răcoritoare, cheltuielile reale aferente activităţii unităţilor de alimentare (procurarea veselei, soluţiilor de curăţare şi dezinfecţie, transportarea deşeurilor etc.).

27. Autorităţile/instituţiile din subordinea Ministerului Educaţiei, cu excepţia instituţiilor de învăţămînt superior care activează în condiţii de autonomie financiară, utilizează veniturile încasate de la comercializarea produselor agricole şi animaliere, articolelor confecţionate şi prestarea serviciilor de alimentare pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente activităţii de producţie a subdiviziunilor interioare, în conformitate cu devizul de cheltuieli şi repartizările bugetelor instituţiilor bugetare aprobate.

 

4. Veniturile provenite din stagiile de practică în producţie ale elevilor din instituţiile de învăţămînt profesional tehnic secundar

28. Constituirea veniturilor obţinute din stagiile de practică în producţie ale elevilor din instituţiile de învăţămînt profesional tehnic secundar sînt prevăzute de Codul educaţiei al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014.

29. Veniturile sînt destinate pentru salarizarea elevilor de către agenţii economici, la care ei şi-au desfăşurat stagiile de practică în producţie.

 

5. Veniturile provenite din eliberarea actelor de studii şi a suplimentelor (programe analitice, suplimente la diplomă) şi duplicatelor acestora

30. Veniturile se formează din plăţile achitate de elevii/studenţii absolvenţi.

31. Cuantumul taxei pentru eliberarea actelor de studii, a suplimentelor (programe analitice, suplimente la diplomă) şi duplicatelor acestora se calculează în baza cheltuielilor reale aferente procurării, personalizării şi traducerii actelor de studii.

32. Veniturile colectate de la eliberarea actelor de studii, a suplimentelor (programe analitice, suplimente la diplomă) şi duplicatelor acestora se utilizează pentru acoperirea cheltuielilor aferente procesului de perfectare a actelor de studii şi a duplicatelor acestora.

 

6. Veniturile instituţiilor de învăţămînt provenite din activitatea sportivă şi de întremare a sănătăţii

33. Veniturile se formează din plăţile persoanelor fizice şi juridice achitate pentru abonamente lunare şi ore de antrenament la diferite probe sportive, precum şi pentru prestarea serviciilor de saună.

34. Costul unui abonament lunar, precum şi costul unei ore de antrenament se stabileşte în baza cheltuielilor aferente activităţii sportive şi de întremare a sănătăţii, se coordonează cu organul ierarhic superior.

35. Veniturile colectate din prestarea serviciilor de întremare a sănătăţii sînt stabilite conform catalogului de tarife, aprobat prin ordinul ministrului sănătăţii şi se utilizează pentru acoperirea cheltuielilor ce ţin de activitatea în cauză.

 

7. Veniturile de la comercializarea biletelor în bazele de odihnă

36. Veniturile de la comercializarea biletelor în bazele de odihnă din subordinea instituţiilor de învăţămînt se formează de la comercializarea biletelor de odihnă studenţilor, colaboratorilor şi altor persoane.

37. Costul unui bilet se stabileşte, reieşind din cheltuielile efectuate în procesul prestării serviciilor privind activitatea bazelor de odihnă, se aprobă de către consiliile de administrare în cazul instituţiilor de învăţămînt profesional tehnic şi consiliile pentru dezvoltare strategică instituţională în cazul instituţiilor de învăţămînt superior.

38. Veniturile colectate de la comercializarea biletelor în bazele de odihnă se utilizează pentru remunerarea muncii personalului angajat, achitarea serviciilor comunale, efectuarea reparaţiilor curente şi capitale, procurarea mărfurilor de uz gospodăresc, alte cheltuieli necesare pentru desfăşurarea acestei activităţi.

 

8. Veniturile de la cursurile de instruire militară în instituţiile de învăţămînt

39. Constituirea veniturilor colectate de la cursurile de instruire militară în instituţiile de învăţămînt sînt prevăzute în Regulamentul de funcţionare a catedrelor militare în cadrul instituţiilor de învăţămînt superior universitar de stat, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.587 din 20 mai 2003.

40. Veniturile se formează din mijloacele încasate de la persoanele fizice şi juridice pentru instruirea studenţilor pe bază de contract în cadrul catedrelor militare ale instituţiilor de învăţămînt.

41. Cuantumul plăţilor pentru instruirea militară se calculează reieşind din cheltuielile reale aferente desfăşurării procesului de instruire, în baza devizului de cheltuieli pentru o grupă pe toată perioada de instruire, stabilită de către instituţia de învăţămînt, conform planului-cadru de studii şi se aprobă de Consiliul pentru dezvoltare strategică instituţională.

