duminică, 11 august 2024
464/23.05.2018 Hotărîre pentru aprobarea Regulamentului privind ţinerea Registrului de stat al controalelor

H O T Ă R Î R E

pentru aprobarea Regulamentului privind ţinerea

Registrului de stat al controalelor

 

nr. 464  din  23.05.2018

 

Monitorul Oficial nr.167-175/515 din 25.05.2018

 

* * *

Notă: Pe tot parcursul textului hotărârii şi al Regulamentului:
cuvintele „avansată calificată”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvântul „calificată”, la forma gramaticală corespunzătoare;
textul „Legea nr.131 din 8 iunie 2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător”, la orice formă gramaticală, se substituie cu textul „Legea nr.131/2012 privind controlul de stat”, la forma gramaticală corespunzătoare, conform Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024

 

În temeiul prevederilor art.XXVII alin.(4) din Legea nr.230 din 23 septembrie 2016 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2016, nr.369-378, art.755), art.9 alin.(1) şi (2) din Legea nr.131 din 8 iunie 2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.181-184, art.595), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă Regulamentul privind ţinerea Registrului de stat al controalelor (se anexează).

2. Organele de control specificate în anexa la Legea nr.131/2012 privind controlul de stat, în termen de o lună de la publicarea prezentei hotărîri, îşi vor desemna angajaţii cu drept de acces la Registrul de stat al controalelor şi vor solicita Cancelariei de Stat asigurarea lor cu semnătura electronică calificată în vederea asigurării accesului acestora la Registru.

3. Prevederile prezentei hotărîri se aplică de către organele de control cu respectarea prevederilor Legii nr.131/2012 privind controlul de stat, inclusiv a prevederilor art.1 alin.(3)-(6) din legea menţionată.

4. Organele de control asigură utilizarea Registrului de stat al controalelor la înregistrare, supraveghere şi raportarea controalelor conform prevederilor Legii nr.131/2012 privind controlul de stat.

Serviciul Fiscal de Stat şi Serviciul Vamal asigură interconexiunea sistemelor informaţionale proprii, în care înregistrează informaţii privind planificarea şi efectuarea controalelor, cu Registrul de stat al controalelor, pentru asigurarea schimbului de date în vederea furnizării electronice în acesta a datelor necesare efectuării şi evidenţei controalelor.

Agenţia Servicii Publice, în vederea furnizării electronice în Registrul de stat al controalelor a datelor necesare evidenţei, planificării şi efectuării controalelor, asigură:

1) în cooperare cu Cancelaria de Stat, interconexiunea sistemelor informaţionale pe care le deţine cu Registrul de stat al controalelor;

2) realizarea altor acţiuni corespondente acţiunilor ce urmează a fi întreprinse de către Cancelaria de Stat pentru asigurarea schimbului de date.

Autorităţile administraţiei publice, inclusiv organele de control, care deţin sisteme informaţionale în care înregistrează date necesare planificării sau efectuării controalelor asigură, la solicitarea Cancelariei de Stat, interconexiunea acestor sisteme cu Registrul de stat al controalelor, pentru asigurarea schimbului de date în vederea furnizării electronice în acesta a datelor necesare planificării şi efectuării controalelor.

5. Autorităţile publice centrale de reglementare abilitate cu funcţii de control, conform anexei la Legea nr.131/2012 privind controlul de stat, utilizează Registrul de stat al controalelor la înregistrarea, supravegherea şi raportarea controalelor, în măsura în care aceasta nu contravine prevederilor legale privind activitatea de control şi supraveghere a autorităţilor respective.

În cazul în care prevederile legale privind activitatea de control şi supraveghere a autorităţilor publice centrale de reglementare abilitate cu funcţii de control prevăd utilizarea de către acestea a unor sisteme informaţionale proprii de evidenţă a controalelor, aceste autorităţi furnizează în Registrul de stat al controalelor, inclusiv prin interconexiunea cu propriile sisteme informaţionale de evidenţă a controalelor, informaţii privind înregistrarea, supravegherea şi raportarea controalelor.

6. Cancelaria de Stat, în termen de 6 luni de la data publicării prezentei hotărîri:

1) va asigura ajustarea şi punerea în funcţiune a Registrului de stat al controalelor conform rigorilor Legii nr.131/2012 privind controlul de stat şi ale Regulamentului privind ţinerea Registrului de stat al controalelor şi va asigura accesul on-line direct al organelor de control la sistemul informaţional automatizat respectiv, inclusiv prin asigurarea angajaţilor acestora cu drept de acces la Registrul de stat al controalelor cu semnătura electronică calificată;

2) va asigura revizuirea Sistemului informaţional automatizat „Registrul de stat al controalelor” corespunzător prevederilor Legii nr.131/2012 privind controlul de stat şi ale Regulamentului privind ţinerea Registrului de stat al controalelor, care va reprezenta o platformă informatică comună, va interacţiona cu Registrul de stat al unităţilor de drept şi alte registre de stat relevante ce conţin date cu privire la activitatea agenţilor economici necesare controlului şi va facilita automatizarea evidenţei controalelor efectuate şi furnizarea tuturor informaţiilor ce ţin de realizarea controalelor;

3) în limitele competenţelor sale, va asigura utilizarea Sistemului informaţional automatizat „Registrul de stat al controalelor” de către organele de control şi va monitoriza modul de implementare de către acestea, în vederea respectării prevederilor Legii nr.131/2012 privind controlul de stat.

7. Cancelaria de Stat asigură realizarea de instruiri periodice şi acordarea asistenţei metodologice pentru organele de control privind utilizarea Registrului de stat al controalelor.

8. Cancelaria de Stat anunţă organele de control vizate despre finalizarea ajustării Registrului de stat al controalelor şi funcţionalitatea acestuia pentru domeniile sale de competenţă şi informează suplimentar despre obligativitatea înregistrării, supravegherii şi raportării controalelor doar cu utilizarea corespunzătoare a Registrului.

9. Organele de control continuă să utilizeze registrele proprii de evidenţă a controalelor pînă la data asigurării funcţionalităţii depline a Registrului de stat al controalelor pentru acestea.

Din momentul începerii utilizării Registrului de stat al controalelor la înregistrarea, supravegherea şi raportarea controalelor, obligaţia de ţinere a registrelor controalelor de către organele de control încetează.

10. Instituirea şi asigurarea funcţionării Registrului de stat al controalelor se efectuează din contul şi în limitele mijloacelor alocate Cancelariei de Stat din contul bugetului de stat, precum şi din contul mijloacelor speciale prevăzute de lege.

11. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.147 din 25 februarie 2013 „Pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.131/2012 privind controlul de stat” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr.41, art.182).

PRIM-MINISTRUPavel FILIP

 

Contrasemnează:
Ministrul economiei şi infrastructuriiChiril Gaburici

 

Nr.464. Chişinău, 23 mai 2018.

 

 

Aprobat

prin Hotărîrea Guvernului

nr.464 din 23 mai 2018

 

Notă: În Regulament pe tot parcursul textului, cuvintele „operator tehnico-tehnologic”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „administrator tehnic”, la forma gramaticală corectă, conform Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024

 

REGULAMENT

privind ţinerea Registrului de stat al controalelor

 

Capitolul I

DISPOZIŢII GENERALE

1. Regulamentul privind ţinerea Registrului de stat al controalelor (în continuare – Regulament) stabileşte procedurile şi mecanismul de înregistrare şi evidenţă a controalelor de stat asupra activităţii de întreprinzător, de ţinere, funcţionare şi utilizare a Registrului de stat al controalelor, precum şi a bazei de date şi sistemului informaţional în care sînt stocate şi prelucrate datele cu privire la controalele planificate şi cele inopinate, efectuate de organele de control de stat asupra activităţii de întreprinzător.

2. Scopul prezentului Regulament constă în sporirea transparenţei acţiunilor de control prin furnizarea către toate persoanele interesate a informaţiilor aferente controalelor efectuate de organele de control, asigurarea realizării atribuţiilor Cancelariei de Stat de monitorizare a controalelor, precum şi în garantarea respectării prevederilor Legii nr.131/2012 privind controlul de stat.

3. Noţiunile utilizate în prezentul Regulament au semnificaţia prevăzută în art.2 din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat.

Totodată, se definesc după cum urmează următoarele noţiuni:

documente aferente controalelor – toate documentele ce ţin de realizarea controlului, inclusiv: plan, delegaţie, proces-verbal de control, deciziile şi alte acte administrative ale organului de control referitoare la controale, explicaţiile persoanelor supuse controlului, contestaţiile acestor persoane, deciziile instanţelor de judecată în privinţa controalelor;

persoană interesată – persoană fizică sau juridică care practică activitate de întreprinzător şi este pasibilă de control, care este supusă controlului sau la care s-a efectuat controlul şi ale cărei drepturi, libertăţi şi interese legitime ar putea fi afectate într-o oarecare măsură de hotărîrile luate în procesul de pregătire şi efectuare a controlului.

4. Registrul de stat al controalelor (în continuare – Registru) reprezintă o resursă informaţională publică specializată, care asigură evidenţa centralizată a informaţiei sistematizate referitoare la toate acţiunile privind controalele de stat, planificate şi inopinate, precum şi cele privind controalele în cadrul procedurii de eliberare a actului permisiv şi/sau licenţei efectuate de organele de control de stat asupra activităţii de întreprinzător, indicate în anexa la Legea nr.131/2012 privind controlul de stat, precum şi a informaţiei referitoare la rezultatele controalelor respective.

Registrul de stat al controalelor interacţionează şi efectuează schimbul de date necesare cu Registrul de stat al contravenţiilor în cazul constatării contravenţiei în cadrul sau în urma controlului de stat.

[Pct.4 completat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

5. Informaţiile stocate în Registru, reglementate de legislaţia cu privire la controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător şi de legislaţia privind activitatea de control şi supraveghere a autorităţilor publice de reglementare abilitate cu funcţii de control, cu excepţia informaţiilor atribuite prin lege la categoria celor cu accesibilitate limitată, sînt accesibile tuturor persoanelor interesate prin intermediul portalului controale.gov.md.

Cancelaria de Stat are acces la toate informaţiile introduse în Registru imediat după înregistrarea lor.

6. Documentele aferente controalelor (planul controalelor, delegaţia de control, procesul-verbal de control) devin accesibile şi vizibile tuturor persoanelor interesate imediat după înregistrarea lor în Registru, cu excepţia cazului prevăzut la pct.28.

Documentele aferente controalelor indicate la alineatul întîi se întocmesc on-line, direct în Registru, iar în cazul întocmirii lor iniţial pe hîrtie, acestea se introduc în Registru, de regulă, în ziua semnării lor, dar nu mai tîrziu decît în a doua zi lucrătoare.

Documentele aferente controalelor au un model unic pentru toate organele de control şi corespund prevederilor anexei la prezentul Regulament.

7. Prevederile pct.6, în partea ce se referă la planul controalelor şi delegaţia de control, nu se aplică controalelor operaţiunilor de transport, precum şi controalelor vehiculelor rutiere, materialului rulant, aeronavelor şi navelor.

 

Capitolul II

ŢINEREA REGISTRULUI

8. Registrul se ţine în formă electronică, în limba de stat şi reprezintă un ansamblu de obiecte informaţionale, cu utilizarea sistemului informaţional în modul şi în condiţiile prevăzute de lege.

