H O T Ă R Î R E
cu privire la aprobarea Regulamentului privind transparenţa şi
publicitatea activităţii organismelor de plasament
colectiv şi societăţilor de administrare
[Denumirea modificată prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
nr. 62/20 din 20.12.2014
Monitorul Oficial nr.52-57/420 din 06.03.2015
* * *
ÎNREGISTRAT la Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova nr.1026 din 20 februarie 2015 Ministru _______Vladimir GROSU |
În temeiul art.114 alin.(1), alin.(3), alin.(8), alin.(12), art.140 alin.(15) lit.c) şi lit.d) din Legea nr.171/2012 privind piaţa de capital, art.34 alin.(6) din Legea nr.2/2020 privind organismele de plasament colectiv alternative,
[Clauza de adoptare modificată prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi societăţilor de administrare, conform anexei.
[Pct.1 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
2. Prezenta hotărîre intră în vigoare din data publicării.
PREŞEDINTELE COMISIEI | |
NAŢIONALE A PIEŢEI FINANCIARE | Artur GHERMAN
|
Nr.62/20. Chişinău, 20 decembrie 2014. |
Anexă
la Hotărîrea Comisiei Naţionale
a Pieţei Financiare
nr.62/20 din 20.12.2014
REGULAMENT
privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor
de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare
[Denumirea modificată prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Prezentul Regulament transpune parţial Directiva 2009/65/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 iulie 2009 de coordonare a actelor cu putere de lege şi a actelor administrative privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare (OPCVM) (reformare), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 302 din 17 noiembrie 2009 şi Directiva 2010/43/UE a Comisiei din 1 iulie 2010 de punere în aplicare a Directivei 2009/65/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele organizatorice, conflictele de interese, regulile de conduită, administrarea riscului şi conţinutul acordului dintre depozitar şi societatea de administrare, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 176 din 10 iulie 2010.
Capitolul I
NOŢIUNI GENERALE
1. Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare (în continuare – Regulament) stabileşte componenţa, modul de întocmire şi termenul de prezentare a rapoartelor specifice şi periodice la Comisia Naţională a Pieţei Financiare (în continuare – Comisia Naţională) a societăţilor de administrare şi a organismelor de plasament colectiv (în continuare – OPC), precum şi conţinutul şi structura materialului publicitar al OPC.
[Pct.1 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
2. În sensul prezentului Regulament noţiunile utilizate au semnificaţia prevăzută în Legea nr.171/2012 privind piaţa de capital (în continuare – Legea nr.171/2012) şi Legea nr.2/2020 privind organismele de plasament colectiv alternative (în continuare – Legea nr.2/2020). În sensul prezentului Regulament se definesc următoarele noţiuni:
organism de plasament colectiv (OPC) – organism de plasament colectiv în valori mobiliare (OPCVM) şi/sau organism de plasament colectiv alternativ (OPCA), astfel cum sunt definite de Legea nr.171/2012 şi, respectiv, de Legea nr.2/2020;
persoane care deţin funcţii-cheie – persoane ale căror activităţi profesionale au un impact semnificativ asupra profilului de risc al societăţii şi care se referă la: funcţia de audit intern, funcţia de gestionare a riscurilor, funcţia de verificare a conformităţii, funcţia de evaluare a activelor, funcţia de administrare a portofoliului şi contabilul-şef;
societate de administrare – societate de administrare fiduciară a investiţiilor (SAFI) sau societate de administrare a investiţiilor (SAI), astfel cum sunt definite de Legea nr.171/2012 şi, respectiv, de Legea nr.2/2020.
[Pct.2 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Capitolul II
COMPONENŢA RAPOARTELOR, MODUL DE ÎNTOCMIRE
ŞI PREZENTARE LA COMISIA NAŢIONALĂ
3. Societatea de administrare/compania investiţională care se autoadministrează întocmeşte rapoarte specifice anuale şi periodice (trimestriale şi semestriale) privind activitatea proprie şi, respectiv, a OPC administrate, astfel precum se specifică la pct.6 şi pct.61 din prezentul Regulament, care se publică în organul de presă indicat în actele de constituire sau în regulile OPC, se plasează pe pagina web proprie şi se prezintă la Comisia Naţională.
[Pct.3 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
4. Rapoartele specifice anuale vor conţine raportul conducerii şi sunt însoţite de situaţiile financiare anuale ale societăţii de administrare/companiei investiţionale care se autoadministrează şi, corespunzător, OPC administrate, întocmite în conformitate cu sistemul de reglementare normativă a contabilităţii, precum şi de raportul auditorului privind situaţiile financiare anuale, reprodus integral.
[Pct.4 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
5. Rapoartele prevăzute la pct.6 şi pct.61 din prezentul Regulament se vor prezenta la Comisia Naţională în formă electronică cu aplicarea semnăturii electronice calificate, dublată de formatul (.xlsx, .doc), indicat la pct.19, şi se vor publica în termenele prevăzute, corespunzător, la art.114 alin.(9) din Legea nr.171/2012 şi art.34 alin.(2) din Legea nr.2/2020. Rapoartele prevăzute la pct.6 sbp.5), sbp.6) şi sbp.61) nu se vor prezenta de compania investiţională care se autoadministrează.
