HOTĂRÎREA SOVIETULUI MINIŞTRILOR AL RSS MOLDOVENEŞTI cu privire la aprobarea Listei de documente, prin care urmărirea datoriei se face pe cale administrativă pe baza titlurilor executorii ale birourilor notariale de stat din RSS Moldovenească Nr.268 din 20.09.76 Veştile nr.10/49, 1976 * * * În conformitate cu articolul 72 din Legea RSS Moldoveneşti din 5 iulie 1974 "Cu privire la notariatul de stat", Sovietul Miniştrilor al RSS Moldoveneşti hotărăşte: 1. A aproba Lista de documente, prin care urmărirea datoriei se face pe cale administrativă pe baza titlurilor executorii ale birourilor notariale de stat din RSS Moldovenească. 2. Punctul 17 din Regulile de folosire a locuinţei, aprobate de Sovietul Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 14 iunie 1963, Nr. 250 "Cu privire la sporirea răspunderii pentru integritatea şi întreţinerea în bună stare a fondului locativ" (Culegere de hotărîri ale RSSM, 1963, Nr. 6, art. 102), să fie expus în următoarea redacţie: "17. Chiriaşii locuinţei, care au reutilat sau resistematizat în mod samovolnic locuinţe, locuri de folosinţă comună, au mutat aparatele de încălzite şi cele sanitaro-tehnice, sînt obligaţi să restabilească locuinţa pe contul lor în starea existentă anterior, iar în caz de neîndeplinere a acestei cerinţe - costul lucrărilor în sumă de pînă la 10 ruble se încasează, în modul stabilit, pe baza titlurilor executorii ale birourilor notariale de stat din RSS Moldovenească. În cazurile, cînd costul acestor lucrări depăşeşte 10 ruble, încasarea sumelor datorate de cei vinovaţi se face prin organele judecătoreşti printr-o acţiune de drept comun". 3. A abroga hotărîrile Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti conform listei alăturate. Preşedintele Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti S. Grossu Locţiitorul Cîrmuitorului Treburilor Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti V. Dobînda or. Chişinău, 20 septembrie 1976, Nr. 268 L I S T A de documente, prin care urmărirea datoriei se face pe cale administrativă pe baza titlurilor executorii ale birourilor notariale de stat din RSS Moldovenească I. Urmărirea datoriei pe baza convenţiilor legalizate pe cale notarială 1. Convenţiile legalizate pe cale notarială, legate de primirea unor sume de bani, de restituirea sau transmiterea unor bunuri. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă exemplarul în original al convenţiei legalizate pe cale notarială. II. Urmărirea datoriei pe temeiurile, care decurg din raporturile de decontare şi credit 2. Documentele, la care debitorii şi beneficiarii lor au admis o întîrziere a plăţilor în ce priveşte operaţiile de credit ale instituţiilor de credit. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) documentul în original, pe baza căruia se face urmărirea; b) extrasul din contul personal al debitorului, certificat de creditar, arătîndu-se suma datorată. 3. Documentele, care stabilesc sumele datorate la împrumuturile, acordate de asociaţiile, întreprinderile şi organizaţiile, care funcţionează pe bază de hozrasciot, muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor şi slujbaşilor acestor asociaţii, întreprinderi şi organizaţii în scopul construirii de locuinţe individuale şi reparaţiilor capitale ale caselor de locuit, precum şi procurării celor necesare gospodăriei. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) obligaţia în original a debitorului; b) un extras din contul personal al debitorului, certificat de creditor, arătîndu-se suma datorată, a cărei plată a întîrziat. 4. Documentele, care stabilesc sumele datorate de membrii cooperativelor pentru construirea de locuinţe la plăţile pentru achitarea împrumuturilor, acordate cooperativelor în scopul construirii de case de locuit. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) obligaţia în original a debitorului; b) un extras din contul personal al debitorului, certificat de creditor, arătîndu-se suma datorată, a cărei plată s-a întîrziat, şi termenele de achitare a lor. 5. Pretenţiile asociaţiilor, întreprinderilor, organizaţiilor şi instituţiilor în ce priveşte decontările lor cu cumpărătorii, efectuate prin bancă, pentru încasarea valorii încărcăturii folosite, dar neachitate, predate în custodie, şi a amenzii în proporţie de 8% din valoarea încărcăturii se prezintă: a) o copie a ordinului de plată al furnizorului cu menţiunea băncii despre acceptarea ordinului pentru incasso, anexîndu-se avizul băncii sau cererea debitorului prin care se refuză acceptarea; b) o adeverinţă a întreprinderii de transport, care confirmă predarea încărcăturii la dispoziţia cumpărătorului; c) comunicarea în scris (adeverinţa) a cumpărătorului de spre folosirea complectă sau parţială (în cazul din urmă, arătîndu-se valoarea sau cantitatea) a încărcăturii, primite în custodie. 6. Cecurile prezentate spre plată, a căror neachitare este certificată de notarul de stat, de debitor sau de instituţia de decontare prin menţiunile respective făcute pe cecuri. 