42. Veniturile colectate de la instruirea militară a studenţilor pe bază de contract se utilizează pentru remunerarea muncii personalului, acoperirea necesităţilor la consumul de resurse termoenergetice, apă, canalizare, salubritate, efectuarea reparaţiilor curente şi capitale a blocurilor de studii, procurarea echipamentului militar, muniţiilor, cartuşelor, arenda armelor de foc, sălilor de tir, poligoanelor, precum şi pentru dezvoltarea bazei tehnico-materiale.

 

9. Veniturile instituţiilor de învăţămînt provenite din prestarea serviciilor comunale (în cazul în care prestatori ai acestor servicii sînt nemijlocit instituţiile publice)

43. Veniturile se formează din plăţile persoanelor fizice şi juridice, care sînt consumatori de servicii comunale prestate de instituţiile de învăţămînt.

44. Costul serviciilor comunale se stabileşte în funcţie de volumul serviciilor comunale prestate şi tariful (costul) pentru serviciile comunale în vigoare.

45. Plata pentru serviciile comunale se stabileşte în contractul de prestare a serviciilor, fiind revizuită de proprietar în cazul modificării preţurilor, tarifelor, plăţilor, precum şi în alte cazuri prevăzute de legislaţie.

Contractele de prestare a serviciilor se aprobă de către organul ierarhic superior – Ministerul Educaţiei.

În baza contractului, instituţia dispune, lunar, factura de plată pentru achitarea chiriaşului.

46. Încasările din prestarea serviciilor comunale de către instituţiile de învăţămînt se vor utiliza în strictă conformitate cu categoriile de cheltuieli incluse în costul serviciilor comunale.

 

10. Veniturile provenite din prestarea serviciilor informaţionale

47. Veniturile se formează din plăţile persoanelor fizice şi juridice achitate pentru prestarea serviciilor informaţionale.

48. Costul serviciilor informaţionale se stabileşte în baza cheltuielilor efectuate în procesul prestării serviciilor de Internet, de instalare şi elaborare de soft, de culegere computerizată a textelor, de scanare, machetare etc.

49. Veniturile colectate din prestarea serviciilor informaţionale se utilizează pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente activităţii respective, conform ponderii acestora, aprobate în devizul de venituri şi cheltuieli.

 

11. Veniturile provenite din exploatarea transportului

50. Veniturile se formează din plăţile persoanelor fizice şi juridice achitate pentru exploatarea mijloacelor de transport.

51. Costul exploatării mijloacelor de transport se calculează în baza cheltuielilor reale aferente efectuării lucrărilor de arat, cultivat, însămînţat etc. a terenului agricol şi se aprobă de către conducătorul instituţiei de învăţămînt.

52. Veniturile colectate din exploatarea mijloacelor de transport se utilizează, preponderent, pentru întreţinerea şi reparaţia mijloacelor de transport, precum şi pentru alte cheltuieli ce ţin de prestarea acestor servicii.

 

12. Veniturile provenite din lucrările tipografice executate la tehnica de multiplicare

53. Veniturile se formează din plăţile persoanelor fizice şi juridice achitate pentru executarea lucrărilor de multiplicare şi editare, prestarea serviciilor de tipografie la rizograf, laminare, broşurare, pregătirea blocului de carte etc., solicitate de beneficiari pe bază de contract.

54. Costul serviciilor executate la tehnica de multiplicare se stabileşte în baza cheltuielilor reale efectuate în procesul desfăşurării acestor lucrări, constituindu-se din următoarele elemente de bază:

1) cheltuieli pentru retribuirea muncii personalului încadrat în procesul de executare a lucrărilor tipografice;

2) defalcări pentru asigurările sociale de stat şi primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală, achitate de patroni;

3) cheltuieli pentru procurarea consumabilelor poligrafice şi pentru tehnica de multiplicare, hîrtiei şi altor materiale folosite nemijlocit în procesul executării lucrărilor respective;

4) cheltuieli pentru serviciile comunale, alte cheltuieli aferente executării lucrărilor tipografice.

55. Veniturile colectate din lucrările tipografice executate la tehnica de multiplicare se utilizează pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente efectuării acestor lucrări.

 

13. Veniturile provenite din plata pentru chirie în căminele instituţiilor de învăţămînt

56. Constituirea veniturilor din plata pentru chirie în cămine sînt prevăzute de Hotărîrea Guvernului nr.99 din 30 ianuarie 2007 „Cu privire la taxele de cazare în căminele instituţiilor de stat de învăţămînt profesional tehnic secundar, profesional tehnic postsecundar, superior şi din domeniul ştiinţei şi inovării”.

57. Veniturile se formează din plăţile persoanelor fizice şi juridice achitate pentru serviciile de cazare, prestate de instituţiile de învăţămînt.

