COMISIA PENTRU SITUAŢII EXCEPŢIONALE A REPUBLICII MOLDOVA
D I S P O Z I Ţ I E
nr. 37 din 15.09.2022
www.gov.md
* * *
În conformitate cu art.22 din Legea nr.212/2004 privind regimul stării de urgenţă, de asediu şi de război (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.132-137, art.696), cu modificările ulterioare, art.2 din Hotărârea Parlamentului nr.41/2022 privind declararea stării de urgenţă (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2022, nr.522, art.631), cu modificările ulterioare, Hotărârea Parlamentului nr.105/2022 privind prelungirea stării de urgenţă (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2022, nr.119, art.2161), Hotărârea Parlamentului nr.163/2022 privind prelungirea stării de urgenţă (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2022, nr.186, art.3521), Hotărârea Parlamentului nr.245/2022 privind prelungirea stării de urgenţă (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2022, nr.245, art.472) şi pct.6-9 din Regulamentul Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1340/2001 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.150-151, art.1387), cu modificările ulterioare, Comisia pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova
DISPUNE:
1. În scopul acoperirii cheltuielilor suportate pentru gestionarea crizei refugiaţilor:
1.1. Ministerul Finanţelor, în temeiul pct.6 din Dispoziţia Comisiei pentru Situaţii Excepţionale nr.1 din 24 februarie 2022, la solicitarea structurilor teritoriale de asistenţă socială, antrenate direct în procesul de gestionare a fluxului migraţional şi de refugiaţi, va aloca din fondul de intervenţie al Guvernului mijloace financiare în sumă de 367,1 mii lei în scopul acordării sporului de compensare pentru munca prestată în condiţii de risc sporit pentru sănătate, conform anexei nr.1.
1.2. Se alocă din fondul de intervenţie al Guvernului mijloace financiare în sumă de 3273,7 mii lei către autorităţile publice locale de nivelul al doilea, conform anexei nr.2.
1.3. Se alocă din fondul de intervenţie al Guvernului mijloace financiare în sumă de 608,8 mii lei către autorităţile publice locale de nivelul întâi, conform anexei nr.3.
1.4. Se alocă din fondul de intervenţie al Guvernului mijloace financiare în sumă de 2023,2 mii lei către Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale pentru acoperirea costurilor de funcţionare a Centrelor de plasament temporar pentru persoane refugiate (CPTPR), create de instituţiile publice din subordinea autorităţilor publice centrale, întreprinderile de stat, societăţile cu capital majoritar de stat, organizaţiile necomerciale, conform anexei nr.4.
1.5. Se alocă din fondul de intervenţie al Guvernului mijloace financiare în sumă de 127,5 mii lei către Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale pentru acoperirea costurilor de funcţionare a Centrelor de plasament temporar pentru persoane refugiate (CPTPR), create de către instituţiile bugetare din subordinea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, conform anexei nr.5.
1.6. Se alocă din fondul de intervenţie al Guvernului mijloace financiare în sumă de 65,8 mii lei către Ministerul Educaţiei şi Cercetării pentru acoperirea costurilor de funcţionare a centrelor de plasament temporar pentru persoane refugiate (CPTPR), instituite de instituţiile bugetare din subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, conform anexei nr.6.
[Pct.1 modificat prin Dispoziţia CSE nr.53 din 05.12.2022, în vigoare 05.12.2022]
2. Pct.24 şi 25 din Dispoziţia nr.2 din 25 februarie 2022 a Comisiei pentru Situaţii Excepţionale vor avea următorul cuprins:
„24. Prin derogare de la art.4 alin.(1) şi art.29 alin.(1) din Legea vânătorii şi fondului cinegetic nr.298/2018:
24.1. Se permite vânătoarea exclusiv pe terenurile deschise, în afara fondului forestier, la speciile de interes cinegetic, în limitele cotelor de recoltare aprobate pentru sezonul de vânătoare 2022-2023 şi conform perioadelor de vânătoare stabilite în anexa la Legea vânătorii şi fondului cinegetic nr.298/2018.