7. Documentele, care stabilesc sumele datorate, pentru împrumuturile, acordate de casele de ajutor reciproc de pe lîngă comitetele sindicatelor, de casele de ajutor reciproc ale pensionarilor de pe lîngă secţiile de asistenţă socială ale comitetelor executive ale Sovietelor raionale, orăşeneşti de deputaţi ai oamenilor muncii, de casele de ajutor reciproc de pe lîngă unităţile militare, instituţiile şi aşezămintele Ministerului apărării al Uniunii RSS, de casele de ajutor reciproc obştesc din colhozuri, de Fondul literar al Uniunii RSS, Fondul muzical al Uniunii RSS, Fondul de artă al Uniunii RSS, Fondul arhitectural al Uniunii arhitecţilor din Uniunea RSS, Uniunea cineaştilor din Uniunea RSS şi de casa de ajutor reciproc a Societăţii teatrale din Moldova. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) obligaţia în original a debitorului; b) un extras din contul personal al debitorului, certificat de creditor, sau o adeverinţă a contabilităţii, în care se arată suma datorată şi termenele de achitare a ei. III. Urmărirea sumelor datorate pentru mărfurile cumpărate în credit, pentru confecţionarea la comandă a îmbrăcămintei în condiţiile achitării materialelor atelierelor în rate 8. Ordinele-obligaţii, date de cumpărători (muncitori, slujbaşi, colhoznici, aspiranţi,pensionari) întreprinderilor de comerţ la cumpărarea mărfurilor în rate. Pentru primirea titlului executoriu în vederea urmăririi sumei datorate şi daunelor de întîrziere a plăţilor ordinare de la muncitori, slujbaşi şi aspiranţi se prezintă: a) ordinul-obligaţie în original al debitorului; b) adeverinţa sau comunicarea în scris a asociaţiei, întreprinderii, organizaţiei, instituţiei cu privire la concedierea debitorului de la lucru; c) un extras din contul personal al debitorului certificat de creditor, arătîndu-se suma datorată şi termenele de achitare a ei. Pentru primirea titlului executoriu în vederea urmăririi sumei datorate şi penalităţilor de întîrziere a plăţilor ordinare de la pensionari şi colhoznici se prezintă: a) ordinul-obligaţie în original al debitorului; b) un extras din contul personal al debitorului certificat de creditor, arătîndu-se suma datorată şi termenele de achitare a ei; 9. Ordinele-obligaţii, date de muncitori şi slujbaşi la întocmirea comenzilor pentru confecţionarea la comandă a îmbrăcămintei în condiţiile plăţii în rate a materialelor atelierilor. Pentru primirea titlului executoriu în vederea urmăririi sumelor datorate de la muncitori şi slujbaşi se prezintă: a) ordinul-obligaţie în original al debitorului; b) adeverinţa sau comunicarea în scris a asociaţiei, întreprinderii, organizaţiei, instituţiei cu privire la concedierea debitorului de la lucru; c) un extras din contul personal al debitorului, certificat de creditor, arătîndu-se suma datorată şi termenele de achitare a ei. IV. Urmărirea sumelor datorate, care decurg din transportarea încărcăturilor 10. Avizele direcţiilor (secţiilor, staţiilor) căilor ferate, serviciilor de navigaţie maritimă şi dluvială, întreprinderilor de transporturi aeriane, asociaţiilor, întreprinderilor şi organizaţiilor de transport auto, trimise de ele clienţilor despre satisfacerea pretenţiilor prezentate, care decurg din transportarea încărcăturilor. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: avizul în original al direcţiei (secţiei, staţiei) căii ferate, serviciului de navigaţie maritimă sau fluvială, întreprinderii de transporturi aeriane, asociaţiei, întreprinderii şi organizaţiei de transport auto, trimis clientului, arătîndu-se suma pretenţiei. V. Urmărirea amenzii pentru restituirea cu întîrziere a sacilor 11. Conturile neachitate, prezentate de furnizori cumpărătorilor de produse cerealiere, de zahăr şi de seminţe de culturi agricole, reprezentînd amenzile pentru restituirea cu întîrziere a sacilor. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) contul personal al cumpărătorului, care se ţine de furnizor, în ce priveşte suma datorată pentru saci; b) o copie de pe actul de verificare a decontărilor reciproce în privinţa sumelor datorate pentru ambalage sau o adeverinţă de neprezentare a reprezentantului cumpărătorului pentru întocmirea actului sus arătat; c) o copie de pe avizul trimis cumpărătorului cu privire la aplicarea amenzii pentru nerestituirea sacilor. VI. Urmărirea sumelor datorate pe baza contractelor de închiriere a locuinţelor şi a încăperilor nelocuibile, precum şi pentru servicii comunale 12. Documentele, care stabilesc suma datorată de locatarul locuinţei în ce priveşte chiria şi plata serviciilor comunale, dacă nu există un litigiu judiciar asupra mărimii plăţii. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: o copie de pe cont, certificată de creditor şi trimisă locatarului, cu menţiunea creditorului despre neachitarea sumei datorate după înmînarea preavizului în scris (arătîndu-se data înmînării) şi despre ineczistenţa unui litigiu judiciar. 