duminică, 21 iulie 2024
693/30.08.2017 Hotărîre cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne

H O T Ă R Î R E

cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne

 

nr. 693  din  30.08.2017

 

Monitorul Oficial nr.322-328/795 din 01.09.2017

 

* * *

În temeiul art.7 lit.b) din Legea nr.136 din 7 iulie 2017 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.252, art.412), Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

1) Regulamentul cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, conform anexei nr.1;

2) Structura aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, conform anexei nr.2;

3) Organigrama aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, conform anexei nr.3.

2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne în număr de 140 de unităţi, cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislaţiei în vigoare.

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.873 din 14.12.2022, în vigoare 22.12.2022]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.438 din 11.09.2019, în vigoare 13.10.2019]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.436 din 15.05.2018, în vigoare 16.05.2018]

 

3. Ministerul Afacerilor Interne va avea patru secretari de stat, un secretar general al ministerului, un secretar general adjunct al ministerului şi un colegiu.

[Pct.3 completat prin Hot.Guv. nr.873 din 14.12.2022, în vigoare 22.12.2022]

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

4. Ministerul Afacerilor Interne, în termen de pînă la 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, va prezenta Guvernului lista autorităţilor administrative din subordinea sa, lista instituţiilor publice în care are calitatea de fondator, lista întreprinderilor de stat în care exercită funcţii de fondator, care vor constitui parte componentă a prezentului act normativ.

5. Hotărîrea Guvernului nr.778 din 27 noiembrie 2009 „Cu privire la aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al acestuia” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.173, art.856), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

punctul 1 alineatele doi şi trei, punctul 2 alineatul doi, punctul 4, precum şi anexele nr.1 şi nr.2 se abrogă;

la punctul 2 alineatul unu, cifra „17822” se substituie cu cifra „17757”.

Notă: Vezi Erata din Monitorul Oficial nr.329 din 06.09.2017, pag.22 (La punctul 5 alineatul doi, cuvintele „precum şi anexele nr.2 şi nr.3” se vor citi „precum şi anexele nr.1 şi nr.2”).

 

PRIM-MINISTRU Pavel FILIP

 

Contrasemnează:
Ministrul afacerilor interne Alexandru Jizdan
Ministrul finanţelor Octavian Armaşu

 

Nr.693. Chişinău, 30 august 2017.

 

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.693 din 30 august 2017

 

Notă: Pe tot parcursul textului anexelor nr.1, nr.2 şi nr.3 cuvântul „materiale” se exclude, conform Hot.Guv. nr.154 din 09.03.2022, în vigoare 11.03.2022

 

REGULAMENT

cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne

 

I . DISPOZIŢII GENERALE

1. Regulamentul cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne (în continuare – Regulament) reglementează misiunea, funcţiile, domeniile de activitate şi drepturile acestuia, precum şi organizarea activităţii.

2. Ministerul Afacerilor Interne (în continuare – Minister) este organul central de specialitate al administraţiei publice care asigură realizarea politicii guvernamentale în domeniile de activitate ce îi sînt încredinţate.

3. Ministerul este persoană juridică de drept public, cu sediul în municipiul Chişinău, şi dispune de denumire, de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova, de conturi trezoreriale, precum şi de alte atribute specifice autorităţilor publice, stabilite în legislaţie.

4. În activitatea sa, Ministerul se conduce de Constituţia Republicii Moldova, de Legea nr.136 din 7 iulie 2017 cu privire la Guvern şi de alte acte normative, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, precum şi de prezentul Regulament.

 

II. MISIUNEA, DOMENIILE DE ACTIVITATE, FUNCŢIILE

DE BAZĂ ŞI DREPTURILE MINISTERULUI

5. Ministerul are misiunea de a analiza situaţia şi problemele din domeniile de activitate gestionate, de a elabora politici publice eficiente în domeniile prevăzute la pct.6, de a monitoriza calitatea politicilor şi actelor normative şi de a propune intervenţii justificate ale statului care urmează să ofere soluţii eficiente în domeniile de competenţă, asigurînd cel mai bun raport dintre rezultatele scontate şi costurile preconizate.