24.2. Se interzice tragerea şi aflarea cu arma încărcată după cum urmează:
24.2.1. la o distanţă mai mică de 10 km de la frontiera de stat cu Ucraina;
24.2.2. la o distanţă mai mică de 2 km de la periferiile municipiilor Chişinău şi Bălţi şi zona de securitate cu regiunea transnistreană;
24.2.3. la o distanţă mai mică de 1 km de la periferia oricăror altor localităţi;
24.2.4. la o distanţă mai mică de 5 km de la unităţile militare, centrele de instruire ale Armatei Naţionale şi obiectivele strategice (Aeroportul Internaţional Chişinău, Aeroportul Internaţional Mărculeşti, Aeroportul Internaţional Bălţi şi Aeroportul Internaţional Cahul).
24.3. Se interzice, pe perioada stării de urgenţă, introducerea de către cetăţenii străini pe teritoriul ţării a armelor şi muniţiilor pentru participarea la vânătoare.
24.4. Se obligă managerii subdiviziunilor teritoriale ale Societăţii vânătorilor şi pescarilor din Republica Moldova să înştiinţeze organul de Poliţie raional/municipal, Ministerul Apărării, Inspectoratul pentru Protecţia Mediului, administraţia publică locală de nivelul întâi despre ziua, locul şi numărul de colective de vânători, participanţi la vânătoare.
25. Orice tip de vânătoare sau tentativă de a vâna în perioada stării de urgenţă care contravine prevederilor pct.24 se consideră braconaj şi se sancţionează conform actelor normative.”
3. În scopul asigurării necesarului de păcură pentru perioada rece a anului:
3.1. Prin derogare de la Codul fiscal nr.1163/1997 şi Codul vamal al Republicii Moldova nr.1149/2000, până la 1 mai 2023, se scuteşte de plata accizei plasarea în regim vamal de import a păcurii clasificate la poziţiile tarifare 271019510, 271019620-271019670 şi 271020320-271020380.
3.2. Prin derogare de la Legea nr.74/2020 privind achiziţiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor şi serviciilor poştale, în scopul achiziţionării păcurii, se împuterniceşte SA „Termoelectrica”, în calitate de beneficiar, să achiziţioneze prin negocieri directe şi să semneze contracte de vânzare-cumpărare a păcurii în cantitate de până la 190 mii tone, după aprobarea prealabilă în cadrul consiliului societăţii.
3.3. Prin derogare de la Codul de executare al Republicii Moldova nr.443/2004, se dispune ridicarea măsurilor de asigurare şi a sechestrelor aplicate pe conturile bancare şi mijloacele băneşti ale SA „Termoelectrica”, pentru utilizarea mijloacelor financiare în scopul achiziţionării de către aceasta a păcurii.
3.4. Prin derogare de la Codul fiscal nr.1163/1997, Codul vamal al Republicii Moldova nr.1149/2000, Legea nr.1380/1997 cu privire la tariful vamal şi Legea nr.172/2014 privind aprobarea Nomenclaturii combinate a mărfurilor, pe o perioadă ce nu va depăşi 31 mai 2023, se scuteşte de plata taxei pe valoarea adăugată, a accizei şi a taxei vamale plasarea în regim vamal de import a păcurii achiziţionate de SA „Termoelectrica”, inclusiv importate de către alţi agenţi economici în favoarea SA „Termoelectrica” şi în baza contractelor de achiziţii confirmate de către aceasta, în volum de până la 190 mii tone.
[Pct.3.4 completat prin Dispoziţia CSE nr.44 din 25.10.2022, în vigoare 25.10.2022]
3.5. Negocierile directe se vor desfăşura de către comisia de negocieri, instituită prin ordinul administratorului întreprinderii, în componenţa căreia va fi inclus, în mod obligatoriu, reprezentantul Agenţiei Proprietăţii Publice. În comisia de negocieri vor fi invitaţi, în calitate de observatori, reprezentanţi ai Centrului Naţional Anticorupţie, ai Serviciului de Informaţii şi Securitate, ai Procuraturii Generale, precum şi reprezentanţii societăţii civile.