9. Subiecţi ai raporturilor juridice apărute ca rezultat al instituirii şi ţinerii Registrului sînt:

1) statul, în calitate de proprietar al Registrului;

2) Cancelaria de Stat, în calitate de posesor şi deţinător al Registrului;

3) Instituţia publică „Serviciul Tehnologia Informaţiei şi Securitate Cibernetică”, în calitate de administrator tehnic al Registrului;

4) organele de control indicate în anexa la Legea nr.131/2012 privind controlul de stat, în calitate de furnizori, registratori şi destinatari ai datelor Registrului;

5) persoanele fizice şi juridice care practică activitate de întreprinzător şi sînt pasibile controlului, care sînt supuse controlului sau la care s-a efectuat controlul, precum şi orice persoană care doreşte să acceseze şi să vizualizeze datele din Registru, în limita accesibilităţii informaţiilor din Registru, în calitate de destinatari ai Registrului.

10. Introducerea datelor în Registru se efectuează de către organele de control prin înscrierea directă de către acestea a datelor respective în obiectele informaţionale ale Registrului de pe portalul https://rsc.gov.md/RSC/, în termenele stabilite de Legea nr.131/2012 privind controlul de stat şi în conformitate cu prezentul Regulament.

11. Datele se introduc în Registru în ordine cronologică, ceea ce asigură posibilitatea obţinerii datelor cu privire la controalele efectuate pentru o etapă determinată de timp.

12. Interacţiunea informaţională dintre organele de control şi Cancelaria de Stat în scopul ţinerii Registrului se efectuează prin utilizarea în comun a bazei de date electronice plasate pe portalul controale.gov.md şi prin utilizarea serviciilor sistemului de poştă electronică al autorităţilor administraţiei publice pe subdomenul „@gov.md” (în continuare – poştă electronică).

13. Documentele ce ţin de realizarea controalelor, în baza cărora se fac înscrierile în Registru, se elaborează în format electronic în Registru, cu respectarea cerinţelor faţă de documentul electronic prevăzute de cadrul normativ privind semnătura electronică şi documentul electronic. Documentele ce ţin de realizarea controlului, după caz, pot fi imprimate din Registru şi semnate olograf.

14. Registrul conţine următoarele categorii de informaţii:

1) informaţia cu privire la planurile controalelor;

2) informaţia cu privire la controalele planificate efectuate şi rezultatele acestora;

3) informaţia cu privire la controalele inopinate efectuate şi rezultatele acestora;

4) informaţia cu privire la controalele în cadrul procedurii de eliberare a actului permisiv şi/sau a licenţei;

5) informaţia cu privire la agenţii economici pasibili controlului, inclusiv datele de contact (telefon, poştă electronică) şi obiectele de control deţinute;

6) informaţia cu privire la criteriile de risc şi analiza lor;

7) informaţia cu privire la listele de verificare.

[Pct.14 completat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

15. Organele de control, în calitate de furnizori şi registratori ai datelor Registrului, sînt obligate:

1) să efectueze înscrieri în Registru, în conformitate cu Legea nr.131/2012 privind controlul de stat şi cu prevederile prezentului Regulament;

2) să realizeze măsuri de asigurare a exactităţii datelor Registrului şi de protecţie a acestora împotriva distrugerii întîmplătoare sau neautorizate, a modificării, denunţării sau împotriva oricărei alte acţiuni ilegale la introducerea datelor în Registru.

16. Informaţiile care se înregistrează obligatoriu în Registru de către organele de control sînt:

1) denumirea (numele) persoanei şi obiectului supuse controlului şi punctajul curent de risc atribuit;

2) numărul şi data aprobării planului controalelor, iar în cazul controlului inopinat – data şi numărul notei de motivare;

3) numărul, data şi ora emiterii delegaţiei de control;

4) durata controlului;

5) tipul controlului;

6) scopul şi aspectele care urmează să fie supuse controlului;

7) data introducerii informaţiei privind controlul efectuat.

[Pct.16 completat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

17. Pentru a asigura corectitudinea înregistrării controalelor în Registru, precum şi pentru verificarea respectării de către organele de control a legislaţiei cu privire la controalele de stat asupra activităţii de întreprinzător, Cancelaria de Stat, în calitate de autoritate responsabilă de monitorizare a controalelor, monitorizează, analizează şi apreciază modul de înregistrare în Registru şi datele înregistrate de către organele de control cu privire la controale.

În cazul depistării unor erori, inexactităţi sau neconcordanţe în documentele sau datele introduse în Registru, nerespectarea planului controalelor sau încălcări în operarea cu Registrul, Cancelaria de Stat informează despre aceasta organul de control respectiv, solicitînd înlăturarea neajunsurilor într-un termen de pînă la 30 de zile.

18. Modificările în datele Registrului se efectuează de către organul de control. Împreună cu datele modificate, în Registru se introduce informaţia referitoare la înregistrarea modificărilor operate şi la documentele aferente controlului în baza cărora a fost adoptată decizia de modificare.

 

Capitolul III

PROCEDURILE ADMINISTRATIVE

 

Secţiunea 1

Informaţia privind planurile controalelor

19. În realizarea funcţiilor de control prin efectuarea de controale planificate, organele de control, conform anexei la Legea nr.131/2012 privind controlul de stat, se conduc, la efectuarea controalelor, de planul controalelor.

20. Planul controalelor conţine următoarele date, care se înregistrează în Registru:

1) anul pentru care se planifică efectuarea controalelor;

2) denumirea (numele) persoanelor supuse controlului pe parcursul anului respectiv;

3) codul fiscal al persoanelor supuse controlului;

4) obiectul controlului şi adresa amplasării acestuia;

 

[Subpct.5) pct.20 abrogat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

6) trimestrul în care este preconizat controlul persoanei indicate;

61) domeniile de competenţă ale organului de control pentru care se planifică controale;

7) menţiunea despre efectuarea controalelor planificate comune, în cazul în care două sau mai multe organe de control au decis exercitarea unor controale în comun.

Persoanele care urmează a fi supuse controlului se înregistrează în planul controalelor în ordine descrescătoare a punctajului de risc – de la cel mai înalt grad de risc la cel mai scăzut – punctajul fiind acordat în baza criteriilor de risc aprobate prin metodologia corespunzătoare. Până la aprobarea planului, prioritatea şi ordinea persoanelor din plan (identificată conform punctajului de risc) poate fi revizuită şi modificată dacă aceasta o impun particularităţile sezoniere într-un domeniu de control, resursele disponibile, graficul de lucru al organului de control pe parcursul anului şi de alte circumstanţe relevante.

[Pct.20 modificat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

21. Planificarea anuală a controalelor se face în baza analizei riscurilor conform metodologiei sectoriale de analiză a riscurilor, pe domenii de control.

În cazul în care un organ de control are mai multe domenii de control, planul anual al controalelor reflectă toate domeniile de competenţă şi indică dacă la o persoană/obiect urmează să fie desfăşurate controale combinate pe câteva domenii simultan.

Planul anual final al controalelor se elaborează în baza versiunii planului, generate automatizat de Registru, care se supune examinării suplimentare de către organul de control.

[Pct.21 modificat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

22. Planul controalelor se introduce în Registru doar după aprobarea acestuia prin decizia conducătorului organului de control. Planul controalelor aprobat se introduce în Registru la data aprobării lui, dar nu mai tîrziu de 20 noiembrie a anului în curs.

În maximum 5 zile lucrătoare de la aprobarea planului controalelor şi introducerea acestuia în Registru, organul de control este obligat să contrapună, în mod electronic, în Registru, planul propriu al controalelor cu planurile controalelor ale celorlalte organe de control, în scopul de a identifica unităţile/agenţii economici care se regăsesc în diferite planuri şi de a coordona efectuarea controalelor comune, precum şi de a introduce ajustările necesare în ordinea de executare a planului.

În cazul în care potenţialul control comun vizează un obiect cu un punctaj de risc mai mic în planul unuia dintre organele de control, în detrimentul unor obiecte din acelaşi plan cu un punctaj de risc mai mare, planificate pentru unul sau mai multe trimestre anterioare decît primul, se consideră că efectuarea controlului comun afectează principiul realizării controlului în bază de analiză a riscurilor şi dispunerea acestuia este inoportună.

Ca urmare a coordonării controalelor comune, organele de control identifică data efectuării acestora. Informaţiile cu privire la data stabilită pentru efectuarea controalelor comune şi organul/organele împreună cu care acestea urmează să se efectueze se introduc în Registru, fiind accesibile şi vizibile doar pentru organele de control vizate şi Cancelaria de Stat.

Organul de control înregistrează în Registru planul controalelor pînă la data de 1 decembrie a anului în curs şi doar după contrapunerea şi, după caz, coordonarea acestuia cu planurile altor organe de control, conform prevederilor prezentului punct.

După data de 1 decembrie se interzice modificarea planului controalelor înregistrat în Registru, în partea ce se referă la informaţiile indicate la pct.20 subpct.1)-6). Modificarea planului controalelor după data de 1 decembrie se admite doar în partea ce vizează informaţiile indicate la pct.20 subpct.7) şi doar pînă la data de 31 decembrie a anului în curs.

Accesul la planul controalelor înregistrat în Registru este liber, cu excepţiile prevăzute de prezentul punct. Planul controalelor înregistrat în Registru se publică atît pe pagina web a organului de control, cît şi pe portalul public controale.gov.md.

23. Cancelaria de Stat, în termen de 10 zile lucrătoare de la data de 1 decembrie a anului în curs, analizează planurile controalelor introduse în Registru şi, în cazul în care identifică suprapuneri ale controalelor la aceiaşi agenţi economici în acelaşi trimestru, sesizează, prin poşta electronică, organele de control corespunzătoare şi le recomandă identificarea, de comun acord, a datei în care va avea loc controlul comun.

În termen de 3 zile de la recepţionarea sesizării Cancelariei de Stat, organele de control:

1) identifică data controlului comun şi o introduc în Registru;

2) în cazul în care efectuarea controlului comun nu este oportună şi/sau afectează substanţial eficienţa controlului, transmit Cancelariei de Stat o notă comună de argumentare, semnată de conducerea ambelor organe.

24. Controalele în cadrul zonelor economice libere şi parcurilor industriale se înregistrează în Registru în baza unui plan al controalelor distinct şi consolidat, corespunzător unei zone economice libere şi parc industrial.

Planul controalelor pentru anul următor în cadrul zonelor economice libere şi parcurilor industriale se întocmeşte de către Ministerul Dezvoltării Economice şi Digitalizării, în baza propunerilor prezentate acestuia pînă la 1 noiembrie a anului în curs de către organele de control.

Planificarea controalelor în cadrul zonelor economice libere şi parcurilor industriale se realizează în baza analizei criteriilor de risc în Registru, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor pct.21 şi 22.

Planul controalelor în cadrul zonelor economice libere şi parcurilor industriale se înregistrează în Registru doar după aprobarea sa de către Guvern. În procesul de întocmire a planului anual de control, organul de control verifică dacă în plan se regăsesc rezidenţi ai zonelor economice libere sau ai parcurilor industriale ori obiecte de control din zone economice libere sau parcuri industriale. Până la înregistrarea planului anual de control, organul de control întocmeşte lista acestor persoane/obiecte şi o transmite autorităţii competente pentru a fi incluse în planul consolidat pentru fiecare zonă economică liberă sau parc industrial aferent.

[Pct.24 modificat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

25. Organele de control sînt în drept să efectueze controale planificate doar după înregistrarea planului controalelor în Registru şi publicarea acestuia conform pct.22 alineatul şapte.

26. Organele de control nu sînt în drept să modifice ordinea controalelor planificate după înregistrarea şi publicarea planului controalelor şi/sau să efectueze controale planificate în cazul în care acestea nu au fost incluse în plan.

Prin derogare de la prevederile alineatului întîi, în cazul controalelor comune, sistemul informaţional, la survenirea datei stabilite pentru efectuarea controlului comun, permite înregistrarea de către organele de control care efectuează controlul a informaţiilor cu privire la controlul comun efectuat, indiferent de ordinea înregistrată a controalelor planificate.