[Pct.5 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
6. Constituie rapoarte specifice anuale si periodice ale societăţii de administrare şi OPC următoarele rapoarte:
1) Raportul privind situaţia activelor şi pasivelor OPC, întocmit conform anexei nr.2;
2) Raportul privind veniturile şi cheltuielile OPC şi societăţii de administrare, întocmit conform anexei nr.3;
3) Raportul privind structura investiţiilor OPC, întocmit conform anexei nr.4;
4) Raportul privind mărimea fondului de garantare a plasamentelor a OPCVM, întocmit conform anexei nr.5;
5) Raportul privind contractele încheiate de societatea de administrare cu OPC administrate, întocmit conform anexei nr.6;
6) Raportul privind taxele şi comisioanele încasate de societatea de administrare, întocmit conform anexei nr.7;
7) Raportul privind profilul actual de risc al OPC şi sistemele de administrare a riscurilor utilizate de societatea de administrare, întocmit conform anexei nr.10;
8) Raportul privind rezultatele simulărilor de criză, întocmit conform anexei nr.11;
9) Raportul privind cuantumul total al remuneraţiilor pentru perioada de gestiune plătite de societatea de administrare personalului său şi numărul beneficiarilor, întocmit conform anexei nr.12;
10) Raportul privind cuantumul agregat al remuneraţiei, defalcat pentru persoanele care administrează activitatea societăţii de administrare şi persoanele care deţin funcţii – cheie, întocmit conform anexei nr.13;
11) Raportul privind expunerea globală a instrumentelor financiare derivate, întocmit conform anexei nr.14.
[Pct.6 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
61. În aplicarea art.34 alin.(3) din Legea nr.2/2020, raportul anual specific al SAI şi OPCA, de rând cu rapoartele prevăzute la pct.6, va include, de asemenea, următoarele informaţii prezentate în formă liberă (text):
a) informaţii privind procentajul din activele OPCA care fac obiectul unor măsuri speciale din cauza naturii lor nelichide;
b) informaţii privind orice măsură nouă de administrare a lichidităţii OPCA;
c) informaţii privind orice modificare substanţială a informaţiilor furnizate investitorilor, specificate la art.35 din Legea nr.2/2020, care a fost operată în perioada de gestiune.
[Pct.61 introdus prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
7. Rapoartele indicate la pct.6 sbp.9) şi sbp.10) se vor întocmi anual, potrivit politicii de remunerare prevăzută de Regulamentul privind reglementările prudenţiale faţă de activitatea societăţii de administrare, aprobat prin Hotărârea Comisiei Naţionale nr.62/21/2014.
[Pct.7 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
8. Societatea de administrare, pentru fiecare din OPC administrat şi compania investiţională care se autoadministrează, va prezenta săptămânal, pentru fiecare zi lucrătoare, în cazul unui OPCVM, sau periodic, dar nu mai rar de o data pe an, în cazul unui OPCA, raportul privind valoarea activului net unitar, întocmit conform anexei nr.8 şi, corespunzător, anexei nr.9. Acest raport va fi certificat de depozitarul respectivului OPCVM/OPCA. Data-limită de prezentare a raportului săptămânal este fiecare zi de vineri a săptămânii pentru care se face raportarea, până la ora 17:00, iar a celui periodic, conex unui OPCA, este a 5-a zi lucrătoare după expirarea intervalului de timp, stabilit în actul de constituire sau regulile OPCA pentru răscumpărarea titlurilor de participare, sau, dacă frecvenţa de răscumpărare a titlurilor de participare depăşeşte perioada de un an, este în termen de 10 zile lucrătoare după încheierea anului calendaristic. În cazul zilelor de sărbătoare nelucrătoare, data-limită de prezentare a raportului săptămânal/periodic este ziua lucrătoare precedentă.
[Pct.8 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
9. Raportul privind valoarea activului net unitar se publică săptămînal în organul de presă indicat în actele de constituire a companiei investiţionale sau în regulile fondului şi se plasează pe pagina web a societăţii de administrare.
[Pct.9 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
10. Se consideră drept dată a raportării data prezentării efective la Comisia Naţională a rapoartelor prevăzute la pct.6 (anexate la foaia de titlu) sau la pct.8. Foaia de titlu va conţine informaţia indicată în anexa nr.1. Raportul privind valoarea activului net unitar, prevăzut la pct.8, se va prezenta fără foaia de titlu.
11. În termen de 3 zile lucrătoare de la data prezentării rapoartelor specifice anuale şi periodice la Comisia Naţională, SAFI/compania investiţională publică pe pagina web o notă de informare destinată investitorilor în care se indică despre disponibilitatea rapoartelor şi modalitatea obţinerii lor, precum şi data de publicare.
[Pct.11 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
12. Persoanele cu funcţii de răspundere ale societăţii de administrare/ companiei investiţionale asigură corespunderea datelor din informaţia prezentată în formă electronică cu cele din informaţia prezentată pe suport de hîrtie.
[Pct.12 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
13. În formularele rapoartelor se completează toţi indicatorii prevăzuţi. În cazul lipsei datelor, la rubricile rîndurilor sau coloanelor corespunzătoare ale formularelor se înscrie cratima (-).
14. Nu se permit corectări. În cazul completării eronate, corectările urmează a fi autentificate de persoanele care au semnat raportul şi indicată data corectării.
15. Rapoartele se şnuruiesc şi se numerotează, iar pe foaia de titlu se fac menţiuni privind rapoartele prezentate şi numărul total de file incluse în ele.
