O R D I N
cu privire la aprobarea formularelor-tip ale schemelor de
încadrare pentru personalul angajat în sectorul bugetar
nr. 55 din 11.05.2012
Monitorul Oficial nr.119/692 din 08.06.2012
* * *
Întru realizarea măsurilor politicii bugetare, în scopul evidenţei şi monitorizării cheltuielilor de personal şi a angajaţilor în sectorul bugetar,
ORDON:
1. Se aprobă:
1. Formularul-tip al schemei de încadrare a personalului autorităţilor publice care cad sub incidenţa Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, instanţelor judecătoreşti şi procuraturii, conform anexei nr.1;
2. Modalitatea de elaborare şi aprobare a schemelor de încadrare a personalului autorităţilor publice care cad sub incidenţa Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, instanţelor judecătoreşti şi procuraturii, conform anexei nr.2;
3. Formularul-tip al schemei de încadrare a personalului instituţiilor şi organizaţiilor finanţate de la bugetul de stat şi bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, conform anexei nr.3;
4. Modalitatea de elaborare şi aprobare a schemelor de încadrare a personalului instituţiilor şi organizaţiilor finanţate de la bugetul de stat şi bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, conform anexei nr.4.
[Pct.1 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.70 din 20.06.2012, în vigoare 29.06.2012]
2. Se abrogă Ordinul ministrului finanţelor nr.109 din 21.12.2007 “Cu privire la aprobarea formularului-tip al schemelor de încadrare”.
3. Prezentul ordin intră în vigoare din data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
4. Prin derogare de la punctul 3, schemele de încadrare aprobate pe anul 2012 ale instituţiilor ce urmează să prezinte schema de încadrare în corespundere cu anexa nr.3 la prezentul ordin rămîn valabile pînă la o eventuală modificare a structurii, efectivului-limită sau mărimii salariului lunar/ de funcţie/ tarifar.
MINISTRUL FINANŢELOR | Veaceslav NEGRUŢA |
Chişinău, 11 mai 2012. | |
Nr.55. |
Anexa nr.1 la Ordinul ministrului finanţelor
nr.55 din 11 mai 2012
| |
Înregistrat la Ministerul Finanţelor:
__________________________________________ (funcţia) __________________________________________ (Numele, prenumele) (semnătura)
nr.___________ din “____” ______________ 20___
L.Ş. | Aprob: statele de personal în număr de: ___________ unităţi cu un fond lunar de salarizare în sumă de _________ _________________________________________ lei (cu litere) ___________________________________________ (Funcţia conducătorului autorităţii publice ierarhic superioare/autorităţii/instituţiei) ___________________________________________ (Numele, prenumele) (semnătura)
L.Ş. “______” _________________ 20___ |
SCHEMA DE ÎNCADRARE pentru anul 20____
| ||||||||||
_____________________________________________________ |
||||||||||
(denumirea completă a autorităţii (instituţiei) bugetare) |
(cod instituţie) |
(I/M) | ||||||||
începînd cu “___” ________________________ ____(data punerii în aplicare a schemei de încadrare)
|
||||||||||
componenta bugetară: | ||||||||||
Nr. d/o | Denumirea subdiviziunii interioare, titlul funcţiei | Nivelul de studii | Codul funcţiei publice | Grad/categorie de salarizare | Treapta de salarizare | Număr de unităţi | Salariul lunar/de funcţie/de bază (lei) | Notă | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Total |
Note: 1. ______________________________________________________________________________________________ (actul legislativ/normativ prin care este aprobată structura şi efectivul-limită al unor autorităţi publice)
2. ______________________________________________________________________________________________ (acte legislative/normative care reglementează condiţiile de salarizare ale personalului menţionat în schema de încadrare a instituţiei)
3. Statutul de personal înregistrat la Cancelaria de Stat nr.______ din data __________________.
4. Total număr de unităţi: ___________ inclusiv:
| |||
a) “fdp” – | ____________ unităţi | e) “fpe” – | ____________ unităţi |
b) “pcpfdp” – | ____________ unităţi | f) “fpss” – | ____________ unităţi |
c) “fpcns” – | ____________ unităţi | g) “fss” – | ____________ unităţi |
d) fpc” – | ____________ unităţi | h) “ps” – | ____________ unităţi |
i) “pdtafap” – | ____________ unităţi | ||
î) “pa” – | ____________ unităţi | ||
Conducătorul autorităţii publice __________________________________ (Numele, prenumele) L.Ş.
