marți, 25 septembrie 2018
Hotărîre nr.1825 din 25.09.2018 cu privire la modificarea hotărîrii Comisiei Electorale Centrale nr.322 din 30 septembrie 2016 „Pentru aprobarea Instrucţiunii privind modul de...

H O T Ă R Î R E

cu privire la modificarea hotărîrii Comisiei Electorale Centrale nr.322

din 30 septembrie 2016 „Pentru aprobarea Instrucţiunii privind

modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare,

prezidenţiale şi referendumul republican”

 

nr. 1825  din  25.09.2018

 

Monitorul Oficial nr.400-409/1592 din 26.10.2018

 

* * *

Abrogat: 22.06.2021

Hotărîrea CEC nr.5047 din 22.06.2021

 

În temeiul art.18 alin.(2), art.22 alin.(1) lit.c), art.63, art.64 şi art.67 din Codul electoral nr.1381-XIII din 21 noiembrie 1997, Comisia Electorală Centrală

HOTĂRĂŞTE:

1. Hotărîrea Comisiei Electorale Centrale nr.322 din 30 septembrie 2016 „Pentru aprobarea Instrucţiunii privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2016, nr.405-414, art.2014) se modifică, după cum urmează:

1) în titlul şi textul hotărîrii, precum şi în titlul şi textul anexei „Instrucţiunea privind modul de împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale de la alegerile parlamentare, prezidenţiale şi referendumul republican”:

după cuvintele „modul de” se completează cu cuvîntul „sistematizare,”, după cuvintele „materialelor electorale” se completează cu textul „după închiderea secţiilor de votare”,

cuvîntul „parlamentare,” se exclude;

2) punctul 1 din instrucţiune va avea următorul cuprins:

„1. Prezenta instrucţiune stabileşte cerinţele de bază privind sistematizarea, împachetarea şi sigilarea documentelor electorale întocmite de organele electorale ierarhic inferioare şi a materialelor electorale la alegerile prezidenţiale şi referendumul republican şi reglementează modul de transmitere a acestora după închiderea secţiilor de votare.”;

3) la punctul 3, după textul „Comisiei Electorale Centrale” se completează cu textul „şi, respectiv, instanţei de judecată”;

4) la punctul 4, textul „organele electorale ierarhic superioare” se substituie cu textul „Comisia Electorală Centrală şi consiliul electoral de circumscripţie”;

5) punctul 5 va avea următorul cuprins:

„5. Documentele electorale se întocmesc pe formulare tipizate pretipărite, aprobate de Comisia Electorală Centrală, precum şi în baza prevederilor cuprinse în actele adoptate de Comisia Electorală Centrală. Documentele se transmit în original şi numai cele prevăzute în prezenta instrucţiune.”

6) punctul 8 se completează cu textul:

„Faptul pierderii se constată printr-un act, întocmit în formă liberă şi semnat de preşedintele şi secretarul organului electoral.”;

7) în textul instrucţiunii cuvintele şi semnele „*Notă.” şi „*Remarcă.” se exclud;

8) Capitolul II va avea următorul cuprins:

II. SISTEMATIZAREA DOCUMENTELOR ELECTORALE

 

Secţiunea 1

Sistematizarea documentelor electorale de către birourile electorale

9. După consemnarea rezultatelor votării, biroul electoral sistematizează documentele electorale pe mape, după cum urmează:

1) Mapa biroului electoral nr.1 (în continuare – Mapa BESV) va conţine:

a) procesul-verbal privind rezultatele numărării voturilor întocmit de biroul electoral al secţiei de votare în 4 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru primărie, 1 exemplar pentru afişare imediată la intrarea în secţia de votare);

La cererea reprezentanţilor concurenţilor electorali/participanţilor la referendum şi observatorilor acreditaţi, preşedintele biroului electoral autentifică copii de pe procesul-verbal privind rezultatele numărării voturilor sau datele reflectate în acesta, prin aplicarea semnăturii şi a ştampilei umede.

b) formularul special pentru numărarea voturilor (în continuare – formularul special) în 2 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală);

c) după caz, actul de constatare a numărului buletinelor de vot în 2 exemplare, conform modelului din Anexa nr.1 la prezenta instrucţiune.