58. Plata pentru chirie se stabileşte pe categoriile de locatari la începutul fiecărui an financiar, în baza cheltuielilor aferente cazării, respectînd prevederile hotărîrii menţionate.

59. Elevii/studenţii achită plata pentru chirie la începutul anului financiar pentru toată perioada de cazare sau în două rate: pentru perioada de studii ianuarie-iunie şi perioada de studii septembrie-decembrie. În cazuri excepţionale, pentru studenţii din familiile social-vulnerabile achitarea plăţilor se poate efectua pe o perioadă mai mică sau lunar, la decizia consiliilor de administrare în cazul instituţiilor de învăţămînt profesional tehnic şi consiliilor pentru dezvoltare strategică instituţională în cazul instituţiilor de învăţămînt superior.

Auditorii cursurilor de formare profesională continuă achită plata pentru chirie la începutul perioadei de studii, pentru toată durata de formare profesională şi continuă.

Angajaţii instituţiilor şi alte categorii de locatari achită plata pentru chirie lunar sau pentru anul financiar, conform deciziei consiliilor de administrare în cazul instituţiilor de învăţămînt profesional tehnic şi consiliilor pentru dezvoltare strategică instituţională în cazul instituţiilor de învăţămînt superior.

60. Veniturile planificate se calculează prin înmulţirea cuantumului aprobat al plăţii de cazare la numărul mediu de locatari pe fiecare categorie, majorate cu suma datoriilor debitoare, înregistrate la începutul anului şi reduse cu suma datoriilor creditoare, înregistrate la aceeaşi dată.

61. Veniturile efective se calculează lunar, indiferent de modalitatea de plată a taxelor de cazare şi achitarea reală a acestora.

62. Veniturile încasate din plata pentru chirie la cămine se utilizează strict pentru retribuirea muncii personalului implicat în gestionarea căminelor, contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii, prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de patroni, acoperirea cheltuielilor legate de activitatea căminelor – consumul de resurse termoenergetice, apă, canalizare, salubritate, procurarea inventarului, mobilierului, utilajului şi efectuarea reparaţiilor curente şi capitale.

 

14. Venituri provenite din darea în locaţiune/arendă a bunurilor proprietate publică aflate în gestiunea instituţiilor de învăţămînt

63. Veniturile obţinute din darea în locaţiune/arendă a bunurilor imobile aflate în gestiunea instituţiilor de învăţămînt se constituie în baza legii anuale a bugetului de stat.

64. Veniturile se formează din plăţile de dare în locaţiune/arendă a bunurilor imobile aflate în gestiunea instituţiilor de învăţămînt.

65. Veniturile colectate de la plăţile de dare în locaţiune/arendă a bunurilor imobile aflate în gestiunea instituţiilor de învăţămînt se utilizează preponderent pentru întreţinerea, repararea şi utilarea tehnico-materială, remunerarea personalului de deservire, precum şi pentru alte cheltuieli aferente plăţii pentru mărfuri şi servicii.

66. Utilizarea veniturilor colectate se efectuează conform devizului de cheltuieli şi Repartizările bugetelor instituţiilor bugetare aprobate.

 

15. Dobînzi aferente soldurilor de mijloace băneşti din conturile speciale

67. Dobînzile calculate la soldurile mijloacelor băneşti din conturile instituţiilor din subordinea Ministerului Educaţiei se utilizează pentru acoperirea cheltuielilor legate de activitatea instituţiilor, cu excepţia cheltuielilor pentru retribuirea muncii.

 

Învăţămînt extraşcolar

16. Veniturile instituţiilor din domeniul învăţămîntului extraşcolar provenite din taxele pentru prestarea serviciilor

68. Veniturile instituţiilor de învăţămînt extraşcolar se formează din plăţile persoanelor fizice şi juridice pentru prestarea serviciilor de educaţie extraşcolară, cazare, alimentaţie şi transport.

69. Costul serviciilor se stabileşte în baza cheltuielilor reale şi altor cheltuieli aferente necesare prestării serviciilor, aprobate de consiliile de administrare ale instituţiilor.

70. Plăţile pot fi unice sau periodice.

71. Veniturile colectate din prestarea serviciilor se utilizează pentru acoperirea cheltuielilor directe şi aferente activităţii respective.

 

Ştiinţă şi inovare

17. Veniturile instituţiilor din sfera ştiinţei şi inovării colectate din taxele de studii

72. Constituirea veniturilor din taxele de studii în instituţiile din sfera ştiinţei şi inovării sînt prevăzute de Codul educaţiei al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014 şi Codul cu privire la ştiinţă şi inovare nr.259-XV din 15 iulie 2004.

73. Veniturile se formează din plăţile persoanelor fizice şi juridice – doctoranzi şi postdoctoranzi pentru studiile cu taxă.