În cazul iniţierii controlului comun la o persoană inclusă în planul controalelor, dacă încă nu s-a realizat controlul planificat la această persoană, organul de control va anula controlul planificat pentru anul curent, pentru domeniul aferent controlului comun efectuat după efectuarea controlului comun, şi va ajusta ordinea de executare a planului în mod corespunzător.

 

Secţiunea a 2-a

Informaţia privind controalele planificate efectuate

27. În Registru se includ următoarele informaţii cu privire la un control planificat iniţiat:

1) datele din planul controalelor, prevăzute la pct.20, referitoare la controlul concret iniţiat, precum şi numărul şi data actului prin care a fost aprobat planul;

2) datele privind delegaţia de control, întocmită conform art.20 alin.(2) din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat, ora emiterii ei şi numele complet al persoanei care a semnat delegaţia;

3) data expedierii delegaţiei de control în vederea notificării controlului, în cazul în care notificarea are loc;

4) durata controlului;

5) data introducerii informaţiei privind controlul iniţiat.

28. Delegaţiile de control şi datele prevăzute la pct.27 subpct.2) devin accesibile şi vizibile persoanei interesate doar din data iniţierii controlului, în cazul:

1) controalelor inopinate;

2) controalelor efectuate în baza Legii nr.50/2013 cu privire la controalele oficiale pentru verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate şi bunăstare a animalelor;

3) controalelor privind respectarea actelor normative în domeniul muncii, securităţii şi sănătăţii în muncă;

4) controalele efectuate în baza Legii nr.1515/1993 privind protecţia mediului înconjurător, în domeniul protecţiei mediului şi folosirii raţionale a resurselor naturale;

5) controalele efectuate în baza Legii nr.162/2023 privind supravegherea pieţei şi conformitatea produselor.

[Pct.28 modificat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

29. Datele controlului planificat iniţiat, specificate la pct.27 subpct.1)-4) se introduc în Registru de către organul de control în termen de pînă la 5 zile lucrătoare de la data expedierii delegaţiei de control, dar nu mai tîrziu de data începerii controlului.

La încheierea controlului, organele de control sînt obligate să introducă în Registru informaţia specificată la pct.27 subpct.5) şi procesul-verbal de control. În cazul întocmirii pe suport de hîrtie a procesului-verbal de control, copia electronică a acestuia se include în Registrul de stat al controalelor în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data emiterii lui.

 

Secţiunea a 3-a

Informaţia cu privire la efectuarea controalelor inopinate

30. Registrul conţine şi informaţia cu privire la controalele inopinate iniţiate.

31. Informaţia din Registrul cu privire la un control inopinat iniţiat conţine următoarele date:

1) datele privind delegaţia de control, conform art.20 alin.(2) din Legea 131 din 8 iunie 2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător, precum şi numele complet al persoanei care a semnat delegaţia;

2) temeiul/temeiurile efectuării controlului, în conformitate cu art.19 alin.(1) din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat;

3) datele privind nota de motivare, cu ataşarea acesteia în Registru şi respectarea prevederilor alineatului doi;

4) data introducerii în Registru a informaţiei privind controlul efectuat.

În cazul controalelor inopinate în domeniul raporturilor de muncă şi siguranţei ocupaţionale iniţiate în baza unei petiţii, datele privind autorul petiţiei se introduc în Registru, dar sînt accesibile şi vizibile doar Cancelariei de Stat şi organului de control care iniţiază controlul, sub condiţia păstrării confidenţialităţii lor.

Datele prevăzute la alineatul întîi devin accesibile şi vizibile persoanelor interesate, altele decît Cancelaria de Stat şi organul de control, din momentul începerii controlului.

32. Datele prevăzute la pct.31 subpct.1)-3) se introduc în Registru pînă la data începerii controlului inopinat.

 

Secţiunea a 4-a

Informaţia despre rezultatele controalelor planificate şi inopinate

33. După efectuarea controalelor planificate şi inopinate, organul de control completează Registrul cu informaţii despre rezultatele acestora.

34. Informaţia din Registrul cu privire la rezultatul unui control efectuat conţine informaţia din procesul-verbal de control, şi anume:

1) denumirea completă a organului de control, numele complet şi funcţia persoanelor care au efectuat controlul;

2) datele cu privire la delegaţia de control şi temeiul efectuării controlului;

3) denumirea completă/numele persoanei supuse controlului şi identificarea obiectului de control;

4) tipul controlului;

5) lista de verificare aplicată;

6) datele privind toate aspectele, documentele, bunurile, încăperile, produsele, utilajele şi obiectele de altă natură care au fost supuse controlului, relevante în scopul controlului;

7) constatările şi rezultatele controlului;

8) referinţa expresă la prevederile actelor normative pe care le-a încălcat persoana supusă controlului;

9) copiile documentelor examinate care confirmă încălcările prevederilor actelor normative constatate de organul de control, ale altor documente întocmite în cadrul controlului;

10) datele privind durata controlului;

11) explicaţiile în scris ale persoanei supuse controlului şi/sau ale angajaţilor acesteia;

12) prescripţii/indicaţii obligatorii, care prevăd măsuri necesare pentru înlăturarea încălcărilor şi atingerea rezultatului scontat;

121) recomandări facultative privind modalităţile de înlăturare a neconformităţilor şi evitarea acestora în viitor, dacă este cazul.

13) datele despre verificarea executării prescripţiilor aplicate;

14) aplicarea măsurilor restrictive, după caz;

15) constatarea contravenţiilor sau altor tipuri de încălcări prevăzute de lege, cu indicarea sancţiunii prevăzute de lege, după caz.

Avînd în vedere particularităţile tehnice ale documentului electronic, în Registru, rubrica „Date despre verificarea executării prescripţiei” se întocmeşte ca un document electronic separat, care, din punct de vedere juridic, reprezintă parte integrantă a procesului-verbal de control.

35. După încheierea controlului, în Registru, la procesul-verbal de control se ataşează copiile scanate ale documentelor, explicaţiile scrise ale persoanei supuse controlului şi/sau ale angajaţilor acesteia şi ale altor materiale ce ţin de controlul în cauză şi care au fost anexate la procesul-verbal de control.

36. Procesul-verbal de control se întocmeşte în regim on-line în Registru şi se semnează cu semnătură electronică calificată de către toţi inspectorii şi de persoana supusă controlului. O versiune electronică identică a procesului-verbal de control se transmite persoanei supuse controlului, direct din Registru, la poşta sa electronică.

În cazul constatării unei contravenţii în cadrul efectuării controlului de stat, inspectorul bifează rubrica din procesul-verbal de control cu privire la constatarea contravenţiei şi completează rubricile procesului-verbal cu privire la constatarea contravenţiei sau al deciziei asupra cauzei contravenţionale. După semnarea procesului-verbal de control, Registrul exportă automatizat informaţia în partea ce ţine de constatarea contravenţiei în Registrul de stat al contravenţiilor, prin interconexiunea sistemelor informaţionale. Procesul-verbal de control substituie procesul-verbal cu privire la contravenţie şi are regim juridic şi forţă juridică similară dacă în el se constată fapta contravenţională.

În situaţia în care, în urma constatării contravenţiei, se stabilesc măsuri de remediere prevăzute la art.461 alin.(4) din Codul contravenţional al Republicii Moldova nr.218/2008 în vederea conformării contravenientului cu cerinţele legale, aceste măsuri şi termenul realizării acestora se expun în planul de remediere.

Procesul-verbal de control în format electronic care nu a fost semnat de persoana supusă controlului se transmite acesteia prin orice modalitate care permite organului de control confirmarea recepţionării procesului-verbal de către persoana controlată.

Comunicarea şi recepţionarea procesului-verbal semnat cu semnătură electronică calificată la adresa electronică indicată de persoana supusă controlului se consideră comunicare la sediul acesteia.

În cazul în care, din motive tehnice, întocmirea în regim on-line în Registru a procesului-verbal de control nu este posibilă, acesta se întocmeşte cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor alineatului doi şi aplicarea art.28 din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat.

[Pct.36 modificat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

37. La încheierea controlului, organele de control sînt obligate să includă în Registrul de stat al controalelor informaţia de la pct.27 subpct.5), procesul-verbal de control.

În cazul întocmirii pe suport de hîrtie a procesului-verbal de control şi a notei de motivare a controlului inopinat, copiile electronice ale acestora, semnate corespunzător, se includ în Registru în ziua emiterii acestora sau nu mai tîrziu de cel mult 5 zile lucrătoare de la această dată.

[Pct.37 modificat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

38. În cazul întocmirii unui proces-verbal de control adiţional, acesta se înregistrează cu respectarea procedurii de întocmire a procesului-verbal de control, inclusiv a celor de semnare şi de anexare a documentelor.

În procesul-verbal adiţional se indică numărul iniţial şi data procesului-verbal, iar în partea constatatoare se reflectă poziţiile modificate. Poziţiile care nu au suportat modificări se completează cu o linie continuă.

39. Întocmirea şi înregistrarea unui proces-verbal suplimentar, conex procesului-verbal de control iniţial, se realizează cu respectarea procedurii de întocmire a procesului-verbal de control, inclusiv a celor de semnare şi de anexare a documentelor.

În procesul-verbal suplimentar se indică informaţiile cu privire la faptul verificării, cu date despre procesul-verbal de control iniţial, constatările în urma verificării şi măsurile aplicate.

Procesul-verbal suplimentar se înregistrează în Registru ca anexă la procesul-verbal de control iniţial.

40. În cazul declarării nulităţii rezultatelor controlului, organul de control introduce în Registru informaţiile cu privire la nulitatea rezultatelor controlului şi la actul prin care această nulitate a fost stabilită, precum şi, după caz, la actul irevocabil care constată această nulitate, cu ataşarea lor la Registru.

Informaţia cu privire la nulitatea rezultatelor controlului se introduce în Registru în termen de pînă la 5 zile lucrătoare de la data emiterii actului irevocabil prin care această nulitate a fost stabilită.

41. În cazul controalelor comune, fiecare organ de control întocmeşte o delegaţie de control şi un proces-verbal de control proprii, pe care le introduce în Registru conform procedurii stabilite de Legea nr.131/2012 privind controlul de stat şi prezentul Regulament.

Procesele-verbale de control emise în cadrul controlului comun se întocmesc prin coordonare reciprocă între organele de control care au participat la efectuarea controlului comun, şi conţin următoarele:

1) organul de control în comun cu care s-a desfăşurat controlul;

2) numele, prenumele inspectorilor care au participat din partea fiecărui organ de control;

3) numărul şi data procesului-verbal de control emis de organul de control în comun cu care s-a desfăşurat controlul.

 

Secţiunea a 5-a

Informaţia despre controalele în cadrul procedurii

de eliberare a actului permisiv şi/sau licenţei

42. Înregistrarea controalelor iniţiate în cadrul procedurii de eliberare a actului permisiv şi/sau a licenţei se realizează conform regulilor stabilite pentru controalele inopinate.

43. La iniţierea controalelor prevăzute la pct.42, în Registru se introduc următoarele informaţii:

1) datele privind solicitarea, organul emitent al actului permisiv/licenţei de efectuare a controlului, cu ataşarea copiei acesteia la Registru;

2) datele privind solicitarea de emitere a actului permisiv/licenţei, inclusiv numărul şi data de înregistrare a acestuia/acesteia la organul emitent;

3) data introducerii informaţiei privind controlul efectuat.

 

Secţiunea a 6-a

Informaţia cu privire la agenţii economici pasibili controlului

44. Fiecare organ de control introduce în Registru lista tuturor persoanelor pasibile de control în domeniile sale de competenţă.

