duminică, 23 ianuarie 2022
143/25.08.2021 Hotărâre cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Economice şi Digitalizării

H O T Ă R Â R E

cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei

 

nr. 143  din  25.08.2021

 

Monitorul Oficial nr.206-208/341 din 01.09.2021

 

* * *

În temeiul art.7 lit.b) din Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.252, art.412), cu modificările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

1) Regulamentul cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, conform anexei nr.1;

2) Structura aparatului central al Ministerului Economiei, conform anexei nr.2;

3) Organigrama aparatului central al Ministerului Economiei, conform anexei nr.3;

4) Lista autorităţilor administrative din subordinea Ministerului Economiei, conform anexei nr.4;

5) Lista instituţiilor publice în care Ministerul Economiei are calitatea de fondator, conform anexei nr.5;

6) Modificările ce se operează în unele hotărâri ale Guvernului, conform anexei nr.6.

2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Economiei în număr de 74 de unităţi, cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislaţiei.

3. În cadrul Ministerului Economiei activează doi secretari de stat, un secretar general al ministerului şi un colegiu.

4. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

 

PRIM-MINISTRU Natalia GAVRILIŢA

 

Contrasemnează:
Ministrul economiei Sergiu Gaibu
Ministrul finanţelor Dumitru Budianschi

 

Nr.143. Chişinău, 25 august 2021.

 

 

Anexa nr.1

la Hotărârea Guvernului

nr.143 din 25 august 2021

 

REGULAMENT

cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Regulamentul cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei (în continuare – Regulament) reglementează misiunea, domeniile de activitate, funcţiile şi drepturile, precum şi organizarea activităţii acestuia.

2. Ministerul Economiei (în continuare – Minister) este organul central de specialitate al administraţiei publice, care asigură realizarea politicii guvernamentale în domeniile de activitate ce îi sunt încredinţate.

3. Ministerul este persoană juridică de drept public, cu sediul în municipiul Chişinău, şi dispune de denumire, de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova, de conturi trezoreriale, precum şi de alte atribute specifice autorităţilor publice, stabilite în legislaţie.

4. În activitatea sa, Ministerul se conduce de Constituţia Republicii Moldova, Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern şi alte acte normative, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărârile şi dispoziţiile Guvernului, precum şi de prezentul Regulament.

 

II. MISIUNEA, DOMENIILE DE ACTIVITATE, FUNCŢIILE DE BAZĂ

ŞI DREPTURILE MINISTERULUI

5. Ministerul are misiunea de a analiza situaţia şi problemele din domeniile de activitate gestionate, de a elabora politici publice eficiente în domeniile prevăzute la punctul 6, de a monitoriza calitatea politicilor şi a actelor normative şi de a propune intervenţii justificate ale statului care urmează să ofere soluţii eficiente în domeniile de activitate, asigurând cel mai bun raport dintre rezultatele scontate şi costurile preconizate.

6. Ministerul realizează funcţiile stabilite de prezentul Regulament în următoarele domenii:

1) politici economice;

2) reglementarea mediului de afaceri şi a întreprinderilor mici şi mijlocii;

3) investiţii şi dezvoltare industrială;

4) politici de administrare a proprietăţii publice;

5) tehnologia informaţiei şi economie digitală;

6) infrastructura calităţii şi supravegherea pieţei;

7) cooperare economică internaţională şi politici comerciale.

7. Funcţiile de bază ale Ministerului sunt:

1) elaborarea analizelor ex ante, a documentelor de politici, proiectelor de acte normative în domeniile prevăzute la punctul 6, inclusiv a celor pentru asigurarea executării actelor normative şi decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, după publicarea acestora în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, în colaborare cu reprezentanţi relevanţi ai societăţii civile şi ai comunităţii de afaceri;

2) monitorizarea şi analiza evoluţiei social-economice a Republicii Moldova, elaborarea prognozelor principalilor indicatori macroeconomici pe termen mediu;

3) monitorizarea scorului şi a poziţiei Republicii Moldova în cadrul indicatorilor şi clasamentelor internaţionale care ţin de domeniile sale specifice şi elaborarea propunerilor de îmbunătăţire a acestora;

4) monitorizarea percepţiei cetăţenilor şi agenţilor economici cu privire la politicile publice, actele normative şi activitatea statului în domeniile de activitate specifice Ministerului şi elaborarea propunerilor de îmbunătăţire a acesteia;

