H O T Ă R Î R E

cu privire la aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea

Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, structurii şi

efectivului-limită ale aparatului central al acestuia

 

nr. 793  din  02.12.2009

 

Monitorul Oficial nr.174-176/875 din 04.12.2009

 

* * *

În scopul executării prevederilor art.II al Legii nr.21-XVIII din 18 septembrie 2009 pentru modificarea Legii nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.149, art.412), Hotărîrii Guvernului nr.597 din 21 octombrie 2009 privind unele măsuri de executare a Legii nr.21-XVIII din 18 septembrie 2009 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.157, art.663), Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.1;

structura aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.2;

componenţa nominală a Colegiului Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.21;

lista autorităţilor administrative din subordinea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, conform anexei nr.22;

lista instituţiilor publice în care Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare are calitatea de fondator, conform anexei nr.3;

lista întreprinderilor de stat şi a societăţilor pe acţiuni în care Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare exercită funcţiile de fondator (cofondator), conform anexei nr.4;

modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.5.

[Pct.1 modificat prin Hot.Guv. nr.736 din 20.10.2015, în vigoare 06.11.2015]

[Pct.1 completat prin Hot.Guv. nr.267 din 18.04.2011, în vigoare 22.04.2011]

 

11. Se stabileşte că, în caz de eliberare a membrilor Colegiului din funcţiile publice deţinute, atribuţiile acestora în cadrul Colegiului vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în posturile respective, fără emiterea unei noi hotărîri de Guvern.

[Pct.11 introdus prin Hot.Guv. nr.267 din 18.04.2011, în vigoare 22.04.2011]

 

2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare în număr de 114 de unităţi, cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislaţiei în vigoare.

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.736 din 20.10.2015, în vigoare 06.11.2015]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.513 din 02.07.2014, în vigoare 04.07.2014]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.235 din 04.04.2013, în vigoare 12.04.2013]

 

3. Disponibilizarea salariaţilor în legătură cu lichidarea Agenţiei Agroindustriale “Moldova-Vin” se va efectua în conformitate cu Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public şi cu legislaţia muncii în vigoare.

4. Transmiterea către Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare a activelor şi pasivelor şi a altor bunuri materiale ale Agenţiei Agroindustriale “Moldova-Vin” se va efectua în baza actelor de primire-predare, întocmite în conformitate cu cerinţele Regulamentului cu privire la modul de transmitere a întreprinderilor de stat, organizaţiilor, instituţiilor, a subdiviziunilor lor, clădirilor, construcţiilor, mijloacelor fixe şi altor active, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.688 din 9 octombrie 1995 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1996, nr.10, art.45), cu modificările şi completările ulterioare.

5. Se abrogă unele hotărîri de Guvern, conform anexei nr.6.

 

PRIM-MINISTRUVladimir FILAT

Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul economieiValeriu Lazar
Ministrul agriculturii şi industriei alimentareValeriu Cosarciuc
Ministrul finanţelorVeaceslav Negruţa

Chişinău, 2 decembrie 2009.
Nr.793.

 

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.793 din 2 decembrie 2009

 

REGULAMENT

privind organizarea şi funcţionarea Ministerului

Agriculturii şi Industriei Alimentare

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare (în continuare – Regulament) reglementează misiunea, funcţiile de bază, atribuţiile principale şi drepturile generale ale Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare (în continuare – Minister), precum şi organizarea activităţii acestuia.

2. Ministerul este organul central de specialitate al statului, subordonat Guvernului, care are statut de persoană juridică de drept public, cu sediul în mun.Chişinău, şi dispune de ştampilă cu imaginea Stemei de Stat a Republicii Moldova, de conturi trezoreriale şi bancare, precum şi de alte atribute specifice autorităţilor publice, stabilite în legislaţie.

3. În activitatea sa, Ministerul se conduce de Constituţia Republicii Moldova, de Legea nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern şi de alte acte normative, de decretele Preşedintelui Republicii Moldova, de ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, de tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi de prezentul Regulament.

 

II. MISIUNEA, FUNCŢIILE DE BAZĂ, ATRIBUŢIILE PRINCIPALE

ŞI DREPTURILE GENERALE ALE MINISTERULUI

4. Ministerul are misiunea de a elabora şi de a promova politica de stat în domeniul dezvoltării sectorului agroindustrial, de a spori competitivitatea şi productivitatea sectorului şi de a îmbunătăţi calitatea vieţii în mediul rural.

5. În vederea realizării misiunii sale, Ministerul are următoarele funcţii de bază:

1) elaborarea, asigurarea implementării, monitorizarea şi evaluarea politicilor publice în domeniile indicate:

a) dezvoltarea ramurilor de producţie a produselor de origine vegetală şi animală, precum şi de procesare a acestora;

b) producerea, prelucrarea şi plasarea pe piaţă a seminţelor;

c) protecţia plantelor şi carantina fitosanitară (cu excepţia asigurării implementării);

d) producţia agroalimentară ecologică;

e) selecţia şi reproducţia în zootehnie;

f) siguranţa alimentelor (cu excepţia asigurării implementării);

g) securitatea alimentară;

h) subvenţionarea agriculturii;

i) utilizarea şi protecţia fondului funciar;

j) dezvoltarea rurală;

k) extinderea suprafeţelor de terenuri agricole irigate şi modernizarea infrastructurii sistemelor de irigaţie;

l) extensiunea rurală;

m) dezvoltarea şi organizarea pieţelor produselor agricole şi agroalimentare;

n) promovarea exportului producţiei agricole şi agroalimentare;

o) dezvoltarea pieţei de produse alcoolice şi nealcoolice;

p) gestionarea durabilă a resurselor naturale în agricultură;

r) folosirea tehnicii agricole;

s) îmbunătăţirea calităţii vieţii în mediul rural;

t) ştiinţa şi inovarea în agricultură, în colaborare cu Academia de Ştiinţe a Moldovei;

u) adaptarea agriculturii la schimbările climatice;

v) medicina veterinară (cu excepţia asigurării implementării);