45. Informaţiile cu privire la persoanele pasibile de control cuprind următoarele date:

1) datele privind denumirea completă/numele persoanei supuse controlului;

2) codul fiscal al persoanei;

3) codul Clasificatorului activităţilor din economia Moldovei specific activităţii desfăşurate;

4) sediul/adresa subdiviziunii/unităţii controlate şi codul acesteia;

5) datele de contact;

6) datele privind controalele efectuate la persoana respectivă, cu indicarea perioadei controlului, tipului acestuia şi rezultatele controlului.

46. Cancelaria de Stat asigură interconexiunea Registrului cu Registrul de stat al unităţilor de drept în vederea menţinerii informaţiei actualizate privind înregistrarea/radierea persoanelor supuse controlului, identificarea acesteia, activitatea economică desfăşurată, date de contact etc.

47. În cazul în care o persoană are în calitate de activităţi declarate/înregistrate activităţi din domenii diferite, aceasta se înregistrează ca subiect pasibil de control pe lista fiecărui organ de control competent să verifice respectarea legilor în domeniul respectiv.

 

Secţiunea a 7-a

Informaţia cu privire la criteriile de risc şi analiza lor,

precum şi cu privire la listele de verificare

48. Planificarea controalelor se efectuează cu utilizarea informaţiilor generate de Registru în urma analizei criteriilor de risc conform formulei stabilite de metodologia sectorială. În cazul în care Registrul nu asigură suficient analiza criteriilor de risc, aceasta se face manual şi este complementară informaţiei oferite de Registru.

49. Organele de control au obligaţia să introducă în Registru, ţinînd cont de specificul fiecărui domeniu de control şi de prevederile metodologiilor sectoriale, informaţiile cu privire la:

1) criteriile de risc, punctele pentru acestea şi ponderea lor;

2) surse exterioare, terţe pentru identificarea criteriilor de risc.

50. Organele de control, în termen de pînă la 5 zile lucrătoare de la aprobare, conform prevederilor Legii nr.131/2012 privind controlul de stat, dar nu mai tîrziu de data publicării lor în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, înregistrează în Registru listele de verificare pentru efectuarea controlului în domeniul său de control.

Informaţiile cu privire la listele de verificare înregistrate în Registru, cuprind:

1) numărul listei de verificare, al actului prin care aceasta a fost aprobată şi al Monitorului Oficial al Republicii Moldova în care a fost publicată;

2) conţinutul listei de verificare publicate în Monitorul Oficial al Republicii Moldova;

3) numele complet al persoanei care a aprobat lista de verificare şi funcţia acesteia;

4) alte date stabilite pentru introducerea în listele de verificare, conform cerinţelor de reglementare a acestora aprobate de Guvern.

Informaţiile cu privire la listele de verificare sînt publice şi liber accesibile.

51. În cadrul fiecărui control efectuat, organul de control bifează în listele de verificare înregistrate doar întrebările care au fost adresate/verificate în cadrul controlului.

52. Registrul asigură soluţia electronică de analiză a criteriilor de risc conform metodologiilor sectoriale aprobate şi implementate de organele de control.

 

Capitolul IV

PĂSTRAREA ŞI RESTABILIREA ÎNREGISTRĂRILOR

DIN REGISTRU. CONTROLUL ŞI RESPONSABILITATEA

53. Organele de control sînt responsabile de autenticitatea informaţiilor introduse în Registru.

54. Organele de control asigură respectarea termenelor de întocmire a planurilor controalelor, a altor documente ce se referă la controalele efectuate, precum şi de introducere în Registru a informaţiilor prevăzute în Legea nr.131/2012 privind controlul de stat şi în prezentul Regulament.

55. Organele de control şi Cancelaria de Stat asigură protecţia şi păstrarea informaţiei care constituie secret comercial, precum şi a altor informaţii apărate prin lege, care le-au devenit cunoscute în procesul ţinerii Registrului.

56. După introducerea informaţiilor în Registru sau la expirarea termenelor stabilite pentru introducerea datelor respective, fişierele în format electronic completate de către organele de control sînt păstrate de administratorul tehnic al sistemului informaţional al Registrului în arhiva electronică, pentru un termen de 7 ani.

Documentele arhivate electronic în Registru nu pot fi supuse modificărilor.

[Pct.56 modificat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

57. În caz de disfuncţionalitate a Registrului, organul de control întocmeşte documentele aferente controlului conform modelului generat de Registru şi aprobat prin anexa la prezentul Regulament şi are obligaţia ca, în termen de pînă la 2 zile lucrătoare de la data reluării activităţii Registrului, să introducă în Registru documentele întocmite, în ordinea semnării lor.

Dacă Registrul a fost disfuncţional o perioadă mai mare de o săptămînă, organul de control introduce materialele în Registru în termene restrînse, fără a admite însă întîrzierea din neglijenţă sau intenţionată a introducerii lor în Registru.

În perioada de disfuncţionalitate a Registrului, organul de control ţine manual evidenţa controalelor efectuate şi a rezultatelor acestora.

Cancelaria de Stat monitorizează respectarea prevederilor prezentului punct de către organele de control şi, după caz, le sesizează în vederea înlăturării erorii sau neconformităţii admise.

În perioada de disfuncţionalitate a Registrului, organele de control prezintă Cancelariei de Stat, la solicitare, informaţii privind controalele efectuate şi evidenţa ţinută.

Nerespectarea prevederilor prezentului punct atrage răspunderea disciplinară.

58. Administratorul de sistem/infrastructură va gestiona sistemele operaţionale (administrare de sistem), sistemul informaţional, bazele de date, copierea de rezervă/restabilirea, resursele de reţea.

Funcţiile administratorului de sistem/infrastructură i se atribuie administratorului tehnic.

[Pct.58 în redacţia Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

59. Înregistrările Registrului pot fi restabilite de către administratorul tehnic, la solicitarea posesorului, integral sau parţial, în baza copiilor de rezervă disponibile ale fişierelor electronice completate, iar dacă documentele respective nu s-au păstrat – în baza copiilor acestora pe suport de hîrtie de care dispun organele de control sau Cancelaria de Stat. Organele de control şi, după caz, Cancelaria de Stat transmit în format electronic administratorului tehnic al Registrului forma scanată a copiilor documentelor pe suport de hîrtie pe care le deţin, necesare pentru restabilirea înregistrărilor din Registru.

[Pct.59 modificat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

60. Restabilirea înregistrărilor stocate în Registru se efectuează sub supravegherea persoanei care exercită controlul intern în cadrul Cancelariei de Stat asupra ţinerii lui.

61. Ţinerea Registrului este supusă controlului intern şi extern, în conformitate cu prevederile art.31 din Legea nr.71/2007 cu privire la registre şi art.311 din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat. Controlul intern se efectuează de persoana desemnată în condiţiile legii. Persoanele responsabile de înregistrarea datelor în Registru sînt obligate să prevină accesul neautorizat la datele stocate în acestea şi să întreprindă acţiuni în vederea neadmiterii cazurilor de utilizare ilegală, modificare sau nimicire a datelor respective.

62. Persoanele responsabile de înregistrarea datelor în Registru sînt obligate să nu divulge informaţia care constituie secret comercial şi alte informaţii apărate prin lege, la care au avut acces în legătură cu exercitarea atribuţiilor funcţionale, inclusiv după încetarea activităţii în cadrul organului de control, Cancelariei de Stat sau al administratorului tehnic al Registrului. Pentru încălcarea clauzei de confidenţialitate, persoanele vinovate poartă răspundere în conformitate cu legislaţia civilă, contravenţională sau penală, după caz.

63. În cazul producerii incidentelor de securitate aferente datelor cu caracter personal în cadrul Registrului, Cancelaria de Stat, cu suportul tehnic al administratorului tehnic, întreprinde măsurile necesare pentru depistarea sursei de producere a incidentului, efectuează analiza acestuia şi înlătură cauzele incidentului de securitate, cu informarea, în termen de 72 de ore de la momentul producerii incidentului de securitate, a Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal.

 

Capitolul V

ACCESUL LA REGISTRU, PROTEJAREA DREPTURILOR

PERSOANELOR SUPUSE CONTROLULUI

64. Persoanele responsabile de înregistrarea datelor în Registru au acces la baza de date a Registrului în scopul efectuării operaţiunilor de introducere a datelor, căutare, selectare, analiză, extragere, imprimare etc. a informaţiei. În scopul asigurării acestui acces, Cancelaria de Stat transmite persoanelor respective semnături electronice calificate pentru asigurarea accesului acestora la baza de date electronică a Registrului, care vor permite efectuarea procedurilor enumerate.

65. Persoanele responsabile de înregistrarea datelor în Registru sînt limitate în dreptul de a modifica informaţii deja înregistrate în baza electronică de date a Registrului. În cazul depistării unor erori sau inexactităţi în documentele sau datele introduse în Registru, în baza deciziei conducătorului organului de control, persoanele respective efectuează modificările necesare şi introduc în Registru informaţia cu privire la înregistrarea modificărilor şi la documentele aferente controlului în baza cărora a fost adoptată decizia de modificare.

66. Accesul în mod electronic al persoanei supuse controlului la informaţia din Registru se realizează prin semnătură electronică.

Persoana supusă controlului dispune de cabinet personal în cadrul Registrului de stat al controalelor, ce permite comunicarea, transmiterea, încărcarea, semnarea documentelor aferente controlului şi informarea inspectorului despre prezentarea probelor în scopul executării prescripţiei.

[Pct.66 modificat prin Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]

 

67. Autorităţile administraţiei publice, altele decît Cancelaria de Stat şi organele de control, pot accesa datele indicate la pct.16, în limita necesară pentru exercitarea funcţiilor şi atribuţiilor stabilite de lege.

68. Accesul altor persoane decît organele de control la datele ce se conţin în Registru este garantat şi gratuit, dar numai în regim de vizualizare şi în limitele prevăzute de legislaţia cu privire la accesul la informaţie, secretul de stat, secretul comercial şi cu privire la registre, de prezentul Regulament, precum şi de tratatele internaţionale din domeniu la care Republica Moldova este parte.

69. Constituie informaţii publice şi pot fi accesate în mod liber din Registru informaţiile cu privire la planul controalelor, delegaţia de control, nivelul de risc al persoanelor supuse controlului şi/sau al obiectelor controlului, listele de verificare, rapoartele anuale ale organelor de control privind activitatea de control desfăşurată, obiectivele şi indicatorii de performanţă ale organelor de control.

70. Soluţia informatică a bazei de date electronice a Registrului permite identificarea unei persoane supuse controlului după următoarele criterii: denumirea (numele) persoanei supuse controlului, codul fiscal, adresa unităţii la care se desfăşoară controlul.

71. În scopul protejării drepturilor persoanelor supuse controlului, portalul controale.gov.md conţine un compartiment separat, care permite persoanelor interesate să prezinte Cancelariei de Stat petiţii, declaraţii, comunicări, sesizări şi alte informaţii cu privire la presupusele abuzuri, ilegalităţi sau încălcări ale principiilor prevăzute de Legea nr.131/2012 privind controlul de stat din partea organelor abilitate cu funcţii de control sau din partea persoanelor din cadrul acestora.

72. Informaţiile din Registru pot fi accesate prin intermediul portalului controale.gov.md într-o perioadă de 3 ani de la înregistrarea acestora în Registru. După expirarea termenului de 3 ani, accesul la informaţiile indicate se poate realiza prin solicitarea lor de la Cancelaria de Stat.

73. Prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul Registrului se efectuează în conformitate cu prevederile Legii nr.133/2011 privind protecţia datelor cu caracter personal.

