H O T Ă R Î R E
pentru aprobarea Instrucţiunii privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere
a documentelor şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare,
prezidenţiale şi referendumul republican
nr. 322 din 30.09.2016
Monitorul Oficial nr.405-414/2014 din 25.11.2016
* * *
În scopul ajustării cerinţelor de bază privind împachetarea şi sigilarea documentelor şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican, precum şi în temeiul art.18 alin.(2), art.22 alin.(1) lit.(c) şi art.62 din Codul electoral, art.65 din Legea nr.317-XV din 18 iulie 2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, Comisia Electorală Centrală
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă, conform anexei, Instrucţiunea privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican.
2. Se abrogă Instrucţiunea privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale de către birourile electorale ale secţiilor de votare şi consiliile electorale de circumscripţie la alegerile parlamentare şi la referendumul republican, aprobată prin hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr.3615 din 8 octombrie 2010.
3. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe site-ul oficial al Comisiei Electorale Centrale şi în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
PREŞEDINTELE COMISIEI | |
ELECTORALE CENTRALE | Alina RUSSU
|
Secretar | Veaceslav Agrigoroae
|
Nr.322. Chişinău, 30 septembrie 2016. |
Anexă
la hotărîrea Comisiei Electorale Centrale
nr.322 din 30 septembrie 2016
INSTRUCŢIUNE
privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor
electorale de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Prezenta Instrucţiune stabileşte cerinţele de bază privind împachetarea şi sigilarea documentelor şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican întocmite de organele electorale ierarhic inferioare şi reglementează modul de transmitere a acestora.
2. Biroul electoral al secţiei de votare (în continuare – biroul electoral) predă consiliului electoral de circumscripţie electorală de nivelul al doilea (în continuare – consiliul electoral de nivelul II) documentele şi materialele electorale cît de curînd posibil, dar nu mai tîrziu de 18 ore după anunţarea închiderii secţiei de votare.
3. Consiliul electoral de nivelul II prezintă Comisiei Electorale Centrale documentele electorale întocmite de sine stătător şi pe cele recepţionate de la birourile electorale în termen de 48 de ore după închiderea secţiilor de votare.
4. La recepţionarea documentelor, organele electorale ierarhic superioare vor verifica atît corectitudinea întocmirii, cît şi modul de împachetare şi/sau sigilare ale acestora.
5. La întocmirea documentelor electorale se utilizează numai formularele tipizate. La transmitere se prezintă originalul şi numai tipul de document indicat în prezenta instrucţiune.
6. La constituirea mapelor se înlătură duplicatele, copiile de pe documente, documentele trimise prin fax, precum şi maculatoarele. În procesul grupării documentelor se verifică corectitudinea perfectării lor (prezenţa semnăturilor, datei, ştampilei etc.).
7. Preşedinţii birourilor electorale şi ai consiliilor electorale de nivelul II, însoţiţi de cel puţin doi membri ai organului electoral corespunzător şi de paza poliţiei, asigură transportarea şi transmiterea documentelor şi materialelor electorale.
8. Funcţionarii electorali încadraţi în organele electorale poartă răspundere pentru integritatea documentelor şi materialelor electorale care se află în posesia lor. Despre pierderea unora dintre acestea, este anunţat imediat organul electoral ierarhic superior, după caz, Comisia Electorală Centrală.
II. SISTEMATIZAREA ŞI ÎMPACHETAREA DOCUMENTELOR ELECTORALE
9. Biroul electoral sistematizează şi împachetează documentele electorale pe mape, după cum urmează:
Mapa BESV nr.1 va conţine:
a) procesul-verbal privind rezultatele numărării voturilor întocmit de biroul electoral al secţiei de votare în 3 exemplare* (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru primărie);
* Notă. Pe lîngă numărul de exemplare al proceselor-verbale sus-menţionate, se mai întocmeşte 1 exemplar care se afişează, imediat după semnarea acestora, la intrarea în secţia de votare. După caz, la cererea reprezentanţilor concurenţilor electorali şi observatorilor acreditaţi, preşedintele biroului electoral autentifică copiile de pe procesele-verbale privind rezultatele numărării voturilor sau datele reflectate în acestea.
b) formularul special pentru numărarea voturilor (în continuare – formularul special) în 2 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală);
c) după caz, actul de constatare a numărului de buletine de vot*, conform anexei nr.1 la prezenta instrucţiune.