2) reglementarea normativ-juridică în limitele domeniilor încredinţate, inclusiv armonizarea legislaţiei naţionale cu legislaţia Uniunii Europene;

3) gestionarea sferei de competenţă prin coordonarea şi monitorizarea activităţii autorităţilor administrative din subordine şi instituţiilor publice în care Ministerul exercită calitatea de fondator.

6. Ministerul are următoarele atribuţii principale:

1) elaborează şi prezintă Guvernului spre examinare proiecte de acte normative sau proiecte de documente de politici publice;

2) elaborează texte ale tratatelor internaţionale ale Republicii Moldova şi încheie tratate interdepartamentale cu organele similare din alte state, în limitele competenţei stabilite de legislaţie;

3) asigură executarea obligaţiilor, realizarea drepturilor Republicii Moldova care rezultă din prevederile tratatelor internaţionale ce au ca obiect domeniile încredinţate şi urmăreşte executarea acestora de către cealaltă parte la tratat;

4) menţin relaţii de colaborare cu ministerele şi autorităţile administrative centrale omoloage din străinătate, pentru îndeplinirea funcţiilor sale;

5) prezintă propuneri de buget Ministerului Finanţelor;

6) elaborează acte departamentale;

7) ţine registre instituite în conformitate cu legislaţia în vigoare;

8) coordonează şi controlează activitatea autorităţilor administrative subordonate şi a instituţiilor publice în care Ministerul exercită calitatea de fondator;

9) exercită, în numele Guvernului şi în temeiul unei hotărîri de Guvern, funcţia de fondator al întreprinderilor de stat şi administrează pachetul de acţiuni al statului în societăţile pe acţiuni constituite în domeniile încredinţate, precum şi monitorizează activitatea acestora în conformitate cu legislaţia;

10) exercită controlul asupra integrităţii şi folosirii eficiente a patrimoniului de stat din domeniile sale de activitate;

11) asigură administrarea funcţiei publice şi a funcţionarilor publici;

12) examinează propunerile, cererile şi petiţiile persoanelor fizice şi juridice, în conformitate cu legislaţia;

13) gestionează, coordonează şi monitorizează procesul de implementare a proiectelor finanţate de către partenerii de dezvoltare în domeniile încredinţate;

14) elaborează reglementări tehnice şi norme sanitar-veterinare;

15) omologhează caietele de sarcini pentru produsele cu denumiri de origine protejate şi indicaţiile geografice protejate care fac parte din domeniul de reglementare al Ministerului;

16) gestionează mărcile proprietate de stat, în conformitate cu lista aprobată prin Hotărîrea Guvernului nr.1080 din 8 octombrie 2001;

17) elaborează recomandări privind tematica cercetărilor ştiinţifice pentru crearea şi ameliorarea de soiuri, precum şi a tehnologiilor de producere a seminţelor de plante;

18) declară situaţii fitosanitare excepţionale, cu informarea Guvernului, la propunerea organului de control fitosanitar;

19) stabileşte, în caz de pericol fitosanitar iminent, cu informarea Guvernului, cerinţe suplimentare în domeniul protecţiei plantelor şi a produselor vegetale, măsuri de limitare sau de interzicere a comercializării şi a importului anumitor tipuri de plante şi de produse vegetale, al lemnului şi al produselor din lemn care provin din zone contaminate din alte state;

20) coordonează activitatea de elaborare a standardelor naţionale privind producţia agroalimentară ecologică.

7. În exercitarea atribuţiilor principale, Ministerul dispune de următoarele drepturi generale:

1) să solicite şi să primească de la alte ministere, de la autorităţile administrative centrale şi de la autorităţile administraţiei publice locale informaţiile necesare pentru îndeplinirea funcţiilor şi exercitarea atribuţiilor;

2) să creeze comisii, consilii consultative sau grupuri de lucru permanente sau ad-hoc pentru examinarea şi soluţionarea unor probleme ce ţin de competenţa Ministerului. La lucrările comisiilor, consiliilor consultative şi grupurilor de lucru sînt antrenaţi specialişti din diverse domenii, reprezentanţi ai societăţii civile;

3) să colaboreze cu autorităţile administraţiei publice locale în vederea implementării la nivel local a politicii statului în domeniile încredinţate şi a soluţionării problemelor comune;

4) să convoace şedinţe pe chestiuni ce ţin de domeniile încredinţate;

5) să efectueze, în limitele şi în conformitate cu competenţele legale, controlul ierarhic al autorităţilor administrative din subordinea sa privind respectarea legislaţiei în domeniile încredinţate şi, în cazul depistării încălcărilor, să aplice sancţiunile prevăzute de legislaţie;

6) să prezinte Guvernului propuneri privind înfiinţarea, reorganizarea sau dizolvarea unor autorităţi administrative din subordinea sa, a unor servicii publice desconcentrate ori a unor instituţii publice în care are calitatea de fondator, pentru realizarea misiunii şi îndeplinirea funcţiilor sale;