6. Ministerul realizează funcţiile stabilite de prezentul Regulament în următoarele domenii:

1) ordinea şi securitatea publică;

2) managementul integrat al frontierei de stat;

3) combaterea criminalităţii organizate;

4) gestionarea fluxului migraţional, azilului şi integrării străinilor;

5) prevenirea şi lichidarea consecinţelor situaţiilor de urgenţă şi excepţionale, protecţia civilă, apărarea împotriva incendiilor şi acordarea primului ajutor calificat;

6) asigurarea respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, precum şi apărarea proprietăţii publice şi private;

7) evidenţa populaţiei şi cetăţeniei, evidenţa vehiculelor şi conducătorilor de vehicule;

8) rezervele de stat şi de mobilizare;

9) managementul funcţiilor cu statut special din cadrul Ministerului.

[Pct.6 completat prin Hot.Guv. nr.436 din 15.05.2018, în vigoare 16.05.2018]

 

7. Funcţiile de bază ale Ministerului sînt:

1) elaborarea analizelor ex ante, documentelor de politici, proiectelor de acte normative în domeniile prevăzute la pct.6, inclusiv a celor pentru asigurarea executării actelor normative şi decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, după publicarea acestora în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, în colaborare cu reprezentanţi relevanţi ai societăţii civile şi comunităţii de afaceri;

2) colaborarea, în conformitate cu legislaţia naţională, cu instituţii de profil din străinătate în domeniile prevăzute la pct.6;

21) monitorizarea scorului şi poziţiei Republicii Moldova în cadrul indicatorilor şi clasamentelor internaţionale care ţin de domeniile sale specifice şi elaborarea propunerilor de îmbunătăţire a acestora;

22) monitorizarea percepţiei cetăţenilor şi agenţilor economici cu privire la politicile publice, actele normative şi activitatea statului în domeniile de activitate specifice Ministerului şi elaborarea propunerilor de îmbunătăţire a acesteia;

23) monitorizarea calităţii politicilor publice şi actelor normative în domeniile de activitate specifice Ministerului, inclusiv în colaborare cu societatea civilă şi sectorul privat;

3) realizarea actelor normative şi implementarea tratatelor internaţionale ale Republicii Moldova în domeniile prevăzute la pct.6, întocmirea rapoartelor privind executarea acestora;

4) examinarea şi avizarea proiectelor de acte normative elaborate de alte autorităţi ale administraţiei publice şi remise spre examinare;

5) elaborarea şi prezentarea propunerilor de buget în domeniile prevăzute la pct.6, elaborarea planului anual de activitate, precum şi monitorizarea anuală a gradului de implementare prin elaborarea şi publicarea rapoartelor respective;

6) organizarea sistemelor de planificare, executare, evidenţă contabilă şi raportare a bugetului în cadrul Ministerului şi, după caz, în cadrul autorităţilor/instituţiilor bugetare din subordine;

7) coordonarea şi monitorizarea activităţii autorităţilor administrative, a serviciilor publice desconcentrate din subordine şi a instituţiilor publice în care Ministerul are calitatea de fondator;

8) exercitarea altor funcţii specifice.

[Pct.7 completat prin Hot.Guv. nr.262 din 28.03.2018, în vigoare 30.03.2018]

 

8. Ministerul este învestit cu următoarele drepturi:

1) să solicite şi să primească de la alte ministere, autorităţi administrative centrale şi alte autorităţi publice, precum şi de la autorităţile administraţiei publice locale informaţiile necesare pentru îndeplinirea funcţiilor şi exercitarea atribuţiilor;

2) să creeze consilii consultative, comisii specializate, grupuri de lucru, cu antrenarea reprezentanţilor altor ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice, ai administraţiei publice locale, mediului academic, societăţii civile, mediului de afaceri şi specialiştilor în domeniu pentru elaborarea proiectelor de acte normative, documentelor de politici publice, efectuarea expertizelor şi acordarea consultaţiilor, precum şi pentru examinarea altor chestiuni ce ţin de domeniile specifice de activitate;