16. Rapoartele se semnează de persoana cu funcţie de răspundere a societăţii de administrare/ companiei investiţionale responsabilă de întocmirea şi prezentarea rapoartelor, iar în lipsa acesteia de interimarul funcţiei de răspundere, precum şi de persoana responsabilă de întocmirea rapoartelor, şi se autentifică cu ştampila societăţii de administrare/companiei investiţionale.
[Pct.16 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
17. Persoanele cu funcţii de răspundere ale societăţii de administrare/ compania investiţională care se autoadministrează, care au semnat rapoartele, poartă răspundere pentru autenticitatea datelor incluse în ele în conformitate cu prevederile legislaţiei civile, contravenţionale şi penale.
[Pct.17 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
18. În cazul depistării de către societatea de administrare /compania investiţională care se autoadministrează şi/sau Comisia Naţională a anumitor erori în datele incluse în raport, societatea de administrare /compania investiţională care se autoadministrează urmează să prezinte raportul corectat, în termen de 1 (una) zi lucrătoare, prin intermediul unei scrisori oficiale, cu explicaţiile aferente.
[Pct.18 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
19. Rapoartele se prezintă la Comisia Naţională pe suport de hîrtie şi în format electronic: prin introducerea în Sistemul de Management Informaţional al Comisiei Naţionale sau prin intermediul poştei electronice, respectîndu-se forma de completare conform Regulamentului. Raportul în format electronic trebuie să fie identic cu cel pe suport de hîrtie.
Capitolul III
CONŢINUTUL ŞI STRUCTURA MATERIALULUI PUBLICITAR
20. Material publicitar referitor la OPC este orice informaţie sau document transmise prin orice mijloace de comunicare publice, care are ca scop atragerea de investitori avînd impact asupra deciziei investiţionale a acestora.
[Pct.20 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
21. Difuzarea oricărui material publicitar în legătură cu OPC se permite numai în condiţiile respectării prevederilor Legii nr.1227/1997 cu privire la publicitate şi ale prezentului Regulament.
[Pct.21 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
22. Materialele publicitare ale OPC vor fi avizate de către reprezentantul compartimentului de control intern al societăţii de administrare/companiei investiţionale care se autoadministrează, înainte de difuzarea publică a acestora. Copiile tuturor materialelor publicitare se păstrează la sediul societăţii de administrare/companiei investiţionale care se autoadministrează pentru o perioadă de doi ani de la apariţie/afişare. Societatea de administrare/ compania investiţională care se autoadministrează va pune la dispoziţia Comisiei Naţionale la cererea acesteia toate materialele publicitare.
[Pct.22 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
[Pct.22 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
23. Nu se admite difuzarea materialelor publicitare înainte de publicarea prospectului de emisiune al OPC înregistrat de Comisia Naţională.
[Pct.23 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
24. În cazul în care se constată că materialul publicitar difuzat sau publicat încalcă prevederile prezentului Regulament, precum şi ale altor acte normative, Comisia Naţională solicită societăţii de administrare/companiei investiţionale care se autoadministrează retragerea materialului publicitar şi încetarea difuzării acestuia şi conformarea prevederilor indicate la pct.21 din prezentul Regulament.
[Pct.24 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
25. Materialul publicitar respectă următoarele principii:
1) mesajul transmis prin intermediul materialului publicitar, precum şi informaţiile cuprinse în acesta, trebuie să fie corecte, clare, să nu inducă în eroare investitorii şi să corespundă cu informaţiile cuprinse în prospectul de emisiune al OPC;
2) orice material publicitar va conţine menţiunea privind existenţa prospectului de emisiune şi a prospectului simplificat/documentului privind informaţii-cheie destinată investitorilor şi necesitatea luării cunoştinţei cu acestea, înainte de a investi în OPC, indicîndu-se, totodată, locul şi modalitatea obţinerii acestor informaţii şi accesul investitorilor şi/sau potenţialilor investitori la ele;
3) se indică sursele de provenienţă a informaţiilor cuprinse de materialele publicitare (date statistice, rezultatele activităţii etc.);
4) dacă materialul publicitar include informaţii privind performanţele anterioare ale OPC, datele statistice publicate vor fi aferente unei perioade de cel puţin un an, la data publicării. Pentru OPC avizate de mai puţin de un an, datele statistice publicate referitoare la acestea vor fi aferente unei perioade de cel puţin un semestru/trimestru/lună, după caz;
5) în cazul cînd materialul publicitar va cuprinde informaţii privind performanţele anterioare, este obligatoriu de a se menţiona că performanţele anterioare ale fondului de investiţii/companiei investiţionale nu reprezintă o garanţie a realizărilor viitoare;
6) mărimea minimă a caracterelor, cu care vor fi tipărite informaţiile şi menţiunile obligatorii, este 12.
