O R D I N

referitor la Regulamentul cu privire la devizele de cheltuieli a instituţiilor publice

şi repartizarea pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale

 

nr. 117  din  29.12.2007

 

Monitorul Oficial nr.72-73/196 din 08.04.2008

 

* * *

Abrogat: 01.01.2015

Ordinul Ministerului Finanţelor nr.172 din 16.12.2014

 

Întru asigurarea realizării prevederilor articolelor 25 şi 27 din Legea nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale (Monitorul Oficial, 19.12.2003, nr.248-253, art.996), cu modificările ulterioare,

ORDON:

1. Se aprobă Regulamentul cu privire la devizele de cheltuieli a instituţiilor publice şi repartizarea pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale, conform anexei.

2. Se abrogă Ordinul ministrului finanţelor nr.13 din 13 februarie 2004 “Despre aprobarea Regulamentului privind modul de elaborare, aprobare şi modificare a repartizărilor pe luni a veniturilor şi cheltuielilor bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale” (Monitorul Oficial, 11.06.2004, nr.91-95/205).

 

MINISTRUL FINANŢELORMihail POP

Chişinău, 29 decembrie 2007.
Nr.117.

 

Anexă

la Ordinul ministrului finanţelor

nr.117 din 29.12.2007

 

REGULAMENT

cu privire la devizele de cheltuieli a instituţiilor publice şi repartizarea

pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Prezentul Regulament stabileşte modul de elaborare şi aprobare a devizelor de cheltuieli a instituţiilor publice finanţate de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale şi de repartizare pe luni a veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale şi are acţiune asupra executorilor (ordonatorilor) de buget (în continuare – executori de buget) care gestionează bugetele unităţilor administrativ-teritoriale şi mijloacele financiare alocate de la aceste bugete.

2. În sensul prezentului Regulament sînt utilizate următoarele noţiuni:

Subdiviziune financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi – contabilul-şef şi specialiştii subordonaţi acestuia din cadrul primăriei satului (comunei), oraşului (municipiului), cu excepţia municipiului Bălţi.

Direcţia finanţe – direcţiile finanţe a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea, Direcţia generală finanţe a municipiului Chişinău, Direcţia generală economico-financiară a municipiului Bălţi şi Direcţia generală economico-financiară a UTA Găgăuzia.

Componenta bugetară – gruparea veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare a bugetului în dependenţă de sursa de provenienţă a acestora, în componenta de bază, fonduri speciale, mijloace speciale şi proiecte finanţate din surse externe.

Componenta de bază – bugetul unităţii administrativ-teritoriale, exceptînd fondurile speciale, mijloacele speciale şi proiectele finanţate din surse externe.

Fonduri speciale – veniturile încasate cu destinaţie specială care se utilizează pentru realizarea unor scopuri şi programe ale autorităţilor administraţiei publice locale.

Mijloace speciale – veniturile obţinute de instituţia publică de la prestarea serviciilor contra plată, precum şi din donaţii, sponsorizări şi alte mijloace băneşti, care se direcţionează pentru cheltuielile legate de desfăşurarea activităţii acestei instituţii, conform cadrului legal.

Proiecte finanţate din surse externe – proiectele finanţate prin bugetul unităţii administrativ-teritoriale din contul granturilor şi creditelor acordate cu destinaţie specială de către partenerii de dezvoltare şi alţi donatori externi.

Deviz de cheltuieli – documentul instituţiei publice, finanţat de la bugetul unităţii administrativ-teritoriale, prin care se stabileşte volumul anual şi destinaţia cheltuielilor acesteia, conform clasificaţiei bugetare.

Anexă la devizul de cheltuieli – documentul în care sînt prezentate calculele argumentate pe articole de cheltuieli sub aspectul clasificaţiei economice.

Repartizarea pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale – divizarea pe luni a veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare a deficitului sau de utilizare a excedentului bugetului unităţii administrativ-teritoriale, aprobate de către autoritatea reprezentativă şi deliberativă, în bugetul pe anul respectiv.

Cifru – indice, atribuit informaţiei despre venituri, cheltuieli şi surse de finanţare a bugetului, care reflectă statutul de evidenţă a acestora în sistemul informaţional:

cifrul “0” – cu includere în plan;

cifrul “1” – fără includere în plan.

Sursa – indice, atribuit informaţiei despre alocarea resurselor de la buget, care reflectă sursa de acoperire a cheltuielilor în sistemul informaţional:

sursa “0” – cheltuielile se acoperă din contul alocaţiilor aprobate (rectificate) în bugetul respectiv;

sursa “1” – cheltuielile se acoperă din contul fondului de rezervă al Guvernului;

sursa “2” – cheltuielile se acoperă din contul fondului de rezervă al autorităţilor administraţiei publice locale;

sursa “3” – cheltuielile se acoperă din contul transferurilor cu destinaţie specială de la bugetul de stat pentru investiţii şi reparaţii capitale pentru obiectele incluse în programul investiţional al bugetului de stat pe anul de gestiune”;

sursa “3C” – cheltuielile pentru investiţii şi reparaţii capitale pentru obiectele incluse în programul investiţional al bugetului de stat pe anul precedent, ce se acoperă din contul soldurilor la cont înregistrate la începutul anului de gestiune format din transferurile cu destinaţie specială pentru investiţii şi reparaţii capitale alocate şi neutilizate pînă la finele anului precedent;

sursa “3T” – cheltuielile se acoperă din contul transferurilor cu destinaţie specială de la bugetul de stat, cu excepţia cheltuielilor atribuite la sursa “3”;

sursa “4” – cheltuielile pentru investiţii capitale şi reparaţii capitale ce se acoperă din contul mijloacelor bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale, pentru obiectele incluse în programul investiţional al bugetului de stat în anul de gestiune;

sursa “4C” – cheltuielile pentru investiţii şi reparaţii capitale pentru obiectele incluse în programul investiţional al bugetului de stat în anul de gestiune, ce se acoperă din contul soldurilor de mijloace băneşti constituite în urma executării bugetului unităţii administrativ-teritoriale în anul precedent.

sursa “OC” – cheltuielile se acoperă din contul soldurilor la cont înregistrate la începutul anului de gestiune, cu excepţia cheltuielilor pentru investiţii şi reparaţii capitale cărora li se conferă sursa “3C” şi “4C”.

