sâmbătă, 30 octombrie 1976
268/20.09.76 Hotărîre cu privire la aprobarea Listei de documente, prin care urmărirea datoriei se face pe cale administrativă pe baza titlurilor executorii ale birourilor not...
         HOTĂRÎREA SOVIETULUI MINIŞTRILOR AL RSS MOLDOVENEŞTI
        cu privire la aprobarea Listei de documente, prin care
       urmărirea datoriei se face pe cale administrativă pe baza
        titlurilor executorii ale birourilor notariale de stat
                         din RSS Moldovenească

                         Nr.268  din  20.09.76

                         Veştile nr.10/49, 1976

                                * * *

    În conformitate  cu articolul  72 din  Legea RSS  Moldoveneşti din 5
iulie 1974 "Cu privire la  notariatul de stat", Sovietul Miniştrilor  al
RSS Moldoveneşti hotărăşte:

    1. A  aproba Lista  de documente,  prin care  urmărirea datoriei  se
face  pe  cale   administrativă  pe  baza   titlurilor  executorii   ale
birourilor notariale de stat din RSS Moldovenească.

    2. Punctul  17 din  Regulile de  folosire a  locuinţei, aprobate  de
Sovietul Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 14 iunie 1963, Nr. 250  "Cu
privire la sporirea răspunderii  pentru integritatea şi întreţinerea  în
bună stare  a fondului  locativ" (Culegere  de hotărîri  ale RSSM, 1963,
Nr. 6, art. 102), să fie expus în următoarea redacţie:
    "17. Chiriaşii  locuinţei, care  au reutilat  sau resistematizat  în
mod samovolnic locuinţe, locuri de folosinţă comună, au mutat  aparatele
de încălzite  şi cele  sanitaro-tehnice, sînt  obligaţi să restabilească
locuinţa  pe  contul  lor  în  starea  existentă anterior, iar în caz de
neîndeplinere a acestei cerinţe -  costul lucrărilor în sumă de  pînă la
10 ruble se încasează, în modul stabilit, pe baza titlurilor  executorii
ale birourilor  notariale de  stat din  RSS Moldovenească.  În cazurile,
cînd  costul  acestor  lucrări  depăşeşte  10  ruble,  încasarea sumelor
datorate de cei  vinovaţi se face  prin organele judecătoreşti  printr-o
acţiune de drept comun".

    3. A  abroga hotărîrile  Sovietului Miniştrilor  al RSS Moldoveneşti
conform listei alăturate.

    Preşedintele Sovietului Miniştrilor
       al RSS Moldoveneşti                         S. Grossu

    Locţiitorul Cîrmuitorului Treburilor
    Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti     V. Dobînda

    or. Chişinău, 20 septembrie 1976, Nr. 268

                             L I S T A
         de documente, prin care urmărirea datoriei se face pe
         cale administrativă pe baza titlurilor executorii ale
          birourilor notariale de stat din RSS Moldovenească

             I. Urmărirea datoriei pe baza convenţiilor
                   legalizate pe cale notarială

    1.  Convenţiile  legalizate  pe  cale  notarială, legate de primirea
unor sume de bani, de restituirea sau transmiterea unor bunuri.
    Pentru primirea  titlului   executoriu  se  prezintă exemplarul   în
original al convenţiei legalizate pe cale notarială.

   II. Urmărirea datoriei pe temeiurile, care decurg din raporturile
                        de decontare şi credit

    2. Documentele,  la care  debitorii şi  beneficiarii lor  au admis o
întîrziere  a  plăţilor  în  ce   priveşte  operaţiile  de  credit   ale
instituţiilor de credit.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) documentul în original, pe baza căruia se face urmărirea;
    b)  extrasul  din  contul  personal  al  debitorului,  certificat de
creditar, arătîndu-se suma datorată.

    3.  Documentele,  care  stabilesc  sumele datorate la împrumuturile,
acordate  de   asociaţiile,  întreprinderile   şi  organizaţiile,   care
funcţionează  pe   bază  de   hozrasciot,  muncitorilor,    inginerilor,
tehnicienilor  şi  slujbaşilor   acestor  asociaţii,  întreprinderi   şi
organizaţii   în   scopul   construirii   de   locuinţe  individuale  şi
reparaţiilor capitale ale caselor de locuit, precum şi procurării  celor
necesare gospodăriei.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) obligaţia în original a debitorului;
    b)  un  extras  din  contul  personal  al debitorului, certificat de
creditor, arătîndu-se suma datorată, a cărei plată a întîrziat.

    4.  Documentele,   care  stabilesc   sumele  datorate   de   membrii
cooperativelor  pentru  construirea  de   locuinţe  la  plăţile   pentru
achitarea împrumuturilor, acordate cooperativelor în scopul  construirii
de case de locuit.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) obligaţia în original a debitorului;
    b)  un  extras  din  contul  personal  al debitorului, certificat de
creditor, arătîndu-se  suma datorată,  a cărei  plată s-a  întîrziat, şi
termenele de achitare a lor.

    5.  Pretenţiile  asociaţiilor,  întreprinderilor,  organizaţiilor şi
instituţiilor  în  ce   priveşte  decontările  lor   cu    cumpărătorii,
efectuate prin  bancă, pentru  încasarea valorii  încărcăturii folosite,
dar neachitate,  predate în  custodie, şi  a amenzii  în proporţie de 8%
din valoarea încărcăturii se prezintă:
    a) o copie a ordinului de plată al furnizorului cu menţiunea  băncii
despre acceptarea  ordinului pentru  incasso, anexîndu-se  avizul băncii
sau cererea debitorului prin care se refuză acceptarea;
    b)  o  adeverinţă  a  întreprinderii  de  transport,  care  confirmă
predarea încărcăturii la dispoziţia cumpărătorului;
    c)  comunicarea  în  scris  (adeverinţa)  a   cumpărătorului de spre
folosirea  complectă  sau  parţială  (în  cazul  din  urmă,  arătîndu-se
valoarea sau cantitatea) a încărcăturii, primite în custodie.

    6.  Cecurile  prezentate  spre   plată,  a  căror  neachitare   este
certificată  de  notarul  de  stat,  de  debitor  sau  de  instituţia de
decontare prin menţiunile respective făcute pe cecuri.

    7.   Documentele,   care    stabilesc   sumele   datorate,    pentru
împrumuturile,  acordate  de  casele  de  ajutor  reciproc  de  pe lîngă
comitetele sindicatelor, de casele de ajutor reciproc ale  pensionarilor
de pe lîngă secţiile de asistenţă socială ale comitetelor executive  ale
Sovietelor  raionale,  orăşeneşti  de  deputaţi  ai oamenilor muncii, de
casele de ajutor reciproc  de pe lîngă unităţile  militare, instituţiile
şi  aşezămintele  Ministerului  apărării  al  Uniunii  RSS, de casele de
ajutor  reciproc  obştesc  din  colhozuri,  de Fondul literar al Uniunii
RSS,  Fondul  muzical  al  Uniunii  RSS,  Fondul de artă al Uniunii RSS,
Fondul arhitectural al  Uniunii arhitecţilor din  Uniunea RSS,   Uniunea
cineaştilor din Uniunea RSS şi  de casa de ajutor reciproc  a Societăţii
teatrale din Moldova.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) obligaţia în original a debitorului;
    b)  un  extras  din  contul  personal  al debitorului, certificat de
creditor,  sau  o  adeverinţă  a  contabilităţii,  în care se arată suma
datorată şi termenele de achitare a ei.