3.6. Întreprinderea este în drept să încheie contractul/contractele de vânzare-cumpărare a păcurii cu vânzătorul/vânzătorii selectat/selectaţi de comisia de negocieri doar după primirea acordului respectiv al consiliului societăţii.
3.7. ÎS „Calea Ferată din Moldova” va asigura transportul cantităţii de păcură achiziţionată de către Agenţia Rezerve Materiale şi SA „Termoelectrica” în regim prioritar, în limita efectivului disponibil de cisterne şi locomotive.
[Pct.3 modificat prin Dispoziţia CSE nr.56 din 03.01.2023, în vigoare 03.01.2023]
4. În vederea sporirii securităţii energetice prin majorarea rezervelor de gaze naturale:
4.1. Prin derogare de la Legea nr.74/2020 privind achiziţiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor şi serviciilor poştale, în termen de 2 zile lucrătoare de la adoptarea prezentei dispoziţii, SA „Energocom” va procura, în baza contractului-cadru EFET, iar SA „Moldovagaz” va asigura livrarea şi va vinde 5 milioane m3 de gaze naturale (la condiţiile standard la t=20°C, P=101.325 kPa), la preţul de achiziţie de 1882,78 USD/1000 m3, care va fi confirmat prin actul de predare-primire semnat între SA „Moldovagaz” şi FJSC „Gazprom”, la care se adaugă tariful de intrare în sistemul de transport al SRL „Moldovatransgaz”, la condiţiile de livrare ale pieţei angro a Republicii Moldova.
4.2. SRL „Moldovatransgaz” va asigura păstrarea gazelor naturale, procurate de SA „Energocom” conform pct.4.1, la condiţiile de livrare ale pieţei angro a Republicii Moldova, fără taxă.
4.3. În contextul volatilităţii înalte a pieţelor gazelor naturale regionale, în scopul creşterii securităţii de aprovizionare, realizării obiectivului de diversificare şi asigurării competitivităţii SA „Energocom”, precum şi pentru optimizarea portofoliilor comerciale şi de echilibrare, se permite SA „Energocom” vânzarea şi achiziţionarea gazelor naturale prin negocieri directe sau prin bursele de mărfuri pe pieţele ţărilor părţi ale Comunităţii Energetice la preţurile cele mai convenabile.
4.4. Prin derogare de la Legea nr.74/2020 privind achiziţiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor şi serviciilor poştale, SA „Energocom” va cumpăra prin negocieri directe şi servicii financiare privind tranzacţionarea cu gaze şi/sau energie electrică (servicii de hedging).
4.5. Prin derogare de la art.61 alin.(3) din Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr.181/2014, se modifică Legea bugetului de stat pentru anul 2022 nr.205/2021, în scopul alocării mijloacelor financiare în sumă de până la 200 mil.lei pentru majorarea capitalului social al SA „Energocom”, din contul modificării soldurilor de mijloace băneşti la conturile bugetului de stat.
4.6. La solicitarea Agenţiei Proprietăţii Publice, Ministerul Finanţelor va asigura transferul mijloacelor financiare menţionate la pct.4.5 în contul bancar al SA „Energocom”.
4.7. Prin derogare de la Legea nr.1134/1997 privind societăţile pe acţiuni, Legea nr.192/1998 privind Comisia Naţională a Pieţei Financiare, Legea nr.220/2007 privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice şi a întreprinzătorilor individuali, SA „Energocom” va depune la Comisia Naţională a Pieţei Financiare actele privind emisiunea suplimentară de acţiuni doar în scop de notificare şi efectuare a înscrierilor corespunzătoare în Registrul emitenţilor de valori mobiliare.
4.8. Comisia Naţională a Pieţei Financiare va efectua înscrierile corespunzătoare emisiunii de acţiuni ale SA „Energocom” în Registrul emitenţilor de valori mobiliare prin derogare de la legislaţia aplicabilă şi, respectiv, va emite hotărârea corespunzătoare fără perceperea taxelor şi plăţilor aferente.