[Pct.2 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.17 din 05.02.2014, în vigoare 05.02.2014]

 

II. ELABORAREA ŞI APROBAREA DEVIZULUI

DE CHELTUIELI A INSTITUŢIEI PUBLICE

3. Devizul de cheltuieli (în continuare – devizul) se întocmeşte de fiecare instituţie publică finanţată de la buget, în corespundere cu mijloacele financiare repartizate pentru anul respectiv, conform formularului nr.1, anexat la prezentul regulament.

4. La deviz se anexează calculele de justificare a cheltuielilor pentru fiecare articol şi alineat de cheltuială al clasificaţiei economice, conform formularelor nr.1.1-1.18, anexate la prezentul regulament. Pentru argumentarea suplimentară a cheltuielilor, la deviz pot fi anexate şi alte calcule adiţionale.

5. Transferurile între componentele bugetare, de care dispune instituţia publică se reflectă în devizul de cheltuieli în poziţii separate, în conformitate cu clasificaţia bugetară: la partea de venituri sau de cheltuieli în funcţie dacă mijloacele se primesc sau se transferă de la un component la altul. În coloana “Total” a devizului, veniturile şi cheltuielile se prezintă consolidate, adică acestea se reduc cu sumele transferurilor între componentele bugetare.

6. Devizul se întocmeşte în două exemplare, care după aprobare de către executorii principali/secundari de buget, după caz, un exemplar rămîne la executorul principal/secundar de buget.

7. În baza devizelor executorilor secundari/terţiari de buget, executorul principal de buget întocmeşte sinteza indicatorilor devizelor instituţiilor din subordine.

 

III. ÎNTOCMIREA ŞI APROBAREA REPARTIZĂRILOR PE LUNI

 BUGETELOR UNITĂŢILOR ADMINISTRATIV-TERITORIALE

8. După adoptarea bugetului unităţii administrativ-teritoriale pe anul viitor, subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi şi direcţia finanţe întocmesc repartizarea pe luni a bugetului respectiv.

9. Repartizarea pe luni a veniturilor aprobate în bugetele unităţilor administrativ-teritoriale de diferite niveluri se efectuează ţinînd cont de:

9.1 Termenele de încasare (plată) a impozitelor, taxelor şi altor plăţi prevăzute de legislaţie.

9.2 Informaţii despre veniturile încasate, inclusiv pe tipuri (surse) de venituri în perioada respectivă a anului/anilor precedent/precedenţi.

9.3 Decizia consiliului local privind cotele impozitului pe bunurile imobiliare (funciar şi imobil), stabilite conform legislaţiei în vigoare.

9.4 Decizia consiliului local privind stabilirea taxelor locale şi a cotelor acestora, în unitatea administrativ-teritorială respectivă, conform legislaţiei în vigoare.

9.5 Sumele mijloacelor speciale, preconizate spre încasare de către fiecare instituţie publică, din executarea lucrărilor, prestarea serviciilor sau din alte activităţi desfăşurate contra plată şi tarifele pentru aceste lucrări şi servicii aprobate în buget.

9.6 Normativele defalcărilor de la veniturile generale de stat aprobate prin decizia autorităţii deliberative şi reprezentative a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea sau a municipiului Bălţi pentru unitatea administrativ-teritorială respectivă de nivelul întîi.

9.7 Informaţia serviciului cadastral referitoare la bunurile imobiliare (terenurile, suprafaţa lor, proprietarul, obiectele aferente lui, construcţii, apartamente ş.a.).

9.8 Registrele de evidenţă a contribuabililor amplasaţi pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale şi a obligaţiunilor lor fiscale (a persoanelor fizice, gospodăriilor ţărăneşti, evidenţa taxelor locale), întocmite conform actelor normative în vigoare.

9.9 Contractele încheiate cu donatorii interni şi/sau donatorii externi privind efectuarea cheltuielilor aferente proiectelor finanţate din surse externe.

9.10 Alte particularităţi.

10. Pentru bugetele locale, direcţia finanţe întocmeşte şi transmite repartizarea pe luni a transferurilor din fondul de susţinere financiară a unităţilor administrativ-teritoriale şi a transferurilor cu destinaţie specială, aprobate prin decizia autorităţii deliberative şi reprezentative a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea şi a municipiului Bălţi, care se înscriu în formularul nr.2, în partea de venituri a bugetului respectiv.

11. La repartizarea transferurilor din fondul de susţinere financiară a unităţilor administrativ-teritoriale se va ţine cont de suma veniturilor ce se preconizează spre încasare în luna respectivă şi suma cheltuielilor ce urmează a fi suportată în aceeaşi lună de către bugetul local, precum şi de suma transferurilor din fondul de susţinere financiară a unităţilor administrativ-teritoriale planificate în bugetul de stat, aprobat pe luna respectivă pentru bugetul unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea şi pentru bugetul municipal Bălţi şi/sau suma veniturilor preconizate pentru încasare în acest buget.

12. La întocmirea repartizării pe luni a cheltuielilor se va ţine cont de:

12.1. Decizia autorităţii deliberative şi reprezentative privind adoptarea bugetului unităţii administrativ-teritoriale respective:

- cheltuielile, structura şi destinaţia lor;

- efectivul-limită a statelor de personal din instituţiile publice finanţate de la buget;

- cuantumul fondului de rezervă;

- cheltuielile prioritare ale bugetului.

12.2. Schemele de încadrare (statele de personal), aprobate pe anul respectiv pe fiecare instituţie.

12.3. Graficul concediilor angajaţilor instituţiilor finanţate de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi specificul activităţii instituţiei. Plata indemnizaţiei de concediu se va include în lunile plecării în concediu a angajaţilor, luînd în consideraţie şi plata ajutoarelor materiale în conformitate cu prevederile legale, care, de regulă, se acordă la plecarea în concediu a angajatului.