Actul de constatare a numărului buletinelor de vot se va întocmi de către biroul electoral numai dacă, în urma numărării buletinelor, s-a depistat un număr mai mare/mic de buletine de vot decît cel solicitat.

2) Mapa BESV nr.2 va conţine:

a) raportul biroului electoral în 3 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru primărie), însoţit de:

- procesul-verbal privind pregătirea secţiei de votare pentru votare în ziua alegerilor (2 exemplare), care se va anexa doar la exemplarele rapoartelor ce se transmit către instanţa de judecată şi Comisia Electorală Centrală;

- registrul cererilor alegătorilor privind votarea la locul aflării;

- registrul de transmitere a buletinelor de vot membrilor biroului electoral al secţiei de votare pentru a fi eliberate alegătorilor în cazul votării la locul aflării.

b) cererile şi contestaţiile, însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor, registrul de evidenţă a contestaţiilor, care se anexează la exemplarul raportului biroului electoral transmis instanţei de judecată.

Registrul de evidenţă a contestaţiilor se va întocmi numai în cazul recepţionării contestaţiilor de la alegători şi/sau concurenţi electorali.

3) Mapa BESV nr.3 va conţine hotărîri ale biroului electoral cu anexele la ele.

Hotărîrile se întocmesc într-un singur exemplar. Pentru fiecare chestiune de pe ordinea de zi a şedinţei biroului electoral respectiv se va emite o hotărîre. În cazul în care hotărîrea conţine mai multe anexe, fiecăreia dintre ele i se atribuie un număr (ex. „Anexa nr.1”, „Anexa nr.2” etc.). La solicitare, pot fi prezentate copiile autentificate de pe hotărîrile adoptate de biroul electoral. Autentificarea copiilor hotărîrilor se va face prin aplicarea semnăturii preşedintelui BESV şi a ştampilei umede.

4) Mapa BESV nr.4 va conţine procesele-verbale ale şedinţelor biroului electoral şi documentele anexate.

Procesul-verbal se întocmeşte într-un singur exemplar. Documentele examinate în cadrul şedinţei biroului electoral respectiv se anexează la procesul-verbal, consecutiv chestiunilor de pe ordinea de zi.

 

Secţiunea 2

Sistematizarea documentelor electorale de către

consiliile electorale de circumscripţie

10. După totalizarea şi consemnarea rezultatelor votării, verificarea şi recepţionarea documentelor electorale de la birourile electorale, consiliul electoral de nivelul II le sistematizează în mape, după cum urmează:

1) Mapa consiliului electoral de nivelul II nr.1 (în continuare – Mapa CECE II ) va conţine consecutiv:

a) procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării întocmit de consiliul electoral de nivelul II în 4 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru consiliul raional/UTA Găgăuzia, după caz, 1 exemplar pentru Primăria mun. Chişinău sau Bălţi).

Odată cu prezentarea procesului-verbal către Comisia Electorală Centrală, consiliul electoral afişează, la intrarea în sediul său, 1 exemplar al procesului-verbal privind totalizarea rezultatelor votării pe circumscripţia electorală respectivă. La cererea reprezentanţilor concurenţilor electorali/participanţilor la referendum şi observatorilor acreditaţi, cărora li se înmînează acest proces-verbal, preşedintele consiliului electoral autentifică copiile de pe procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării sau datele reflectate în acesta, prin aplicarea semnăturii şi a ştampilei umede.

b) procesele-verbale privind rezultatele numărării voturilor întocmite de birourile electorale în 2 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală), însoţite de formularele speciale, după caz, de actele de constatare a numărului buletinelor de vot (conţinutul mapelor BESV nr.1, cu excepţia exemplarelor de documente sistematizate pentru primărie).