În condiţiile prezentului Regulament, datele cu caracter personal se prelucrează exclusiv în măsura în care sînt necesare scopului prestabilit al controlului de stat asupra activităţii de întreprinzător, conform competenţelor atribuite organelor competente, asigurîndu-se un nivel de securitate şi confidenţialitate adecvat în ceea ce priveşte riscurile prezentate de prelucrare şi caracterul datelor, conform principiilor stabilite de legislaţia privind protecţia datelor cu caracter personal.

Controlul asupra conformităţii operaţiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal se efectuează de Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal, în condiţiile prevăzute de legislaţia privind protecţia datelor cu caracter personal. În cadrul controalelor efectuate, Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal i se oferă suportul necesar şi i se asigură accesul la informaţiile necesare relevante controlului respectării legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal.

 

 

Anexă

la Regulamentul privind ţinerea

Registrului de stat al controalelor

 

Formularele documentelor aferente controalelor

 

I. PROCES-VERBAL DE CONTROL

 

 

Antetul organului de control

(Denumirea organului de control)

 

 

PROCES-VERBAL DE CONTROL

nr._____ din ______________

 

□ Iniţial

□ Adiţional la procesul-verbal de control nr.______ din _________________________________

 

Numele complet şi funcţia persoanelor care au efectuat controlul: ________________________

_____________________________________________________________________________

 

Date cu privire la delegaţia de control:______________________________________________

Tipul controlului şi temeiul efectuării lui:

□ Planificat

 Temei al controlului: _____________________________________ ______________________

(numărul planului controalelor, data aprobării şi locul publicării)

 

□ Inopinat

Temei al controlului: _____________________________________________________________

(prevederea aplicabilă a art.19 din Legea nr.131/2012 privind controlul

de stat şi nota de motivare, cu indicarea datei la care a fost

întocmită şi nr. de file)

 

 Denumirea completă/numele persoanei supuse controlului şi identificarea obiectului de control (unitatea supusă controlului):

_____________________________________________________________________________

 

Domeniul de activitate supus controlului:_____________________________________________

 

Lista de verificare aplicată: ________________________________________________________

 

Întrebările la care s-a constatat neconformarea cu cerinţele legale (s-a răspuns cu „Nu”):

1. Întrebarea verificată: ____________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

explicaţii/comentarii şi referinţa legală:________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

2. Întrebarea verificată: _____________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

explicaţii/comentarii şi referinţa legală:_________________________________________________

_________________________________________________________________________________

 

Date privind toate aspectele, documentele, bunurile, încăperile, produsele, utilajele şi obiectele de altă natură care au fost supuse controlului şi, după caz, ridicate în cadrul controlului, relevante scopului controlului:

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Constatările şi rezultatele controlului:_______________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Referinţa expresă la prevederile actelor normative pe care le-a încălcat persoana supusă controlului:

_______________________________________________________________________________

 

Copiile documentelor examinate care confirmă încălcarea legii, ale altor documente întocmite în cadrul controlului:

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Durata controlului (cu indicarea datelor în care a avut loc efectuarea controlului şi a numărului de zile, dacă termenul a fost suspendat şi temeiul suspendării, după caz): _________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Explicaţiile/obiecţiile în scris ale persoanei supuse controlului şi/sau ale angajaţilor acesteia:

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Recomandări facultative privind modalităţile de înlăturare a neconformităţilor şi evitarea acestora în viitor, dacă este cazul:_________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Prescripţia:

Indicaţii obligatorii, care prevăd măsurile necesare pentru înlăturarea încălcărilor (stabilite în partea prescriptivă) şi rezultatul scontat, după caz: __________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Prevederile normative în temeiul cărora au fost emise indicaţiile: _________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Termenul în care urmează a fi înlăturate încălcările: ___________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Măsuri restrictive aplicate, după caz (cu argumentarea necesităţii aplicării măsurii alese):__________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Date despre verificarea executării prescripţiei

 

☐ Încălcările au fost înlăturate de către persoana controlată.

☐ A fost întocmit un proces-verbal suplimentar.

 

Data: ________________

 

Semnăturile inspectorilor:

____________________________________________

(numele, prenumele)

 

____________________________________________

(numele, prenumele)

 

 

 

________________________

 (semnătura)

 

________________________

 (semnătura)

 

Procesul-verbal de control se contestă prin cerere prealabilă în termen de 30 de zile de la data la care persoanei supuse controlului i-a fost comunicat sau notificat actul administrativ individual. Cererea se depune la sediul autorităţii publice emitente şi se examinează în cadrul Consiliului pentru soluţionarea disputelor în cadrul organului de control sau direct în instanţa de judecată, în cazul aplicării măsurilor restrictive sau a sancţiunilor care au ca efect suspendarea completă sau parţială a activităţii de întreprinzător ori imposibilitatea practicării acesteia de către persoana supusă controlului, în condiţiile Codului administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018.

_____________________________________________________________________________

 

Contravenţia constatată/contravenţiile constatate sau alte tipuri de încălcări prevăzute de lege, cu indicarea sancţiunii prevăzute de lege, după caz:___________________________________________________

 

 

 

 

 

Decizia privind examinarea contravenţiei în temeiul constatării

personale a agentului constatator

 

1. Data încheierii: ________________________, ora: ___________________

Locul încheierii: _______________________________________________

 

2. Agentul constatator (persoana competentă să soluţioneze cauza):

Calitatea: _____________________________________________________

Numele:________________________________ Prenumele: ____________________________

Denumirea autorităţii pe care o reprezintă: __________________________________________

Adresa juridică: _______________________________________________________________

 

3. Persoana în a cărei privinţă a fost pornit procesul contravenţional:

3.1. Persoana fizică/cu funcţie de răspundere:

Numele: _______________________________ Prenumele:___________________________

Data naşterii: ___________________ Cetăţenia: ___________________ Sexul: __________

Ocupaţia: ___________________________________________________________________

Identificat prin: ________________________ Seria: ___________ Numărul: _______________________

Eliberat de:_______________ la: _____________________ IDNP |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Domiciliul: ____________________________________________________________________

 

3.2. Persoana juridică:

Denumirea: ___________________________________________________________________

Sediul: ______________________________________________________________________

IDNO |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

Reprezentantul:_______________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

4. Timpul săvârşirii: data: _______ luna: __________________ anul: ___________ ora: _______

sau perioada săvârşirii: ___________________________________________________________

5. Locul săvârşirii: _______________________________________________________________

 

6. Fapta contravenţională:_________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

cauzând paguba: ______________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

prin ce a comis o contravenţie, prevăzută la art.: _____________________________________________

__________________________________________Cod contravenţional al Republicii Moldova nr.218/2008.

 

7. Reprezentantul legal/apărătorul: ___________________________________________________

 

8. Interpretul/traducătorul___________________________________________________________

(numele, prenumele, funcţia, tel.)

 

am fost informat despre răspunderea penală conform prevederilor art.312 din Codul penal al Republicii Moldova nr.985/2002, pentru traducerea/interpretarea incorectă, fapt pentru care semnez: _________________________

 

9. Recunosc săvârşirea contravenţiei şi accept constatările agentului constatator, fapt pentru care semnez:

_____________________________________________________________________________

 (semnătura contravenientului)

 

Partea rezolutivă

 

 

10. DECIZIA AGENTULUI CONSTATATOR DE SANCŢIONARE A CONTRAVENIENTULUI

(persoanei competente să soluţioneze cauza):

 

De sancţionare: ______________________________________________________________

 

Sancţiunea principală: _________________________________________________________

 

Sancţiunea complementară: ____________________________________________________

 

Cheltuieli aferente procesului contravenţional suportate de contravenient: |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

 

Deciziile privind examinarea contravenţiei în temeiul constatării personale a agentului constatator pot fi contestate cu recurs în termen de 15 zile de la data aplicării sancţiunii în instanţa de fond conform competenţei teritoriale.

Decizia privind examinarea contravenţiei în temeiul constatării personale a agentului constatator poate fi contestată de către contravenient, victimă, procuror sau de către conducătorii autorităţilor din care fac parte agenţii constatatori.

Contravenientul este în drept să achite jumătate din amenda stabilită dacă o plăteşte în cel mult 3 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţă a deciziei de aplicare a sancţiunii contravenţionale.

 

11. Amenda poate fi achitată în numerar, prin intermediul oricăror bănci din Republica Moldova, sucursale sau reprezentanţe ale acestora, şi la terminale de plată, precum şi online, prin intermediul internet banking, mobile banking, al aplicaţiilor bancare disponibile din Republica Moldova, inclusiv prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice (Mpay) (https://mpay.gov.md) la contul bancar:_________________________________________

 

12. Mi s-au adus iniţial la cunoştinţă drepturile şi obligaţiile prevăzute la art.34, 378, 383, 384, 387 şi 4513 din Codul contravenţional al Republicii Moldova nr.218/2008, specificate pe verso, am luat cunoştinţă cu mărimea amenzii prevăzute pentru contravenţia respectivă şi, în cazul convenirii asupra acordului de colaborare, cu soluţia asupra cauzei contravenţionale şi am primit copia deciziei, pentru care semnez:

_____________________________________________________________________________

(semnătura contravenientului)

 

13. Semnătura:

 _____________________________

agent constatator

 

________________________________________

reprezentantul legal/apărătorul

(persoana competentă să soluţioneze cauza)

 

 

 

 

PROCES-VERBAL CU PRIVIRE LA CONTRAVENŢIE

 

 

Seria: ______ Numărul: __________________

 

Data: _______________________ ora:___________ Locul încheierii:_____________________

 

_____________________________________________________________________________

 

1. Agentul constatator: __________________________________________________________

(numele şi prenumele agentului constatator)

 

2. Funcţia şi denumirea autorităţii pe care o reprezintă: _______________________________

 

3. Datele persoanei în a cărei privinţă a fost pornit procesul contravenţional:

 

3.1. Numele:________________ Prenumele:_______________ Patronimicul:________________________

 

3.2. Locul şi data naşterii:_________________________________________________________________

 

Cetăţenia: _______________________________________ Sexul: ____________________________

 

3.3. Identificat prin: ________________________ Seria: ___________ Numărul:____________________

 

Eliberat de:_______________ la: _____________________ IDNP |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

3.4. Domiciliul: Ţara: ______________________ Localitatea: ____________________________

 

Strada:______________________________________________ Bloc:_________ Ap.: ________

 

3.5. Locul de muncă: __________________________ Ocupaţia:__________________________

 

Tel:_____________________________________

 

Persoana juridică:

 

3.6. Denumirea întreprinderii:_____________________________________________________

 

Codul fiscal: __________________________________________________________________

 

3.7. Sediul (adresa juridică): ______________________________________________________

 

3.8. Reprezentantul: _____________________________________________________________

 

Adresa: __________________________________________________Tel:__________________

 

4. Timpul comiterii: data: ___________ luna: _________________ anul: _________ora: _______

 

sau perioada cuprinsă între: ________________________________________________________

 

5. Locul comiterii (localitatea, adresa): _______________________________________________

 

Fapta contravenţională: ___________________________________________________________

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

(elementele constitutive ale contravenţiei, circumstanţele cauzei care au importanţă

pentru stabilirea faptelor şi consecinţelor lor juridice)

 

prin ce a comis o contravenţie, prevăzută la art.________________________ din Codul contravenţional al Republicii Moldova nr.218/2008.

 

Explicaţiile contravenientului în privinţa căruia s-a întocmit procesul-verbal:_________________

 

_____________________________________________________________________________

 

Interpretul/traducătorul___________________________________________________________

(numele, prenumele, funcţia, tel.)