12.4. Numărul elevilor din instituţiile de învăţămînt, care vor beneficia de dejunul cald gratuit.

12.5. Numărul copiilor înmatriculaţi/emişi în instituţiile preşcolare, precum şi copiilor (datele statistice) care vor fi înmatriculaţi/emişi în instituţiile de învăţămînt preuniversitar la 1 septembrie a anului în curs.

12.6. Unităţile sezoniere din instituţiile publice finanţate de la buget.

12.7. Repartizarea alocaţiilor pentru remunerarea muncii, contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii şi a primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală pentru angajaţi, se va face reieşind din necesarul de mijloace, calculat integral pentru un an.

12.8. În scopul eficientizării utilizării mijloacelor bugetare, pentru asigurarea instituţiilor cu cărbune şi păcură, cît şi a reparaţiei sistemelor de încălzire, pentru activitate în sezonul de toamnă-iarnă, mijloacele pentru procurarea combustibilului şi, respectiv, efectuarea reparaţiilor se vor prevedea în lunile care anticipează sezonul rece (de regulă în lunile de vară).

12.9. Alte particularităţi.

13. Repartizarea pe luni a bugetului unităţii administrativ-teritoriale în mod obligatoriu urmează a fi balanţată cu venituri şi surse de finanţare, asigurînd balanţarea pe fiecare lună în parte.

14. În cazul angajării împrumuturilor pe termen lung (articolul 14 din Legea privind finanţele publice locale), la întocmirea repartizării pe luni a bugetelor respective se va ţine cont de termenii de rambursare a împrumutului, conform clauzelor contractului încheiat dintre autoritatea publică şi creditor. În lunile de achitare a împrumutului menţionat se va planifica excedent bugetar, care va fi utilizat pentru rambursarea acestuia.

15. În caz de decalaj de casă, creat în unele luni ale anului, în legătură cu încasarea neproporţională a veniturilor la buget, balanţarea veniturilor şi cheltuielilor bugetului unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi se va efectua din contul împrumuturilor contractate de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul al doilea şi/sau alte surse interne (soldurile la conturi înregistrate la finele anului precedent), iar balanţarea bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul al doilea şi municipiului Bălţi – din contul împrumuturilor de la instituţiile bancare şi alţi creditori, cu termenul de rambursare în acelaşi an şi/sau alte surse interne (soldurile la conturi înregistrate la finele anului precedent).

16. Subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi şi direcţia finanţe organizează întocmirea şi aprobarea repartizării pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale respective, conform prevederilor articolului 25 al Legii nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale.

17. Repartizarea pe luni a bugetului instituţiei se întocmeşte conform formularului nr.3, anexat la prezentul regulament, pe fiecare componentă bugetară în parte, în trei exemplare şi se aprobă de către executorul principal/secundar de buget, care apoi se repartizează cîte un exemplar direcţiei finanţe, subdiviziunii financiare a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi şi instituţiei publice respective.

18. Subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi şi direcţia finanţe, după prezentarea de către executorii de buget a repartizărilor pe luni a bugetelor instituţiilor publice, verifică legalitatea acestora şi încadrarea repartizărilor date în limita alocaţiilor aprobate în bugetul respectiv.

19. Repartizarea pe luni a bugetului unităţii administrativ-teritoriale se întocmeşte, conform formularului nr.2, anexat la prezentul regulament, prin totalizarea repartizărilor pe luni din componentele bugetare, înscrise în formularele nr.3 şi repartizărilor pe luni a veniturilor şi surselor de finanţare pe componenta de bază, efectuate de către subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi şi direcţia finanţe.

20. Repartizarea pe luni a bugetului unităţii administrativ-teritoriale se întocmeşte în două exemplare şi se aprobă de către executorul principal de buget pe bugetele unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul întîi – pînă la data de 20 decembrie şi pe bugetele unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul al doilea – pînă la data de 25 decembrie a anului precedent anului de gestiune.

21. În baza repartizărilor pe luni a bugetelor locale, bugetului raional, municipal Bălţi, municipal Chişinău şi bugetului central al unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special, direcţia finanţe întocmeşte sinteze ale repartizărilor pe luni a bugetului raionului, municipiului Bălţi, municipiului Chişinău, unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special, respectiv, conform următoarelor formulare:

- sinteza bugetului unităţii administrativ-teritoriale pe bugete – formularul nr.4, care se prezintă Ministerului Finanţelor, în termenele stabilite, confirmată prin semnătura şefului direcţiei finanţe;

- sinteza repartizării pe luni a bugetului unităţii administrativ-teritoriale pe bugete – formularul nr.5, care se prezintă pe suport electronic trezoreriei teritoriale, cel tîrziu pînă la 31 decembrie a anului precedent anului de gestiune.

 

IV. ACŢIUNI ÎN CAZUL NEADOPTĂRII BUGETULUI

UNITĂŢII ADMINISTRATIV-TERITORIALE

22. Dacă pînă la începutul anului bugetar, bugetul unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi, bugetul raional, bugetul municipal Bălţi sau Chişinău, bugetul central al unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special nu a fost aprobat, finanţarea lunară a cheltuielilor se va efectua în proporţie de 1/12 parte din suma cheltuielilor prevăzute pentru anul bugetar precedent celui gestionar.

 

V. MODIFICAREA DEVIZELOR ŞI REPARTIZĂRILOR PE LUNI A BUGETULUI

INSTITUŢIEI ŞI BUGETULUI UNITĂŢII ADMINISTRATIV-TERITORIALE

23. Modificarea devizelor şi repartizărilor pe luni a bugetului instituţiei şi bugetului unităţii administrativ-teritoriale poate interveni în cazul rectificării, în modul stabilit, a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale pe anul respectiv sau alte cazuri, în limitele de competenţă ale executorilor de buget.

24. În cazul cînd modificările se rezumă la redistribuirea alocaţiilor aprobate instituţiei, între articole sau între lunile anului, precum şi între instituţiile din cadrul unui grup funcţional sau grup principal de cheltuieli, în dependenţă cum este structurat bugetul aprobat şi în conformitate cu prevederile deciziei de adoptare, se întocmesc formularele respective, în baza dispoziţiei executorului principal şi/sau secundar de buget.