3) să elaboreze proiecte de dezvoltare în domeniile de competenţă;

4) să colaboreze cu autorităţile administraţiei publice locale în vederea implementării politicii statului în domeniile încredinţate şi a soluţionării problemelor comune;

5) să constate/să examineze contravenţii, în limitele competenţelor legale, şi să aplice sancţiunile prevăzute de legislaţie în cazul depistării încălcărilor;

6) să prezinte Guvernului propuneri privind înfiinţarea, reorganizarea sau dizolvarea unor autorităţi administrative aflate în subordinea sa, inclusiv a serviciilor publice desconcentrate, precum şi a unor instituţii publice în care are calitatea de fondator, pentru asigurarea realizării misiunii şi îndeplinirii funcţiilor sale;

7) să delege, în caz de necesitate, în mod discreţionar, unele funcţii autorităţilor administrative din subordine, precum şi instituţiilor publice în care are calitatea de fondator, dacă acest fapt nu contravine legislaţiei;

8) să abroge acte ce contravin legislaţiei emise de autorităţile administrative, serviciile publice desconcentrate din subordine şi instituţiile publice în care are calitatea de fondator;

9) să înainteze, în conformitate cu legislaţia, acţiuni în regres împotriva funcţionarilor publici şi a personalului angajat care au cauzat prejudicii proprietăţii publice şi bugetului de stat;

10) să solicite accesul şi să obţină gratuit, prin intermediul platformei de interoperabilitate, informaţii statistice, financiare, fiscale, economice, juridice şi de altă natură;

11) să încheie tratate internaţionale în condiţiile legii;

12) să exercite controlul asupra folosirii eficiente a mijloacelor bugetare şi extrabugetare pentru funcţionarea regulamentară a acestuia;

13) să elaboreze şi să aprobe instrucţiuni şi indicaţii metodice în chestiunile ce ţin de competenţa sa, precum şi acte normative înregistrate în modul şi condiţiile prevăzute de legislaţie;

14) să prezinte Guvernului demersuri privind necesitatea suspendării acţiunii unor acte normative şi administrative sau decizii ale autorităţilor administraţiei publice ce contravin legislaţiei;

15) să exercite alte drepturi în temeiul actelor normative speciale ce reglementează relaţiile în domeniile de activitate încredinţate Ministerului.

 

III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII MINISTERULUI

9. Conducerea Ministerului este exercitată de către ministru, care:

1) determină obiectivele şi direcţiile strategice de activitate ale Ministerului, pornind de la Programul de activitate al Guvernului, stabileşte căile de realizare a acestora;

2) asigură executarea legilor, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor Parlamentului, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, precum şi îndeplinirea funcţiilor ce decurg din prevederile prezentului Regulament şi din alte acte normative;

3) aprobă programele şi planurile de activitate ale Ministerului, precum şi rapoartele privind realizarea acestora;

4) asigură coordonarea, supravegherea şi controlul activităţii administraţiei publice în domeniile de activitate încredinţate Ministerului pentru realizarea misiunii şi îndeplinirea funcţiilor acestuia;

5) organizează sistemul de control intern managerial;

6) participă, cu drept de vot deliberativ, la şedinţele Guvernului şi votează chestiunile de pe ordinea de zi;

7) decide asupra elaborării şi prezintă Guvernului spre examinare proiecte de acte normative ce ţin de domeniile de activitate încredinţate Ministerului;

8) expune opinii privind proiectele de acte normative elaborate de alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice, precum şi referitor la alte chestiuni examinate în cadrul şedinţelor Guvernului;

9) semnează avize la proiecte de acte normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului, elaborate de alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice, precum şi contrasemnează hotărîrile şi ordonanţele adoptate de Guvern în cazurile stabilite de lege;

10) negociază şi semnează tratate internaţionale în modul stabilit de Legea nr.595-XIV din 24 septembrie 1999 privind tratatele internaţionale ale Republicii Moldova;

11) emite ordine în mod unipersonal şi în limitele competenţei sale, asigurînd controlul executării acestora;

