marți, 23 decembrie 2014
Ordin nr.185 din 23.12.2014 cu privire la aprobarea modului de primire, înregistrare şi coordonare la Ministerul Finanţelor a repartizărilor bugetelor pe anul 2015

O R D I N

cu privire la aprobarea modului de primire, înregistrare şi coordonare

la Ministerul Finanţelor a repartizărilor bugetelor pe anul 2015

 

nr. 185  din  23.12.2014

 

Monitorul Oficial nr.397-399/1977 din 31.12.2014

 

* * *

În scopul reglementării procesului de circulaţie în Ministerul Finanţelor a repartizărilor bugetelor autorităţii/instituţiei bugetare,

ORDON:

1. Se aprobă modul de primire, înregistrare şi coordonare la Ministerul Finanţelor a repartizărilor bugetelor pe anul 2015 (conform anexei).

2. Se abrogă Ordinul ministrului finanţelor nr.146 din 08.11.2010 “Сu privire la modul de primire, înregistrare şi coordonare la Ministerul Finanţelor a planurilor de finanţare”.

3. Prezentul ordin intră în vigoare începînd cu 1 ianuarie 2015.

MINISTRUL FINANŢELORAnatol ARAPU

 

Nr.185. Chişinău, 23 decembrie 2014.

 

 

Anexă

la Ordinul ministrului finanţelor

nr.185 din 23 decembrie 2014

 

MODUL

de primire, înregistrare şi coordonare la Ministerul Finanţelor

a repartizărilor bugetelor pe anul 2015

 

1. Repartizările bugetelor se întocmesc şi se aprobă în conformitate cu prevederile Regulamentului privind repartizarea bugetului de stat pe anul 2015, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr.169 din 9 decembrie 2014.

2. Repartizările bugetelor se întocmesc separat pentru:

2.1. aprobare iniţială;

2.2. modificări la aprobarea iniţială, ce afectează legea bugetară anuală;

2.3. modificări la aprobarea iniţială, ce nu afectează legea bugetară anuală.

3. În baza articolelor 21 şi 25 din Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr.181 din 25 iulie 2014 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, nr.223-230/519 din 08.08.2014), se stabileşte următorul mod de primire, înregistrare şi coordonare a repartizărilor bugetelor la Ministerul Finanţelor:

 

Repartizările bugetelor care conţin aprobare iniţială”

4. Repartizările bugetelor (sinteza repartizării bugetului autorităţii publice centrale – un exemplar şi repartizarea bugetului instituţiei bugetare – două exemplare) se transmit de către autorităţile bugetare prin scrisoare la adresa Ministerului Finanţelor, acestea fiind remise de către unitatea responsabilă de primirea corespondenţei a Ministerului Finanţelor direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv şi/sau după caz în direcţia care patronează investiţiile capitale.

5. Direcţia finanţelor de ramură/direcţia care patronează investiţiile capitale examinează repartizările bugetelor şi, în cazul lipsei de obiecţii, completează codul direcţiei, data, aplică semnătura şi le transmit la Î.S. “Fintehinform”.

6. La Î.S. “Fintehinform”, repartizările bugetelor se înregistrează (numărul de înregistrare şi data) şi se introduc în sistemul informaţional, datele din documentele prezentate fiind supuse controlului matematic şi altor controale, conform algoritmilor stabiliţi, şi se semnează de către persoana responsabilă.

7. Repartizările bugetelor, introduse în sistemul informaţional, se transmit (sub semnătură) de către Î.S. “Fintehinform” autorităţilor bugetare.

 

Repartizările bugetelor care conţin modificări la aprobarea iniţială,

ce afectează legea bugetară anuală”

8. Repartizările bugetelor indicate, precum şi acelea care vizează alocarea mijloacelor din fondul de rezervă al Guvernului, se primesc, se înregistrează şi se coordonează în modul descris la punctele 4-7.

9. Repartizările bugetelor, care vizează majorarea veniturilor/cheltuielilor fără includere în plan (cifrul “1”), sînt prezentate în ordinea indicată la punctele 4-7, fiind coordonate cu Direcţia generală sinteză bugetară.

10. În cazul în care sinteza repartizării bugetului autorităţii publice centrale conţine modificări între luni, aceasta se coordonează preventiv cu Trezoreria de Stat.

 

Repartizările bugetelor care conţinmodificări la aprobarea iniţială,

ce nu afectează legea bugetară anuală”

11. Repartizările bugetelor (sinteza repartizării bugetului autorităţii publice centrale – un exemplar şi repartizarea bugetului instituţiei bugetare – două exemplare) se transmit direct la Î.S. “Fintehinform” sau, după caz, dacă sinteza repartizării bugetului autorităţii publice centrale conţine modificări între luni aceasta preventiv se coordonează cu Trezoreria de Stat.

12. La Î.S. “Fintehinform”, repartizările bugetelor se înregistrează (numărul de înregistrare şi data) şi se introduc în sistemul informaţional, datele din repartizările bugetelor prezentate fiind supuse controlului matematic şi altor controale, conform algoritmilor stabiliţi, şi se semnează de către persoana responsabilă.

13. Repartizările bugetelor, introduse în sistemul informaţional, se transmit (sub semnătură) de către Î.S. “Fintehinform” autorităţilor bugetare.

 

***

14. Termenul de circulaţie a repartizărilor bugetelor, în cadrul Ministerului Finanţelor şi Î.S. “Fintehinform”, nu va depăşi, din ziua primirii: 10 zile lucrătoare – pentru repartizările bugetelor – aprobare iniţială, şi 3 zile lucrătoare – pentru repartizările bugetelor – modificări.

15. În temeiul prevederilor punctului 4.2 din Regulamentul privind repartizarea bugetului de stat pe anul 2015, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr.169 din 9 decembrie 2014, repartizările bugetelor prezentate la Ministerul Finanţelor după data de 20 a lunii nu se examinează şi se restituie autorităţilor bugetare.