HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la salarizarea funcţionarilor publici şi persoanelor care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor publice în baza Reţelei tarifare unice Nr.139 din 09.02.98 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.26-27/194 din 26.03.1998 * * *
Abrogat: 19.05.2006 Hotărîrea Guvernului nr.525 din 16.05.2006 Notă: În tot textul cuvintele "consiliile judeţene" şi "preşedinţii consiliilor judeţene" se substituie, după caz, prin cuvintele "consiliile raionale" şi "preşedinţii raioanelor", iar cuvîntul "prefecturile" se exclude conform Hot.Guv. nr.869 din 14.07.03, în vigoare 25.07.03 Notă: Suspendările actelor de la Hot. Guv.894 din 21.08.98 sînt abrogate prin Hot. Guv. nr.435 din 14.04.2003
[Hotărîrea e suspendată de la 08.08.98, cu excepţia anexei nr.7] [prin Hot. Guv. nr.894 din 21.08.98] Întru executarea Legii serviciului public nr. 443-XIII din 4 mai 1995, Codului muncii, adoptat prin Legea nr.154-XV din 28 martie 2003 şi în scopul perfecţionării sistemului de salarizare a funcţionarilor publici şi a persoanelor care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor publice, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
[Preambulul modificat prin Hot.Guv. nr.219 din 24.02.05, în vigoare 04.03.05] 1. Se aprobă categoriile de salarizare pentru funcţionarii publici şi persoanele care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor publice, conform anexelor nr. 1-15.
[Pct.1 modificat prin Hot.Guv. nr.832 din 14.07.03, în vigoare 18.07.03] [Pct.1 modificat prin Hot. Guv. nr.128 din 16.02.2001] [Pct.1 modificat prin Hot. Guv. nr.901 din 29.08.2000] [Pct.1 modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] 2. Conducătorilor organelor autorităţilor publice li se acordă dreptul: să stabilească pentru funcţionarii publici, inclusiv pentru locţiitorii conducătorilor şi persoanele care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor publice din aparatele respective, cu excepţia muncitorilor, adaosuri pentru îndeplinirea unor sarcini de importanţă majoră şi pentru înaltă competenţă profesională în mărime de pînă la 120%, suplimente de plată pentru sporirea volumului de lucru şi intensitatea muncii, cumularea profesiilor (funcţiilor), exercitarea concomitentă a funcţiilor de bază şi a obligaţiunilor de serviciu ale lucrătorilor care lipsesc temporar în mărime de de cel puţin 50 la sută din salariul de funcţie pentru funcţia cumulată, ţinîndu-se cont de sporuri pentru gradul de calificare şi vechimea în muncă. Aceste adaosuri şi suplimente se stabilesc numai din contul economiei mijloacelor pentru retribuirea muncii, alocate pe anul respectiv, şi se anulează sau se reduc în cazul neîndeplinirii în termen a sarcinilor, scăderii calităţii muncii sau încălcării disciplinei de muncă. Volumul alocaţiilor utilizate pentru plata acestor adaosuri şi suplimente nu poate depăşi 80 la sută din suma mijloacelor pentru plata salariilor de funcţie conform schemei de încadrare aprobate şi a sporurilor pentru gradul de calificare şi vechime în muncă; să premieze funcţionarii publici inclusiv locţiitorii conducătorilor şi persoanele care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor publice, cu excepţia muncitorilor, utilizînd trimestrial în acest scop mijloacele fondului de retribuire a muncii pentru 1,5 lună calculat din salariul de funcţie, ţinîndu-se cont de recompensa lunară pentru vechime în muncă, sporurile şi suplimentele stabilite în conformitate cu legislaţia. Mărimile concrete ale premiilor se stabilesc în dependenţă de aportul personal în muncă al fiecărui angajat şi nu se limitează; să acorde ajutor material funcţionarilor publici inclusiv locţiitorilor conducătorilor şi persoanelor care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor publice din aparatele respective, cu excepţia muncitorilor, utilizînd în acest scop mijloacele fondului de retribuire a muncii pentru două luni, calculat din salariul de funcţie, ţinîndu-se cont de recompensa lunară pentru vechime în muncă sporurile şi suplimentele stabilite în conformitate cu legislaţia.
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.219 din 24.02.05, în vigoare 04.03.05] [Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.155 din 19.02.04, în vigoare 27.02.04] [Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.537 din 03.05.2002] 3. Se stabileşte că premiile pentru conducătorii ministerelor, departamentelor pe lîngă Guvern, altor organe centrale subordonate Guvernului, inclusiv ai Casei Naţionale de Asigurări Sociale a Republicii Moldova, ai primăriilor municipiilor, consiliilor raionale şi preturilor din mun. Chişinău şi pentru conducătorii altor organe ale serviciului public, se atribuie trimestrial în mărime de pînă la 1,5 salarii de funcţie, ţinîndu-se cont de recompensa lunară pentru vechime în muncă, de sporurile şi suplimentele acordate în conformitate cu legislaţia. Plata premiilor se efectuează lunar. Guvernul poate decide reducerea cuantumului premiilor pentru conducătorii nominalizaţi conform rezultatelor muncii lor. Ajutorul material pentru conducătorii autorităţilor publice se stabileşte în mărimea a două salarii de funcţie, ţinîndu-se cont de recompensa lunară pentru vechimea în muncă, sporurile şi suplimentele prevăzute de legislaţie. Adaosurile şi suplimentele pentru conducători se stabilesc de către Guvern.