5) monitorizarea calităţii politicilor publice şi actelor normative în domeniile de activitate specifice Ministerului, inclusiv în colaborare cu societatea civilă şi sectorul privat;

6) colaborarea, în conformitate cu legislaţia naţională, cu instituţii de profil din străinătate în domeniile prevăzute la punctul 6;

7) realizarea actelor normative şi implementarea tratatelor internaţionale ale Republicii Moldova în domeniile prevăzute la punctul 6, întocmirea rapoartelor privind executarea acestora;

8) examinarea şi avizarea proiectelor de acte normative elaborate de către alte autorităţi ale administraţiei publice şi remise spre examinare;

9) elaborarea şi prezentarea propunerilor de buget în domeniile prevăzute la pct.6, elaborarea planului anual de activitate, precum şi monitorizarea anuală a gradului de implementare prin elaborarea şi publicarea rapoartelor respective;

10) organizarea sistemelor de planificare, executare, evidenţă contabilă şi raportare a bugetului în cadrul Ministerului şi, după caz, în cadrul autorităţilor/instituţiilor bugetare din subordine;

11) coordonarea şi monitorizarea activităţii autorităţilor administrative din subordine şi a instituţiilor publice în care are calitatea de fondator;

12) exercitarea altor funcţii specifice.

8. Ministerul este învestit cu următoarele drepturi:

1) să solicite şi să primească de la alte ministere, autorităţi administrative centrale şi alte autorităţi publice, precum şi de la autorităţile administraţiei publice locale informaţiile necesare pentru îndeplinirea funcţiilor şi exercitarea atribuţiilor;

2) să creeze consilii consultative, comisii specializate, grupuri de lucru, cu antrenarea reprezentanţilor altor ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice, ai administraţiei publice locale, a reprezentanţilor mediului academic, ai societăţii civile, ai mediului de afaceri şi a specialiştilor în domeniu pentru elaborarea proiectelor de acte normative, documentelor de politici publice, efectuarea expertizelor şi acordarea consultaţiilor, precum şi pentru examinarea altor chestiuni ce ţin de domeniile specifice de activitate;

3) să elaboreze proiecte de dezvoltare în domeniile de competenţă;

4) să colaboreze cu autorităţile administraţiei publice locale în vederea implementării politicii statului în domeniile încredinţate şi a soluţionării problemelor comune;

5) să prezinte Guvernului propuneri privind înfiinţarea, reorganizarea sau dizolvarea unor autorităţi administrative aflate în subordinea sa, precum şi a unor instituţii publice în care are calitatea de fondator, pentru asigurarea realizării misiunii şi îndeplinirii funcţiilor sale;

6) să delege, în caz de necesitate, în mod discreţionar, unele funcţii autorităţilor administrative din subordine, precum şi instituţiilor publice în care are calitatea de fondator, dacă acest fapt nu contravine legislaţiei;

7) să abroge acte ce contravin legislaţiei emise de către autorităţile administrative din subordine şi de către instituţiile publice în care are calitatea de fondator;

8) să înainteze, în conformitate cu legislaţia, acţiuni în regres împotriva funcţionarilor publici şi a personalului angajat care au cauzat prejudicii proprietăţii publice şi bugetului de stat;

9) să solicite accesul şi să obţină gratuit, prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect), informaţii statistice, financiare, fiscale, economice, juridice şi de altă natură;

10) să încheie tratate internaţionale în condiţiile legii;

11) să exercite controlul asupra folosirii eficiente a mijloacelor bugetare şi extrabugetare pentru funcţionarea sa regulamentară;

12) să elaboreze şi să aprobe instrucţiuni şi indicaţii metodice în chestiunile ce ţin de competenţa sa, precum şi acte normative înregistrate în modul şi condiţiile prevăzute de legislaţie;

13) să prezinte Guvernului demersuri privind necesitatea suspendării acţiunii unor acte normative şi administrative sau decizii ale autorităţilor administraţiei publice ce contravin legislaţiei;

14) să exercite alte drepturi în temeiul actelor normative speciale ce reglementează relaţiile în domeniile de activitate încredinţate.

