O R D I N
cu privire la modul de primire, înregistrare şi coordonare
la Ministerul Finanţelor a planurilor de finanţare
nr. 146 din 08.11.2010
Monitorul Oficial nr.241-246/945 din 10.12.2010
* * *
Abrogat: 01.01.2015
Ordinul Ministerului Finanţelor nr.185 din 23.12.2014
În scopul reglementării procesului de circulaţie în Ministerul Finanţelor a planurilor de finanţare,
ORDON:
1. Se aprobă modul de primire, înregistrare şi coordonare la Ministerul Finanţelor a planurilor de finanţare (conform anexei).
2. Se abrogă Ordinul ministrului finanţelor nr.23 din 28.02.2007 “Privind aprobarea modului de primire, înregistrare şi coordonare la Ministerul Finanţelor a planurilor de finanţare”.
3. Prezentul ordin intră în vigoare începînd cu 1 ianuarie 2011.
MINISTRUL FINANŢELOR | Veaceslav NEGRUŢA |
Chişinău, 8 noiembrie 2010. | |
Nr.146. |
Anexă
la Ordinul ministrului finanţelor
nr.146 din 8 noiembrie 2010
MODUL
de primire, înregistrare şi coordonare la Ministerul Finanţelor
a planurilor de finanţare
1. Planurile de finanţare se întocmesc şi se aprobă în conformitate cu prevederile Regulamentului privind repartizarea pe luni a veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare ale bugetului de stat, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr.154 din 1 decembrie 2010 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.241-246, art.946).
[Pct.1 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.162 din 14.12.2010, în vigoare 24.12.2010]
2. Planurile de finanţare se întocmesc separat pentru:
2.1. aprobare iniţială;
2.2. modificări la aprobarea iniţială, ce afectează legea bugetară anuală;
2.3. modificări la aprobarea iniţială, ce nu afectează legea bugetară anuală.
3. În baza Regulamentului privind statutul, drepturile şi obligaţiunile executorilor de buget, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr.2 din 3 ianuarie 2007 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.21-24, art.97) se stabileşte următorul mod de primire, înregistrare şi coordonare a planurilor de finanţare la Ministerul Finanţelor:
Planurile de finanţare care conţin “aprobare iniţială”
4. Planurile de finanţare (planuri generale de finanţare – un exemplar şi planuri secundare de finanţare – două exemplare) se transmit de către executorii primari de buget prin scrisoare la adresa Ministerului Finanţelor, acestea fiind remise de către unitatea responsabilă de primirea corespondenţei a Ministerului Finanţelor direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv şi/sau după caz în direcţia care patronează investiţiile capitale.
5. Direcţia finanţelor de ramură/direcţia care patronează investiţiile capitale examinează planurile şi, în cazul lipsei de obiecţii, completează codul direcţiei, data, aplică semnătura şi le transmit la Î.S. “Fintehinform”.
6. La Î.S. “Fintehinform” planurile de finanţare se înregistrează (numărul de înregistrare şi data) şi se introduc în sistemul informaţional, datele din documentele prezentate fiind supuse controlului matematic şi altor controale, conform algoritmilor stabiliţi, şi se semnează de către persoana responsabilă.
7. Planurile de finanţare introduse în sistemul informaţional se transmit (sub semnătură) de către Î.S.”Fintehinform” executorilor primari de buget.
Planurile de finanţare care conţin “ modificări la aprobarea iniţială,
ce afectează legea bugetară anuală”
8. Planurile de finanţare indicate, precum şi acelea care vizează alocarea mijloacelor din fondul de rezervă al Guvernului, se primesc, înregistrează şi coordonează în modul descris la punctele 4-7.
9. Planurile de finanţare care vizează majorarea veniturilor/cheltuielilor fără includere în plan (cifrul “1”) sînt prezentate în ordinea indicată la punctele 4-7, fiind coordonate cu Direcţia generală sinteză bugetară.
10. În cazul în care planurile generale de finanţare conţin modificări între luni, acestea se coordonează preventiv cu Trezoreria de Stat.
Planurile de finanţare care conţin “modificări la aprobarea iniţială,
ce nu afectează legea bugetară anuală”
11. Planurile de finanţare (planuri generale de finanţare – un exemplar şi planuri secundare de finanţare – două exemplare) se transmit direct la Î.S. “Fintehinform” sau, după caz, dacă planurile generale de finanţare conţin modificări între luni – acestea preventiv se coordonează cu Trezoreria de Stat.
12. La Î.S. “Fintehinform” planurile de finanţare se înregistrează (numărul de înregistrare şi data) şi se introduc în sistemul informaţional, datele din planurile de finanţare prezentate fiind supuse controlului matematic şi altor controale, conform algoritmilor stabiliţi, şi se semnează de către persoana responsabilă.
13. Planurile de finanţare introduse în sistemul informaţional se transmit (sub semnătură) de către Î.S. “Fintehinform” executorilor primari de buget.
***
14. Termenul de circulaţie a planurilor de finanţare în cadrul Ministerului Finanţelor şi Î.S. “Fintehinform” nu va depăşi, din ziua primirii: 10 zile lucrătoare – pentru planurile de finanţare-aprobare iniţială, şi 3 zile lucrătoare – pentru planurile de finanţare – modificări.
15. În temeiul prevederilor punctului 4.2 din Regulamentul privind repartizarea pe luni a veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare ale bugetului de stat, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr.154 din 1 decembrie 2010, planurile de finanţare prezentate la Ministerul Finanţelor după data de 20 a lunii nu se examinează şi se restituie executorilor primari de buget.
[Pct.15 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.162 din 14.12.2010, în vigoare 24.12.2010]
