luni, 26 noiembrie 2018
Hotărîre nr.322 din 30.09.2016 pentru aprobarea Instrucţiunii privind modul de sistematizare, împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale du...

H O T Ă R Î R E

pentru aprobarea Instrucţiunii privind modul de sistematizare, împachetare,

sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale

după închiderea secţiilor de votare de la alegerile

prezidenţiale şi referendumul republican

 

nr. 322  din  30.09.2016

 

Monitorul Oficial nr.405-414/2014 din 25.11.2016

 

* * *

Notă: În titlul şi textul hotărîrii, precum şi în titlul şi textul anexei:
- după cuvintele „modul de” se completează cu cuvîntul „sistematizare,”, după cuvintele „materialelor electorale” se completează cu textul „după închiderea secţiilor de votare”,
- cuvîntul „parlamentare,” se exclude, conform Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018

 

În scopul ajustării cerinţelor de bază privind împachetarea şi sigilarea documentelor şi materialelor electorale după închiderea secţiilor de votare de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican, precum şi în temeiul art.18 alin.(2), art.22 alin.(1) lit.(c) şi art.62 din Codul electoral, art.65 din Legea nr.317-XV din 18 iulie 2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, Comisia Electorală Centrală

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă, conform anexei, Instrucţiunea privind modul de sistematizare, împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale după închiderea secţiilor de votare de la alegerile prezidenţiale şi referendumul republican.

2. Se abrogă Instrucţiunea privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale de către birourile electorale ale secţiilor de votare şi consiliile electorale de circumscripţie la alegerile parlamentare şi la referendumul republican, aprobată prin hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr.3615 din 8 octombrie 2010.

3. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe site-ul oficial al Comisiei Electorale Centrale şi în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

 

PREŞEDINTELE COMISIEI
ELECTORALE CENTRALE Alina RUSSU

 

Secretar Veaceslav Agrigoroae

 

Nr.322. Chişinău, 30 septembrie 2016.

 

 

Anexă

la hotărîrea Comisiei Electorale Centrale

nr.322 din 30 septembrie 2016

 

Notă: În textul instrucţiunii cuvintele şi semnele „*Notă.” şi „*Remarcă.” se exclud, conform Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018

 

INSTRUCŢIUNE

privind modul de sistematizare, împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor  electorale de la alegerile prezidenţiale

şi referendumul republican

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Prezenta instrucţiune stabileşte cerinţele de bază privind sistematizarea, împachetarea şi sigilarea documentelor electorale întocmite de organele electorale ierarhic inferioare şi a materialelor electorale la alegerile prezidenţiale şi referendumul republican şi reglementează modul de transmitere a acestora după închiderea secţiilor de votare.

[Pct.1 în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

2. Biroul electoral al secţiei de votare (în continuare – biroul electoral) predă consiliului electoral de circumscripţie electorală de nivelul al doilea (în continuare – consiliul electoral de nivelul II) documentele şi materialele electorale cît de curînd posibil, dar nu mai tîrziu de 18 ore după anunţarea închiderii secţiei de votare.

3. Consiliul electoral de nivelul II prezintă Comisiei Electorale Centrale şi, respectiv, instanţei de judecată documentele electorale întocmite de sine stătător şi pe cele recepţionate de la birourile electorale în termen de 48 de ore după închiderea secţiilor de votare.

[Pct.3 completat prin Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

4. La recepţionarea documentelor, Comisia Electorală Centrală şi consiliul electoral de circumscripţie vor verifica atît corectitudinea întocmirii, cît şi modul de sistematizare, împachetare şi/sau sigilare ale acestora.

[Pct.4 modificat prin Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

5. Documentele electorale se întocmesc pe formulare tipizate pretipărite, aprobate de Comisia Electorală Centrală, precum şi în baza prevederilor cuprinse în actele adoptate de Comisia Electorală Centrală. Documentele se transmit în original şi numai cele prevăzute în prezenta instrucţiune.

[Pct.5 în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

6. La constituirea mapelor se înlătură duplicatele, copiile de pe documente, documentele trimise prin fax, precum şi maculatoarele. În procesul grupării documentelor se verifică corectitudinea perfectării lor (prezenţa semnăturilor, datei, ştampilei etc.).

7. Preşedinţii birourilor electorale şi ai consiliilor electorale de nivelul II, însoţiţi de cel puţin doi membri ai organului electoral corespunzător şi de paza poliţiei, asigură transportarea şi transmiterea documentelor şi materialelor electorale după închiderea secţiilor de votare.

