vineri, 7 noiembrie 2014
779/27.11.2009 Hotărîre pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Camerei de Licenţiere şi efectivului-limită ale acesteia

H O T Ă R Î R E

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea

şi funcţionarea Camerei de Licenţiere şi

efectivului-limită ale acesteia

 

nr. 779  din  27.11.2009

 

Monitorul Oficial nr.173/857 din 01.12.2009

 

* * *

Abrogat: 26.05.2017

Hotărîrea Guvernului nr.314 din 22.05.2017

 

În scopul executării Legii nr.21-XVIII din 18 septembrie 2009 pentru modificarea Legii nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.149, art.412) şi în conformitate cu Legea nr.451-XV din 30 iulie 2001 privind reglementarea prin licenţiere a activităţii de întreprinzător (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.26-28, art.95), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Camerei de Licenţiere, conform anexei nr.1;

2. Structura Camerei de Licenţiere se aprobă prin ordinul ministrului economiei.

3. Se stabileşte efectivul-limită al Camerei de Licenţiere în număr de 33 de unităţi, cu un fond anual de remunerare a muncii conform legislaţiei în vigoare.

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.864 din 21.11.2011, în vigoare 25.11.2011]

 

4. Salarizarea angajaţilor Camerei de Licenţiere se va efectua în conformitate cu Legea nr.48 din 22 martie 2012 “Privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.63, art.213), cu modificările şi completările ulterioare, Hotărîrea Guvernului nr.331 din 28 mai 2012 “Privind salarizarea funcţionarilor publici” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.104-108, art.371), cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărîrea Guvernului nr.710 din 26 septembrie 2012 “Privind salarizarea personalului care efectuează deservirea tehnică şi asigură funcţionarea instanţelor judecătoreşti, a procuraturii şi a autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.205-207, art.766).

[Pct.4 în redacţia Hot.Guv. nr.984 din 06.12.2013, în vigoare 13.12.2013]

 

5. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.2.

 

PRIM-MINISTRUVladimir FILAT

Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul economieiValeriu Lazar

Chişinău, 27 noiembrie 2009.
Nr.779.

 

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.779 din 27 noiembrie 2009

 

REGULAMENTUL

privind organizarea şi funcţionarea Camerei de Licenţiere

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

Domeniul de aplicare

1. Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Camerei de Licenţiere (în continuare – Regulament) stabileşte modul de organizare şi funcţionare a Camerei de Licenţiere.

 

Statutul juridic al Camerei

2. Camera de Licenţiere (în continuare – Camera) este autoritate administrativă în subordinea Ministerului Economiei, care implementează politica statului în domeniul reglementării prin licenţiere a activităţii de întreprinzător (în continuare – licenţiere), conform competenţei, şi care asigură controlul asupra respectării de către titularii de licenţe a condiţiilor stabilite prin legile ce reglementează expres activităţile licenţiate, a căror respectare este obligatorie la desfăşurarea genului respectiv de activitate.

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.910 din 05.11.2014, în vigoare 07.11.2014]

 

3. Camera este persoană juridică, dispune de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova, precum şi de cont trezorerial. Camera este finanţată de la bugetul de stat. Sediul Camerei se află în mun.Chişinău.

 

Cadrul legal de activitate

4. În activitatea sa Camera se conduce de Constituţia Republicii Moldova, Legea nr.451-XV din 30 iulie 2001 privind reglementarea prin licenţiere a activităţii de întreprinzător, de alte acte legislative şi normative, de acordurile internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi de prezentul Regulament.

 

II. MISIUNEA, FUNCŢIILE DE BAZĂ, ATRIBUŢIILE ŞI DREPTURILE CAMEREI

Misiunea de bază

[Denumirea în redacţia Hot.Guv. nr.910 din 05.11.2014, în vigoare 07.11.2014]

 

5. Camera acordă licenţe pentru genurile de activitate stabilite de lege şi are drept misiune asigurarea respectării riguroase a condiţiilor de licenţiere, necesare pentru practicarea activităţilor de întreprinzător, pentru excluderea prejudicierii drepturilor, intereselor legitime şi sănătăţii cetăţenilor, mediului înconjurător şi securităţii statului.