* Remarcă. Actul de constatare a numărului de buletine de vot se va întocmi de către biroul electoral numai dacă, în urma numărării buletinelor, s-a depistat un număr mai mare/mic de buletine de vot decît cel solicitat.
Mapa BESV nr.2 va conţine:
a) raportul biroului electoral – 3 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru primărie), însoţit de procesul-verbal privind pregătirea secţiei de votare pentru votare în ziua alegerilor (2 exemplare), care se vor anexa doar la exemplarele rapoartelor ce se transmit către instanţa de judecată şi Comisia Electorală Centrală;
b) cererile şi contestaţiile, însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor, registrul de evidenţă a contestaţiilor*, care se anexează la exemplarul raportului biroului electoral transmis instanţei de judecată.
* Notă. Registrul de evidenţă a contestaţiilor se va întocmi numai în cazul recepţionării contestaţiilor de la alegători şi/sau concurenţi electorali.
Mapa BESV nr.3 va conţine hotărîri ale biroului electoral cu anexele la ele.*
* Notă. Hotărîrile se întocmesc într-un singur exemplar. Pentru fiecare chestiune de pe ordinea de zi a şedinţei biroului electoral respectiv se va emite o hotărîre. În cazul în care hotărîrea conţine mai multe anexe, fiecăreia dintre ele i se atribuie un număr (ex. „Anexa nr.1”, „Anexa nr.2” etc.). La solicitare, pot fi prezentate copiile autentificate de pe hotărîrile adoptate de biroul electoral.
Mapa BESV nr.4 va conţine procesele-verbale ale şedinţelor biroului electoral şi documentele anexate*.
* Notă. Procesul-verbal se întocmeşte într-un singur exemplar. Documentele examinate în cadrul şedinţei biroului electoral respectiv se anexează la procesul-verbal, consecutiv chestiunilor de pe ordinea de zi.
10. La întocmirea documentelor specificate la pct.9 din prezenta instrucţiune, biroul electoral va utiliza doar formulare aprobate conform anexelor nr.5, 7-10 din Regulamentul cu privire la activitatea birourilor electorale ale secţiilor de votare, aprobat prin hotărîrea Comisei Electorale Centrale nr.2689 din 7 octombrie 2014.
11. Consiliul electoral de nivelul II, după verificarea şi recepţionarea documentelor electorale de la birourile electorale, le sistematizează şi îndosariază în mape, după cum urmează:
Mapa CECE II nr.1 va conţine consecutiv:
a) procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării întocmit de consiliul electoral de nivelul II în 3 exemplare* (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru consiliul raional/UTA Găgăuzia, după caz, 1 exemplar pentru Primăria mun.Chişinău sau Bălţi).
* Remarcă. Odată cu prezentarea procesului-verbal către Comisia Electorală Centrală, consiliul electoral afişează, la intrarea în sediul său, 1 exemplar al procesului-verbal privind totalizarea rezultatelor votării pe circumscripţia electorală respectivă. După caz, la cererea reprezentanţilor concurenţilor electorali şi observatorilor acreditaţi cărora li se înmînează acest proces-verbal, preşedintele consiliului electoral autentifică copiile de pe procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării sau datele reflectate în acesta.
b) procesele-verbale privind rezultatele numărării voturilor întocmite de birourile electorale în 2 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală), însoţite de formularele speciale, după caz de actele de constatare a numărului buletinelor de vot (conţinutul mapelor BESV nr.1, cu excepţia exemplarelor de documente sistematizate pentru primărie).