8. Funcţionarii electorali încadraţi în organele electorale poartă răspundere pentru integritatea documentelor şi materialelor electorale după închiderea secţiilor de votare care se află în posesia lor. Despre pierderea unora dintre acestea, este anunţat imediat organul electoral ierarhic superior, după caz, Comisia Electorală Centrală. Faptul pierderii se constată printr-un act, întocmit în formă liberă şi semnat de preşedintele şi secretarul organului electoral.

[Pct.8 completat prin Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

II. SISTEMATIZAREA DOCUMENTELOR ELECTORALE

[Capitolul II (pct.9-11) în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

Secţiunea 1

Sistematizarea documentelor electorale de către birourile electorale

9. După consemnarea rezultatelor votării, biroul electoral sistematizează documentele electorale pe mape, după cum urmează:

1) Mapa biroului electoral nr.1 (în continuare – Mapa BESV) va conţine:

a) procesul-verbal privind rezultatele numărării voturilor întocmit de biroul electoral al secţiei de votare în 4 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru primărie, 1 exemplar pentru afişare imediată la intrarea în secţia de votare);

La cererea reprezentanţilor concurenţilor electorali/participanţilor la referendum şi observatorilor acreditaţi, preşedintele biroului electoral autentifică copii de pe procesul-verbal privind rezultatele numărării voturilor sau datele reflectate în acesta, prin aplicarea semnăturii şi a ştampilei umede.

b) formularul special pentru numărarea voturilor (în continuare – formularul special) în 2 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală);

c) după caz, actul de constatare a numărului buletinelor de vot în 2 exemplare, conform modelului din Anexa nr.1 la prezenta instrucţiune.

Actul de constatare a numărului buletinelor de vot se va întocmi de către biroul electoral numai dacă, în urma numărării buletinelor, s-a depistat un număr mai mare/mic de buletine de vot decît cel solicitat.

2) Mapa BESV nr.2 va conţine:

a) raportul biroului electoral în 3 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru primărie), însoţit de:

- procesul-verbal privind pregătirea secţiei de votare pentru votare în ziua alegerilor (2 exemplare), care se va anexa doar la exemplarele rapoartelor ce se transmit către instanţa de judecată şi Comisia Electorală Centrală;

- registrul cererilor alegătorilor privind votarea la locul aflării;

- registrul de transmitere a buletinelor de vot membrilor biroului electoral al secţiei de votare pentru a fi eliberate alegătorilor în cazul votării la locul aflării.

b) cererile şi contestaţiile, însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor, registrul de evidenţă a contestaţiilor, care se anexează la exemplarul raportului biroului electoral transmis instanţei de judecată.

Registrul de evidenţă a contestaţiilor se va întocmi numai în cazul recepţionării contestaţiilor de la alegători şi/sau concurenţi electorali.

3) Mapa BESV nr.3 va conţine hotărîri ale biroului electoral cu anexele la ele.

Hotărîrile se întocmesc într-un singur exemplar. Pentru fiecare chestiune de pe ordinea de zi a şedinţei biroului electoral respectiv se va emite o hotărîre. În cazul în care hotărîrea conţine mai multe anexe, fiecăreia dintre ele i se atribuie un număr (ex. „Anexa nr.1”, „Anexa nr.2” etc.). La solicitare, pot fi prezentate copiile autentificate de pe hotărîrile adoptate de biroul electoral. Autentificarea copiilor hotărîrilor se va face prin aplicarea semnăturii preşedintelui BESV şi a ştampilei umede.

4) Mapa BESV nr.4 va conţine procesele-verbale ale şedinţelor biroului electoral şi documentele anexate.

Procesul-verbal se întocmeşte într-un singur exemplar. Documentele examinate în cadrul şedinţei biroului electoral respectiv se anexează la procesul-verbal, consecutiv chestiunilor de pe ordinea de zi.

[Pct.9 în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

Secţiunea 2

Sistematizarea documentelor electorale de către

consiliile electorale de circumscripţie

10. După totalizarea şi consemnarea rezultatelor votării, verificarea şi recepţionarea documentelor electorale de la birourile electorale, consiliul electoral de nivelul II le sistematizează în mape, după cum urmează:

1) Mapa consiliului electoral de nivelul II nr.1 (în continuare – Mapa CECE II ) va conţine consecutiv:

a) procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării întocmit de consiliul electoral de nivelul II în 4 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru consiliul raional/UTA Găgăuzia, după caz, 1 exemplar pentru Primăria mun. Chişinău sau Bălţi).