 

Funcţiile principale

[Denumirea în redacţia Hot.Guv. nr.910 din 05.11.2014, în vigoare 07.11.2014]

 

6. Funcţiile de bază ale Camerei sînt:

1) implementarea politicii statului în domeniul reglementării prin licenţiere a activităţii de întreprinzător;

2) asigurarea respectării legislaţiei în domeniul reglementării prin licenţiere a activităţii de întreprinzător în limitele şi în conformitate cu prevederile legii şi ale prezentului Regulament;

3) generalizarea experienţei din domeniul reglementării prin licenţiere a activităţii de întreprinzător;

4) gestionarea dosarelor de licenţiere;

5) gestionarea şi asigurarea funcţionării serviciului e-licenţiere.

[Pct.6 completat prin Hot.Guv. nr.984 din 06.12.2013, în vigoare 13.12.2013]

 

Atribuţiile generale

[Denumirea în redacţia Hot.Guv. nr.910 din 05.11.2014, în vigoare 07.11.2014]

 

7. Pentru realizarea funcţiilor de bază ce îi revin, Camera îndeplineşte următoarele atribuţii:

1) eliberează, reperfectează, reînnoieşte licenţele, eliberează copii şi duplicate ale acestora, realizează acţiunile prevăzute de lege pentru suspendarea, retragerea, recunoaşterea nevalabilităţii licenţelor;

2) efectuează controlul asupra respectării de către titularii de licenţe a condiţiilor de licenţiere, cu cooptarea, după caz, a reprezentanţilor instituţiilor cu funcţii de reglementare şi de control, conform competenţei;

3) prezintă spre aprobare Ministerului Economiei lista titularilor de licenţe care vor fi supuşi controlului planificat asupra respectării condiţiilor de licenţiere în decursul anului calendaristic şi organizează controalele respective;

4) emite prescripţii privind lichidarea încălcărilor ce ţin de condiţiile de licenţiere şi avertizează titularul licenţei despre posibila suspendare sau retragere a licenţei;

41) asigură monitorizarea plăţii taxelor pentru licenţă, participă în calitate de parte civilă în procesele de judecată privind încasarea taxei pentru licenţă;

5) ţine dosarele de licenţiere şi Registrul licenţelor, oferă nelimitat date din registru autorităţilor administraţiei publice;

6) generalizează experienţa din domeniul de competenţă şi prezintă Ministerului Economiei propuneri privind perfecţionarea cadrului legal ce reglementează procedura de licenţiere şi condiţiile de licenţiere a anumitor genuri concrete de activitate supuse reglementării prin licenţiere, inclusiv optimizarea listei cu genurile de activitate supuse licenţierii, în vederea excluderii dublării de reglementare prin licenţiere şi diferitelor tipuri de autorizări;

7) acordă asistenţă metodologică titularilor de licenţe, precum şi solicitanţilor de licenţe;

8) prezintă Ministerului Economiei dări de seamă trimestriale privind activitatea sa;

9) exercită alte atribuţii stabilite de legislaţia în vigoare.

[Pct.7 completat prin Hot.Guv. nr.984 din 06.12.2013, în vigoare 13.12.2013]

 

Drepturile Camerei

8. Camera este învestită cu următoarele drepturi:

1) să elibereze titularului un certificat privind desfăşurarea activităţii indicate în licenţă pentru perioada de examinare a cererii de eliberare a duplicatului licenţei sau a cererii de reperfectare a licenţei;

2) să prezinte Ministerului Economiei propuneri pentru perfecţionarea legislaţiei cu privire la licenţierea genurilor de activitate;

3) să solicite şi să primească de la organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi de la alte autorităţi publice documentele şi informaţiile necesare pentru activitatea sa;

4) să exercite alte drepturi stabilite de lege.

 

III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII CAMEREI

Conducerea Camerei

9. Activitatea Camerei este organizată de directorul ei, care are un adjunct.

Numirea în funcţie, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ale directorului şi directorului adjunct ai Camerei se efectuează, în condiţiile legii, de către ministrul economiei.