Mapa CECE II nr.2 va conţine consecutiv:
a) raportul consiliului electoral de nivelul II în 3 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru consiliul raional/UTA Găgăuzia, după caz, 1 exemplar pentru Primăria mun.Chişinău sau Bălţi);
b) rapoartele birourilor electorale în 2 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală), însoţite de procesele-verbale privind pregătirea secţiei de votare pentru votare în ziua alegerilor (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală);
c) cererile şi contestaţiile, însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor, registrele de evidenţă a contestaţiilor, care se anexează la exemplarele rapoartelor birourilor electorale transmise instanţei de judecată.
Mapa CECE II nr.3 va conţine consecutiv:
a) hotărîri ale consiliului electoral de nivelul II cu anexele la ele;
b) hotărîri ale birourilor electorale cu anexele la ele.
* Remarcă. În mapa CECE II nr.3 nu se includ hotărîrile adoptate cu privire la examinarea contestaţiilor.
* Notă. Hotărîrile se întocmesc într-un singur exemplar. Pentru fiecare chestiune de pe ordinea de zi a şedinţei organului electoral respectiv se va emite o hotărîre. În cazul în care hotărîrea conţine mai multe anexe, fiecăreia dintre ele i se atribuie un număr (ex. „Anexa nr.1”, „Anexa nr.2” etc.). La solicitare, pot fi prezentate copiile autentificate de pe hotărîrile adoptate de organul electoral.
Mapa CECE II nr.4 va conţine consecutiv:
a) procesele-verbale ale şedinţelor consiliului electoral de nivelul II şi documentele anexate;
b) procesele-verbale ale şedinţelor birourilor electorale şi documentele anexate.
* Notă. Procesul-verbal se întocmeşte într-un singur exemplar. Documentele examinate în cadrul şedinţei organului electoral respectiv se anexează la procesul-verbal, consecutiv chestiunilor de pe ordinea de zi.
12. La întocmirea documentelor specificate la pct.11 din prezenta instrucţiune, consiliul electoral va utiliza doar formulare aprobate conform anexelor nr.10-11 din Regulamentul cu privire la activitatea consiliului electoral de circumscripţie, aprobat prin hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr.2688 din 7 octombrie 2014.
13. Alte tipuri de documente (acte de predare-recepţionare a două exemplare ale listei electorale de bază, formularele listelor suplimentare şi cele pentru votarea la locul aflării, acte de predare-recepţionare a buletinelor de vot, ştampilelor, sigiliilor pentru urnele de vot etc., întocmite între organele electorale inferioare şi/sau autorităţile administraţiei publice locale, decizii, registre, cereri etc.) se îndosariază pe categorii şi se pun în mape nesigilate. Pe fiecare mapă va fi trecut tipul documentului.
III. ÎMPACHETAREA ŞI SIGILAREA DOCUMENTELOR ELECTORALE
14. Biroul electoral va sigila documentele electorale în felul următor:
a) buletinele de vot neutilizate şi anulate se împachetează şi se sigilează separat (1 pachet);
* Remarcă. Buletinele de vot completate greşit de către alegătorii care au solicitat, a doua oară, un nou buletin se pun împreună cu buletinele neutilizate şi anulate.
b) buletinele de vot nevalabile se împachetează şi se sigilează separat (1 pachet);
c) buletinele de vot valabil exprimate pentru fiecare concurent electoral/opţiune („pentru” sau „contra”) se împachetează şi se sigilează separat (numărul pachetelor corespunde cu numărul concurenţilor electorali care au obţinut voturi valabil exprimate/ în cazul referendumului, opţiunea „pentru” – 1 pachet; „contra” – 1 pachet);
* Remarcă. Pentru a facilita evidenţa buletinelor de vot neutilizate şi anulate, nevalabile şi valabil exprimate, pe fiecare pachet sigilat se va înscrie categoria acestora, iar în cazul celor valabil exprimate se va indica numele, prenumele/denumirea concurentului electoral).