2) Mapa CECE II nr.2 va conţine consecutiv:

a) raportul consiliului electoral de nivelul II în 3 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală, 1 exemplar pentru consiliul raional/UTA Găgăuzia, după caz, 1 exemplar pentru Primăria mun. Chişinău sau Bălţi);

b) cererile şi contestaţiile însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor, registrele de evidenţă a contestaţiilor, care se anexează la raportul CECE;

c) rapoartele birourilor electorale în 2 exemplare (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală), la care se anexează procesele-verbale privind pregătirea secţiei de votare pentru votare în ziua alegerilor (1 exemplar pentru instanţa de judecată, 1 exemplar pentru Comisia Electorală Centrală), fiind însoţite de:

- registrul cererilor alegătorilor privind votarea la locul aflării;

- registrul de transmitere a buletinelor de vot membrilor biroului electoral al secţiei de votare pentru a fi eliberate alegătorilor în cazul votării la locul aflării;

d) cererile şi contestaţiile, însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor, registrele de evidenţă a contestaţiilor, care se anexează la exemplarele rapoartelor birourilor electorale transmise instanţei de judecată.

3) Mapa CECE II nr.3 va conţine consecutiv:

a) hotărîri ale consiliului electoral de nivelul II cu anexele la ele;

b) hotărîri ale birourilor electorale cu anexele la ele.

În mapa CECE II nr.3 nu se includ hotărîrile adoptate cu privire la examinarea contestaţiilor.

Hotărîrile se întocmesc într-un singur exemplar. Pentru fiecare chestiune de pe ordinea de zi a şedinţei organului electoral respectiv se va emite o hotărîre. În cazul în care hotărîrea conţine mai multe anexe, fiecăreia dintre ele i se atribuie un număr (ex. „Anexa nr.1”, „Anexa nr.2” etc.). La solicitare, pot fi prezentate copiile autentificate de pe hotărîrile adoptate de organul electoral. Autentificarea copiilor hotărîrilor se va face prin aplicarea semnăturii preşedintelui CECE şi a ştampilei umede.

4) Mapa CECE II nr.4 va conţine consecutiv:

a) procesele-verbale ale şedinţelor consiliului electoral de nivelul II şi documentele anexate;

b) procesele-verbale ale şedinţelor birourilor electorale şi documentele anexate.

Procesul-verbal se întocmeşte într-un singur exemplar. Documentele examinate în cadrul şedinţei organului electoral respectiv se anexează la procesul-verbal, consecutiv chestiunilor de pe ordinea de zi.

11. Alte tipuri de documente şi materiale electorale (acte de predare-recepţionare a două exemplare ale listei electorale de bază, formularele listelor suplimentare şi cele pentru votarea la locul aflării, acte de predare-recepţionare a buletinelor de vot, ştampilelor, sigiliilor pentru urnele de vot etc., întocmite între organele electorale inferioare şi/sau autorităţile administraţiei publice locale, decizii, registre, cereri etc.) se îndosariază pe categorii şi se pun în mape nesigilate. Pe fiecare mapă va fi trecut tipul documentului.”;

9) punctele 12 şi 13 se abrogă;

10) Capitolul III va avea următorul cuprins:

III. ÎMPACHETAREA ŞI SIGILAREA DOCUMENTELOR ELECTORALE

14. Biroul electoral va împacheta şi sigila documentele electorale în felul următor:

a) buletinele de vot neutilizate şi anulate se împachetează şi se sigilează separat (1 pachet).

Buletinele de vot completate greşit de către alegătorii care au solicitat, a doua oară, un nou buletin se pun împreună cu buletinele neutilizate şi anulate;

b) buletinele de vot nevalabile se împachetează şi se sigilează separat (1 pachet);

c) buletinele de vot valabil exprimate pentru fiecare concurent electoral/opţiune („pentru” sau „contra”) se împachetează şi se sigilează separat (numărul pachetelor corespunde cu numărul concurenţilor electorali care au obţinut voturi valabil exprimate/în cazul referendumului, opţiunea „pentru” – 1 pachet; „contra” – 1 pachet).