7) să fondeze, să restructureze, să reorganizeze şi să dizolve, în temeiul unei hotărîri de Guvern, întreprinderi de stat, societăţi comerciale cu capital integral sau parţial de stat şi holdinguri de stat, în condiţiile legii, precum şi să exercite funcţia de fondator (cofondator) în administrarea acestora;

8) să delege, în caz de necesitate, discreţionar, unele funcţii sau atribuţii autorităţilor administrative din subordine, precum şi instituţiilor publice faţă de care exercită calitatea de fondator, dacă aceasta nu contravine legislaţiei;

9) să evalueze activitatea instituţiilor publice faţă de care exercită calitatea de fondator;

10) să anuleze acte ale autorităţilor administrative din subordine ce contravin legislaţiei, precum şi ale instituţiilor publice faţă de care exercită calitatea de fondator;

11) să înainteze, în conformitate cu legislaţia, acţiuni în regres împotriva personalului angajat şi a funcţionarilor publici care au cauzat prejudicii proprietăţii publice şi bugetului de stat.

 

III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII MINISTERULUI

8. Ministerul este condus de ministru, numit în şi eliberat din funcţie în conformitate cu prevederile Constituţiei Republicii Moldova şi ale Legii cu privire la Guvern.

9. Ministrul:

1) determină obiectivele şi direcţiile strategice de activitate ale Ministerului, pornind de la Programul de activitate al Guvernului, decide asupra căilor de realizare a acestora;

2) aprobă programele şi planurile de activitate ale Ministerului, precum şi rapoartele despre realizarea lor;

3) asigură coordonarea, supravegherea şi controlul activităţii administraţiei publice în domeniile de activitate încredinţate Ministerului pentru realizarea misiunii şi pentru îndeplinirea funcţiilor acestuia;

4) organizează sistemul de management financiar şi control, precum şi funcţia de audit intern în minister;

5) exercită dreptul asupra efectuării cheltuielilor în conformitate cu alocaţiile aprobate pentru Minister în legea bugetară anuală;

6) participă, cu drept de vot deliberativ, la şedinţele Guvernului şi votează subiectele de pe ordinea de zi;

7) decide asupra iniţierii şi prezintă Guvernului spre examinare proiecte de acte normative ce ţin de domeniile de activitate încredinţate Ministerului;

8) expune opinia proprie pe marginea proiectelor de acte normative elaborate de alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice, precum şi a altor subiecte examinate în cadrul şedinţelor Guvernului;

9) aprobă avize la proiecte de acte normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului elaborate de alte ministere, alte autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice şi, în cazurile stabilite de lege, contrasemnează hotărîrile şi ordonanţele adoptate de Guvern;

10) negociază şi semnează tratatele internaţionale ale Republicii Moldova în conformitate cu deplinele puteri acordate prin Legea nr.595-XIV din 24 septembrie 1999 privind tratatele internaţionale ale Republicii Moldova;

11) emite în mod unipersonal ordine, în limitele competenţei sale;

12) stabileşte domeniile de activitate ale viceminiştrilor;

13) aprobă regulamentele subdiviziunilor interne ale aparatului central al Ministerului;

14) numeşte în funcţii publice, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici din aparatul central, în condiţiile Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

15) angajează şi eliberează din funcţie personalul contractual, în condiţiile legislaţiei muncii;

16) conferă grade de calificare funcţionarilor publici, le acordă stimulări şi le aplică sancţiuni disciplinare, în condiţiile legii;

17) prezintă Guvernului spre examinare propuneri de constituire şi reorganizare a structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului, în limitele alocaţiilor prevăzute în bugetul de stat pentru întreţinerea Ministerului în cauză, precum şi propuneri de dizolvare a acestora;

18) numeşte în funcţie, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu (de muncă) ale conducătorilor şi adjuncţilor structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului, cu excepţia cazurilor în care aceasta ţine de competenţa Guvernului, în temeiul actelor normative speciale;

19) înaintează propuneri pentru decorarea cu distincţii de stat a personalului din cadrul Ministerului, în condiţiile legii;

20) reprezintă Ministerul, fără un mandat special, în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;

21) aprobă sau modifică statul de personal al aparatului central al Ministerului, în limitele fondului de retribuire a muncii şi ale efectivului-limită stabilit de Guvern;

22) exercită şi alte competenţe care îi sînt atribuite în conformitate cu legislaţia.

10. În activitatea de conducere a Ministerului, ministrul este asistat de trei viceminiştri, numiţi în şi eliberaţi din funcţie de Guvern, la propunerea ministrului.

11. Viceminiştrii se subordonează nemijlocit ministrului şi organizează activitatea în cadrul Ministerului, în limitele împuternicirilor atribuite.

12. Fiecare viceministru este responsabil de un domeniu de activitate, stabilit prin ordinul ministrului.

13. În baza ordinului ministrului privind stabilirea domeniilor de activitate, viceministrul:

1) participă la determinarea obiectivelor şi direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului în domeniile de care este responsabil;

2) coordonează elaborarea programelor şi a planurilor de activitate ale Ministerului, precum şi a rapoartelor despre realizarea lor referitor la domeniile de care este responsabil;

3) propune ministrului iniţierea proiectelor de acte normative în domeniile de care este responsabil;

4) exercită împuternicirile acordate de ministru privind conducerea Ministerului în cazul lipsei acestuia sau al imposibilităţii exercitării de către ministru a împuternicirilor sale, fapt despre care se înştiinţează Prim-ministrul;

5) participă la şedinţele Guvernului, cu drept de vot consultativ, în cazul în care este delegat de către ministru şi în alte cazuri stabilite de legislaţie;

6) la indicaţia ministrului, reprezintă Ministerul în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;

7) exercită şi alte atribuţii delegate de către ministru.