[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.1591 din 29.12.03, în vigoare 01.01.04] [Pct.3 modificat prin Hot. Guv. nr.537 din 03.05.2002] [Pct.3 completat prin Hot. Guv. nr.950 din 07.09.2001] [Pct.3 completat prin Hot. Guv. nr.128 din 16.02.2001] [Pct.3 modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] 4. Funcţionarii publici beneficiază de sporuri la salariu pentru gradul de calificare, pentru vechimea în muncă, pentru cunoaşterea a două sau mai multor limbi, una dintre care este limba de stat, în cazul în care aceste limbi sînt utilizate în exercitarea funcţiei, astfel: 1) sporul pentru gradul de calificare se plăteşte lunar în următoarele mărimi: ---------------------------------------------------------+-------------- Gradul de calificare |Cuantumul spo- | rului (lei) ---------------------------------------------------------+-------------- Consilier de stat al Republicii Moldova, clasa I 90,0 Consilier de stat al Republicii Moldova, clasa a II-a 86,4 Consilier de stat al Republicii Moldova, clasa a III-a 82,8 Consilier de stat, clasa I 79,2 Consilier de stat, clasa a II-a 75,6 Consilier de stat, clasa a III-a 72,0 Consilier, clasa I 68,4 Consilier, clasa a II-a 64,8 Consilier, clasa a III-a 63,0 ------------------------------------------------------------------------
[Subpct.1 în redacţia Hot. Guv. nr.537 din 03.05.2002] 2) sporul pentru vechimea în muncă se plăteşte lunar, calculat în procente faţă de salariul de funcţie, ţinîndu-se cont de sporul pentru gradul de calificare în următoarele mărimi: ------------------------------------------------------------------------ Vechimea în muncă | Mărimea sporului în % ------------------------------------------------------------------------ de la 2 la 5 ani 15 de la 5 la 10 ani 25 de la 10 la 15 ani 30 de la 15 la 20 ani 35 de la 20 de ani şi mai mult 40; 3) pentru cunoaşterea a două sau mai multor limbi, una din care este limba de stat, în cazul în care aceste limbi sînt utilizate, se acordă un spor lunar de pînă la 25 procente faţă de slariul funcţiei. Mărimea sporului în dependenţă de volumul lucrului efectuat în două sau mai multe limbi se stabileşte astfel: pînă la 10% - pentru lucrul cu cetăţenii; pînă la 15% - pentru lucrul cu cetăţenii şi întocmirea corespondenţei; pînă la 25% - pentru lucrul cu cetăţenii, întocmirea corespondenţei şi elaborarea actelor normative. 5. Prevederile subpunctelor 2) şi 3) ale punctului 4 din prezenta hotărîre se extind şi asupra membrilor Guvernului, personalului de conducere ale unităţii teritoriale autonome Găgăuzia (Guvernator (Başcan), Preşedintele şi vicepreşedintele Adunării Populare, preşedintele şi vicepreşedintele comisiei permanente a Adunării Populare), primarilor, preşedinţilor raionelor, precum şi adjuncţilor lor şi pretorilor, al căror statut juridic este stabilit de Constituţia Republicii Moldova şi de alte legi.
[Pct.5 modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] [Pct.5 în redacţia Hot. Guv. nr.505 din 15.05.98] 6. Se stabilesc pentru persoanele care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor publice, cu excepţia muncitorilor, recompense lunare pentru vechime în muncă în următoarele mărimi: +----------------------+-------------------------------------+ | Vechimea în muncă | Mărimea recompensei lunare | | | pentru vechimea în muncă, | | | raportată la salariul de funcţie, %| +----------------------+-------------------------------------+ de la 2 la 5 ani 10 de la 5 la 10 ani 15 de la 10 la 15 ani 20 de la 15 la 20 ani 25 de la 20 de ani şi mai mult 30 7. Funcţionarilor publici şi altor persoane din aparatele ministerelor, precum şi funcţionarilor publici şi altor persoane din alte organe ale autorităţilor publice cu grad ştiinţific de doctor habilitat sau doctor în ştiinţe în specialitatea ce corespunde cu obligaţiunile funcţiei şi cu profilul instituţiei în cauză, care desfăşoară muncă ştiinţifică în specialitate, li se stabilesc suplimente lunare la salariile de funcţie în mărime de 72 şi, respectiv, 54 lei. Suplimentele lunare sus-indicate se stabilesc anual în baza raportului privind rezultatele activităţii ştiinţifice desfăşurate de persoana cu grad ştiinţific în anul precedent.
[Pct.7 modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] 8. Pentru membrii Guvernului Republicii Moldova se stabileşte o indemnizaţie lunară în mărime de 450 lei. Primarilor, preşedinţilor raioanelor, personalului de conducere al U.T.A. Găgăuzia, adjuncţilor acestora şi pretorilor, care nu cad sub incidenţa Legii serviciului public şi cărora nu li se vor conferi ranguri şi grade de calificare, li se stabilesc indemnizaţii lunare de conducere în următoarele mărimi: Preşedinţilor şi vicepreşedinţilor raioanelor, primarului şi vice- primarului municipiului Chişinău, primarilor şi viceprimarilor munici- piilor Bender, Bălţi, Tiraspol; preşedintelui Adunării Populare - 90 lei Pretorilor municipiului Chişinău, primarilor altor municipii; vicepreşedintelui Adunării Populare, preşedintelui comisiei permanente a Adunării Populare - 82,80 lei Primarilor şi viceprimarilor oraşelor şi satelor; vicepreşedintelui comisiei permanente a Adunării Populare - 72 lei Sporul lunar pentru vechime în muncă membrilor Guvernului Republicii Moldova, primarilor, personalului de conducere ale unităţii teritoriale autonome Găgăuzia, preşedinţilor raioanelor, precum şi adjuncţilor acestora şi pretorilor, care nu cad sub incidenţa Legii serviciului public şi cărora nu li se vor conferi ranguri şi grade de calificare, li se plăteşte luîndu-se în calcul indemnizaţia lunară stabilită în prezentul punct.
