miercuri, 28 februarie 2007
Ordin nr.23 din 28.02.2007 privind aprobarea modului de primire, înregistrare şi coordonare la Ministerul Finanţelor a planurilor de finanţare

O R D I N

privind aprobarea modului de primire, înregistrare şi coordonare

la  Ministerul Finanţelor a  planurilor  de finanţare

 

nr. 23  din  28.02.2007

 

Monitorul Oficial nr.32-35/138 din 09.03.2007

 

* * *

Abrogat: 01.01.2011

Ordinul Ministerului Finanţelor nr.146 din 08.11.2010

 

În scopul reglementării procesului de circulaţie a planurilor de finanţare,

ORDON:

1. Se aprobă modul de primire, înregistrare şi coordonare la ministerul finanţelor a planurilor de finanţare (conform anexei).

2. Se abrogă Ordinul ministrului finanţelor nr.122 din 31 decembrie 2002 “Privind aprobarea Modului de primire, înregistrare şi aprobare la Ministerul Finanţelor a planurilor generale de finanţare, planurilor de finanţare şi informaţiilor de modificare a lor, a devizelor de venituri şi cheltuieli pe mijloace extrabugetare şi informaţiilor de modificare a lor”.

3. Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării.

 

Ministrul FinanţelorMihail Pop

Chişinău, 28 februarie 2007.
Nr.23.

 

 Anexă

la ordinul ministrului finanţelor

nr.23 din 28 februarie 2007

 

MODUL

de primire, înregistrare şi coordonare

la Ministerul Finanţelor a planurilor de finanţare

1. Planurile de finanţare se întocmesc şi se aprobă în conformitate cu prevederile Regulamentului “Privind repartizarea pe luni a veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare ale bugetului de stat”, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr.82 din 6 decembrie 2006 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.195-198, art.677).

2. Planurile de finanţare conţin:

2.1. aprobare iniţială;

2.2. modificări la aprobarea iniţială, care pot conţine:

2.2.1. modificarea sumei anuale aprobate de venituri /cheltuieli (inclusiv redistribuiri în cadrul grupului principal al funcţiei şi între componentele bugetului de stat);

2.2.2. modificarea soldurilor de mijloace speciale şi fonduri speciale, formate la început de an;

2.2.3. modificarea cheltuielilor de personal (retribuirea muncii, contribuţiile de asigurări sociale de stat obligatorii şi primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală achitate de patroni);

2.2.4. modificarea cheltuielilor pentru reparaţii capitale;

2.2.5. modificarea cheltuielilor pentru investiţii capitale la componentul de bază;

2.2.6. modificarea repartizării pe luni a veniturilor /cheltuielilor, care afectează repartizarea între trimestre;

2.2.7. alocarea mijloacelor din fondul de rezervă al Guvernului (sursa “1”);

2.2.8. majorarea veniturilor /cheltuielilor fără includere în plan (cifrul “1”);

2.2.9. modificări, altele decît cele menţionate în punctele 2.2.1. - 2.2.8. (redistribuirea cheltuielilor între instituţii în cadrul unui executor primar de buget; redistribuirea cheltuielilor în cadrul şi între articolele de cheltuieli, care nu afectează cheltuielile de personal şi cele pentru investiţii şi reparaţii capitale; redistribuirea veniturilor /cheltuielilor în cadrul unui trimestru).

3. În baza Regulamentului “Privind statutul, drepturile şi obligaţiunile executorilor de buget”, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr.2 din 3 ianuarie 2007 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.21-24, art.97) se stabileşte următorul mod de primire, înregistrare şi coordonare a planurilor de finanţare la Ministerul Finanţelor:

3.1. Planurile de finanţare, indicate la punctul 2.1 se transmit de către executorii primari de buget prin scrisoare în adresa Ministerului Finanţelor, acestea fiind remise de către Secţia primirea corespondenţei a Ministerului Finanţelor direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv.

3.1.1. Direcţia finanţelor de ramură examinează planurile şi în cazul lipsei de obiecţii, aplică semnătura, completează codul direcţiei şi data.

3.1.2. Planurile de finanţare semnate, se transmit de către direcţia finanţelor de ramură la Î.S. “Fintehinform”.

3.1.3. La Î.S. “Fintehinform” planurile de finanţare se înregistrează (numărul de înregistrare şi data) şi se introduc în sistemul informaţional, datele din documentele prezentate fiind supuse controlului matematic şi altor controale, conform algoritmilor stabiliţi, şi se semnează de către persoana responsabilă.

3.1.4. Documentele introduse în sistemul informaţional se transmit (sub semnătură) de către Î.S.”Fintehinform” direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv.