[Pct.25 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
26. Orice material publicitar elaborat şi distribuit pentru investitori va conţine cel puţin următoarele informaţii:
1) informaţii privind identitatea societăţii de administrare/companiei investiţionale care se autoadministrează:
a) denumirea şi forma juridică de organizare;
b) IDNO şi data înregistrării la organul înregistrării de stat;
c) sediul indicat în actele de constituire şi adresa poştală, dacă aceasta este diferită de sediu, precum şi sediile filialelor, dacă acestea există, telefon, fax, adresa de web şi e-mail;
d) denumirea OPC administrate de societatea de administrare;
e) numărul şi data licenţei de activitate pe piaţa de capital;
2) informaţii privind identitatea depozitarului (denumirea şi forma juridică de organizare, IDNO şi data înregistrării la organul înregistrării de stat, sediul indicat în actele de constituire şi adresa poştală, dacă aceasta este diferită de sediu, telefon, fax, adresa de web şi e-mail);
3) avertizarea „Citiţi prospectul de emisiune şi prospectul simplificat/documentul privind informaţii-cheie destinate investitorilor înainte de a investi în acest fond de investiţii/companie investiţională.”, indicîndu-se unde şi în ce limbă investitorii şi potenţialii investitori pot obţine aceste informaţii sau cum pot avea acces la ele.
[Pct.26 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
[Pct.26 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
27. În materialele publicitare sunt interzise:
1) estimări privitoare la realizările viitoare ale OPC;
2) comparaţii între realizări şi orice alte aspecte ale diferitelor OPC;
3) utilizarea declaraţiilor investitorilor anteriori, prezenţi sau potenţiali;
4) formulări ce pot genera interpretări discreţionare ca de exemplu: „cea mai mare”, „cel mai bun fond de investiţii/companie investiţională” etc.
[Pct.27 modificat prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.1 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare
Foaia de titlu a rapoartelor
1. Denumirea completă a societăţii de administrare/companiei investiţionale________________________. 2. Sediul_______________________________________________________________________________ 3. Denumirea completă a fondului de investiţii/companiei investiţionale (după caz) ______________________________________________________________________________________ 3. IDNO societăţii de administrare/companiei investiţionale (după caz) _____________________________. 4. Perioada raportată _____________________________________________________________________ 5. Numărul total de file ___________________________________________________ ________________.
Notificare: Prin prezenta certific că informaţia conţinută în rapoartele prezentate este deplină şi autentică. | |
Persoana cu funcţie de răspundere _________________ (Numele, prenumele) |
_________________ (semnătura) |
Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor _________________________________________ (Numele, prenumele)
Locul ştampilei (opţional)
Data întocmirii ____ ____________20__.
|
_________________ (semnătura) |
[Anexa nr.1 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.2 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare
RAPORT privind situaţia activelor şi datoriilor OPC | ||||||||
Fondul de investiţii/compania investiţională ______________________________________________________________________ (denumirea)
Societatea de administrare ________________________________________________ (denumirea)
la situaţia din _____ _____________ 20____
| ||||||||
Nr. d/o | Denumirea elementelor
| Începutul perioadei de raportare
| Sfârşitul perioadei de raportare | Diferenţa, lei | ||||
Suma, lei | % din activul total | % din activul net | Suma, lei | % din activul total | % din activul net | |||
I. | TOTAL ACTIVE | |||||||
1.1 | Valori mobiliare şi instrumente ale pieţei monetare admise spre tranzacţionare pe o piaţă reglementată naţională | |||||||
… | ||||||||
1.2 | Valori mobiliare şi instrumente ale pieţei monetare admise spre tranzacţionare pe o piaţă reglementată într-un stat membru al Uniunii Europene | |||||||
1.3 | Valori mobiliare şi instrumente ale pieţei monetare admise spre tranzacţionare pe o piaţă reglementată dintr-o ţară terţă | |||||||
… | ||||||||
1.4 | Valori mobiliare nou-emise | |||||||
… | ||||||||
1.5 | Titluri de participare ale OPCVM/OPCA | |||||||
… | ||||||||
1.6 | Depozite constituite la bănci | |||||||
… | ||||||||
1.7 | Valori mobiliare derivate tranzacţionate pe o piaţă reglementată naţională | |||||||
… | ||||||||
1.8 | Valori mobiliare derivate tranzacţionate pe o piaţă reglementată dintr-un stat membru al Uniunii Europene | |||||||
… | ||||||||
1.9 | Valori mobiliare derivate tranzacţionate pe o piaţă reglementată dintr-o ţară terţă | |||||||
… | ||||||||
1.10 | Valori mobiliare derivate negociate în afara pieţei reglementate | |||||||
… | ||||||||
1.11 | Instrumente ale pieţei monetare, altele decât cele tranzacţionate pe o piaţă reglementată, inclusiv: | |||||||
1.11.1 | Specificate la art.112 alin.(1) pct.7) lit.a) din Legea nr.171/2012 | |||||||
… | ||||||||
1.11.2 | Specificate la art.112 alin.(1) pct.7) lit.b) din Legea nr.171 /2012 | |||||||
…. | ||||||||
1.11.3 | Specificate la art.112 alin.(1) pct.7) lit.c) din Legea nr.171/2012 | |||||||
… | ||||||||
1.11.4 | Imobilizări necorporale | |||||||
1.11.5 | Imobilizări corporale | |||||||
1.11.5.1 | Investiţii imobiliare | |||||||
1.11.6 | Numerar în casierie şi la conturi curente etc. | |||||||
1.11.7 | Creanţe curente | |||||||
1.11.8 | Stocuri | |||||||
1.11.9 | Investiţii financiare | |||||||
1.11.9.1 | Cote de participaţie ale societăţilor cu răspundere limitată | |||||||
1.11.10 | Valori mobiliare neadmise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată/MTF | |||||||
II. | TOTAL DATORII | |||||||
2.1 | Datorii faţă de societatea de administrare | |||||||
2.2 | Datorii faţă de depozitar | |||||||
2.3 | Datorii faţă de entitatea de audit | |||||||
2.4 | Datorii din răscumpărări | |||||||
2.5 | Alte datorii (pe categorii) | |||||||
… | ||||||||
III. | VALOAREA ACTIVULUI NET (I-II) | |||||||
Persoana cu funcţie de răspundere |
_______________________ (Numele, prenumele) ________________ (semnătura) | |||||||
Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor
Locul ştampilei (opţional)
Data întocmirii ____ ____________20__.