Pentru a facilita evidenţa buletinelor de vot neutilizate şi anulate, nevalabile şi valabil exprimate, pe fiecare pachet sigilat se va înscrie categoria acestora, iar în cazul celor valabil exprimate se va indica numele, prenumele (denumirea) concurentului electoral/opţiunea „pentru” sau „contra”);

d) Buletinele de vot împachetate şi sigilate conform cerinţelor specificate la lit.a) – c) se vor pune în cutie (sac din hîrtie rezistentă) pe care se va înscrie tipul şi data desfăşurării scrutinului, denumirea şi numărul secţiei de votare, denumirea şi numărul circumscripţiei electorale de nivelul al doilea, tipul buletinelor de vot şi numărul pachetelor sigilate.

Exemplu: Alegerile prezidenţiale din ___ __________ 20__

Secţia de votare ________________ nr._____

Circumscripţia electorală __________________ nr._____

Buletinele de vot valabil exprimate _______ pachete

Buletinele de vot nevalabile 1 pachet

Buletine de vot neutilizate şi anulate 1 pachet;

e) listele electorale de bază, la care se anexează listele electorale pentru votarea la locul aflării împreună cu cererile privind solicitarea votării la locul aflării, certificatele medicale şi listele electorale suplimentare, în baza cărora au votat alegătorii, se pun într-o cutie (pachet), care se sigilează. Pe cutie (pachet) vor fi trecute tipul şi data scrutinului, denumirea şi numărul secţiei de votare, denumirea şi numărul circumscripţiei electorale de nivelul al doilea.

Exemplu: Alegerile prezidenţiale din ___ __________ 20__

Liste electorale de la secţia de votare _________ nr._____

Circumscripţia electorală __________________ nr._____

În cazul desfăşurării celui de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale, birourilor electorale ale secţiilor de votare li se vor restitui listele electorale, în baza actului de predare-recepţionare, de către consiliile electorale de nivelul II. La fel, birourile electorale vor primi noi formulare ale listei suplimentare şi pentru votarea la locul aflării;

f) certificatele pentru drept de vot în baza cărora au votat alegătorii, certificatele pentru drept de vot neutilizate şi anulate, actul de primire-predare a certificatelor pentru drept de vot, registrul de evidenţă a eliberării certificatelor pentru drept de vot şi actul de anulare a certificatelor, se pun într-o cutie (pachet) care se sigilează.”

11) la punctul 15, litera a):

cuvîntul „primăriei” se substituie cu textul „secretarului consiliului local”;

textul „indicat în mapa BESV nr.1 lit.a),” se substituie cu textul „prevăzut la pct.9 sbp.1) lit.a)”;

textul „indicat în mapa BESV nr.2 lit.a), specificate la pct.9” se substituie cu textul „prevăzut la pct.9 sbp.2) lit.a)”;

la litera b), după textul „enumerate la pct.9” se completează, prin virgulă, cu textul „precum şi cele prevăzute la pct.14”.

12) punctul 16:

la litera a), textul „cuprinse în mapele CECE II nr.1, nr.2 lit.a) şi b), nr.3 şi nr.4, enumerate la pct.11” se substituie cu textul „prevăzute la pct.10 sbp.1, sbp.2 lit.a) şi b), sbp.3) şi sbp.4)”;

la litera b), textul „cuprinse în mapele CECE II nr.1, nr.2, enumerate la pct.11” se substituie cu textul „prevăzute la pct.10 sbp.1), sbp.2)”;

la litera c), textul „(fără anexe)” se exclude;

13) punctul 18 se exclude;

14) punctul 20 se completează cu textul „în coroborare cu Legea nr.133 din 8 iulie 2011 privind protecţia datelor cu caracter personal.”;

15) Anexele nr.1-nr.5 la instrucţiune vor avea următorul cuprins:

 

 