 

am fost informat despre răspunderea penală conform prevederilor art.312 din Codul penal al Republicii Moldova nr.985/2002, pentru traducerea/interpretarea incorectă, fapt pentru care semnez _____________________

 

Probe: __________________________________________________________________________

 

Menţiunea privind refuzul contravenientului de a semna procesul-verbal, motivele refuzului/absenţa contravenientului: ____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Martori:

1) ___________________________________________________________________________

(numele, prenumele, IDNP, adresa de domiciliu, telefon)

  _____________________________________________________________________________

 

2) ___________________________________________________________________________

(numele, prenumele, IDNP, adresa de domiciliu, telefon)

 _____________________________________________________________________________

 

Semnătura:

Agent constatator: _______________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Contravenient: __________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Martori:

1) _____________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

2) _____________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Decizia agentului constatator

 

Aplicarea sancţiunii contravenţionale__________________________________________________

 

Recunosc săvârşirea contravenţiei şi accept sancţiunea stabilită, fapt pentru care semnez ______

 

Încetarea procesului contravenţional___________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

 

Remitere pentru examinare conform competenţei, în temeiul articolului______________________

 

_____________________________________________________________________________

 

Organul competent: ____________________________ Adresa:__________________________

 

______________________________________________________________________________

 

Cu recomandarea______________________________________________________________

 

_____________________________________________________________________________

 

Agentul constatator ___________________________________________________________

(numele, prenumele, funcţia agentului constatator, semnătura)

 

Data: _____________________ Ora: _____________

 

Semnătura:

Agent constatator: _______________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Contravenient: ___________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Martori:

1) _____________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

2) _____________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Amenda urmează a fi achitată la contul IBAN al bugetului de stat (contul trezorerial de încasări):

_____________________________________________________________________________

 

În caz de dezacord cu decizia emisă, sunteţi în drept să o contestaţi în termen de 15 zile de la data primirii acesteia. Conform art.34 alin.(3) şi art.443 alin.(11) din Codul contravenţional al Republicii Moldova nr.218/2008, contravenientul este în drept să achite jumătate din amendă dacă o plăteşte în cel mult 3 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţă a deciziei de aplicare a sancţiunii contravenţionale.

Drepturile şi obligaţiile mele, prevăzute la art.34, 384, 378 şi 448 din Codul contravenţional al Republicii Moldova nr.218/2008 mi-au fost explicate, am luat cunoştinţă cu conţinutul procesului-verbal, cu decizia agentului constatator, cu mărimea amenzii prevăzute pentru contravenţia respectivă şi am primit copia procesului-verbal, fapt pentru care semnez:_______________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura contravenientului şi data)

 

În cazul în care se stabilesc măsuri de remediere, se va completa anexa la procesul-verbal cu privire la contravenţie.

 

Unele prevederi ale Codului contravenţional al Republicii Moldova nr.218/2008 care stipulează drepturile persoanei în privinţa căreia a fost pornit procesul contravenţional.

 

Articolul 378. Dreptul la apărare

(1) În procesul contravenţional, autoritatea competentă să soluţioneze cauza contravenţională este obligată să asigure părţilor şi altor participanţi la proces deplina exercitare a drepturilor procesuale în condiţiile prezentului cod.

(2) Pe parcursul procesului contravenţional, părţile au dreptul să fie asistate de un apărător (avocat).

(3) În momentul pornirii procesului contravenţional, autoritatea competentă să soluţioneze cauza contravenţională este obligată să aducă la cunoştinţa persoanei pasibile de răspundere contravenţională dreptul ei de a fi asistată de un apărător.

(4) În cel mult 3 ore din momentul reţinerii, persoanei care este pasibilă de sancţiunea arestului contravenţional şi nu are apărător ales i se desemnează, în modul stabilit de art.167 alin.(11) din Codul de procedură penală, un avocat care acordă asistenta juridică garantată de stat.

 

Articolul 384. Persoana în a cărei privinţă a fost pornit proces contravenţional

(2) Persoana în a cărei privinţă a fost pornit proces contravenţional are dreptul: a) la apărare; b) să cunoască fapta imputată; c) să fie asigurată, în cel mult 3 ore de la reţinere, cu un avocat care acordă asistenţă juridică garantată de stat dacă fapta este pasibilă de sancţiunea arestului contravenţional; d) să anunţe, în cazul reţinerii, în termen de o oră din momentul reţinerii, prin autoritatea competentă să soluţioneze cauza contravenţională, două persoane, la alegerea sa, despre faptul şi locul reţinerii; e) să primească informaţie scrisă şi explicarea drepturilor sale expuse în prezentul articol, inclusiv a dreptului de a tăcea şi de a nu mărturisi împotriva sa, împotriva rudelor sale apropiate, a soţului/soţiei, logodnicului/logodnicei, precum şi de a nu-şi recunoaşte vinovăţia; f) să fie audiată în prezenţa apărătorului dacă acceptă sau cere să fie audiată; g) să aibă întrevederi cu apărătorul în condiţii confidenţiale, fără limitarea numărului şi duratei întrevederilor; h) să ia cunoştinţă de materialele din dosar şi să i se elibereze, la cerere, în cel mult 24 de ore, copii de pe procesul-verbal; i) să prezinte probe; j) să formuleze cereri; k) să conteste decizia asupra cauzei; l) să recunoască total sau parţial vinovăţia în comiterea faptei ce i se impută; m) să ceară recuzarea reprezentantului autorităţii competentă să aplice sancţiunea contravenţională, expertului, interpretului, traducătorului, grefierului; n) să solicite audierea martorilor; o) să facă obiecţii împotriva acţiunilor agentului constatator şi să ceară consemnarea obiecţiilor sale în procesul-verbal; p) să ia cunoştinţă de procesul-verbal încheiat de agentul constatator, să facă obiecţii asupra corectitudinii lui, să ceară completarea lui cu circumstanţele care, în opinia sa, trebuie să fie consemnate; q) să se împace cu victima în condiţiile prevăzute de prezentul cod; r) să fie informat de agentul constatator despre toate hotărârile ce se referă la drepturile şi interesele sale, să primească, la cerere, copii de pe aceste hotărâri; s) să atace, în modul stabilit de lege, acţiunile şi deciziile autorităţii competente să soluţioneze cauza contravenţională, inclusiv hotărârea judecătorească; t) să retragă orice plângere depusă personal sau de apărător în interesele sale; u) să ceară şi să primească despăgubiri pentru prejudiciul cauzat prin acţiunile sau inacţiunile ilicite ale autorităţii competente să constate contravenţia sau să soluţioneze cauza contravenţională.

(3) Realizarea de către persoana în a cărei privinţă a fost pornit proces contravenţional a drepturilor sale ori renunţarea la realizarea acestor drepturi nu poate fi interpretată în detrimentul persoanei şi nu poate avea consecinţe nefavorabile pentru ea.

(31) Dreptul prevăzut la alin.(2) lit.u) se oferă doar în cazul în care prin hotărâre judecătorească definitivă s-a constatat caracterul ilicit al acţiunilor sau al inacţiunilor autorităţii competente să constate contravenţia sau să soluţioneze cauza contravenţională.

(4) Persoana în a cărei privinţă a fost pornit proces contravenţional este obligată: a) să se prezinte la citarea autorităţii competentă să soluţioneze cauza contravenţională; b) să accepte, la cererea autorităţii competente să constate contravenţia sau să soluţioneze cauza contravenţională, examinarea şi percheziţia sa corporală; c) să accepte necondiţionat, la cererea autorităţii competente să constate contravenţia sau să soluţioneze cauza contravenţională, testarea alcoolscopică, testarea antidrog, examenul medical, dactiloscopia, prelevarea de sânge şi de secreţii ale corpului pentru analiză; d) să fie supusă expertizei judiciare, la cererea agentului constatator competent sau a instanţei; e) să se supună dispoziţiilor legale ale agentului constatator şi ale preşedintelui şedinţei de judecată; f) să respecte ordinea în şedinţa de judecată şi să nu părăsească sala de şedinţe fără învoirea dată de preşedintele şedinţei.

(5) Persoana în a cărei privinţă a fost pornit proces contravenţional are şi alte drepturi şi obligaţii prevăzute de prezentul cod.

(6) În conformitate cu prevederile prezentului cod, drepturile minorului se realizează şi de reprezentantul lui legal. Procesului contravenţional se aplică în mod corespunzător prevederile Codului de procedură penală cu privire la drepturile şi obligaţiile reprezentantului legal al minorului.

 

Articolul 448. Contestaţia împotriva deciziei agentului constatator asupra cauzei contravenţionale

(1) Contravenientul, victima sau reprezentantul acestora, procurorul, dacă este parte în cauza contravenţională, în cazul în care nu sunt de acord cu decizia agentului constatator sau în cazul în care aceasta a fost emisă cu încălcarea normelor procesuale stabilite de prezentul cod, sunt în drept să conteste decizia emisă asupra cauzei contravenţionale. Termenul de contestare a deciziei agentului constatator este de 15 zile de la data emiterii acesteia sau, pentru părţile care nu au fost prezente la şedinţa de examinare a cauzei contravenţionale, de la data înmânării copiei de pe decizia respectivă în condiţiile art.4471 alin.(8).

(2) În cazul omiterii termenului prevăzut la alin.(1) din motive întemeiate, dar nu mai târziu de 15 zile de la data începerii executării sancţiunii sau a perceperii despăgubirii materiale, persoana faţă de care a fost emisă decizia poate fi repusă în termen, la cerere, de către instanţa de judecată competentă să examineze contestaţia.

(3) Persoana faţă de care a fost emisă decizia şi care a lipsit atât la examinarea cauzei, cât şi la pronunţarea deciziei şi nu a fost informată despre decizia emisă poate contesta decizia agentului constatator şi peste termen, dar nu mai târziu de 15 zile de la data începerii executării sancţiunii contravenţionale sau a perceperii despăgubirii materiale.

(4) Contestaţia împotriva deciziei emise asupra cauzei contravenţionale se depune la autoritatea din care face parte agentul constatator, conform competenţei teritoriale, care a examinat cauza. În cel mult 5 zile lucrătoare de la data depunerii, agentul constatator expediază contestaţia şi dosarul cauzei contravenţionale în instanţa de judecată competentă.

(5) Contestaţia depusă conform alin.(1) suspendă executarea sancţiunii contravenţionale aplicată prin procesul-verbal cu privire la contravenţie sau prin decizia agentului constatator.

(6) În cazul prevăzut la alin.(2), până la soluţionarea repunerii în termen, instanţa de judecată poate suspenda executarea deciziei.

(7) Depunerea contestaţiei peste termen, conform alin.(3), nu suspendă executarea deciziei agentului constatator. Instanţa de judecată care examinează contestaţia poate suspenda executarea deciziei atacate.

(8) Pentru contestaţia depusă împotriva deciziei de aplicare a sancţiunii contravenţionale se percepe o taxă de timbru în mărimea prevăzută de Legea taxei de stat nr.213/2023.

(9) În cazul în care contestaţia nu este însoţită de dovada de plată a taxei de timbru, instanţa de judecată îi oferă timp părţii pentru înlăturarea neajunsurilor. Dacă, în termen de 15 zile, partea nu înlătură neajunsurile, contestaţia nu se consideră depusă şi, împreună cu actele anexate, se restituie printr-o încheiere ce nu se supune niciunei căi de atac.

(10) Restituirea contestaţiei nu exclude posibilitatea depunerii repetate a acesteia în condiţiile şi modul prevăzute de prezentul articol.

 

 

 

 

Anexă la Procesul-verbal cu privire la contravenţie

întocmit la data de____________________

 

 

Partea I

Planul de remediere

 

__________________________

(data întocmirii)

 

Nr.
crt.
Fapta contravenţională
constatată
Măsurile de remediere
stabilite
Termenul de
remediere
1.
2.
3.
4.