|
_______________________ (semnătura) | ||
Conducătorul subdiviziunii economice/ financiare/ contabile __________________________________ (Numele, prenumele)
|
_______________________ (semnătura) | ||
Conducătorul subdiviziunii resurse umane __________________________________ (Numele, prenumele) |
_______________________ (semnătura) |
[Anexa nr.1 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
Anexa nr.2
la Ordinul ministrului finanţelor
nr.55 din 11 mai 2012
Modalitatea de elaborare şi aprobare a schemelor de încadrare a personalului autorităţilor
publice, care cad sub incidenţa Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia
publică şi statutul funcţionarului public, instanţelor judecătoreşti şi procuraturii
Schema de încadrare reprezintă documentul în care sunt specificate subdiviziunile structurale, denumirea funcţiilor, precum şi salariul corespunzător fiecărei funcţii, care stă la baza angajării personalului în cadrul autorităţii publice.
[Alineatul introdus prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
Schema de încadrare a personalului autorităţilor publice, care cad sub incidenţa Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, instanţelor judecătoreşti şi procuraturii se elaborează şi se completează în conformitate cu anexa nr.1 la prezentul ordin, după cum urmează:
1. Schema de încadrare se elaborează de către subdiviziunea economică/financiară/contabilă de comun cu subdiviziunea resurse umane sau, după caz, cu persoana cu atribuţii în domeniul gestionării resurselor umane.
2. Schema de încadrare se semnează de către conducătorul instituţiei (instituţiile din subordinea autorităţilor publice), conducătorul subdiviziunii economice/financiare/contabile şi al subdiviziunii resurse umane sau, după caz, cu persoana cu atribuţii în domeniul gestionării resurselor umane şi se confirmă prin aplicarea ştampilei.
3. Schemele de încadrare a autorităţii publice se aprobă de către conducătorul autorităţii publice/ instituţiei sau conducătorul autorităţii publice ierarhic superioare pentru instituţiile din subordine, pentru un an bugetar, cel tîrziu pînă la data de 31 ianuarie a anului în curs. Semnăturile se confirmă prin aplicarea ştampilelor.
4. Pe parcursul anului, schema de încadrare poate fi modificată în legătură cu: modificarea structurii, statului de personal al autorităţii publice sau modificarea condiţiilor de stabilire a salariilor conform actelor normative.
5. Schema de încadrare nu se modifică în cazul în care pe parcursul anului are loc fluctuaţia cadrelor şi/sau modificarea treptei de salarizare pentru funcţiile deţinute de funcţionarii publici, conform procedurii de angajare.
6. În titlul schemei de încadrare se indică denumirea completă a autorităţii publice/ instituţiei şi codul acesteia (codul din 4 cifre, atribuit de Î.S. “Fintehinform” conform procedurii stabilite – de exemplu: “0122” – aparatul central al Ministerului Finanţelor), precum şi se specifică menţiunea “I” – pentru schema de încadrare prezentată pentru înregistrare la începutul anului bugetar prima dată şi “M” – pentru schema de încadrare prezentată pentru înregistrare ulterior pentru modificare.
[Pct.6 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
7. După denumirea autorităţii publice, se indică data punerii în aplicare a schemei de încadrare.
8. Schema de încadrare se completează distinct pe fiecare componentă bugetară, indicînd abreviat după cum urmează: componenta de bază – “cb”, mijloace speciale – “msp”, fonduri speciale – “fsp”.
9. În coloana 1 – se indică numărul de ordine a subdiviziunii/ titlului funcţiei.
10. În coloana 2 – se indică denumirea subdiviziunilor interioare, în conformitate cu actele legislative/ normative prin care a fost aprobată structura, şi titlurile funcţiilor conform statului de personal avizat de către Cancelaria de Stat.