           III. Urmărirea sumelor datorate pentru mărfurile
                cumpărate în credit, pentru confecţionarea
                la comandă a îmbrăcămintei în condiţiile
                achitării materialelor atelierelor în rate

    8.  Ordinele-obligaţii,  date  de  cumpărători (muncitori, slujbaşi,
colhoznici,   aspiranţi,pensionari)   întreprinderilor   de   comerţ  la
cumpărarea mărfurilor în rate.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  în  vederea  urmăririi sumei
datorate şi daunelor de întîrziere a plăţilor ordinare de la  muncitori,
slujbaşi şi aspiranţi se prezintă:
    a) ordinul-obligaţie în original al debitorului;
    b)   adeverinţa   sau   comunicarea    în   scris   a    asociaţiei,
întreprinderii,  organizaţiei,  instituţiei  cu  privire  la concedierea
debitorului de la lucru;
    c)  un  extras  din  contul  personal  al  debitorului certificat de
creditor, arătîndu-se suma datorată şi termenele de achitare a ei.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  în  vederea urmăririi  sumei
datorate  şi  penalităţilor  de  întîrziere  a  plăţilor  ordinare de la
pensionari şi colhoznici se prezintă:
    a) ordinul-obligaţie în original al debitorului;
    b)  un  extras  din  contul  personal  al  debitorului certificat de
creditor, arătîndu-se suma datorată şi termenele de achitare a ei;

    9. Ordinele-obligaţii, date de  muncitori şi slujbaşi la  întocmirea
comenzilor  pentru   confecţionarea  la   comandă  a   îmbrăcămintei  în
condiţiile plăţii în rate a materialelor atelierilor.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  în vederea urmăririi sumelor
datorate de la muncitori şi slujbaşi se prezintă:
    a) ordinul-obligaţie în original al debitorului;
    b)   adeverinţa   sau   comunicarea    în   scris   a    asociaţiei,
întreprinderii,  organizaţiei,  instituţiei  cu  privire  la concedierea
debitorului de la lucru;
    c)  un  extras  din  contul  personal  al debitorului, certificat de
creditor, arătîndu-se suma datorată şi termenele de achitare a ei.

              IV. Urmărirea sumelor datorate, care decurg
                    din transportarea încărcăturilor

    10.  Avizele  direcţiilor  (secţiilor,  staţiilor)  căilor   ferate,
serviciilor  de  navigaţie  maritimă  şi  dluvială,  întreprinderilor de
transporturi aeriane,  asociaţiilor, întreprinderilor  şi organizaţiilor
de  transport  auto,  trimise  de  ele  clienţilor  despre  satisfacerea
pretenţiilor prezentate, care decurg din transportarea încărcăturilor.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: avizul în  original
al direcţiei  (secţiei, staţiei)  căii ferate,  serviciului de navigaţie
maritimă  sau   fluvială,  întreprinderii   de  transporturi    aeriane,
asociaţiei,  întreprinderii  şi  organizaţiei  de transport auto, trimis
clientului, arătîndu-se suma pretenţiei.

              V. Urmărirea amenzii pentru restituirea cu
                       întîrziere a sacilor

    11. Conturile neachitate, prezentate de furnizori cumpărătorilor  de
produse  cerealiere,  de   zahăr  şi  de  seminţe  de  culturi agricole,
reprezentînd amenzile pentru restituirea cu întîrziere a sacilor.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) contul personal al cumpărătorului,  care se ţine de furnizor,  în
ce priveşte suma datorată pentru saci;
    b) o  copie de  pe actul  de verificare  a decontărilor reciproce în
privinţa  sumelor  datorate   pentru  ambalage  sau   o  adeverinţă   de
neprezentare  a   reprezentantului  cumpărătorului   pentru   întocmirea
actului sus arătat;
    c)  o  copie  de  pe  avizul  trimis  cumpărătorului  cu  privire la
aplicarea amenzii pentru nerestituirea sacilor.

         VI. Urmărirea sumelor datorate pe baza contractelor
             de închiriere a locuinţelor şi a încăperilor
             nelocuibile, precum şi pentru servicii comunale

    12.  Documentele,   care  stabilesc   suma  datorată   de  locatarul
locuinţei în ce priveşte chiria  şi plata serviciilor comunale, dacă  nu
există un litigiu judiciar asupra mărimii plăţii.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  se  prezintă:  o copie de pe
cont,  certificată  de  creditor  şi  trimisă  locatarului, cu menţiunea
creditorului   despre   neachitarea   sumei   datorate   după  înmînarea
preavizului  în   scris  (arătîndu-se   data  înmînării)   şi     despre
ineczistenţa unui litigiu judiciar.

    13.  Documentele,  care  stabilesc  sumele datorate întreprinderilor
comunale şi  altor organizaţii  de către  proprietarii caselor,  care le
aparţin în  baza dreptului  de proprietate  personală, pentru  folosirea
apei din apeduct, sistemului de canalizare şi altor servicii comunale.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  se  prezintă  un  extras din
contul  personal  al  debitorului  certificat  de  creditor cu menţiunea
acestuia   despre    neachitarea   sumei    datorate   după    înmînarea
proprietarului  casei  a  unui   preaviz  în  scris,  arătîndu-se   data
înmînării.

    14.  Documentele,  care  stabilesc  sumele  datorate  pentru arendă,
cheltuielile comunale  şi de  exploatare a  încăperilor nelocuibile  din
casele,  aflate  în  administrarea  Sovietelor  locale  de  deputaţi  ai
oamenilor  muncii,  asociaţiilor,  întreăprinderilor,  organizaţiilor şi
instituţiilor.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a)  o  copie  de  pe  contractul  de arendă a încăperii nelocuibile,
certificată de creditor;
    b) o adeverinţă a creditorului de neachitare, a sumei datorate  după
preavizul în scris trimis arendaşului, arătîndu-se data înmînării.

    15.  Documentele,  care  stabiles  sumele  decorate pentru folosirea
locului  individual,  repartizat  pentru  garaj,  a locurilor de parcare
deschise  pentru  staţionarea  autoturizmelor,  motocicletelor  şi altor
mijloace de transport.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  se  prezintă  o adeverinţă a
creditorului, în care se arată suma datorată şi menţiunea de  neachitare
a datoriei după preavizul în scris, arătîndu-se data înmînării.