10. Directorul Camerei:

1) reprezintă Camera în relaţiile cu autorităţile publice, persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate;

2) asigură executarea şi respectarea legilor, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, a prezentului Regulament şi răspunde personal pentru realizarea drepturilor şi obligaţiilor Camerei;

21) exercită conducerea Camerei;

22) organizează sistemul de management financiar şi control, precum şi funcţia de audit intern în autoritatea administrativă;

3) aprobă statul de personal al Camerei;

4) determină atribuţiile subdiviziunilor, precum şi sarcinile, atribuţiile şi responsabilităţile adjunctului său;

5) numeşte în funcţii, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu, în condiţiile legii, a funcţionarilor publici, angajează şi concediază alt personal al Camerei;

51) conferă grade de calificare funcţionarilor publici, acordă stimulări şi aplică sancţiuni disciplinare personalului autorităţii administrative în condiţiile legii;

6) soluţionează problemele privind activitatea operativ-organizaţională şi financiar-economică, precum şi asigurarea tehnico-materială a Camerei;

7) semnează deciziile, licenţele, prescripţiile, delegările de control, ordinele de plată, corespondenţa, în limitele competenţelor Camerei;

8) emite ordine care sînt executorii pentru întregul personal;

9) în coordonare cu Ministerul Economiei, aprobă regulamentul de ordine internă al Camerei;

10) poartă responsabilitate personală pentru utilizarea eficientă şi conform destinaţiei a alocaţiilor pentru întreţinerea Camerei;

101) exercită alte atribuţii corespunzătoare funcţiilor atribuite autorităţii administrative, în conformitate cu prevederile actelor legislative speciale ce reglementează relaţiile în subdomeniile sau în sferele de activitate încredinţate acesteia.

[Pct.10 completat prin Hot.Guv. nr.910 din 05.11.2014, în vigoare 07.11.2014]

 

11. În lipsa directorului Camerei, funcţiile acestuia sînt exercitate de directorul adjunct.

 

111. Dreptul la prima semnătură pe toate actele Camerei îl are directorul. În lipsa directorului, dreptul la semnătură îi revine directorului adjunct.

În conformitate cu legislaţia în vigoare, unele acte ale Camerei pot fi semnate de alte persoane din cadrul Camerei, în temeiul ordinului directorului.

Persoanele învestite cu dreptul de semnătură poartă răspundere personală pentru legalitatea, veridicitatea şi corectitudinea documentului semnat.

[Pct.111 introdus prin Hot.Guv. nr.910 din 05.11.2014, în vigoare 07.11.2014]

 

112. În domeniile sale de activitate, Camera colaborează cu autorităţile administraţiei publice centrale de specialitate şi cu structurile organizaţionale din sfera de competenţă a acestora, cu autorităţile publice autonome şi autorităţile administraţiei publice locale, cu societatea civilă, precum şi cu organismele internaţionale.

[Pct.112 introdus prin Hot.Guv. nr.910 din 05.11.2014, în vigoare 07.11.2014]

 

IV. EVIDENŢA ŞI DĂRILE DE SEAMĂ

12. Camera ţine evidenţa contabilă şi prezintă dările de seamă statistice, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

13. Controlul asupra activităţii financiare a Camerei îl exercită organele abilitate prin lege. Rezultatele controalelor se aduc la cunoştinţa Ministerului Economiei.

 

V. SISTAREA ACTIVITĂŢII CAMEREI

14. Activitatea Camerei este sistată în baza unei hotărîri guvernamentale, prin reorganizare sau dizolvare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.779 din 27 noiembrie 2009

 

LISTA

hotărîrilor de Guvern care se abrogă

 

Punctele 2-9 din Hotărîrea Guvernului nr.1327 din 3 decembrie 2001 “Privind instituirea Camerei de Licenţiere” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.147-149, art.1370).

Hotărîrea Guvernului nr.522 din 29 aprilie 2003 “Cu privire la modificarea şi completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.1327 din 3 decembrie 2001” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.82-83, art.554).

Punctul 7 din Hotărîrea Guvernului nr.966 din 6 august 2003 “Cu privire la aprobarea Modificărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.182-185, art.1020).

Hotărîrea Guvernului nr.1281 din 24 octombrie 2003 “Cu privire la modificarea Hotărîrii Guvernului nr.1327 din 3 decembrie 2001” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.221-222, art.1331).

Hotărîrea Guvernului nr.527 din 6 iunie 2005 “Cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.1327 din 3 decembrie 2001” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.80-82, art.561).

Hotărîrea Guvernului nr.2 din 2 ianuarie 2007 “Cu privire la aprobarea componenţei nominale a consiliului colegial al Camerei de Licenţiere” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.3-5, art.13).