[Pct.8 compl. prin Hot.Guv. nr.435 din 14.04.03, în vigoare 22.04.03] [Pct.8 modificat prin Hot. Guv. nr.537 din 03.05.2002] [Pct.8 modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] [Pct.8 modificat prin Hot. Guv. nr.505 din 15.05.98] 9. Organele autorităţilor publice vor efectua salarizarea funcţionarilor publici în baza Reţelei tarifare unice, respectînd condiţiile stabilite în anexa nr.16 la prezenta hotărîre.
[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.832 din 14.07.03, în vigoare 18.07.03] [Pct.9 modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] 10. Schemele de încadrare a personalului ministerelor, departamentelor pe lîngă Guvern şi altor organe centrale ale administraţiei publice se aprobă în limitele fondului de retribuire a muncii şi sînt valabile după înregistrarea lor la Ministerul Finanţelor. 11. Organele autorităţilor publice în termen de o lună din momentul adoptării prezentei hotărîri vor revedea şi aproba în modul stabilit Regulamentul cu privire la premierea şi acordarea ajutorului material personalului aparatului. 12. Retribuirea muncitorilor încadraţi în organele autorităţilor publice se efectuează în conformitate cu Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 286 din 24 mai 1993 "Cu privire la Condiţiile de salarizare a personalului din unităţile bugetare în baza Reţelei tarifare unice" (cu modificările operate prin hotărîrile Guvernului Republicii Moldova nr. 586 din 14 septembrie 1993 (Monitor, 1993, nr. 9, art. 271), nr. 800 din 27 decembrie 1993 (Monitor, 1993, nr. 12, art. 408), nr. 312 din 18 mai 1994, nr. 525 din 24 iulie 1995 (Monitorul Oficial, 1995, nr. 51-52, art. 420) şi nr. 628 din 19 noiembrie 1996).
[Pct.13 abrogat prin Hot. Guv. nr.894 din 21.08.98] [Pct.13 introdus prin Hot. Guv. nr.435 din 09.04.98] 14. Ministerul Finanţelor, la depistarea cazurilor de remunerare a muncii cu încălcarea dispoziţiilor prezentei hotărîri va reţine, la deschiderea finanţării ulterioare, sumele plătite nelegitim, informînd despre aceasta Guvernul. 15. Prezenta hotărîre nu se extinde asupra organelor autorităţilor publice, pentru care categoriile şi condiţiile de salarizare sînt stabilite prin hotărîri speciale (organele de interne, ale apărării, securităţii statului, de control financiar, vamal, fiscal etc.). 16. Se abrogă hotărîrile Guvernului Republicii Moldova conform anexei nr. 17.
[Pct.16 modificat prin Hot.Guv. nr.832 din 14.07.03, în vigoare 18.07.03] [Pct.16 modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] 17. Prezenta hotărîre se pune în aplicare cu începere de la 1 ianuarie 1998.
[Pct.17 modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] [Pct.17 completat prin Hot. Guv. nr.505 din 15.05.98] PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Ion CIUBUC Chişinău, 9 februarie 1998. Nr. 139.
[Anexa nr.1 abrogată prin Hot.Guv. nr.1 din 14.01.04, în vigoare 01.01.04] Anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii aparatelor centrale ale ministerelor ---------------------------------+------------------------------------ Funcţia | Categoria de salarizare ---------------------------------+------------------------------------ Ministru 23 Director direcţie generală 20;21 Şef direcţie 19;20 Şef secţie, consilier al ministrului 18;19 Şef direcţie (secţie) administrativă, 17;18 şef serviciu (sector) Consultant 16;17 Specialist principal 15;16 Specialist coordonator 14;15 Specialist 13;14 ----------------------------------------------------------------------
[Anexa nr.2 în redacţia Hot.Guv. nr.438 din 18.05.05, în vigoare 01.06.05] Anexa nr.3 la Hotărîrea Guvernului nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii din aparatele autorităţilor administrative centrale ---------------------------------------------------------------------- Funcţia | Categoria de salarizare ---------------------------------+------------------------------------ Director de serviciu, birou, agenţie 22 Şef direcţie 19;20 Şef secţie autonomă 18;19 Şef secţie în cadrul direcţiei 17;18 Şef serviciu 16;17 Consultant 16;17 Specialist principal 15;16 Specialist coordonator 14;15 Specialist 13;14 ---------------------------------------------------------------------
[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.438 din 18.05.05, în vigoare 01.06.05] Anexa nr. 4 la Hotărîrea Guvernului nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru membrii permanenţi şi funcţionarii aparatului permanent al Comisiei Electorale Centrale ------------------------------------------------------------------------ Funcţia |Categoria de salarizare ------------------------------------------------------------------------ Preşedinte 23 Vicepreşedinte 22 Secretar 21 Şeful aparatului 20 Contabil şef 20 Consultant principal 19 Consultant superior 18 Consultant 17 ------------------------------------------------------------------------
[Anexa nr.4 introdusă prin Hot.Guv. nr.874 din 30.07.04, în vigoare 31.07.04] Anexa nr.5 la Hotărîrea Guvernului nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii din aparatul Agenţiei Privatizare pe lîngă Ministerul Economiei şi Comerţului ------------------------------------------------------------------------ Funcţia | Categoria de salarizare ------------------------------------------------------------------------ Director 22 Şef direcţie 19; 20 Şef secţie autonomă 18; 19 Şef serviciu 16; 17 Consultant 16; 17 Specialist principal 15; 16 Specialist coordonator 14; 15 Specialist 13; 14 ------------------------------------------------------------------------