    16. Documentele, care  stabilesc reutilarea sau  resistematizarea în
mod  samovolnic  de  către  locatari  a  locuinţelor  şi  locurilor   de
folosinţă  comună,   mutarea  aparatelor   de  încălzire   şi  a   celor
sanitaro-tehnice  sau   cauzarea  de   către  locatarii   şi   arendaşii
încăperilor a unor  deteriorări locuinţelor şi  încăperilor nelocuibile,
ocupate  de  ei,  şi  utilajelor  lor,  deteriorări,  care  au necesitat
cheltuieli din partea sectorului de exploatare a locuinţelor  (trestului
de  producţie   şi  de   exploatare  a   locuinţelor,  combinatului   de
întreprinderi comunale) în sumă de pînă la 10 ruble pentru  restabilirea
încăperilor în starea de mai înainte sau repararea deteriorărilor.
    Pentru   primirea   titlului   executoriu   în   vederea   urmăririi
cheltuielilor de la  locatarul casei se  prezintă de către  conducătorul
sectorului de  exploatare a  locuinţelor (trestului  de producţie  şi de
exploatare  a  locuinţelor,  combinatului  de  întreprinderi   comunale)
împreună  cu  persoana,  responsabilă  pentru  locuinţă  sau cu persoana
împuternicită pentru casă, actul de reutilare sau de resistematizare  în
mod samovolnic a locuinţei şi a locului de folosinţă publică, de  mutare
a  aparatelor  de   încălzire  şi  a   celor  sanitaro-tehnice  sau   de
deteriorare a  locuinţei sau  utilajelor, arătîndu-se  în act  numele de
familie,  prenumele  şi  numele  după  tată  al locatarului, responsabil
pentru dauna căuzată, şi  suma cheltuielilor sectorului de  exploatare a
locuinţelor (trestului  de producţie   şi de  exploatare a  locuinţelor,
combinatului  de   întreprinderi  comunale),   făcute  în   legătură  cu
repararea  deteriorării  cauzate,  cu  menţiunea  de  neachitare a sumei
datorate.
    Pentru   primirea   titlului   executoriu   în   vederea   urmăririi
cheltuielilor  de   la  arendaşul   încăperii  se   prezintă  actul   de
deteriorare a  încăperii sau  a utilajului  ei, întocmite   conducătorul
sectorului de  exploatare a  locuinţelor (trestului  de producţie  şi de
exploatare  a  locuinţelor,  combinatului  de întreprinderi comunale) în
prezenţa  reprezentantului  arendaşului  şi  semnat  de acesta din urmă,
arătîndu-se  în  act  suma  cheltuielilor  sectorului  de  exploatare  a
locuinţelor  (trestului  de  producţie  şi  exploatare  a   locuinţelor,
combinatului  de   întreprinderi  comunale),   făcute  în   legătură  cu
repararea  deteriorării  cauzate,  cu  menţiunea  de  neachitare a sumei
datorate.

    17.  Documentele,  care  stabilesc  sumele  datorate  organelor   de
inventariere ale gospodăriei comunale  pentru lucrări de evaluare  şi de
inventariere.
    pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) o copie de pe contul neachitat, certificată de creditor;
    b) o copie de pe actul de calcul, cuprinzînd adresa obiectivului  în
care s-au efectuat lucrările de evaluare sau de inventariere,  denumirea
şi cantitatea lucrărilor, specificarea costului textelor de executare  a
lucrărilor şi suma totală a datoriei.

    18.  Documentele,   care  stabilesc   sumele  datorate   de  membrii
cooperativelor pentru construirea  locuinţelor la plăţile  întîrziate cu
mai  mult  de  două  luni  în  contul  achitării cheltuielilor destinate
întreţinerii şi exploatării casei.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  se  prezintă un extras de pe
contul  personal,  certificat  de  creditor,  cu  menţiunea creditorului
despre neachitarea datoriei  la plăţile pentru  acoperirea cheltuielilor
destinate întreţinerii şi  exploatării casei după  înmînarea preavizului
în scris debitorului, arătîndu-se data înmînării.

    19. Documentele, care  stabilesc sumele datorate  organelor comunale
în  vederea  compensării  cheltuielilor  în  legătură  cu demolarea unei
clădiri sau a unei părţi a ei, ridicate în mod samovolnic.
    pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) o copie de pe cont certificată de creditor;
    b)  o  copie  de  pe  hotărîrea   comitetului executiv al Sovietului
raional,  orăşenesc  de  deputaţi  ai  oamenilor  muncii  cu  privire la
demolarea  construcţiei  sau  a  unei  părţi  a  ei,  ridicate  în   mod
samovolnic din contul beneficiarului construcţiei;
    c) o copie  de pe calcul,  care cuprinde numărul  şi adresa clădirii
demolate,  denumirea  şi  cantitatea  lucrărilor,  arătarea   preţirulor
tarifare pentru lucrări şi a sumei totale a datoriei.

         VII. Urmărirea sumelor datorate pentru folosirea
           energiei electrice, a posturilor de radioabonaţi
                         şi telefonului

    20. Documentele,  care stabilesc  sumele datorate  "Ănergosbît"-ului
şi  altor  furnizori  de  energie  electrică  pentru  folosirea energiei
electrice.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  se  prezintă  un  extras din
contul personal, certificat de creditor cu menţiunea făcută de  creditor
despre  neachitarea  sumei  datorate  după  preavizul  în  scris  trimis
debitorului, arătîndu-se data înmînării.

    21. Documentele, care stabilesc  sumele datorate de cetăţeni  pentru
folosirea posturilor de radioabonaţi.
    pentru  primirea  titlului  executoriu  se  prezintă  o  copie de pe
avizul,  certificat  de  creditor  şi  trimis debitorului în ce priveşte
suma datorată şi termenele de  achitare a ei, cu menţiunea  creditorului
despre  neachitarea  sumei  datorate  după  preavizul  în  scris  trimis
debitorului, arătîndu-se data înmînării.

    22.   Documentele,   care   stabilesc   sumele   datorate  la  plata
abonamentului pentru folosirea telefonului.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  se  prezintă  o  copie de pe
avizul,  certificat  de  creditor  şi  trimis debitorului în ce priveşte
suma datorată şi termenele de  achitare a ei, cu menţiunea  creditorului
despre  neachitarea  sumei  datorate  după  preavizul  în  scris  trimis
debitorului, arătîndu-se data înmînării.

            VIII. Urmărirea sumelor datorate, care decurg
                din raporturile, legate de dreptul de autor

    23. Documentele, care stabilesc sumele datorate de organizaţiile  şi
întreprinderile de  spectacole ca  onorar de  autor pentru interpretarea
publică  de  opere  dramatice,  muzicale  şi muzicalo-dramatice, şi care
urmează a di  depus la Agenţia  unională pentru drepturile  de autor sau
secţiei ei.
    Pentru primirea titlului executoriu  se prezintă foia de  decontare,
în care se arată suma  datorată şi care este certificată  prin semnătura
conducătorului   şi   combinatului-şef   (contabilului   superior)    ai
organizaţiei, întreprinderii de spectacole şi cu sigiliul lor.

