marți, 16 decembrie 2014
Ordin nr.172 din 16.12.2014 privind aprobarea Regulamentului cu privire la devizele de cheltuieli ale instituţiilor bugetare şi repartizarea bugetelor locale

O R D I N

privind aprobarea Regulamentului cu privire la devizele de cheltuieli

ale instituţiilor bugetare şi repartizarea bugetelor locale

 

nr. 172  din  16.12.2014

 

Monitorul Oficial nr.386-396/1904 din 26.12.2014

 

* * *

Abrogat: 01.01.2016

Ordinul Min.Fin. nr.209 din 24.12.2015

 

Întru asigurarea realizării prevederilor articolelor 25 şi 27 din Legea nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale (Monitorul Oficial, 19.12.2003, nr.248-253, art.996), cu modificările şi completările ulterioare şi articolului 58 din Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr.181 din 25 iulie 2014 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 08.08.2014, nr.223-230, art.519),

ORDON:

1. Se aprobă Regulamentul cu privire la devizele de cheltuieli ale instituţiilor bugetare şi repartizarea bugetelor locale, conform anexei.

2. Se abrogă Ordinul ministrului finanţelor nr.117 din 29 decembrie 2007 “Referitor la Regulamentul cu privire la devizele de cheltuieli ale instituţiilor publice şi repartizarea pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale” cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 08.04.2008, nr.72-73, art.196).

3. Prezentul ordin intră în vigoare începînd cu 1 ianuarie 2015.

MINISTRUL FINANŢELORAnatol ARAPU

 

Nr.172. Chişinău, 16 decembrie 2014.

Anexă

la Ordinul ministrului finanţelor

nr.172 din 16 decembrie 2014

REGULAMENT

cu privire la devizele de cheltuieli ale instituţiilor

bugetare şi repartizarea bugetelor locale

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Prezentul Regulament stabileşte modul de elaborare şi aprobare a devizelor de cheltuieli a instituţiilor bugetare finanţate de la bugetele locale şi de repartizare a bugetelor autorităţilor/instituţiilor bugetare şi are acţiune asupra administratorilor de buget, care gestionează bugetele locale şi autorităţile/instituţiile bugetare finanţate de la aceste bugete.

2. În sensul prezentului Regulament sînt utilizate următoarele noţiuni:

Administrator de buget – autoritate împuternicită cu dreptul de gestionare a bugetului local (preşedintele raionului, primarul general al municipiului Chişinău, primarul oraşului(municipiului)/satului (comunei), Guvernatorul UTA Găgăuzia), în conformitate cu competenţele şi responsabilităţile prevăzute de cadrul legal.

Autoritate/instituţie bugetară – entitate de drept public (executori (ordonatori) de buget) care, conform actelor de constituire, este finanţată de la bugetele locale.

Subdiviziune financiară – contabilul-şef şi specialiştii subordonaţi acestuia din cadrul primăriei satului (comunei), oraşului (municipiului, cu excepţia municipiilor Bălţi şi Chişinău).

Direcţia finanţe – direcţiile finanţe ale unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea, Direcţia generală finanţe a municipiului Chişinău, Direcţia generală economico-financiară a municipiului Bălţi şi Direcţia generală finanţe a UTA Găgăuzia.

Componenta bugetară – gruparea veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare a bugetului în funcţie de sursa de provenienţă a acestora, în componenta de bază, fonduri speciale, mijloace speciale şi proiecte finanţate din surse externe.

Componenta de bază – bugetul local, exceptînd fondurile speciale, mijloacele speciale şi proiectele finanţate din surse externe.

Fonduri speciale – veniturile încasate cu destinaţie specială care se utilizează pentru realizarea unor scopuri şi programe ale autorităţilor administraţiei publice locale.

Mijloace speciale – veniturile colectate de autoritatea/instituţia bugetară de la efectuarea lucrărilor şi prestarea serviciilor contra plată, de la chirie sau darea în arendă a patrimoniului public, precum şi din donaţii, sponsorizări şi alte mijloace băneşti, care se direcţionează pentru cheltuielile legate de desfăşurarea activităţii acestei autorităţi/instituţii, conform cadrului legal.

Proiecte finanţate din surse externe – ansamblu de activităţi finanţate din granturi şi/sau împrumuturi acordate Guvernului şi/sau autorităţilor publice locale de către organizaţiile internaţionale şi de către alţi donatori externi pentru atingerea unui obiectiv general şi/sau mai multor obiective specifice.

Deviz de cheltuieli – documentul instituţiei bugetare, prin care se stabileşte volumul anual de resurse şi destinaţia cheltuielilor acesteia, conform clasificaţiei bugetare.

Anexă la devizul de cheltuieli – documentul în care sînt prezentate calculele argumentate pe articole de cheltuieli sub aspectul clasificaţiei economice.

Repartizarea bugetului instituţiei bugetare – divizarea pe luni a veniturilor şi cheltuielilor instituţiei bugetare cu repartizarea detaliată, conform clasificaţiei bugetare, care servesc drept temei pentru iniţierea executării bugetului.

Repartizarea bugetelor locale – repartizarea detaliată, conform clasificaţiei bugetare, a veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare a deficitului sau de utilizare a excedentului bugetului local, aprobate/precizate de către autoritatea reprezentativă şi deliberativă respectivă.

Cifru – indice, atribuit informaţiei despre venituri, cheltuieli şi surse de finanţare a bugetului, care reflectă statutul de evidenţă a acestora în sistemul informaţional:

cifrul “0” – cu includere în plan;

cifrul “1” – fără includere în plan.

Sursa – indice, atribuit informaţiei despre alocarea resurselor bugetare, care reflectă sursa de acoperire a cheltuielilor în sistemul informaţional:

sursa “0” – cheltuielile se acoperă din contul alocaţiilor aprobate (rectificate) în bugetul respectiv, cu excepţia cheltuielilor atribuite la sursa “3”, “3T” şi “4”;

sursa “1” – cheltuielile se acoperă din contul fondului de rezervă al Guvernului;

sursa “2” – cheltuielile se acoperă din contul fondului de rezervă al autorităţilor administraţiei publice locale;

sursa “3” – cheltuielile se acoperă din contul transferurilor cu destinaţie specială de la bugetul de stat pentru investiţii capitale pentru obiectele incluse în legea bugetară anuală;

sursa “3C” – cheltuielile pentru investiţii capitale pentru obiectele incluse în legea bugetului de stat pe anul precedent, ce se acoperă din contul soldurilor la cont înregistrate la începutul anului de gestiune format din transferurile cu destinaţie specială pentru investiţii capitale alocate şi neutilizate pînă la finele anului precedent;

sursa “3D” – cheltuielile pentru instituţiile de învăţămînt ce se acoperă din contul soldurilor la cont înregistrate la începutul anului de gestiune format din transferurile cu destinaţie specială din bugetul de stat pentru finanţarea învăţămîntului preşcolar, primar, secundar general, special şi complementar (extraşcolar) şi neutilizate pînă la finele anului precedent;

sursa “3E” – cheltuielile pentru lucrări de renovare a instituţiilor de învăţămînt primar şi secundar general ce se acoperă din contul alocaţiilor de la bugetul de stat din contul împrumutului acordat de Banca Mondială în cadrul proiectului “Reforma în educaţie”;

sursa “3T” – cheltuielile se acoperă din contul transferurilor cu destinaţie specială de la bugetul de stat, cu excepţia cheltuielilor atribuite la sursa “3”;

sursa “4” – cheltuielile pentru investiţii capitale ce se acoperă din contul mijloacelor bugetelor locale, pentru obiectele incluse în legea bugetară anuală;

sursa “4C” – cheltuielile pentru investiţii pentru obiectele incluse în legea bugetară anuală în anul de gestiune, ce se acoperă din contul soldurilor de mijloace băneşti constituite în urma executării bugetului unităţii administrativ-teritoriale în anul precedent;

sursa “OC” – cheltuielile se acoperă din contul soldurilor la cont înregistrate la începutul anului de gestiune, cu excepţia cheltuielilor cărora li se conferă sursa “3C”, “3D” şi “4C”;

sursa “RT” – cheltuielile se acoperă din contul alocaţiilor pentru activităţi de reintegrare a ţării;

sursa “(XX)” – codul donatorului, conform Registrului donatorilor externi.

 

II. ELABORAREA ŞI APROBAREA DEVIZULUI

DE CHELTUIELI AL INSTITUŢIEI BUGETARE

3. Devizul de cheltuieli (în continuare – devizul) se întocmeşte de fiecare autoritate/instituţie bugetară în corespundere cu mijloacele financiare repartizate pentru anul respectiv, conform formularului nr.1, anexat la prezentul Regulament.

4. La deviz se anexează calculele de justificare a cheltuielilor pentru fiecare articol şi alineat de cheltuială al clasificaţiei economice, conform formularelor nr.1.1-1.18, anexate la prezentul regulament. Pentru argumentarea suplimentară a cheltuielilor, la deviz pot fi anexate şi alte calcule adiţionale.

5. Transferurile între componentele bugetare, de care dispune instituţia bugetară se reflectă în devizul de cheltuieli în poziţii separate, în conformitate cu clasificaţia bugetară: la partea de venituri sau de cheltuieli în funcţie dacă mijloacele se primesc sau se transferă de la un component la altul. În coloana “Total” a devizului, veniturile şi cheltuielile se prezintă consolidate, adică acestea se reduc cu sumele transferurilor între componentele bugetare.

6. Devizul se întocmeşte în două exemplare. După aprobarea de către autoritatea bugetară (executor (ordonator) principal/secundar de buget), după caz, un exemplar rămîne la autoritatea respectivă.

7. Devizul aprobat pentru autorităţile/instituţiile bugetare finanţate de la bugetul local de nivelul al doilea va servi drept bază pentru întocmirea şi aprobarea programului/subprogramului (formularului 1pr), conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor nr.187 din 24 decembrie 2013 “Privind aprobarea Regulamentului privind modul de elaborare, monitorizare şi raportare a bugetelor pe programe”.

 

III. ÎNTOCMIREA ŞI APROBAREA REPARTIZĂRILOR

BUGETELOR LOCALE

8. După adoptarea deciziei bugetare anuale, subdiviziunea financiară şi/sau direcţia finanţe organizează întocmirea şi aprobarea repartizării pe luni a bugetului local respectiv, în conformitate cu prevederile cadrului legal.

9. Repartizarea veniturilor aprobate în bugetele locale de diferite niveluri se efectuează ţinînd cont de:

9.1. Decizia bugetară anuală adoptată de autoritatea deliberativă şi reprezentativă locală respectivă.

9.2. Termenele de încasare (plată) a impozitelor, taxelor şi altor plăţi prevăzute de legislaţie.

9.3. Informaţii despre veniturile încasate, inclusiv pe tipuri de venituri a anului/anilor precedent/precedenţi.

9.4. Decizia consiliului local privind cotele impozitului pe bunurile imobiliare (funciar şi imobil), stabilite conform legislaţiei în vigoare.

9.5. Decizia consiliului local privind stabilirea taxelor locale şi a cotelor acestora, în unitatea administrativ-teritorială respectivă, conform legislaţiei în vigoare.

9.6. Sumele mijloacelor speciale, preconizate spre încasare de către fiecare instituţie bugetară şi tarifele pentru aceste lucrări şi servicii aprobate în buget.

9.7. Transferurile cu destinaţie generală (inclusiv transferurile temporare din fondul de compensare) şi destinaţie specială de la bugetul de stat către bugetele locale.

9.8. Informaţia oficiului cadastral teritorial referitoare la bunurile imobiliare (terenurile, suprafaţa lor, proprietarul, obiectele aferente lui, construcţii, apartamente ş.a.).

9.9. Registrele de evidenţă a contribuabililor amplasaţi pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale şi a obligaţiunilor lor fiscale (a persoanelor fizice, gospodăriilor ţărăneşti, evidenţa taxelor locale), întocmite conform actelor normative în vigoare.

9.10. Contractele încheiate cu donatorii interni şi/sau donatorii externi privind proiectele finanţate din surse externe.

9.11. Alte particularităţi specifice.

10. La întocmirea repartizării cheltuielilor se va ţine cont de:

10.1. Decizia bugetară anuală adoptată de autoritatea deliberativă şi reprezentativă locală respectivă.

10.2. Schemele de încadrare (statele de personal), aprobate pe anul respectiv pe fiecare autoritate/instituţie bugetară.

10.3. Graficul concediilor angajaţilor instituţiilor bugetare finanţate de la bugetele locale, precum şi specificul activităţii instituţiei. Plata indemnizaţiei de concediu se va include în lunile plecării în concediu a angajaţilor, luînd în consideraţie şi plata ajutoarelor materiale în conformitate cu prevederile legale, care, de regulă, se acordă la plecarea în concediu a angajatului.

