O R D I N
privind aprobarea Regulamentului cu privire la devizele de cheltuieli
ale instituţiilor bugetare şi repartizarea bugetelor locale
nr. 172 din 16.12.2014
Monitorul Oficial nr.386-396/1904 din 26.12.2014
* * *
Abrogat: 01.01.2016
Ordinul Min.Fin. nr.209 din 24.12.2015
Întru asigurarea realizării prevederilor articolelor 25 şi 27 din Legea nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale (Monitorul Oficial, 19.12.2003, nr.248-253, art.996), cu modificările şi completările ulterioare şi articolului 58 din Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr.181 din 25 iulie 2014 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 08.08.2014, nr.223-230, art.519),
ORDON:
1. Se aprobă Regulamentul cu privire la devizele de cheltuieli ale instituţiilor bugetare şi repartizarea bugetelor locale, conform anexei.
2. Se abrogă Ordinul ministrului finanţelor nr.117 din 29 decembrie 2007 “Referitor la Regulamentul cu privire la devizele de cheltuieli ale instituţiilor publice şi repartizarea pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale” cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 08.04.2008, nr.72-73, art.196).
3. Prezentul ordin intră în vigoare începînd cu 1 ianuarie 2015.
MINISTRUL FINANŢELOR | Anatol ARAPU
|
Nr.172. Chişinău, 16 decembrie 2014. |
Anexă
la Ordinul ministrului finanţelor
nr.172 din 16 decembrie 2014
REGULAMENT
cu privire la devizele de cheltuieli ale instituţiilor
bugetare şi repartizarea bugetelor locale
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Prezentul Regulament stabileşte modul de elaborare şi aprobare a devizelor de cheltuieli a instituţiilor bugetare finanţate de la bugetele locale şi de repartizare a bugetelor autorităţilor/instituţiilor bugetare şi are acţiune asupra administratorilor de buget, care gestionează bugetele locale şi autorităţile/instituţiile bugetare finanţate de la aceste bugete.
2. În sensul prezentului Regulament sînt utilizate următoarele noţiuni:
Administrator de buget – autoritate împuternicită cu dreptul de gestionare a bugetului local (preşedintele raionului, primarul general al municipiului Chişinău, primarul oraşului(municipiului)/satului (comunei), Guvernatorul UTA Găgăuzia), în conformitate cu competenţele şi responsabilităţile prevăzute de cadrul legal.
Autoritate/instituţie bugetară – entitate de drept public (executori (ordonatori) de buget) care, conform actelor de constituire, este finanţată de la bugetele locale.
Subdiviziune financiară – contabilul-şef şi specialiştii subordonaţi acestuia din cadrul primăriei satului (comunei), oraşului (municipiului, cu excepţia municipiilor Bălţi şi Chişinău).
Direcţia finanţe – direcţiile finanţe ale unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea, Direcţia generală finanţe a municipiului Chişinău, Direcţia generală economico-financiară a municipiului Bălţi şi Direcţia generală finanţe a UTA Găgăuzia.
Componenta bugetară – gruparea veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare a bugetului în funcţie de sursa de provenienţă a acestora, în componenta de bază, fonduri speciale, mijloace speciale şi proiecte finanţate din surse externe.
Componenta de bază – bugetul local, exceptînd fondurile speciale, mijloacele speciale şi proiectele finanţate din surse externe.
Fonduri speciale – veniturile încasate cu destinaţie specială care se utilizează pentru realizarea unor scopuri şi programe ale autorităţilor administraţiei publice locale.
Mijloace speciale – veniturile colectate de autoritatea/instituţia bugetară de la efectuarea lucrărilor şi prestarea serviciilor contra plată, de la chirie sau darea în arendă a patrimoniului public, precum şi din donaţii, sponsorizări şi alte mijloace băneşti, care se direcţionează pentru cheltuielile legate de desfăşurarea activităţii acestei autorităţi/instituţii, conform cadrului legal.
Proiecte finanţate din surse externe – ansamblu de activităţi finanţate din granturi şi/sau împrumuturi acordate Guvernului şi/sau autorităţilor publice locale de către organizaţiile internaţionale şi de către alţi donatori externi pentru atingerea unui obiectiv general şi/sau mai multor obiective specifice.
Deviz de cheltuieli – documentul instituţiei bugetare, prin care se stabileşte volumul anual de resurse şi destinaţia cheltuielilor acesteia, conform clasificaţiei bugetare.
Anexă la devizul de cheltuieli – documentul în care sînt prezentate calculele argumentate pe articole de cheltuieli sub aspectul clasificaţiei economice.
Repartizarea bugetului instituţiei bugetare – divizarea pe luni a veniturilor şi cheltuielilor instituţiei bugetare cu repartizarea detaliată, conform clasificaţiei bugetare, care servesc drept temei pentru iniţierea executării bugetului.
Repartizarea bugetelor locale – repartizarea detaliată, conform clasificaţiei bugetare, a veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare a deficitului sau de utilizare a excedentului bugetului local, aprobate/precizate de către autoritatea reprezentativă şi deliberativă respectivă.
Cifru – indice, atribuit informaţiei despre venituri, cheltuieli şi surse de finanţare a bugetului, care reflectă statutul de evidenţă a acestora în sistemul informaţional:
cifrul “0” – cu includere în plan;
cifrul “1” – fără includere în plan.