4.9. Prin derogare de la art.45 alin.(1) şi (2) din Legea nr.234/2016 cu privire la Depozitarul central unic al valorilor mobiliare, SA „Depozitarul Central Unic al Valorilor Mobiliare” nu va percepe comisioanele stabilite conform cadrului normativ pentru înregistrarea valorilor mobiliare în cadrul emisiunii suplimentare de acţiuni ale SA „Energocom”.
4.10. Mijloacele băneşti destinate majorării capitalului social al SA „Energocom” pot fi utilizate până la înregistrarea modificărilor în statutul societăţii şi în datele înscrise în Registrul de stat al persoanelor juridice.
5. Prin derogare de la art.282 alin.(1) din Codul fiscal nr.1163/1997, art.4 alin.(7) lit.a) şi alin.(9) lit.a) din Legea pentru punerea în aplicare a titlului VI din Codul fiscal nr.1056/2000, persoanele juridice şi persoanele fizice înregistrate în calitate de întreprinzător, în cazul bunurilor existente şi/sau dobândite până la data de 25 septembrie 2022, achită impozitul pe bunurile imobiliare/impozitul funciar pentru perioada fiscală aferentă anului 2022 nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2022.
[Pct.5 în redacţia Dispoziţiei CSE nr.38 din 29.09.2022, în vigoare 29.09.2022]
6. Referitor la asistenţa internaţională pentru Ucraina:
6.1. Se aprobă acordarea bunurilor materiale, în calitate de asistenţă internaţională, Ucrainei, cu titlu gratuit, din gestiunea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă al Ministerului Afacerilor Interne, în sumă de 5387086,42 lei, conform anexei nr.7. Lista bunurilor expediate este aprobată prin ordinul Ministrului Afacerilor Interne.
6.2. Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă va întreprinde măsuri pentru formarea şi transportarea conform destinaţiei a lotului de ajutor umanitar prin mijloace proprii şi/sau contractări.
6.3. Ministerul Finanţelor în comun cu Ministerul Afacerilor Interne, prin intermediul Serviciului Vamal şi al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, vor asigura îndeplinirea operativă a formalităţilor de trecere peste frontieră a bunurilor transportate.
6.4. Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene va asigura transmiterea oficială a lotului de bunuri materiale către reprezentanţii Ucrainei.
7. Pct.10.1.2 din Dispoziţia nr.32 din 8 august 2022 a Comisiei pentru Situaţii Excepţionale va avea următorul cuprins:
„10.1.2. Va asigura ca volumul masei lemnoase de foc recoltate şi/sau aflate în stoc să fie comercializat exclusiv consumatorilor casnici (persoane fizice) şi entităţilor de interes public (primării, grădiniţe, şcoli, instituţii medico-sanitare publice, Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi entităţile subordonate acesteia), precum şi prestatorilor de servicii sociale acreditaţi. Prestatorii de servicii sociale acreditaţi vor notifica Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale cu privire la volumele achiziţionate în termen de 3 zile de la achiziţie.”
8. Dispoziţiile Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova sunt obligatorii şi executorii pentru conducătorii autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, ai agenţilor economici, ai instituţiilor publice, precum şi pentru cetăţeni şi alte persoane aflate pe teritoriul Republicii Moldova.
