vineri, 24 iunie 2022
Comisia pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova Dispoziţie nr.22 din 23.05.2022

COMISIA PENTRU SITUAŢII EXCEPŢIONALE A REPUBLICII MOLDOVA

 

D I S P O Z I Ţ I E

 

nr. 22  din  23.05.2022

 

www.gov.md

 

* * *

În conformitate cu art.22 din Legea nr.212/2004 privind regimul stării de urgenţă, de asediu şi de război (Monitorul Oficial al Republicii Moldova 2004, nr.132-137, art.696), art.2 din Hotărârea Parlamentului nr.41/2022 privind declararea stării de urgenţă (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2022, nr.522, art.631), Hotărârea Parlamentului nr.105/2022 privind prelungirea stării de urgenţă (Monitorul Oficial al Republicii Moldova 2022, nr.129-133, art.242) şi pct.6, 7, 8 şi 9 din Regulamentul Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1340/2001 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.150-151, art.1387), Comisia pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova

DISPUNE:

1. Prin derogare de la Legea nr.131/2015 privind achiziţiile publice (Republicat: Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2018, nr.424-429), Hotărârea Guvernului nr.544/2019 cu privire la unele măsuri de organizare a procesului de achiziţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2019, nr.346-351 art.856), în scopul asigurării cetăţenilor Republicii Moldova cu acte de călătorie şi a dreptului la libera circulaţie se autorizează Agenţia Servicii Publice să procure, conform procedurilor speciale prevăzute în Regulamentul din Anexa nr.1 la prezenta Dispoziţie, 250000 blanchete de paşapoarte, 250000 laminat holografic securizat, software inclusiv servicii de mentenanţă a acestuia pentru confecţionarea şi personalizarea blanchetelor de paşapoarte, în baza tehnologiei actuale conform modelului aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.522/2019 cu privire la modelele actelor de identitate din sistemul naţional de paşapoarte.

2. În scopul asigurării cu energie electrică a consumatorilor pentru luna iunie 2022, SA „Energocom” va încheia contracte de achiziţie a energiei electrice în baza negocierilor directe.

3. În scopul asigurării necesarului de energie electrică a furnizorilor serviciului universal, furnizorilor de ultimă opţiune şi a operatorilor de sistem, se impune SA „Energocom” obligaţia de serviciu public de procurare a energiei electrice solicitate de furnizorii serviciului universal, furnizorii de ultimă opţiune, şi de operatorii de sistem pentru perioada stării de urgenţă.

4. Pentru asigurarea cantităţilor de energie electrică necesare consumatorilor finali şi operatorilor de sistem pentru acoperirea consumului tehnologic şi a pierderilor de energie electrică în reţelele electrice, pentru perioada stării de urgenţă, furnizorii serviciului universal, furnizorii de ultimă opţiune şi operatorii de sistem procură energie electrică în baza contractelor bilaterale încheiate în acest sens cu SA „Energocom”.

5. În cazul în care în perioada stării de urgenţă se modifică condiţiile de procurare a energiei electrice de către SA. „Energocom”, furnizorii serviciului universal, furnizorii de ultimă opţiune şi operatorii de sistem încheie în decurs de 2 zile lucrătoare acorduri adiţionale la contractele menţionate în punctul 4.

6. În cazul majorării preţurilor la energia electrică procurată pe piaţa angro de către furnizorii serviciului universal şi/sau de ultimă opţiune şi operatorii de sistem care va genera un impact mai mare de 5% asupra veniturilor determinate la aprobarea preţurilor/tarifelor în vigoare, prin derogare de la procedurile stabilite în Legea nr.107/2016 cu privire la energia electrică, Legea nr.174/2017 cu privire la energetică şi Legea nr.239/2008 cu privire la transparenţa în procesul decizional:

6.1. În termen de 2 zile lucrătoare, furnizorii serviciului universal şi/sau de ultimă opţiune şi operatorii de sistem vor prezenta Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Energetică cererile privind ajustarea preţurilor reglementate de furnizare a energiei electrice către consumatorii finali şi a tarifelor de distribuţie a energiei electrice;

6.2. În termen de 5 zile lucrătoare, Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică va ajusta şi publica tarifele de distribuţie a energiei electrice şi preţurile reglementate de furnizare a energiei electrice către consumatorii finali.