Sursa – indice, atribuit informaţiei despre alocarea resurselor bugetare, care reflectă sursa de acoperire a cheltuielilor în sistemul informaţional:
sursa “0” – cheltuielile se acoperă din contul alocaţiilor aprobate (rectificate) în bugetul respectiv, cu excepţia cheltuielilor atribuite la sursa “3”, “3T” şi “4”;
sursa “1” – cheltuielile se acoperă din contul fondului de rezervă al Guvernului;
sursa “2” – cheltuielile se acoperă din contul fondului de rezervă al autorităţilor administraţiei publice locale;
sursa “3” – cheltuielile se acoperă din contul transferurilor cu destinaţie specială de la bugetul de stat pentru investiţii capitale pentru obiectele incluse în legea bugetară anuală;
sursa “3C” – cheltuielile pentru investiţii capitale pentru obiectele incluse în legea bugetului de stat pe anul precedent, ce se acoperă din contul soldurilor la cont înregistrate la începutul anului de gestiune format din transferurile cu destinaţie specială pentru investiţii capitale alocate şi neutilizate pînă la finele anului precedent;
sursa “3D” – cheltuielile pentru instituţiile de învăţămînt ce se acoperă din contul soldurilor la cont înregistrate la începutul anului de gestiune format din transferurile cu destinaţie specială din bugetul de stat pentru finanţarea învăţămîntului preşcolar, primar, secundar general, special şi complementar (extraşcolar) şi neutilizate pînă la finele anului precedent;
sursa “3E” – cheltuielile pentru lucrări de renovare a instituţiilor de învăţămînt primar şi secundar general ce se acoperă din contul alocaţiilor de la bugetul de stat din contul împrumutului acordat de Banca Mondială în cadrul proiectului “Reforma în educaţie”;
sursa “3T” – cheltuielile se acoperă din contul transferurilor cu destinaţie specială de la bugetul de stat, cu excepţia cheltuielilor atribuite la sursa “3”;
sursa “4” – cheltuielile pentru investiţii capitale ce se acoperă din contul mijloacelor bugetelor locale, pentru obiectele incluse în legea bugetară anuală;
sursa “4C” – cheltuielile pentru investiţii pentru obiectele incluse în legea bugetară anuală în anul de gestiune, ce se acoperă din contul soldurilor de mijloace băneşti constituite în urma executării bugetului unităţii administrativ-teritoriale în anul precedent;
sursa “OC” – cheltuielile se acoperă din contul soldurilor la cont înregistrate la începutul anului de gestiune, cu excepţia cheltuielilor cărora li se conferă sursa “3C”, “3D” şi “4C”;
sursa “RT” – cheltuielile se acoperă din contul alocaţiilor pentru activităţi de reintegrare a ţării;
sursa “(XX)” – codul donatorului, conform Registrului donatorilor externi.
II. ELABORAREA ŞI APROBAREA DEVIZULUI
DE CHELTUIELI AL INSTITUŢIEI BUGETARE
3. Devizul de cheltuieli (în continuare – devizul) se întocmeşte de fiecare autoritate/instituţie bugetară în corespundere cu mijloacele financiare repartizate pentru anul respectiv, conform formularului nr.1, anexat la prezentul Regulament.
4. La deviz se anexează calculele de justificare a cheltuielilor pentru fiecare articol şi alineat de cheltuială al clasificaţiei economice, conform formularelor nr.1.1-1.18, anexate la prezentul regulament. Pentru argumentarea suplimentară a cheltuielilor, la deviz pot fi anexate şi alte calcule adiţionale.
5. Transferurile între componentele bugetare, de care dispune instituţia bugetară se reflectă în devizul de cheltuieli în poziţii separate, în conformitate cu clasificaţia bugetară: la partea de venituri sau de cheltuieli în funcţie dacă mijloacele se primesc sau se transferă de la un component la altul. În coloana “Total” a devizului, veniturile şi cheltuielile se prezintă consolidate, adică acestea se reduc cu sumele transferurilor între componentele bugetare.
6. Devizul se întocmeşte în două exemplare. După aprobarea de către autoritatea bugetară (executor (ordonator) principal/secundar de buget), după caz, un exemplar rămîne la autoritatea respectivă.
7. Devizul aprobat pentru autorităţile/instituţiile bugetare finanţate de la bugetul local de nivelul al doilea va servi drept bază pentru întocmirea şi aprobarea programului/subprogramului (formularului 1pr), conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor nr.187 din 24 decembrie 2013 “Privind aprobarea Regulamentului privind modul de elaborare, monitorizare şi raportare a bugetelor pe programe”.
III. ÎNTOCMIREA ŞI APROBAREA REPARTIZĂRILOR
BUGETELOR LOCALE
8. După adoptarea deciziei bugetare anuale, subdiviziunea financiară şi/sau direcţia finanţe organizează întocmirea şi aprobarea repartizării pe luni a bugetului local respectiv, în conformitate cu prevederile cadrului legal.
9. Repartizarea veniturilor aprobate în bugetele locale de diferite niveluri se efectuează ţinînd cont de:
9.1. Decizia bugetară anuală adoptată de autoritatea deliberativă şi reprezentativă locală respectivă.
9.2. Termenele de încasare (plată) a impozitelor, taxelor şi altor plăţi prevăzute de legislaţie.
9.3. Informaţii despre veniturile încasate, inclusiv pe tipuri de venituri a anului/anilor precedent/precedenţi.
9.4. Decizia consiliului local privind cotele impozitului pe bunurile imobiliare (funciar şi imobil), stabilite conform legislaţiei în vigoare.
9.5. Decizia consiliului local privind stabilirea taxelor locale şi a cotelor acestora, în unitatea administrativ-teritorială respectivă, conform legislaţiei în vigoare.
9.6. Sumele mijloacelor speciale, preconizate spre încasare de către fiecare instituţie bugetară şi tarifele pentru aceste lucrări şi servicii aprobate în buget.
9.7. Transferurile cu destinaţie generală (inclusiv transferurile temporare din fondul de compensare) şi destinaţie specială de la bugetul de stat către bugetele locale.
9.8. Informaţia oficiului cadastral teritorial referitoare la bunurile imobiliare (terenurile, suprafaţa lor, proprietarul, obiectele aferente lui, construcţii, apartamente ş.a.).
9.9. Registrele de evidenţă a contribuabililor amplasaţi pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale şi a obligaţiunilor lor fiscale (a persoanelor fizice, gospodăriilor ţărăneşti, evidenţa taxelor locale), întocmite conform actelor normative în vigoare.
9.10. Contractele încheiate cu donatorii interni şi/sau donatorii externi privind proiectele finanţate din surse externe.
9.11. Alte particularităţi specifice.
10. La întocmirea repartizării cheltuielilor se va ţine cont de:
10.1. Decizia bugetară anuală adoptată de autoritatea deliberativă şi reprezentativă locală respectivă.
10.2. Schemele de încadrare (statele de personal), aprobate pe anul respectiv pe fiecare autoritate/instituţie bugetară.
10.3. Graficul concediilor angajaţilor instituţiilor bugetare finanţate de la bugetele locale, precum şi specificul activităţii instituţiei. Plata indemnizaţiei de concediu se va include în lunile plecării în concediu a angajaţilor, luînd în consideraţie şi plata ajutoarelor materiale în conformitate cu prevederile legale, care, de regulă, se acordă la plecarea în concediu a angajatului.
10.4. Numărul elevilor din instituţiile de învăţămînt, care vor beneficia de dejunul cald gratuit.
10.5. Numărul copiilor înmatriculaţi/emişi în instituţiile preşcolare, precum şi copiilor (datele statistice) care vor fi înmatriculaţi/emişi în instituţiile de învăţămînt primar la 1 septembrie a anului în curs.