Anexa nr.1

la Instrucţiunea privind modul de sistematizare,

împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor electorale după închiderea secţiilor

de votare la alegerile prezidenţiale şi referendumul

republican, aprobată prin hotărîrea CEC

nr.322 din 30 septembrie 2016

 

 

Modelul actului de constatare a numărului de buletine de vot

 

_____________________________________________________

(tipul şi data scrutinului)

 

ACT

de constatare a numărului de buletine de vot

 

Biroul electoral al secţiei de votare ___________________________________________

nr.______, în urma numărării buletinelor de vot, a constatat că acestea sînt cu ______ buletine

de vot mai _________________________________ decît numărul solicitat pentru tipărire, fiind:

(multe/puţine)

 

în total recepţionate ________ bucăţi în limba română şi ______ bucăţi în limba rusă

în total solicitate ________ bucăţi în limba română şi ________ bucăţi în limba rusă.

 

 

Membrii Biroului electoral

al secţiei de votare

 

_________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

L.Ş._________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 _________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 _________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 _________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 _________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 _________________

(semnătura)

____________________

(numele, prenumele)

 

„____” _________________ 20___

(data întocmirii actului)

 

 

 

Anexa nr.2

la Instrucţiunea privind modul de sistematizare,

împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor electorale după închiderea secţiilor

de votare la alegerile prezidenţiale şi referendumul

republican, aprobată prin hotărîrea CEC

nr.322 din 30 septembrie 2016

 

 

Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale

 

_____________________________________________________

(tipul şi data scrutinului)

 

ACT

de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale

 

Biroul electoral al secţiei de votare ___________________________________nr.____ a predat Secretarului consiliului local _______________________________ următoarele documente şi materiale electorale:

 

1) Procesul-verbal privind rezultatele numărării voturilor întocmit de biroul electoral al secţiei de votare (în total _______ file);

2) Raportul biroului electoral al secţiei de votare (în total ____ file);

3) Echipament logistic:

a) cabine pentru vot secret (în total ______ bucăţi),

b) cabine pentru persoane cu dizabilităţi (în total ____ bucăţi),

c) urne de vot staţionare: 80 litri (în total ____ bucăţi), 45 litri (în total ____ bucăţi),

d) urne de vot mobile (în total ____ bucăţi).

4) Alte documente şi materiale electorale ___________________________________________

 

____________________________________________________________________________

 

____________________________________________________________________________

 

Neconformităţi depistate la recepţionare: ________________________________________

 

____________________________________________________________________________

 

____________________________________________________________________________

 

 
A predat:

_______________________

(semnătura)

A recepţionat:

_______________________

(semnătura)

L.Ş.

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui,

(vicepreşedintelui/secretarului)

Biroului electoral al secţiei de votare)

L.Ş.

 

________________________

(numele, prenumele secretarului

consiliului local)

 

„_____” ___________________ 20___

(data întocmirii actului)

 

 

 

Anexa nr.3

la Instrucţiunea privind modul de sistematizare,

împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor electorale după închiderea secţiilor

de votare la alegerile prezidenţiale şi referendumul

republican, aprobată prin hotărîrea CEC

nr.322 din 30 septembrie 2016

 

Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale

 

_____________________________________________________

(tipul şi data scrutinului)

 

ACT

de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale

 

Biroul electoral al secţiei de votare _________________________________________ nr.____

a predat Consiliului electoral al circumscripţiei electorale ________________________ nr.____

următoarele documente (în original) şi materiale electorale:

 

1) Procesul-verbal privind rezultatele numărării voturilor întocmit de biroul electoral (în total

_______ file) şi formularul special (în total ____ file), după caz, actul de constatare a numărului

de buletine de vot (în total ____ file);

2) Raportul biroului electoral al secţiei de votare (în total _______ file) şi procesul-verbal privind

pregătirea secţiei de votare pentru votare în ziua alegerilor (în total __________________ file);

3) Cererile şi contestaţiile (în total ____ file), însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor (în total ____ file);