10.4. Numărul elevilor din instituţiile de învăţămînt, care vor beneficia de dejunul cald gratuit.

10.5. Numărul copiilor înmatriculaţi/emişi în instituţiile preşcolare, precum şi copiilor (datele statistice) care vor fi înmatriculaţi/emişi în instituţiile de învăţămînt primar la 1 septembrie a anului în curs.

10.6. Unităţile sezoniere din instituţiile bugetare.

10.7. Repartizarea alocaţiilor pentru remunerarea muncii, contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii şi a primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală.

10.8. Necesarul de mijloace bugetare, pentru asigurarea instituţiilor cu resurse energetice, cît şi a reparaţiei sistemelor de încălzire, pentru activitate în sezonul de toamnă-iarnă, mijloace pentru procurarea combustibilului pentru sezonul rece.

10.9. Asigurarea achitării datoriilor din anii precedenţi şi documentelor executorii emise în baza hotărîrilor judecătoreşti irevocabile.

10.10. Respectarea volumelor de alocaţii pentru investiţii capitale pe fiecare obiect, aprobate prin legea bugetului de stat.

10.11. Alte particularităţi specifice.

11. Repartizarea bugetelor locale, în mod obligatoriu, urmează a fi balansată cu venituri şi surse de finanţare, asigurînd balansarea pe fiecare lună în parte.

12. În cazul angajării împrumuturilor pe termen lung (articolul 14 din Legea privind finanţele publice locale), la întocmirea repartizării pe luni a bugetelor respective se va ţine cont de termenele de rambursare a împrumutului, conform clauzelor contractului încheiat dintre administratorul de buget şi creditor. În lunile de achitare a împrumutului menţionat se va planifica excedent bugetar, care va fi utilizat pentru rambursarea acestuia.

13. Repartizarea bugetului local se întocmeşte, conform formularului nr.2, anexat la prezentul regulament, prin totalizarea repartizării bugetelor autorităţii/instituţiei bugetare din componentele bugetare, înscrise în formularele nr.3 şi repartizărilor veniturilor şi surselor de finanţare pe componenta de bază, efectuate de către subdiviziunea financiară sau direcţia finanţe.

14. Repartizarea bugetului local se întocmeşte în două exemplare şi se aprobă de către administratorul de buget în termen de 15 zile de la publicarea deciziei bugetare anuale.

15. Repartizarea bugetului instituţiei bugetare se întocmeşte conform formularului nr.3, anexat la prezentul regulament, pe fiecare componentă bugetară în parte, în două exemplare, se aprobă de către autoritatea bugetară (executor (ordonator) principal/ secundar de buget) şi se prezintă subdiviziunii financiare sau direcţiei finanţe.

16. Subdiviziunea financiară şi/sau direcţia finanţe, după prezentarea de către autorităţile/instituţiile bugetare a repartizărilor bugetelor respective, verifică legalitatea acestora şi încadrarea repartizărilor date în limita alocaţiilor aprobate în bugetul respectiv.

17. După verificare, subdiviziunea financiară prezintă repartizarea bugetului local (formularele nr.2 şi 3) direcţiei finanţe, care introduce în sistemul informaţional de rînd cu bugetele repartizate ale autorităţilor/instituţiilor finanţate de la bugetul local de nivelul al doilea. Un exemplar al repartizărilor se returnează autorităţii/instituţiei bugetare, iar celălalt rămîne subdiviziunii financiare sau direcţiei finanţe. După introducere în sistemul informaţional a repartizării bugetelor autorităţilor/instituţiilor/bugetului local, direcţia finanţe transmite baza de date în format electronic Ministerului Finanţelor (ÎS “Fintehinform”) cel tîrziu pînă la 31 decembrie a anului precedent anului de gestiune. Totodată, repartizările bugetelor se transmit trezoreriilor teritoriale pentru utilizare la efectuarea cheltuielilor.

18. În baza repartizărilor pe luni a bugetelor locale de nivelul întîi şi bugetului local de nivelul al doilea, direcţia finanţe întocmeşte, respectiv, sinteze consolidate ale repartizărilor bugetelor de nivelul întîi şi nivelul doi din cadrul raionului/municipiului, unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special, conform următoarelor formulare:

- sinteza consolidată a bugetelor locale pe nivele de bugete – formularul nr.4 şi,

- sinteza consolidată a repartizării bugetelor locale – formularul nr.5, care se prezintă Ministerului Finanţelor, în termenele stabilite, confirmată prin semnătura şefului direcţiei finanţe.

 

IV. ACŢIUNI ÎN CAZUL NEADOPTĂRII

DECIZIEI BUGETARE ANUALE

19. Dacă decizia bugetară anuală nu este adoptată cu cel puţin trei zile înainte de expirarea anului bugetar în curs, administratorul de buget emite dispoziţia privind aplicarea bugetului provizoriu, conform prevederilor art.57 din Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale.

20. Regulile de repartizare a bugetului provizoriu sînt identice cu regulile de repartizare a bugetului aprobat.

 

V. MODIFICAREA DEVIZELOR ŞI REPARTIZĂRILOR PE LUNI A

BUGETULUI INSTITUŢIEI ŞI BUGETULUI LOCAL

21. Modificarea devizelor şi repartizărilor pe luni a bugetului autorităţii/instituţiei bugetare şi bugetului local poate interveni în cazul rectificării/modificării, în modul stabilit, a bugetelor locale pe anul respectiv sau alte cazuri, în limitele de competenţă ale executorilor de buget.

22. În cazul cînd modificările se rezumă la redistribuirea alocaţiilor aprobate instituţiei, între articole sau între lunile anului, precum şi între instituţiile din cadrul unei grupe principale/grupe de cheltuieli (program/subprogram), în funcţie cum este structurat bugetul aprobat şi în conformitate cu prevederile deciziei de adoptare, se întocmesc formularele respective, în baza dispoziţiei administratorului de buget (executorul (ordonatorul) principal de buget).

23. Modificarea repartizărilor bugetelor locale se efectuează, de regulă, nu mai mult de două ori pe parcursul lunii gestionare, pe fiecare componentă bugetară, pînă la data de 20 a lunii. Modificările pot viza indicatorii lunii curente şi celor ulterioare.