| _______________________ (Numele, prenumele)
_________________ (semnătura) |
[Anexa nr.2 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.3 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare
RAPORT privind veniturile şi cheltuielile OPC şi ale societăţilor de administrare
Fondul de investiţii/compania investiţională _______________________________________________________________________ (denumirea)
Societatea de administrare ______________________________________________ (denumirea)
la situaţia din _____ ______________20_____
| ||||
Indicatori | OPC | Societatea de administrare | ||
Perioada de raportare | Cumulativ de la începutul anului | Perioada de raportare | Cumulativ de la începutul anului | |
I. Venituri din activitatea de investiţii, lei, inclusiv: | ||||
I.1 dividende calculate | ||||
I.2 dobânzi | ||||
I.3 alte venituri din investiţii | ||||
II. Venitul din realizarea activelor, lei, inclusiv: | ||||
II.1 valori mobiliare | ||||
II.2 obligaţiuni, valori mobiliare de stat | ||||
II.3 alte active | ||||
III. Costul activelor realizate, lei, inclusiv: | ||||
III.1 valori mobiliare | ||||
III.2 obligaţiuni, valori mobiliare de stat | ||||
III.3 alte active | ||||
IV. Rezultat din realizarea activelor, lei (II – III) | ||||
V. Total din activitatea de investiţii, lei (I + IV) | ||||
VI. Remunerarea calculată societăţii de administrare, lei | ||||
VII. Alte venituri din activitatea operaţională, lei | ||||
VIII. Total cheltuieli din activitatea operaţională ale societăţii de administrare, lei, inclusiv: | ||||
VIII.1 cheltuieli de distribuire | ||||
VIII.2 cheltuieli administrative | ||||
VIII.3 alte cheltuieli din activitatea operaţională | ||||
IX. Rezultat din activitatea financiară, lei | ||||
X. Rezultat excepţional, lei | ||||
XI. Profitul (pierderea) perioadei de gestiune, lei | ||||
XII. Cheltuieli privind impozitul pe venit, lei | ||||
XIII. Profit net (pierdere netă) al perioadei de gestiune, lei (XI-XII) | ||||
Persoana cu funcţie de răspundere |
__________________________ (Numele, prenumele) ________________ (semnătura) | |||
Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor
Locul ştampilei (opţional)
Data întocmirii ____ ____________20__.
| __________________________ (Numele, prenumele) ________________ (semnătura) |
[Anexa nr.3 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.4 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare
RAPORT privind structura investiţiilor OPC
Fondul de investiţii/compania investiţională _________________________________________________________________________ (denumirea) Societatea de administrare ____________________________________________________ (denumirea) la situaţia din _____ _______________20_______________________
I. Valori mobiliare admise spre tranzacţionare pe o piaţă reglementată naţională şi/sau dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau dintr-o ţară terţă
1.1 Acţiuni | ||||||||
Nr. d/o. | Denumirea emitentului | Codul ISIN | Data ultimei şedinţe de tranzacţionare | Numărul de acţiuni deţinute, unităţi | Valoarea nominală, lei | Valoarea de bilanţ, total, lei | Ponderea în capitalul social al emitentului, % | Ponderea în activul total al OPC, % |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
... | ||||||||
Total |
1.2 Obligaţiuni | |||||||||||||
Nr. d/o | Denu- mirea emi- tentului | Codul ISIN | Numărul de obliga- ţiuni deţi- nute, unităţi | Data achi- ziţiei | Data răscum- părării | Valoarea nominală, lei | Rata anuală a dobînzii, % | Mă- rimea cupo- nului, lei | Data sca- denţă cupon | Dobân- da cumu- lată, lei | Valoa- rea to- tală, lei | Pon- derea în total obli- gaţiuni emi- tent, % | Pon- derea în activul total al OPC, % |
1. | |||||||||||||
2. | |||||||||||||
… | |||||||||||||
Total |
II. Instrumente ale pieţei monetare admise spre tranzacţionare pe o piaţă reglementată naţională şi/sau pe o piaţă reglementată dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau dintr-o ţară terţă. | |||||||||||||
Nr. d/o | Denu- mirea emi- tentului | Codul ISIN | Tipul de instru- ment | Numărul de instru- mente deţinute, unităţi | Data achi- ziţiei | Data sca- dentă | Valoa- rea nomi- nală, lei | Rata dobânzii, % | Dobânda cumulată, lei | Valoa- rea totală, lei | Preţ de răscum- părare | Pon- derea în total instru- mente ale pieţei mone- tare ale emitent, % | Pon- derea în activul total al OPC, % |
1. | |||||||||||||
2. | |||||||||||||
… | |||||||||||||
Total |
III. Instrumente ale pieţei monetare, altele decât cele tranzacţionate pe o piaţă reglementată | |||||||||||||
Nr. d/o | Denu- mirea emi- tentului | Codul ISIN | Tipul de in- stru- ment | Numă- rul de instru- mente deţi- nute, unităţi | Data achi- ziţiei | Data sca- dentă | Valoa- rea nomi- nală, lei | Rata dobânzii, % | Dobânda cumulată, lei | Valoarea totală, lei | Preţ de răscum- părare | Pon- derea în total instru- mente ale pieţei mone- tare ale emi- tentului, % | Pon- derea în activul total al OPC, % |
1. | |||||||||||||
2. | |||||||||||||
… | |||||||||||||
Total |
IV. Valori mobiliare nou-emise
4.1 Acţiuni nou-emise | |||||||
Nr. d/o | Denumirea emitentului | Codul ISIN | Numărul de acţiuni deţinute, unităţi | Valoarea nominală, lei | Valoarea totală, lei | Ponderea în capitalul social al emitentului, % | Ponderea în activul total al OPC, % |
1. | |||||||
2. | |||||||
… | |||||||
Total |
4.2 Obligaţiuni nou-emise | |||||||||||||
Nr. d/o | Denu- mirea emi- tentului | Codul ISIN | Numă- rul de obliga- ţiuni deţi- nute, unităţi | Data achi- ziţiei | Data răscum- părării | Valoa- rea nomi- nală, lei | Rata anuală a dobânzii, % | Mări- mea cupo- nului, lei | Data sca- denţă cupon | Dobân- da cumu- lată, lei | Valoa- rea to- tală, lei | Pon- derea în total obliga- ţiuni ale unui emi- tent, % | Pon- derea în activul total al OPC, % |
1. | |||||||||||||
2. | |||||||||||||
… | |||||||||||||
Total |
V. Depozite bancare | ||||||||
Nr. d/o | Denumirea băncii | Numărul şi data contractului de depozit | Data scadenţei | Suma plasată iniţial, lei | Dobânda zilnică, lei | Dobânda cumulată, lei | Valoarea totală, lei | Ponderea în activul total al OPC, % |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
… | ||||||||
Total |
VI. Valori mobiliare derivate | ||||||||
Nr. d/o | Tipul şi numărul contractului | Cantitatea, unităţi | Data achiziţiei | Data scadenţei | Preţul vânzare/ cumpărare, lei | Profitul/ pierdere, lei | Valoarea totală, lei | Ponderea în activul total al OPC, % |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
… | ||||||||
Total |
VII. Valori mobiliare neadmise la tranzacţionare pe o piaţa reglementată:
7.1 Acţiuni | ||||||||
Nr. d/o | Denumirea emitentului | Codul ISIN | Data ultimei şedinţe de tranzacţionare | Numărul de acţiuni deţinute, unităţi | Valoarea nominală, lei | Valoarea de bilanţ, total, lei | Ponderea în capitalul social al emitentului, % | Ponderea în activul total al OPCA, % |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
... | ||||||||
Total |
7.2 Obligaţiuni corporative | |||||||||||||
Nr. d/o | Denu mirea emi- ten- tului | Codul ISIN | Numă- rul de obliga- ţiuni deţi- nute, unităţi | Data achi- ziţiei | Data răscum- părării | Valoa- rea nomi- nală, lei | Rata anua- lă a dobân- zii, % | Mări- mea cupo- nului, lei | Data sca- denţă cupon | Dobân- da cumu- lată, lei | Valoa- rea totală, lei | Ponderea în total obligaţiuni ale unui emitent, % | Ponderea în activul total al OPC, % |
1. | |||||||||||||
2. | |||||||||||||
… | |||||||||||||
Total |
7.3 Obligaţiuni emise de autorităţile administraţiei publice locale | |||||||||||||
Nr. d/o | Denu- mirea emiten- tului | Codul ISIN | Numă- rul de obliga- ţiuni deţi- nute, unităţi | Data achi- ziţiei | Data răscum- părării | Valoa- rea nomi- nală, lei | Rata anuală a dobânzii, % | Mări- mea cupo- nului, lei | Data sca- denţă cupon | Dobân- da cumu- lată, lei | Valoa- rea totală, lei | Ponderea în total obligaţiuni ale unui emitent, % | Ponderea în activul total al OPC, % |
1. | |||||||||||||
2. | |||||||||||||
… | |||||||||||||
Total |
7.4 Valori mobiliare de stat | ||||||||||||
Nr. d/o | Denu- mirea emiten- tului | Codul ISIN | Data încheierii tranzacţiei | Data răscum- părării | Valoa- rea nomi- nală, lei | Rata anuală a dobânzii, % | Data scan- denţă cupon | Dobânda cumu- lată, lei | Valoa- rea totală, lei | Pon- derea în total VMS ale unui emitent, % | Pon- derea în activul total al OPC, % | Banca inter- mediară |
VIII. Părţi ale societăţilor cu răspundere limitată | ||||||
Nr. d/o | Denumirea SRL | IDNO | Cota-parte deţinută % | Data achiziţiei | Valoarea achiziţiei, lei | Ponderea în activul total al OPCA, % |
1. | ||||||
2. | ||||||
… | ||||||
Total |
IX. Investiţii imobiliare | |||||
Nr. d/o | Tipul bunului | Nr.cadastral | Cota-parte deţinută % | Valoarea achiziţiei, lei | Ponderea în activul total al OPCA, % |
1. | |||||
2. | |||||
… | |||||
Total |
X. Titluri de participare ale OPC | |||||||||
Nr. d/o | Denumirea OPC | Codul ISIN | Data efectuării investiţiei | Numărul de acţiuni/unităţi de fond deţinute, unităţi | Valoarea activului net unitar, lei | Valoarea totală, lei | Valoarea actualizată a activului net unitar, lei | Ponderea în total titluri de participare ale OPC, % | Ponderea în activul total al OPC, % |
… | |||||||||
Total | |||||||||
Persoana cu funcţie de răspundere | _____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura) | ||||||||
Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor
Locul ştampilei (opţional)
Data întocmirii raportului ____ ____________20__.