10.6. Unităţile sezoniere din instituţiile bugetare.
10.7. Repartizarea alocaţiilor pentru remunerarea muncii, contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii şi a primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală.
10.8. Necesarul de mijloace bugetare, pentru asigurarea instituţiilor cu resurse energetice, cît şi a reparaţiei sistemelor de încălzire, pentru activitate în sezonul de toamnă-iarnă, mijloace pentru procurarea combustibilului pentru sezonul rece.
10.9. Asigurarea achitării datoriilor din anii precedenţi şi documentelor executorii emise în baza hotărîrilor judecătoreşti irevocabile.
10.10. Respectarea volumelor de alocaţii pentru investiţii capitale pe fiecare obiect, aprobate prin legea bugetului de stat.
10.11. Alte particularităţi specifice.
11. Repartizarea bugetelor locale, în mod obligatoriu, urmează a fi balansată cu venituri şi surse de finanţare, asigurînd balansarea pe fiecare lună în parte.
12. În cazul angajării împrumuturilor pe termen lung (articolul 14 din Legea privind finanţele publice locale), la întocmirea repartizării pe luni a bugetelor respective se va ţine cont de termenele de rambursare a împrumutului, conform clauzelor contractului încheiat dintre administratorul de buget şi creditor. În lunile de achitare a împrumutului menţionat se va planifica excedent bugetar, care va fi utilizat pentru rambursarea acestuia.
13. Repartizarea bugetului local se întocmeşte, conform formularului nr.2, anexat la prezentul regulament, prin totalizarea repartizării bugetelor autorităţii/instituţiei bugetare din componentele bugetare, înscrise în formularele nr.3 şi repartizărilor veniturilor şi surselor de finanţare pe componenta de bază, efectuate de către subdiviziunea financiară sau direcţia finanţe.
14. Repartizarea bugetului local se întocmeşte în două exemplare şi se aprobă de către administratorul de buget în termen de 15 zile de la publicarea deciziei bugetare anuale.
15. Repartizarea bugetului instituţiei bugetare se întocmeşte conform formularului nr.3, anexat la prezentul regulament, pe fiecare componentă bugetară în parte, în două exemplare, se aprobă de către autoritatea bugetară (executor (ordonator) principal/ secundar de buget) şi se prezintă subdiviziunii financiare sau direcţiei finanţe.
16. Subdiviziunea financiară şi/sau direcţia finanţe, după prezentarea de către autorităţile/instituţiile bugetare a repartizărilor bugetelor respective, verifică legalitatea acestora şi încadrarea repartizărilor date în limita alocaţiilor aprobate în bugetul respectiv.
17. După verificare, subdiviziunea financiară prezintă repartizarea bugetului local (formularele nr.2 şi 3) direcţiei finanţe, care introduce în sistemul informaţional de rînd cu bugetele repartizate ale autorităţilor/instituţiilor finanţate de la bugetul local de nivelul al doilea. Un exemplar al repartizărilor se returnează autorităţii/instituţiei bugetare, iar celălalt rămîne subdiviziunii financiare sau direcţiei finanţe. După introducere în sistemul informaţional a repartizării bugetelor autorităţilor/instituţiilor/bugetului local, direcţia finanţe transmite baza de date în format electronic Ministerului Finanţelor (ÎS “Fintehinform”) cel tîrziu pînă la 31 decembrie a anului precedent anului de gestiune. Totodată, repartizările bugetelor se transmit trezoreriilor teritoriale pentru utilizare la efectuarea cheltuielilor.
18. În baza repartizărilor pe luni a bugetelor locale de nivelul întîi şi bugetului local de nivelul al doilea, direcţia finanţe întocmeşte, respectiv, sinteze consolidate ale repartizărilor bugetelor de nivelul întîi şi nivelul doi din cadrul raionului/municipiului, unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special, conform următoarelor formulare:
- sinteza consolidată a bugetelor locale pe nivele de bugete – formularul nr.4 şi,
- sinteza consolidată a repartizării bugetelor locale – formularul nr.5, care se prezintă Ministerului Finanţelor, în termenele stabilite, confirmată prin semnătura şefului direcţiei finanţe.
IV. ACŢIUNI ÎN CAZUL NEADOPTĂRII
DECIZIEI BUGETARE ANUALE
19. Dacă decizia bugetară anuală nu este adoptată cu cel puţin trei zile înainte de expirarea anului bugetar în curs, administratorul de buget emite dispoziţia privind aplicarea bugetului provizoriu, conform prevederilor art.57 din Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale.
20. Regulile de repartizare a bugetului provizoriu sînt identice cu regulile de repartizare a bugetului aprobat.
V. MODIFICAREA DEVIZELOR ŞI REPARTIZĂRILOR PE LUNI A
BUGETULUI INSTITUŢIEI ŞI BUGETULUI LOCAL
21. Modificarea devizelor şi repartizărilor pe luni a bugetului autorităţii/instituţiei bugetare şi bugetului local poate interveni în cazul rectificării/modificării, în modul stabilit, a bugetelor locale pe anul respectiv sau alte cazuri, în limitele de competenţă ale executorilor de buget.
22. În cazul cînd modificările se rezumă la redistribuirea alocaţiilor aprobate instituţiei, între articole sau între lunile anului, precum şi între instituţiile din cadrul unei grupe principale/grupe de cheltuieli (program/subprogram), în funcţie cum este structurat bugetul aprobat şi în conformitate cu prevederile deciziei de adoptare, se întocmesc formularele respective, în baza dispoziţiei administratorului de buget (executorul (ordonatorul) principal de buget).
23. Modificarea repartizărilor bugetelor locale se efectuează, de regulă, nu mai mult de două ori pe parcursul lunii gestionare, pe fiecare componentă bugetară, pînă la data de 20 a lunii. Modificările pot viza indicatorii lunii curente şi celor ulterioare.
Direcţia finanţe, în mod obligatoriu, va transmite în format electronic modificările repartizărilor bugetelor locale trezoreriilor teritoriale pentru utilizare la efectuarea cheltuielilor bugetelor locale, iar despre modificările efectuate la partea de venituri, va informa inspectoratul fiscal de stat teritorial .
24. Modul de modificare a devizelor şi repartizărilor bugetului autorităţii/instituţiei bugetare şi bugetului local se efectuează analogic ordinii stabilite pentru întocmirea şi aprobarea acestora.
VI. DISPOZIŢII FINALE
25. Autoritatea/instituţia bugetară (executorul (ordonatorul) de buget) are obligaţia de a angaja şi utiliza alocaţiile bugetare numai în limita prevederilor şi destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituţiilor şi serviciilor publice respective, cu respectarea dispoziţiilor legale.