    24.  Documentele,  care  stabilesc  sumele  datorate  de  asociaţii,
instituţii,  întreprinderi,  organizaţii  ca  onorar  de  autor   pentru
reproducerea şi editarea de opere de artă plastică (pictură,  sculptură,
grafică), care urmează a fi depus la Agenţia unională pentru  drepturile
de autor sau secţia ei.
    Pentru primirea  titlului executoriu  se prezintă  foia de decontare
(borderou de dare de samă), în care se arată suma datorată şi care  este
certificată   prin   semnătura   conducătorului   şi    contabilului-şef
(contabilului superior)  ai asociaţiei,  întreprinderii, instituţiei  şi
cu sigiliul lor.

    25. Documentele, care stabilesc sumele datorate Fondului literar  al
Uniunii RSS:
    a)  de  către  edituri  şi   redacţii  de  reviste,  care   editează
literatură  artistică,  la   vărsămintele  de  10   procente  din   suma
onorarului de  autor, plătit  pentru opere  literare-artistice originale
şi  traduse,  inclusiv  lucrări  de   ştiinţă  a  literaturii  şi   cele
literaro-critice;
    b)  de  către  întreprinderi  de  spectacole la cotele defalcate din
sumele globale  încasate pentru  întreprinderea de  spectacole dramatice
şi organizarea de  sări literare în  proporţie de 2  procente din sumele
încasate şi instituţiilor  cultural-educative (cluburi. Case  de cultură
ş.a.) şi  organizaţii, care  organizează spectacole  şi seri  literare -
0,5 procente.
    Pentru primirea titlului executoriu  se prezintă foia de  decontare,
în care se arată suma  datorată şi care este certificată  prin semnătura
conducătorului   şi    contabilului-şef    (contabilului-superior)    ai
asociaţiei, întreprinderii, instituţiei şi cu sigiliul lor.

    26. Documentele, care stabilesc sumele datorate Fondului muzical  al
Uniunii RSS:
    a) de către edituri la  vărsămintele în proporţie de 5  procente din
suma onorarului de autor, plătit  pe baza  contractelor pentru  editarea
de opere muzicale şi de lucrări din domeniul studiului muzicii;
    b) de către întreprinderi de spectacole şi organizaţii de  concerte,
la  cotele  defalcate  din  sumele  globale,  încasate  de la spectacole
muzicale  (operă,  operetă,  balen  ş.a.m.d.)  şi concerte de estradă în
proporţie de 1,5 procente.
    Pentru primirea titlului executoriu, se prezintă foia de  decontare,
în care se arată suma  datorată şi care este certificată  prin semnătura
conducătorului   şi    contabilului-şef    (contabilului-superior)    ai
asociaţiei,  întreprinderii,  instituţiei,  organizaţiei  şi cu sigiliul
lor.

    27. Documentele, care stabilesc sumele datorate Fondului de artă  al
Uniunii  RSS  de  către  asociaţii,  instituţii,  organizaţii  la cotele
defalcate  în  proporţie  de  2  procente  din  suma  onorarului, plătit
oamenilor de artă de  toate specialităţile pentru executarea  lucrărilor
artistice, de orice fel.
    Pentru primirea titlului executoriu, ce prezintă foia de  decontare,
în care se arată suma  datorată şi care este certificată  prin semnătura
conducătorului şi contabilului superior) ai asociaţiei,  întreprinderii,
instituţiei, organizaţiei şi cu sigiliul lor.

    28.  Documentele,  care  stabilesc   sumele  datorate  Fondului   de
jurnalistică al  Uniunii RSS  la cotele  defalcate în  proporţie de  0,5
procente din onorarul de autor  plătit (cu excepţia onorarului din  care
se fac defalcări pentru Fondurile literar, muzical şi de arte):
    a) de către editurile  de căprţi, de cărţi  şi reviste, de gazete
şi reviste, de gazete;
    pentru  lucrările  şi  materialele  social-politice,   publicistice,
informative şi de popularizare a ştiinţei, editate sau comandate;
    pentru  lucrările  şi  materialele  publicistice,  de popularizare a
ştiinţei,  social-politice,  informative  şi  ilustrative,  folosite sau
comandate  de  redacţiile  revistelor  social-politice  şi  de  cele  de
popularizare a ştiinţei;
    pentru toate  lucrările şi  materialele, folosite  sau comandate  de
redacţiile  gazetelor  centrale,  inclusiv  cele  centrale  de ramură şi
centrale departamentale, republicane,  ţinutale şi regionale,  care apar
pe baza acestor edituri;
    b)   de   către   redacţiile   revistelor   social-politice   şi  de
popularizare  a  ştiinţei,  care  nu  se  editează pe bază de edituri, -
pentru  lucrările  şi  materialele   publicistice,  de  popularizare   a
ştiinţei,  social-politice,  informative  şi  ilustrative,  folosite sau
comandate;
    c) de către redacţiile gazetelor centrale, republicane,  orăşeneşti,
departamentale, de  ramură şi  unificate, care  nu se  editează pe  bază
edituri,  -  pentru  toate   lucrările  şi  materialele,  folosite   sau
comandate de redacţiile gazetelor;
    d)  de  către  Comitetul  de  Stat  pentru  eduturi,  poligrafie  şi
comerţul  cu  cărţi  al  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS Moldoveneşti -
pentru  toate  lucrările  şi  materialele,  folosite  sau  comandate  de
redacţiile gazetelor raionale;
    e) de către Comitetul  de Stat pentru televiziune  şi radiodifuziune
al  Sovietului  Miniştrilor  al  Uniunii  RSS,  de  către  organele  lui
republicane şi  locale -  pentru lucrările  şi materialele publicistice,
de   popularizare   a   ştiinţei,   social-politice,   informative    şi
ilustrative, folosite sau comandate de aceste organizaţii;
    j) de  către Agenţia  de presă  "Новости", de  Agenţia telegrafică a
Uniunii Sovietice  de pe  lîngă Sovietul  Mimiştrilor al  Uniunii RSS şi
organele (secţiile)  lor republicane  - pentru  lucrările şi materialele
publicistice, de popularizare  a ştiinţei, social-politice,  informative
şi ilustrative, folosite şi comandate de aceste organizaţii.
    Pentru primirea titlului executoriu  se prezintă foia de  decontare,
în care se arată suma  datorată şi care este certificată  prin semnătura
conducătorului   şi    contabilului-şef    (contabilului-superior)    ai
instituţiei, organizaţiei şi cu sigiliul lor.