|
_____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura) |
[Anexa nr.4 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.5 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare
RAPORT privind mărimea fondului de garantare a plasamentelor OPCVM
Fondul de investiţii/compania investiţională _________________________________________________________________________ (denumirea)
Societatea de administrare fiduciară a investiţiilor _________________________________________________________________________ (denumirea)
la situaţia din _____ _______________20_______________________
| ||||
Nr. d/o | Denumirea indicatorului | La începutul perioadei de raportare | La finele perioadei de raportare | Variaţia (+, -) |
1. | Valoarea totală a activelor, lei | |||
2. | Valoarea Fondului de garantare a plasamentelor, total, lei | |||
Inclusiv plasat, lei | ||||
2.1 | Conturi curente, lei | |||
2.2 | Numerar, lei | |||
Persoana cu funcţie de răspundere |
_____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura) | |||
Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor
Locul ştampilei (opţional)
Data întocmirii raportului ____ ____________20__.
|
_____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura) |
[Anexa nr.5 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.6 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare
RAPORT privind contractele încheiate de societatea de administrare cu OPC administrate
Societatea de administrare ______________________________________ la situaţia din ________ _______________20_______________________
I. Companii investiţionale | ||||||
Nr. d/o | Denumirea completă a companiei investiţionale | Numărul contractului de administrare, unităţi | Data încheierii contractului de administrare | Valoarea activelor administrate, lei | ||
La începutul perioadei de raportare | La sfârşitul perioadei de raportare | Variaţia (+,-) | ||||
1. | ||||||
2. | ||||||
… | ||||||
Total |
II. Fonduri de investiţii | |||||
Nr. d/o | Denumirea completă a fondului de investiţii | Numărul conturilor administrate, unităţi | Valoarea activelor administrate, lei | ||
La începutul perioadei de raportare | La sfârşitul perioadei de raportare | Variaţia (+,-) | |||
1. | |||||
2. | |||||
… | |||||
Total | |||||
Persoana cu funcţie de răspundere
|
_____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura) | ||||
Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor
Locul ştampilei (opţional)
Data întocmirii raportului ____ ____________20__.
|
_____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura) |
[Anexa nr.6 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.7 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare RAPORTUL privind taxele şi comisioanele încasate de societatea de administrare
Societatea de administrare ______________________________________ la situaţia din ________ _______________20_______________________
| ||
Nr. d/o | Denumirea indicatorilor | Suma, lei |
1. | Soldul datoriei faţă de societatea de administrare la începutul perioadei de raportare | |
2. | Remunerarea calculată în perioada de raportare | |
3. | Remunerarea încasată în perioada de raportare | |
4. | Soldul datoriei faţă de societatea de administrare la sfârşitul perioadei de raportare | |
Persoana cu funcţie de răspundere |
_____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura) | |
Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor
Locul ştampilei (opţional)
Data întocmirii raportului ____ ____________20__.
|
_____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura) |
[Anexa nr.7 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.8 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare
RAPORTUL privind valoarea activului net şi a activului net unitar al OPCVM
Fondul de investiţii/compania investiţională __________________________________ (denumirea)
Societatea de administrare ________________________________________ (denumirea)
la situaţia din ______ _________________20_____
| |||||||||
Nr. d/o | Denumirea indicatorului | La începutul perioadei de raportare | Luni __/__/__ | Marţi __/__/__ | Miercuri __/__/__ | Joi __/__/__ | Vineri __/__/_ | Variaţia săptămânală (+; -) | |
lei | % | ||||||||
1. | Valoarea activului net, lei | ||||||||
2. | Numărul de unităţi de fond/acţiuni în circulaţie, unităţi, din care deţinute de: | ||||||||
– persoane fizice | |||||||||
– persoane juridice | |||||||||
3. | Valoarea activului net unitar, lei | ||||||||
4. | Numărul de investitori, din care: | ||||||||
– persoane fizice | |||||||||
– persoane juridice | |||||||||
Persoana cu funcţie de răspundere
|
_____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura) | ||||||||
Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor
Locul ştampilei (opţional)
Data întocmirii raportului _____ ____________20____.
|
_____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura)
|
[Anexa nr.8 în redacţia Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.9 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare
RAPORTUL privind valoarea activului net şi a activului net unitar al OPCA
Fondul de investiţii/compania investiţională _____________________________________________ (denumirea)
Societatea de administrare ________________________________________ (denumirea)
la situaţia din ______ _________________20_____
| |||||
Nr. d/o | Denumirea indicatorului | Valoarea activului net la data precedentă de raportare | Valoarea activului net la data curentă de raportare | Variaţia (+; -) | |
lei | % | ||||
1. | Valoarea activului net, lei | ||||
2. | Numărul de unităţi de fond/acţiuni în circulaţie, unităţi din care deţinute de: | ||||
- persoane fizice | |||||
- persoane juridice | |||||
3. | Valoarea activului net unitar, lei | ||||
4. | Numărul de investitori, din care: | ||||
- persoane fizice | |||||
- persoane juridice | |||||
Persoana cu funcţie de răspundere |
_____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura) | ||||
Persoana responsabilă pentru întocmirea rapoartelor
Locul ştampilei (opţional)
Data întocmirii raportului ____ ____________20____.