[Anexa nr.5 introdusă prin Hot.Guv. nr.679 din 11.07.05, în vigoare 15.07.05] Anexa nr.6 la Hotărîrea Guvernului nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii aparatului central al Casei Naţionale de Asigurări Sociale a Republicii Moldova şi subdiviziunile ei teritoriale ------------------------------------------------------------------------ | Categoria de salarizare Funcţia |----------------------------------- | Aparatul central |Subdiviziunile | | teritoriale ------------------------------------------------------------------------ Preşedinte 22 - Director direcţie generală 20;21 - Director al Casei teritoriale - 19-21 Şef de direcţie - contabil-şef 21 - Şef direcţie 19;20 18;19 Şef direcţie în componenţa 18;19 - direcţiei generale, şef secţie autonomă Şef de secţie în componenţa 17;18 16;17 direcţiei (direcţiei generale) Consultant 16;17 15;16 Specialist principal 15;16 14;15 Specialist coordonator 14;15 13;14 Specialist 13;14 12;13 ------------------------------------------------------------------------
[Anexa nr.6 în redacţia Hot.Guv. nr.438 din 18.05.05, în vigoare 01.06.05]
[Anexa nr.6(5,4) modificată prin Hot.Guv. nr.153 din 19.02.04, în vigoare 05.03.04] [Anexa nr.6(5,4) introdusă prin Hot. Guv. nr.128 din 16.02.2001] Anexa nr.7 la Hotărîrea Guvernului nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere, aparatul central, specialiştii, precum şi personalul care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea Departamentului de executare ------------------------------------------------------------------------ Funcţia | Categoria de salarizare | ----------------------------------- | aparatul | oficiile de | central | executare ------------------------------------------------------------------------ Director 22 - Şef de direcţie, oficiu 19;20 17;18 Şef de secţie 17;18 16;17 Consultant, executor-consultant 16;17 15;16 Specialist principal, executor- 15;16 14;15 specialist principal, şef de cancelarie, contabil Specialist coordonator, executor- 14;15 13;14 specialist coordonator Specialist (arhivist), 13;14 12;13 executor-specialist ------------------------------------------------------------------------
[Anexa nr.7 introdusă prin Hot.Guv. nr.1305 din 12.12.05, în vigoare 23.12.05] Anexa nr.8 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.139 din 9 februarie 1998 CATEGORIILE DE SALARIZARE pentru personalul de conducere şi specialiştii Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi ai subdiviziunilor ei teritoriale ------------------------------------------------------------------------- Funcţia | Categoria de salarizare |------------------------------------------------ |Aparatul central|subdiviziunile teritoriale din: | |------------------------------- | |mun.Chişinău,| alte unităţi | | Bălţi | teritoriale ------------------------|----------------|-------------|----------------- 1 | 2 | 3 | 4 ------------------------------------------------------------------------- Director general 21 - - şef direcţie 19;20 Director al agenţiei teritoriale - 19;20 18;19 şef secţie 17;18 16;17 - Consultant 16;17 - - Specialist principal 15;16 14;15 14;15 Specialist coordonator 14;15 13;14 13;14 Specialist 13;14 12;13 12;13 -------------------------------------------------------------------------
[Anexa nr.8(7-5) introdusă prin Hot.Guv. nr.832 din 14.07.03, în vigoare 18.07.03] Anexa nr.9 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 139 din 9 februarie 1998 CATEGORIILE DE SALARIZARE pentru personalul de conducere şi specialiştii din aparatele direcţiilor generale, altor organe ale administraţiei publice din subordinea ministerelor +---------------------------------+------------------------------------+ | Funcţia | Categoria de salarizare | +---------------------------------+------------------------------------+ | 1 | 2 | +---------------------------------+------------------------------------+ Director 20; 21 Şef de direcţie, secţie 17; 18 Consultant 15; 16 Specialist principal 14; 15 Specialist coordonator 13; 14 Specialist 12; 13 Notă: Pentru şefii de direcţie din aparatele direcţiilor generale şi altor organe ale administraţiei publice din subordinea ministerelor, care au în subordine formaţiuni teritoriale, categoriile de salarizare se stabilesc cu o treaptă mai înaltă decît cele prevăzute în prezenta anexă.
[Anexa nr.9(8,7) modificată prin Hot.Guv. nr.438 din 18.05.05, în vigoare 01.06.05] [Nota introdusă prin Hot. Guv. nr.537 din 03.05.2002] Anexa nr.10 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii din aparatul preşedintelui raionului şi subdiviziunile subordonate Consiliului raional ------------------------------------------------------------------------ | Categoriile de salarizare în funcţie | de numărul populaţiei Funcţia |-------------------------------------- | mai mult de | 50001- | pînă la | 1000000 | 100000 | 50000 ---------------------------------+--------------------------------------- 1 | 2 | 3 | 4 ---------------------------------+-------------+------------+------------ Preşedintele raionului 22 21; 22 20; 21 Secretarul Consiliului 21 20 19 Şef de direcţie generală 19 19 18 Şef de direcţie 18 18 17 Şef direcţie în cadrul direcţiei 17; 18 17; 18 16; 17 generale; şef secţie autonomă Şef secţie în cadrul direcţiei; 16; 17 16; 17 16; 17 şef serviciu autonom; contabil şef; arhitect şef Consultant 15 15 15 Specialist principal 14; 15 14; 15 14; 15 Specialist coordonator (inclusiv 13; 14 13; 14 13; 14 arhivist coordonator) Specialist 12; 13 12; 13 12; 13 ------------------------------------------------------------------------- Notă: 1. Remunerarea muncii se va efectua: pentru preşedinţii, vicepreşedinţii şi secretarii consiliilor raionale - din momentul alegerii şi numirii lor în funcţie; pentru celălalt personal al aparatului preşedintelui raionului - din momentul angajării. 2. Pentru inspectorii şcolari din direcţiile generale învăţămînt, tineret şi sport categoriile de salarizare se stabilesc cu o treaptă mai înaltă decît cele prevăzute în prezenta anexă pentru specialiştii de calificare corespunzătoare.
[Anexa nr.10(9-7) modificată prin Hot.Guv. nr.516 din 19.05.04, în vigoare 28.05.04] [Anexa nr.9(8,7) în redacţia Hot.Guv. nr.869 din 14.07.03, în vigoare 25.07.03] [Anexa nr.9(8-5) introdusă prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] [Anexa nr.8 exclusă prin Hot.Guv. nr.869 din 14.07.03, în vigoare 25.07.03] [celelalte renumerotate] [Anexa nr.8(7)(6) introdusă prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99,] [celelalte renumerotate] Anexa nr.11 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul oficiilor teritoriale ale Aparatului Guvernului ----------------------------------------------------------------------- Funcţia | Categoria de salarizare -----------------------------------+----------------------------------- Şef Oficiu 22 Consultant superior 19 Specialist 16 -----------------------------------------------------------------------
[Anexa nr.11(10,9) modificată prin Hot.Guv. nr.206 din 18.02.05, în vigoare 25.02.05]
[Anexa nr.10(9) completată prin Hot.Guv. nr.1215 din 05.11.04, în vigoare 12.11.04]
[Anexa nr.10(9,8) modificată prin Hot.Guv. nr.1270 din 23.10.03, în vigoare 07.11.03] [Anexa nr.10(9,8) în redacţia Hot.Guv. nr.992 din 12.08.03, în vigoare 19.08.03] Anexa nr.12 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii din aparatele primăriilor municipiilor Chişinău şi Bălţi ------------------------------------------------------------------------- Funcţia | mun.Chişinău| mun.Bălţi |preturile mun. | | |Chişinău -----------------------------+-------------+------------+--------------- Primar, pretor 23 22 20; 21 Secretar al primăriei 22 21 19; 20 Şef direcţie generală 19; 20 18: 19 - Şef direcţie autonomă 18; 19 17; 18 17; 18 Şef secţie, serviciu 17; 18 17; 18 17; 18 Şef direcţie (secţie) în ca- 17; 18 17: 18 - drul direcţiei generale Şef direcţie (secţie) în ca- 16; 17 16; 17 16; 17 drul direcţiei, contabil şef Consilier; ajutor al prima- 15; 16 15; 16 15; 16 rului Consultant 15 15 15 Specialist principal 14; 15 14; 15 14; 15 Specialist coordonator 13; 14 13; 14 13; 14 Specialist 12; 13 12; 13 12; 13 ------------------------------------------------------------------------- Notă: Pentru inspectorii şcolari din direcţiile învăţămînt, tineret şi sport categoriile de salarizare se stabilesc cu o treaptă mai înaltă decît cele prevăzute în prezenta anexă pentru specialiştii de calificare corespunzătoare. [Anexa nr.12(11,10) modificată prin Hot.Guv. nr.164 din 11.02.05, în vigoare 18.02.05]
[Anexa nr.10(9) în redacţia Hot.Guv. nr.869 din 14.07.03, în vigoare 25.07.03] [Anexa nr.10(9,10) completată prin Hot. Guv. nr.424 din 07.06.2001] [Anexa nr.10(9,10) completată prin Hot. Guv. nr.1059 din 20.10.2000] [Anexa nr.10(9,10,9,8) modif. şi complet. prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] [Nota introdusă prin Hot. Guv. nr.505 din 15.05.98] Anexa nr.13 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.139 din 9 februarie 1998 CATEGORIILE DE SALARIZARE pentru personalul de conducere şi specialiştii autorităţilor administraţiei publice ale Unităţii Teritoriale Autonome Găgăuzia (Gagauz - Yeri) ------------------------------------------------------------------------ Funcţia |Categoria de salarizare ------------------------------------------------|----------------------- 1 | 2 ------------------------------------------------------------------------ Guvernator (Başcan) 24 Preşedintele Adunării Populare 23 Prim-viceguvernator (prim-vicebaşcan), vice- preşedintele Adunării Populare 22 Viceguvernator (vicebaşcan), preşedintele co- misiei permanente a Adunării Populare 21 Reprezentantul Guvernatorului (Başcanului) 20; 21 Vicepreşedintele comisiei permanente a Adună- rii Populare 20 Şef al direcţiei generale: financiare, de învăţămînt 19; 20 Şef de direcţie 18; 19 Şef de secţie în cadrul direcţiei generale: financiare, de învăţămînt 17; 18 Şef de secţie în cadrul direcţiei 16; 17 Consilier, ajutor al Guvernatorului (Başcanu- lui), controlor-revizor principal 15; 16 Specialist principal, controlor-revizor coor- donator 14; 15 Specialist coordonator, controlor-revizor 13; 14 Specialist 12; 13 ---------------------------------------------------------------------- [Anexa nr.13(12,11) modificată prin Hot.Guv. nr.438 din 18.05.05, în vigoare 01.06.05]
[Anexa nr.11(10) introdusă prin Hot.Guv. nr.1270 din 23.10.03, în vigoare 07.11.03] Anexa nr.14 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii din aparatele primăriilor oraşelor şi municipiilor (cu excepţia mun.Chişinău şi Bălţi ) ------------------------------------------------------------------------ | Categoria de salarizare în funcţie | de numărul populaţiei Funcţia |-------------------------------------- | mai mult | 10001 - | 5001 - | pînă la | de 25000 | 25000 | 10000 | 5000 ---------------------------------+-------------------------------------- Primar 19; 20 19 18 17; 18 Secretar al primăriei 18; 19 18 17 16; 17 Contabil şef 16; 17 16; 17 15; 16 14; 15 Arhitect 16 15 14 13 Specialist în problemele fisca- 14; 15 13; 14 12; 13 11; 12 le,specialist pentru reglementa- rea regimului funciar, jurist Specialist 13; 14 12; 13 11; 12 10; 11 -------------------------------------------------------------------------
[Anexa nr.14(13-10) introdusă prin Hot.Guv. nr.869 din 14.07.03, în vigoare 25.07.03] Anexa nr. 15 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii din formaţiunile teritoriale ale Biroului Naţional de Statistică ------------------------------------------------------------------------ | Categoria de salarizare în funcţie | de numărul populaţiei Funcţia |--------------------------------------- |Mun.Chişinău, Bălţi,|Direcţiile raio- | U.T.A. Găgăuzia |nale de statistică --------------------------------+--------------------------------------- Şef direcţia generală 19; 20 - Şef direcţie 18; 19 17; 18 Şef secţie în cadrul direcţiei 17; 18 16; 17 generale, direcţiei; şef sec- ţie autonomă Consultant 15; 16 15; 16 Specialist principal 15; 16 14; 15 Specialist coordonator 13; 14 13; 14 Specialist 13 13 -------------------------------------------------------------------------
[Anexa 15(14,13) modificată prin Hot.Guv. nr.438 din 18.05.05, în vigoare 01.06.05] [Anexa 13(12,11) în redacţia Hot.Guv. nr.869 din 14.07.03, în vigoare 25.07.03] [Anexa 13(12-9) în redacţia Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] [Anexa 13(12-9,7) modificată prin Hot. Guv. nr.505 din 15.05.98] Anexa nr.16 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii din aparatele primăriilor satelor (comunelor) ------------------------------------------------------------------------ | Categoria de salarizare în funcţie | de numărul populaţiei Funcţia |-------------------------------------- | mai mult | 6501 - | 3501 - | pînă la | de 9500 | 9500 | 6500 | 3500 ---------------------------------+-------------------------------------- Primar 18; 19 17; 18 16; 17 16 Secretar al primăriei 17; 18 16; 17 15; 16 15 Contabil şef 15; 16 15; 16 14; 15 14; 15 Specialist pentru reglementarea 14; 15 13; 14 12; 13 11; 12 regimului funciar; specialist în problemele perceperii fiscale Specialist: în probleme pentru 12; 13 11; 12 x x planificare; în probleme pentru tineret şi sport ------------------------------------------------------------------------- Notă: Pentru specialiştii care nu au studii superioare sau medii de specialitate, categoriile de salarizare se stabilesc cu o treaptă mai joasă decît cele indicate în prezenta anexă.
[Anexa 16(15-12) în redacţia Hot.Guv. nr.869 din 14.07.03, în vigoare 25.07.03] [Anexa 14(13,12) modificată prin Hot. Guv. nr.1059 din 20.10.2000] [Anexa 14(13-10) în redacţia Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] Anexa nr.17 la Hotărîrea Guvernului nr.139 din 9 februarie 1998 I. Categoriile de salarizare pentru conducerea Academiei de Ştiinţe a Moldovei, personalul de conducere şi specialiştii din aparatul Consiliului Suprem pentru Ştiinţă şi Dezvoltare Tehnologică al Academiei de Ştiinţe a Moldovei ---------------------------------------------------------------------- Funcţia | Categoria de salarizare ---------------------------------------------------------------------- Preşedinte 26 Prim-vicepreşedinte 24 Vicepreşedinte 23 Secretar ştiinţific general 23 Şef direcţie 19; 20 Şef secţie autonomă 18; 19 Consilier al preşedintelui, şef di- 17; 18 recţie administrativă, şef secţie în componenţa direcţiei Consultant 16; 17 Specialist principal 15; 16 Specialist coordonator 14; 15 Specialist 13; 14 ---------------------------------------------------------------------- II. Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii din aparatul Agenţiei pentru inovare şi transfer tehnologic ---------------------------------------------------------------------- Funcţia | Categoria de salarizare ---------------------------------------------------------------------- Director general 20; 21 Şef direcţie, secţie 17; 18 Consultant 15; 16 Specialist principal 14; 15 Specialist coordonator 13; 14 Specialist 12; 13 ---------------------------------------------------------------------- III. Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii aparatului administrativ al Consiliului Naţional pentru Acreditare şi Atestare ---------------------------------------------------------------------- Funcţia | Categoria de salarizare ---------------------------------------------------------------------- Preşedinte 22 Secretar ştiinţific 21 Şef direcţie 18; 19 Şef secţie 17; 18 Consultant 16; 17 Specialist principal 15; 16 Specialist coordonator 14; 15 Specialist 13; 14 ----------------------------------------------------------------------
[Anexa 17(16,15) modificată prin Hot.Guv. nr.438 din 18.05.05, în vigoare 01.06.05] [Anexa 15 în redacţia Hot.Guv. nr.1388 din 16.12.04, în vigoare 01.12.04] [Anexa 15(14) completată prin Hot.Guv. nr.866 din 27.07.04, în vigoare 31.07.04] [Anexa 15(14-11) introdusă prin Hot. Guv. nr.901 din 29.08.2000] Anexa nr.18 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi administrativ-didactic (din compartimentele care nemijlocit realizează instruirea funcţionarilor publici) al Academiei de Administrare Publică de pe lîngă Preşedintele Republicii Moldova ----------------------------------------------------------------------- Funcţia | Categoria de salarizare ----------------------------------------------------------------------- Rector 22 Director direcţie generală 19;20 Şef direcţie, catedră, secţie 18;19 Specialist principal 15;16 Specialist coordonator 14;15 Specialist 13;14 -----------------------------------------------------------------------
[Anexa 18(17,16) modificată prin Hot.Guv. nr.438 din 18.05.05, în vigoare 01.06.05] [Anexa 16(15) introdusă prin Hot.Guv. nr.260 din 16.03.04, în vigoare 26.03.04] Anexa nr. 19 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul de conducere şi specialiştii arhivelor centrale de stat -----------------------------------------------+------------------------ Funcţia |Categoria de salarizare -----------------------------------------------+------------------------ Director 18; 19 Custode - şef al fondurilor 17; 18 Şef secţie 16; 17 Specialist principal (arhivist, arheograf, paleograf) 14; 15 Specialist coordonator (arhivist, arheograf, paleograf) 13; 14 Specialist (arhivist, arheograf, paleograf) 12; 13 ------------------------------------------------------------------------
[Anexa nr.19(18-13) introdusă prin Hot. Guv. nr.537 din 03.05.2002] Anexa nr.20 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 139 din 9 februarie 1998 Categoriile de salarizare pentru personalul care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor publice +----------------------------------------------------------------------+ | Funcţia |Ministere, departamente, |Primăriile municipi-| | |unitatea teritorială auto-|ilor, oraşelor şi | | |nomă Găgăuzia, consiliul |satelor (comunelor) | | |raional, U.T.A. Găgăuzia, |şi preturile munici-| | | municipiul Chişinău |piului Chişinău | +----------------------+--------------------------+--------------------+ | | categoria de salarizare |categoria de salari-| | | |zare | +----------------------+--------------------------+--------------------+ Şef arhivă, şef birou de dactilografiere 11; 12 10; 11 Şef birou de multipli- care, inspector superior, statistician superior 10; 11 9; 10 Inspector, statistician, şef expediţie, director administrativ, şef depo- zit, casier 9; 10 8; 9 Secretar al conducătorului, secretar-stenograf, secre- tar-dactilograf 9 9 Dactilograf categoria I, stenograf, administrator 8; 9 7; 8 Dactilograf categoria II 7; 8 7; 8 Secretar tehnic, arhivar 6; 7 6; 7 Expeditor 5; 6 5; 6 Custode fonduri superior - 9; 10 Custode fonduri - 9 Arhivar - 8; 9 Notă. Salariile de funcţie ale dactilografilor din ministere, departamentele pe lîngă Guvern şi alte organe ale administraţiei publice, care lucrează cu texte în limbi străine, se majorează cu pînă la 15 la sută, în funcţie de volumul acestor lucrări.
[Anexa 20(19-14) completată prin Hot. Guv. nr.537 din 03.05.2002] [Anexa 18(17-11) modificată prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] [Anexa 18(17-11,9) modificată prin Hot. Guv. nr.505 din 15.05.98] Anexa nr.21 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 139 din 9 februarie 1998 C O N D I Ţ I I L E de salarizare a funcţionarilor publici şi persoanelor, care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor publice, în baza Reţelei tarifare unice La elaborarea schemelor de încadrare a personalului şi structurii autorităţii administraţiei publice se vor respecta următoarele norme: direcţia generală va include în componenţa sa cel puţin 3 direcţii şi/sau secţii şi va avea un efectiv de cel puţin 18-20 unităţi de personal; direcţia autonomă va include cel puţin 5-6 unităţi de personal; direcţia din componenţa direcţiei generale va include cel puţin 4-5 unităţi de personal; secţia autonomă va include cel puţin 4-5 unităţi de personal; secţia din componenţa direcţiei va include cel puţin 3-4 unităţi de personal; serviciul (sectorul) ca unitate structurală poate fi instituit în cadrul altor subdiviziuni structurale sau poate fi autonom, dispunînd de un efectiv de 1-3 unităţi.
[Alin. introdus prin Hot.Guv. nr.438 din 18.05.05, în vigoare 01.06.05] Salariul de funcţie pentru unele categorii de personal se stabileşte în modul următor: primului adjunct şi adjunctului conducătorului organului autorităţilor publice, adjunctului şefului subdiviziunii interioare - cu 5-10 procente, iar secretarului organului serviciului public local, secretarului Comisiei Electorale Centrale şi secretarului ştiinţific al Comisiei Superioare de Atestare - cu 10 procente sub nivelul salariului de funcţie al conducătorului respectiv;
[Alin. completat prin Hot. Guv. nr.537 din 03.05.2002] şefului direcţiei administrative din autorităţile administrative centrale, altor autorităţi ale administraţiei publice - la nivelul salariului de funcţie al şefului secţie în cadrul direcţiei;
[Alin.în redacţia Hot.Guv. nr.438 din 18.05.05, în vigoare 01.06.05] contabilului-şef în autorităţile administraţiei publice care dirijează activitatea subdidiviziunilor interioare, exercitînd conducerea metodologică şi organizatorică a evidenţei şi gestiunii în aparatul central, în organizaţii şi la întreprinderile subordonate - în proporţiile prevăzute pentru şeful secţiei autonome în cazul în care este inclus în statele de funcţii ale ministerului, altor autorităţi administrative centrale (serviciu, birou, agenţie), iar în cazul în care este inclus în statele direcţiei (secţiei) autonome ale primăriei ori Consiliului raional - la nivelul şefului de secţie din cadrul direcţiei; în alte cazuri - la nivelul salariului de funcţie al specialistului principal, specialistului coordonator, specialistului;
[Alin.în redacţia Hot.Guv. nr.438 din 18.05.05, în vigoare 01.06.05] contabilului-şef al direcţiei financiare principale a Primăriei municipiului Chişinău - la nivelul şefului de direcţie, secţie; şefului (directorului) oficiului stării civile şi şefului de secţie (direcţie) de arhivă în organele administraţiei publice locale - la nivelul salariului de funcţie al adjunctului şefului de direcţie (secţie autonomă) şi, corespunzător, al şefului de secţie în cadrul direcţiei primăriei municipiului şi consiliilor raionale respective;
[Alin. modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] arhitectului principal - la nivelul salariului de funcţie al şefului de direcţie (secţie autonomă) a primăriei municipiului, consiliului raional;
[ALin. modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] şefului secţiei de gospodărire, secţiei generale, altor subdiviziuni similare, şefului cancelariei - la nivelul salariului de funcţie al specialistului principal, specialistului coordonator şi specialistului din organul respectiv al autorităţii publice; împuternicitului pentru organizarea serviciului de alternativă al primăriei municipiului, consiliilor raionale - la nivelul salariului de funcţie al specialistului principal;
[ALin. modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] secretarilor responsabili de problemele minorilor şi ai comisiilor administrative din aparatul primăriei municipiului, consiliilor raionale - la nivelul salariului de funcţie al specialistului coordonator;
[ALin. modificat prin Hot. Guv. nr.766 din 09.08.99] specialiştilor principali pe protecţia civilă din aparatele primăriilor oraşelor şi satelor - la nivelul salariului de funcţie al specialistului principal pe problemele tineretului.
[Alin. în redacţia Hot. Guv. nr.505 din 15.05.98] şefului cancelariei, secţiei protocol al Primăriei municipiului Chişinău - la nivelul salariului de funcţie al şefului de secţie în cadrul direcţiei; specialiştilor principali: chirurg, terapeut, psihiatru şi radiolog din cadrul aparatului central al Ministerului Sănătăţii - la nivelul categoriei 20 de salarizare a Reţelei tarifare unice pentru deţinătorii de titlu ştiinţific doctor habilitat şi cu o reducere de 15 la sută pentru deţinătorii de titlu ştiinţific doctor în ştiinţe. Categoriile de salarizare şi condiţiile de remunerare a personalului serviciilor de pe lîngă aparatul Preşedintelui, direcţiile şi secţiile din subordinea Consiliului raional se stabilesc după cum urmează: a) Serviciul de deservire a clădirilor şi subdiviziunilor Consiliului raional şi contabilitatea centralizată pe lîngă direcţia generală raională învăţămînt, tineret şi sport - conform Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.286 din 24 mai 1993 "Cu privire la condiţiile de salarizare a personalului din unităţile bugetare în baza Reţelei tarifare unice"; b) Centrul metodic pe lîngă direcţia generală raională învăţămînt, tineret şi sport - conform Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.291 din 25 mai 1993 "Cu privire la salarizarea personalului încadrat în învăţămîntul public în baza Reţelei tarifare unice"; c) Serviciul deservirii sociale de pe lîngă secţia raională asistenţa socială şi protecţia familiei - conform Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.287 din 24 mai 1993 "Cu privire la retribuirea muncii personalului din sfera ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale în baza Reţelei tarifare unice "; d) Serviciul sanitar veterinar de pe lîngă secţia raională agricultură şi alimentaţie - conform Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.603 din 30 octombrie 1996 "Cu privire la salarizarea lucrătorilor instituţiilor şi organizaţiilor bugetare ale Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
[Anexa nr.20(18,17-16) compl. prin Hot.Guv. nr.869 din 14.07.03, în vigoare 25.07.03] Anexa nr. 22 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 139 din 9 februarie 1998 L I S T A hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova care se abrogă 1. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 207 din 20 aprilie 1993 "Cu privire la salarizarea personalului din organele administraţiei de stat în baza Reţelei tarifare unice de salarizare". 2. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 370 din 17 iunie 1993 "Cu privire la introducerea unor modificări în Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 207 din 20 aprilie 1993". 3. Punctul 2 al Modificărilor la hotărîrile Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.586 din 14.09.93 (Monitor, 1993, nr. 9, art. 271). 4. Punctul 1 al Modificărilor ce se introduc în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 119 din 22 martie 1994 (Monitor, 1994, nr. 3, art. 71). 5. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 582 din 3 august 1994 "Cu privire la modificarea şi completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 207 din 20 aprilie 1993". 6. Punctul 2 al Modificărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova privind retribuirea muncii, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 525 din 24 iulie 1995 (Monitorul Oficial, 1995, nr. 51-52, art. 420). 7. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 715 din 23 octombrie 1995 "Cu privire la operarea unor modificări şi completări în Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 207 din 20 aprilie 1993". 8. Punctul 1 al Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 813 din 11 decembrie 1995 "Cu privire la operarea unor completări în Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 207 din 20 aprilie 1993" (Monitorul Oficial, 1996, nr. 17-18, art. 119). 9. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 19 din 15 ianuarie 1997 "Cu privire la modificarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 582 din 3 august 1994". 10. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 770 din 13 august 1997 "Cu privire la completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 207 din 20 aprilie 1993" (Monitorul Oficial, 1997, nr. 72-73, art. 716). 11. Punctul 1 al Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 1005 din 29 octombrie 1997 "Cu privire la completarea unor hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova" (Monitorul Oficial 1997, nr. 79-80, art. 812).

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