O R D I N
cu privire la aprobarea formularelor-tip ale schemelor de
încadrare pentru personalul angajat în sectorul bugetar
nr. 55 din 11.05.2012
Monitorul Oficial nr.119/692 din 08.06.2012
* * *
Abrogat: 11.01.2019
Ordinul Ministerului Finanţelor nr.218 din 28.12.2018
Întru realizarea măsurilor politicii bugetare, în scopul evidenţei şi monitorizării cheltuielilor de personal şi a angajaţilor în sectorul bugetar,
ORDON:
1. Se aprobă:
1. Formularul-tip al schemei de încadrare a personalului autorităţilor publice care cad sub incidenţa Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, instanţelor judecătoreşti şi procuraturii, conform anexei nr.1;
2. Modalitatea de elaborare şi aprobare a schemelor de încadrare a personalului autorităţilor publice care cad sub incidenţa Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, instanţelor judecătoreşti şi procuraturii, conform anexei nr.2;
3. Formularul-tip al schemei de încadrare a personalului instituţiilor bugetare, conform anexei nr.3;
4. Modalitatea de elaborare şi aprobare a schemelor de încadrare a personalului instituţiilor bugetare, conform anexei nr.4.
[Pct.1 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.1 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.70 din 20.06.2012, în vigoare 29.06.2012]
2. Se abrogă Ordinul ministrului finanţelor nr.109 din 21.12.2007 “Cu privire la aprobarea formularului-tip al schemelor de încadrare”.
3. Prezentul ordin intră în vigoare din data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
4. Prin derogare de la punctul 3, schemele de încadrare aprobate pe anul precedent ale instituţiilor ce urmează să prezinte schema de încadrare în corespundere cu anexa nr.3 la prezentul ordin rămîn valabile pînă la o eventuală modificare a structurii, efectivului-limită sau mărimii salariului lunar/ de funcţie/ tarifar.
[Pct.4 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
MINISTRUL FINANŢELOR | Veaceslav NEGRUŢA |
Chişinău, 11 mai 2012. | |
Nr.55. |
Anexa nr.1 la Ordinul ministrului finanţelor nr.55 din 11 mai 2012
| |||||||||
Înregistrat la Ministerul Finanţelor: _______________________________ (funcţia) _______________________________ (Numele, prenumele) (semnătura)
nr.____ din „____” ___________20___
L.Ş.
|
Aprob: statele de personal în număr de: _____unităţi cu un fond lunar de salarizare în sumă de____ _________________________________lei (cu litere) ___________________________________ (Funcţia conducătorului autorităţii publice ierarhic superioare/autorităţii/instituţiei) ___________________________________ (Numele, prenumele) (semnătura)
L.Ş.
„______” _______________20___
| ||||||||
SCHEMA DE ÎNCADRARE pentru anul 20___ | |||||||||
____________________________________________________________ | |||||||||
(denumirea completă a autorităţii (instituţiei) bugetare) | (cod instituţie) | (I/Mn) | |||||||
începând cu „_____” _______________ (data punerii în aplicare a schemei de încadrare)
| |||||||||
Nr. d/o | Denumirea subdiviziunii structurale, titlul funcţiei | Nivelul de studii | cod | Grad/ categorie de salarizare | Treapta de salarizare | Număr de unităţi | Salariul lunar/de funcţie/ de bază (lei) | Notă | |
ocupaţiei | funcţiei publice | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Total | |||||||||
Note: 1._______________________________________________________________________________ (actul legislativ/normativ prin care este aprobată structura şi efectivul-limită al autorităţii publice)
2. Statul de personal înregistrat la Cancelaria de Stat nr. ________ din data de___________________. 3. Total număr de unităţi: ___________ inclusiv: | |||||||||
a) „fdp” – | ________ | unităţi | f) „fpss” - | _________ | unităţi | ||||
b) „pcpfdp” – | ________ | unităţi | g) „fss” - | _________ | unităţi | ||||
c) „fpcns” – | ________ | unităţi | h) „ps” - | _________ | unităţi | ||||
d) „fpc” – | ________ | unităţi | i) „pdtafap” - | _________ | unităţi | ||||
e) „fpe” – | ________ | unităţi | î) „pa” - | _________ | unităţi | ||||
| |||||||||
Conducătorul autorităţii publice: | _______________________ (numele, prenumele)
|
____________________ (semnătura)
| |||||||
L.Ş. | |||||||||
Conducătorul subdiviziunii economice/financiare/contabile: | _______________________ (numele, prenumele) |
____________________ (semnătura)
| |||||||
Conducătorul subdiviziunii resurse umane: | _______________________ (numele, prenumele) |
____________________ (semnătura) |
[Anexa nr.1 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Anexa nr.1 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
Anexa nr.2
la Ordinul ministrului finanţelor
nr.55 din 11 mai 2012
MODALITATEA DE ELABORARE
şi aprobare a schemelor de încadrare a personalului autorităţilor publice,
care cad sub incidenţa Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia
publică şi statutul funcţionarului public, instanţelor judecătoreşti
şi procuraturii
Schema de încadrare reprezintă documentul în care sunt specificate subdiviziunile structurale, denumirea funcţiilor, precum şi salariul corespunzător fiecărei funcţii, care stă la baza angajării personalului în cadrul autorităţii publice.