14. În cadrul Ministerului activează un secretar de stat cu statut de funcţionar public de conducere de nivel superior, numit în funcţie pe criterii de profesionalism, în conformitate cu Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public. Secretarul de stat asigură realizarea legăturilor funcţionale dintre conducerea Ministerului şi corpul de funcţionari publici, precum şi dintre subdiviziunile aparatului central al Ministerului, avînd următoarele atribuţii:

1) asigură elaborarea calitativă a programelor şi planurilor Ministerului;

2) elaborează şi propune căile de realizare a obiectivelor şi direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului;

3) coordonează activitatea subdiviziunilor aparatului central al Ministerului în vederea realizării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului;

4) coordonează activitatea structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului şi asigură conlucrarea operativă dintre ministru şi conducătorii acestora;

5) realizează legătura funcţională dintre subdiviziunile interne ale aparatului central al Ministerului şi structurile organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului;

6) asigură monitorizarea şi evaluarea executării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului, precum şi raportarea privind implementarea acestora;

7) urmăreşte executarea actelor normative care au fost iniţiate de Minister;

8) asigură elaborarea proiectelor de acte normative, este responsabil de calitatea lor sub aspectul respectării cerinţelor legale privind elaborarea, fundamentarea, avizarea, consultarea publică, expertizarea şi definitivarea acestora;

9) asigură avizarea proiectelor de acte normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului, elaborate de alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice;

10) exercită alte atribuţii de serviciu şi responsabilităţi încredinţate de ministru.

15. Cabinetul ministrului este o subdiviziune structurală a Ministerului, cu statut de secţie, care acordă asistenţă organizatorică ministrului în procesul de planificare şi desfăşurare a activităţilor curente.

16. Cabinetul ministrului are următoarele funcţii:

1) coordonează şi asigură comunicarea agendei de lucru a ministrului;

2) asigură desfăşurarea şedinţelor convocate de ministru;

3) organizează audienţa cetăţenilor la ministru şi asigură comunicarea subiectelor discutate în cadrul audienţei către subdiviziunile structurale ale Ministerului;

4) gestionează poşta electronică a Ministerului şi a liniei instituţionale pentru informare;

5) asigură prezentarea notelor informative pe marginea proiectelor incluse pe ordinea de zi a şedinţei Guvernului.

17. În cadrul Ministerului se creează şi activează un colegiu din 37 de persoane, constituit din ministru (preşedinte al colegiului), viceminiştri, secretarul de stat, şeful de cabinet, consilierii ministrului şi alţi funcţionari publici de conducere din aparatul central al Ministerului, reprezentanţi ai autorităţilor, instituţiilor publice, patronatelor şi sindicatelor, conducători ai gospodăriilor agricole, reprezentanţi ai mediului academic şi societăţii civile.

18. În activitatea sa, colegiul se conduce de regulamentul aprobat prin ordinul ministrului. Deciziile colegiului se adoptă prin votul majorităţii simple a membrilor acestuia şi se aprobă prin ordinul ministrului.

19. Efectivul-limită şi structura aparatului central al Ministerului, compusă din direcţii generale, direcţii, secţii şi servicii, se aprobă de Guvern, la propunerea ministrului.

20. Pentru executarea legilor, hotărîrilor Parlamentului, a decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, a hotărîrilor şi ordonanţelor Guvernului şi în exerciţiul funcţiilor sale, ministrul emite ordine cu caracter normativ şi individual.

21. Ordinele cu caracter normativ se supun înregistrării de stat la Ministerul Justiţiei şi se publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

22. Corespondenţa Ministerului este semnată de ministru, viceminiştri şi funcţionarii publici cărora le-a fost delegat, prin ordin, acest drept.

23. Semnătura pe actele oficiale ale Ministerului este aplicată olograf sau, după caz, electronic.

[Anexa nr.1 în redacţia prin Hot.Guv. nr.736 din 20.10.2015, în vigoare 06.11.2015]

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.155 din 28.02.2014, în vigoare 07.03.2014]

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.51 din 16.01.2013, în vigoare 22.01.2013]

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.60 din 04.02.2010, în vigoare 09.02.2010]

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.267 din 18.04.2011, în vigoare 22.04.2011]

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.793 din 2 decembrie 2009

 

STRUCTURA

aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare

 

Conducerea

Cabinetul ministrului

Direcţia analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor

Serviciul dezvoltare rurală

Direcţia juridică şi armonizare a legislaţiei

Serviciul asigurarea legalităţii

Direcţia finanţe şi politici bugetare

Secţia finanţe pentru agricultură

Serviciul finanţe pentru educaţie şi ştiinţă agricolă

Secţia finanţe pentru aparatul central

Direcţia relaţii externe şi integrare europeană

Direcţia resurse umane

Direcţia administrarea patrimoniului de stat şi fondului funciar

Secţia administrarea patrimoniului de stat

Secţia fond funciar

Direcţia ştiinţă, formare profesională şi extensiune rurală

Direcţia îmbunătăţiri funciare şi dezvoltare tehnologică

Serviciul dezvoltare tehnologică

Serviciul îmbunătăţiri funciare şi consolidarea terenurilor

Direcţia politici de producţie, procesare şi reglementări de calitate a produselor vegetale