74. Cuantumul taxelor de studii se calculează în baza cheltuielilor reale aferente desfăşurării procesului de studii, cu excepţia cheltuielilor pentru plata burselor şi se aprobă de Consiliul pentru dezvoltare strategică instituţională. Toate cheltuielile se calculează conform cheltuielilor reale medii, în baza dărilor de seamă.

În calculul acestora se includ cheltuielile pentru retribuirea muncii personalului ştiinţifico-didactic, ştiinţific, didactic şi didactic auxiliar, achitarea plăţilor pentru consumul de resurse termoenergetice, reparaţii curente şi capitale ale blocurilor de studii, renovarea bazei tehnico-materiale etc.

75. Termenele de achitare a taxelor de studii se stabilesc de consiliile pentru dezvoltare strategică instituţională.

76. Cuantumul taxelor de studii pentru învăţămîntul cu frecvenţă redusă se va stabili de către consiliile pentru dezvoltare strategică instituţională, dar nu va depăşi taxa de studii în învăţămîntul cu frecvenţa la zi.

77. Instituţiile din sfera ştiinţei şi inovării încheie contracte de studii cu persoanele fizice şi juridice care au depus cerere de efectuare a studiilor prin contract, cu taxă, conform regulamentelor de organizare a programelor de studii superioare de doctorat şi de organizare a programelor de postdoctorat.

Contractele încheiate pot fi modificate sau reziliate de părţile contractante, în funcţie de situaţia creată, în condiţiile legislaţiei în vigoare.

La solicitarea persoanei fizice, a unui loc de cazare în căminul studenţesc, în contractul de studii, într-un articol separat, se va reglementa şi plata lunară pentru cazare în cămin.

Încheierea contractelor de studii între persoanele fizice/juridice şi instituţiile de învăţămînt se va efectua în baza contractului-model, aprobat de Ministerul Educaţiei.

78. Veniturile colectate din taxele de studii de către instituţiile din sfera ştiinţei şi inovării sînt direcţionate pentru cheltuielile aferente desfăşurării procesului de pregătire a doctoranzilor şi postdoctoranzilor în anul financiar curent.

 

III. RESPONSABILITĂŢI

79. Evidenţa contabilă a veniturilor colectate se organizează şi se ţine în conformitate cu Legea contabilităţii nr.113-XVI din 27 aprilie 2007, standardele naţionale de contabilitate, instrucţiunile cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice, aprobate de Ministerul Finanţelor, precum şi cu prevederile prezentului Regulament.

80. Executorii secundari sînt obligaţi să prezinte Ministerului Educaţiei rapoarte financiare trimestriale şi secundare în conformitate cu cerinţele şi prevederile stipulate în Legea contabilităţii nr.113-XVI din 27 aprilie 2007 şi cu prevederile Normelor metodologice privind executarea de casă a mijloacelor bugetului public naţional prin sistemul trezorerial al Ministerului Finanţelor şi în termenele stabilite anual prin Ordinul ministrului educaţiei.

81. Pentru utilizarea contrar destinaţiei a veniturilor colectate, constatată în urma controlului sau analizei dărilor de seamă, se aplică sancţiunile prevăzute de legislaţie.

82. Responsabilitatea privind corectitudinea utilizării plăţilor şi tarifelor, precum şi respectarea prevederilor prezentului Regulament se pune în sarcina conducătorilor instituţiei publice.

 

 

Anexa nr.4

la Hotărîrea Guvernului

nr.872 din 21 decembrie 2015

 

LISTA

hotărîrilor Guvernului care se abrogă

 

1. Hotărîrea Guvernului nr.196 din 22 februarie 2007 „Cu privire la mijloacele speciale ale instituţiilor subordonate Ministerului Educaţiei” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.43-46, art.334).

2. Hotărîrea Guvernului nr.872 din 17 iulie 2008 „Cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează în anexele nr.1 şi nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.196 din 22 februarie 2007” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.143-144, art.914).

3. Punctul 30 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.341 din 3 mai 2010 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.70-71, art.418).

4. Hotărîrea Guvernului nr.692 din 3 august 2010 „Pentru aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.196 din 22 februarie 2007” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.138-140, art.769).

5. Hotărîrea Guvernului nr.581 din 8 august 2012 „Pentru modificarea şi completarea anexelor nr.1 şi nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.196 din 22 februarie 2007” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.166-169, art.637).

6. Punctul 26 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.928 din 12 decembrie 2012 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.263-269, art.1001).

7. Punctul 2 din Hotărîrea Guvernului nr.745 din 10 septembrie 2014 „Cu privire la modificarea denumirii Colegiului Financiar-Bancar „Alexandru Diordiţa” din Chişinău” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2014, nr.275-281, art.799).