Odată cu prezentarea procesului-verbal către Comisia Electorală Centrală, consiliul electoral afişează, la intrarea în sediul său, 1 exemplar al procesului-verbal privind totalizarea rezultatelor votării pe circumscripţia electorală respectivă. La cererea reprezentanţilor concurenţilor electorali/participanţilor la referendum şi observatorilor acreditaţi, cărora li se înmînează acest proces-verbal, preşedintele consiliului electoral autentifică copiile de pe procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării sau datele reflectate în acesta, prin aplicarea semnăturii şi a ştampilei umede.

b) procesele-verbale privind rezultatele numărării voturilor întocmite de birourile electorale în 2 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală), însoţite de formularele speciale, după caz, de actele de constatare a numărului buletinelor de vot (conţinutul mapelor BESV nr.1, cu excepţia exemplarelor de documente sistematizate pentru primărie).

2) Mapa CECE II nr.2 va conţine consecutiv:

a) raportul consiliului electoral de nivelul II în 3 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru consiliul raional/UTA Găgăuzia, după caz, 1 exemplar pentru Primăria mun. Chişinău sau Bălţi);

b) cererile şi contestaţiile însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor, registrele de evidenţă a contestaţiilor, care se anexează la raportul CECE;

c) rapoartele birourilor electorale în 2 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală), la care se anexează procesele-verbale privind pregătirea secţiei de votare pentru votare în ziua alegerilor (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală), fiind însoţite de:

- registrul cererilor alegătorilor privind votarea la locul aflării;

- registrul de transmitere a buletinelor de vot membrilor biroului electoral al secţiei de votare pentru a fi eliberate alegătorilor în cazul votării la locul aflării;

d) cererile şi contestaţiile, însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor, registrele de evidenţă a contestaţiilor, care se anexează la exemplarele rapoartelor birourilor electorale transmise instanţei de judecată.

3) Mapa CECE II nr.3 va conţine consecutiv:

a) hotărîri ale consiliului electoral de nivelul II cu anexele la ele;

b) hotărîri ale birourilor electorale cu anexele la ele.

În mapa CECE II nr.3 nu se includ hotărîrile adoptate cu privire la examinarea contestaţiilor.

Hotărîrile se întocmesc într-un singur exemplar. Pentru fiecare chestiune de pe ordinea de zi a şedinţei organului electoral respectiv se va emite o hotărîre. În cazul în care hotărîrea conţine mai multe anexe, fiecăreia dintre ele i se atribuie un număr (ex. „Anexa nr.1”, „Anexa nr.2” etc.). La solicitare, pot fi prezentate copiile autentificate de pe hotărîrile adoptate de organul electoral. Autentificarea copiilor hotărîrilor se va face prin aplicarea semnăturii preşedintelui CECE şi a ştampilei umede.

4) Mapa CECE II nr.4 va conţine consecutiv:

a) procesele-verbale ale şedinţelor consiliului electoral de nivelul II şi documentele anexate;

b) procesele-verbale ale şedinţelor birourilor electorale şi documentele anexate.

Procesul-verbal se întocmeşte într-un singur exemplar. Documentele examinate în cadrul şedinţei organului electoral respectiv se anexează la procesul-verbal, consecutiv chestiunilor de pe ordinea de zi.

[Pct.10 în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

11. Alte tipuri de documente şi materiale electorale (acte de predare-recepţionare a două exemplare ale listei electorale de bază, formularele listelor suplimentare şi cele pentru votarea la locul aflării, acte de predare-recepţionare a buletinelor de vot, ştampilelor, sigiliilor pentru urnele de vot etc., întocmite între organele electorale inferioare şi/sau autorităţile administraţiei publice locale, decizii, registre, cereri etc.) se îndosariază pe categorii şi se pun în mape nesigilate. Pe fiecare mapă va fi trecut tipul documentului.

[Pct.11 în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

[Pct.12 şi 13 abrogate Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

III. ÎMPACHETAREA ŞI SIGILAREA DOCUMENTELOR ELECTORALE

[Capitolul III (pct.14) în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

14. Biroul electoral va împacheta şi sigila documentele electorale în felul următor:

a) buletinele de vot neutilizate şi anulate se împachetează şi se sigilează separat (1 pachet).