    29.   Documentele,   care   stabilesc   sumele   datorate   Fondului
arhitectural  al  Uniunii  arhitecţiilor   din  Uniunea  RSS  de   către
organizaţiile de proiectare la calculele în proporţie de 7 procente  din
suma  salariilor   arhitecţiilor,  ocupaţi   cu  toate   categoriile  de
proiectare arhitecturală a construcţiilor.
    Pentru primirea titlului executoriu  se prezintă foia de  decontare,
în care se arată suma  datorată şi care este certificată  prin semnătura
conducătorului   şi    contabilului-şef    (contabilului-superior)    ai
organizaţiei de proiectare şi cu sigiliul lor.

            IX. Urmărirea sumelor datorate întreprinderii,
                instituţiei şi organizaţiei, neplătite de
                muncitori şi slujbaşi în cazul încetării
                raporturilor de muncă

    30.  Documentele,  care  stabilesc  suma  datorată  de  muncitor  în
legătură cu neprezentarea la  locul de muncă sau  cu refuzul de a  lucra
în  specialitatea,  stipulată  de  contractul  de  muncă  pentru avansul
primit  în  contul  salariului,  dar  pentru  care  nu  s-a  depus munca
cuvenită, pentru  ajutorul unic,  diurne şi  cheltuielile de  deplasare,
primite  la  încheerea  contractului  privitor  la  munca  în industrie,
construcţii şi în transporturi pe linia angajării organizate.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) contractul de muncă în original, încheiat cu muncitorul;
    b) chitanţa semnată de muncitor de primirea sumelor urmărite;
    c)    adeverinţa    administraţiei    asociaţiei,    întreprinderii,
organizaţiei,  instituţiei,  din  care  rezultă  că  muncitorul  nu  s-a
prezentat  la  locul  de   lucru  sau  că  a   refuzat  să  lucreze   în
specialitate, stipulată în contractul de muncă.

    31.   Documentele,   care   stabilesc   suma   datorată  asociaţiei,
întreprinderii,  organizaţiei,  instituţiei,  organizaţiei  cooperatiste
sau obşteşti de către  lucrător pentru lengeria de  pat ce i s-a  pus la
dispoziţie şi nerestituită de el la concidierea de la lucru.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) contractul de muncă în original, încheiat cu lucrătorul;
    b) chitanţa semnată de lucrător de primirea lengiriei de pat;
    c)    adeverinţa    administraţiei    asociaţiei,    întreprinderii,
organizaţiei,  instituţiei,  semnată  de  conducător  şi  contabilul-şef
(contabilul  superior),  cu  privire   la  valoarea  lengeriei  de   pat
nerestituite şi concidierea lucrătorului.

    32.  Documentele,  care  stabilesc  suma  datorată  pentru uniforma,
rămasă  la  lucrătorul  concidiat  al  asociaţiilor,  organizaţiilor  şi
instituţiilor, în care este întrodusă purtatea uniformei.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) obligaţia  în original  a debitorului  de a  plăti în rate costul
uniformei primite de el;
    b) adeverinţa de concidiere a lucrătorului;
    c)  un  extras  din  contul  personal  al  debitorului certificat de
creditor, prin care rezultă ce sumă a rămas dator.

    33. Documentele,  care stabilesc  sumele, datorate  de pe  urma unor
mici lipsuri  de bani,  de către  lucrători cu  răspundere materială  ai
asociaţiilor,  întreprinderilor,  organizaţiilor  şi  instituţiilor   de
stat, cooperatiste şi obşteşti,  în cazul concidierii acestor  lucrători
şi  semnării  de  către  aceştea  a  unor  obligaţii  de a achita sumele
datorate.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a)    adeverinţa    administraţiei    asociaţiei,    întreprinderii,
organizaţiei,  instituţiei  cu  privire   la  răspunderea  materială   a
lucrătorului sau contractul de răspundere materială;
    b) obligaţia în  scris a lucrătorului  cu răspundere materială  de a
achita suma datorată în legătură cu mici lipsuri de bani;
    c)     adeverinţa     administraţiei     asociaţiei,    instituţiei,
întreprinderii,   organizaţiei,    semnată   de    conducător   şi    de
contabilul-şef (contabilul  superior), din  care rezultă  suma datorată,
rămasă neachitată la concidierea lucrătorului.

      X. Urmărirea sumelor datorate de persoanele strămutate
          în caz de nesosire a lor la locul de strămutare

    34. Documentele,  care stabilesc  că persoanei,  care şi-a  exprimat
dorinţa să se strămute pe cale planificată, i s-a plătit un ajutor  unic
în  bani  şi  cheltuielile  de  deplasare  a  persoanei  strămutate şi a
familiei lui spre locul de destinaţie.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) actul, întocmit  şi semnat de  şeful eşalonului de  strămutaţi al
Comitetului de Stat pentru  folosirea resurselor de muncă  al Sovietului
Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti,  de  un  reprezentant al comitetului
executiv raional  sau al  secţiei regionale  (ţinutale) pentru folosirea
resurselor de muncă  de la locul  de strămutare, certificat  cu sigiliul
respectiv, din  care rezultă  nesosirea persoanelor  strămutate la locul
de strămutare;
    b) un  extras din  borderoul, certificat  de creditor,  pentru plata
ajutorului bănesc, unic  persoanei strămutate, care  n-a sosit la  locul
de strămutare;
    c) adeverinţa  Comitetului de  Stat pentru  folosirea resurselor  de
muncă  al  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti  cu privire la
costul deplasării de la locul de plecare pînă la locul de strămutare  al
persoanei strămutate şi al membrilor familiei lui.

    35. Sumele ajutorului  unic date de  prisos persoanei strămutate  în
cazul schimbării  componenţei familiei  sale din   momentul primirii  de
către el a ajutorului bănesc unic pînă la sosirea la locul strămutării.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) actul, întocmit  şi semnat de  şeful eşalonului de  strămutaţi al
Comitetului de Stat pentru  folosirea resurselor de muncă  al Sovietului
Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti,  de  un  reprezentant al comitetului
executiv raional  sau al  secţiei regionale  (ţinutale) pentru folosirea
resurselor  de  muncă  de  la  locul  de  strămutare,  de capul familiei
strămutate şi certificat  cu sigiliul respectiv,  prin care se  confirmă
nesosirea membrului (membrilor)  familiei persoanei strămutate  la locul
de strămutare;
    b) un  extras din  borderoul, certificat  de cretiror,  pentru plata
ajutorului  bănesc  unic  persoanei  strămutate,  la  care  s-a schimbat
componenţa familiei.

         XI. Urmărirea sumelor datorate de părinţi pentru
             întreţinerea copiilor în instrucţiile pentru
             copii, în şcolile speciale ale Ministerului
             învăţămîntului public al RSS Moldoveneşti şi
             în şcolile profesionale-tehnice speciale ale
             Comitetului de Stat pentru învăţămîntul
             profesional-tehnic al Sovietului Miniştrilor
                       al RSS Moldoveneşti

    36. Documentele, care  stabilesc sumele datorate  de părinţi sau  de
persoanele, care îi locuiesc  pentru întreţinerea copiilor în  creşe, în
creşe-grădiniţe pentru copii, grădiniţe de copii şi şcoli-internat.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  se  prezintă  un  extras din
contul  personal  (din  lista  de  decontare cu părinţii), certificat de
creditor,  deschis  pe  numele  părintelui  sau  al  persoanei,  care îl
locuieşte, cu  menţiunea de  neachitare a  sumei datorate,  în termen de
două săptămîni după înmînarea preavizului în scris.