[Alineatul introdus prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
Schema de încadrare a personalului autorităţilor publice, care cad sub incidenţa Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, instanţelor judecătoreşti şi procuraturii se elaborează şi se completează în conformitate cu anexa nr.1 la prezentul ordin, după cum urmează:
1. Schema de încadrare se elaborează de către subdiviziunea economică/financiară/contabilă de comun cu subdiviziunea resurse umane sau, după caz, cu persoana cu atribuţii în domeniul gestionării resurselor umane.
2. Schema de încadrare se semnează de către conducătorul instituţiei (instituţiile din subordinea autorităţilor publice), conducătorul subdiviziunii economice/financiare/contabile şi al subdiviziunii resurse umane sau, după caz, cu persoana cu atribuţii în domeniul gestionării resurselor umane şi se confirmă prin aplicarea ştampilei.
3. Schemele de încadrare a autorităţii publice se aprobă de către conducătorul autorităţii publice/ instituţiei sau conducătorul autorităţii publice ierarhic superioare pentru instituţiile din subordine, pentru un an bugetar, şi se prezintă pentru înregistrare la Ministerul Finanţelor cel tîrziu pînă la data de 31 ianuarie a anului în curs. Semnăturile se confirmă prin aplicarea ştampilelor şi indicarea datei aprobării.
[Pct.3 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
4. Pe parcursul anului, schema de încadrare poate fi modificată în legătură cu: modificarea structurii, statului de personal al autorităţii publice sau modificarea condiţiilor de stabilire a salariilor conform actelor normative. Schema de încadrare elaborată în urma modificării structurii sau efectivului-limită al autorităţii, se va prezenta pentru examinare şi înregistrare la Ministerul Finanţelor, în termen ce nu va depăşi 30 zile de la avizarea statului de personal de către Cancelaria de Stat, cu anexarea copiei statului de personal avizat.
[Pct.4 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
5. Schema de încadrare nu se modifică în cazul în care pe parcursul anului are loc fluctuaţia cadrelor şi/sau modificarea treptei de salarizare pentru funcţiile deţinute de funcţionarii publici, conform procedurii de angajare. La prezentarea repetată, pe parcursul anului, a schemei de încadrare, aceasta se actualizează după ultima situaţie, cu anexarea notei informative despre argumentarea modificărilor operate comparativ cu ultima schemă de încadrare înregistrată.
[Pct.5 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
6. În titlul schemei de încadrare se indică denumirea completă a autorităţii publice/ instituţiei şi codul acesteia (cod constituit din 4/5 semne digitale, atribuit conform clasificaţiei organizaţionale), precum şi se specifică menţiunea „I” – pentru schema de încadrare prezentată pentru înregistrare la începutul anului bugetar prima dată şi „Mn” – pentru schema de încadrare modificată pe parcursul anului, indicele „n” – indicând de câte ori a fost prezentată repetat schema de încadrare pentru înregistrare pe parcursul anului.
[Pct.6 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.6 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
7. După denumirea autorităţii publice, se indică data punerii în aplicare a schemei de încadrare.
[Pct.8 abrogat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
9. În coloana 1 – se indică numărul de ordine a subdiviziunii/ titlului funcţiei.
10. În coloana 2 – se indică denumirea subdiviziunilor structurale, în conformitate cu actele legislative/ normative prin care a fost aprobată structura, şi titlurile funcţiilor conform statului de personal avizat de către Cancelaria de Stat.