 

Alte menţiuni

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Agent constatator: _______________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Contravenient: __________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Martor: ________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

 

Partea a II-a

Realizarea planului de remediere

 

____________________________

(data verificării)

 

Nr.
crt.
Măsura de remediere stabilităProporţia în care s-a realizat
1.
2.
3.
4.
 

Alte menţiuni

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Agent constatator: ______________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Contravenient: __________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Martor: ________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

 

Semnătura inspectorilor:

_________________________________________

(numele, prenumele)

 

_________________________________________

(numele, prenumele)

 

 

 

_______________________________

(semnătura)

 

_______________________________

(semnătura)

 

 

 

II. PROCES-VERBAL DE CONTROL SUPLIMENTAR

 

 

Antetul organului de control

(Denumirea organului de control, adresa)

 

PROCES-VERBAL DE CONTROL SUPLIMENTAR

nr._____ din ______________

conex Procesului-verbal de control nr.________ din _____________

 

Numele complet şi funcţia persoanelor care au efectuat verificarea suplimentară:

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

La data _________________ a fost executată verificarea suplimentară pentru verificarea executării prescripţiei dispuse prin Procesul-verbal de control nr._______ din ________________ (procesul-verbal de control iniţial).

Date privind toate aspectele, documentele, bunurile, încăperile, produsele, utilajele şi obiectele de altă natură care au fost supuse verificării suplimentare şi, după caz, ridicate, relevante scopului verificării suplimentare:________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Constatările şi rezultatele verificării suplimentare:_____________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Copiile documentelor examinate care confirmă neexecutarea prescripţiei, a altor documente întocmite în cadrul verificării suplimentare: ______________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Durata verificării suplimentare (cu indicarea datelor în care a avut loc efectuarea controlului şi a numărului de zile, dacă termenul a fost suspendat şi temeiul suspendării, după caz):

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

 

Explicaţiile/obiecţiile în scris ale persoanei supuse controlului şi/sau ale angajaţilor acesteia:

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

 

Recomandări facultative privind modalităţile de înlăturare a neconformităţilor şi evitarea acestora în viitor, dacă este cazul:_________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Prescripţia:

Indicaţiile obligatorii, care prevăd măsurile necesare pentru înlăturarea încălcărilor (stabilite în partea prescriptivă) şi rezultatul scontat, după caz: ________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Prevederile normative în temeiul cărora au fost emise indicaţiile:

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Termenul în care urmează a fi înlăturate încălcările: _________________________________

 

Măsurile restrictive aplicate, după caz (cu argumentarea necesităţii aplicării măsurii alese):

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Procesul-verbal de control suplimentar se contestă prin cerere prealabilă în termen de 30 de zile de la data în care persoanei supuse controlului i-a fost comunicat sau notificat actul administrativ individual. Cererea se depune la sediul autorităţii publice emitente, care se examinează în cadrul Consiliului disputelor pe lângă organul de control, sau direct în instanţa de judecată în cazul aplicării măsurilor restrictive sau sancţiunilor care au ca efect suspendarea completă sau parţială a activităţii de întreprinzător ori imposibilitatea practicării acesteia de către persoana supusă controlului în condiţiile Codului administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018.

_____________________________________________________________________________

 

Contravenţia constatată/contravenţiile constatate sau alte tipuri de încălcări prevăzute de lege, cu indicarea sancţiunii prevăzute de lege, după caz: ___________________________________________________

 

 

 

 

 

PROCES-VERBAL CU PRIVIRE LA CONTRAVENŢIE

 

 

 

Seria: _________ Numărul:_____________

Data:_______________________ Ora:_________ Locul încheierii: ___________________

 

1. Agent constatator

_________________________________________________________________________

(numele şi prenumele agentului constatator)

 

2. Funcţia şi denumirea autorităţii pe care o reprezintă: _____________________________

 

3. Datele persoanei în a cărei privinţă a fost pornit procesul contravenţional:

 

3.1. Numele:_____________________ Prenumele:_____________ Patronimicul:___________

 

3.2. Locul şi data naşterii: ______________________________________________________

Cetăţenia: ___________________ Sexul: _________

 

3.3. Identificat prin: ____________________________ Seria: ________ Numărul: __________

Eliberat de: ____________ la: _________________ IDNP: ____________________________

 

3.4. Domiciliul: Ţara: __________________________ Localitatea:_________________________

Strada: ___________________________________ Bloc: ________ Ap.: ____________________

 

3.5. Locul de muncă: _____________________________ Ocupaţia: _______________________

Tel: ______________________________________

 

Persoana juridică:

3.6. Denumirea întreprinderii: ________________________________________________________

Codul fiscal: ______________________________________________________________________

 

3.7. Sediul (adresa juridică): ________________________________________________________

 

3.8. Reprezentant: _______________________________ Adresa: __________________________

Tel: ______________________________________

 

4. Timpul comiterii: Data: ________ Luna: _____________ Anul: _________ Ora comiterii: ______

(sau perioada cuprinsă între) ________________________________________________________

 

5. Locul comiterii (localitatea, adresa): ______________________________________________

Fapta contravenţională: __________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 (elementele constitutive ale contravenţiei, circumstanţele cauzei care au importanţă

pentru stabilirea faptelor şi consecinţelor lor juridice)

 

prin ce a comis o contravenţie, prevăzută la art.________________________ din Codul contravenţional al Republicii Moldova nr.218/2008.

 

Explicaţiile contravenientului în privinţa căruia s-a întocmit procesul-verbal:

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Interpretul/traducătorul__________________________________________________________

(numele, prenumele, funcţia, tel.)

 

am fost informat despre răspunderea penală conform prevederilor art.312 din Codul penal al Republicii Moldova nr.985/2002, pentru traducere/interpretarea incorectă, fapt pentru care semnez __________________

 

Probe:________________________________________________________________________

 

Menţiunea privind refuzul contravenientului de a semna procesul-verbal, motivele refuzului/absenţa contravenientului:____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Martori:

1) ___________________________________________________________________________

(numele, prenumele, IDNP, adresa de domiciliu, telefon)

 

_____________________________________________________________________________

 

2) _________________________________________________________________________

(numele, prenumele, IDNP, adresa de domiciliu, telefon)

 

_____________________________________________________________________________

 

Semnătura:

Agent constatator: ___________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Contravenient:_________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Martori:

1) ___________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

2) ___________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

 

DECIZIA AGENTULUI CONSTATATOR

 

Aplicarea sancţiunii contravenţionale: _____________________________________________

 

Recunosc săvârşirea contravenţiei şi accept sancţiunea stabilită, fapt pentru care semnez:

_____________________________________________________________________________

 

Încetarea procesului contravenţional:_______________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Remitere pentru examinare conform competenţei, în temeiul articolului____________________

_____________________________________________________________________________

 

Organul competent: ________________________ Adresa:______________________________

_____________________________________________________________________________

 

 Cu recomandarea: _____________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Agentul constatator ____________________________________________________________

(numele, prenumele, funcţia agentului constatator, semnătura)

 

Data: _____________________ Ora: _____________

 

Semnătura:

Agent constatator: ___________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Contravenient: ________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Martori:

1) __________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

2) __________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Amenda urmează a fi achitată la contul IBAN al bugetului de stat (contul trezorerial de încasări):

_____________________________________________________________________________

 

În caz de dezacord cu decizia emisă, sunteţi în drept să o contestaţi în termen de 15 zile de la data primirii acesteia. Conform art.34 alin.(3) şi art.443 alin.(11) din Codul contravenţional al Republicii Moldova nr.218/2008, contravenientul este în drept să achite jumătate din amendă dacă o plăteşte în cel mult 3 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţă a deciziei de aplicare a sancţiunii contravenţionale.

Drepturile şi obligaţiile mele, prevăzute la art.34, 384, 378 şi 448 din Codul contravenţional al Republicii Moldova nr.218/2008 mi-au fost explicate, am luat cunoştinţă cu conţinutul procesului-verbal, cu decizia agentului constatator, cu mărimea amenzii prevăzute pentru contravenţia respectivă şi am primit copia procesului-verbal, fapt pentru care semnez:____________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura contravenientului şi data)

 

 În cazul în care se stabilesc măsuri de remediere, se va completa anexa la procesul-verbal cu privire la contravenţie.

Unele prevederi ale Codului contravenţional al Republicii Moldova nr.218/2008 care stipulează drepturile persoanei în privinţa căreia a fost pornit procesul contravenţional.

 

Articolul 378. Dreptul la apărare

(1) În procesul contravenţional, autoritatea competentă să soluţioneze cauza contravenţională este obligată să asigure părţilor şi altor participanţi la proces deplina exercitare a drepturilor procesuale în condiţiile prezentului cod.

(2) Pe parcursul procesului contravenţional, părţile au dreptul să fie asistate de un apărător (avocat).

(3) În momentul pornirii procesului contravenţional, autoritatea competentă să soluţioneze cauza contravenţională este obligată să aducă la cunoştinţa persoanei pasibile de răspundere contravenţională dreptul ei de a fi asistată de un apărător.

(4) În cel mult 3 ore din momentul reţinerii, persoanei care este pasibilă de sancţiunea arestului contravenţional şi nu are apărător ales i se desemnează, în modul stabilit de art.167 alin.(11) din Codul de procedură penală, un avocat care acordă asistenta juridică garantată de stat.

 

Articolul 384. Persoana în a cărei privinţă a fost pornit proces contravenţional

(2) Persoana în a cărei privinţă a fost pornit proces contravenţional are dreptul: a) la apărare; b) să cunoască fapta imputată; c) să fie asigurată, în cel mult 3 ore de la reţinere, cu un avocat care acordă asistenţă juridică garantată de stat dacă fapta este pasibilă de sancţiunea arestului contravenţional; d) să anunţe, în cazul reţinerii, în termen de o oră din momentul reţinerii, prin autoritatea competentă să soluţioneze cauza contravenţională, două persoane, la alegerea sa, despre faptul şi locul reţinerii; e) să primească informaţie scrisă şi explicarea drepturilor sale expuse în prezentul articol, inclusiv a dreptului de a tăcea şi de a nu mărturisi împotriva sa, împotriva rudelor sale apropiate, a soţului/soţiei, logodnicului/logodnicei, precum şi de a nu-şi recunoaşte vinovăţia; f) să fie audiată în prezenţa apărătorului dacă acceptă sau cere să fie audiată; g) să aibă întrevederi cu apărătorul în condiţii confidenţiale, fără limitarea numărului şi duratei întrevederilor; h) să ia cunoştinţă de materialele din dosar şi să i se elibereze, la cerere, în cel mult 24 de ore, copii de pe procesul-verbal; i) să prezinte probe; j) să formuleze cereri; k) să conteste decizia asupra cauzei; l) să recunoască total sau parţial vinovăţia în comiterea faptei ce i se impută; m) să ceară recuzarea reprezentantului autorităţii competentă să aplice sancţiunea contravenţională, expertului, interpretului, traducătorului, grefierului; n) să solicite audierea martorilor; o) să facă obiecţii împotriva acţiunilor agentului constatator şi să ceară consemnarea obiecţiilor sale în procesul-verbal; p) să ia cunoştinţă de procesul-verbal încheiat de agentul constatator, să facă obiecţii asupra corectitudinii lui, să ceară completarea lui cu circumstanţele care, în opinia sa, trebuie să fie consemnate; q) să se împace cu victima în condiţiile prevăzute de prezentul cod; r) să fie informat de agentul constatator despre toate hotărârile ce se referă la drepturile şi interesele sale, să primească, la cerere, copii de pe aceste hotărâri; s) să atace, în modul stabilit de lege, acţiunile şi deciziile autorităţii competente să soluţioneze cauza contravenţională, inclusiv hotărârea judecătorească; t) să retragă orice plângere depusă personal sau de apărător în interesele sale; u) să ceară şi să primească despăgubiri pentru prejudiciul cauzat prin acţiunile sau inacţiunile ilicite ale autorităţii competente să constate contravenţia sau să soluţioneze cauza contravenţională.