11. În coloana 3 – se indică nivelul de pregătire necesar al persoanei care ocupă, sau urmează să ocupe funcţia respectivă, de care se va ţine cont la stabilirea nivelului de salarizare.
[Pct.11 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
12. În coloana 4 – se completează codul funcţiei conform Clasificatorului unic al funcţiilor publice, aprobat prin Legea nr.155 din 21.07.11. Pentru celelalte funcţii asupra cărora nu se extinde legea nominalizată, coloana 4 nu se completează.
13. Coloana 5 – se completează pentru funcţiile deţinute de funcţionarii publici şi de personalul salarizat conform Reţelei tarifare unice. Pentru funcţiile deţinute de funcţionarii publici, inclusiv de funcţionarii publici cu statut special din serviciul vamal şi serviciul diplomatic, se indică gradele de salarizare stabilite pentru funcţiile publice din autorităţile publice centrale şi locale în conformitate cu anexele nr.2 şi 3 din Legea nr.48 din 22.03.12 privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici. Pentru funcţiile deţinute de personalul salarizat conform Reţelei tarifare unice se indică categoria de salarizare a Reţelei tarifare unice corespunzătoare funcţiei.
14. Coloana 6 – se completează pentru funcţiile deţinute de funcţionarii publici, inclusiv de funcţionarii publici cu statut special din serviciul vamal şi serviciul diplomatic şi se indică treapta de salarizare conform gradelor de salarizare corespunzătoare funcţiilor deţinute potrivit anexei nr.1 la Legea nr.48 din 22.03.2012 privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici. Pentru funcţiile vacante se indică treapta de salarizare în conformitate cu prevederile pct.11 alin.2) litera b) din Hotărîrea Guvernului “Privind salarizarea funcţionarilor publici”.
15. În coloana 7 – se indică numărul de unităţi stabilite pentru titlul funcţiei respective. Fiecare funcţie se reflectă în rînd separat, fără a cumula numărul de unităţi stabilit pentru un titlu de funcţie din subdiviziune.
16. În coloana 8 – se indică salariul lunar/ de funcţie/ de bază stabilit pe unitate. Salariul indicat în această coloană urmează să fie reflectat ţinînd cont de particularităţile de stabilire a salariului lunar/ de funcţie/ de bază, prevăzute de legislaţia în vigoare.
17. În coloana 9 – se indică:
- categoria funcţiei/postului pentru funcţiile publice, abreviat (“fdp”, “pcpfdp”, “fpcns”, “fpc”, “fpe”, “fpss”, “fss”, “ps”, “pdtafap” sau “pa”), în conformitate cu pct.8 din anexa nr.5 la Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11.03.2009, iar pentru funcţiile cu statut special din organele ordinii publice, apărării şi securităţii naţionale ale căror activitate este reglementată de legi speciale – “fss”. Atribuirea funcţiilor publice la o anumită categorie se efectuează în conformitate cu prevederile punctelor 11-172 din anexa nr.5 la Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11.03.2009.
- factorii, prevăzuţi de legislaţia în vigoare, ce au influenţat asupra mărimii salariului lunar/de funcţie/de bază (ex. studii medii k=0,95, acces la informaţii secrete etc.).
[Pct.17 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
18. La elaborarea schemei de încadrare este necesar de evidenţiat rîndul “Total” intermediar pe fiecare subdiviziune interioară şi “Total general” pe autoritate.
19. În “Note” la tabel:
• La punctul 1 – se indică denumirea actului legislativ/ normativ prin care este aprobată structura şi efectivul-limită al autorităţii publice, numărul şi data adoptării;
• La punctul 2 – se indică denumirea actelor legislative şi normative care reglementează condiţiile de salarizare a personalului autorităţii, numărul şi data adoptării;
• La punctul 3 – se indică “numărul” şi “data” înregistrării statului de personal la Cancelaria de Stat;
• La punctul 4, la “Total” se indică numărul total de unităţi pe autoritate, inclusiv:
a) numărul de funcţii de demnitate publică – “fdp”;
b) numărul de posturi din cadrul cabinetului persoanei ce exercită funcţie de demnitate publică – “pcpfdp”;
c) numărul de funcţii publice de conducere de nivel superior – “fpcns”;
d) numărul de funcţii publice de conducere – “fpc”;
e) numărul de funcţii publice de execuţie – “fpe”;
f) numărul de funcţionari publici cu statut special – “fpss”
g) numărul total de funcţii cu statut special – “fss”;
h) numărul de specialişti – “ps”;
i) numărul de posturi de deservire tehnică ce asigură funcţionarea autorităţii publice – “pdtafap”;
î) numărul de funcţii de personal auxiliar (muncitori) – “pa”.