    37. Documentele,  care stabilesc  sumele datorate  de părinţi pentru
întreţinerea   copiilor   în    şcolile   speciale   ale    Ministerului
învăţămîntului   public    al   RSS    Moldoveneşti   şi   în    şcolile
profesionale-tehnice   speciale   ale   Comitetului   de   Stat   pentru
învăţămîntul  profesional-tehnic  al   Sovietului  Miniştrilor  al   RSS
Moldoveneşti.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  se  prezintă  un  extras din
contul personal, certificat de creditor, deschis în secţiile  financiare
raionale,  orăşeneşti,  cu  menţiunea  de  achitare  de  către părinţi a
sumelor datorate pentru întreţinerea copiilor în şcolile speciale şi  în
şcolile  profesionale-tehnice  speciale  după  preavizul în scris pentru
achitarea sumelor datorate, arătîndu-se data înmînării.

        XII. Urmărirea sumelor datorate pentru întreţinerea
             cu plată în casele-internat pentru bătrîni şi
                           invalizi

    38.  Documentele,  care  stabilesc  suma  datorată de persoana, care
conform legii, este obligată să-l  întreţină pe cetăţanul bătrîn sau  pe
invalidul,  internat  pentru  întreţinerea  cu  plată  în  casa-internat
pentru bătrîni şi invalizi.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) consimţămîntul în  scris cu privire  la depunerea de  bună voie a
plăţii  de  către  persoana,  obligată  conform  legii să-l întreţină pe
cetăţanul  bătrîn  sau  pe  invalidul,  internat în casa-internat pentru
bătrîni şi invalizi;
    b)  un  extras  din  ordinul  Ministerului asistenţei sociale al RSS
Moldoveneşti cu privire la aprobarea mărimii plăţii pentru  întreţinerea
pensionarilor în casa-internat pentru bătrîni şi invalizi;
    c)  un  extras  din  contul  personal  al  cetăţanului  bătrîn   sau
invalidului,  internat  în  casa-internat,   cu  privire  la   depunerea
plăţilor pentru  întreţinerea lui  cu menţiunea  de neachitare  de către
debitor a sumei datorate după preavizul în scris.

             XIII. Urmărirea datoriei pentru creanţele
                    organelor afacerilor interne

    39.  Creanţele  organelor,  care  se  ocupă  de  executarea   muncii
corecţionale,  cu   privire  la   urmărirea  mijloacelor   asociaţiilor,
întreprinderilor,  organizaţiilor,  instituţiilor,   care  au  admis   o
întîrziere îndelungată (de mai  mult de o luptă)  de virare a   sumelor,
reţinute  din  cîştigurile  muncitorilor  şi  slujbaşilor,  care execută
muncă   corecţională   în   asociaţia,   întreprinderea,    organizaţia,
instituţia respectivă.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a)  o  copie  de  pe  avizul,  trimis  de  organul, care se ocupă de
executarea muncii  corecţionale, la  locul de  muncă al  persoanei, care
execută munca corecţională;
    b)    adeverinţa    asociaţiei,    întreprinderii,     organizaţiei,
instituţiei, din care  rezultă că în  cursul lunii, pentru  care trebuie
să  se  facă  reţinerea,  persoana,  care  execută munca corecţională, a
lucrat în asociaţia, întreprinderea, organizaţia, instituţia  respectivă
şi cu privire la mărimea cîştigului primit de ea în acest răstimp.

    40.  Documentele,  care  stabilesc  sumele datorate pentru acordarea
asistenţei medicale  persoanelor, care  au fost  internate în  camera de
trezire.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de  pe  cont
pentru suma ce se cuvine a fi plătită de către debitor cu semnătura  lui
de primire a primului exemplar al acestei cont.

    41. Documentele,  care stabilesc  sumele datorate  de către cetăţeni
pe baza contractelor de pază a locuinţelor cetăţenilor.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) contractul în original;
    b) adeverinţa  cu specificarea  mărimei sumei  datorate, certificată
prin  semnătura  şefului  şi  cu  sigiliul  secţiei (sectorului) de pază
extradepartamentală a organelor afacerilor interne.

    42. Documentele,  care stabilesc  sumele datorate,  pentru uniforma,
rămasă la  persoanele din  efectivul de  soldaţi şi  de comandă în cazul
concidierii din organele afacerilor  interne în legătură cu  condamnarea
lor pentru infracţiuni  săvîrşite de ele  sau în legătură  cu săvîrşirea
de către ele a  unor fapte, care compromit  titlurile lor, precum şi  în
caz  de  concidiere  a  persoanelor  din  efectivul  de  soldaţi  sau de
comandanţi  inferiori  înaintea  termenului,  pentru  care  ele  au fost
primite  în  serviciu,  pentru  cazurile  de încălcare a disciplinei sau
pentru  necorespunderea  postului  ce  l-au  ocupat,  conform   costului
uniformei, primite de aceste  persoane, în sumă, calculată  proporţional
cu timpul, rămas pînă la expirarea termenului de purtare a uniformei.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) un extras certificat din ordinul de concidiere;
    b)  adeverinţa  cu  privire  la  suma  datorată,  ce  urmează  a  fi
urmărită.

          XIV. Urmărirea sumelor datorate pentru creanţele
               organelor Ministerului ocrotirii sănătăţii
                        al RSS Moldoveneşti

    43.  Documentele,  care  stabilesc  sumele datorate pentru asistenţa
medicală a persoanelor,  care au fost  primite în secţiile  specializate
ale spitalelor organelor de ocrotire a sănătăţii cu traume, căpătate  de
persoane aflate  în stare  de beţie  alcoolică sau  de psihoză alcoolică
acută.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de pe  cont,
pentru suma  ce se  cuvine a  fi plătită  de către  debitor, împreună cu
recipisa lui de primire a primului exemplar al acestui cont.

    44.  Documentele,  care  stabilesc  sumele datorate pentru creanţele
instituţiilor medicale pentru tratamentul persoanelor, cărora în  scopul
curmării actelor  lor huliganice  sau altor  infracţiuni li  s-au cauzat
traume corporale.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a)  un  extras  din  hotărîrea  organelor  de cercetare penală sau a
organelor  de  anchetă  penală,  sau  din  sentinţa  ori  din  încheerea
instanţei  de  judecată,  care  confirmă  săvîrşirea  de către debitor a
actelor huliganice sau a altor infracţiuni;
    b)  adeverinţa  instituţiei  medicale  cu  privire la suma datorată,
certificată  prin  semnătura   conducătorului  sau  a   contabilului-şef
(contabilului superior).