Secţia produse de fitotehnie

Secţia produse horticole

Direcţia politici de piaţă în sectorul vitivinicol

Serviciul viticultură

Serviciul vinificaţie

Direcţia protecţia plantelor şi siguranţa alimentelor de origine vegetală

Direcţia politici de producţie, procesare, reglementări de calitate a produselor animale

Serviciul resurse genetice

Direcţia siguranţa alimentelor de origine animală şi medicină veterinară

Secţia audit intern

Serviciul de informare şi comunicare cu mass-media

Serviciul de calitate a producţiei

Serviciul e-Transformare

Serviciul statistică agricolă

Serviciul logistică şi achiziţii publice

[Anexa nr.2 în redacţia prin Hot.Guv. nr.736 din 20.10.2015, în vigoare 06.11.2015]

[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.435 din 19.06.2012, în vigoare 26.06.2012]

[Anexa nr.2 în redacţia Hot.Guv. nr.495 din 08.07.2011, în vigoare 12.07.2011]

 

 

Anexa nr.21

la Hotărîrea Guvernului

nr.793 din 2 decembrie 2009

 

COMPONENŢA NOMINALĂ

a Colegiului Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare

 

SULĂ Ion– ministru al agriculturii şi industriei alimentare
LOGHIN Vladimir– viceministru al agriculturii şi industriei alimentare
GRAMA Eduard– viceministru al agriculturii şi industriei alimentare
OLARU Nicolae– viceministru al agriculturii şi industriei alimentare
 – secretar de stat
TONU Alexandru– şef al Cabinetului ministrului
CAZACU Maxim– consilier al ministrului
MANOLE Daniela– şef al Direcţiei analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor
BUTUCEL Mihai– şef al Direcţiei juridice şi armonizare a legislaţiei
PÎNZARI Ala– şef al Direcţiei finanţe şi politici bugetare
ŢIRIGAN Sergiu– şef al Direcţiei relaţii internaţionale şi integrare europeană
CRISTEA Nadejda– şef al Direcţiei resurse umane
DONI Veaceslav– şef interimar al Direcţiei administrarea patrimoniului de stat şi fond funciar
REŞITCA Rodica– şef al Direcţiei ştiinţă, formare profesională şi extensiune rurală
CIOBANU Marina– şef interimar al Direcţiei îmbunătăţiri funciare şi dezvoltare tehnologică
SUVAC Mihail– şef al Direcţiei politici de producţie, procesare şi reglementări de calitate a produselor vegetale
AVASILOAIE Petru– şef al Direcţiei politice de piaţă în sectorul vitivinicol
 – şef al Direcţiei protecţia plantelor şi siguranţa alimentelor de origine vegetală
NISTORICĂ Tatiana– şef al Direcţiei politici de producţie, procesare, reglementări de calitate a produselor animale
ENCIU Valeriu– şef al Direcţiei siguranţa alimentelor de origine animală şi medicină veterinară
BULAT Inga– şef al Secţiei audit intern
 – şef al Serviciului de calitate a producţiei
 – şef al Serviciului statistică agricolă
MALERU Petru– director al Agenţiei de Intervenţie şi Plăţi pentru Agricultură
GURIN Andrei– şef al Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Producţiei Alcoolice
BABII Serghei– şef al Direcţiei generale pentru complexul agroindustrial, ecologie şi gospodării silvice, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia
BOTNARI Vasile– doctor habilitat în agricultură, director al Institutului de Genetică, Fiziologie şi Protecţie a Plantelor
DOLOCINSCHI Sergiu– director al Colegiului de Zootehnie şi Medicină Veterinară din Brătuşeni
CERNĂUŢAN Nicanor– director al Î.S. „Centrul de Carantină, Identificare, Expertize de Arbitraj şi Dezinfectare a Producţiei”
SLUSARI Alexandru– preşedinte al Federaţiei Naţionale a Patronatului din Agricultură şi Industria Alimentară
BERNEVEC Sergiu– preşedinte al Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Agricultură şi Alimentaţie „Agroindsind”
MÎRZENCO Vasile– director executiv al Federaţiei Naţionale a Fermierilor din Moldova
PÎSLARU Eugeniu– vicepreşedinte al Asociaţiei Producătorilor şi Exportatorilor de vinuri
BONDARI Aurelia– director executiv al Asociaţiei Obşteşti „Federaţia Naţională a Agricultorilor din Moldova „Agroinform”
GORINCIOI Vitalie– preşedinte al Asociaţiei Producătorilor şi Exportatorilor de Fructe din Moldova „Moldova Fruct”
TAGADIUC Igor– preşedinte al Cooperativei de Întreprinzător „Agrostoc”

[Anexa nr.21 în redacţia prin Hot.Guv. nr.736 din 20.10.2015, în vigoare 06.11.2015]

[Anexa nr.21 introdusă prin Hot.Guv. nr.267 din 18.04.2011, în vigoare 22.04.2011]

 

 

Anexa nr.22

la Hotărîrea Guvernului

nr.793 din 2 decembrie 2009

 

LISTA

autorităţilor administrative din subordinea

Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare

 

Agenţia de Intervenţie şi Plăţi pentru Agricultură

Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Producţiei Alcoolice

Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Tehnică „Intehagro”;