Buletinele de vot completate greşit de către alegătorii care au solicitat, a doua oară, un nou buletin se pun împreună cu buletinele neutilizate şi anulate;

b) buletinele de vot nevalabile se împachetează şi se sigilează separat (1 pachet);

c) buletinele de vot valabil exprimate pentru fiecare concurent electoral/opţiune („pentru” sau „contra”) se împachetează şi se sigilează separat (numărul pachetelor corespunde cu numărul concurenţilor electorali care au obţinut voturi valabil exprimate/în cazul referendumului, opţiunea „pentru” – 1 pachet; „contra” – 1 pachet).

Pentru a facilita evidenţa buletinelor de vot neutilizate şi anulate, nevalabile şi valabil exprimate, pe fiecare pachet sigilat se va înscrie categoria acestora, iar în cazul celor valabil exprimate se va indica numele, prenumele (denumirea) concurentului electoral/opţiunea „pentru” sau „contra”);

d) Buletinele de vot împachetate şi sigilate conform cerinţelor specificate la lit.a) – c) se vor pune în cutie (sac din hîrtie rezistentă) pe care se va înscrie tipul şi data desfăşurării scrutinului, denumirea şi numărul secţiei de votare, denumirea şi numărul circumscripţiei electorale de nivelul al doilea, tipul buletinelor de vot şi numărul pachetelor sigilate.

Exemplu: Alegerile prezidenţiale din ___ __________ 20__

Secţia de votare ________________ nr._____

Circumscripţia electorală __________________ nr._____

Buletinele de vot valabil exprimate _______ pachete

Buletinele de vot nevalabile 1 pachet

Buletine de vot neutilizate şi anulate 1 pachet;

e) listele electorale de bază, la care se anexează listele electorale pentru votarea la locul aflării împreună cu cererile privind solicitarea votării la locul aflării, certificatele medicale şi listele electorale suplimentare, în baza cărora au votat alegătorii, se pun într-o cutie (pachet), care se sigilează. Pe cutie (pachet) vor fi trecute tipul şi data scrutinului, denumirea şi numărul secţiei de votare, denumirea şi numărul circumscripţiei electorale de nivelul al doilea.

Exemplu: Alegerile prezidenţiale din ___ __________ 20__

Liste electorale de la secţia de votare _________ nr._____

Circumscripţia electorală __________________ nr._____

În cazul desfăşurării celui de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale, birourilor electorale ale secţiilor de votare li se vor restitui listele electorale, în baza actului de predare-recepţionare, de către consiliile electorale de nivelul II. La fel, birourile electorale vor primi noi formulare ale listei suplimentare şi pentru votarea la locul aflării;

f) certificatele pentru drept de vot în baza cărora au votat alegătorii, certificatele pentru drept de vot neutilizate şi anulate, actul de primire-predare a certificatelor pentru drept de vot, registrul de evidenţă a eliberării certificatelor pentru drept de vot şi actul de anulare a certificatelor, se pun într-o cutie (pachet) care se sigilează.

[Pct.14 în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

IV. TRANSMITEREA DOCUMENTELOR ŞI MATERIALELOR ELECTORALE

DUPĂ ÎNCHIDEREA SECŢIILOR DE VOTARE

15. Biroul electoral transmite:

a) secretarului consiliului local, prin act de predare-recepţionare al cărui model este prezentat în anexa nr.2 la prezenta Instrucţiune, cîte un exemplar, în original, al procesului-verbal prevăzut la pct.9 sbp.1) lit.a) precum şi al raportului biroului electoral prevăzut la pct.9 sbp.2) lit.a), cabinele şi urnele de vot, precum şi alt echipament logistic pus la dispoziţie de către primărie (în cazul municipiului Chişinău, cabinele şi urnele de vot se transmit direct preturilor de sector);

b) consiliului electoral de nivelul II, prin act de predare-recepţionare al cărui model este prezentat în anexa nr.3 la prezenta instrucţiune, documentele electorale indicate în mapele besv nr.1, nr.2, nr.3 şi nr.4, enumerate la pct.9, precum şi cele prevăzute la pct.14 (exemplarele specificate pentru Comisia Electorală Centrală şi instanţa de judecată), sigiliile pentru urnele de vot neutilizate, ştampilele electorale şi tuşierele.