         XV. Urmărirea sumelor datorate de cetăţeni
             pentru repararea  aparatelor de radio
                     şi televizoarelor

    45. Documentele, care stabilesc  sumele datorate de cetăţeni  pentru
prestarea de servicii  în legătură cu  repararea aparatelor de  radio şi
televizoarelor casnice.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) o copie de pe contul-înştiinţare al atelierului pentru  repararea
aparatelor  de   radio  şi   televizoarelor  pe   numele  proprietarului
aparatului  de  radio,  televizorului   casnic  cu  privire  la   costul
repărării aparatului, semnat de  mecanicul care a efectuat  repararea şi
de proprietarul aparatului,  cu obligaţia acestuia  din urmă de  a plăti
în cursul unei luni costul reparării;
    b) o copie de pe preavizul în scris al atelierului pentru  repararea
aparatelor   de   radio   şi   televizoarelor,   trimisă  proprietarului
aparatului, după expirarea unei luni  din ziua reparării, cu privire  la
plata sumei  datorate, împreună  cu chitanţa  semnată de  debitor sau cu
menţiunea creditorului despre refuzul debitorului de a primi preavizul.

             XVI. Urmărirea sumelor datorate pentru munca de
                  protecţie a plantelor agricole împotriva
                        dăunătorilor şi bolilor

    46.  Documentele,  care  stabilesc  sumele  datorate pentru munca de
protecţie a plantelor agricole împotriva dăunătorilor şi bolilor.
    pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) contul neachitat;
    b)  copia  a  preavizului  în  scris  al  creditorului cu privire la
achitarea  sumei  datorate  împreună  cu  recipisă semnată de debitor de
primire a acestei preaviz, sau cu menţiunea creditorului despre  refuzul
debitorului de a primi preavizul.

           XVII. Urmărirea sumelor datorate pentru creanţele
               bibliotecilor de stat, cooperatiste şi obşteşti
                       pentru cărţile nerestituite

    47.  Creanţele  bibliotecilor  de  stat,  cooperatiste  şi  obşteşti
pentru  urmărirea   costului  de   cinci  ori   mai  mare   al  cărţilor
nerestituite de cititori.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) documentul, care  stabileşte primirea de  către cititor a  cărţii
din  bibliotecă  cu  menţiunea  de  nerestituire  a ei după preavizul în
scris cu privire la încasarea de la el a costului de cinci ori mai  mare
în caz de nerestituire a cărţii;
    b) un extras din registrul de inventariere a bibliotecii  certificat
de  creditor  cu  privire  la  costul cărţii nerestituite sau adeverinţa
magazinului   buchinistic   în   cazurile,   cînd   cartea  nerestituită
constituie o raritate bibliografică.

          XVIII. Urmărirea de la cetăţeni a costului bunurilor
                 nerestituite, ce le-au fost puse la dispoziţie
                 conform contractului de închiriere de obiecte
                 destinate satisfacerii cerinţelor curente şi a
                 sumelor datorate pentru plata folosirii bunurilor
                 puse la dispoziţe şi a reparării stricăciunilor
                               aduse  lor

    48. Documentele, care stabilesc  sumele datorate de cetăţeni  pentru
folosirea  obiectelor   de  uz   casnic,  a   instrumentelor   muzicale,
inventarului  sportiv  şi  altor  bunuri  de  uz personal (închiriere de
obiecte destinate  satisfacerii cerinţelor  curente) puse  la dispoziţia
lor de organizaţiile de stat, cooperatiste şi obşteşti.
    Pentru  primirea  titlului  executoriu  se  prezintă  o  copie de pe
contractul de  închiriere de  obiecte destinate  satisfacerii cerinţelor
curente, iar  dacă costul  obiectului închiriat  este mai  mic de 300 de
ruble  -  o  copie  a  chitanţei-obligaţie, arătîndu-se suma urmărită şi
menţinîndu-se  că  suma  datorată  n-a  fost  achitată după preavizul în
scris, arătîndu-se data înmînării.

    49. Documentele,  care stabilesc  sumele datorate  de cetăţeni, care
nu  au restituit  sau au stricat  bunuri de uz  personal, ce le-au  fost
puse  la  dispoziţie  conform  contractului  de  închiriere  de  obiecte
destinate satisfacerii cerinţelor curente.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a)  o  copie  de  pe  contractul  de închiriere de obiecte destinate
satisfacerii cerinţelor curente;
    b)  actul  de  neristituire  sau  de  stricare  a obiectului, pus la
dispoziţie  conform  contractului  de  închiriere,  arătîndu-se   costul
obiectului  sau  costul  lucrărilor  de  reparare  a  stricăciunilor, cu
menţiunea creditorului cu privire  la neachitarea sumelor datorate  după
primirea de către debitor a actului.

            XIX. Urmărirea sumelor datorate pentru creanţele
                 întreprinderilor teatrale şi de spectacole
                          şi caselor teatrale

    50. Documentele,  care stabilesc  sumele datorate  de împuterniciţii
netitulari pentru  difuzarea biletelor  întreprinderilor teatrale  şi de
spectacole   (teatrelor,   organizaţiilor   de   concerte,   circurilor,
colectivelor  artistice  ş.a.)  şi  caselor  teatrale  pentru   biletele
primite spre vînzare  în cazul, dacă  au dat o  obligaţie de achitare  a
sumelor datorate.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a)  obligaţia  în  scris  a  împuterniciului  de  achitare a sumelor
datorate;
    b)  un  extras  din  contul  personal  al împuternicitului netitular
pentru  difuzarea   biletelor  teatrale,   certificat  prin    semnătura
conducătorului   şi   contabilului-şef   (contabilului   superior)    ai
întreprinderii tetrale şi de spectacole sau ai casei teatrale;
    c) un extras din  contractul încheiat de întreprinderea  teatrală şi
de  spectacole  sau  de  casa  teatrală  cu  împuternicitul netitular cu
privire la răspunderea materială.

           XX. Urmărirea sumelor datorate de militari în caz
               de trecere a lor în rezervă sau în retragere
               şi de persoane supuse serviciului militar
                       chemate la concentrare

    51.  Documentele,  care  stabilesc  sumele  datorate  de   militarii
reangajaţi,  praporşcicii,  micimanii,  ofiţerii,  generalii,  amiralii,
precum  şi  de  efectivul  de  soldaţi  şi  de  comandanţi  ai organelor
afacerilor interne,  traşi, în  modul stabilit,  la răspundere materială
pentru  pagubele  cauzate  statului,  datorie  rămasă  pe  sama  lor  în
momentul trecerii în rezervă sui în retragere.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă adeverinţa  unităţii
militare, instituţiei,  aşezămîntului Ministerului  apărării al  Uniunii
RSS,   unităţii   militare,    instituţiei,   aşezămîntului    organului
Comitetului  securităţii  de  stat  de  pe lîngă Sovietul Miniştrilor al
Uniunii  RSS,  unităţii  militare,  instituţiei, aşezămîntului organului
Ministerului  afacerilor  interne  al  Uniunii  RSS  cu  privire la suma
datorată, care urmează să fie încasată.