4) Registrul de evidenţă a contestaţiilor (în total _____________ file);

5) Procesele-verbale (în total ____ file) ale şedinţelor şi documentele anexate (în total ___ file);

6) Hotărîrile (altele decît cele asupra contestaţiilor) adoptate de biroul electoral (în total ______

file) şi documentele anexate (în total ________ file);

7) Buletinele de vot:

a) Buletinele de vot valabil exprimate ________ pachete;

b) Buletinele de vot nevalabile 1 pachet;

c) Buletinele de vot neutilizate şi anulate 1 pachet;

8) Listele electorale de bază la care se anexează cele pentru votarea la locul aflării (în total

_________ file), listele electorale suplimentare (în total ____ file);

9) Cererile privind solicitarea votării la locul aflării (în total ________ exemplare);

10) Certificatele medicale (în total _______ bucăţi);

11) Certificatele pentru drept de vot în baza cărora au votat alegătorii (în total ______________

bucăţi);

12) Certificatele pentru drept de vot neutilizate şi anulate (în total ____________ bucăţi);

13) Actul de primire-predare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ exemplare);

14) Actul de anulare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ file);

15) Ştampilele biroului electoral al secţiei de votare ( _____ de activitate, ____ metalică, _____

Anulat, _____ Retras, _____ Votat, _____ de securizare);

16) Tuşierele puse în cutii (pungi) aparte (în total ____ bucăţi);

17) Alte documente şi materiale electorale

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

Neconformităţi depistate la recepţionare: ________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

 

A predat:

 

_______________________

(semnătura)

A recepţionat:

 

_______________________

(semnătura)

L.Ş.

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui,

(vicepreşedintelui/secretarului)

Biroului electoral al secţiei de votare)

L.Ş.

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui,

(vicepreşedintelui/secretarului)

Consiliului electoral de circumscripţie)

 

„_____” ___________________ 20___

(data întocmirii actului)

 

 

 

Anexa nr.4

la Instrucţiunea privind modul de sistematizare,

împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor electorale după închiderea secţiilor

de votare la alegerile prezidenţiale şi referendumul

republican, aprobată prin hotărîrea CEC

nr.322 din 30 septembrie 2016

 

 

Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale

 

_____________________________________________________

(tipul şi data scrutinului)

 

АСТ

de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale

 

Consiliul electoral al circumscripţiei electorale ________________________________nr.____ a

predat Comisiei Electorale Centrale următoarele documente electorale (în original):

 

1) Procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării întocmit de consiliul electoral (în total

______ file);

2) Procesele-verbale privind rezultatele numărării voturilor întocmite de birourile electorale (în

total ____ exemplare) şi formularele speciale (în total _______ exemplare), după caz, actele de

constatare a numărului de buletine de vot (în total ________ exemplare) ale birourilor electorale

respective;

3) Raportul consiliului electoral de nivelul II (în total ______ file), rapoartele birourilor electorale

(în total ________ exemplare), însoţite de procesele-verbale privind pregătirea secţiei de votare

pentru votare în ziua alegerilor (în total ____ exemplare);

4) Ştampilele birourilor electorale ale secţiilor de votare (_______ de activitate, _____ metalică,

________ Anulat, ______ Retras, ______ Votat, ______ de securizare, în total ______ bucăţi);

5) Tuşierele puse în cutii (pungi) aparte (în total ____ bucăţi);

6) Sigilii pentru urne de vot neutilizate (în total ____ bucăţi);

7) Alte documente şi materiale electorale ___________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

Neconformităţi depistate la recepţionare: ________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

 

A predat:

_______________________

(semnătura)

 

A recepţionat:

_______________________

(semnătura)

 

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui,

(vicepreşedintelui/secretarului)

Consiliului electoral de circumscripţie)

 

________________________

(numele, prenumele membrului/

reprezentantului Comisiei

Electorale Centrale)

 

 

„_____” __________________ 20__

(data întocmirii actului)

 

 