[Anexa nr.22 introdusă prin Hot.Guv. nr.736 din 20.10.2015, în vigoare 06.11.2015]

 

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

nr.793 din 2 decembrie 2009

 

LISTA

instituţiilor publice în care Ministerul Agriculturii

şi Industriei Alimentare are calitatea de fondator

[Titlul anexei nr.3 în redacţia prin Hot.Guv. nr.736 din 20.10.2015, în vigoare 06.11.2015]

 

Universitatea Agrară de Stat din Moldova, Chişinău”

Instituţia Publică “Colegiul Agricol din Ţaul”

Instituţia Publică “Colegiul de Zootehnie şi Medicină Veterinară din Brătuşeni”

Instituţia Publică “Colegiul Tehnic Agricol din Svetlîi”

Instituţia Publică “Colegiul Tehnic Agricol din Soroca”

Colegiul Naţional de Viticultură şi Vinificaţie, Stăuceni, Chişinău

Instituţia Publică “Colegiul Agroindustrial din Rîşcani”

Instituţia Publică “Colegiul Agroindustrial “Gheorghe Răducan” din satul Grinăuţi, raionul Ocniţa”

Instituţia Publică “Colegiul Agroindustrial din Ungheni”

Centrul Metodic pentru Învăţămînt pe lîngă Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare

Liceul Teoretic Agricol din Chişinău

Serviciul Special pentru Influenţe Active asupra Proceselor Hidrometeorologice, mun.Chişinău

Comisia de Stat pentru Încercarea Soiurilor de Plante

Instituţia publică “Institutul de Cercetări pentru Culturile de Cîmp “Selecţia”, Bălţi

Instituţia Publică “Institutul de Fitotehnie “Porumbeni”, Paşcani, Criuleni”

Instituţia publică “Institutul de Pedologie, Agrochimie şi Protecţie a Solului “Nicolae Dimo”, Chişinău

Instituţia publică “Institutul Ştiinţifico-Practic de Horticultură şi Tehnologii Alimentare”, Chişinău

Instituţia publică “Institutul Ştiinţifico-Practic de Biotehnologii în Zootehnie şi Medicină Veterinară”, Maximovca, Anenii Noi

Instituţia publică „Unitatea consolidată pentru implementarea şi monitorizarea Programului de restructurare a sectorului vitivinicol”

Instituţia publică „Unitatea de Implementare şi Administrare a Proiectului Creşterii Producţiei Alimentare”

Instituţia publică „Oficiul Naţional al Viei şi Vinului

Şcoala republicană specializată de hipism şi pentatlon modern, Chişinău

Publicaţia periodică revista “Agricultura Moldovei” Î.S., Chişinău

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.736 din 20.10.2015, în vigoare 06.11.2015]

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.513 din 02.07.2014, în vigoare 04.07.2014]

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.51 din 16.01.2013, în vigoare 22.01.2013]

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.406 din 09.06.2011, în vigoare 17.06.2011]

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.518 din 22.06.2010, în vigoare 26.06.2010]

[Anexa nr.3 completată prin Hot.Guv. nr.60 din 04.02.2010, în vigoare 09.02.2010]

 

 

Anexa nr.4

la Hotărîrea Guvernului

nr.793 din 2 decembrie 2009

 

LISTA

întreprinderilor de stat şi a societăţilor pe acţiuni în care Ministerul Agriculturii

şi Industriei Alimentare exercită funcţiile de fondator (cofondator)

 

Întreprinderea de Stat “Centrul Republican pentru Ameliorarea şi Reproducţia Animalelor”, Maximovca, Anenii Noi

Întreprinderea de Stat “Institutul de Tehnică Agricolă “Mecagro”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “AT PROLIN”, Ceadîr-Lunga

Gospodăria Agricolă de Stat “Flori”, Sîngera, Chişinău

Întreprinderea Agricolă de Stat “Vivaflora”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Moldresurse”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Institutul de Proiectări “Indalproiect”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Întreprinderea de Reparare şi Exploatare Auto”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Staţia de Stat pentru Încercarea Maşinilor”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Centrul Informaţional Agricol”, Chişinău

Întreprinderea de Stat pentru Cercetarea în Selecţia şi Hibridarea Suinelor “Moldsuinhibrid”, Orhei

Întreprinderea Agricolă de Stat “Dumbrava Vest”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Centrul de Standardizare şi Experimentare a Calităţii Producţiei de Conserve”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Protecţia Plantelor”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Centrul de reproducere a păsărilor Abaclia”, Basarabeasca

Întreprinderea de Stat “Centrul de reproducere a păsărilor Brînzeni”, Teleneşti

Întreprinderea de Stat “Staţiunea tehnologico-experimentală “Bălţi”

Întreprinderea de Stat “Staţiunea Tehnologico-Experimentală “Paşcani”, Criuleni

Întreprinderea de Stat “Staţiunea Tehnologico-Experimentală “Maximovca”, Anenii Noi

Întreprinderea de Stat “Staţiunea Tehnologico-Experimentală “Codrul”, Chişinău

Întreprinderea de Stat „Centrul Naţional de Verificare şi Certificare a Producţiei Vegetale şi Solului”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Centrul de Stat pentru Atestarea şi Omologarea Produselor de Uz Fitosanitar şi a Fertilizanţilor”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Univers-Agro”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Centrul Elaborări Economice şi de Producţie”, Biruinţa, Sîngerei

Întreprinderea de Stat “Staţiunea Didactică Experimentală “Petricani”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Staţiunea Didactică Experimentală “Chetrosu”

Întreprinderea de Stat “Staţiunea Didactică Experimentală “Criuleni”

Întreprinderea de Stat “Combinatul de Vinuri de Calitate “Mileştii Mici”, Ialoveni

Întreprinderea de Stat “Combinatul de Produse Alimentare din Bălţi”

Întreprinderea de Stat “Centrul Naţional de Verificare a Calităţii Producţiei Alcoolice”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Combinatul vitivinicol “Naţional-Vin”, Chişinău

Întreprinderea de Stat “Oraşul Vinului”, Chişinău

Întreprinderea de Stat „Terra”

Societatea pe Acţiuni “Franzeluţa”, Chişinău

Societatea pe Acţiuni “Tutun-CTC”, Chişinău

S.A. „Centrul Agroalimentar din Chişinău”

Societatea pe Acţiuni “Fabrica de fermentare a Tutunului din Orhei”

Societatea pe Acţiuni “Combinatul de Vinuri “Cricova”, Chişinău

Societatea pe Acţiuni “Barza Albă”, Bălţi

Societatea pe Acţiuni “Aroma”, Chişinău

Societatea pe Acţiuni “Vinuri Ialoveni”

Fabrica de Vinuri din Lvov “Moldvinprom”, Lvov, Ucraina

Societatea pe Acţiuni “Glass Container Company”, Chişinău

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.736 din 20.10.2015, în vigoare 06.11.2015]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.711 din 12.10.2015, în vigoare 23.10.2015]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.453 din 01.07.2013, în vigoare 05.07.2013]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.638 din 29.08.2012, în vigoare 31.08.2012]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.608 din 11.08.2011, în vigoare 19.08.2011]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.267 din 18.04.2011, în vigoare 22.04.2011]

[Anexa nr.4 completată prin Hot.Guv. nr.410 din 25.05.2010, în vigoare 28.05.2010]

 

 

Anexa nr.5

la Hotărîrea Guvernului

nr.793 din 2 decembrie 2009

 

MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE

ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului

 

1. În punctul 1 la Hotărîrea Guvernului nr.363 din 5 iunie 1995 “Privind instituirea Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Producţiei Alcoolice” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1995, nr.38-39, art.293), cu modificările ulterioare, cuvintele “Departamentul Agroindustrial “Moldova-Vin”” se substituie prin cuvintele “Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare”.

 

[Pct.2 abrogat prin Hot.Guv. nr.356 din 11.06.2015, în vigoare 19.06.2015]

 

[Pct.3 abrogat prin Hot.Guv. nr.3 din 18.01.2016, în vigoare 22.01.2016]

 

[Pct.4 abrogat prin Hot.Guv. nr.796 din 25.10.2012, în vigoare 31.10.2012]

 

5. În anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.840 din 26 iulie 2004 “Cu privire la crearea Sistemului de telecomunicaţii al autorităţilor administraţiei publice” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.130, art.1013), cu modificările şi completările ulterioare, poziţia 29 se exclude.

 

6. În anexa nr.22 la Hotărîrea Guvernului nr.351 din 23 martie 2005 “Cu privire la aprobarea listelor bunurilor imobile proprietate publică a statului şi la transmiterea unor bunuri imobile” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.129-131, art.1072), cu modificările şi completările ulterioare, cuvintele “Agenţia Agroindustrială “Moldova-Vin” se substituie prin cuvintele “Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare”.

 

7. Nomenclatorul autorizaţiilor, permisiunilor şi certificatelor, eliberate de către autorităţile administrative centrale şi organele subordonate acestora persoanelor juridice şi fizice pentru practicarea activităţii antreprenoriale, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.920 din 30 august 2005 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.126-128, art.1047), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

compartimentul III “Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare” se completează cu poziţia 8, cu următorul cuprins:

 

“Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Producţiei Alcoolice

8.Aviz al expertizei tehnice privind existenţa condiţiilor şi respectarea parametrilor tehnologici la fabricarea producţiei alcoolice (întocmit în comun cu Camera de Licenţiere)Pe termenul de valabilitate а licenţei de activitateFără plată”;

 

compartimentul XIV “Agenţia Agroindustrială “Moldova-Vin” se exclude.

 

8. În punctul 2 din Hotărîrea Guvernului nr.1144 din 3 noiembrie 2005 “Cu privire la aprobarea Concepţiei sistemului de administrare a riscurilor în Serviciul Vamal” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.151-153, art.1231), cu modificările ulterioare, cuvintele “Agenţia Agroindustrială “Moldova-Vin” se substituie prin cuvintele “Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare”.

 

9. Anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.961 din 21 august 2006 “Cu privire la aprobarea Regulamentului reţelei naţionale de observare şi control de laborator asupra contaminării (poluării) mediului înconjurător cu substanţe radioactive, otrăvitoare, puternic toxice şi agenţi biologici” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.142-145, art.1076), cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

în punctul 4 alineatul 1 cuvintele “şi laboratoarele Agenţiei Agroindustriale “Moldova-Vin” se exclud;

în punctul 6:

litera b) se completează în final cu următorul text:

“Centrul Naţional de Verificare a Calităţii Producţiei Alcoolice şi Laboratorul de verificare a calităţii producţiei alcoolice din cadrul Institutului Ştiinţifico-Practic de Horticultură şi Tehnologii Alimentare”:

determinarea radionuclizilor de ceziu şi stronţiu în băuturile alcoolice, cu eliberarea certificatelor de calitate;

determinarea metalelor grele şi substanţelor puternic toxice în producţia vinicolă;

stabilirea fondului radiaţiei gamma pe teritoriul amplasării laboratorului”;

litera f) se exclude.

 

10. În anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.945 din 20 august 2007 “Cu privire la măsurile de realizare a Legii nr.121-XVI din 4 mai 2007 privind administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.131-135, art.981), cu modificările şi completările ulterioare, cuvintele “Agenţia Agroindustrială “Moldova-Vin” se substituie prin cuvintele “Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare”.

 

11. Regulamentul privind sălile delegaţiilor oficiale ale Combinatului de Vinuri “Cricova” S.A., aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1389 din 11 decembrie 2007 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.198-202, art.1445), se modifică după cum urmează:

la punctul 3, cuvintele “Agenţia Agroindustrială “Moldova-Vin” se substituie prin cuvintele “Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare”;

punctul 12 va avea următorul cuprins:

12. Alte delegaţii pot fi deservite conform unui Regulament intern aprobat de Combinat.”

 

12. În anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.454 din 24 martie 2008 “Cu privire la optimizarea participării organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice, precum şi a altor autorităţi administrative centrale la executarea angajamentelor asumate faţă de organizaţiile internaţionale” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.66-68, art.434), cuvintele “Agenţia Agroindustrială “Moldova-Vin” se substituie prin cuvintele “Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare”.

 

13. În anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.31 din 23 ianuarie 2009 “Cu privire la aprobarea domeniilor reglementate, autorităţilor de reglementare şi organelor cu funcţii de supraveghere a pieţei” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.16-18, art.58), cuvintele “Agenţia Agroindustrială “Moldova-Vin” se substituie prin cuvintele “Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare”, la cazul gramatical respectiv.

 

14. În Reglementarea tehnică “Producerea, certificarea, controlul şi comercializarea materialului de înmulţire şi săditor viticol”, aprobată prin Hotărîrea Guvernului nr.418 din 9 iulie 2009 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.112-114, art.480), cuvintele “Agenţia Agroindustrială “Moldova-Vin” se substituie cu cuvintele “Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare”, la cazul gramatical respectiv.

 

 

Anexa nr.6

la Hotărîrea Guvernului

nr.793 din 2 decembrie 2009

 

LISTA

hotărîrilor de Guvern care se abrogă

 

1. Hotărîrea Guvernului nr.554 din 9 iunie 2005 “Pentru aprobarea structurii şi efectivului-limită ale aparatului Agenţiei Agroindustriale “Moldova-Vin” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.83-85, art.607).

2. Hotărîrea Guvernului nr.578 din 15 iunie 2005 “Cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.83-85, art.625).

3. Hotărîrea Guvernului nr.973 din 15 septembrie 2005 “Cu privire la Agenţia Agroindustrială “Moldova-Vin” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.126-128, art.1050).

4. Punctul 3 din anexa nr.5 la Hotărîrea Guvernului nr.1120 din 27 octombrie 2005 “Cu privire la unele măsuri de eficientizare a lucrărilor de combatere a căderilor de grindină” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.145-147, art.1200).

5. Hotărîrea Guvernului nr.1180 din 11 noiembrie 2005 “Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.578 din 15 iunie 2005” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.154-156, art.1275).

6. Punctul 3 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.41 din 12 ianuarie 2006 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.9-12, art.71).

7. Punctul 3 din Hotărîrea Guvernului nr.61 din 23 ianuarie 2006 “Cu privire la transmiterea unei părţi sociale a statului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.16-19, art.96).

8. Hotărîrea Guvernului nr.1175 din 11 octombrie 2006 “Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.578 din 15 iunie 2005” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.164-167, art.1264).

9. Punctul 2 din anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.51 din 16 ianuarie 2007 “Cu privire la unele măsuri de ameliorare a activităţii ramurii piscicole şi de reglementare a modului de utilizare a iazurilor” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.10-13, art.66).

10. Punctul 5 din anexa la Hotărîrea Guvernului nr.216 din 27 februarie 2007 “Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.32-35, art.230).

11. Punctul 3 din Hotărîrea Guvernului nr.849 din 27 iulie 2007 “Cu privire la reorganizarea unei întreprinderi” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.112-116, art.884).

12. Punctul 1 din anexa nr.3 la Hotărîrea Guvernului nr.761 din 24 iunie 2008 “Cu privire la optimizarea infrastructurii sferei ştiinţei şi inovării din sectorul agroalimentar” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.112-114, art.758).

13. Punctul 3 din Hotărîrea Guvernului nr.1032 din 8 septembrie 2008 “Cu privire la reorganizarea unor întreprinderi” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.171-173, art.1036).

14. Punctul 7 din anexa nr.5 la Hotărîrea Guvernului nr.1183 din 20 octombrie 2008 “Privind instituirea Agenţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Produselor de Origine Animală şi aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale acesteia” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.190-192, art.1189).

15. Hotărîrea Guvernului nr.1221 din 31 octombrie 2008 “Pentru modificarea şi completarea Hotărîrii Guvernului nr.973 din 15 septembrie 2005” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.198-200, art.1232).

16. Punctul 21 din anexa nr.3 la Hotărîrea Guvernului nr.1402 din 9 decembrie 2008 “Cu privire la crearea Inspectoratului General de Supraveghere Fitosanitară şi Control Semincer” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.221-222, art.1410).

17. Punctul 6 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.291 din 15 aprilie 2009 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.80-81, art.342).