H O T Ă R Â R E

cu privire la modificarea unor hotărâri ale Guvernului (consolidarea

şi eficientizarea activităţii Ministerului Afacerilor Interne)

 

nr. 873  din  14.12.2022

 

Monitorul Oficial nr.411-412/1002 din 22.12.2022

 

* * *

În temeiul articolului 7 literele b) şi e) din Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.252, art.412), cu modificările ulterioare, şi al articolului 15 alineatul (1) din Legea nr.98/2012 privind administraţia publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.160-164, art.537), cu modificările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. La punctul 2 din Hotărârea Guvernului nr.778/2009 cu privire la aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al acestuia (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.173, art.856), cu modificările ulterioare, cifrele „18087” se substituie cu cifrele „18038”.

2. Hotărârea Guvernului nr.693/2017 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.322-328, art.795), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) la punctul 2, cifrele „135” se substituie cu cifrele „140”;

2) la punctul 3, după textul „un secretar general al ministerului” se introduce textul „ , un secretar general adjunct al ministerului”;

3) în anexa nr.1:

a) punctul 10 va avea următorul cuprins:

10. În cadrul Ministerului activează patru secretari de stat, care deţin funcţie de demnitate publică, precum şi un secretar general al ministerului şi un secretar general adjunct al ministerului, care sunt funcţionari publici de conducere de nivel superior.”;

b) se completează cu punctul 101 cu următorul cuprins:

101. Ministrul poate delega permanent sau temporar, în condiţiile legii, secretarilor de stat, secretarului general al ministerului şi secretarului general adjunct al ministerului reprezentarea Ministerului în relaţiile cu alte autorităţi publice şi persoane juridice de drept public şi de drept privat din ţară şi din străinătate.”;

c) punctul 11 va avea următorul cuprins:

11. Secretarii de stat, secretarul general al ministerului şi secretarul general adjunct al ministerului se subordonează ministrului.”;

d) se completează cu punctele 132 şi 133 cu următorul cuprins:

132. Secretarul general adjunct al ministerului asistă ministrul în realizarea activităţilor privind implementarea cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană şi se subordonează secretarului general al ministerului.

133. Secretarul general adjunct al ministerului exercită următoarele atribuţii:

1) asigură coordonarea procesului de elaborare şi de monitorizare a implementării cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;

2) coordonează activitatea subdiviziunilor din subordine ale aparatului central al Ministerului în vederea atingerii obiectivelor şi a realizării sarcinilor stabilite în cadrul implementării cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;

3) asigură planificarea, monitorizarea, evaluarea şi raportarea executării activităţilor privind implementarea cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;

4) asigură elaborarea şi avizarea proiectelor de acte normative în conformitate cu cerinţele de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană, potrivit domeniilor de competenţă ale Ministerului;

5) exercită alte atribuţii în conformitate cu prezentul Regulament ori delegate de către ministru.”;

e) la punctul 15, după textul „secretarul general al ministerului,” se introduce textul „secretarul general adjunct al ministerului şi”;

4) anexele nr.2 şi nr.3 vor avea următorul cuprins:

 

„Anexa nr.2

la Hotărârea Guvernului

nr.693 din 30 august 2017

 

STRUCTURA

aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne

 

Ministru

Cabinetul ministrului (cu statut de secţie)

Secretari de stat

Secretar general al ministerului

Secretar general adjunct al ministerului

Direcţia coordonare politici publice

Secţia analiză şi planificare

Secţia monitorizare şi evaluare

Direcţia politici în domeniul ordinii şi securităţii publice, combaterii criminalităţii

Direcţia politici în domeniul managementului integrat al frontierei de stat, migraţiei şi azilului

Direcţia politici în domeniul situaţiilor de urgenţă, excepţionale şi conexe

Direcţia management şi politici de resurse umane

Secţia politici de dezvoltare profesională

Secţia politici metodologice de proiectare organizaţională

Secţia administrare şi politici de personal

Direcţia management documente şi petiţii

Direcţia audit intern

Direcţia coordonare asistenţă externă şi managementul proiectelor

Direcţia informare, comunicare cu mass-media, protocol şi ceremonial

Direcţia cooperare internaţională şi integrare europeană

Secţia relaţii internaţionale

Serviciul integrare europeană

Direcţia juridică

Secţia avizare şi promovare acte normative

Secţia contestaţii şi reprezentare

Direcţia economie şi finanţe

Secţia contabilitate

Secţia planificare, raportare şi politici bugetare

Direcţia achiziţii şi dezvoltare logistică

Secţia achiziţii

Serviciul protecţia datelor cu caracter personal

 

 

Anexa nr.3

la Hotărârea Guvernului

nr.693 din 30 august 2017

 

ORGANIGRAMA

aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne

 

 

3. Ministerul Afacerilor Interne, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, va prezenta Cancelariei de Stat spre avizare statul de personal conform structurii şi efectivului-limită modificate prin prezenta hotărâre.

4. Controlul asupra executării prevederilor prezentei hotărâri se pune în sarcina Ministerului Afacerilor Interne.

5. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

 

PRIM-MINISTRUNatalia GAVRILIŢA

 

Contrasemnează:
Ministrul afacerilor interneAna Revenco
Ministrul finanţelorDumitru Budianschi

 

Nr.873. Chişinău, 14 decembrie 2022.