3.1.5. În direcţia finanţelor de ramură se păstrează cîte un exemplar al planurilor generale şi secundare de finanţare, iar celelalte se remit executorilor primari de buget.

3.2. Planurile de finanţare indicate la punctele 2.2.1, 2.2.2 şi 2.2.3. se transmit de către executorii primari de buget prin scrisoare în adresa Ministerului Finanţelor, acestea fiind remise de către Secţia primirea corespondenţei a Ministerului Finanţelor direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv.

3.2.1. Direcţia finanţelor de ramură examinează planurile în limita competenţelor stabilite şi în cazul lipsei de obiecţii, aplică semnătura, completează codul direcţiei şi data, şi le transmite la Î.S. “Fintehinform”.

3.2.2. În cazul, cînd în planul de finanţare se conţin modificări şi la investiţii şi reparaţii capitale, planurile de finanţare respective se transmit de către direcţia finanţelor de ramură pentru coordonare şi direcţiei care patronează investiţiile şi reparaţiile capitale.

3.2.3. Planurile de finanţare semnate şi coordonate, se transmit de către direcţia care patronează investiţiile şi reparaţiile capitale la Î.S. “Fintehinform”.

3.2.4. La Î.S. “Fintehinform” planurile de finanţare se înregistrează (numărul de înregistrare şi data) şi se introduc în sistemul informaţional, datele din documentele prezentate fiind supuse controlului matematic şi altor controale, conform algoritmilor stabiliţi, şi se semnează de către persoana responsabilă.

3.2.5. Documentele introduse în sistemul informaţional se transmit (sub semnătură) de către Î.S.”Fintehinform” direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv.

3.2.6. În direcţia finanţelor de ramură se păstrează cîte un exemplar al planurilor generale şi secundare de finanţare, iar celelalte se remit executorilor primari de buget.

3.3. Planurile de finanţare indicate la punctul 2.2.4. se transmit de către executorii primari de buget prin scrisoare în adresa Ministerului Finanţelor, acestea fiind remise de către Secţia primirea corespondenţei a Ministerului Finanţelor direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv.

3.3.1. Direcţia finanţelor de ramură examinează planurile în limita competenţelor stabilite şi în cazul lipsei de obiecţii, aplică semnătura, şi completează codul direcţiei şi data.

3.3.2. Planurile de finanţare semnate se prezintă pentru coordonare direcţiei, care patronează reparaţiile capitale.

3.3.3. Planurile de finanţare semnate şi coordonate, se transmit de către direcţia care patronează reparaţiile capitale la Î.S. “Fintehinform”.

3.3.4. La Î.S. “Fintehinform” planurile de finanţare se înregistrează (numărul de înregistrare şi data) şi se introduc în sistemul informaţional, datele din documentele prezentate fiind supuse controlului matematic şi altor controale, conform algoritmilor stabiliţi, şi se semnează de către persoana responsabilă.

3.3.5. Documentele introduse în sistemul informaţional se transmit (sub semnătură) de către Î.S.”Fintehinform” direcţiei finanţelor de ramură.

3.3.6. În direcţia finanţelor de ramură se păstrează cîte un exemplar al planurilor generale şi secundare de finanţare, iar celelalte se remit executorilor primari de buget.

3.4. Planurile de finanţare indicate la punctul 2.2.5. se transmit de către executorii primari de buget prin scrisoare în adresa Ministerului Finanţelor, acestea fiind remise de către Secţia primirea corespondenţei a Ministerului Finanţelor direcţiei, care patronează investiţiile capitale.

3.4.1. Direcţia care patronează investiţiile capitale examinează planurile în limita competenţelor stabilite şi în cazul lipsei de obiecţii, aplică semnătura, şi completează codul direcţiei şi data.

3.4.2. Planurile de finanţare semnate, se transmit de către direcţia, care patronează investiţiile capitale la Î.S. “Fintehinform”.

3.4.3. La Î.S. “Fintehinform” planurile de finanţare se înregistrează (numărul de înregistrare şi data) şi se introduc în sistemul informaţional, datele din documentele prezentate fiind supuse controlului matematic şi altor controale, conform algoritmilor stabiliţi, şi se semnează de către persoana responsabilă.

3.4.4. Documentele introduse în sistemul informaţional se transmit (sub semnătură) de către Î.S. ”Fintehinform” direcţiei, care patronează investiţiile capitale.

3.4.5. În direcţia, care patronează investiţiile capitale se păstrează cîte un exemplar al planurilor generale şi secundare de finanţare, iar celelalte se remit executorilor primari de buget.

3.5. Planurile de finanţare indicate la punctul 2.2.6. se transmit de către executorii primari de buget prin scrisoare în adresa Ministerului Finanţelor, acestea fiind remise de către Secţia primirea corespondenţei a Ministerului Finanţelor direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv.