Direcţia finanţe, în mod obligatoriu, va transmite în format electronic modificările repartizărilor bugetelor locale trezoreriilor teritoriale pentru utilizare la efectuarea cheltuielilor bugetelor locale, iar despre modificările efectuate la partea de venituri, va informa inspectoratul fiscal de stat teritorial .

24. Modul de modificare a devizelor şi repartizărilor bugetului autorităţii/instituţiei bugetare şi bugetului local se efectuează analogic ordinii stabilite pentru întocmirea şi aprobarea acestora.

 

VI. DISPOZIŢII FINALE

25. Autoritatea/instituţia bugetară (executorul (ordonatorul) de buget) are obligaţia de a angaja şi utiliza alocaţiile bugetare numai în limita prevederilor şi destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituţiilor şi serviciilor publice respective, cu respectarea dispoziţiilor legale.

26. În cazul cînd administratorul de buget n-a prezentat în termenele stabilite repartizarea bugetului local la direcţia finanţe, responsabilitatea pentru efectuarea întîrziată a cheltuielilor revine administratorului de buget.

27. În caz de prezentare a documentelor de plată pentru efectuarea de către autoritatea/instituţia bugetară a unor cheltuieli neprevăzute în repartizarea bugetului, trezoreriile teritoriale sînt autorizate să nu execute cheltuielile date, pînă la operarea modificărilor corespunzătoare în repartizările lunare, în conformitate cu dispoziţiile legale.

28. După necesitate, Ministerul Finanţelor, va comunica, prin circulară, autorităţilor publice locale şi despre particularităţi specifice pentru aprobarea/repartizarea/precizarea bugetelor locale.

 

 

Aprobat:

L.Ş.

________________________

Autoritate bugetară (executor

principal/secundar de buget)

 

"___"_____________200__

 

_________________

(Numele, prenumele)

Formularul nr.1

Aprobat prin Ordinul

Ministrului Finanţelor

nr.172 din 16.12.2014

 

 

Deviz de cheltuieli pe anul ____

 

Instituţia bugetară (executor(ordonator) terţiar de buget)____________________________________________

Autoritate bugetară (executor (ordonator) secundar de buget)________________________________________

Autoritate bugetară (executor(ordonator) principal de buget)_________________________________________

Adresa, tel. _______________________________________________________________________________

Grupa principală a funcţiei __________________________________________________________________

Grupa funcţiei ____________________________________________________________________________

Tipul instituţiei _____________________________________________________________________________

Unitatea de măsură (371 - lei) _________________________________________________________________

Codurile

 
 
 

х

 
 
 

371

 

Codurile: Total Inclusiv:
Componenta de bază1) Proiecte finanţate din surse externe Fonduri speciale Mijloace speciale inclusiv:
art.alin.servicii cu plată chiria/ arenda bunurilor publicegranturi, sponsorizări/
filantropie şi donaţii
alte
123 456 789 101112
1. Veniturixx

x

transferuri între componentex x

x

2. Cheltuieli, totalxx
inclusiv pe articole şi alineate
 
 
 
 
3. Deficit (-); excedent (+)xx

x

 
4. Surse de finanţarexx

x

xx xxx x
 
 
 
 
5. Sold de mijloace la începutul anuluix x

x

6. Sold de mijloace la sfîrşitul anuluix x

x

 

Conducătorul instituţiei _______________________________

 

L.Ş.

 

Şeful serviciului economic (contabil) ____________________

 

"__" _________________________

 

___________________

(Semnătura)

 

 

___________________

(Semnătura)

 

1) Veniturile corespund volumului total al cheltuielilor de bază.

 

 

Formularul nr.1.1

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule ale contingentului

de copii la devizul de cheltuieli pe anul ____

 

Instituţia preşcolară

_____________________________

(denumirea)

 

Nr. d/rLa
începutul
anului
Emişi/
înmatriculaţi
La
sfîrşitul
anului
MediuAnul __
prevăzut în
deviz
123 456 7

1.

Numărul grupelor total: x
Inclusiv pe creşă x
Din numărul total grupe pentru copii în vîrsta de 3-5 ani
Din numărul total grupe pentru copii în vîrsta de 5-7 ani x

2

Numărul copiilor total: x
Inclusiv copii în vîrsta de 5-7 ani în grupe pregătitoare x
Copii: În grupe de 4 ore preşcolare
de creşă
În grupe de 6 ore preşcolare
de creşă
În grupe de 9 ore preşcolare
de creşă
În grupe de 10,5 ore preşcolare
de creşă
În grupe de 12 ore preşcolare
de creşă
În grupe de 24 ore preşcolare
de creşă
În sanatoriu (grupe tuberculoze)
preşcolare
de creşă
 
Informativ

 

Plata părinţilor pentru un copil în mediu:

pe an

pe lună

anul____________

 

 

________________

________________

 

INFORMAŢII GENERALE

1. Cubajul total al tuturor construcţiilor conform perimetrului exterior* _______________ m3

2. Capacitate conform proiectului de deviz ______________________________________

3. Suprafaţa internă a clădirii*_______________________m2

4. Existenţa apeductului __________________________, canalizaţie ______________

5. Încălzire: sistemul de încălzire _____________, numărul sobelor __________, plitelor ___________

 

* Dacă pe parcursul anului se prevede schimbarea cubajului şi a suprafeţei clădirilor, la sfîrşitul anului cubajul şi suprafaţa se arată la numitor.

 

 

Formularul nr.1.2

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale la deviz

pentru calcularea cheltuielilor de personal pe anul ____

 

Instituţia preşcolară

________________________________

(denumirea)

 

 

Nr.
rîn-
du-
lui
Denumirea funcţiilor Calculat de către instituţie Prevăzut în deviz
numărul de unităţi conform schemei de încadrare Remunerarea muncii (calculat p/u numărul
de unităţi mediu lunar pe an), lei
numărul de unităţi conform schemei de încadrare Ramunerarea muncii (calculat p/u numărul
de unităţi mediu lunar pe an), lei
salariu lunar / de funcţie / tarifar / de bază sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar /de bază retribuirea comple-
mentară la salariul lunar / de funcţie / tarifar /de bază
alte plaţi salariale total
remu-
nerarea
muncii
pe lună
salariu lunar / de funcţie / tarifar /de bază sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază retribuirea comple-
mentară la salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază
alte plaţi salariale total
remu-
nerarea
muncii
pe lună
la
înce-
putul
anu-
lui
la
sfîr-
şitul
anu-
lui
mediu lunar pe an la
înce-
putul
anu-
lui
la
sfîr-
şitul
anu-
lui
me-diu lu-nar pe an
123 456 789 101112 131415 161718 192021 22
1
2
...
...
...
...Total pe lunăx xx xxx
...Total pe anx xx xxx
...111.06 Ajutor materialx xx xxx
...111.07 Premierix xx xxx
...111.08 Alte plăţi băneştix xx xxx
...Total fondul anual de remunerarea muncii (art.111) xxx xxx
...Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii (art.112) xxx xxx xxx xxx xxx xxx
...Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (art.116) xxx xxx xxx xxx xxx xxx
...Total cheltuieli de personal