[Pct.15 modificat prin Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

16. Consiliul electoral de nivelul II transmite:

a) Comisiei Electorale Centrale, prin act de predare-recepţionare al cărui model este prezentat în anexa nr.4 la prezenta Instrucţiune, cîte un exemplar al documentelor electorale originale prevăzute la pct.10 sbp.1, sbp.2 lit.a) şi b), sbp.3) şi sbp.4), precum şi sigiliile pentru urnele de vot neutilizate, ştampilele electorale şi tuşierele;

b) instanţei de judecată în a cărei rază se află consiliul respectiv, prin act de predare-recepţionare al cărui model este prezentat în anexa nr.5 la prezenta Instrucţiune, cîte un exemplar al documentelor electorale originale prevăzute la pct.10 sbp.1), sbp.2), precum şi toate documentele sigilate care au fost recepţionate de la birourile electorale, conform pct.14 din prezenta Instrucţiune;

c) consiliilor raionale/primăriilor municipiilor Chişinău şi Bălţi/UTA Găgăuzia cîte un exemplar, în original, al procesului-verbal privind totalizarea rezultatelor votării pe circumscripţia electorală municipală/raională respectivă/UTA Găgăuzia, precum şi al raportului consiliului electoral de nivelul II.

[Pct.16 modificat prin Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

17. Modul de sistematizare, pregătire şi transmitere a documentelor de contabilitate se efectuează în conformitate cu cerinţele expuse în Instrucţiunea privind particularităţile evidenţei contabile a cheltuielilor pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor, aprobată prin hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr.148 din 30 august 2016.

 

[Pct.18 abrogat prin Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

19. La sistematizarea documentelor electorale elaborate în perioada turului II de scrutin al alegerilor prezidenţiale se va respecta modul de sistematizare, împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor electorale din prezenta Instrucţiune.

20. Comisia Electorală Centrală asigură accesul la documentele enumerate în prezenta Instrucţiune în conformitate cu Legea nr.982-XIV din 11 mai 2000 privind accesul la informaţie în coroborare cu Legea nr.133 din 8 iulie 2011 privind protecţia datelor cu caracter personal.

[Pct.20 completat prin Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

 

Anexa nr.1

la Instrucţiunea privind modul de sistematizare,

împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor electorale după închiderea secţiilor

de votare la alegerile prezidenţiale şi referendumul

republican, aprobată prin hotărîrea CEC

nr.322 din 30 septembrie 2016

 

 

Modelul actului de constatare a numărului de buletine de vot

 

_____________________________________________________

(tipul şi data scrutinului)

 

ACT

de constatare a numărului de buletine de vot

 

Biroul electoral al secţiei de votare ___________________________________________

nr.______, în urma numărării buletinelor de vot, a constatat că acestea sînt cu ______ buletine

de vot mai _________________________________ decît numărul solicitat pentru tipărire, fiind:

(multe/puţine)

 

în total recepţionate ________ bucăţi în limba română şi ______ bucăţi în limba rusă

în total solicitate ________ bucăţi în limba română şi ________ bucăţi în limba rusă.

 

 

Membrii Biroului electoral

al secţiei de votare

 

_________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

L.Ş._________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 _________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 _________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 _________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 _________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 _________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 

„____” _________________ 20___

(data întocmirii actului)

 

[Anexa nr.1 în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

 

Anexa nr.2

la Instrucţiunea privind modul de sistematizare,

împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor electorale după închiderea secţiilor

de votare la alegerile prezidenţiale şi referendumul

republican, aprobată prin hotărîrea CEC

nr.322 din 30 septembrie 2016

 

 

Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale

 

_____________________________________________________

(tipul şi data scrutinului)

 

ACT

de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale

 

Biroul electoral al secţiei de votare ___________________________________nr.____ a predat Secretarului consiliului local _______________________________ următoarele documente şi materiale electorale:

 

1) Procesul-verbal privind rezultatele numărării voturilor întocmit de biroul electoral al secţiei de votare (în total _______ file);

2) Raportul biroului electoral al secţiei de votare (în total ____ file);

3) Echipament logistic:

a) cabine pentru vot secret (în total ______ bucăţi),

b) cabine pentru persoane cu dizabilităţi (în total ____ bucăţi),

c) urne de vot staţionare: 80 litri (în total ____ bucăţi), 45 litri (în total ____ bucăţi),

d) urne de vot mobile (în total ____ bucăţi).