7. În perioada stării de urgenţă preţul energiei de echilibrare furnizată de producătorii de energie electrică se stabileşte egal cu preţul mediu ponderat al energiei electrice vândute de producătorul respectiv de energie electrică conform contractelor bilaterale de vânzare a energiei electrice pentru care au fost transmise notificări conform cerinţelor Regulilor pieţei energiei electrice.

8. În cazul în care pentru perioada respectivă de timp, un producător de energie electrică nu a avut semnate contracte bilaterale de energie electrică, sau nu a transmis notificări conform Regulilor pieţei energiei electrice, aprobate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică, se utilizează preţul minim de vânzare a energiei electrice de echilibrare stabilit conform notificărilor transmise de ceilalţi producători de energie electrică.

 

[Pct.9 abrogat prin Dispoziţia CSE nr.28 din 24.06.2022, în vigoare 24.06.2022]

 

10. SA „Energocom” va semna cu SA „Moldovagaz” un contract de procurare a gazelor naturale în volum de 24500 mii m3 (25°C/20°C), proprietate a SA „Moldovagaz”, la costul reflectat în evidenţa contabilă SA „Moldovagaz” perioadei precedente (250458,6 mii lei), stocate în reţelele de transport, dintre care 20,549 mii m3 (25°C/20°C), preluate de la SRL „Moldovatransgaz” în contul comun de echilibrare pe baza Acordului de operare şi predate temporar în contul de echilibrare comun al „Vestmoldtransgaz” SRL şi S.N.T.G.N. „Transgaz” SA.

11. Predarea – preluarea gazelor naturale achiziţionate în conformitate cu punctul 10 se va realiza la cererea SA „Energocom” din reţelele de transport ale SRL „Moldovatransgaz”. SRL „Moldovatransgaz” nu va percepe de la SA „Energocom” nicio plată pentru păstrarea acestor cantităţi de gaze naturale.

12. Subpunctul 24.2.1 al Dispoziţiei nr.21 din 18 mai 2022 a Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova se abrogă.

13. Punctul 24.1 al Dispoziţiei nr.21 din 18 mai 2022 a Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova, se completează cu următorul text:

„Prelungirea valabilităţii paşapoartelor se aplică în raport cu autorităţile Republicii Moldova sau alte state care au confirmat recunoaşterea paşapoartelor cu termen expirat dar prelungit conform prezentei dispoziţii. Lista statelor va fi adusă la cunoştinţa publică de către Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene, inclusiv prin afişarea şi actualizarea ei pe site-ul propriu.”

14. În pct.4 a Dispoziţiei nr.21 din 18 mai 2022, textul „SALFA2DB4DH354988” se înlocuieşte cu „SALFA2DB9DH354988”.

15. La pct.17 a Dispoziţiei Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova nr.21 din 18 mai 2022, textul „39185316,03 lei” se modifică cu textul „39180512,53 lei”.

16. La Anexa nr.6 a Dispoziţiei Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova nr.21 din 18 mai 2022, la poziţia „Total IGSU:”, la rubrica „Suma, MDL”, cifrele „3061690,53” se substituie cu cifrele „3336680,53”, iar la poziţia „Total General” la rubrica „Suma MDL” cifrele „67274595,74” se substituie cu cifrele „67549585,74”.

17. Dispoziţiile Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova sunt obligatorii şi executorii pentru conducătorii autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, ai agenţilor economici, ai instituţiilor publice, precum şi pentru cetăţeni şi alte persoane aflate pe teritoriul Republicii Moldova.

18. Prezenta Dispoziţie intră în vigoare din momentul emiterii şi se publică pe pagina web oficială a Guvernului.

 

PRIM-MINISTRU,
PREŞEDINTE AL COMISIEINatalia GAVRILIŢA

 

 

Anexa 1

a Dispoziţiei

nr.22 din 23 mai 2022

 

REGULAMENT

privind organizarea procedurii de selectare a agentului economic în vederea

procurării a blanchetelor de paşapoarte, laminat holografic securizat

pentru acestea, software inclusiv servicii de mentenanţă a acestuia.

 

Capitolul I

DISPOZIŢII GENERALE

1. Prezentul Regulament stabileşte procedura de organizare şi selectare a agentului economic în vederea procurării a blanchetelor de paşapoarte şi laminat holografic securizat conform modelului aprobat prin HG nr.522/2019 cu privire la modelele actelor de identitate din sistemul naţional de paşapoarte, software inclusiv servicii de mentenanţă a acestuia, în baza tehnologiei actuale de producere (laminat), în vederea asigurării neîntrerupte cu documente de călătorie a cetăţenilor Republicii Moldova (conform Legii nr.273/1994 privind actele de identitate din sistemul naţional de paşapoarte) pînă la livrarea noilor paşapoarte pe tehnologii de policarbonat.