Buletinele de vot împachetate şi sigilate conform cerinţelor specificate la lit.a)-c) se vor pune în cutie (sac din hîrtie rezistentă) pe care se va înscrie tipul şi data desfăşurării scrutinului, numărul secţiei de votare şi denumirea circumscripţiei electorale de nivelul al doilea, tipul buletinelor de vot şi numărul pachetelor sigilate.
Exemplu: Alegerile prezidenţiale din ___ __________ 20__,
Secţia de votare _____________ nr.9/41, raionul Călăraşi
Buletinele de vot valabil exprimate _______ pachete;
Buletinele de vot nevalabile 1 pachet
Buletine de vot neutilizate şi anulate 1 pachet
c) listele electorale de bază, la care se anexează listele electorale pentru votarea la locul aflării cu cererile privind solicitarea votării la locul aflării, certificatele medicale şi listele electorale suplimentare, în baza cărora au votat alegătorii, se pun într-o cutie (pachet), care se sigilează. Pe cutie (pachet) vor fi trecute tipul şi data scrutinului, numărul secţiei de votare şi denumirea circumscripţiei electorale de nivelul al doilea.
Exemplu: Alegerile parlamentare din ___ _________ 20__,
Liste electorale de la secţia de votare _____________ nr.29/24, raionul Soroca.
* Remarcă. În cazul desfăşurării celui de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale, birourilor electorale ale secţiilor de votare li se vor restitui listele electorale, în baza actului de predare-recepţionare, de către consiliile electorale de nivelul II. La fel, birourile electorale vor primi noi formulare ale listei suplimentare şi pentru votarea la locul aflării.
d) certificatele pentru drept de vot în baza cărora au votat alegătorii, certificatele pentru drept de vot neutilizate şi anulate, actul de primire-predare a certificatelor pentru drept de vot, registrul de evidenţă a eliberării certificatelor pentru drept de vot şi actul de anulare a certificatelor se pun într-o cutie (pachet), care se sigilează.
IV. TRANSMITEREA DOCUMENTELOR ŞI MATERIALELOR ELECTORALE
15. Biroul electoral transmite:
a) primăriei, prin act de predare-recepţionare al cărui model este prezentat în anexa nr.2 la prezenta Instrucţiune, cîte un exemplar, în original, al procesului-verbal indicat în mapa BESV nr.1 lit.a), precum şi al raportului biroului electoral indicat în mapa BESV nr.2 lit.a), specificate la pct.9, cabinele şi urnele de vot, precum şi alt echipament logistic pus la dispoziţie de către primărie (în cazul municipiului Chişinău, cabinele şi urnele de vot se transmit direct preturilor de sector);
b) consiliului electoral de nivelul II, prin act de predare-recepţionare al cărui model este prezentat în anexa nr.3 la prezenta instrucţiune, documentele electorale indicate în mapele besv nr.1, nr.2, nr.3 şi nr.4, enumerate la pct.9 (exemplarele specificate pentru Comisia Electorală Centrală şi instanţa de judecată), sigiliile pentru urnele de vot neutilizate, ştampilele electorale şi tuşierele.
* Remarcă. În cazul desfăşurării celui de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale, birourilor electorale ale secţiilor de votare li se vor restitui ştampilele electorale şi tuşierele, în baza actului de predare-recepţionare, de către consiliile electorale de nivelul II, cu excepţia ştampilelor de securizare care se restituie Comisiei Electorale Centrale imediat după desfăşurarea primului tur de scrutin.