 

Anexa nr.5

la Instrucţiunea privind modul de sistematizare,

împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor

şi materialelor electorale după închiderea secţiilor

de votare la alegerile prezidenţiale şi referendumul

republican, aprobată prin hotărîrea CEC

nr.322 din 30 septembrie 2016

 

Modelul actului de predare-recepţionare a documentelor electorale

_____________________________________________________

(tipul şi data scrutinului)

 

ACT

de predare-recepţionare a documentelor şi materialelor electorale

 

Consiliul electoral al circumscripţiei electorale _________________________ nr.____ a predat

instanţei de judecată ____________________________________________________________

următoarele documente (în original) şi materialele electorale:

 

1) Procesul-verbal privind totalizarea rezultatelor votării întocmit de consiliul electoral (în total __

file);

2) Procesele-verbale privind rezultatele numărării voturilor întocmite de birourile electorale (în total

___ exemplare) şi formularele speciale (în total ___ exemplare), după caz, actele de constatare

a numărului de buletine de vot (în total _______ exemplare) ale birourilor electorale respective;

3) Raportul consiliului electoral de nivelul II (în total ______ file), rapoartele birourilor electorale

(în total ________ exemplare), însoţite de procesele-verbale privind pregătirea secţiei de votare

pentru votare în ziua alegerilor (în total ____ exemplare), cererile şi contestaţiile (în total _____

exemplare), însoţite de hotărîrile adoptate cu privire la soluţionarea lor (în total _____________

exemplare), registrele de evidenţă a contestaţiilor (în total ____________________ exemplare);

4) Buletinele de vot* (valabil exprimate pentru fiecare concurent electoral; nevalabile, neutilizate

şi anulate) în total ________________ cutii (saci de hîrtie rezistentă);

5) Listele electorale de bază la care se anexează cele pentru votarea la locul aflării, listele

electorale suplimentare** (în total ____ pachete);

6) Cererile privind solicitarea votării la locul aflării (în total ____ exemplare);

7) Certificatele medicale (în total ____ bucăţi);

8) Certificatele pentru drept de vot în baza cărora au votat alegătorii (în total ___ bucăţi)*;

9) Certificatele pentru drept de vot neutilizate şi anulate (în total ____ bucăţi)*;

10) Actele de primire-predare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ exemplare);

11) Actele de anulare a certificatelor pentru drept de vot (în total ____ exemplare);

12) Alte documente şi materiale electorale __________________________________________

____________________________________________________________________________.

* După expirarea termenului de 6 luni, instanţa de judecată nimiceşte buletinele cu voturile valabil exprimate, buletinele nevalabile şi buletinele anulate, precum şi certificatele pentru drept de vot.

**Listele electorale se transmit de către instanţa de judecată, în termen de 10 zile de la confirmarea legalităţii alegerilor, registratorilor din cadrul autorităţilor publice locale pentru actualizarea datelor în Registrul de stat al alegătorilor.

 

 

A predat:

_______________________

(semnătura)

 

A recepţionat:

_______________________

(semnătura)

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui,

(vicepreşedintelui/secretarului)

Consiliului electoral de circumscripţie)

 

________________________

(numele, prenumele preşedintelui

instanţei de judecată/

judecătorului responsabil)

 

„_____” __________________ 20___ ”

(data întocmirii actului)

 

 

2. Hotărîrea şi Instrucţiunea privind modul de sistematizare, împachetare, sigilare şi transmitere a documentelor şi materialelor electorale după închiderea secţiilor de votare la alegerile prezidenţiale şi referendumul republican, cu modificările integrate în textul acesteia, se transmit pentru înregistrare Ministerului Justiţiei.

3. Prezenta hotărîre se publică pe pagina oficială a Comisiei Electorale Centrale şi în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

PREŞEDINTELE COMISIEI
ELECTORALE CENTRALEAlina RUSSU

 

SecretarVeaceslav Agrigoroae

 

Nr.1825. Chişinău, 25 septembrie 2018.