25. Modificarea repartizărilor pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale se efectuează, de regulă, nu mai mult de două ori pe parcursul lunii gestionare, pe fiecare componentă bugetară, pînă la data de 20 a lunii. Modificările pot viza indicatorii lunii curente şi celei ulterioare.

Despre modificările efectuate la partea de venituri, direcţia finanţe, în mod obligatoriu, va informa inspectoratul fiscal de stat teritorial în aceleaşi termene.

[Pct.25 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.22 din 18.03.2009, în vigoare 18.03.2009]

 

26. Modul de modificare a devizelor şi repartizărilor pe luni a bugetului instituţiei şi bugetului unităţii administrativ-teritoriale se efectuează analogic ordinii stabilite pentru întocmirea şi aprobarea acestora.

 

VI. DISPOZIŢII FINALE

27. Executorul de buget are obligaţia de a angaja şi utiliza alocaţiile bugetare numai în limita prevederilor şi destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituţiilor şi serviciilor publice respective, cu respectarea dispoziţiilor legale.

28. În cazul cînd executorul de buget n-a prezentat în termenele stabilite repartizarea lunară în trezoreriile teritoriale, responsabilitatea pentru efectuarea întîrziată a cheltuielilor revine executorilor de buget.

29. În caz de prezentare a documentelor de plată întru efectuarea de către instituţia publică a unor cheltuieli neprevăzute în repartizarea pe luni, trezoreriile teritoriale sînt autorizate să nu execute cheltuielile date, pînă la operarea modificărilor corespunzătoare în repartizările lunare, în conformitate cu dispoziţiile legale.

 

 

Aprobat:

L.Ş. ________________________

(Executorul principal/secundar de buget)

 

"___"_____________200__

 

 

__________________

(Numele, prenumele)

Formularul nr.1

Aprobat prin Ordinul

Ministrului Finanţelor

nr.117 din 29.12.2007

 

Deviz de cheltuieli pe anul ____

Codurile
Instituţia (executorul terţiar de buget) ____________________________________________________
Instituţia (executorul secundar de buget) _________________________________________________
Instituţia (executorul principal de buget) __________________________________________________
Adresa, tel. ________________________________________________________________________x
Grupa principală a funcţiei ____________________________________________________________
Grupa funcţiei ______________________________________________________________________
Tipul instituţiei _____________________________________________________________________
Unitatea de măsură (371 - lei) _________________________________________________________371

 

Codurile:TotalInclusiv:
Venituri1)/ cheltuieli de bazăProiecte finanţate din surse externeFonduri specialeMijloace specialeinclusiv:
art.alin.servicii cu platăchiria/ arenda bunurilor publicegranturi,
sponso-
rizări/
filan-
tropie şi
donaţii
alte
123456789101112
1. Veniturixxx
transferuri între componentexxx
2. Cheltuieli, totalxx
inclusiv pe articole şi alineate
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. Deficit (-); excedent (+)xxx
 
4. Surse de finanţarexxxxxxxxx
 
 
 
 
 
5. Sold de mijloace la începutul anuluixxx
6. Sold de mijloace la sfîrşitul anuluixxx
 

Conducătorul instituţiei _______________________________

L.Ş.

Şeful serviciului economic (contabil) ____________________

 

"__" _________________________

 

___________________

(Semnătura)

___________________

(Semnătura)

 

1) Veniturile corespund volumului total al cheltuielilor de bază.

 

Formularul nr.1.1

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule ale contingentului de copii la devizul de cheltuieli pe anul ____

Instituţia preşcolară_____________________________

(denumirea)

 

Nr.
d/r
La începutul anuluiEmişi/ înmatriculaţi La sfîrşitul anuluiMediuAnul __
prevăzut în deviz
1234567
1.Numărul grupelor total:x
 Inclusiv pe creşăx
Din numărul total grupe pentru copii în vîrsta de 3-5 ani
Din numărul total grupe pentru copii în vîrsta de 5-7 anix
2Numărul copiilor total:x
Inclusiv copii în vîrsta de 5-7 ani în grupe pregătitoarex
Copii: În grupe de 4 ore preşcolare
de creşă

În grupe de 6 ore preşcolare

de creşă

În grupe de 9 ore preşcolare

de creşă

În grupe de 10,5 ore preşcolare

de creşă

În grupe de 12 ore preşcolare

de creşă

În grupe de 24 ore preşcolare

de creşă

În sanatoriu (grupe tuberculoze)

preşcolare
de creşă
 
Informativanul____________
Plata părinţilor pentru un copil în mediu: 
pe an________________
pe lună________________
 

 

INFORMAŢII GENERALE

1. Cubajul total al tuturor construcţiilor conform perimetrului exterior* _______________ m3

2. Capacitate conform proiectului de deviz ______________________________________

3. Suprafaţa internă a clădirii*_______________________m2

4. Existenţa apeductului __________________________, canalizaţie ______________

5. Încălzire: sistemul de încălzire _____________, numărul sobelor __________, plitelor _________

 

* Dacă pe parcursul anului se prevede schimbarea cubajului şi a suprafeţei clădirilor, la sfîrşitul anului cubajul şi suprafaţa se arată la numitor.