12) stabileşte domeniile de activitate ale secretarilor de stat, precum şi modul de înlocuire a acestora;

13) aprobă regulamentele subdiviziunilor Ministerului;

14) numeşte în funcţii publice, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici, inclusiv ale celor cu statut special, în condiţiile legii;

15) angajează şi eliberează din funcţie personalul contractual în condiţiile legislaţiei muncii;

16) conferă grade de calificare funcţionarilor publici, inclusiv celor cu statut special, acordă stimulări şi aplică sancţiuni disciplinare în condiţiile legii;

17) prezintă Guvernului spre examinare şi aprobare propuneri de constituire, reorganizare sau dizolvare a structurilor organizaţionale în sfera de competenţă a Ministerului, în limitele alocaţiilor prevăzute în bugetul de stat pentru întreţinerea Ministerului;

18) prezintă Guvernului spre examinare propuneri cu privire la regulamentul de organizare şi funcţionare, structura şi efectivul-limită ale autorităţilor administrative din subordinea Ministerului;

19) numeşte în funcţii, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu (de muncă) ale conducătorilor şi adjuncţilor structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului, cu excepţia cazurilor în care aceasta ţine de competenţa Guvernului, în temeiul actelor normative speciale;

191) prezintă Guvernului spre examinare propuneri cu privire la numirea în funcţie şi eliberarea sau destituirea din funcţie a conducătorului autorităţii administrative din subordinea ministerului, în condiţiile legii;

20) reprezintă Ministerul, fără un mandat special, în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi ai mediului de afaceri, cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;

21) aprobă sau modifică statul de personal şi schema de încadrare a Ministerului, în limitele fondului de retribuire a muncii şi ale efectivului-limită stabilit de Guvern;

22) exercită alte competenţe care îi sînt atribuite în conformitate cu legislaţia.

[Pct.9 completat prin Hot.Guv. nr.415 din 12.06.2024, în vigoare 21.07.2024]

[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.559 din 19.11.2019, în vigoare 29.12.2019]

[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

10. În cadrul Ministerului activează patru secretari de stat, care deţin funcţie de demnitate publică, precum şi un secretar general al ministerului şi un secretar general adjunct al ministerului, care sunt funcţionari publici de conducere de nivel superior.

[Pct.10 în redacţia Hot.Guv. nr.873 din 14.12.2022, în vigoare 22.12.2022]

[Pct.10 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

101. Ministrul poate delega permanent sau temporar, în condiţiile legii, secretarilor de stat, secretarului general al ministerului şi secretarului general adjunct al ministerului reprezentarea Ministerului în relaţiile cu alte autorităţi publice şi persoane juridice de drept public şi de drept privat din ţară şi din străinătate.

[Pct.101 introdus prin Hot.Guv. nr.873 din 14.12.2022, în vigoare 22.12.2022]

 

11. Secretarii de stat, secretarul general al ministerului şi secretarul general adjunct al ministerului se subordonează ministrului.

[Pct.11 în redacţia Hot.Guv. nr.873 din 14.12.2022, în vigoare 22.12.2022]

[Pct.11 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

12. Conform ordinului ministrului privind stabilirea domeniilor de activitate, secretarul de stat:

1) participă la determinarea obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului în domeniile de care este responsabil;

2) participă la elaborarea programelor şi a planurilor de activitate ale Ministerului, a rapoartelor despre realizarea lor în domeniile de care este responsabil;

3) propune iniţierea proiectelor de acte normative în domeniile de care este responsabil, în conformitate cu obiectivele şi direcţiile strategice stabilite de ministru;

4) exercită împuternicirile ministrului de conducere a Ministerului, în cazul lipsei ministrului sau al imposibilităţii exercitării de către acesta a împuternicirilor sale, fapt despre care se înştiinţează Prim-ministrul;

5) participă la şedinţele Guvernului, cu drept de vot consultativ, în cazul în care este delegat de către ministru şi în alte cazuri stabilite de legislaţie;

6) reprezintă Ministerul, în baza delegaţiei ministrului, în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;

7) exercită alte atribuţii delegate de către ministru.