16. Consiliul electoral de nivelul II transmite:
a) Comisiei Electorale Centrale, prin act de predare-recepţionare al cărui model este prezentat în anexa nr.4 la prezenta Instrucţiune, cîte un exemplar al documentelor electorale originale cuprinse în mapele CECE II nr.1, nr.2 lit.a) şi b), nr.3 şi nr.4, enumerate la pct.11, precum şi sigiliile pentru urnele de vot neutilizate, ştampilele electorale şi tuşierele;
b) instanţei de judecată în a cărei rază se află consiliul respectiv, prin act de predare-recepţionare al cărui model este prezentat în anexa nr.5 la prezenta Instrucţiune, cîte un exemplar al documentelor electorale originale cuprinse în mapele CECE II nr.1, nr.2, enumerate la pct.11, precum şi toate documentele sigilate care au fost recepţionate de la birourile electorale, conform pct.14 din prezenta Instrucţiune;
c) consiliilor raionale/primăriilor municipiilor Chişinău şi Bălţi/UTA Găgăuzia cîte un exemplar, în original, al procesului-verbal privind totalizarea rezultatelor votării pe circumscripţia electorală municipală/raională respectivă/UTA Găgăuzia, precum şi al raportului consiliului electoral de nivelul II (fără anexe);
17. Modul de pregătire şi transmitere a documentelor de contabilitate se efectuează în conformitate cu cerinţele expuse în Instrucţiunea privind particularităţile evidenţei contabile a cheltuielilor pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor, aprobată prin hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr.148 din 30 august 2016.
18. Transmiterea documentelor electorale se efectuează în baza actelor de predare-recepţionare ale căror modele sînt prezentate în anexele nr.2-5 la prezenta Instrucţiune.
19. La sistematizarea documentelor electorale elaborate în perioada turului II de scrutin al alegerilor prezidenţiale se va respecta modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor electorale din prezenta Instrucţiune.
20. Comisia Electorală Centrală asigură accesul la documentele enumerate în prezenta Instrucţiune în conformitate cu Legea nr.982-XIV din 11 mai 2000 privind accesul la informaţie.
Anexa nr.1 la Instrucţiunea privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican, aprobată prin hotărîrea CEC nr.322 din 30 septembrie 2016
Modelul actului de constatare a numărului de buletine de vot _________________________________________________ (tipul şi data scrutinului)
ACT de constatare a numărului de buletine de vot
Biroul electoral al secţiei de votare __________________________________ nr.______, în urma numărării buletinelor de vot, a constatat că acestea sînt cu _________ buletine de vot mai multe/puţine* decît numărul solicitat pentru tipărire (în total recepţionate ________ bucăţi în limba română şi ______ bucăţi în limba rusă / în total solicitate ________ bucăţi în limba română şi ________ bucăţi în limba rusă).
* Se încercuieşte opţiunea corectă.
| ||
Membrii Biroului electoral al secţiei de votare
L.Ş. |
_________________ semnătura |
____________________ numele, prenumele |
_________________ semnătura |
____________________ numele, prenumele | |
_________________ semnătura |
____________________ numele, prenumele | |
_________________ semnătura |
____________________ numele, prenumele | |
_________________ semnătura |
____________________ numele, prenumele | |
_________________ semnătura |
____________________ numele, prenumele | |
_________________ semnătura |
____________________ numele, prenumele | |
____ _______________ 20___ data întocmirii actului |
Anexa nr.2 la Instrucţiunea privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican, aprobată prin hotărîrea CEC nr.322 din 30 septembrie 2016
Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale
_____________________________________________________ (tipul şi data scrutinului)
ACT de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale
Biroul electoral al secţiei de votare _________________________________________ nr.__________ a predat Primăriei _______________________________ următoarele documente şi materiale electorale:
1) Procesul-verbal privind rezultatele numărării voturilor întocmit de biroul electoral al secţiei de votare (în total ___ file); 2) Raportul biroului electoral al secţiei de votare (în total ____ file); 3) Echipament logistic: a) cabine pentru vot secret (în total ______ bucăţi), b) cabine pentru persoane cu dizabilităţi (în total ____ bucăţi), c) urne de vot staţionare: 80 litri (în total ____ bucăţi), 45 litri (în total ____ bucăţi), d) urne de vot mobile (în total ____ bucăţi). 4) Alte documente şi materiale electorale __________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
Neconformităţi depistate la recepţionare: ____________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
| |
A predat: ___________________________ semnătura
L.Ş.