[Pct.19 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
20. Schema de încadrare a personalului autorităţii publice, elaborată conform anexei nr.1, este valabilă după înregistrarea obligatorie la Ministerul Finanţelor, conform prevederilor pct.11, anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului “Privind punerea în aplicare a unor acte legislative” nr.1001 din 26.12.11.
Înregistrarea se confirmă prin atribuirea numărului de înregistrare din registrul de înregistrare a schemelor de încadrare şi aplicarea ştampilei.
[Pct.20 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
21. Schema de încadrare se întocmeşte în trei exemplare: unul pentru autoritatea publică/ instituţie, unul pentru organul ierarhic superior şi unul pentru Ministerul Finanţelor.
Anexa nr.3
la Ordinul ministrului finanţelor
nr.55 din 11 mai 2012
Aprob: | |||||
gr.pr. | gr. | tip | instituţie | statele de personal în număr de: _________ unităţi | |
cod |
cu un fond lunar de salarizare în sumă de _______ | ||||
componenta bugetară | __________________________ |
_______________________________________ lei | |||
___(cu litere)
_________________________________________ (Funcţia conducătorului
autorităţii publice _________________________________________ (Numele, prenumele) (semnătura)
L.Ş. “_____” _________________ 20____ |
SCHEMA DE ÎNCADRARE pentru anul 20____ _______________________________________ (denumirea completă a instituţiei bugetare)
| |||||||||
Nr. d/o | Denumirea
subdiviziunii,
compartimentului/ subcompartimentului, funcţiei | Categoria de salarizare | Coeficient de complexitate/ indice de prioritate intersectorială | Norma didactică, ore | Şarja didactică stabilită, ore | Număr de unităţi | Salariul lunar/de funcţie/tarifar/de bază, lei | Notă | |
pe unitate/ p/u o normă didactică | p/u
uni- tăţile/ şarja didactică stabilită | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Total | |||||||||
inclusiv: | |||||||||
I | Personal de conducere, total | ||||||||
1. | ...... | ||||||||
2. | ...... | ||||||||
3. | ...... | ||||||||
II | Personal de specialitate, total | ||||||||
inclusiv: | |||||||||
1. | ...... | ||||||||
2. | ...... | ||||||||
3. | ...... | ||||||||
III | Personal auxiliar şi de deservire, total | ||||||||
inclusiv: | |||||||||
[Subcompartimentul III.1 exclus prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
| |||||||||
III.2 | muncitori | ||||||||
1. | ...... | ||||||||
2. | ...... | ||||||||
3. | ...... | ||||||||
Note: 1. ______________________________________________________________________________________________ (actele legislative/normative care reglementează condiţiile de salarizare ale personalului menţionat în schema de încadrare a instituţiei)
2. Militari prin contract/personal cu statut special: | |||||||||
- personal de conducere
- personal de specialitate
- personal auxiliar
|
_________ unităţi
_________ unităţi
_________ unităţi | ||||||||
Conducătorul instituţiei __________________________________ (Numele, prenumele) L.Ş.