4) Alte documente şi materiale electorale ___________________________________________

 

____________________________________________________________________________

 

____________________________________________________________________________

 

Neconformităţi depistate la recepţionare: ________________________________________

 

____________________________________________________________________________

 

____________________________________________________________________________

 

 
A predat:

_______________________

(semnătura)

A recepţionat:

_______________________

(semnătura)

L.Ş.

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui,

(vicepreşedintelui/secretarului)

Biroului electoral al secţiei de votare)

L.Ş.

 

________________________

(numele, prenumele secretarului

consiliului local)

 

„_____” ___________________ 20___

(data întocmirii actului)

 

[Anexa nr.2 în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

 

Anexa nr.3

la Instrucţiunea privind modul de sistematizare,

împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor electorale după închiderea secţiilor

de votare la alegerile prezidenţiale şi referendumul

republican, aprobată prin hotărîrea CEC

nr.322 din 30 septembrie 2016

 

Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale

 

_____________________________________________________

(tipul şi data scrutinului)

 

ACT

de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale

 

Biroul electoral al secţiei de votare _________________________________________ nr.____

a predat Consiliului electoral al circumscripţiei electorale ________________________ nr.____

următoarele documente (în original) şi materiale electorale:

 

1) Procesul-verbal privind rezultatele numărării voturilor întocmit de biroul electoral (în total

_______ file) şi formularul special (în total ____ file), după caz, actul de constatare a numărului

de buletine de vot (în total ____ file);

2) Raportul biroului electoral al secţiei de votare (în total _______ file) şi procesul-verbal privind

pregătirea secţiei de votare pentru votare în ziua alegerilor (în total __________________ file);

3) Cererile şi contestaţiile (în total ____ file), însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor (în total ____ file);

4) Registrul de evidenţă a contestaţiilor (în total _____________ file);

5) Procesele-verbale (în total ____ file) ale şedinţelor şi documentele anexate (în total ___ file);

6) Hotărîrile (altele decît cele asupra contestaţiilor) adoptate de biroul electoral (în total ______

file) şi documentele anexate (în total ________ file);

7) Buletinele de vot:

a) Buletinele de vot valabil exprimate ________ pachete;

b) Buletinele de vot nevalabile 1 pachet;

c) Buletinele de vot neutilizate şi anulate 1 pachet;

8) Listele electorale de bază la care se anexează cele pentru votarea la locul aflării (în total

_________ file), listele electorale suplimentare (în total ____ file);

9) Cererile privind solicitarea votării la locul aflării (în total ________ exemplare);

10) Certificatele medicale (în total _______ bucăţi);

11) Certificatele pentru drept de vot în baza cărora au votat alegătorii (în total ______________

bucăţi);

12) Certificatele pentru drept de vot neutilizate şi anulate (în total ____________ bucăţi);

13) Actul de primire-predare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ exemplare);

14) Actul de anulare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ file);

15) Ştampilele biroului electoral al secţiei de votare ( _____ de activitate, ____ metalică, _____

Anulat, _____ Retras, _____ Votat, _____ de securizare);

16) Tuşierele puse în cutii (pungi) aparte (în total ____ bucăţi);

17) Alte documente şi materiale electorale

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

Neconformităţi depistate la recepţionare: ________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

 

A predat:

 

_______________________

(semnătura)

A recepţionat:

 

_______________________

(semnătura)

L.Ş.

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui,

(vicepreşedintelui/secretarului)

Biroului electoral al secţiei de votare)

L.Ş.

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui,

(vicepreşedintelui/secretarului)

Consiliului electoral de circumscripţie)

 

„_____” ___________________ 20___

(data întocmirii actului)

 

[Anexa nr.3 în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

 

Anexa nr.4

la Instrucţiunea privind modul de sistematizare,

împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor electorale după închiderea secţiilor

de votare la alegerile prezidenţiale şi referendumul

republican, aprobată prin hotărîrea CEC

nr.322 din 30 septembrie 2016

 

 

Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale

 

_____________________________________________________

(tipul şi data scrutinului)

 

АСТ

de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale

 

Consiliul electoral al circumscripţiei electorale ________________________________nr.____ a

predat Comisiei Electorale Centrale următoarele documente electorale (în original):

 

1) Procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării întocmit de consiliul electoral (în total

______ file);

2) Procesele-verbale privind rezultatele numărării voturilor întocmite de birourile electorale (în

total ____ exemplare) şi formularele speciale (în total _______ exemplare), după caz, actele de

constatare a numărului de buletine de vot (în total ________ exemplare) ale birourilor electorale

respective;