___________________________ numele, prenumele preşedintelui, (vicepreşedintelui, secretarului) Biroului electoral al secţiei de votare
____ _______________ 20___ data întocmirii actului |
A recepţionat: ___________________________ semnătura
____________________________ numele, prenumele reprezentantului APL |
Anexa nr.3 la Instrucţiunea privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican, aprobată prin hotărîrea CEC nr.322 din 30 septembrie 2016
Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale
_____________________________________________________ (tipul şi data scrutinului)
ACT de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale
Biroul electoral al secţiei de votare ______________________________________ nr._____ a predat Consiliului electoral al circumscripţiei electorale _______________ nr.___ următoarele documente (în original) şi materiale electorale: 1) Procesul-verbal privind rezultatele numărării voturilor întocmit de biroul electoral (în total _______ exemplare) şi formularul special (în total _____ exemplare), după caz actul de constatare a numărului de buletine de vot (în total ____ exemplare); 2) Raportul biroului electoral al secţiei de votare (în total ________ exemplare) şi procesul-verbal privind pregătirea secţiei de votare pentru votare în ziua alegerilor (în total ___ exemplare); 3) Cererile şi contestaţiile (în total _______ file), însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor (în total ____ file); 4) Registrul de evidenţă a contestaţiilor (în total ____ file); 5) Procesele-verbale (în total ____ file) ale şedinţelor şi documentele anexate (în total ____ file); 6) Hotărîrile (altele decît cele asupra contestaţiilor) adoptate de biroul electoral (în total _____ file) şi documentele anexate (în total ____ file); 7) Buletinele de vot: a) Buletinele de vot valabil exprimate _______ pachete; b) Buletinele de vot nevalabile 1 pachet; c) Buletine de vot neutilizate şi anulate 1 pachet. 8) Listele electorale de bază la care se anexează cele pentru votarea la locul aflării (în total ________ file), listele electorale suplimentare (în total ____ file); 9) Cererile privind solicitarea votării la locul aflării (în total ____ exemplare); 10) Certificatele medicale (în total ____ bucăţi); 11) Certificatele pentru drept de vot în baza cărora au votat alegătorii (în total ____ bucăţi); 12) Certificatele pentru drept de vot neutilizate şi anulate (în total ____ bucăţi); 13) Actul de primire-predare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ exemplare); 14) Actul de anulare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ file); 15) Ştampilele biroului electoral al secţiei de votare (___ de activitate, ___ metalică, ___ Anulat, ___ Retras, ___ Votat, _____ de securizare); 16) Tuşierele puse în cutii (pungi) aparte (în total ____ bucăţi); 17) Alte documente şi materiale electorale _________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
Neconformităţi depistate la recepţionare: ____________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
| |
A predat: __________________________ semnătura
L.Ş.
__________________________ numele, prenumele preşedintelui, (vicepreşedintelui, secretarului) Biroului electoral al secţiei de votare
____ _______________ 20___ data întocmirii actului |
A recepţionat: __________________________ semnătura
L.Ş.