 

III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII MINISTERULUI

9. Conducerea Ministerului este exercitată de către ministru, care:

1) determină obiectivele şi direcţiile strategice de activitate ale Ministerului, pornind de la Programul de activitate al Guvernului, şi stabileşte căile de realizare a acestora;

2) asigură executarea legilor, a decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, a hotărârilor Parlamentului, a ordonanţelor, a hotărârilor şi a dispoziţiilor Guvernului, precum şi îndeplinirea funcţiilor ce decurg din prevederile prezentului Regulament şi din alte acte normative;

3) aprobă programele şi planurile de activitate ale Ministerului, precum şi rapoartele privind realizarea acestora;

4) asigură coordonarea, supravegherea şi controlul activităţii administraţiei publice în domeniile de activitate încredinţate Ministerului pentru realizarea misiunii şi îndeplinirea funcţiilor acestuia;

5) organizează sistemul de control intern managerial;

6) participă, cu drept de vot deliberativ, la şedinţele Guvernului şi votează chestiunile de pe ordinea de zi;

7) decide asupra elaborării şi prezintă Guvernului spre examinare proiecte de acte normative ce ţin de domeniile de activitate încredinţate Ministerului;

8) expune opinii privind proiectele de acte normative elaborate de către alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice, precum şi referitor la alte chestiuni examinate în cadrul şedinţelor Guvernului;

9) semnează avize la proiectele de acte normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului, elaborate de către alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice, precum şi contrasemnează hotărârile şi ordonanţele adoptate de Guvern în cazurile stabilite de lege;

10) negociază şi semnează tratate internaţionale în modul stabilit de Legea nr.595/1999 privind tratatele internaţionale ale Republicii Moldova;

11) emite ordine în mod unipersonal şi în limitele competenţei sale, asigurând controlul executării acestora;

12) stabileşte domeniile de activitate ale secretarilor de stat, precum şi modul de înlocuire a acestora;

13) aprobă regulamentele subdiviziunilor Ministerului;

14) numeşte în funcţii publice, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici, în condiţiile legii;

15) angajează şi eliberează din funcţie personalul contractual în condiţiile legislaţiei muncii;

16) conferă grade de calificare funcţionarilor publici, acordă stimulări şi aplică sancţiuni disciplinare în condiţiile legii;

17) prezintă Guvernului spre examinare şi aprobare propuneri de constituire, reorganizare sau dizolvare a structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului, în limitele alocaţiilor prevăzute în bugetul de stat pentru întreţinerea Ministerului;

18) prezintă Guvernului spre examinare propuneri cu privire la regulamentul de organizare şi funcţionare, structura şi efectivul-limită ale autorităţilor administrative din subordinea Ministerului;

19) numeşte în funcţii, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu (de muncă) ale conducătorilor şi adjuncţilor structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului, cu excepţia cazurilor în care aceasta ţine de competenţa Guvernului, în temeiul actelor normative speciale;

20) reprezintă Ministerul, fără un mandat special, în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi ai mediului de afaceri, cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;

21) aprobă sau modifică statul de personal şi schema de încadrare a Ministerului, în limitele fondului de retribuire a muncii şi ale efectivului-limită stabilit de Guvern;

22) exercită alte competenţe care îi sunt atribuite în conformitate cu legislaţia.

10. În cadrul Ministerului activează doi secretari de stat, care deţin funcţie de demnitate publică, precum şi un secretar general al ministerului, care este funcţionar public de conducere de nivel superior, numit în funcţie pe criterii de profesionalism în conformitate cu Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.

11. Secretarii de stat şi secretarul general al ministerului se subordonează ministrului.

12. Conform ordinului ministrului privind stabilirea domeniilor de activitate, secretarul de stat:

1) participă la determinarea obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului în domeniile de care este responsabil;

2) participă la elaborarea programelor şi a planurilor de activitate ale Ministerului, a rapoartelor despre realizarea lor în domeniile de care este responsabil;

3) propune iniţierea proiectelor de acte normative în domeniile de care este responsabil, în conformitate cu obiectivele şi direcţiile strategice stabilite de ministru;

4) exercită împuternicirile ministrului de conducere a Ministerului, în cazul lipsei ministrului sau al imposibilităţii exercitării de către acesta a împuternicirilor sale, fapt despre care se înştiinţează Prim-ministrul;

5) participă la şedinţele Guvernului, cu drept de vot consultativ, în cazul în care este delegat de către ministru şi în alte cazuri stabilite de legislaţie;

6) reprezintă Ministerul, în baza delegaţiei ministrului, în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;

7) exercită alte atribuţii delegate de către ministru.

13. Secretarul general al ministerului asistă ministrul în activitatea de conducere a Ministerului prin realizarea legăturilor funcţionale dintre conducerea Ministerului şi corpul de funcţionari publici, dintre subdiviziunile interne ale aparatului central al Ministerului, precum şi dintre ministru şi structurile organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului.