 

Formularul nr.1.2

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale la deviz pentru calcularea cheltuielilor de personal pe anul ____

Instituţia preşcolară ________________________________

(denumirea)

 

Nr. rîn-
du-
lui
Denumirea funcţiilor Calculat de către instituţiePrevăzut în deviz
numărul de unităţi statalesala-
riu tari-
far
spo-
ruri la sala-
riul func-
ţiei
retri-
bui-
rea com-
ple-
men-
tară la sala-
riul func-
ţiei
total sala-
riu me-
diu pe lună
remu-
nera-
rea mun-
cii pe lună
numărul de unităţi statalesa-
la-
riu ta-
ri-
far
spo-
ruri la sala-
riul func-
ţiei
retri-
bui-
rea com-
ple-
men-
tară la sala-
riul func-
ţiei
total sala-
riu me-
diu pe lună
remu-
nera-
rea mun-
cii pe lună
la înce-
putul anu-
lui
la sfîr-
şitul anu-
lui
me-
diu anu-
al
la înce-
putul anu-
lui
la sfîr-
şitul anu-
lui
me-
diu anu-
al
12345678910111213141516171819202122
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21Total pe lunăxxxxxx
22Total pe anxxxxxx
23Luînd în consideraţie economia în legătură cu plata îndemnizaţiilor, la incapacitatea de muncă temporarăxxxxxx
26111.06 Ajutor materialxxxxxx
27111.07 Premierixxxxxx
28111.08 Alte plăţi băneştixxxxxx
29Total fondul de remunerarea munciixxxxxx
30112. Total contribuţiile la BASSxxxxxxxxxxxxxxxxxx
31116. Total prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicalăxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Formularul nr.1.3

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Cheltuieli suplimentare pe anul ________ pentru salarizarea persoanelor care

suplinesc lucrătorii plecaţi în concediu pentru instituţiile de învăţămînt

 

Nr.
rîn-
du-
lui
Denumirea funcţieiNumărul zilelor de concediu Calculate de instituţieRemu-
nera-
rea muncii
Prevăzut în deviz
unui lucră-
tor
pentru toţi lucră-
torii
salariul tarifarsporuri la salariul funcţieiretribu-
irea comple-
mentară la salariul funcţiei
total salariu mediu pe lunăsalariul tarifar sporuri la salariul funcţieiretribu-
irea comple-
mentară la salariul funcţiei
total salariu mediu
1234567891011121314151617
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 

Total fondul de salarii pe an, ţinînd cont de cheltuielile suplimentare pentru salarizarea persoanelor, care suplinesc lucrătorii plecaţi în concediu, şi plata îndemnizaţiilor pentru incapacitatea de muncă temporară.

 

Formularul nr.1.4

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

ale contingentului de elevi la devizul de cheltuieli pe anul ____

pentru învăţămîntul primar şi secundar

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

La 1 ianuarieLa 1 septembrie Numărul mediu anual de clase complete
clase (grupe)eleviclase (grupe)elevi
123456
clasele Ix
clasele IIx
clasele IIIx
clasele IVx
În total pe clasele I-IV
numărul de clase complete
clasele a Vx
clasele a VIx
clasele a VIIx
clasele a VIIIx
clasele a IXx
În total pe clasele V-IX
inclusiv:
în gimnazii şi clase gimnaziale
clasele a Xx
clasele a XIx
clasele a XIIx
În total pe clasele X-XI (XII)
inclusiv:
în gimnazii şi clase gimnaziale
în licee
În total pe şcoală
Grupe pregătitoare pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
Grupe cu regim semiintern
Din numărul total al elevilor de la şcoala-internat
Numărul elevilor care nu locuiesc, dar primesc hrană şi echipament xx
Numărul copiilor de vîrstă preşcolarăxx
Informativ
Numărul de elevi, scutiţi de plata pentru întreţinerea în şcoala-internat
deplinxx
parţialxx
Internatele de pe lîngă şcoli şi licee
Numărul elevilor asiguraţi cu hrană din contul bugetului (calculat la copii complet scutiţi) xx

 

Formularul nr.1.5

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul _________

pentru învăţămîntul primar şi secundar

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Fondul de salarii

a) personalului pedagogic

 

Calculat de instituţiePrevăzut în deviz
clasele I-IVclasele V-IXclasele X-XIIÎn total pe toate claseleclasele I-IVclasele V-IXclasele X-XIIÎn total pe toate clasele
123456789
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe o clasă conform tarificării
Salariul tarifar mediu lunar al unui învăţător conform tarificării
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe toate clasele la 1 ianuarie anul____
Fondul de salarii pe 1 lună în perioada ianuarie-august
Fondul de salarii pe ____luni
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe toate clasele la 1 septembrie anul____
Fondul de salarii pe 1 lună în perioada septembrie-decembrie
Fondul de salarii pe ____luni
În total pe salariul pedagogic anual
111-02 "Sporuri la salariul tarifar"
Sporuri la salariu pe 1 lună
Sporuri la salariu pe ____lună
Sporuri la salariu pe 1 lună
Sporuri la salariu pe ____lună
TOTAL:
inclusiv, sporuri pentru gradul didactic
111.03 Retribuirea complementară la salariul funcţiei
Retribuirea complementară pe 1 lună
Retribuirea complementară pe ____luni
Retribuirea complementară pe ____luni
TOTAL:
inclusiv:
Cheltuirea medie pentru controlul caietelor pe o clasă conform tarificării
Fondul de salarii lunar la 1 ianuarie ____
Cheltuielile pentru controlul caietelor pe ___luni
Fondul de salarii lunar la 1 septembrie ____
Cheltuielile pentru controlul caietelor pe ___luni
În total pentru controlul caietelor
Alte tipuri de salarii pedagogice
În total fondul de salarii al pedagogilor
111.06 Ajutor material
111.07 Premieri
Total fondul de remunerarea muncii al pedagogilor

 

Formularul nr.1.6

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ____ pentru învăţămîntul primar şi secundar

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Fondul de salarii

b) lucrătorilor de conducere, administrativ de gospodărie şi didactic

 

Nr.
rîn-
du-
lui
Denumirea funcţiilorNu-
mă-
rul real de sala-
rii tari-
fare la ____
Calculat de către instituţiePrevăzut în deviz
numărul de unităţi în statesa-
la-
riu ta-
ri-
far
spo-
ruri la sala-
riul func-
ţiei
retri-
bui-
rea com-
ple-
men-
tară la sala-
riul
de
func-
ţie
total sala-
riu me-
diu pe lună
re-
mu-
ne-
ra-
rea mun-
cii pe lună
numărul de unităţi în statesa-
la-
riu ta-
ri-
far
spo-
ruri la sala-
riul func-
ţiei
retri-
bui-
rea com-
ple-
men-
tară la sala-
riul
de
func-
ţie
total sala-
riu me-
diu pe lună
re-
mu-
ne-
ra-
rea mun-
cii pe lună
la în-
ce-
pu-
tul anu-
lui
la sfîr-
şi-
tul anu-
lui
me-
diu anu-
al
la în-
ce-
pu-
tul anu-
lui
la sfîr-
şi-
tul anu-
lui
me-
diu anu-
al
123456789101112131415161718192021222324
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21Total pe lunăxxx xxx
22Total pe anxxx xxx
23Luînd în consideraţie economia xxxxxx
26111.06 Ajutor materialxxx xxx
27111.07 Premierixxx xxx
28111.08 Alte plăţi băneştixxx xxx
29Total fondul de remunerarea munciix xx xxx
30112. Total contribuţiile la BASSxxxxxxxxxxxxxxxxxx
31116. Total prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicalăxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Formularul nr.1.7