26. În cazul cînd administratorul de buget n-a prezentat în termenele stabilite repartizarea bugetului local la direcţia finanţe, responsabilitatea pentru efectuarea întîrziată a cheltuielilor revine administratorului de buget.
27. În caz de prezentare a documentelor de plată pentru efectuarea de către autoritatea/instituţia bugetară a unor cheltuieli neprevăzute în repartizarea bugetului, trezoreriile teritoriale sînt autorizate să nu execute cheltuielile date, pînă la operarea modificărilor corespunzătoare în repartizările lunare, în conformitate cu dispoziţiile legale.
28. După necesitate, Ministerul Finanţelor, va comunica, prin circulară, autorităţilor publice locale şi despre particularităţi specifice pentru aprobarea/repartizarea/precizarea bugetelor locale.
Aprobat:
L.Ş. ________________________ Autoritate bugetară (executor principal/secundar de buget)
"___"_____________200__ |
_________________
(Numele, prenumele) |
Formularul nr.1 Aprobat prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr.172 din 16.12.2014 |
Deviz de cheltuieli pe anul ____ | |
Instituţia bugetară (executor(ordonator) terţiar de buget)____________________________________________ Autoritate bugetară (executor (ordonator) secundar de buget)________________________________________ Autoritate bugetară (executor(ordonator) principal de buget)_________________________________________ Adresa, tel. _______________________________________________________________________________ Grupa principală a funcţiei __________________________________________________________________ Grupa funcţiei ____________________________________________________________________________ Tipul instituţiei _____________________________________________________________________________ Unitatea de măsură (371 - lei) _________________________________________________________________ |
Codurile |
х | |
371 |
Codurile: | Total | Inclusiv: | |||||||||
Componenta de bază1) | Proiecte finanţate din surse externe | Fonduri speciale | Mijloace speciale | inclusiv: | |||||||
art. | alin. | servicii cu plată | chiria/ arenda bunurilor publice | granturi, sponsorizări/ filantropie şi donaţii |
alte | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
1. Venituri | x | x |
x | ||||||||
transferuri între componente | x | x |
x | ||||||||
2. Cheltuieli, total | x | x | |||||||||
inclusiv pe articole şi alineate | |||||||||||
3. Deficit (-); excedent (+) | x | x |
x | ||||||||
4. Surse de finanţare | x | x |
x | x | x | x | x | x | x | ||
5. Sold de mijloace la începutul anului | x | x |
x | ||||||||
6. Sold de mijloace la sfîrşitul anului | x | x |
x | ||||||||
Conducătorul instituţiei _______________________________
L.Ş.
Şeful serviciului economic (contabil) ____________________
"__" _________________________ | ___________________ (Semnătura)
___________________ (Semnătura) | ||||||||||
1) Veniturile corespund volumului total al cheltuielilor de bază. |
Formularul nr.1.1 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule ale contingentului de copii la devizul de cheltuieli pe anul ____
Instituţia preşcolară _____________________________ (denumirea)
| ||||||
Nr. d/r | La
începutul anului | Emişi/ înmatriculaţi | La sfîrşitul anului | Mediu | Anul __ prevăzut în deviz | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. | Numărul grupelor total: | x | ||||
Inclusiv pe creşă | x | |||||
Din numărul total grupe pentru copii în vîrsta de 3-5 ani | ||||||
Din numărul total grupe pentru copii în vîrsta de 5-7 ani | x | |||||
2 | Numărul copiilor total: | x | ||||
Inclusiv copii în vîrsta de 5-7 ani în grupe pregătitoare | x | |||||
Copii: În grupe de 4 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În grupe de 6 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În grupe de 9 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În grupe de 10,5 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În grupe de 12 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În grupe de 24 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În sanatoriu (grupe tuberculoze) | ||||||
preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
Informativ
Plata părinţilor pentru un copil în mediu: pe an pe lună | anul____________
________________ ________________ | |||||
INFORMAŢII GENERALE 1. Cubajul total al tuturor construcţiilor conform perimetrului exterior* _______________ m3 2. Capacitate conform proiectului de deviz ______________________________________ 3. Suprafaţa internă a clădirii*_______________________m2 4. Existenţa apeductului __________________________, canalizaţie ______________ 5. Încălzire: sistemul de încălzire _____________, numărul sobelor __________, plitelor ___________
* Dacă pe parcursul anului se prevede schimbarea cubajului şi a suprafeţei clădirilor, la sfîrşitul anului cubajul şi suprafaţa se arată la numitor. |
Formularul nr.1.2 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la deviz pentru calcularea cheltuielilor de personal pe anul ____
Instituţia preşcolară ________________________________ (denumirea)
|
Nr. rîn- du- lui |
Denumirea funcţiilor | Calculat de către instituţie | Prevăzut în deviz | ||||||||||||||||||
numărul de unităţi conform schemei de încadrare | Remunerarea muncii (calculat p/u numărul de unităţi mediu lunar pe an), lei |
numărul de unităţi conform schemei de încadrare | Ramunerarea muncii (calculat p/u numărul de unităţi mediu lunar pe an), lei | ||||||||||||||||||
salariu lunar / de funcţie / tarifar / de bază | sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar /de bază | retribuirea comple- mentară la salariul lunar / de funcţie / tarifar /de bază |
alte plaţi salariale | total remu- nerarea muncii pe lună |
salariu lunar / de funcţie / tarifar /de bază | sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază | retribuirea comple- mentară la salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază |
alte plaţi salariale | total remu- nerarea muncii pe lună | ||||||||||||
la înce- putul anu- lui | la sfîr- şitul anu- lui |
mediu lunar pe an | la înce- putul anu- lui | la sfîr- şitul anu- lui |
me-diu lu-nar pe an | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
1 | |||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... | Total pe lună | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | Total pe an | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | 111.06 Ajutor material | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | 111.07 Premieri | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | 111.08 Alte plăţi băneşti | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | Total fondul anual de remunerarea muncii (art.111) | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii (art.112) | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||
... | Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (art.116) | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||
... | Total cheltuieli de personal |
Formularul nr.1.3 Anexa la devizul de cheltuieli
Cheltuieli suplimentare pe anul ________ pentru salarizarea persoanelor care suplinesc lucrătorii plecaţi în concediu pentru instituţiile bugetare |
Nr. rîn- du- lui |
Denumirea funcţiei | Calculat de instituţie | Prevăzut în deviz | ||||||||||||||||||
Numărul persoa- nelor care suplinesc lucrătorii plecaţi în concediu |
Numărul zilelor de concediu |
Remunerarea muncii, lei | Numărul persoa- nelor care suplinesc lucrătorii plecaţi în concediu |
Numărul zilelor de concediu |
Remunerarea muncii, lei | ||||||||||||||||
unui luc- rător | pen- tru toţi luc- răto- rii |
salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază | sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază | retribuirea comple- mentară la salariul funcţiei lunar / de funcţie / tarifar / de bază |
alte plaţi sala- riale |
total remu- nerarea muncii pe lună |
Cheltuieli suplimentare pentru suplinirea lucrătorilor plecaţi în concediu | unui luc- rător | pen- tru toţi luc- răto- rii |
salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază | sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază | retribuirea comple- mentară la salariul funcţiei lunar / de funcţie / tarifar / de bază |
alte plaţi sala- riale |
total remu- nerarea muncii pe lună |
Cheltuieli suplimentare pentru suplinirea lucrătorilor plecaţi în concediu | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 = 11 / (3 * 29,4 zile) * 5 / 12 luni | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 = 21 / (13 * 29,4 zile) * 15 / 12 luni |
Total | |||||||||||||||||||||
inclusiv: | |||||||||||||||||||||
1 | |||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... |
Formularul nr.1.4 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale ale contingentului de elevi la devizul de cheltuieli pe anul ____ pentru învăţămîntul primar şi secundar ______________________________________ (denumirea instituţiei)
| |||||
La 1 ianuarie | La 1 septembrie | Numărul mediu anual de clase complete | |||
clase (grupe) | elevi | clase (grupe) |
elevi | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
clasele I | x | ||||
clasele II | x | ||||
clasele III | x | ||||
clasele IV | x | ||||
În total pe clasele I-IV | |||||
numărul de clase complete | |||||
clasele a V | x | ||||
clasele a VI | x | ||||
clasele a VII | x | ||||
clasele a VIII | x | ||||
clasele a IX | x | ||||
În total pe clasele V-IX | |||||
inclusiv: | |||||
în gimnazii şi clase gimnaziale | |||||
clasele a X | x | ||||
clasele a XI | x | ||||
clasele a XII | x | ||||
În total pe clasele X-XI (XII) | |||||
inclusiv: | |||||
în gimnazii şi clase gimnaziale | |||||
în licee | |||||
În total pe şcoală | |||||
Grupe pregătitoare pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||
Grupe cu regim semiintern | |||||
Din numărul total al elevilor de la şcoala-internat | |||||
Numărul elevilor care nu locuiesc, dar primesc hrană şi echipament | x | x | |||
Numărul copiilor de vîrstă preşcolară | x | x | |||
Informativ | |||||
Numărul de elevi, scutiţi de plata pentru întreţinerea în şcoala-internat | |||||
deplin | x | x | |||
parţial | x | x | |||
Internatele de pe lîngă şcoli şi licee | |||||
Numărul elevilor asiguraţi cu hrană din contul bugetului (calculat la copii complet scutiţi) |
x |
x |
Formularul nr.1.5 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul _________ pentru învăţămîntul primar şi secundar ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Fondul de salarii a) personalului pedagogic
| ||||||||
Calculat de instituţie | Prevăzut în deviz | |||||||
clasele I-IV | clasele V-IX | clasele X-XII | În total pe toate clasele | clasele I-IV | clasele V-IX | clasele X-XII | În total pe toate clasele | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe o clasă conform tarificării | ||||||||
Salariul tarifar mediu lunar al unui învăţător conform tarificării | ||||||||
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe toate clasele la 1 ianuarie anul____ | ||||||||
Fondul lunar de salarii tarifare la 1 ianuarie | ||||||||
Fondul de salarii tarifare pe 9 luni | ||||||||
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe toate clasele la 1 septembrie anul____ | ||||||||
Fondul lunar de salarii tarifare la 1 septembrie | ||||||||
Fondul de salarii tarifare pe 3 luni | ||||||||
În total pe salariul tarifar pedagogic anual | ||||||||
111-02 "Sporuri la salariul funcţiei" | ||||||||
Fondul lunar la 1 ianuarie anul____ | ||||||||
Sporuri la salariu pe 9 luni | ||||||||
Fondul lunar la 1 septembrie anul____ | ||||||||
Sporuri la salariu pe 3 luni | ||||||||
În total sporuri la salariul pe an | ||||||||
inclusiv, sporuri pentru gradul didactic | ||||||||
111.03 Retribuirea complementară la salariul funcţiei | ||||||||
Fondul lunar la 1 ianuarie anul____ | ||||||||
Retribuirea complementară pe 9 luni | ||||||||
Fondul lunar la 1 septembrie anul____ | ||||||||
Retribuirea complementară pe 3 luni | ||||||||
În total retribuirea complementară pe an | ||||||||
Inclusiv, сheltuieli medii pentru controlul caietelor pe o clasă conform tarificării: | ||||||||
Fondul lunar la 1 ianuarie anul ____ | ||||||||
Cheltuielile pentru controlul caietelor pe 9 luni | ||||||||
Fondul lunar la 1 septembrie anul ____ | ||||||||
Cheltuielile pentru controlul caietelor pe 3 luni | ||||||||
În total pentru controlul caietelor | ||||||||
Alte tipuri de salarii pedagogice | ||||||||
În total fondul de salarii al pedagogilor | ||||||||
111.06 Ajutor material | ||||||||
111.07 Premieri | ||||||||
Total fondul de remunerarea muncii al pedagogilor (art.111) | ||||||||
Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii (art.112) | ||||||||
Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (art.116) | ||||||||
Total cheltuieli de personal |
Formularul nr.1.6 Anexa la devizul de cheltuieli Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ____ pentru învăţămîntul primar şi secundar ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Fondul de salarii b) lucrătorilor de conducere, administrativ de gospodărie şi didactic |
Nr. rîn- du- lui | Denumirea funcţiilor | Calculat de către instituţie | Prevăzut în deviz | ||||||||||||||||||
numărul de unităţi conform schemei de încadrare | Remunerarea muncii (calculat p/u numărul de unităţi mediu lunar pe an), lei |
numărul de unităţi conform schemei de încadrare | Remunerarea muncii (calculat p/u numărul de unităţi mediu lunar pe an), lei |
||||||||||||||||||