14. Secretarul general al ministerului:

1) asigură elaborarea obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului, precum şi elaborarea calitativă a programelor şi a planurilor Ministerului;

2) coordonează activitatea subdiviziunilor aparatului central al Ministerului în vederea realizării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului;

3) coordonează activitatea structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului şi asigură conlucrarea operativă dintre ministru şi conducătorii acestora;

4) asigură monitorizarea, evaluarea şi raportarea executării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului;

5) controlează executarea actelor normative care au fost iniţiate de Minister;

6) asigură elaborarea proiectelor de acte normative, este responsabil de calitatea lor sub aspectul respectării cerinţelor legale privind elaborarea, fundamentarea, avizarea, consultarea publică, expertiza şi definitivarea acestora;

7) asigură avizarea proiectelor de acte normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului, elaborate de către alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice;

8) exercită alte atribuţii de serviciu şi responsabilităţi specifice în conformitate cu prezentul Regulament ori încredinţate de ministru.

15. În cazul lipsei sau al imposibilităţii îndeplinirii atribuţiilor de către unul dintre secretarii de stat, ministrul decide prin ordin înlocuirea acestuia cu celălalt secretar de stat sau, dacă acesta lipseşte ori este în imposibilitate de îndeplinire a atribuţiilor, de către secretarul general al ministerului.

16. În cazul lipsei sau al imposibilităţii îndeplinirii atribuţiilor de către secretarul general al ministerului, împuternicirile acestuia sunt exercitate de către un funcţionar public de conducere din cadrul Ministerului, desemnat în conformitate cu ordinul ministrului.

17. Ministrul, secretarii de stat, secretarul general al ministerului, conducătorii subdiviziunilor aparatului central al Ministerului, în limitele împuternicirilor atribuite, poartă răspundere pentru deciziile luate şi pentru activitatea Ministerului.

18. În cadrul Ministerului se instituie un colegiu, compus din ministru (preşedintele colegiului), secretarii de stat, secretarul general al ministerului, conducători ai subdiviziunilor interne ale aparatului central al Ministerului, precum şi conducători ai structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a organului de specialitate şi alte persoane.

19. Componenţa numerică şi nominală a colegiului se aprobă de ministru şi nu poate depăşi 15 persoane.

20. În componenţa colegiului, la propunerea ministrului, pot fi incluşi şi reprezentanţi ai altor autorităţi publice centrale, precum şi reprezentanţi ai mediului academic, ai mediului de afaceri şi ai societăţii civile.

21. Colegiul examinează în şedinţele sale chestiuni privind organizarea activităţii Ministerului în vederea promovării politicii în domeniul de activitate gestionat, soluţionării problemelor stringente, elaborării şi realizării pronosticurilor de perspectivă şi de scurtă durată, actele acestuia având caracter de recomandare. De asemenea, colegiul discută chestiuni ce ţin de activitatea autorităţilor administrative din subordinea Ministerului, examinează proiectele actelor normative, ia în dezbatere rapoartele şi dările de seamă ale conducătorilor de subdiviziuni ale Ministerului şi ale autorităţilor administrative din subordine.

22. În activitatea sa, colegiul se conduce de regulamentul propriu, aprobat prin ordin al ministrului.

23. În îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul este asistat de un cabinet, a cărui activitate este reglementată de lege.

24. Corespondenţa Ministerului este semnată de ministru, secretarii de stat, secretarul general al ministerului şi persoane cu funcţii de răspundere abilitate cu acest drept prin ordin al ministrului.

25. Semnăturile pe actele oficiale ale Ministerului sunt aplicate de ministru, secretarii de stat, secretarul general al ministerului şi persoane cu funcţii de răspundere abilitate, inclusiv cu utilizarea semnăturii electronice.

26. Ministerul colaborează cu Parlamentul în cadrul comisiilor parlamentare şi şedinţelor plenare, inclusiv prin reprezentantul Guvernului în Parlament, cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu mediul de afaceri şi societatea civilă.

27. În cadrul Ministerului pot fi create comisii şi grupuri de lucru, care sunt convocate pentru examinarea şi soluţionarea unor chestiuni specifice. La lucrările comisiilor pot fi antrenaţi specialişti din diferite domenii.