 

 

Formularul nr.1.3

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Cheltuieli suplimentare

pe anul ________ pentru salarizarea persoanelor care suplinesc

lucrătorii plecaţi în concediu pentru instituţiile bugetare

 

Nr.
rîn-
du-
lui
Denumirea funcţiei Calculat de instituţie Prevăzut în deviz
Numărul
persoa-
nelor
care
suplinesc
lucrătorii
plecaţi în
concediu
Numărul
zilelor
de concediu
Remunerarea muncii, lei Numărul
persoa-
nelor
care
suplinesc
lucrătorii
plecaţi în
concediu
Numărul
zilelor
de concediu
Remunerarea muncii, lei
unui
luc-
rător
pen-
tru
toţi
luc-
răto-
rii
salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază retribuirea
comple-
mentară la
salariul
funcţiei
lunar / de
funcţie /
tarifar /
de bază
alte
plaţi
sala-
riale
total
remu-
nerarea
muncii
pe lună
Cheltuieli suplimentare pentru suplinirea lucrătorilor plecaţi în concediu unui
luc-
rător
pen-
tru
toţi
luc-
răto-
rii
salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază retribuirea
comple-
mentară la
salariul
funcţiei
lunar / de
funcţie /
tarifar /
de bază
alte
plaţi
sala-
riale
total
remu-
nerarea
muncii
pe lună
Cheltuieli suplimentare pentru suplinirea lucrătorilor plecaţi în concediu
1 23 456 789 101112 = 11 / (3 * 29,4 zile) * 5 / 12 luni 131415 161718 192021 22 = 21 / (13 * 29,4 zile) * 15 / 12 luni
Total
inclusiv:
1
2
3
...
...
...
...
...
...
...
...

 

 

Formularul nr.1.4

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

ale contingentului de elevi la devizul de cheltuieli pe anul ____

pentru învăţămîntul primar şi secundar

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

La 1 ianuarie La 1 septembrie Numărul mediu
anual de clase
complete
clase
(grupe)
eleviclase
(grupe)
elevi

1

23 456
clasele Ix
clasele IIx
clasele IIIx
clasele IVx
În total pe clasele I-IV
numărul de clase complete
clasele a Vx
clasele a VIx
clasele a VIIx
clasele a VIIIx
clasele a IXx
În total pe clasele V-IX
inclusiv:
în gimnazii şi clase gimnaziale
clasele a Xx
clasele a XIx
clasele a XIIx
În total pe clasele X-XI (XII)
inclusiv:
în gimnazii şi clase gimnaziale
în licee
În total pe şcoală
Grupe pregătitoare pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
Grupe cu regim semiintern
Din numărul total al elevilor de la şcoala-internat
Numărul elevilor care nu locuiesc, dar primesc hrană şi echipament xx
Numărul copiilor de vîrstă preşcolarăx x
Informativ
Numărul de elevi, scutiţi de plata pentru întreţinerea în şcoala-internat
deplinxx
parţialxx
Internatele de pe lîngă şcoli şi licee
Numărul elevilor asiguraţi cu hrană din contul bugetului (calculat la copii complet scutiţi)

x

x

 

 

Formularul nr.1.5

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul _________ pentru învăţămîntul primar şi secundar

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Fondul de salarii

a) personalului pedagogic

 

Calculat de instituţie Prevăzut în deviz
clasele
I-IV
clasele
V-IX
clasele
X-XII
În total
pe toate
clasele
clasele
I-IV
clasele
V-IX
clasele
X-XII
În total
pe toate
clasele
123 456 789
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe o clasă conform tarificării
Salariul tarifar mediu lunar al unui învăţător conform tarificării
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe toate clasele la 1 ianuarie anul____
Fondul lunar de salarii tarifare la 1 ianuarie
Fondul de salarii tarifare pe 9 luni
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe toate clasele la 1 septembrie anul____
Fondul lunar de salarii tarifare la 1 septembrie
Fondul de salarii tarifare pe 3 luni
În total pe salariul tarifar pedagogic anual
111-02 "Sporuri la salariul funcţiei"
Fondul lunar la 1 ianuarie anul____
Sporuri la salariu pe 9 luni
Fondul lunar la 1 septembrie anul____
Sporuri la salariu pe 3 luni
În total sporuri la salariul pe an
inclusiv, sporuri pentru gradul didactic
111.03 Retribuirea complementară la salariul funcţiei
Fondul lunar la 1 ianuarie anul____
Retribuirea complementară pe 9 luni
Fondul lunar la 1 septembrie anul____
Retribuirea complementară pe 3 luni
În total retribuirea complementară pe an
Inclusiv, сheltuieli medii pentru controlul caietelor pe o clasă conform tarificării:
Fondul lunar la 1 ianuarie anul ____
Cheltuielile pentru controlul caietelor pe 9 luni
Fondul lunar la 1 septembrie anul ____
Cheltuielile pentru controlul caietelor pe 3 luni
În total pentru controlul caietelor
Alte tipuri de salarii pedagogice
În total fondul de salarii al pedagogilor
111.06 Ajutor material
111.07 Premieri
Total fondul de remunerarea muncii al pedagogilor (art.111)
Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii (art.112)
Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (art.116)
Total cheltuieli de personal

 

 

Formularul nr.1.6

Anexa la devizul de cheltuieli

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ____ pentru învăţămîntul primar şi secundar

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Fondul de salarii

b) lucrătorilor de conducere, administrativ de gospodărie şi didactic

 

 