salariu lunar / de funcţie / tarifar / de bază | sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar/ de bază | retribuirea comple- mentară la salariul lunar / de funcţie / tarifar/ de bază |
alte plaţi salariale | total remu- nerarea muncii pe lună |
salariu lunar / de funcţie / tarifar / de bază | sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar/ de bază | retribuirea comple- mentară la salariul lunar / de funcţie / tarifar/ de bază |
alte plaţi salariale | total remu- nerarea muncii pe lună |
||||||||||||
la înce- putul anu- lui | la sfîr- şitul anu- lui |
me- diu lu- nar pe an | la înce- putul anu- lui |
la sfîr- şitul anu- lui | me- diu lu- nar pe an |
||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
1 | |||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... | |||||||||||||||||||||
... | Total pe lună | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | Total pe an | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | 111.06 Ajutor material | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | 111.07 Premieri | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | 111.08 Alte plăţi băneşti | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | Total fondul anual de remunerarea muncii (art.111) | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
... | Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii (art.112) | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||
... | Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (art.116) | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||
... | Total cheltuieli de personal |
Formularul nr.1.7 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ____ pentru calcularea cheltuielilor de personal ______________________________________ (denumirea instituţiei) |
Nr. rîn- du- lui | Denumirea funcţiilor | Numărul de unităţi conform schemei de încadrare | Remunerarea muncii, lei | ||||||||||||||||
salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază conform schemei de încadrare | sporuri la salariul lunar / de funcţie / tarifar / de bază | retribuirea comple- mentară la salariul lunar / de funcţie / tarifar/ de bază |
alte plaţi salariale | 111.06 Ajutor material | 111.07 Premii | 111.08
(alte plăţi băneşti) |
Total art.111 | ||||||||||||
ve- chime în muncă | cate- goria de cali- fica- re |
Cu- noaş- terea lim- bilor | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
1 | |||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||
… | |||||||||||||||||||
… | |||||||||||||||||||
… | |||||||||||||||||||
… | |||||||||||||||||||
… | |||||||||||||||||||
… | |||||||||||||||||||
… | |||||||||||||||||||
... | Total fondul anual de remunerarea muncii (art.111) | x | x | ||||||||||||||||
... | Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii (art.112) | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |
... | Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (art.116) | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |
... | Total cheltuieli de personal | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Formularul nr.1.8 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ______ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-01 Energia electrică
| ||||
Indicii | Unitatea de măsură | Calculat de instituţie | Aprobat în deviz | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Limita stabilită de energie | kwh / mii lei | ||
2 | Tariful | lei | ||
3 | Suma | mii lei | ||
4 | Consumul | kwh / mii lei | ||
5 | Achitat | kwh / mii lei | x | x |
6 | Datoria tranzitorie din anul precedent | kwh / mii lei | ||
din care se achită în anul __ | kwh / mii lei | |||
Calcule | ||||
1 | Consumul energiei electrice* (kwh) pe 1 m2 de suprafaţă sau pentru un punct an | kwh / mii lei | ||
2 | Suprafaţa iluminată în m2 (medie anuală) | m2 | ||
3 | Costul total al iluminării (preţul 1 kwh* la consumul energiei electrice) | mii lei |
Formularul nr.1.9 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-02 Gazele
| ||||
Indicii | Unitatea de măsură | Calculat de instituţie | Aprobat în deviz | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Limita stabilită | m3 / mii lei | ||
2 | Tariful | lei | ||
3 | Suma | mii lei | ||
4 | Consumul | m3 | ||
5 | Achitat | m3 / mii lei | ||
6 | Datoria tranzitorie din anul precedent | m3 / mii lei | ||
din care se achită în anul __ | m3 / mii lei |
Formularul nr.1.10 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor _____________________________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-04 Energia termică
| ||||
Indicii | Unitatea de măsură | Calculat de instituţie | Aprobat în deviz | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Limita stabilită a energiei | gkal / mii lei | ||
2 | Tariful | lei | ||
3 | Suma | mii lei | ||
4 | Consumul | gkal | ||
5 | Achitat | gkal / mii lei | x | x |
6 | Datoria tranzitorie din anul precedent | gkal / mii lei | ||
din care se va achita în anul __ | gkal / mii lei |
Formularul nr.1.11 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor __________________________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113.05 Manuale, materiale didactice, practica de producţie a elevilor, literatura tehnico-ştiinţifică şi metodică
| |||
Denumirea | Unitatea de măsură | Calculat de instituţie | Prevăzut în deviz |
1 | 2 | 3 | 4 |
Formularul nr.1.12 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113.06 Cărţi şi ediţii periodice
| |||
Denumirea cheltuielilor | Calculat de instituţie | Prevăzut în deviz | |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Cheltuieli pentru procurarea cărţilor | ||
2 | Cheltuieli pentru ediţii periodice (lista se anexează) | ||
TOTAL: |
Formularul nr.1.13 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-09 Alimentaţia
| ||
Denumirea cheltuielilor | Calculat de instituţie | Prevăzut în deviz |
1 | 2 | 3 |
Numărul mediu anual al elevilor, eliberat de la plata pentru alimentaţie | ||
complet | ||
parţial | ||
recalculat pentru cei care sînt eliberaţi complet | ||
Numărul zilelor pe an pentru alimentaţia unui elev | ||
Norma alimentaţiei pe zi pentru un elev | ||
Numărul elevilor cl.I-IV care primesc dejun cald | ||
Numărul elevilor în şcoala-internat, care rămîn pe perioada de întremare de vară | ||
Numărul zilelor pe an pentru alimentaţia unui elev | ||
Norma alimentaţiei pe zi pentru un elev | ||
TOTAL: |
Formularul nr.1.14 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-09 Alimentaţia
| |||||||
Norma financiară a alimentaţiei pe zi pentru un copil din contul: |
Calculat de instituţie | Prevăzut în deviz | |||||
bugetului | plăţii părinteşti | numărul copii-zile | cheltuieli pentru alimentaţie pe an | numărul copii-zile | cheltuieli pentru alimentaţie pe an | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | În grupele cu regim de lucru de 4 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