(3) Realizarea de către persoana în a cărei privinţă a fost pornit proces contravenţional a drepturilor sale ori renunţarea la realizarea acestor drepturi nu poate fi interpretată în detrimentul persoanei şi nu poate avea consecinţe nefavorabile pentru ea.

(31) Dreptul prevăzut la alin.(2) lit.u) se oferă doar în cazul în care prin hotărâre judecătorească definitivă s-a constatat caracterul ilicit al acţiunilor sau al inacţiunilor autorităţii competente să constate contravenţia sau să soluţioneze cauza contravenţională.

(4) Persoana în a cărei privinţă a fost pornit proces contravenţional este obligată: a) să se prezinte la citarea autorităţii competentă să soluţioneze cauza contravenţională; b) să accepte, la cererea autorităţii competente să constate contravenţia sau să soluţioneze cauza contravenţională, examinarea şi percheziţia sa corporală; c) să accepte necondiţionat, la cererea autorităţii competente să constate contravenţia sau să soluţioneze cauza contravenţională, testarea alcoolscopică, testarea antidrog, examenul medical, dactiloscopia, prelevarea de sânge şi de secreţii ale corpului pentru analiză; d) să fie supusă expertizei judiciare, la cererea agentului constatator competent sau a instanţei; e) să se supună dispoziţiilor legale ale agentului constatator şi ale preşedintelui şedinţei de judecată; f) să respecte ordinea în şedinţa de judecată şi să nu părăsească sala de şedinţe fără învoirea dată de preşedintele şedinţei.

(5) Persoana în a cărei privinţă a fost pornit proces contravenţional are şi alte drepturi şi obligaţii prevăzute de prezentul cod.

(6) În conformitate cu prevederile prezentului cod, drepturile minorului se realizează şi de reprezentantul lui legal. Procesului contravenţional se aplică în mod corespunzător prevederile Codului de procedură penală cu privire la drepturile şi obligaţiile reprezentantului legal al minorului.

 

Articolul 448. Contestaţia împotriva deciziei agentului constatator asupra cauzei contravenţionale

(1) Contravenientul, victima sau reprezentantul acestora, procurorul, dacă este parte în cauza contravenţională, în cazul în care nu sunt de acord cu decizia agentului constatator sau în cazul în care aceasta a fost emisă cu încălcarea normelor procesuale stabilite de prezentul cod, sunt în drept să conteste decizia emisă asupra cauzei contravenţionale. Termenul de contestare a deciziei agentului constatator este de 15 zile de la data emiterii acesteia sau, pentru părţile care nu au fost prezente la şedinţa de examinare a cauzei contravenţionale, de la data înmânării copiei de pe decizia respectivă în condiţiile art.4471 alin.(8).

(2) În cazul omiterii termenului prevăzut la alin.(1) din motive întemeiate, dar nu mai târziu de 15 zile de la data începerii executării sancţiunii sau a perceperii despăgubirii materiale, persoana faţă de care a fost emisă decizia poate fi repusă în termen, la cerere, de către instanţa de judecată competentă să examineze contestaţia.

(3) Persoana faţă de care a fost emisă decizia şi care a lipsit atât la examinarea cauzei, cât şi la pronunţarea deciziei şi nu a fost informată despre decizia emisă poate contesta decizia agentului constatator şi peste termen, dar nu mai târziu de 15 zile de la data începerii executării sancţiunii contravenţionale sau a perceperii despăgubirii materiale.

(4) Contestaţia împotriva deciziei emise asupra cauzei contravenţionale se depune la autoritatea din care face parte agentul constatator, conform competenţei teritoriale, care a examinat cauza. În cel mult 5 zile lucrătoare de la data depunerii, agentul constatator expediază contestaţia şi dosarul cauzei contravenţionale în instanţa de judecată competentă.

(5) Contestaţia depusă conform alin.(1) suspendă executarea sancţiunii contravenţionale aplicată prin procesul-verbal cu privire la contravenţie sau prin decizia agentului constatator.

(6) În cazul prevăzut la alin.(2), până la soluţionarea repunerii în termen, instanţa de judecată poate suspenda executarea deciziei.

(7) Depunerea contestaţiei peste termen, conform alin.(3), nu suspendă executarea deciziei agentului constatator. Instanţa de judecată care examinează contestaţia poate suspenda executarea deciziei atacate.

(8) Pentru contestaţia depusă împotriva deciziei de aplicare a sancţiunii contravenţionale se percepe o taxă de timbru în mărimea prevăzută de Legea taxei de stat nr.213/2023.

(9) În cazul în care contestaţia nu este însoţită de dovada de plată a taxei de timbru, instanţa de judecată îi oferă timp părţii pentru înlăturarea neajunsurilor. Dacă, în termen de 15 zile, partea nu înlătură neajunsurile, contestaţia nu se consideră depusă şi, împreună cu actele anexate, se restituie printr-o încheiere ce nu se supune niciunei căi de atac.

(10) Restituirea contestaţiei nu exclude posibilitatea depunerii repetate a acesteia în condiţiile şi modul prevăzute de prezentul articol.

 

 

 

 

Anexă la Procesul-verbal cu privire la contravenţie

întocmit la data de____________________

 

 

Partea I

Planul de remediere

____________________________

(data întocmirii)

 

Nr.
crt.
Fapta contravenţională
constatată
Măsurile de remediere
stabilite
Termenul
de remediere
1.
2.
3.
4.

 

Alte menţiuni

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Agent constatator: _____________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Contravenient: __________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Martor: ________________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

 

Semnătura inspectorilor:

______________________________________________

(numele, prenumele)

 

Semnătura reprezentantului/persoanei supuse controlului:

______________________________________________

(numele, prenumele, funcţia)

 

 

 ______________________________

(semnătura)

 

 

 ______________________________

(semnătura)

 

 

Partea a II-a

Realizarea planului de remediere

 

____________________________

(data verificării)

 

Nr.
crt.
Măsura de remediere
stabilită
Proporţia în care
s-a realizat
1.
2.
3.
4.
 

Alte menţiuni

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Agent constatator: _____________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Contravenient: _________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

Martor: _______________________________________________________________________

(numele, prenumele, semnătura)

 

 

Semnătura inspectorilor:

______________________________________________

(numele, prenumele)

 

Semnătura reprezentantului/persoanei supuse controlului:

______________________________________________

(numele, prenumele, funcţia)

 

 

______________________________

(semnătura)

 

 

______________________________

(semnătura)

 

 

 

 

III. DELEGAŢIA DE CONTROL

 

 

Antetul organului de control

(Denumirea organului de control, adresa)

 

DELEGAŢIA DE CONTROL

nr._____ din ______________

 

În conformitate cu prevederile ______________________________________________________

(prevederile legale care, expres, acordă organului respectiv atribuţia

de control în cazul pentru care se emite delegaţia)

 

şi ale Legii nr.131/2012 privind controlul de stat, se dispune efectuarea controlului

_____________________________________________________________________________,

(planificat/inopinat)

 

în temeiul _______________________________________________________________________

(pentru controalele planificate ‒ numărul planului controalelor, data aprobării şi locul publicării planului;

pentru controalele inopinate – prevederea aplicabilă a art.19 din Legea nr.131/2012

privind controlul de stat şi nota de motivare, cu indicarea datei la care

a fost întocmită şi a numărului de file)

 

în privinţa ____________________________________________________________________________

(denumirea/numele persoanei supuse controlului; codul fiscal; sediul/adresa subdiviziunii controlate

şi codul acesteia, după caz, alte date de contact)

 

Obiectul/obiectele care urmează a fi supus(e) controlului îl/le constituie:

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________.

 

Scopul controlului: _____________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Metoda de control: _____________________________________________________________

 

Aspecte ce urmează a fi verificate în cadrul controlului: ________________________________

_____________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

 

Lista/listele de verificare aplicată/aplicate în cadrul controlului este/sunt:___________________

_______________________________________________________________________________,

 

aprobată/aprobate prin

_______________________________________________________________________________,

(actul administrativ al conducătorului autorităţii publice centrale cu competenţe în domeniul de control)

 

publicat în

________________________________________________________________________________.

(Monitorul Oficial al Republicii Moldova, anul, nr., art.)

 

Data începerii controlului:____________________________________________________________.

(zz.ll.aaaa)

 

Durata preconizată a controlului: ______________________________________________________

(numărul zilelor de control)

 

Controlul va fi efectuat de către inspectorii:___________________________________________

(numele, prenumele, funcţia, numărul legitimaţiei de serviciu)

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Data ________________________ şi modul de comunicare a delegaţiei de control______________________

(poştă, e-mail, personal etc.)

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

(funcţia, numele, prenumele conducătorului organului)

_____________________________________________________________________________

(semnătura)

 

Delegaţia de control se contestă prin cerere prealabilă în termen de 30 de zile de la data în care persoanei supuse controlului i-a fost comunicat sau notificat actul administrativ individual. Cererea se depune la sediul autorităţii publice emitente şi se examinează în cadrul Consiliului pentru soluţionarea disputelor în cadrul organului de control sau direct în instanţa de judecată, în cazul aplicării măsurilor restrictive sau a sancţiunilor care au ca efect suspendarea completă sau parţială a activităţii de întreprinzător ori imposibilitatea practicării acesteia de către persoana supusă controlului, în condiţiile Codului administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018.

 

 

IV. PLANUL ANUAL AL CONTROALELOR

 

 

Antetul organului de control

(Denumirea organului de control)

 

 

PLANUL CONTROALELOR

pentru anul ____________

 

Nr.
crt.
Denumirea
(numele) persoanei supuse
controlului
Codul
fiscal
Obiectul1
supus controlului
şi adresa acestuia
Trimestrul Domeniile de
competenţă a organului
de control2
Control comun
(organul de
control vizat)4
(denumirea
domeniului)3
(denumirea
domeniului)
(denumirea
domeniului)
1.
2.
3.
4.
5.

 

1 În funcţie de scopul controlului şi de obiectivele organului de control, se indică tipul sau destinaţia construcţiei, spaţiului, utilajului sau altor categorii de obiecte care urmează a fi supuse controlului (de ex.: unitate de producere, sediu, depozit, unitate de comerţ, staţie de alimentare, abator, farmacie etc.).

2 Pentru fiecare domeniu de competenţă (domeniu de control) se va include o coloană separată. Domeniile de competenţă se identifică în corespundere cu Metodologia de control sectorială şi anexa la Legea nr.131/2012 privind controlul de stat. Se indică denumirea sumară a domeniului, corespunzător coloanei.

3 Se marchează cu simbolul „X” la domeniul corespunzător de competenţă dacă s-a planificat control în raport cu o persoană/obiect ce urmează a fi supusă/supus controlului. În cazul în care la aceeaşi/acelaşi persoană/obiect urmează să fie desfăşurate controale combinate pe câteva domenii simultan, se va marca cu simbolul „X” la toate domeniile de competenţă relevante.

4 Se include denumirea organului/organelor de control cu care s-a convenit efectuarea unui control comun în raport cu o persoană/obiect ce urmează a fi supusă/supus controlului.

 

[Anexa în redacţia Hot.Guv. nr.414 din 12.06.2024, în vigoare 11.08.2024]