3) Raportul consiliului electoral de nivelul II (în total ______ file), rapoartele birourilor electorale

(în total ________ exemplare), însoţite de procesele-verbale privind pregătirea secţiei de votare

pentru votare în ziua alegerilor (în total ____ exemplare);

4) Ştampilele birourilor electorale ale secţiilor de votare (_______ de activitate, _____ metalică,

________ Anulat, ______ Retras, ______ Votat, ______ de securizare, în total ______ bucăţi);

5) Tuşierele puse în cutii (pungi) aparte (în total ____ bucăţi);

6) Sigilii pentru urne de vot neutilizate (în total ____ bucăţi);

7) Alte documente şi materiale electorale ___________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

Neconformităţi depistate la recepţionare: ________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

 

A predat:

_______________________

(semnătura)

 

A recepţionat:

_______________________

(semnătura)

 

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui,

(vicepreşedintelui/secretarului)

Consiliului electoral de circumscripţie)

 

________________________

(numele, prenumele membrului/

reprezentantului Comisiei

Electorale Centrale)

 

 

„_____” __________________ 20__

(data întocmirii actului)

 

[Anexa nr.4 în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]

 

 

Anexa nr.5

la Instrucţiunea privind modul de sistematizare,

împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor electorale după închiderea secţiilor

de votare la alegerile prezidenţiale şi referendumul

republican, aprobată prin hotărîrea CEC

nr.322 din 30 septembrie 2016

 

Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale

_____________________________________________________

(tipul şi data scrutinului)

 

ACT

de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale

 

Consiliul electoral al circumscripţiei electorale _________________________ nr.____ a predat

instanţei de judecată ____________________________________________________________

următoarele documente (în original) şi materialele electorale:

 

1) Procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării întocmit de consiliul electoral (în total __

file);

2) Procesele-verbale privind rezultatele numărării voturilor întocmite de birourile electorale (în total

___ exemplare) şi formularele speciale (în total ___ exemplare), după caz, actele de constatare

a numărului de buletine de vot (în total _______ exemplare) ale birourilor electorale respective;

3) Raportul consiliului electoral de nivelul II (în total ______ file), rapoartele birourilor electorale

(în total ________ exemplare), însoţite de procesele-verbale privind pregătirea secţiei de votare

pentru votare în ziua alegerilor (în total ____ exemplare), cererile şi contestaţiile (în total _____

exemplare), însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor (în total _____________

exemplare), registrele de evidenţă a contestaţiilor (în total ____________________ exemplare);

4) Buletinele de vot* (valabil exprimate pentru fiecare concurent electoral; nevalabile, neutilizate

şi anulate) în total ________________ cutii (saci de hîrtie rezistentă);

5) Listele electorale de bază la care se anexează cele pentru votarea la locul aflării, listele

electorale suplimentare** (în total ____ pachete);

6) Cererile privind solicitarea votării la locul aflării (în total ____ exemplare);

7) Certificatele medicale (în total ____ bucăţi);

8) Certificatele pentru drept de vot în baza cărora au votat alegătorii (în total ___ bucăţi)*;

9) Certificatele pentru drept de vot neutilizate şi anulate (în total ____ bucăţi)*;

10) Actele de primire-predare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ exemplare);

11) Actele de anulare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ exemplare);

12) Alte documente şi materiale electorale __________________________________________

____________________________________________________________________________.

* După expirarea termenului de 6 luni, instanţa de judecată nimiceşte buletinele cu voturile valabil exprimate, buletinele nevalabile şi buletinele anulate, precum şi certificatele pentru drept de vot.

**Listele electorale se transmit de către instanţa de judecată, în termen de 10 zile de la confirmarea legalităţii alegerilor, registratorilor din cadrul autorităţilor publice locale pentru actualizarea datelor în Registrul de stat al alegătorilor.

 

 

A predat:

_______________________

(semnătura)

 

A recepţionat:

_______________________

(semnătura)

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui,

(vicepreşedintelui/secretarului)

Consiliului electoral de circumscripţie)

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui

instanţei de judecată/

judecătorului responsabil)

 

„_____” __________________ 20___

(data întocmirii actului)

 

[Anexa nr.5 în redacţia Hot.CEC nr.1825 din 25.09.2018, în vigoare 26.11.2018]