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ____

pentru calcularea cheltuielilor de personal

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Denumirea funcţiilorNu-
mă-
rul de uni-
tăţi
Salariul
de
funcţie
conform
statelor
de
personal
SporuriPremiiAjutor
mate-
rial
111.08**
(alte plăţi)
  Total
art.111
Grad
de
califi-
care
Vechi-
me
în
muncă
Spor
pentru
secret
Cunoaş-
terea
limbilor
străine
1234567891011121314151617
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Total fondul de remunerare a munciix
112. Total contribuţiile la BASSx
116. Total prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicalăx

 

Formularul nr.1.8

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ______

pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-01 Energia electrică

 

IndiciiUnitatea de măsurăCalculat de instituţieAprobat în deviz
12345
1Limita stabilită de energiekwh / mii lei
2Tarifullei
3Sumamii lei
4Consumulkwh / mii lei
5Achitatkwh / mii leixx
6Datoria tranzitorie din anul precedentkwh / mii lei
din care se achită în anul __kwh / mii lei

Calcule
1Consumul energiei electrice* (kwh) pe 1 m2 de suprafaţă sau pentru un punct ankwh / mii lei
2Suprafaţa iluminată în m2 (medie anuală)m2
3Costul total al iluminării (preţul 1 kwh* la consumul energiei electrice)mii lei

 

Formularul nr.1.9

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___

pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-02 Gazele

 

IndiciiUnitatea de măsurăCalculat de instituţieAprobat în deviz
12345
1Limita stabilităm3 / mii lei
2Tarifullei
3Sumamii lei
4Consumulm3
5Achitatm3 / mii lei
6Datoria tranzitorie din anul precedentm3 / mii lei
din care se achită în anul __m3 / mii lei

 

Formularul nr.1.10

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___

pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-04 Energia termică

 

IndiciiUnitatea de măsurăCalculat de instituţieAprobat în deviz
12345
1Limita stabilită a energieigkal / mii lei
2Tarifullei
3Sumamii lei
4Consumulgkal
5Achitatgkal / mii leixx
6Datoria tranzitorie din anul precedentgkal / mii lei
din care se va achita în anul __gkal / mii lei
 
 
 
 
 

 

Formularul nr.1.11

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___

pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

  ______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113.05 Manuale, materiale didactice, practica de producţie a elevilor,

literatura tehnico-ştiinţifică şi metodică

 

Unitatea de măsurăCalculat de instituţiePrevăzut în deviz
Cheltuieli pentru materialele didactice
 
 
 
 
Cheltuieli pentru practica de producţie
Numărul elevilor (studenţilor) care trec practica
Cheltuieli medii pentru 1 elev (student)
 
 
 
 

 

Formularul nr.1.12

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___

pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113.06 Cărţi şi ediţii periodice

 

Denumirea cheltuielilorCalculat de instituţiePrevăzut în deviz
1234
1Cheltuieli pentru procurarea cărţilor
2Cheltuieli pentru ediţii periodice (lista se anexează)
TOTAL:

 

Formularul nr.1.13

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___

pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-09 Alimentaţia

 

Denumirea cheltuielilorCalculat de instituţiePrevăzut în deviz
123
Numărul mediu anual al elevilor, eliberat de la plata pentru alimentaţie
complet
parţial
recalculat pentru cei care sînt eliberaţi complet
Numărul zilelor pe an pentru alimentaţia unui elev
Norma alimentaţiei pe zi pentru un elev
Numărul elevilor cl.I-IV care primesc dejun cald
Numărul elevilor în şcoala-internat, care rămîn pe perioada de întremare de vară
Numărul zilelor pe an pentru alimentaţia unui elev
Norma alimentaţiei pe zi pentru un elev
TOTAL:
 

INFORMAŢII GENERALE

1. Cubajul total al tuturor construcţiilor după perimetrul exterior

2. Capacitatea conform proiectului de deviz

3. Suprafaţa internă a clădirii __________ m2

4. Numărul şi suprafaţa claselor _________m2

____________________________________________

5. Existenţa: apeduct ________canalizaţie _______________

6. Încălzire: sistema de încălzire ___________ numărul sobelor, (cazane)____________

7. Suprafaţa iluminată (în m2) sau cantitatea punctelor iluminate _____

8. Suprafaţa lotului experimental __________ha

 

Formularul nr.1.14

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___

pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-09 Alimentaţia

 

Norma financiară a alimentaţiei pe zi pentru un copil din contul: Calculat de instituţiePrevăzut în deviz
bugetuluiplăţii părinteştinumărul copii-zilecheltuieli pentru alimentaţie
pe an
numărul copii-zilecheltuieli pentru alimentaţie
pe an
12345678
1.În grupele cu regim de lucru de 4 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
2.În grupele cu regim de lucru de 6 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
3.În grupele cu regim de lucru de 9 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
4.În grupele cu regim de lucru de 10,5 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
5.În grupele cu regim de lucru de 12 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
6.În grupele cu regim de lucru de 24 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
7.În grupele de tip-sanatorial (pentru tratarea tuberculozei)
- preşcolare
- de creşă
TOTAL

 

Formularul nr.1.15

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___

pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-14 Inventar moale şi echipament

 

Nr.
rîndu-
lui
Denumirea aparatului şi inventarului CalculatPrevăzut în deviz
numărulpreţulsumanumărulpreţulsuma
12345678
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Formularul nr.1.16