|
_____________________________ (Numele, prenumele) _________________ (semnătura) |
[Anexa nr.9 introdusă prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.10 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare a investiţiilor
RAPORT privind profilul actual de risc al OPC şi sistemele de administrare a riscurilor utilizate de societatea de administrare | |||||
Categoria şi subcategoria de risc* | Descrierea riscului | Riscul asumat potrivit politicilor interne (foarte înalt, înalt mediu, scăzut) | Evaluarea riscurilor inerente (limitele de risc: foarte înalt, înalt, mediu, scăzut) | Administrarea riscului şi sistemele de control intern aplicate (descrierea politicilor şi procedurilor aplicate în vederea diminuării riscurilor inerente) | Evaluarea riscurilor reziduale (limitele de risc: foarte înalt, înalt, mediu, scăzut) |
*) risc de piaţă, lichiditate, de contraparte, riscuri operaţionale**), de emitent şi alte riscuri. **) riscurile operaţionale vor fi evaluate pe următoarele subcategorii (1) litigii comerciale (litigii privind activitatea de consiliere, practici/produse comerciale inadecvate, insuficienţa serviciilor către clienţi); (2) litigii cu autorităţile (încălcarea legislaţiei sectoriale, precum şi a legislaţiei muncii, contabile, fiscale etc.); (3) erori de „pricing” sau evaluare a riscurilor (deficienţe de gestionare şi monitorizare a limitelor, date de piaţă şi informaţii publice false sau insuficiente, model greşit de calcul al preţului de piaţă sau date de piaţă insuficiente); (4) erori de execuţie (erori în transmiterea, aplicarea sau înţelegerea unei instrucţiuni, fragilitatea mediului de control, structura organizatorică inadecvată, deficienţe în păstrarea documentelor, greşeli de reconciliere, acces nesancţionat la datele confidenţiale şi datele personale etc.); (5) fraude şi alte activităţi criminale (pirateria informatică şi alte agresiuni cu rea intenţie asupra sistemelor informatice de către terţi, furturi sau fraudarea tranzacţiilor de către personal sau cu complicitatea acestuia, alte forme de acte criminale împotriva activelor); (6) pierderi din mijloacele de exploatare (lipsă de personal, pierdere de date, pierderi de mijloace de exploatare); (7) întreruperea activităţii şi funcţionarea defectuoasă a sistemelor. |
[Anexa nr.10 introdusă prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.11 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare a investiţiilor
RAPORT privind rezultatele simulărilor de criză (riscurile asociate fiecărei poziţii de investiţii a OPC şi efectul lor global asupra portofoliului OPC poate fi identificat, măsurat, administrat şi monitorizat în mod corect şi permanent, inclusiv prin utilizarea procedurilor adecvate de simulare de criză)*) (text liber)
|
|
Valorile monetare trebuie exprimate în lei (MDL).
* (în condiţii de lichiditate normală şi excepţională)
|
[Anexa nr.11 introdusă prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.12 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare a investiţiilor
RAPORT privind cuantumul total al remuneraţiilor pentru perioada de gestiune plătite de societatea de administrare personalului său şi numărul beneficiarilor
| |||
Nr. d/o | Tipul remuneraţiei | Total beneficiari (unităţii) | Suma remuneraţiei, lei |
1. | Tipul remuneraţiei (fixă) | ||
2. | Tipul remuneraţiei (variabilă) |
[Anexa nr.12 introdusă prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.13 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare a investiţiilor
RAPORT privind cuantumul agregat al remuneraţiei, defalcat pentru persoanele care administrează activitatea societăţii de administrare şi pentru persoanele care deţin funcţii-cheie
| ||||||
Persoanele care administrează activitatea societăţii de administrare | ||||||
Nr. d/o | Nume, prenume | Funcţia | Remuneraţii fixe (lei) | Remuneraţii variabile (lei) | Alte remuneraţii | Cuantumul total de remunerare, lei |
Total | ||||||
Persoanele care deţin funcţii-cheie | ||||||
Nr. d/o | Nume, prenume | Funcţia | Remuneraţii fixe (lei) | Remuneraţii variabile (lei) | Alte remuneraţii | Cuantumul total de remunerare, lei |
Total | ||||||
[Anexa nr.13 introdusă prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
Anexa nr.14 la Regulamentul privind transparenţa şi publicitatea activităţii organismelor de plasament colectiv şi a societăţilor de administrare a investiţiilor
RAPORT privind expunerea globală a instrumentelor financiare derivate
| |||
Nr. d/o | Angajamentele (tipul instrumentelor financiare derivate) | Valoarea absolută, lei | Valoarea relativă faţă de activul net al OPC, % |
1. | |||
..... | |||
Expunerea totală | X |
[Anexa nr.14 introdusă prin Hot. CNPF nr.23/10 din 10.05.2023, în vigoare 09.07.2023]