[Pct.12 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

13. Secretarul general al ministerului asistă ministrul în activitatea de conducere a Ministerului prin realizarea legăturilor funcţionale dintre conducerea Ministerului şi corpul de funcţionari publici, dintre subdiviziunile interne ale aparatului central al Ministerului, precum şi dintre ministru şi structurile organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului.

[Pct.13 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

131. Secretarul general al ministerului:

1) asigură elaborarea obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului, precum şi elaborarea calitativă a programelor şi a planurilor Ministerului;

2) coordonează activitatea subdiviziunilor aparatului central al Ministerului în vederea realizării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului;

3) coordonează activitatea structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului şi asigură conlucrarea operativă dintre ministru şi conducătorii acestora;

4) asigură monitorizarea, evaluarea şi raportarea executării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului;

5) controlează executarea actelor normative care au fost iniţiate de Minister;

6) asigură elaborarea proiectelor de acte normative, este responsabil de calitatea lor sub aspectul respectării cerinţelor legale privind elaborarea, fundamentarea, avizarea, consultarea publică, expertiza şi definitivarea acestora;

7) asigură avizarea proiectelor de acte normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului, elaborate de alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice;

8) exercită alte atribuţii de serviciu şi responsabilităţi specifice în conformitate cu prezentul Regulament ori încredinţate de ministru.

[Pct.131 introdus prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

132. Secretarul general adjunct al ministerului asistă ministrul în realizarea activităţilor privind implementarea cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană şi se subordonează secretarului general al ministerului.

[Pct.132 introdus prin Hot.Guv. nr.873 din 14.12.2022, în vigoare 22.12.2022]

 

133. Secretarul general adjunct al ministerului exercită următoarele atribuţii:

1) asigură coordonarea procesului de elaborare şi de monitorizare a implementării cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;

2) coordonează activitatea subdiviziunilor din subordine ale aparatului central al Ministerului în vederea atingerii obiectivelor şi a realizării sarcinilor stabilite în cadrul implementării cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;

3) asigură planificarea, monitorizarea, evaluarea şi raportarea executării activităţilor privind implementarea cerinţelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;

4) asigură elaborarea şi avizarea proiectelor de acte normative în conformitate cu cerinţele de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană, potrivit domeniilor de competenţă ale Ministerului;

5) exercită alte atribuţii în conformitate cu prezentul Regulament ori delegate de către ministru.

[Pct.133 introdus prin Hot.Guv. nr.873 din 14.12.2022, în vigoare 22.12.2022]

 

14. În cazul lipsei sau al imposibilităţii îndeplinirii atribuţiilor de către secretarul de stat, ministrul decide prin ordin înlocuirea acestuia de către unul dintre secretarii de stat sau, dacă aceştia lipsesc ori sînt în imposibilitate de îndeplinire a atribuţiilor, de către secretarul general al ministerului.

[Pct.14 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

141. În cazul lipsei sau al imposibilităţii îndeplinirii atribuţiilor de către secretarul general al ministerului, împuternicirile acestuia sînt exercitate de către un funcţionar public de conducere din cadrul Ministerului, desemnat în conformitate cu ordinul ministrului.

[Pct.141 introdus prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

15. Ministrul, secretarii de stat, secretarul general al ministerului, secretarul general adjunct al ministerului şi conducătorii subdiviziunilor aparatului central al Ministerului, în limitele împuternicirilor atribuite, poartă răspundere pentru deciziile luate şi pentru activitatea Ministerului.

[Pct.15 completat prin Hot.Guv. nr.873 din 14.12.2022, în vigoare 22.12.2022]

[Pct.15 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

16. În cadrul Ministerului se instituie un colegiu, compus din ministru (preşedintele colegiului), secretarii de stat, secretarul general al ministerului, conducători ai subdiviziunilor interne ale aparatului central al ministerului, precum şi conducători ai structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a organului de specialitate şi alte persoane.