[Pct.10 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
11. În coloana 3 – se indică nivelul de pregătire necesar al persoanei care ocupă, sau urmează să ocupe funcţia respectivă, de care se va ţine cont la stabilirea nivelului de salarizare.
[Pct.11 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
12. În coloana 4 – se completează codul ocupaţiei, corespunzător Clasificatorului Ocupaţiilor din Republica Moldova (CORM), iar în coloana 5 – se reflectă codul funcţiei conform Clasificatorului unic al funcţiilor publice, aprobat prin Legea nr.155 din 21.07.11. Pentru celelalte funcţii asupra cărora nu se extinde legea nominalizată, coloana 5 nu se completează.
[Pct.12 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
13. Coloana 6 – se completează pentru funcţiile deţinute de funcţionarii publici şi de personalul salarizat conform Reţelei tarifare unice. Pentru funcţiile deţinute de funcţionarii publici, inclusiv de funcţionarii publici cu statut special din serviciul vamal şi serviciul diplomatic, se indică gradele de salarizare stabilite pentru funcţiile publice din autorităţile publice centrale şi locale în conformitate cu anexele nr.2 şi 3 din Legea nr.48 din 22.03.12 privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici. Pentru funcţiile deţinute de personalul salarizat conform Reţelei tarifare unice se indică categoria de salarizare a Reţelei tarifare unice corespunzătoare funcţiei.
[Pct.13 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
14. Coloana 7 – se completează pentru funcţiile deţinute de funcţionarii publici, inclusiv de funcţionarii publici cu statut special din serviciul vamal şi serviciul diplomatic şi se indică treapta de salarizare conform gradelor de salarizare corespunzătoare funcţiilor deţinute potrivit anexei nr.1 la Legea nr.48 din 22.03.2012 privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici. Pentru funcţiile vacante se indică treapta de salarizare în conformitate cu prevederile pct.11 alin.2) litera b) din Hotărîrea Guvernului “Privind salarizarea funcţionarilor publici”. Pentru funcţiile publice temporar vacante, se indică treapta de salarizare superioară dintre treapta de salarizare a titularului funcţiei şi treapta de salarizare atribuită persoanei ce urmează să ocupe temporar funcţia publică.
[Pct.14 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
15. În coloana 8 – se indică numărul de unităţi stabilite pentru titlul funcţiei respective. Fiecare funcţie se reflectă în rînd separat, fără a cumula numărul de unităţi stabilit pentru un titlu de funcţie din subdiviziune.
[Pct.15 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
16. În coloana 9 – se indică salariul lunar/ de funcţie/ de bază stabilit pe unitate. Salariul indicat în această coloană urmează să fie reflectat ţinînd cont de particularităţile de stabilire a salariului lunar/ de funcţie/ de bază, prevăzute de legislaţia în vigoare.
[Pct.16 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
17. În coloana 10 – se indică:
- categoria funcţiei/postului pentru funcţiile publice, abreviat (“fdp”, “pcpfdp”, “fpcns”, “fpc”, “fpe”, “fpss”, “fss”, “ps”, “pdtafap” sau “pa”), în conformitate cu pct.8 din anexa nr.5 la Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11.03.2009, iar pentru funcţiile cu statut special din organele ordinii publice, apărării şi securităţii naţionale ale căror activitate este reglementată de legi speciale – “fss”. Atribuirea funcţiilor publice la o anumită categorie se efectuează în conformitate cu prevederile punctelor 11-172 din anexa nr.5 la Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11.03.2009.
- factorii, prevăzuţi de legislaţia în vigoare, ce au influenţat asupra mărimii salariului lunar/de funcţie/de bază (ex. studii medii k=0,95, acces la informaţii secrete etc.).
[Pct.17 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.17 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
18. La elaborarea schemei de încadrare este necesar de evidenţiat rîndul “Total” intermediar pe fiecare subdiviziune structurală şi “Total general” pe autoritate.