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___

pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-26 Combustibil

 

Calculat de instituţie Scontat în deviz
tipul de combustibiltipul de combustibil
cărbunilemnecărbunilemne
12345678
1Limita stabilită (m3; tone)
2Tariful (lei)
3Suma mii lei
4Consumul m3
5Achitat mii lei
6Datoria tranzitorie din anul precedent mii lei
7din care se va achita în 200_ mii lei
Calcule
1Necesitatea totală de combustibil
2Preţul pentru 1 m3 sau o tonă de combustibil
3Preţul pentru transport
4Suma cheltuielilor mii lei

 

Formularul nr.1.17

 

Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___

pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-34 Apa şi canalizarea

 

IndiciiUnitatea de măsurăAprobatCalculat pe instituţie
12345
I. Apa
1.Limita stabilităm3 / mii lei
2.Tarifulm3 / mii lei
3.Sumam3 / mii lei
4.Consumulm3 / mii lei
5.Achitatm3 / mii leixx
6.Datoria tranzitorie din anul precedent din care se va achita în anul __m3 / mii leix
II. Canalizaţie
1.Cheltuieli pentru canalizaţiemii lei
2.Datoria tranzitorie - din care se va achita în anul___mii lei

 

INFORMAŢII GENERALE

1. Cubajul total al tuturor construcţiilor după perimetrul exterior

2. Capacitatea conform proiectului de deviz

3. Suprafaţa internă a clădirii__________ m2

4. Numărul şi suprafaţa claselor _________m2

____________________________________________

5. Existenţa: apeduct ________canalizaţie _______________

6. Încălzire: sistema de încălzire ___________ numărul sobelor, (cazane)____________

7. Suprafaţa iluminată (în m2) sau cantitatea punctelor iluminate ______________

8. Suprafaţa lotului experimental __________ha

 

Formularul nr.1.18

 

Lista

funcţiilor pentru care se stabilesc sporuri de compensare

pentru munca prestată în condiţii nefavorabile

 

Nr.
de
ordi-
ne
Denumirea funcţiilor/profesiilor conform Clasificatorului ocupaţiilor din Republica MoldovaNumărul de funcţii, (profesii) aprobate în statele de personal (unităţi)Codurile lucrărilor şi locurilor de muncă, conform Listei-tipNumărul de puncte în funcţie de gradul de nocivitate stabilit în conformitate cu actele normative în vigoareMărimea sporului pentru o funcţie (profesie), conform actelor normative în vigoareSuma anuală a sporului (lei)
1234567
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Total general, inclusiv:xxx
Personal de conducerexxx
Personal de profilxxx
Personal auxiliar şi de deservire, incl.xxx
- specialiştixxx
- muncitorixxx
 

Conducătorul instituţiei

 

Conducătorul serviciului economic

 

__________________

(semnătura)

__________________

(semnătura)

 

__________________

(numele, prenumele)

__________________

(numele, prenumele)

 

 

 

Aprobat:

L.Ş. ________________________

(Executorul principal/secundar de buget)

 

"___"_____________200__

 

 

__________________

(Numele, prenumele)

 

 

____________

(Semnătura)

Formularul nr.2

Aprobat prin Ordinul

Ministrului Finanţelor

nr.117 din 29.12.2007

 

 

Repartizarea pe luni a bugetului

____________________________________

(unitatea administrativ-teritorială)

 

pe anul ____

 

    Codurile
Tipul operaţiunii1)Aprobare iniţială2) 

Numărul

 
Modificare3) 

Data

   

Cifrul (0; 1)

   

Sursa (0; 1; 2; 3; 4; OC; 3C; 4C)

 
Instituţia (executorul principal de buget) __________________________________________________
Bugetul ____________________________________________________________________________
Trezoreria teritorială __________________________________________________________________
Unitatea de măsură (371 - lei) __________________________________________________________371
Temeiul ____________________________________________________________________________ 

 

CodurileSuma anualălunile
capi-
tol/
gr.pr
para-
graf
/gr.
ianu-
arie
febru-
arie
martieapri-
lie
maiiunieiulieau-
gust
sep-
tem-
brie
oc-
tom-
brie
no-
iem-
brie
de-
cem-
brie
12345678910111213141516
1. Venituri
 
 
2. Cheltuielix
x
 x
x
x
 
3. Deficit / Excedent
 
4. Surse de finanţare
 
 
5. Sold la începutul perioadei75
6. Sold la sfîrşitul perioadei76

 

Elaborat: 
Executor de buget:

 

  Înregistrat în Direcţia finanţe
Conducătorul instituţiei

_________

(Semnătura)

_______________

(Numele, prenumele)

Şeful secţiei elaborarea
şi administrarea bugetului

 

_________

(Semnătura)

_______________

(Numele, prenumele)

Şeful Serviciului Economic /
Contabilul şef

 

_________

(Semnătura)

_______________

(Numele, prenumele)

"___" _________________ ___
"___" _________________ ___

 

Coordonat: Trezoreria teritorială
Executorul

_________

(Semnătura)

_______________

(Numele, prenumele)

 

"___" _________________ ___
 

1) Formularul se completează pe un tip de operaţiune şi se va marca cu simbolul "x";

2) Pentru tipul operaţiunii "Aprobare iniţială" formularul se completează la total pe componente bugetare;

3) Pentru tipul operaţiunii "Modificare" formularul se completează pe componenta de bază.