9. Prezenta dispoziţie intră în vigoare din momentul emiterii şi se publică pe pagina web oficială a Guvernului.
PRIM-MINISTRU, | |
PREŞEDINTE AL COMISIEI | Natalia GAVRILIŢA |
Anexa nr.1
Spor de compensare pentru lunile mai – iulie 2022, autorităţile administraţiei publice de nivelul al doilea
| |||
Nr. crt. | Autoritatea administraţiei publice locale | Numărul de persoane implicate | Total cheltuieli pentru sporul de compensare, mii lei |
1. | Consiliul raional Anenii Noi | 4 | 16,5 |
2. | Consiliul raional Cahul | 6 | 28,0 |
3. | Consiliul raional Floreşti | 8 | 59,4 |
4. | Consiliul raional Ştefan Vodă | 13 | 29,9 |
5. | Consiliul raional Ungheni | 41 | 95,2 |
6. | Consiliul raional Rîşcani | 8 | 51,8 |
7. | Consiliul raional Făleşti | 23 | 86,3 |
Total | 367,1 |
Anexa nr.2
Alocări financiare pentru centrele de plasament temporar pentru persoane refugiate (CPTPR) instituite de autorităţile administraţiei publice de nivelul al doilea
| ||
Nr. crt. | Autoritatea administraţiei publice locale | Total mijloace financiare pentru întreţinerea centrelor de plasament temporar pentru persoane refugiate, pentru luna iulie 2022, mii lei |
1. | Consiliul raional Anenii Noi | 107.6 |
2. | Consiliul municipal Bălţi | 1111.3 |
3. | Consiliul raional Cahul | 475.1 |
4. | Consiliul raional Călăraşi | 83.0 |
5. | Consiliul raional Donduşeni | 99.2 |
6. | Consiliul raional Nisporeni | 166.1 |
7. | Consiliul raional Edineţ | 1.0 |
8. | Consiliul raional Floreşti | 32.7 |
9. | Consiliul raional Glodeni | 280.1 |
10. | Consiliul raional Hînceşti | 49.0 |
11. | Consiliul raional Ocniţa | 73.0 |
12. | Consiliul raional Orhei | 85.9 |
13. | Consiliul raional Ştefan Vodă | 126.9 |
14. | Consiliul raional Taraclia | 94.0 |
15. | Consiliul raional Teleneşti | 30.0 |
16. | Consiliul raional Ungheni | 291.1 |
17. | Consiliul raional Soroca | 135.8 |
18. | Consiliul raional Basarabeasca | 31.9 |
Total | 3273.7 |
Anexa nr.3
Alocări financiare pentru centrele de plasament temporar pentru persoane refugiate (CPTPR) instituite de autorităţile administraţiei publice de nivelul întâi
| ||
Nr. crt. | Autoritatea administraţiei publice locale | Total mijloace financiare pentru întreţinerea centrelor de plasament temporar pentru persoane refugiate (CPTPR), pentru lunile mai – iulie 2022, mii lei |
1. | Primăria municipiului Cahul | 112.6 |
2. | Primăria satului Copceac, UTA Găgăuzia | 57.6 |
3. | Primăria Anenii Noi | 37.9 |
4. | Primăria satului Costeşti, raionul laloveni | 153.0 |
5. | Primăria satului Grebleşti, raionul Străşeni | 27.5 |
6. | Primăria Orhei | 189.4 |
7. | Primăria Hînceşti | 30.8 |
Total | 608.8 |
Anexa nr.4
Alocări financiare pentru centrele de plasament temporar pentru refugiaţi instituite de instituţiile publice din subordinea autorităţilor publice centrale, întreprinderile de stat, societăţile cu capital majoritar de stat, organizaţiile necomerciale
| ||
Nr. crt. | Entitatea ce gestionează centrul de plasament temporar pentru refugiaţi (CPTR) | Suma, mii lei, pentru lunile mai-iulie |
1 | ÎS Sanatoriul preventiv de bază „Constructorul” | 263,7 |
2 | ÎS Hotelul „Zarea” | 62,4 |
3 | Asociaţia Obştească „Pro Valoare” | 23,1 |
4 | Asociaţia Obştească „EL SADAI” | 85,7 |
5 | ÎS CIE „Moldexpo” SA | 352,8 |
6 | IP Şcoala Profesională, or.Criuleni | 116,3 |
7 | IP Universitatea Tehnică a Moldovei | 242,5 |
8 | IP Colegiul Tehnologic din Chişinău | 139,8 |
9 | IP Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „N.Testemiţanu” | 39,7 |