|
_______________________ (semnătura) | ||||||||
Conducătorul subdiviziunii economice/ financiare/contabile __________________________________ (Numele, prenumele) |
_______________________ (semnătura)
| ||||||||
Conducătorul subdiviziunii resurse umane __________________________________ (Numele, prenumele) | _______________________ (semnătura) |
[Anexa nr.3 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
[Anexa nr.3 completată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.112 din 11.10.2012, în vigoare 19.10.2012 ]
Anexa nr.4
la Ordinul ministrului finanţelor
nr.55 din 11 mai 2012
Modalitatea de elaborare şi aprobare a schemelor de încadrare a personalului
instituţiilor şi organizaţiilor finanţate de la bugetul de stat şi bugetele
unităţilor administrativ-teritoriale
[Denumirea completată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.70 din 20.06.2012, în vigoare 29.06.2012]
Schema de încadrare a personalului instituţiilor şi organizaţiilor finanţate de la bugetul de stat şi bugetele unităţilor administrativ-teritoriale se elaborează şi se completează în conformitate cu anexa nr.3 la prezentul ordin, după cum urmează:
[Alineatul completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.70 din 20.06.2012, în vigoare 29.06.2012]
1. Schema de încadrare se elaborează de către subdiviziunea economică/ financiară/ contabilă de comun cu subdiviziunea resurse umane sau, după caz, cu persoana cu atribuţii în domeniul gestionării resurselor umane.
2. Schema de încadrare se semnează de către conducătorul instituţiei, conducătorul subdiviziunii economice/ financiare/ contabile, al subdiviziunii resurse umane, după caz, şi se confirmă prin aplicarea ştampilei.
3. Schema de încadrare se aprobă de către conducătorul instituţiei ierarhic superioare, sau, după caz, de altă persoană abilitată, potrivit cadrului legislativ şi normativ în vigoare, prin aplicarea semnăturii şi indicarea datei. Schema de încadrare se elaborează pentru un an financiar (bugetar) şi se aprobă cel tîrziu pînă la data de 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se aprobă schema (cu excepţia instituţiilor de învăţămînt).
Instituţiile de învăţămînt elaborează şi aprobă schema de încadrare şi la începutul anului de învăţămînt, dar nu mai tîrziu de data de 30 septembrie a anului în curs.
4. Pe parcursul anului, schema de încadrare poate fi reexaminată şi aprobată în legătură cu modificarea structurii, efectivului-limită sau mărimii salariului lunar/ de funcţie/ tarifar.
5. În tabelul din colţul stîng, din formular, se indică codurile atribuite instituţiei conform clasificaţiei bugetare şi componenta bugetară. Schema de încadrare se completează distinct pe fiecare componentă bugetară, indicînd abreviat după cum urmează: “cb” – componenta de bază, “msp” – mijloace speciale, “fsp” – fonduri speciale.
6. În titlul schemei de încadrare se indică denumirea completă a instituţiei publice.
7. În coloana 1 – se indică numărul de ordine a subdiviziunilor, compartimentelor/ subcompartimentelor şi a titlurilor funcţiilor de personal din instituţie.
Pentru instituţiile bugetare, care au structura delimitată pe subdiviziuni structurale, completează formularul, indicînd subdiviziunea cu gruparea titlurilor de funcţie din subdiviziune pe compartimentele/subcompartimentele respective. Instituţiile bugetare, la care structura nu se compune din subdiviziuni structurale, completează formularul, grupînd titlurile de funcţii pe compartimentele/subcompartimentele indicate.
[Pct.7 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
8. În coloana 2 – se indică denumirea subdiviziunilor, compartimentelor/ subcompartimentelor şi titlurile funcţiilor instituite în instituţia publică, pe compartimentele respective.
Indicatorii pe tipuri de personal se vor reflecta în trei compartimente:
- personal de conducere;
- personal de specialitate;
- personal auxiliar şi de deservire.
La compartimentul I “Personal de conducere” se reflectă personalul ce desfăşoară activitate administrativă (de conducere, management).
La compartimentul II “Personal de specialitate” se reflectă funcţiile ce presupun competenţă într-o anumită sferă de activitate. Organele apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice vor reflecta la acest capitol funcţiile de militari şi personal cu statut special, instituţiile medico-sanitare – personal medical, bibliotecile – bibliotecari şi bibliografi, instituţiile de învăţămînt – corpul profesoral-didactic şi cadre didactice etc.
La compartimentul III “Personal auxiliar şi de deservire” se reflectă funcţiile de muncitori şi personal de deservire tehnică, care asigură întreţinerea şi exploatarea clădirilor, utilajului, transportului etc.
[Pct.8 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
9. În coloana 3 – se indică categoria de salarizare atribuită conform Reţelei tarifare unice. Pentru funcţiile care nu au atribuite categorii de salarizare, această coloană nu se completează.