2. | În grupele cu regim de lucru de 6 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
3. | În grupele cu regim de lucru de 9 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
4. | În grupele cu regim de lucru de 10,5 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
5. | În grupele cu regim de lucru de 12 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
6. | În grupele cu regim de lucru de 24 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
7. | În grupele de tip-sanatorial (pentru tratarea tuberculozei) | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
TOTAL |
Formularul nr.1.15 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-14 Inventar moale şi echipament
| |||||||
Nr. rîn- du- lui | Denumirea aparatului
şi inventarului |
Calculat | Prevăzut în deviz | ||||
numărul | preţul | suma | numărul | preţul | suma | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formularul nr.1.16 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-26 Combustibil
| |||||||
Calculat de instituţie | Scontat în deviz | ||||||
tipul de combustibil | tipul de combustibil | ||||||
cărbuni | lemne | cărbuni | lemne | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1 | Limita stabilită (m3; tone) | ||||||
2 | Tariful (lei) | ||||||
3 | Suma mii lei | ||||||
4 | Consumul m3 | ||||||
5 | Achitat mii lei | ||||||
6 | Datoria tranzitorie din anul precedent mii lei | ||||||
7 | din care se va achita în 200_ mii lei | ||||||
Calcule | |||||||
1 | Necesitatea totală de combustibil | ||||||
2 | Preţul pentru 1 m3 sau o tonă de combustibil | ||||||
3 | Preţul pentru transport | ||||||
4 | Suma cheltuielilor mii lei |
Formularul nr.1.17 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-34 Apa şi canalizarea
| ||||
Indicii | Unitatea de măsură | Aprobat | Calculat pe instituţie | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
I. Apa | ||||
1. | Limita stabilită | m3 / mii lei | ||
2. | Tariful | m3 / mii lei | ||
3. | Suma | m3 / mii lei | ||
4. | Consumul | m3 / mii lei | ||
5. | Achitat | m3 / mii lei | x | x |
6. | Datoria tranzitorie din anul precedent din care se va achita în anul __ | m3 / mii lei | x | |
II. Canalizaţie | ||||
1. | Cheltuieli pentru canalizaţie | mii lei | ||
2. | Datoria tranzitorie - din care se va achita în anul___ | mii lei | ||
INFORMAŢII GENERALE 1. Cubajul total al tuturor construcţiilor după perimetrul exterior 2. Capacitatea conform proiectului de deviz 3. Suprafaţa internă a clădirii__________ m2 4. Numărul şi suprafaţa claselor _________m2 ____________________________________ 5. Existenţa: apeduct ________canalizaţie _______________ 6. Încălzire: sistema de încălzire ___________ numărul sobelor, (cazane)____________ 7. Suprafaţa iluminată (în m2) sau cantitatea punctelor iluminate ______________ 8. Suprafaţa lotului experimental __________ha |
Formularul nr.1.18 Anexa la devizul de cheltuieli
Lista funcţiilor pentru care se stabilesc sporurile de compensare pentru munca prestată în condiţii nefavorabile |
Nr. de or-di-ne | Denumirea funcţiilor / profesiilor conform Clasificatorului ocupaţiilor din Republica Moldova | Numărul de unităţi care activează în condiţii nefavorabile | Codurile lucrărilor şi locurilor de muncă, conform Listei-tip | Numărul de puncte în funcţie de gradul de nocivitate stabilit în conformitate cu actele normative în vigoare | Mărimea lunară a sporului pentru o funcţie (profesie), conform actelor normative în vigoare, lei | Suma anuală a sporului pentru numărul de unităţi care activează în condiţii nefavorabile, lei | Impactul sporului pentru condiţii nefavorabile asupra mărimii ajutorului material, lei | Total fondul anual pentru plata sporului (art.111), lei | Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii (art.112), lei | Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (art.116), lei | Total cheltuieli de personal, lei |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 = 6 * 3 * 12 luni | 8 = 7 / 12 luni | 9 = 7 + 8 | 10 | 11 | 12 = 9 + 10 + 11 |
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
... | |||||||||||
... | |||||||||||
... | |||||||||||
... | |||||||||||
... | |||||||||||
... | |||||||||||
... | |||||||||||
... | Total general, inclusiv: | x | x | x | |||||||
... | Personal de conducere | x | x | x | |||||||
... | Personal de profil | x | x | x | |||||||
... | Personal auxiliar şi de deservire, incl. | x | x | x | |||||||
... | - specialişti | x | x | x | |||||||
... | - muncitori | x | x | x |
Aprobat:
L.Ş.
__________________ (Administrator de buget (executor (ordonator) principal de buget)
"___"_________20__г. |
__________________ (Numele, prenumele) |
___________ (Semnătura) |
Formularul nr.2 Aprobat prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr.172 din 16.12.2014 |
Repartizarea bugetului ____________________________________ (unitatea administrativ-teritorială) pe anul ____ |
Codurile | |||||
Tipul operaţiunii1) | Aprobare iniţială2) | Numărul Data Cifrul (0; 1) | |||
Modificare3) | |||||
Sursa (0; 1; 2; 3; 4; OC; 3C; 3T;
3E; 3D; 4C;RT; Donatorul - (XX)) | |||||
Autoritate
bugetară_______________________________________________________________ Bugetul _______________________________________________________________________ Trezoreria teritorială _____________________________________________________________Unitatea de măsură (371 - lei) _____________________________________________________ Temeiul_______________________________________________________________________ | |||||
371 | |||||
Codurile |
Suma anuală | Inclusiv pe luni | |||||||||||||
capi- tol/ gr pr. |
para- graf /gr. |
Ianu- arie |
Febru- arie | Martie | Aprilie | Mai | Iunie | Iulie | August |
Septem- brie |
Octom- brie |
Noiem- brie |
Decem- brie | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
1. Venituri | |||||||||||||||
2. Cheltuieli | x | ||||||||||||||
x | |||||||||||||||
x | |||||||||||||||
3. Deficit / Excedent | |||||||||||||||
4. Surse de finanţare | |||||||||||||||
5. Sold la începutul perioadei | 75 | ||||||||||||||
6. Sold la sfîrşitul perioadei | 76 |
Elaborat:
| ||||||
Conducătorul subdiviziunii financiare/direcţiei finanţe
|
_________ (Semnătura) |
______________ (Numele, prenumele) |
Şeful secţiei elaborarea şi administrarea bugetului |
_________ (Semnătura) |
______________ (Numele, prenumele) | |
Executor | _________ (Semnătura) | ______________ (Numele, prenumele) | ||||
1) Formularul se completează pe un tip de operaţiune şi se va marca cu simbolul "x"; 2) Pentru tipul operaţiunii "Aprobare iniţială" formularul se completează la total pe componente bugetare; 3) Pentru tipul operaţiunii "Modificare" formularul se completează pe componenta de bază. |
Aprobat:
L.Ş.