[Pct.18 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
19. În “Note” la tabel:
• La punctul 1 – se indică denumirea actului legislativ/ normativ prin care este aprobată structura şi efectivul-limită al autorităţii publice, numărul şi data adoptării;
• La punctul 3 – se indică “numărul” şi “data” înregistrării statului de personal la Cancelaria de Stat;
• La punctul 4, la “Total” se indică numărul total de unităţi pe autoritate, inclusiv:
a) numărul de funcţii de demnitate publică – “fdp”;
b) numărul de posturi din cadrul cabinetului persoanei ce exercită funcţie de demnitate publică – “pcpfdp”;
c) numărul de funcţii publice de conducere de nivel superior – “fpcns”;
d) numărul de funcţii publice de conducere – “fpc”;
e) numărul de funcţii publice de execuţie – “fpe”;
f) numărul de funcţionari publici cu statut special – “fpss”
g) numărul total de funcţii cu statut special – “fss”;
h) numărul de specialişti – “ps”;
i) numărul de posturi de deservire tehnică ce asigură funcţionarea autorităţii publice – “pdtafap”;
î) numărul de funcţii de personal auxiliar (muncitori) – “pa”.
[Pct.19 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.19 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
20. Schema de încadrare, indicarea datei înregistrării a personalului autorităţii publice, elaborată conform anexei nr.1, este valabilă după înregistrarea obligatorie la Ministerul Finanţelor, conform prevederilor pct.11, anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului “Privind punerea în aplicare a unor acte legislative” nr.1001 din 26.12.11.
Înregistrarea se confirmă prin atribuirea numărului de înregistrare din registrul de înregistrare a schemelor de încadrare şi aplicarea ştampilei.
[Pct.20 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.20 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
21. Schema de încadrare se întocmeşte în trei exemplare: unul pentru autoritatea publică/ instituţie, unul pentru organul ierarhic superior şi unul pentru Ministerul Finanţelor.
Anexa nr.3 la Ordinul ministrului finanţelor nr.55 din 11 mai 2012
| |||||||||||
Aprob: statele de personal în număr de: _____unităţi cu un fond lunar de salarizare în sumă de___ ___________________________________lei (cu litere) _____________________________________ (Funcţia conducătorului autorităţii publice ierarhic superioare/autorităţii/instituţiei) _____________________________________ (Numele, prenumele) (semnătura)
L.Ş.
„______” _______________________20____
| |||||||||||
autoritate publică | gr. pr.+ gr.+ subgr. | activitate | instituţie | ||||||||
cod | |||||||||||
SCHEMA DE ÎNCADRARE pentru anul 20___ _____________________________________________________________________ (denumirea completă a instituţiei bugetare)
| |||||||||||
Nr. d/o | Denumirea subdiviziunii structurale/ compartimentului, titlul funcţiei | Cod ocu- paţiei | Cate- goria de salari- zare | coef. de comp- lexi- tate/ indice de priori- tate intersec- torială | Norma didactică, ore | Şarja didactică stabilită, ore | Număr de unităţi | Salariul lunar/ de funcţie/ tarifar/ de bază, lei | Notă | ||
pe unitate/ p/u o normă didactică | p/u unităţile/ şarja didactică stabilită | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
Total | |||||||||||
inclusiv: | |||||||||||
I | Personal de conducere, total | ||||||||||
1. | ...... | ||||||||||
2. | ...... | ||||||||||
3. | ...... | ||||||||||
II | Personal de specialitate, total | ||||||||||
1. | ...... | ||||||||||
2. | ...... | ||||||||||
3. | ...... | ||||||||||
III | Personal auxiliar, total | ||||||||||
1. | ...... | ||||||||||
2. | ...... | ||||||||||
3. | ...... | ||||||||||
Note: 1. _________________________________________________________________________________________________(actele legislative/normative care reglementează condiţiile de salarizare ale personalului menţionat în schema de încadrare a instituţiei)