__________________________ numele, prenumele preşedintelui, (vicepreşedintelui, secretarului) Consiliului electoral de circumscripţie |
Anexa nr.4 la Instrucţiunea privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican, aprobată prin hotărîrea CEC nr.322 din 30 septembrie 2016
Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale _____________________________________________________ (tipul şi data scrutinului)
ACT de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale
Consiliul electoral al circumscripţiei electorale _____________________________ nr._____ a predat Comisiei Electorale Centrale următoarele documente electorale (în original): 1) Procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării întocmit de consiliul electoral (în total ____ file) 2) Procesele-verbale privind rezultatele numărării voturilor întocmite de birourile electorale (în total ____ exemplare) şi formularele speciale (în total ____ exemplare), după caz actele de constatare a numărului de buletine de vot (în total ____ exemplare) ale birourilor electorale respective; 3) Raportul consiliului electoral de nivelul II (în total _____ file), rapoartele birourilor electorale (în total _________ exemplare), însoţite de procesele-verbale privind pregătirea secţiei de votare pentru votare în ziua alegerilor (în total ____ exemplare); 4) Ştampilele birourilor electorale ale secţiilor de votare (_____ de activitate, ____ metalică, _____ Anulat, _____ Retras, _____ Votat, _____ de securizare, în total ____ bucăţi); 5) Tuşierele puse în cutii (pungi) aparte (în total ____ bucăţi); 6) Sigilii pentru urne de vot neutilizate (în total ____ bucăţi); 7) Alte documente şi materiale electorale __________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ Neconformităţi depistate la recepţionare: ____________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
| |
A predat: __________________________ semnătura
___________________________ numele, prenumele preşedintelui, (vicepreşedintelui, secretarului) Consiliului electoral de circumscripţie
____ _______________ 20___ data întocmirii actului |
A recepţionat: _________________________ semnătura
_________________________ numele, prenumele membrului/ reprezentantului Comisiei Electorale Centrale |
Anexa nr.5 la Instrucţiunea privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican, aprobată prin hotărîrea CEC nr.322 din 30 septembrie 2016
Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale _____________________________________________________ (tipul şi data scrutinului)
ACT de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale
Consiliul electoral al circumscripţiei electorale ______________________________ nr.____ a predat instanţei de judecată ___________________________________ următoarele documente (în original) şi materialele electorale:
1) Procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării întocmit de consiliul electoral (în total ____ file) 2) Procesele-verbale privind rezultatele numărării voturilor întocmite de birourile electorale (în total ____________ exemplare) şi formularele speciale (în total ____ exemplare), după caz actele de constatare a numărului de buletine de vot (în total ____ exemplare) ale birourilor electorale respective; 3) Raportul consiliului electoral de nivelul II (în total ____ file), rapoartele birourilor electorale (în total __________ exemplare), însoţite de procesele-verbale privind pregătirea secţiei de votare pentru votare în ziua alegerilor (în total ____ exemplare), cererile şi contestaţiile (în total ____ exemplare), însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor (în total ____ exemplare), registrele de evidenţă a contestaţiilor (în total ____ exemplare); 4) Buletinele de vot* (valabil exprimate pentru fiecare concurent electoral; nevalabile, neutilizate şi anulate) în total ____ cutii (saci de hîrtie rezistentă); 5) Listele electorale de bază la care se anexează cele pentru votarea la locul aflării, listele electorale suplimentare** (în total ____ pachete); 6) Cererile privind solicitarea votării la locul aflării (în total ____ exemplare); 7) Certificatele medicale (în total ____ bucăţi); 8) Certificatele pentru drept de vot în baza cărora au votat alegătorii (în total ___ bucăţi)*; 9) Certificatele pentru drept de vot neutilizate şi anulate (în total ____ bucăţi)*; 10) Actele de primire/predare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ exemplare); 11) Actele de anulare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ exemplare); 12) Alte documente şi materiale electorale _________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________.
* După expirarea termenului de 6 luni, instanţa de judecată nimiceşte buletinele cu voturile valabil exprimate, buletinele nevalabile şi buletinele anulate, precum şi certificatele pentru drept de vot. ** Listele electorale se transmit de către instanţa de judecată, în termen de 10 zile de la confirmarea legalităţii alegerilor, registratorilor din cadrul autorităţilor publice locale pentru actualizarea datelor în Registrul de stat al alegătorilor.
| |
A predat: _________________________ semnătura
__________________________ numele, prenumele preşedintelui, (vicepreşedintelui, secretarului) Consiliului electoral de circumscripţie
____ _______________ 20___ data întocmirii actului |
A recepţionat: ________________________ semnătura
________________________ numele, prenumele preşedintelui instanţei de judecată/ judecătorului responsabil |