____________________ (Autoritate bugetară (executor (ordonator) principal/secundar de buget)
"___"_________20__г. | __________________ (Numele, prenumele) | ___________ (Semnătura) |
Formularul nr.3 Aprobat prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr.172 din 16.12.2014 |
Repartizarea bugetului instituţiei bugetare ____________________________________ (denumirea instituţiei) pe anul ____ |
Componenta bugetară1)
| |||||||
Componenta de bază2) |
| Mijloace speciale |
|
Fonduri speciale |
| Proiecte finanţate din surse externe |
|
Codurile | |||||
Tipul operaţiunii1) | Aprobare iniţială2) | Numărul adeverinţei MF Numărul Data Cifrul (0; 1) | |||
Modificare | |||||
Sursa (0; 1; 2; 3; 4; OC; 3C; 3T;
3E; 3D; 4C; RT; Donatorul – (XX)) | |||||
Instituţia bugetară (executor terţiar de buget)
____________________________________________ Autoritate bugetară (executor secundar de buget) ________________________________________ Autoritate bugetară (executor (ordonator) principal de buget)_______________________________ Bugetul _________________________________________________________________________ Grupa principală a funcţiei __________________________________________________________ Grupa funcţiei ____________________________________________________________________ Tipul instituţiei ____________________________________________________________________ Fondul special/mijloace speciale _____________________________________________________ Obiectul de investiţii în construcţie ___________________________________________________ Codul fiscal al instituţiei ____________________________________________________________ Localitatea, telefonul instituţiei _______________________________________________________ Trezoreria teritorială _______________________________________________________________ Contul trezorerial _________________________________________________________________ Unitatea de măsură (371 - lei) _______________________________________________________ Temeiul _________________________________________________________________________ | |||||
х | |||||
371 | |||||
х |
Codurile |
Suma anuală | Inclusiv pe luni | |||||||||||||
Capi- tol/ art. | Para- graf /alin. |
Ianu- arie | Febru- arie | Martie | Aprilie | Mai | Iunie | Iulie | August | Septem- brie | Octom- brie | Noiem- brie | Decem- brie | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
1. Venituri | |||||||||||||||
2. Cheltuieli | |||||||||||||||
3. Deficit / Excedent | |||||||||||||||
4. Surse de finanţare | |||||||||||||||
5. Sold la începutul perioadei | 75 | ||||||||||||||
6. Sold la sfîrşitul perioadei | 76 |
Elaborat: |
Înregistrat la Direcţia finanţe
| |||||
Conducătorul autorităţii/ instituţiei bugetare |
_________ (Semnătura) |
______________ (Numele, prenumele) |
Şeful Şeful Serviciului Economic / Contabilul şef secţiei elaborarea şi administrarea bugetului
|
_________ (Semnătura) |
___________ (Numele, prenumele) | |
Şeful Serviciului Economic / Contabilul şef |
_________ (Semnătura) |
______________ (Numele, prenumele) |
Executorul |
_________ (Semnătura) |
___________ (Numele, prenumele) | |
"___" _________________ ___
1) Formularul se completează pentru o singură componentă bugetară şi tip de operaţiune, care se vor marca cu simbolul "x"; 2) Pentru componentul de bază se completează doar cheltuielile de bază. |
Formularul nr.4 Aprobat prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr.172 din 16.12.2014
Sinteza consolidată a bugetelor locale a ___________________________ (raionului, municipiului, UTA) pe anul ___
_______________ (componenta bugetară)
(lei) | |||||||
Indicatori | Codurile | Total | inclusiv pe bugetele | ||||
capi- tol | para- graf | raional, municipal Bălţi,
municipal Chişinău, central UTA Găgăuzia | raionale din UTA Găgăuzia | oraşelor (municipiilor) | satelor (comunelor) | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. Venituri - total | x | x | |||||
inclusiv: | x | x | |||||
Indicatori | Codurile | Total | inclusiv pe bugetele | |||||||
grupa princi- pală | grupa func- ţiei | tipul insti- tuţiei | arti- col | ali- neat | raional, municipal Bălţi, municipal Chişinău,
central UTA Găgăuzia | raionale din UTA Găgăuzia | oraşelor (municipiilor) | satelor (comunelor) | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
2. Cheltuieli - total | x | x | x | x | x | |||||
inclusiv: | ||||||||||
3. Deficit (-) / Excedent (+) | ||||||||||
4. Sursele de finanţare | ||||||||||
5. Sold la începutul perioadei | ||||||||||
6. Sold la sfîrşitul perioadei |
Şeful direcţiei finanţe
Şeful secţiei elaborare şi administrarea bugetului |
___________________ (semnătura)
___________________ (semnătura) |
_______________________
(numele, prenumele)
_________________________ (numele, prenumele) |
Data "___" ________________
Notă: Se va întocmi separat pe fiecare componentă bugetară (componentă de bază (B), mijloace speciale (MS), fonduri speciale (FS), proiecte finanţate din surse externe (P)) şi cumulativ pe toate componentele. |
Formularul nr.5 Aprobat prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr.172 din 16.12.2014
Sinteza consolidată a repartizării bugetelor locale ________________________ (raionului, municipiului, UTA) pe anul _______ _______________ (componenta bugetară) (lei) | |||||||||||||||
Indicatori | Codurile | Su- ma anu- ală | Inclusiv pe luni | ||||||||||||
capi- tol | para- graf | ianu- arie |
febru- arie | martie | aprilie | mai | iunie | iulie | august | septem- brie | octom- brie |
noiem- brie | decem- brie | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
1. Venituri - total | x | x | |||||||||||||
inclusiv: | x | x | |||||||||||||
Indicatori | Codurile |
Suma anuală | Inclusiv pe luni | ||||||||||||||||
gru- pa prin- cipa- lă | gru- pa func- ţiei | ti- pul in- sti- tu- ţiei | in- sti- tu- ţia | ar- ti- col | ali- ne- at | ianu- arie | febru- arie | mar- tie | aprilie | mai | iunie | iulie | au- gust | septem- brie | octom- brie | noiem- brie | decem- brie | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
2. Cheltuieli - total | x | x | x | x | x | x | |||||||||||||
inclusiv: | |||||||||||||||||||
3. Deficit (-) / Excedent (+) | |||||||||||||||||||
4. Sursele de finanţare | |||||||||||||||||||
5. Sold la începutul perioadei | |||||||||||||||||||
6. Sold la sfirşitul perioadei |
Şeful direcţiei finanţe/ subdiviziunii financiare Şeful secţiei elaborare şi administrarea bugetului |
___________________ (semnătura)
___________________ (semnătura) |
_______________________ (numele, prenumele)
_________________________ (numele, prenumele) |
Data "___" ________________
Notă: Se va întocmi separat pe fiecare componentă bugetară (componentă de bază (B), mijloace speciale (MS), fonduri speciale (FS), proiecte finanţate din surse externe (P)) şi cumulativ pe toate componentele. |