Nr.
rîn-
du-
lui
Denumirea funcţiilor Calculat de către instituţie Prevăzut în deviz
numărul de unităţi conform schemei de încadrare Remunerarea muncii (calculat p/u numărul
de unităţi mediu lunar pe an), lei
numărul de unităţi conform schemei de încadrare Remunerarea muncii (calculat p/u numărul
de unităţi mediu lunar pe an), lei
salariu lunar / de funcţie / tarifar / de bază sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar/ de bază retribuirea
comple-
mentară la
salariul
lunar /
de funcţie /
tarifar/
de bază
alte plaţi salariale total remu-
nerarea muncii
pe lună
salariu lunar / de funcţie / tarifar / de bază sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar/ de bază retribuirea
comple-
mentară la
salariul
lunar /
de funcţie /
tarifar/
de bază
alte plaţi salariale total remu-
nerarea muncii pe lună
la
înce-
putul
anu-
lui
la
sfîr-
şitul
anu-
lui
me-
diu
lu-
nar
pe
an
la
înce-
putul
anu-
lui
la
sfîr-
şitul
anu-
lui
me-
diu
lu-
nar
pe
an
123 456 789 101112 1314 15 161718 192021 22
1
2
3
...
...
...Total pe lunăxxxxx x
...Total pe anxxxxx x
...111.06 Ajutor materialxxxxx x
...111.07 Premierixxxxx x
...111.08 Alte plăţi băneştixxxxx x
...Total fondul anual de remunerarea muncii (art.111)xxxxx x
...Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii (art.112)xxxxxxxxxxx xxxxxxx
...Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (art.116)xxxxxxxxxxx xxxxxxx
...Total cheltuieli de personal

 

 

Formularul nr.1.7

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ____ pentru calcularea cheltuielilor de personal

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Nr.
rîn-
du-
lui
Denumirea funcţiilor Numărul de unităţi conform schemei de încadrare Remunerarea muncii, lei
salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază conform schemei de încadrare sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază retribuirea
comple-
mentară
la
salariul
lunar / de
funcţie /
tarifar/
de bază
alte plaţi salariale 111.06 Ajutor material 111.07 Premii 111.08
(alte plăţi băneşti)
Total art.111
ve-
chime
în
muncă
cate-
goria
de
cali-
fica-
re
Cu-
noaş-
terea
lim-
bilor
123 456 789 101112 131415 161718 1920
1
2
3
...Total fondul anual de remunerarea muncii (art.111) xx
...Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii (art.112) xxx xxx xxx xxx xxx xx
...Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (art.116) xxx xxx xxx xxx xxx xx
...Total cheltuieli de personal xxx xxx xxx xxx xxx xx

 

 

Formularul nr.1.8

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ______ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-01 Energia electrică

 

IndiciiUnitatea de măsură Calculat de instituţieAprobat în deviz
123 45
1Limita stabilită de energiekwh / mii lei
2Tarifullei
3Sumamii lei
4Consumulkwh / mii lei
5Achitatkwh / mii leixx
6Datoria tranzitorie din anul precedentkwh / mii lei
din care se achită în anul __kwh / mii lei
Calcule
1Consumul energiei electrice* (kwh) pe 1 m2 de suprafaţă sau pentru un punct ankwh / mii lei
2Suprafaţa iluminată în m2 (medie anuală)m2
3Costul total al iluminării (preţul 1 kwh* la consumul energiei electrice)mii lei

 

 

Formularul nr.1.9

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-02 Gazele

 

IndiciiUnitatea de măsură Calculat de instituţieAprobat în deviz

1

23 45
1Limita stabilită m3 / mii lei
2Tarifullei
3Sumamii lei
4Consumulm3
5Achitatm3 / mii lei
6Datoria tranzitorie din anul precedent m3 / mii lei
din care se achită în anul __m3 / mii lei

 

 

Formularul nr.1.10

Anexa la devizul de cheltuieli

 

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

_____________________________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-04 Energia termică

 

IndiciiUnitatea de măsură Calculat de instituţieAprobat în deviz

1

23 45
1Limita stabilită a energieigkal / mii lei
2Tarifullei
3Sumamii lei
4Consumulgkal
5Achitatgkal / mii leixx
6Datoria tranzitorie din anul precedent gkal / mii lei
din care se va achita în anul __gkal / mii lei

 

 

Formularul nr.1.11

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

 __________________________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113.05 Manuale, materiale didactice, practica de producţie

a elevilor, literatura tehnico-ştiinţifică şi metodică

 

DenumireaUnitatea de măsură Calculat de instituţiePrevăzut în deviz
123 4
 
 
 

 

 

Formularul nr.1.12

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113.06 Cărţi şi ediţii periodice

 

Denumirea cheltuielilorCalculat de instituţie Prevăzut în deviz

1

23 4
1Cheltuieli pentru procurarea cărţilor
2Cheltuieli pentru ediţii periodice (lista se anexează)
TOTAL:

 

 

Formularul nr.1.13

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-09 Alimentaţia

 

Denumirea cheltuielilorCalculat de instituţie Prevăzut în deviz
123
Numărul mediu anual al elevilor, eliberat de la plata pentru alimentaţie
complet
parţial
recalculat pentru cei care sînt eliberaţi complet
Numărul zilelor pe an pentru alimentaţia unui elev
Norma alimentaţiei pe zi pentru un elev
Numărul elevilor cl.I-IV care primesc dejun cald
Numărul elevilor în şcoala-internat, care rămîn pe perioada de întremare de vară
Numărul zilelor pe an pentru alimentaţia unui elev
Norma alimentaţiei pe zi pentru un elev
TOTAL:

 

 

Formularul nr.1.14

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-09 Alimentaţia

 

Norma financiară a alimentaţiei pe zi pentru un copil din contul:

Calculat de instituţie Prevăzut în deviz
bugetuluiplăţii părinteşti numărul copii-zilecheltuieli pentru alimentaţie pe an numărul copii-zilecheltuieli pentru alimentaţie pe an
123 456 78

1.

În grupele cu regim de lucru de 4 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani

2.