2. Total, inclusiv: | |||||||||||
- personal de conducere | ________ | unităţi | |||||||||
- personal de specialitate | ________ | unităţi | |||||||||
- personal auxiliar | ________ | unităţi | |||||||||
3. Informativ, numărul de militari în termen: ______ unităţi.
| |||||||||||
Conducătorul instituţiei |
_______________________ (numele, prenumele)
| ________________ (semnătura) | |||||||||
L.Ş. |
Conducătorul subdiviziunii economice/financiare/contabile |
_______________________ (numele, prenumele) | ________________ (semnătura) | ||||||||
Conducătorul subdiviziunii resurse umane |
_______________________ (numele, prenumele) | _________________ (semnătura) |
[Anexa nr.3 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Anexa nr.3 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
[Anexa nr.3 completată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.112 din 11.10.2012, în vigoare 19.10.2012 ]
Anexa nr.4
la Ordinul ministrului finanţelor
nr.55 din 11 mai 2012
MODALITATEA DE ELABORARE
şi aprobare a schemelor de încadrare a personalului instituţiilor bugetare
[Titlul modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Denumirea completată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.70 din 20.06.2012, în vigoare 29.06.2012]
Schema de încadrare a personalului instituţiilor bugetare se elaborează şi se completează în conformitate cu anexa nr.3 la prezentul ordin, după cum urmează:
[Alineatul modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Alineatul completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.70 din 20.06.2012, în vigoare 29.06.2012]
1. Schema de încadrare se elaborează de către subdiviziunea economică/ financiară/ contabilă de comun cu subdiviziunea resurse umane sau, după caz, cu persoana cu atribuţii în domeniul gestionării resurselor umane.
2. Schema de încadrare se semnează de către conducătorul instituţiei, conducătorul subdiviziunii economice/ financiare/ contabile, al subdiviziunii resurse umane, după caz, şi se confirmă prin aplicarea ştampilei.
3. Schema de încadrare se aprobă de către conducătorul instituţiei ierarhic superioare, sau, după caz, de altă persoană abilitată, potrivit cadrului legislativ şi normativ în vigoare, prin aplicarea semnăturii şi indicarea datei. Schema de încadrare se elaborează pentru un an financiar (bugetar) şi se aprobă cel tîrziu pînă la data de 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se aprobă schema (cu excepţia instituţiilor de învăţămînt).
Instituţiile de învăţămînt elaborează şi aprobă schema de încadrare şi la începutul anului de învăţămînt, dar nu mai tîrziu de data de 30 septembrie a anului în curs. Copia schemei de încadrare aprobate se prezintă la Ministerul Finanţelor în termen de 10 zile lucrătoare de la data aprobării.
[Pct.3 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
4. Pe parcursul anului, schema de încadrare poate fi reexaminată şi aprobată în legătură cu modificarea structurii, efectivului-limită sau mărimii salariului lunar/ de funcţie/ tarifar.
5. În tabelul din colţul stîng, din formular, se indică codurile atribuite instituţiei conform clasificaţiei bugetare.
[Pct.5 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
6. În titlul schemei de încadrare se indică denumirea completă a instituţiei publice.
7. În coloana 1 – se indică numărul de ordine a subdiviziunilor structurale/ compartimentelor şi a titlurilor funcţiilor instituite în instituţie.
[Pct.7 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.7 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
8. În coloana 2 – se indică denumirea subdiviziunii structurale/compartimentului şi titlurile funcţiilor instituite în instituţia bugetară, divizate pe compartimentele respective. Instituţiile bugetare, care au structura delimitată pe subdiviziuni structurale, completează formularul indicând doar subdiviziunile structurale cu titlurile de funcţii din cadrul fiecărei subdiviziuni. Instituţiile bugetare, la care structura nu se compune din subdiviziuni structurale, completează formularul, grupând titlurile de funcţii pe compartimentele corespunzătoare.
Indicatorii pe tipuri de personal se vor reflecta în trei compartimente:
- personal de conducere;
- personal de specialitate;
- personal auxiliar (muncitori).
La compartimentul I “Personal de conducere” se reflectă personalul ce desfăşoară activitate administrativă (de conducere, management).
La compartimentul II “Personal de specialitate” se reflectă funcţiile ce presupun competenţă într-o anumită sferă de activitate.
La compartimentul III “Personal auxiliar (muncitori)” se reflectă funcţiile de muncitori calificaţi şi necalificaţi şi personal de deservire tehnică, care asigură întreţinerea şi exploatarea clădirilor, utilajului, transportului etc.
[Pct.8 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.8 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
81. În coloana 3 – se reflectă codul ocupaţiei, corespunzător Clasificatorului Ocupaţiilor din Republica Moldova (CORM).
[Pct.81 introdus prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
9. În coloana 4 – se indică categoria de salarizare atribuită conform Reţelei tarifare unice. Pentru funcţiile care nu au atribuite categorii de salarizare, această coloană nu se completează.
[Pct.9 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
10. În coloana 5 – se indică indicele de prioritate intersectorială/ coeficientul de complexitate a lucrărilor prevăzut de legislaţia în vigoare. Se completează pentru funcţiile pentru care se prevede acest coeficient.