3.5.1. Direcţia finanţelor de ramură, examinează planurile în limita competenţelor stabilite şi în cazul lipsei de obiecţii, aplică semnătura, şi completează codul direcţiei şi data.

3.5.2. Planurile de finanţare în cauză, se prezintă suplimentar pentru coordonare cu subdiviziunea Trezoreriei de Stat, responsabilă de managementul fluxurilor de mijloace bugetare.

3.5.3. Planurile de finanţare semnate şi coordonate, se transmit de către subdiviziunea Trezoreriei de Stat, responsabilă de managementul fluxurilor de mijloace bugetare la Î.S. “Fintehinform”.

3.5.4. La Î.S. “Fintehinform” planurile de finanţare se înregistrează (numărul de înregistrare şi data) şi se introduc în sistemul informaţional, datele din documentele prezentate fiind supuse controlului matematic şi altor controale, conform algoritmilor stabiliţi, şi se semnează de către persoana responsabilă.

3.5.5. Documentele introduse în sistemul informaţional se transmit (sub semnătură) de către Î.S. ”Fintehinform” direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv.

3.5.6. În direcţia finanţelor de ramură se păstrează cîte un exemplar al planurilor generale şi secundare de finanţare, iar celelalte se remit executorilor primari de buget.

3.6. Planurile de finanţare indicate la punctele 2.2.7. şi 2.2.8. se transmit de către executorii primari de buget prin scrisoare în adresa Ministerului Finanţelor, acestea fiind remise de către Secţia primirea corespondenţei a Ministerului Finanţelor direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv.

3.6.1. Direcţia finanţelor de ramură examinează planurile în limita competenţelor stabilite şi în cazul lipsei de obiecţii, aplică semnătura, şi completează codul direcţiei şi data.

3.6.2. Planurile de finanţare semnate se prezintă pentru coordonare Direcţiei generale sinteză bugetară.

3.6.3. Planurile de finanţare semnate şi coordonate, se transmit de către Direcţia generală sinteză bugetară la Î.S. “Fintehinform”.

3.6.4. La Î.S. “Fintehinform” planurile de finanţare se înregistrează (numărul de înregistrare şi data) şi se introduc în sistemul informaţional, datele din documentele prezentate fiind supuse controlului matematic şi altor controale, conform algoritmilor stabiliţi, şi se semnează de către persoana responsabilă.

3.6.5. Documentele introduse în sistemul informaţional se transmit (sub semnătură) de către Î.S. ”Fintehinform” direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv.

3.6.6. În direcţia finanţelor de ramură se păstrează cîte un exemplar al planurilor generale şi secundare de finanţare, iar celelalte se remit executorilor primari de buget.

3.7. Modificările operate în planurile de finanţare indicate la punctul 2.2.9. ţin de competenţele executorilor primari de buget şi nu necesită coordonare cu Ministerul Finanţelor, şi se transmit de către executorii primari de buget, prin scrisoare direct în adresa Î.S. “Fintehinform”.

3.7.1. La Î.S. “Fintehinform” planurile de finanţare se înregistrează (numărul de înregistrare şi data) şi se introduc în sistemul informaţional, datele din documentele prezentate fiind supuse controlului matematic şi altor controale, conform algoritmilor stabiliţi, şi se semnează de către persoana responsabilă.

3.7.2. Documentele introduse în sistemul informaţional se transmit (sub semnătură) de către Î.S. ”Fintehinform”:

3.7.2.1. cite un exemplar al planurilor generale şi secundare de finanţare, cu scrisoarea - direcţiei finanţelor de ramură, care patronează domeniul respectiv;

3.7.2.2. celelalte - executorilor primari de buget.

3.8. Modul de primire, înregistrare şi coordonare pentru modificările operate în planurile de finanţare pe componentul “Proiecte finanţate din surse externe” este similar modului expus în punctul 3.1.

3.9. Pentru planurile de finanţare, care conţin modificări nespecificate în punctul 2.2, modul de primire, înregistrare şi coordonare se stabileşte în particular.

4. Termenul de circulaţie a planurilor de finanţare în cadrul Ministerului Finanţelor şi Î.S. “Fintehinform” nu va depăşi, din ziua primirii: 10 zile lucrătoare - pentru planurile de finanţare - aprobare iniţială şi 5 zile lucrătoare - pentru planurile de finanţare - modificări.

5. În temeiul prevederilor punctului 4.2 din Regulamentul “Privind repartizarea pe luni a veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare ale bugetului de stat”, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr.82 din 6 decembrie 2006, planurile de finanţare prezentate la Ministerul Finanţelor după data de 20 a lunii, nu se examinează şi se restituie executorilor primari de buget.