În grupele cu regim de lucru de 6 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
3.În grupele cu regim de lucru de 9 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
4.În grupele cu regim de lucru de 10,5 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
5.În grupele cu regim de lucru de 12 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
6.În grupele cu regim de lucru de 24 ore
- preşcolare
- de creşă
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani
7.În grupele de tip-sanatorial (pentru tratarea tuberculozei)
- preşcolare
- de creşă
TOTAL

 

 

Formularul nr.1.15

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-14 Inventar moale şi echipament

 

Nr.
rîn-
du-
lui
Denumirea aparatului
şi inventarului
Calculat Prevăzut în deviz
numărulpreţulsuma numărulpreţulsuma
123 456 78
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Formularul nr.1.16

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-26 Combustibil

 

Calculat de instituţie Scontat în deviz
tipul de combustibil tipul de combustibil
cărbunilemne cărbunilemne
123 456 78
1Limita stabilită (m3; tone)
2Tariful (lei)
3Suma mii lei
4Consumul m3
5Achitat mii lei
6Datoria tranzitorie din anul precedent mii lei
7din care se va achita în 200_ mii lei
Calcule
1Necesitatea totală de combustibil
2Preţul pentru 1 m3 sau o tonă de combustibil
3Preţul pentru transport
4Suma cheltuielilor mii lei

 

 

Formularul nr.1.17

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Calcule adiţionale

la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor

______________________________________

(denumirea instituţiei)

 

Art.113-34 Apa şi canalizarea

 

IndiciiUnitatea de măsură AprobatCalculat pe instituţie

1

23 45

I. Apa

1.Limita stabilităm3 / mii lei
2.Tarifulm3 / mii lei
3.Sumam3 / mii lei
4.Consumulm3 / mii lei
5.Achitatm3 / mii lei xx
6.Datoria tranzitorie din anul precedent din care se va achita în anul __m3 / mii lei x

II. Canalizaţie

1.Cheltuieli pentru canalizaţiemii lei
2.Datoria tranzitorie - din care se va achita în anul___mii lei
 

INFORMAŢII GENERALE

1. Cubajul total al tuturor construcţiilor după perimetrul exterior

2. Capacitatea conform proiectului de deviz

3. Suprafaţa internă a clădirii__________ m2

4. Numărul şi suprafaţa claselor _________m2 ____________________________________

5. Existenţa: apeduct ________canalizaţie _______________

6. Încălzire: sistema de încălzire ___________ numărul sobelor, (cazane)____________

7. Suprafaţa iluminată (în m2) sau cantitatea punctelor iluminate ______________

8. Suprafaţa lotului experimental __________ha

 

 

Formularul nr.1.18

Anexa la devizul de cheltuieli

 

Lista funcţiilor pentru care se stabilesc sporurile de compensare

pentru munca prestată în condiţii nefavorabile

 

Nr. de or-di-ne Denumirea funcţiilor / profesiilor conform Clasificatorului ocupaţiilor din Republica Moldova Numărul de unităţi care activează în condiţii nefavorabile Codurile lucrărilor şi locurilor de muncă, conform Listei-tip Numărul de puncte în funcţie de gradul de nocivitate stabilit în conformitate cu actele normative în vigoare Mărimea lunară a sporului pentru o funcţie (profesie), conform actelor normative în vigoare, lei Suma anuală a sporului pentru numărul de unităţi care activează în condiţii nefavorabile, lei Impactul sporului pentru condiţii nefavorabile asupra mărimii ajutorului material, lei Total fondul anual pentru plata sporului (art.111), lei Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii (art.112), lei Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (art.116), lei Total cheltuieli de personal, lei
123 456 7 = 6 * 3 * 12 luni8 = 7 / 12 luni 9 = 7 + 810 1112 = 9 + 10 + 11
1
2
3
...
...
...
...
...
...
...
...Total general, inclusiv: xxx
...Personal de conducere xxx
...Personal de profilx xx
...Personal auxiliar şi de deservire, incl. xxx
...- specialiştix xx
...- muncitorix xx

 

 

Aprobat:

 

L.Ş.

 

__________________

(Administrator de buget

(executor (ordonator)

principal de buget)

 

 "___"_________20__г.

 

 

 

 

__________________

(Numele, prenumele)

 

 

 

 

___________

(Semnătura)

Formularul nr.2

Aprobat prin Ordinul

Ministrului Finanţelor

nr.172 din 16.12.2014

 

Repartizarea bugetului

____________________________________

(unitatea administrativ-teritorială)

pe anul ____

 

Codurile

Tipul operaţiunii1) Aprobare iniţială2)    Numărul

Data

Cifrul (0; 1)

 
Modificare3)  
 
Sursa (0; 1; 2; 3; 4; OC; 3C; 3T;

3E; 3D; 4C;RT; Donatorul - (XX))

 
Autoritate bugetară_______________________________________________________________

Bugetul _______________________________________________________________________

Trezoreria teritorială _____________________________________________________________

Unitatea de măsură (371 - lei) _____________________________________________________

Temeiul_______________________________________________________________________

 
 
 

371

 

 

 

  Codurile Suma
anuală
Inclusiv pe luni
capi-
tol/
gr
pr.
para-
graf
/gr.
Ianu-
arie
Febru-
arie
Martie Aprilie Mai Iunie Iulie August Septem-
brie
Octom-
brie
Noiem-
brie
Decem-
brie
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1. Venituri
 
 
2. Cheltuielix
 x
 x
3. Deficit / Excedent
 
4. Surse de finanţare
 
 
5. Sold la începutul perioadei75
6. Sold la sfîrşitul perioadei76

 

 

Elaborat:

 

Conducătorul subdiviziunii
financiare/direcţiei
finanţe

 

 

 

_________

(Semnătura)

 

______________

(Numele, prenumele)

  Şeful secţiei elaborarea
şi administrarea
bugetului

 

_________

(Semnătura)

 

______________

(Numele, prenumele)

Executor

_________

(Semnătura)

______________

(Numele, prenumele)

 
 

1) Formularul se completează pe un tip de operaţiune şi se va marca cu simbolul "x";

2) Pentru tipul operaţiunii "Aprobare iniţială" formularul se completează la total pe componente bugetare;

3) Pentru tipul operaţiunii "Modificare" formularul se completează pe componenta de bază.

 

 

Aprobat:

 

L.Ş.

 

____________________

(Autoritate bugetară (executor

(ordonator) principal/secundar

de buget)

 

 "___"_________20__г.