[Pct.16 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

17. Componenţa numerică şi nominală a colegiului se aprobă de ministru, dar nu poate depăşi 15 persoane.

18. În componenţa colegiului, la propunerea ministrului, pot fi incluşi şi reprezentanţi ai altor autorităţi publice centrale, precum şi reprezentanţi ai mediului academic, ai mediului de afaceri şi ai societăţii civile.

19. Colegiul examinează în şedinţele sale chestiuni privind organizarea activităţii Ministerului în vederea promovării politicii în domeniul de activitate gestionat, soluţionării problemelor stringente, elaborării şi realizării pronosticurilor de perspectivă şi de scurtă durată, actele acestuia avînd caracter de recomandare. De asemenea, colegiul discută chestiuni ce ţin de activitatea autorităţilor administrative din subordinea Ministerului, examinează proiectele actelor normative, ia în dezbatere rapoartele şi dările de seamă ale conducătorilor de subdiviziuni ale Ministerului şi ale autorităţilor administrative din subordine.

20. În activitatea sa, colegiul se conduce de regulamentul propriu, aprobat prin ordin al ministrului.

21. În îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul este asistat de un cabinet, a cărui activitate este reglementată de lege.

22. Corespondenţa Ministerului este semnată de ministru, secretarii de stat, secretarul general al ministerului şi persoane cu funcţii de răspundere abilitate cu acest drept prin ordin al ministrului.

[Pct.22 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

23. Semnăturile pe actele oficiale ale Ministerului sînt aplicate de ministru, secretarii de stat, secretarul general al ministerului şi persoane cu funcţii de răspundere abilitate, inclusiv cu utilizarea semnăturii electronice.

[Pct.23 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

 

24. Ministerul colaborează cu Parlamentul în cadrul comisiilor parlamentare şi şedinţelor plenare, inclusiv prin reprezentantul Guvernului în Parlament, cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, mediul de afaceri şi societatea civilă.

25. În cadrul Ministerului pot fi create comisii şi grupuri de lucru, care sînt convocate pentru examinarea şi soluţionarea unor chestiuni specifice. La lucrările comisiilor pot fi antrenaţi specialişti din diferite domenii.

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.693 din 30 august 2017

 

STRUCTURA

aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne

 

Ministru

Cabinetul ministrului (cu statut de secţie)

Secretari de stat

Secretar general al ministerului

Secretar general adjunct al ministerului

Direcţia coordonare politici publice

Secţia analiză şi planificare

Secţia monitorizare şi evaluare

Direcţia politici în domeniul ordinii şi securităţii publice, combaterii criminalităţii

Direcţia politici în domeniul managementului integrat al frontierei de stat, migraţiei şi azilului

Direcţia politici în domeniul situaţiilor de urgenţă, excepţionale şi conexe

Direcţia management şi politici de resurse umane

Secţia politici de dezvoltare profesională

Secţia politici metodologice de proiectare organizaţională

Secţia administrare şi politici de personal

Direcţia management documente şi petiţii

Direcţia audit intern

Direcţia coordonare asistenţă externă şi managementul proiectelor

Direcţia informare, comunicare cu mass-media, protocol şi ceremonial

Direcţia cooperare internaţională şi integrare europeană

Secţia relaţii internaţionale

Serviciul integrare europeană

Direcţia juridică

Secţia avizare şi promovare acte normative

Secţia contestaţii şi reprezentare

Direcţia economie şi finanţe

Secţia contabilitate

Secţia planificare, raportare şi politici bugetare

Direcţia achiziţii şi dezvoltare logistică

Secţia achiziţii

Serviciul protecţia datelor cu caracter personal

[Anexa nr.2 în redacţia Hot.Guv. nr.873 din 14.12.2022, în vigoare 22.12.2022]

[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.438 din 11.09.2019, în vigoare 13.10.2019]

[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.436 din 15.05.2018, în vigoare 16.05.2018]

 

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

nr.693 din 30 august 2017

 

ORGANIGRAMA

aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne

 

 

[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.873 din 14.12.2022, în vigoare 22.12.2022]

[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.438 din 11.09.2019, în vigoare 13.10.2019]

[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.436 din 15.05.2018, în vigoare 16.05.2018]