10. În coloana 4 – se indică indicele de prioritate intersectorială/ coeficientul de complexitate a lucrărilor prevăzut de legislaţia în vigoare. Se completează pentru funcţiile pentru care se prevede acest coeficient.
11. Coloanele 5 şi 6 se completează doar pentru funcţiile (posturile) de personal didactic. Pentru corpul profesoral-didactic din instituţiile de învăţămînt superior coloanele 5 şi 6 nu se completează.
12. În coloana 5 – se indică numărul de ore săptămînale/ anuale stabilite pentru un post didactic pe treapta respectivă de învăţămînt (norma didactică).
13. În coloana 6 – se indică numărul de ore săptămînale/ anuale aprobate pentru fiecare cadru didactic conform listei tarifare.
14. În coloana 7 – se indică numărul de unităţi stabilit pe funcţia respectivă. Dacă în subdiviziune sînt instituite mai multe unităţi pentru un titlu de funcţie, fiecare unitate a funcţiei în cauză se reflectă în rînd separat, fără a cumula numărul de unităţi.
De exemplu: în cadrul unei subdiviziuni sînt instituite 3,75 unităţi de laborant cu aceeaşi categorie de salarizare. În schema de încadrare, pentru subdiviziunea dată, funcţia “laborant” se va reflecta de 4 ori, în rînduri separate. În 3 rînduri, în coloana 7, se va indica cifra “1”, iar în al 4-lea rînd – cifra “0,75”.
Pentru cadrele didactice – se indică numărul de unităţi estimat ca raport dintre şarja didactică şi norma didactică stabilită.
[Pct.14 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.112 din 11.10.2012, în vigoare 19.10.2012 ]
15. În coloana 8 – se indică salariul lunar/ de funcţie/ tarifar/ de bază stabilit pe unitate/ p/u o normă didactică conform actelor legislative/normative în vigoare. Salariul lunar/ de funcţie/ tarifar/ de bază se reflectă ţinînd cont de indemnizaţia de conducere, coeficientul complexităţii lucrărilor îndeplinite şi alte condiţii specifice de determinare a salariului lunar/ de funcţie/ tarifar/ de bază, prevăzute de legislaţia în vigoare.
[Pct.15 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.112 din 11.10.2012, în vigoare 19.10.2012 ]
16. În coloana 9 – se indică salariul lunar/ de funcţie / tarifar/ de bază pentru unităţile /şarja didactică stabilite pe fiecare titlu de funcţie şi se determină prin înmulţirea numărului de unităţi din coloana 7 cu cuantumul salariului lunar/ de funcţie/ tarifar/ de bază stabilit pentru o unitate/normă didactică din coloana 8.
[Pct.16 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.112 din 11.10.2012, în vigoare 19.10.2012 ]
17. În coloana 10 – se indică (recomandabil):
- indemnizaţia de conducere în %;
- nivelul de studii: studii superioare, medii de specialitate etc.
18. La elaborarea schemei de încadrare este necesar de evidenţiat rîndul “Total” intermediar pe fiecare subdiviziune, compartiment / subcompartiment şi “Total general”.
[Pct.18 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
19. La întocmirea şi aprobarea schemelor de încadrare, în “Note” la tabel se va indica:
- la punctul 1 – actele legislative şi normative care reglementează condiţiile de salarizare ale personalului menţionat în schema de încadrare a instituţiei, numărul şi data adoptării;
- la punctul 2 – militarii angajaţi în bază de contract/personalul cu statut special divizat pe categoriile de personal enumerate. Se completează doar de entităţile organelor apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice în care activează militari prin contract/personal cu statut special.
20. Instituţiile şi organizaţiile finanţate de la bugetul de stat prezintă la Ministerul Finanţelor copia schemei de încadrare aprobată, concomitent cu planurile de finanţare, în 2 exemplare, unul la direcţia de ramură şi unul la Direcţia analiză, monitorizarea cheltuielilor de personal şi a angajaţilor în sectorul bugetar.
[Pct.21 exclus prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
[Pct.21 introdus prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.70 din 20.06.2012, în vigoare 29.06.2012]