__________________

(Numele, prenumele)

___________

(Semnătura)

Formularul nr.3

Aprobat prin Ordinul

Ministrului Finanţelor

nr.172 din 16.12.2014

 

Repartizarea bugetului instituţiei bugetare

____________________________________

(denumirea instituţiei)

pe anul ____

 

Componenta bugetară1)

 

Componenta de bază2) 

 

Mijloace speciale 

 

Fonduri speciale 

 

Proiecte finanţate din surse externe 

 

 

 

Codurile

Tipul operaţiunii1) Aprobare iniţială2)     Numărul adeverinţei MF

Numărul

Data

Cifrul (0; 1)

 
  Modificare   
  
 
Sursa (0; 1; 2; 3; 4; OC; 3C; 3T;

3E; 3D; 4C; RT; Donatorul – (XX))

 
Instituţia bugetară (executor terţiar de buget) ____________________________________________

Autoritate bugetară (executor secundar de buget) ________________________________________

Autoritate bugetară (executor (ordonator) principal de buget)_______________________________

Bugetul _________________________________________________________________________

Grupa principală a funcţiei __________________________________________________________

Grupa funcţiei ____________________________________________________________________

Tipul instituţiei ____________________________________________________________________

Fondul special/mijloace speciale _____________________________________________________

Obiectul de investiţii în construcţie ___________________________________________________

Codul fiscal al instituţiei ____________________________________________________________

Localitatea, telefonul instituţiei _______________________________________________________

Trezoreria teritorială _______________________________________________________________

Contul trezorerial _________________________________________________________________

Unitatea de măsură (371 - lei) _______________________________________________________

Temeiul _________________________________________________________________________

 
 
 
 
 
 
 
 
 

х

 
 
371
х

 

 

  Codurile Suma
anuală
Inclusiv pe luni
Capi-
tol/
art.
Para-
graf
/alin.
Ianu-
arie
Febru-
arie
Martie Aprilie Mai Iunie Iulie August Septem-
brie
Octom-
brie
Noiem-
brie
Decem-
brie
123 456 789 101112 131415 16
1. Venituri
 
 
2. Cheltuieli
 
 
3. Deficit / Excedent
 
4. Surse de finanţare
5. Sold la începutul perioadei75
6. Sold la sfîrşitul perioadei76

 

 

Elaborat: Înregistrat la Direcţia finanţe

 

Conducătorul autorităţii/

instituţiei bugetare

 

_________

(Semnătura)

 

______________

(Numele, prenumele)

  Şeful Şeful Serviciului

Economic /

Contabilul şef secţiei

elaborarea şi administrarea

bugetului

 

 

_________

(Semnătura)

 

___________

(Numele, prenumele)

Şeful Serviciului Economic /

Contabilul şef

 

_________

(Semnătura)

 

______________

(Numele, prenumele)

  Executorul

_________

(Semnătura)

___________

(Numele, prenumele)

 

"___" _________________ ___

 

1) Formularul se completează pentru o singură componentă bugetară şi tip de operaţiune, care se vor marca cu simbolul "x";

2) Pentru componentul de bază se completează doar cheltuielile de bază.

 

 

Formularul nr.4

Aprobat prin Ordinul

Ministrului Finanţelor

nr.172 din 16.12.2014

 

Sinteza consolidată a bugetelor locale a

___________________________

(raionului, municipiului, UTA)

pe anul ___

 

_______________

(componenta bugetară)

 

 (lei)

IndicatoriCodurileTotalinclusiv pe bugetele
capi-
tol
para-
graf
raional, municipal Bălţi, municipal Chişinău,
central UTA Găgăuzia
raionale din
UTA Găgăuzia
oraşelor
(municipiilor)
satelor
(comunelor)
12345678
1. Venituri - totalxx
inclusiv:xx
 
 
 

 

IndicatoriCodurileTotalinclusiv pe bugetele
grupa
princi-
pală
grupa
func-
ţiei
tipul
insti-
tuţiei
arti-
col
ali-
neat
raional, municipal Bălţi, municipal Chişinău,
central UTA Găgăuzia
raionale din UTA
Găgăuzia
oraşelor
(municipiilor)
satelor
(comunelor)
123456 7891011
2. Cheltuieli - totalxxxxx
inclusiv:
 
 
 
3. Deficit (-) / Excedent (+)
4. Sursele de finanţare
5. Sold la începutul perioadei
6. Sold la sfîrşitul perioadei

 

Şeful direcţiei finanţe  

 

Şeful secţiei elaborare şi

administrarea bugetului

___________________

(semnătura)

 

___________________

(semnătura)

_______________________

(numele, prenumele)

 

_________________________

(numele, prenumele)

 

Data "___" ________________

 

Notă: Se va întocmi separat pe fiecare componentă bugetară (componentă de bază (B), mijloace speciale (MS), fonduri speciale (FS), proiecte finanţate din surse externe (P)) şi cumulativ pe toate componentele.

 

 

Formularul nr.5

Aprobat prin Ordinul

Ministrului Finanţelor

nr.172 din 16.12.2014  

 

Sinteza consolidată a repartizării bugetelor locale

________________________

(raionului, municipiului, UTA)

pe anul _______

_______________

(componenta bugetară)

(lei)

IndicatoriCodurileSu-
ma
anu-
ală
Inclusiv pe luni
capi-
tol
para-
graf
ianu-
arie
febru-
arie
martieaprilie maiiunieiulie augustseptem-
brie
octom-
brie
noiem-
brie
decem-
brie
123 456 789 101112 131415 16
1. Venituri - totalxx
inclusiv:xx
 
 

 

 

Indicatori Codurile Suma
anuală
Inclusiv pe luni
gru-
pa
prin-
cipa-
gru-
pa
func-
ţiei
ti-
pul
in-
sti-
tu-
ţiei
in-
sti-
tu-
ţia
ar-
ti-
col
ali-
ne-
at
ianu-
arie
febru-
arie
mar-
tie
apriliemaiiunieiulieau-
gust
septem-
brie
octom-
brie
noiem-
brie
decem-
brie
12345678910111213 14151617181920
2. Cheltuieli - totalxxxxxx  
inclusiv:   
    
3. Deficit (-) / Excedent (+)   
4. Sursele de finanţare   
5. Sold la începutul perioadei   
6. Sold la sfirşitul perioadei   

 

Şeful direcţiei finanţe/

subdiviziunii financiare

  

Şeful secţiei elaborare şi

administrarea bugetului

 

___________________

(semnătura)

 

___________________

(semnătura)

 

_______________________

(numele, prenumele)

 

_________________________

(numele, prenumele)

 

Data "___" ________________  

 

Notă: Se va întocmi separat pe fiecare componentă bugetară (componentă de bază (B), mijloace speciale (MS), fonduri speciale (FS), proiecte finanţate din surse externe (P)) şi cumulativ pe toate componentele.