 

Capitolul II

PROCEDURA DE SELECTARE A AGENTULUI ECONOMIC

 

Secţiunea 1

Cererea ofertei

2. În vederea procurării a 250000 blanchete de paşapoarte, laminat holograf securizat pentru acestea, software inclusiv servicii de mentenanţă a acestuia pentru confecţionarea şi personalizarea blanchetelor de paşapoarte, conform tehnologiei actuale, grupul de lucru va formula cererea de ofertă.

3. Cererea de ofertă cu specificaţia tehnică va fi transmisă simultan la cel puţin 2 agenţi economici în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la aprobarea prezentului regulament, în scris prin intermediul poştei electronice (email).

4. Cererea ofertei va conţine următoarele:

a) Specificaţii tehnice minime.

b) Specificaţie de preţ (care urmează a fi completată de ofertant).

c) Proiectul planului de livrări.

d) Locul livrării, specificarea regulilor incoterms aplicate.

e) Termen de executare a contractului.

 

Secţiunea 2

Ofertele agenţilor economici

5. Agentul economic va prezenta Agenţiei Servicii Publice prin intermediul poştei electronice (email) oferta în termen de maxim 2 zile de la recepţionarea cererii de ofertă, dar nu mai târziu de 3 zile de la expedierea acesteia.

6. Agentul economic va prezenta Agenţiei Servicii Publice oferta în corespundere cu prevederile punctului 4 din prezentul regulament.

7. Agentul economic va prezenta specificaţia de preţ detaliată.

8. Oferta va conţine propuneri pentru proiectul planului de livrări.

 

Secţiunea 3

Grupul de lucru pentru selectarea agenţilor economici

9. Agenţia Servicii Publice, prin ordinul Directorului, va constitui grupul de lucru pentru asigurarea procurării blanchetelor de paşapoarte, laminat holograf securizat pentru acestea, software inclusiv servicii de mentenanţă a acestuia pentru confecţionarea şi personalizarea blanchetelor de paşapoarte, conform tehnologiei actuale de producere (laminat).

10. Grupul de lucru exercită următoarele atribuţii:

a) Întocmeşte setul de acte pentru a-l înainta ofertanţilor,

b) Înaintează agenţilor economici cererea ofertei.

c) Examinează în 24 de ore ofertele parvenite de la agenţii economici.

d) Selectează agentul economic ce v-a prezenta cea mai avantajoasă ofertă

e) Informează agentul economic câştigător în ziua selectării acestuia prin intermediul poştei electronice (email).

 

Secţiunea 4

Selectarea agentului economic

11. Criteriile de selectare a ofertei câştigătoare sunt:

a) Corespunderea ofertei cu specificaţia tehnică.

b) Cel mai redus termen de livrare.

c) Cel mai mic preţ.

12. Ofertele vor fi deschise/vizualizate în prezenţa grupului de lucru la o oră stabilită, în cadrul unei şedinţe, fapt protocolat.

13. În cadrul evaluării ofertelor, grupul de lucru, poate solicita clarificări pe marginea ofertei propuse.

14. Grupul de lucru poate atrage în activitatea sa experţi/angajaţi din cadrul Agenţiei Servicii Publice la orice etapă a procedurii de selectare.

15. În cazul refuzului agentului economic câştigător de a încheia contractul în termenii şi în condiţiile prestabilite, grupul de lucru va desemna următorul agent economic din lista ofertanţilor.

16. Ofertele prezentate în afara termenului stabilit în cererea de ofertă nu vor fi examinate.

17. În cazul în care informaţiile sau documentele prezentate de către ofertant sînt incomplete sau eronate, Grupul de lucru poate solicita ofertantului în cauză să suplimenteze, să clarifice sau să completeze informaţiile sau documentele corespunzătoare.

18. Nu se acceptă procurarea pe componente separate de la diferiţi ofertanţi.

19. Selectarea agentului economic se efectuează şi în cazul prezentării unei singure oferte.

20. Decizia Grupului de lucru de selectare a agentului economic se consemnează în Procesul verbal, cu propunerea de încheiere a contractului.

21. Termenul limită de încheiere a contractului este de 5 zile de la anunţarea câştigătorului.

22. Prevederile contractuale pot fi modificate prin acord suplimentar cu o majorare maximă a valorii iniţiale de 30%.