 

 

 

Aprobat:

L.Ş. ________________________

(Executorul principal/secundar de buget)

 

"___"_____________200__

 

 

__________________

(Numele, prenumele)

 

 

____________

(Semnătura)

Formularul nr.3

Aprobat prin Ordinul

Ministrului Finanţelor

nr.117 din 29.12.2007

 

Repartizarea pe luni a bugetului

____________________________________

(denumirea instituţiei)

 

pe anul ____

 

Componenta bugetară1)

 

Componenta de bază2)   Mijloace speciale  Fonduri speciale  Proiecte finanţate din surse externe  Codurile

 

 

Numărul adeverinţei MF

 
Tipul operaţiunii1)Aprobare iniţială2) 

Numărul

 
Modificare 

Data

   

Cifrul (0; 1)

   

Sursa (0; 1; 2; 3; 4; OC; 3C; 4C)

 
Instituţia (executorul terţiar de buget) ____________________________________________________
Instituţia (executorul secundar de buget) _________________________________________________ 
Instituţia (executorul principal de buget) __________________________________________________ 
Bugetul ____________________________________________________________________________
Grupa principală a funcţiei _____________________________________________________________ 
Grupa funcţiei _______________________________________________________________________ 
Tipul instituţiei ______________________________________________________________________ 
Fondul special/mijloace speciale _______________________________________________________ 
Obiectul de investiţii în construcţie ______________________________________________________ 
Codul fiscal al instituţiei ______________________________________________________________ 
Localitatea, telefonul instituţiei _________________________________________________________x
Trezoreria teritorială __________________________________________________________________
Contul trezorerial ____________________________________________________________________ 
Unitatea de măsură (371 - lei) __________________________________________________________371
Temeiul ____________________________________________________________________________x

 

CodurileSuma anuală Lunile
capi-
tol/
art.
para-
graf
/alin.
ianu-
arie
febru-
arie
martieapri-
lie
maiiunieiulieau-
gust
sep-
tem-
brie
oc-
tom-
brie
no-
iem-
brie
de-
cem-
brie
12345678910111213141516
1. Venituri
 
 
2. Cheltuieli
 
 
3. Deficit / Excedent
 
4. Surse de finanţare
 
5. Sold la începutul perioadei75
6. Sold la sfîrşitul perioadei76

 

Elaborat:  
Executor de buget:

 

  Înregistrat în Direcţia finanţe
Conducătorul instituţiei

_________

(Semnătura)

_______________

(Numele, prenumele)

Şeful secţiei elaborarea
şi administrarea bugetului

 

_________

(Semnătura)

_______________

(Numele, prenumele)

Şeful Serviciului Economic /
Contabilul şef

 

_________

(Semnătura)

_______________

(Numele, prenumele)

"___" _________________ ___
"___" _________________ ___

 

Coordonat: Trezoreria teritorială
Executorul

_________

(Semnătura)

_______________

(Numele, prenumele)

 

"___" _________________ ___
 

1) Formularul se completează pentru o singură componentă bugetară şi tip de operaţiune, care se vor marca cu simbolul "x";

2) Pentru componentul de bază se completează doar cheltuielile de bază.

 

 

Formularul nr.4

Aprobat prin Ordinul

Ministrului Finanţelor

nr.117 din 29.12.2007

 

Sinteza bugetului ___________________________

(raionului, municipiului, UTA)

pe anul ______

 

______________________

(componenta bugetară)

(lei)

IndicatoriCodurileTotal Inclusiv pe bugetele
capitolparagrafraional, municipal Bălţi, municipal Chişinău, central UTA Găgăuziaraionale din UTA Găgăuziaoraşelor (municipiilor)satelor (comunelor)
12345678
1. Venituri - totalxx
inclusiv:xx
 
 
 

 

IndicatoriCodurileTotal Inclusiv pe bugetele
grupa princi-palăgrupa func-ţieitipul insti-tuţieiarti-colali-neatraional, municipal Bălţi, municipal Chişinău, central UTA Găgăuziaraionale din UTA Găgăuziaoraşelor (muni-cipiilor)satelor (comu-nelor)
1234567891011
2. Cheltuieli - totalxxxxx
inclusiv:
 
 
 
3. Deficit (-) / Excedent (+)
4. Sursele de finanţare
5. Sold la începutul perioadei
6. Sold la sfîrşitul perioadei
 

Şeful direcţiei finanţe

 

Şeful secţiei elaborare şi administrarea bugetului

 

___________________

(semnătura)

___________________

(semnătura)

 

___________________

(numele, prenumele)

___________________

(numele, prenumele)

 

Data "___" ________________

 

Notă:

Se va întocmi separat pe fiecare componentă bugetară (componentă de bază (B), mijloace speciale (MS), fonduri speciale (FS), proiecte finanţate din surse externe (P)) şi cumulativ pe toate componentele.

 

Formularul nr.5

Aprobat prin Ordinul

Ministrului Finanţelor

nr.117 din 29.12.2007

 

Sinteza repartizării pe luni a bugetului ________________________

(raionului, municipiului, UTA)

pe anul _______

 

______________________

(componenta bugetară)

(lei)

IndicatoriCodurileSu-
ma
anu-
ală
Inclusiv pe luni
capi-
tol
para-
graf
ianu-
arie
febru-
arie
mar-
tie
apri-
lie
maiiunieiulieau-
gust
septem-
brie
octom-
brie
noiem-
brie
de-
cem-
brie
010203040506070809101112
12345678910111213141516
1. Venituri - totalxx
inclusiv:xx
 
 

 

IndicatoriCodurileSu-
ma
anu-
ală
Inclusiv pe luni
gru-
pa
prin-
cipa-
gru-
pa
func-
ţiei
ti-
pul
in-
sti-
tu-
ţiei
in-
sti-
tu-
ţia
ar-
ti-
col
ali-
ne-
at
ia-
nu-
arie
feb-
ru-
arie
mar-
tie
ap-
ri-
lie
maiiu-
nie
iu-
lie
au-
gust
sep-
tem-
brie
oc-
tom-
brie
no-
iem-
brie
de-
cem-
brie
010203040506070809101112
1234567891011121314151617181920
2. Cheltuieli - totalxxxxxx
inclusiv:
 
3. Deficit (-) / Excedent (+)
4. Sursele de finanţare
5. Sold la începutul perioadei
6. Sold la sfirşitul perioadei
 

Şeful direcţiei finanţe

 

Şeful secţiei elaborare şi administrarea bugetului

 

___________________

(semnătura)

___________________

(semnătura)

 

___________________

(numele, prenumele)

___________________

(numele, prenumele)

 

Data "___" ________________

 

Notă:

Se va întocmi separat pe fiecare componentă bugetară (componentă de bază (B), mijloace speciale (MS), fonduri speciale (FS), proiecte finanţate din surse externe (P)) şi cumulativ pe toate componentele.