10 | IP Universitatea de Stat din Moldova | 330,9 |
11 | IP Academia de Studii Economice din Moldova | 193,5 |
12 | IP Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” Chişinău | 83,6 |
13 | AO „DEMOS” | 10,5 |
14 | AO „SAREPTA” | 78,7 |
Total | 2023,2 |
[Anexa nr.4 în redacţia Dispoziţiei CSE nr.53 din 05.12.2022, în vigoare 05.12.2022]
Anexa nr.5
Alocări financiare pentru centrele de plasament temporar pentru persoane refugiate (CPTPR), instituite de instituţiile bugetare din subordinea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale
| ||
Nr. crt. | Entitatea ce gestionează Centrul de plasament pentru persoane refugiate (CPTPR) din subordinea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale | Suma, mii lei, pentru luna iunie |
1. | Centrul de plasament pentru persoane vârstnice şi persoane cu dizabilităţi, mun.Chişinău |
127,5 |
Anexa nr.6
Alocări financiare pentru centrele de plasament temporar pentru persoane refugiate (CPTPR), instituite de instituţiile bugetare din subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetării
| ||
Nr. crt. | Entitatea ce gestionează Centrul de plasament pentru persoane refugiate (CPTPR), din subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetării | Suma, mii lei, pentru lunile iunie – iulie |
1. | Centrul Sportiv de Pregătire a Loturilor Naţionale |
65,8 |
Anexa nr.7
LISTA bunurilor materiale care se acordă Ucrainei în calitate de asistenţă internaţională, cu titlu gratuit
| |||||||
Nr. crt. | Denumirea bunului | Unitatea de măsură | Masa bruto (kg) | Canti tatea | Cod material | Preţul (lei) | Suma (lei) |
1. | Bidon 10 L (Elveţia) | buc. | 250 | 500 | 00009148 | 79,06 | 39530,00 |
2. | Bidon 20 L (Spania) | buc. | 250 | 500 | 00009149 | 39,9554 | 19977,70 |
3. | Covoraşe de dormit, şezut (Elveţia) | buc. | 575 | 575 | 00009146 | 79,06 | 45459,50 |
4. | Mănuşi medicinale (Croaţia) | buc. | 800 | 366725 | 00008731 | 1,2101 | 443762,24 |
5. | Măşti chirurgicale (Croaţia) | buc. | 800 | 100000 | 00008732 | 5,00 | 500000,00 |
6. | Ochelari de protecţie (Croaţia) | buc. | 600 | 7000 | 00008733 | 21,06 | 147420,00 |
7. | Pătură (Spania) | buc. | 990 | 450 | 00009150 | 172,8368 | 77776,58 |
8. | Pături sintetice, termo. (Elveţia) | buc. | 200 | 150 | 00009145 | 118,59 | 17788,50 |
9. | Pături VBS (Elveţia) | buc. | 610 | 305 | 00009147 | 39,53 | 12056,65 |
10. | Sac de dormit (Spania) | buc. | 2690 | 2690 | 00009152 | 319,0838 | 858335,48 |
11. | Saltele (Turcia) | buc. | 400 | 30 | 00008720 | 453,6573 | 13609,72 |
12. | Set de igienă p/u bărbaţi (Germania) | buc. | 4200 | 2802 | 00009001 | 186,587 | 522816,89 |
13. | Set de igienă p/u copii (Germania) | buc. | 3000 | 2000 | 00009002 | 186,587 | 373174,08 |
14. | Set de igiena p/u femei (Germania) | buc. | 7370 | 4913 | 00009000 | 186,587 | 916702,13 |
15. | Absorbante (Franţa) | buc. | 200 | 420 | 00009367 | 46,574 | 19561,06 |
16. | Huse p/u saltea (Germania) | buc. | 290 | 286 | 00008999 | 88,1118 | 25199,97 |
17. | Încălzitor p/u corturi (sobe pe lemn (Italia)) | buc. | 2700 | 90 | 00008812 | 3033,2149 | 272989,34 |
18. | Încălzitoare pentru corturi (lămpi kerosen (Elveţia)) | buc. | 2439 | 271 | 31490272/15505 | 1284,725 | 348160,47 |
19. | Cort Family 16 SQM(Italia) a/u | buc. | 5400 | 90 | 31640883/15438 | 7469,6534 | 672268,81 |
20. | Corturi RED (Franţa) a/u | buc. | 665 | 19 | 31640860/15302 | 3184,0684 | 60497,30 |
TOTAL | 34429,00 | 5387086,42 |