 

 

Anexa nr.2

la Hotărârea Guvernului

nr.143 din 25 august 2021

 

STRUCTURA

aparatului central al Ministerului Economiei

 

Ministru

Cabinetul ministrului (cu statut de serviciu)

Secretari de stat

Secretar general al ministerului

Direcţia analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor

Serviciul audit intern

Serviciul probleme speciale

Secţia analiză şi prognozare macroeconomică

Direcţia dezvoltarea mediului de afaceri

Secţia reglementarea mediului de afaceri

Secţia politici de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi comerţ

Secţia politici de atragere a investiţiilor şi dezvoltare industrială

Direcţia politici în domeniul tehnologiei informaţiei şi economiei digitale

Direcţia cooperare economică internaţională

Secţia regimuri comerciale şi Organizaţia Mondială a Comerţului

Secţia relaţii economice externe

Direcţia infrastructura calităţii şi supravegherea pieţei

Secţia metrologie, standardizare şi evaluarea conformităţii

Serviciul protecţia consumatorilor şi supravegherea pieţei

Direcţia management instituţional

Serviciul financiar-administrativ

Serviciul juridic

Serviciul managementul documentelor

Serviciul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor

Serviciul resurse umane

Serviciul informare şi comunicare cu mass-media

 

 

Anexa nr.3

la Hotărârea Guvernului

nr.143 din 25 august 2021

 

ORGANIGRAMA

aparatului central al Ministerului Economiei

 

 

 

Anexa nr.4

la Hotărârea Guvernului

nr.143 din 25 august 2021

 

LISTA

autorităţilor administrative din subordinea Ministerului Economiei

 

1. Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei

 

 

Anexa nr.5

la Hotărârea Guvernului

nr.143 din 25 august 2021

 

LISTA

instituţiilor publice în care Ministerul Economiei

are calitatea de fondator

 

1. Instituţia Publică Centrul Naţional de Acreditare din Republica Moldova (MOLDAC)

2. Instituţia Publică Institutul Naţional de Metrologie

3. Instituţia Publică Institutul de Standardizare din Moldova

4. Instituţia Publică Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii

5. Instituţia Publică Unitatea de Implementare a Proiectului Băncii Mondiale de Ameliorare a Competitivităţii

 

[Pct.6 abrogat prin Hot.Guv. nr.440 din 22.12.2021, în vigoare 23.01.2022]

 

 

Anexa nr.6

la Hotărârea Guvernului

nr.143 din 25 august 2021

 

MODIFICĂRILE

ce se operează în unele hotărâri ale Guvernului

 

1. Pe tot parcursul textului Hotărârii Guvernului nr.896/2005 cu privire la Unitatea de implementare a grantului acordat de Guvernul Japoniei (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.119-122, art.986), cu modificările ulterioare, cuvintele „Ministerul Economiei şi Comerţului”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „Ministerul Economiei”, la forma gramaticală corespunzătoare.

 

2. Pe tot parcursul textului Hotărârii Guvernului nr.538/2007 cu privire la crearea Organizaţiei pentru dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.70-73, art.571), cuvintele „Ministerul Economiei şi Comerţului”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „Ministerul Economiei”, la forma gramaticală corespunzătoare.

 

3. Hotărârea Guvernului nr.77/2013 privind reorganizarea Întreprinderii de Stat „Centrul de Acreditare în Domeniul Evaluării Conformităţii Produselor” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr.22-25, art.117), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) în hotărâre:

a) la punctul 2, cuvintele „Ministerului Economiei şi Infrastructurii” se substituie cu cuvintele „Ministerului Economiei”;

b) la punctele 3 şi 7, cuvintele „Ministerul Economiei şi Infrastructurii” se substituie cu cuvintele „Ministerul Economiei”;

2) la punctul 12 subpunctul 8) din Regulament, cuvintele „Ministerului Economiei şi Infrastructurii” se substituie cu cuvintele „Ministerului Economiei”.

 

4. Pe tot parcursul textului Regulamentului pentru organizarea şi funcţionarea Institutului de Standardizare din Moldova, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.969/2016 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2016, nr.265-276, art.1052), cu modificările ulterioare, cuvintele „Ministerul Economiei şi Infrastructurii” se substituie cu cuvintele „Ministerul Economiei”.

 

5. La punctul 3 din hotărâre şi la punctul 2 din anexa nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.1089/2017 cu privire la organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.440, art.1213), cu modificările ulterioare, cuvintele „Ministerului Economiei şi Infrastructurii” se substituie cu cuvintele „Ministerului Economiei”.