[Pct.10 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
11. Coloanele 6 şi 7 se completează doar pentru funcţiile (posturile) de personal didactic. Pentru corpul profesoral-didactic din instituţiile de învăţămînt superior coloanele 5 şi 6 nu se completează.
[Pct.11 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
12. În coloana 6 – se indică numărul de ore săptămînale/ anuale stabilite pentru un post didactic pe treapta respectivă de învăţămînt (norma didactică).
[Pct.12 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
13. În coloana 7 – se indică numărul de ore săptămînale/ anuale aprobate pentru fiecare cadru didactic conform listei tarifare.
[Pct.13 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
14. În coloana 8 – se indică numărul de unităţi stabilit pe funcţia respectivă. Dacă în subdiviziune sînt instituite mai multe unităţi pentru un titlu de funcţie, fiecare unitate a funcţiei în cauză se reflectă în rînd separat, fără a cumula numărul de unităţi.
De exemplu: în cadrul unei subdiviziuni sînt instituite 3,75 unităţi de laborant cu aceeaşi categorie de salarizare. În schema de încadrare, pentru subdiviziunea dată, funcţia “laborant” se va reflecta de 4 ori, în rînduri separate. În 3 rînduri, în coloana 7, se va indica cifra “1”, iar în al 4-lea rînd – cifra “0,75”.
Pentru cadrele didactice – se indică numărul de unităţi estimat ca raport dintre şarja didactică şi norma didactică stabilită.
[Pct.14 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.14 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.112 din 11.10.2012, în vigoare 19.10.2012 ]
15. În coloana 9 – se indică salariul lunar/ de funcţie/ tarifar/ de bază stabilit pe unitate/ p/u o normă didactică conform actelor legislative/normative în vigoare. Salariul lunar/ de funcţie/ tarifar/ de bază se reflectă ţinînd cont de indemnizaţia de conducere, coeficientul complexităţii lucrărilor îndeplinite şi alte condiţii specifice de determinare a salariului lunar/ de funcţie/ tarifar/ de bază, prevăzute de legislaţia în vigoare.
[Pct.15 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.15 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.112 din 11.10.2012, în vigoare 19.10.2012 ]
16. În coloana 10 – se indică salariul lunar/ de funcţie / tarifar/ de bază pentru unităţile /şarja didactică stabilite pe fiecare titlu de funcţie şi se determină prin înmulţirea numărului de unităţi din coloana 8 cu cuantumul salariului lunar/ de funcţie/ tarifar/ de bază stabilit pentru o unitate/ normă didactică din coloana 9.
[Pct.16 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.16 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.112 din 11.10.2012, în vigoare 19.10.2012 ]
17. În coloana 11 – se indică (recomandabil):
- indemnizaţia de conducere în %;
- nivelul de studii: studii superioare, medii de specialitate etc.
[Pct.17 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
18. La elaborarea schemei de încadrare este necesar de evidenţiat rîndul “Total” intermediar pe fiecare subdiviziune, compartiment şi “Total general”.
[Pct.18 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.18 completat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
19. La întocmirea şi aprobarea schemelor de încadrare, în “Note” la tabel se va indica:
- la punctul 1 – actele legislative şi normative care reglementează condiţiile de salarizare ale personalului menţionat în schema de încadrare a instituţiei, numărul şi data adoptării;
- la punctul 2 – se completează doar de instituţiile bugetare la care structura este divizată pe subdiviziuni structurale;
- la punctul 3 – se indică informativ numărul de funcţii de militari în termen şi se completează doar de instituţiile bugetare din domeniul apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice în cadrul cărora sunt aprobate posturi de militari în termen.
[Pct.19 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
20. Instituţiile bugetare, finanţate de la bugetul de stat prezintă la Ministerul Finanţelor copia schemei de încadrare aprobată, concomitent cu planurile de finanţare, în 2 exemplare, unul la direcţia de ramură şi unul la Direcţia analiză, monitorizarea cheltuielilor de personal şi a angajaţilor în sectorul bugetar.
[Pct.20 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.213 din 28.12.2015, în vigoare 01.01.2016]
[Pct.21 exclus prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.52 din 11.04.2014, în vigoare 25.04.2014]
[Pct.21 introdus prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.70 din 20.06.2012, în vigoare 29.06.2012]