    52.  Documentele,  care  stabilesc  sumele  datorate  de  persoanele
supuse serviciului militar  chemate la concentrare  şi trase, în   modul
stabilit, la răspundere materială pentru pagubele cauzate statului.
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) consimţămîntul  în scris  al celui  vinovat de  a acoperi  paguba
cauzată;
    b)   adeverinţa   unităţii   militare,   instituţiei,  aşezămîntului
Ministerului apărării al  Uniunii RSS cu  privire la suma  datorată care
urmează a fi încasată.

          XXI. Urmărirea sumelor datorate de praporşcici şi
               micimani în caz de concediere a lor din
           serviciul militar activ în legătură cu condamnarea
           pentru infracţiuni săvîrşite (inclusiv în legătură
           cu condamnarea condiţionată) şi pentru fapte care
                    discreditează titlul de militar

    53. Documentele,  care stabilesc  sumele datorate  de praporşcici şi
micimani  în  caz  de  concediere  a  lor din serviciul militar activ în
legătură cu condamnarea pentru infracţiunile săvîrşite (inclusiv  pentru
condamnarea condiţionată) şi pentru  fapte care discreditează titlul  de
militar, înainte de termenul pentru  care au fost angajaţi la  serviciul
militar activ, în ce  priveşte ajutorul unic pentru  procurarea iniţială
a celor necesare lor şi costul uniformei ce li s-a pus la dispoziţie  în
sumă,  calculată  proporţional  cu  termenul,  rămas  pînă  la expirarea
termenului de serviciu (termenelor de purtare a uniformei).
    Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
    a) un extras certificat din ordinul de concediere;
    b)   adeverinţa   unităţii   militare,   instituţiei,  aşezămîntului
Ministerului apărării  al Uniunii  RSS, unităţii  militare, instituţiei,
aşezămîntului  organului  Comitetului  securităţii  de  Stat de pe lîngă
Sovietul  Miniştrilor  al  Uniunii  RSS, unităţii militare, instrucţiei,
aşezămîntului trupelor  Ministerului afacerilor  interne al  Uniunii RSS
cu privire la suma datorată, care urmează a fi încasată.

                           L I S T A
          hotărîrilor abrogate ale Sovietului Miniştrilor
                       al RSS Moldoveneşti

    1.  Hotărîrea  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti din 27
august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea  se
face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat".

    2.  Hotărîrea  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti din 16
decembrie  1959,  Nr.  600  "Cu   privire  la  modificarea  parţială   a
hotărîrii  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti  din 27 august
1957, Nr. 344  "Cu privire la  documentele, prin care  urmărirea se face
pe baza titlurilor executorii  ale birourilor de notariat"  (Culegere de
legi şi hotărîri ale RSSM, 1959, Nr. 12, art. 236).

    3.  Hotărîrea  Sovietului  Miniştrilor   al  RSS  Moldoveneşti   din
5   octombrie   1960,    Nr.   427   "Cu    privire   la    complectarea
hotărîrii  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti  din 27 august
1957, Nr. 344  "Cu privire la  documentele, prin care  urmărirea se face
pe baza titlurilor executorii  ale birourilor de notariat"  (Culegere de
hotărîri ale RSSM, 1960, Nr. 10, art. 173).

    4.  Hotărîrea  Sovietului  Miniştrilor   al  RSS  Moldoveneşti   din
13   februarie   1963,    Nr.   68   "Cu    privire   la    complectarea
hotărîrii  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti  din 27 august
1957, Nr. 344  "Cu privire la  documentele, prin care  urmărirea se face
pe baza titlurilor executorii  ale birourilor de notariat"  (Culegere de
hotărîri ale RSSM, 1963, Nr. 2, art. 33).

    5.  Punctul   2  al   hotărîrii  Sovietului   Miniştrilor  al    RSS
Moldoveneşti din 1 iulie 1963, Nr. 284 "Cu privire la modul de  urmărire
a sumelor datorate pentru mici  lipsuri de sume de bani,  recunoscute de
lucrători  cu  răspundere  materială"  (Culegere  de  hotărîri ale RSSM,
1963, Nr. 7, art. 114).

    6.  Hotărîrea  Sovietului  Miniştrilor   al  RSS  Moldoveneşti   din
14 octombrie  1963, Nr.  446 "Cu  privire la  modificarea punctului 7 al
hotărîrii  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti  din 27 august
1957, Nr. 344  "Cu privire la  documentele, prin care  urmărirea se face
pe baza titlurilor executorii  ale birourilor de notariat"  (Culegere de
hotărîri ale RSSM, 1963, Nr. 10, art. 166).

    7.  Hotărîrea  Sovietului  Miniştrilor   al  RSS  Moldoveneşti   din
24   noiembrie   1965,   Nr.    474   "Cu   privire   la    complectarea
hotărîrii  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti  din 27 august
1957, Nr. 344  "Cu privire la  documentele, prin care  urmărirea se face
pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat".

    8.  Hotărîrea  Sovietului  Miniştrilor   al  RSS  Moldoveneşti   din
10   aprilie    1969,   Nr.    157   "Cu    privire   la    complectarea
hotărîrii  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti  din 27 august
1957, Nr. 344  "Cu privire la  documentele, prin care  urmărirea se face
pe  baza  titlurilor  executorii  ale  birourilor  de notariat".(Veştile
RSSM, 1969, Nr. 4, art.87).

    9.  Hotărîrea  Sovietului  Miniştrilor   al  RSS  Moldoveneşti   din
22   decembrie   1971,   Nr.    423   "Cu   privire   la    complectarea
hotărîrii  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti  din 27 august
1957, Nr. 344  "Cu privire la  documentele, prin care  urmărirea se face
pe  baza  titlurilor  executorii  ale  birourilor  de notariat".(Veştile
RSSM, 1971, Nr. 12, art.195).

    10.  Hotărîrea  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti   din
24   ianuarie    1972,   Nr.    16   "Cu    privire   la    complectarea
hotărîrii  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti  din 27 august
1957, Nr. 344  "Cu privire la  documentele, prin care  urmărirea se face
pe  baza  titlurilor  executorii  ale  birourilor  de notariat".(Veştile
RSSM, 1972, Nr. 1, art.15).

    11.  Hotărîrea  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti   din
29    mai    1975,    Nr.    174    "Cu    privire    la    complectarea
hotărîrii  Sovietului  Miniştrilor  al  RSS  Moldoveneşti  din 27 august
1957, Nr. 344  "Cu privire la  documentele, prin care  urmărirea se face
pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat".