H O T Ă R Â R E
cu privire la modificarea unor hotărâri ale Guvernului (consolidarea
şi eficientizarea activităţii Ministerului Afacerilor Interne)
nr. 873 din 14.12.2022
Monitorul Oficial nr.411-412/1002 din 22.12.2022
* * *
În temeiul articolului 7 literele b) şi e) din Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.252, art.412), cu modificările ulterioare, şi al articolului 15 alineatul (1) din Legea nr.98/2012 privind administraţia publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.160-164, art.537), cu modificările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. La punctul 2 din Hotărârea Guvernului nr.778/2009 cu privire la aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al acestuia (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.173, art.856), cu modificările ulterioare, cifrele „18087” se substituie cu cifrele „18038”.
2. Hotărârea Guvernului nr.693/2017 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.322-328, art.795), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1) la punctul 2, cifrele „135” se substituie cu cifrele „140”;
2) la punctul 3, după textul „un secretar general al ministerului” se introduce textul „ , un secretar general adjunct al ministerului”;
3) în anexa nr.1:
a) punctul 10 va avea următorul cuprins:
„10. În cadrul Ministerului activează patru secretari de stat, care deţin funcţie de demnitate publică, precum şi un secretar general al ministerului şi un secretar general adjunct al ministerului, care sunt funcţionari publici de conducere de nivel superior.”;
b) se completează cu punctul 101 cu următorul cuprins:
„101. Ministrul poate delega permanent sau temporar, în condiţiile legii, secretarilor de stat, secretarului general al ministerului şi secretarului general adjunct al ministerului reprezentarea Ministerului în relaţiile cu alte autorităţi publice şi persoane juridice de drept public şi de drept privat din ţară şi din străinătate.”;
c) punctul 11 va avea următorul cuprins:
„11. Secretarii de stat, secretarul general al ministerului şi secretarul general adjunct al ministerului se subordonează ministrului.”;
d) se completează cu punctele 132 şi 133 cu următorul cuprins:
„132. Secretarul general adjunct al ministerului asistă ministrul în realizarea activităţilor privind implementarea cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană şi se subordonează secretarului general al ministerului.
133. Secretarul general adjunct al ministerului exercită următoarele atribuţii:
1) asigură coordonarea procesului de elaborare şi de monitorizare a implementării cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;
2) coordonează activitatea subdiviziunilor din subordine ale aparatului central al Ministerului în vederea atingerii obiectivelor şi a realizării sarcinilor stabilite în cadrul implementării cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;
3) asigură planificarea, monitorizarea, evaluarea şi raportarea executării activităţilor privind implementarea cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;
4) asigură elaborarea şi avizarea proiectelor de acte normative în conformitate cu cerinţele de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană, potrivit domeniilor de competenţă ale Ministerului;
5) exercită alte atribuţii în conformitate cu prezentul Regulament ori delegate de către ministru.”;
e) la punctul 15, după textul „secretarul general al ministerului,” se introduce textul „secretarul general adjunct al ministerului şi”;
4) anexele nr.2 şi nr.3 vor avea următorul cuprins:
„Anexa nr.2
la Hotărârea Guvernului
nr.693 din 30 august 2017
STRUCTURA
aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne
Ministru
Cabinetul ministrului (cu statut de secţie)
Secretari de stat
Secretar general al ministerului
Secretar general adjunct al ministerului
Direcţia coordonare politici publice
Secţia analiză şi planificare
Secţia monitorizare şi evaluare
Direcţia politici în domeniul ordinii şi securităţii publice, combaterii criminalităţii
Direcţia politici în domeniul managementului integrat al frontierei de stat, migraţiei şi azilului
Direcţia politici în domeniul situaţiilor de urgenţă, excepţionale şi conexe
Direcţia management şi politici de resurse umane
Secţia politici de dezvoltare profesională
Secţia politici metodologice de proiectare organizaţională
Secţia administrare şi politici de personal
Direcţia management documente şi petiţii
Direcţia audit intern
Direcţia coordonare asistenţă externă şi managementul proiectelor
Direcţia informare, comunicare cu mass-media, protocol şi ceremonial
Direcţia cooperare internaţională şi integrare europeană
Secţia relaţii internaţionale
Serviciul integrare europeană
Direcţia juridică
Secţia avizare şi promovare acte normative
Secţia contestaţii şi reprezentare
Direcţia economie şi finanţe
Secţia contabilitate
Secţia planificare, raportare şi politici bugetare
Direcţia achiziţii şi dezvoltare logistică
Secţia achiziţii
Serviciul protecţia datelor cu caracter personal
Anexa nr.3
la Hotărârea Guvernului
nr.693 din 30 august 2017
ORGANIGRAMA
aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne
3. Ministerul Afacerilor Interne, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, va prezenta Cancelariei de Stat spre avizare statul de personal conform structurii şi efectivului-limită modificate prin prezenta hotărâre.
4. Controlul asupra executării prevederilor prezentei hotărâri se pune în sarcina Ministerului Afacerilor Interne.
5. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
PRIM-MINISTRU | Natalia GAVRILIŢA
|
Contrasemnează: | |
Ministrul afacerilor interne | Ana Revenco |
Ministrul finanţelor | Dumitru Budianschi
|
Nr.873. Chişinău, 14 decembrie 2022. |