13. Documentele, care stabilesc sumele datorate întreprinderilor comunale şi altor organizaţii de către proprietarii caselor, care le aparţin în baza dreptului de proprietate personală, pentru folosirea apei din apeduct, sistemului de canalizare şi altor servicii comunale. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă un extras din contul personal al debitorului certificat de creditor cu menţiunea acestuia despre neachitarea sumei datorate după înmînarea proprietarului casei a unui preaviz în scris, arătîndu-se data înmînării. 14. Documentele, care stabilesc sumele datorate pentru arendă, cheltuielile comunale şi de exploatare a încăperilor nelocuibile din casele, aflate în administrarea Sovietelor locale de deputaţi ai oamenilor muncii, asociaţiilor, întreăprinderilor, organizaţiilor şi instituţiilor. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) o copie de pe contractul de arendă a încăperii nelocuibile, certificată de creditor; b) o adeverinţă a creditorului de neachitare, a sumei datorate după preavizul în scris trimis arendaşului, arătîndu-se data înmînării. 15. Documentele, care stabiles sumele decorate pentru folosirea locului individual, repartizat pentru garaj, a locurilor de parcare deschise pentru staţionarea autoturizmelor, motocicletelor şi altor mijloace de transport. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o adeverinţă a creditorului, în care se arată suma datorată şi menţiunea de neachitare a datoriei după preavizul în scris, arătîndu-se data înmînării. 16. Documentele, care stabilesc reutilarea sau resistematizarea în mod samovolnic de către locatari a locuinţelor şi locurilor de folosinţă comună, mutarea aparatelor de încălzire şi a celor sanitaro-tehnice sau cauzarea de către locatarii şi arendaşii încăperilor a unor deteriorări locuinţelor şi încăperilor nelocuibile, ocupate de ei, şi utilajelor lor, deteriorări, care au necesitat cheltuieli din partea sectorului de exploatare a locuinţelor (trestului de producţie şi de exploatare a locuinţelor, combinatului de întreprinderi comunale) în sumă de pînă la 10 ruble pentru restabilirea încăperilor în starea de mai înainte sau repararea deteriorărilor. Pentru primirea titlului executoriu în vederea urmăririi cheltuielilor de la locatarul casei se prezintă de către conducătorul sectorului de exploatare a locuinţelor (trestului de producţie şi de exploatare a locuinţelor, combinatului de întreprinderi comunale) împreună cu persoana, responsabilă pentru locuinţă sau cu persoana împuternicită pentru casă, actul de reutilare sau de resistematizare în mod samovolnic a locuinţei şi a locului de folosinţă publică, de mutare a aparatelor de încălzire şi a celor sanitaro-tehnice sau de deteriorare a locuinţei sau utilajelor, arătîndu-se în act numele de familie, prenumele şi numele după tată al locatarului, responsabil pentru dauna căuzată, şi suma cheltuielilor sectorului de exploatare a locuinţelor (trestului de producţie şi de exploatare a locuinţelor, combinatului de întreprinderi comunale), făcute în legătură cu repararea deteriorării cauzate, cu menţiunea de neachitare a sumei datorate. Pentru primirea titlului executoriu în vederea urmăririi cheltuielilor de la arendaşul încăperii se prezintă actul de deteriorare a încăperii sau a utilajului ei, întocmite conducătorul sectorului de exploatare a locuinţelor (trestului de producţie şi de exploatare a locuinţelor, combinatului de întreprinderi comunale) în prezenţa reprezentantului arendaşului şi semnat de acesta din urmă, arătîndu-se în act suma cheltuielilor sectorului de exploatare a locuinţelor (trestului de producţie şi exploatare a locuinţelor, combinatului de întreprinderi comunale), făcute în legătură cu repararea deteriorării cauzate, cu menţiunea de neachitare a sumei datorate. 17. Documentele, care stabilesc sumele datorate organelor de inventariere ale gospodăriei comunale pentru lucrări de evaluare şi de inventariere. pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) o copie de pe contul neachitat, certificată de creditor; b) o copie de pe actul de calcul, cuprinzînd adresa obiectivului în care s-au efectuat lucrările de evaluare sau de inventariere, denumirea şi cantitatea lucrărilor, specificarea costului textelor de executare a lucrărilor şi suma totală a datoriei. 18. Documentele, care stabilesc sumele datorate de membrii cooperativelor pentru construirea locuinţelor la plăţile întîrziate cu mai mult de două luni în contul achitării cheltuielilor destinate întreţinerii şi exploatării casei. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă un extras de pe contul personal, certificat de creditor, cu menţiunea creditorului despre neachitarea datoriei la plăţile pentru acoperirea cheltuielilor destinate întreţinerii şi exploatării casei după înmînarea preavizului în scris debitorului, arătîndu-se data înmînării. 19. Documentele, care stabilesc sumele datorate organelor comunale în vederea compensării cheltuielilor în legătură cu demolarea unei clădiri sau a unei părţi a ei, ridicate în mod samovolnic. pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) o copie de pe cont certificată de creditor; b) o copie de pe hotărîrea comitetului executiv al Sovietului raional, orăşenesc de deputaţi ai oamenilor muncii cu privire la demolarea construcţiei sau a unei părţi a ei, ridicate în mod samovolnic din contul beneficiarului construcţiei; c) o copie de pe calcul, care cuprinde numărul şi adresa clădirii demolate, denumirea şi cantitatea lucrărilor, arătarea preţirulor tarifare pentru lucrări şi a sumei totale a datoriei. VII. Urmărirea sumelor datorate pentru folosirea energiei electrice, a posturilor de radioabonaţi şi telefonului 20. Documentele, care stabilesc sumele datorate "Ănergosbît"-ului şi altor furnizori de energie electrică pentru folosirea energiei electrice. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă un extras din contul personal, certificat de creditor cu menţiunea făcută de creditor despre neachitarea sumei datorate după preavizul în scris trimis debitorului, arătîndu-se data înmînării. 21. Documentele, care stabilesc sumele datorate de cetăţeni pentru folosirea posturilor de radioabonaţi. pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de pe avizul, certificat de creditor şi trimis debitorului în ce priveşte suma datorată şi termenele de achitare a ei, cu menţiunea creditorului despre neachitarea sumei datorate după preavizul în scris trimis debitorului, arătîndu-se data înmînării. 22. Documentele, care stabilesc sumele datorate la plata abonamentului pentru folosirea telefonului. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de pe avizul, certificat de creditor şi trimis debitorului în ce priveşte suma datorată şi termenele de achitare a ei, cu menţiunea creditorului despre neachitarea sumei datorate după preavizul în scris trimis debitorului, arătîndu-se data înmînării. VIII. Urmărirea sumelor datorate, care decurg din raporturile, legate de dreptul de autor 23. Documentele, care stabilesc sumele datorate de organizaţiile şi întreprinderile de spectacole ca onorar de autor pentru interpretarea publică de opere dramatice, muzicale şi muzicalo-dramatice, şi care urmează a di depus la Agenţia unională pentru drepturile de autor sau secţiei ei. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă foia de decontare, în care se arată suma datorată şi care este certificată prin semnătura conducătorului şi combinatului-şef (contabilului superior) ai organizaţiei, întreprinderii de spectacole şi cu sigiliul lor. 24. Documentele, care stabilesc sumele datorate de asociaţii, instituţii, întreprinderi, organizaţii ca onorar de autor pentru reproducerea şi editarea de opere de artă plastică (pictură, sculptură, grafică), care urmează a fi depus la Agenţia unională pentru drepturile de autor sau secţia ei. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă foia de decontare (borderou de dare de samă), în care se arată suma datorată şi care este certificată prin semnătura conducătorului şi contabilului-şef (contabilului superior) ai asociaţiei, întreprinderii, instituţiei şi cu sigiliul lor. 25. Documentele, care stabilesc sumele datorate Fondului literar al Uniunii RSS: a) de către edituri şi redacţii de reviste, care editează literatură artistică, la vărsămintele de 10 procente din suma onorarului de autor, plătit pentru opere literare-artistice originale şi traduse, inclusiv lucrări de ştiinţă a literaturii şi cele literaro-critice; b) de către întreprinderi de spectacole la cotele defalcate din sumele globale încasate pentru întreprinderea de spectacole dramatice şi organizarea de sări literare în proporţie de 2 procente din sumele încasate şi instituţiilor cultural-educative (cluburi. Case de cultură ş.a.) şi organizaţii, care organizează spectacole şi seri literare - 0,5 procente. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă foia de decontare, în care se arată suma datorată şi care este certificată prin semnătura conducătorului şi contabilului-şef (contabilului-superior) ai asociaţiei, întreprinderii, instituţiei şi cu sigiliul lor. 26. Documentele, care stabilesc sumele datorate Fondului muzical al Uniunii RSS: a) de către edituri la vărsămintele în proporţie de 5 procente din suma onorarului de autor, plătit pe baza contractelor pentru editarea de opere muzicale şi de lucrări din domeniul studiului muzicii; b) de către întreprinderi de spectacole şi organizaţii de concerte, la cotele defalcate din sumele globale, încasate de la spectacole muzicale (operă, operetă, balen ş.a.m.d.) şi concerte de estradă în proporţie de 1,5 procente. Pentru primirea titlului executoriu, se prezintă foia de decontare, în care se arată suma datorată şi care este certificată prin semnătura conducătorului şi contabilului-şef (contabilului-superior) ai asociaţiei, întreprinderii, instituţiei, organizaţiei şi cu sigiliul lor. 27. Documentele, care stabilesc sumele datorate Fondului de artă al Uniunii RSS de către asociaţii, instituţii, organizaţii la cotele defalcate în proporţie de 2 procente din suma onorarului, plătit oamenilor de artă de toate specialităţile pentru executarea lucrărilor artistice, de orice fel. Pentru primirea titlului executoriu, ce prezintă foia de decontare, în care se arată suma datorată şi care este certificată prin semnătura conducătorului şi contabilului superior) ai asociaţiei, întreprinderii, instituţiei, organizaţiei şi cu sigiliul lor. 28. Documentele, care stabilesc sumele datorate Fondului de jurnalistică al Uniunii RSS la cotele defalcate în proporţie de 0,5 procente din onorarul de autor plătit (cu excepţia onorarului din care se fac defalcări pentru Fondurile literar, muzical şi de arte): a) de către editurile de căprţi, de cărţi şi reviste, de gazete şi reviste, de gazete; pentru lucrările şi materialele social-politice, publicistice, informative şi de popularizare a ştiinţei, editate sau comandate; pentru lucrările şi materialele publicistice, de popularizare a ştiinţei, social-politice, informative şi ilustrative, folosite sau comandate de redacţiile revistelor social-politice şi de cele de popularizare a ştiinţei; pentru toate lucrările şi materialele, folosite sau comandate de redacţiile gazetelor centrale, inclusiv cele centrale de ramură şi centrale departamentale, republicane, ţinutale şi regionale, care apar pe baza acestor edituri; b) de către redacţiile revistelor social-politice şi de popularizare a ştiinţei, care nu se editează pe bază de edituri, - pentru lucrările şi materialele publicistice, de popularizare a ştiinţei, social-politice, informative şi ilustrative, folosite sau comandate; c) de către redacţiile gazetelor centrale, republicane, orăşeneşti, departamentale, de ramură şi unificate, care nu se editează pe bază edituri, - pentru toate lucrările şi materialele, folosite sau comandate de redacţiile gazetelor; d) de către Comitetul de Stat pentru eduturi, poligrafie şi comerţul cu cărţi al Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti - pentru toate lucrările şi materialele, folosite sau comandate de redacţiile gazetelor raionale; e) de către Comitetul de Stat pentru televiziune şi radiodifuziune al Sovietului Miniştrilor al Uniunii RSS, de către organele lui republicane şi locale - pentru lucrările şi materialele publicistice, de popularizare a ştiinţei, social-politice, informative şi ilustrative, folosite sau comandate de aceste organizaţii; j) de către Agenţia de presă "Новости", de Agenţia telegrafică a Uniunii Sovietice de pe lîngă Sovietul Mimiştrilor al Uniunii RSS şi organele (secţiile) lor republicane - pentru lucrările şi materialele publicistice, de popularizare a ştiinţei, social-politice, informative şi ilustrative, folosite şi comandate de aceste organizaţii. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă foia de decontare, în care se arată suma datorată şi care este certificată prin semnătura conducătorului şi contabilului-şef (contabilului-superior) ai instituţiei, organizaţiei şi cu sigiliul lor. 29. Documentele, care stabilesc sumele datorate Fondului arhitectural al Uniunii arhitecţiilor din Uniunea RSS de către organizaţiile de proiectare la calculele în proporţie de 7 procente din suma salariilor arhitecţiilor, ocupaţi cu toate categoriile de proiectare arhitecturală a construcţiilor. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă foia de decontare, în care se arată suma datorată şi care este certificată prin semnătura conducătorului şi contabilului-şef (contabilului-superior) ai organizaţiei de proiectare şi cu sigiliul lor. IX. Urmărirea sumelor datorate întreprinderii, instituţiei şi organizaţiei, neplătite de muncitori şi slujbaşi în cazul încetării raporturilor de muncă 30. Documentele, care stabilesc suma datorată de muncitor în legătură cu neprezentarea la locul de muncă sau cu refuzul de a lucra în specialitatea, stipulată de contractul de muncă pentru avansul primit în contul salariului, dar pentru care nu s-a depus munca cuvenită, pentru ajutorul unic, diurne şi cheltuielile de deplasare, primite la încheerea contractului privitor la munca în industrie, construcţii şi în transporturi pe linia angajării organizate. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) contractul de muncă în original, încheiat cu muncitorul; b) chitanţa semnată de muncitor de primirea sumelor urmărite; c) adeverinţa administraţiei asociaţiei, întreprinderii, organizaţiei, instituţiei, din care rezultă că muncitorul nu s-a prezentat la locul de lucru sau că a refuzat să lucreze în specialitate, stipulată în contractul de muncă. 31. Documentele, care stabilesc suma datorată asociaţiei, întreprinderii, organizaţiei, instituţiei, organizaţiei cooperatiste sau obşteşti de către lucrător pentru lengeria de pat ce i s-a pus la dispoziţie şi nerestituită de el la concidierea de la lucru. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) contractul de muncă în original, încheiat cu lucrătorul; b) chitanţa semnată de lucrător de primirea lengiriei de pat; c) adeverinţa administraţiei asociaţiei, întreprinderii, organizaţiei, instituţiei, semnată de conducător şi contabilul-şef (contabilul superior), cu privire la valoarea lengeriei de pat nerestituite şi concidierea lucrătorului. 32. Documentele, care stabilesc suma datorată pentru uniforma, rămasă la lucrătorul concidiat al asociaţiilor, organizaţiilor şi instituţiilor, în care este întrodusă purtatea uniformei. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) obligaţia în original a debitorului de a plăti în rate costul uniformei primite de el; b) adeverinţa de concidiere a lucrătorului; c) un extras din contul personal al debitorului certificat de creditor, prin care rezultă ce sumă a rămas dator. 33. Documentele, care stabilesc sumele, datorate de pe urma unor mici lipsuri de bani, de către lucrători cu răspundere materială ai asociaţiilor, întreprinderilor, organizaţiilor şi instituţiilor de stat, cooperatiste şi obşteşti, în cazul concidierii acestor lucrători şi semnării de către aceştea a unor obligaţii de a achita sumele datorate. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) adeverinţa administraţiei asociaţiei, întreprinderii, organizaţiei, instituţiei cu privire la răspunderea materială a lucrătorului sau contractul de răspundere materială; b) obligaţia în scris a lucrătorului cu răspundere materială de a achita suma datorată în legătură cu mici lipsuri de bani; c) adeverinţa administraţiei asociaţiei, instituţiei, întreprinderii, organizaţiei, semnată de conducător şi de contabilul-şef (contabilul superior), din care rezultă suma datorată, rămasă neachitată la concidierea lucrătorului. X. Urmărirea sumelor datorate de persoanele strămutate în caz de nesosire a lor la locul de strămutare 34. Documentele, care stabilesc că persoanei, care şi-a exprimat dorinţa să se strămute pe cale planificată, i s-a plătit un ajutor unic în bani şi cheltuielile de deplasare a persoanei strămutate şi a familiei lui spre locul de destinaţie. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) actul, întocmit şi semnat de şeful eşalonului de strămutaţi al Comitetului de Stat pentru folosirea resurselor de muncă al Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti, de un reprezentant al comitetului executiv raional sau al secţiei regionale (ţinutale) pentru folosirea resurselor de muncă de la locul de strămutare, certificat cu sigiliul respectiv, din care rezultă nesosirea persoanelor strămutate la locul de strămutare; b) un extras din borderoul, certificat de creditor, pentru plata ajutorului bănesc, unic persoanei strămutate, care n-a sosit la locul de strămutare; c) adeverinţa Comitetului de Stat pentru folosirea resurselor de muncă al Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti cu privire la costul deplasării de la locul de plecare pînă la locul de strămutare al persoanei strămutate şi al membrilor familiei lui. 35. Sumele ajutorului unic date de prisos persoanei strămutate în cazul schimbării componenţei familiei sale din momentul primirii de către el a ajutorului bănesc unic pînă la sosirea la locul strămutării. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) actul, întocmit şi semnat de şeful eşalonului de strămutaţi al Comitetului de Stat pentru folosirea resurselor de muncă al Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti, de un reprezentant al comitetului executiv raional sau al secţiei regionale (ţinutale) pentru folosirea resurselor de muncă de la locul de strămutare, de capul familiei strămutate şi certificat cu sigiliul respectiv, prin care se confirmă nesosirea membrului (membrilor) familiei persoanei strămutate la locul de strămutare; b) un extras din borderoul, certificat de cretiror, pentru plata ajutorului bănesc unic persoanei strămutate, la care s-a schimbat componenţa familiei. XI. Urmărirea sumelor datorate de părinţi pentru întreţinerea copiilor în instrucţiile pentru copii, în şcolile speciale ale Ministerului învăţămîntului public al RSS Moldoveneşti şi în şcolile profesionale-tehnice speciale ale Comitetului de Stat pentru învăţămîntul profesional-tehnic al Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti 36. Documentele, care stabilesc sumele datorate de părinţi sau de persoanele, care îi locuiesc pentru întreţinerea copiilor în creşe, în creşe-grădiniţe pentru copii, grădiniţe de copii şi şcoli-internat. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă un extras din contul personal (din lista de decontare cu părinţii), certificat de creditor, deschis pe numele părintelui sau al persoanei, care îl locuieşte, cu menţiunea de neachitare a sumei datorate, în termen de două săptămîni după înmînarea preavizului în scris. 37. Documentele, care stabilesc sumele datorate de părinţi pentru întreţinerea copiilor în şcolile speciale ale Ministerului învăţămîntului public al RSS Moldoveneşti şi în şcolile profesionale-tehnice speciale ale Comitetului de Stat pentru învăţămîntul profesional-tehnic al Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă un extras din contul personal, certificat de creditor, deschis în secţiile financiare raionale, orăşeneşti, cu menţiunea de achitare de către părinţi a sumelor datorate pentru întreţinerea copiilor în şcolile speciale şi în şcolile profesionale-tehnice speciale după preavizul în scris pentru achitarea sumelor datorate, arătîndu-se data înmînării. XII. Urmărirea sumelor datorate pentru întreţinerea cu plată în casele-internat pentru bătrîni şi invalizi 38. Documentele, care stabilesc suma datorată de persoana, care conform legii, este obligată să-l întreţină pe cetăţanul bătrîn sau pe invalidul, internat pentru întreţinerea cu plată în casa-internat pentru bătrîni şi invalizi. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) consimţămîntul în scris cu privire la depunerea de bună voie a plăţii de către persoana, obligată conform legii să-l întreţină pe cetăţanul bătrîn sau pe invalidul, internat în casa-internat pentru bătrîni şi invalizi; b) un extras din ordinul Ministerului asistenţei sociale al RSS Moldoveneşti cu privire la aprobarea mărimii plăţii pentru întreţinerea pensionarilor în casa-internat pentru bătrîni şi invalizi; c) un extras din contul personal al cetăţanului bătrîn sau invalidului, internat în casa-internat, cu privire la depunerea plăţilor pentru întreţinerea lui cu menţiunea de neachitare de către debitor a sumei datorate după preavizul în scris. XIII. Urmărirea datoriei pentru creanţele organelor afacerilor interne 39. Creanţele organelor, care se ocupă de executarea muncii corecţionale, cu privire la urmărirea mijloacelor asociaţiilor, întreprinderilor, organizaţiilor, instituţiilor, care au admis o întîrziere îndelungată (de mai mult de o luptă) de virare a sumelor, reţinute din cîştigurile muncitorilor şi slujbaşilor, care execută muncă corecţională în asociaţia, întreprinderea, organizaţia, instituţia respectivă. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) o copie de pe avizul, trimis de organul, care se ocupă de executarea muncii corecţionale, la locul de muncă al persoanei, care execută munca corecţională; b) adeverinţa asociaţiei, întreprinderii, organizaţiei, instituţiei, din care rezultă că în cursul lunii, pentru care trebuie să se facă reţinerea, persoana, care execută munca corecţională, a lucrat în asociaţia, întreprinderea, organizaţia, instituţia respectivă şi cu privire la mărimea cîştigului primit de ea în acest răstimp. 40. Documentele, care stabilesc sumele datorate pentru acordarea asistenţei medicale persoanelor, care au fost internate în camera de trezire. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de pe cont pentru suma ce se cuvine a fi plătită de către debitor cu semnătura lui de primire a primului exemplar al acestei cont. 41. Documentele, care stabilesc sumele datorate de către cetăţeni pe baza contractelor de pază a locuinţelor cetăţenilor. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) contractul în original; b) adeverinţa cu specificarea mărimei sumei datorate, certificată prin semnătura şefului şi cu sigiliul secţiei (sectorului) de pază extradepartamentală a organelor afacerilor interne. 42. Documentele, care stabilesc sumele datorate, pentru uniforma, rămasă la persoanele din efectivul de soldaţi şi de comandă în cazul concidierii din organele afacerilor interne în legătură cu condamnarea lor pentru infracţiuni săvîrşite de ele sau în legătură cu săvîrşirea de către ele a unor fapte, care compromit titlurile lor, precum şi în caz de concidiere a persoanelor din efectivul de soldaţi sau de comandanţi inferiori înaintea termenului, pentru care ele au fost primite în serviciu, pentru cazurile de încălcare a disciplinei sau pentru necorespunderea postului ce l-au ocupat, conform costului uniformei, primite de aceste persoane, în sumă, calculată proporţional cu timpul, rămas pînă la expirarea termenului de purtare a uniformei. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) un extras certificat din ordinul de concidiere; b) adeverinţa cu privire la suma datorată, ce urmează a fi urmărită. XIV. Urmărirea sumelor datorate pentru creanţele organelor Ministerului ocrotirii sănătăţii al RSS Moldoveneşti 43. Documentele, care stabilesc sumele datorate pentru asistenţa medicală a persoanelor, care au fost primite în secţiile specializate ale spitalelor organelor de ocrotire a sănătăţii cu traume, căpătate de persoane aflate în stare de beţie alcoolică sau de psihoză alcoolică acută. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de pe cont, pentru suma ce se cuvine a fi plătită de către debitor, împreună cu recipisa lui de primire a primului exemplar al acestui cont. 44. Documentele, care stabilesc sumele datorate pentru creanţele instituţiilor medicale pentru tratamentul persoanelor, cărora în scopul curmării actelor lor huliganice sau altor infracţiuni li s-au cauzat traume corporale. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) un extras din hotărîrea organelor de cercetare penală sau a organelor de anchetă penală, sau din sentinţa ori din încheerea instanţei de judecată, care confirmă săvîrşirea de către debitor a actelor huliganice sau a altor infracţiuni; b) adeverinţa instituţiei medicale cu privire la suma datorată, certificată prin semnătura conducătorului sau a contabilului-şef (contabilului superior). XV. Urmărirea sumelor datorate de cetăţeni pentru repararea aparatelor de radio şi televizoarelor 45. Documentele, care stabilesc sumele datorate de cetăţeni pentru prestarea de servicii în legătură cu repararea aparatelor de radio şi televizoarelor casnice. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) o copie de pe contul-înştiinţare al atelierului pentru repararea aparatelor de radio şi televizoarelor pe numele proprietarului aparatului de radio, televizorului casnic cu privire la costul repărării aparatului, semnat de mecanicul care a efectuat repararea şi de proprietarul aparatului, cu obligaţia acestuia din urmă de a plăti în cursul unei luni costul reparării; b) o copie de pe preavizul în scris al atelierului pentru repararea aparatelor de radio şi televizoarelor, trimisă proprietarului aparatului, după expirarea unei luni din ziua reparării, cu privire la plata sumei datorate, împreună cu chitanţa semnată de debitor sau cu menţiunea creditorului despre refuzul debitorului de a primi preavizul. XVI. Urmărirea sumelor datorate pentru munca de protecţie a plantelor agricole împotriva dăunătorilor şi bolilor 46. Documentele, care stabilesc sumele datorate pentru munca de protecţie a plantelor agricole împotriva dăunătorilor şi bolilor. pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) contul neachitat; b) copia a preavizului în scris al creditorului cu privire la achitarea sumei datorate împreună cu recipisă semnată de debitor de primire a acestei preaviz, sau cu menţiunea creditorului despre refuzul debitorului de a primi preavizul. XVII. Urmărirea sumelor datorate pentru creanţele bibliotecilor de stat, cooperatiste şi obşteşti pentru cărţile nerestituite 47. Creanţele bibliotecilor de stat, cooperatiste şi obşteşti pentru urmărirea costului de cinci ori mai mare al cărţilor nerestituite de cititori. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) documentul, care stabileşte primirea de către cititor a cărţii din bibliotecă cu menţiunea de nerestituire a ei după preavizul în scris cu privire la încasarea de la el a costului de cinci ori mai mare în caz de nerestituire a cărţii; b) un extras din registrul de inventariere a bibliotecii certificat de creditor cu privire la costul cărţii nerestituite sau adeverinţa magazinului buchinistic în cazurile, cînd cartea nerestituită constituie o raritate bibliografică. XVIII. Urmărirea de la cetăţeni a costului bunurilor nerestituite, ce le-au fost puse la dispoziţie conform contractului de închiriere de obiecte destinate satisfacerii cerinţelor curente şi a sumelor datorate pentru plata folosirii bunurilor puse la dispoziţe şi a reparării stricăciunilor aduse lor 48. Documentele, care stabilesc sumele datorate de cetăţeni pentru folosirea obiectelor de uz casnic, a instrumentelor muzicale, inventarului sportiv şi altor bunuri de uz personal (închiriere de obiecte destinate satisfacerii cerinţelor curente) puse la dispoziţia lor de organizaţiile de stat, cooperatiste şi obşteşti. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de pe contractul de închiriere de obiecte destinate satisfacerii cerinţelor curente, iar dacă costul obiectului închiriat este mai mic de 300 de ruble - o copie a chitanţei-obligaţie, arătîndu-se suma urmărită şi menţinîndu-se că suma datorată n-a fost achitată după preavizul în scris, arătîndu-se data înmînării. 49. Documentele, care stabilesc sumele datorate de cetăţeni, care nu au restituit sau au stricat bunuri de uz personal, ce le-au fost puse la dispoziţie conform contractului de închiriere de obiecte destinate satisfacerii cerinţelor curente. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) o copie de pe contractul de închiriere de obiecte destinate satisfacerii cerinţelor curente; b) actul de neristituire sau de stricare a obiectului, pus la dispoziţie conform contractului de închiriere, arătîndu-se costul obiectului sau costul lucrărilor de reparare a stricăciunilor, cu menţiunea creditorului cu privire la neachitarea sumelor datorate după primirea de către debitor a actului. XIX. Urmărirea sumelor datorate pentru creanţele întreprinderilor teatrale şi de spectacole şi caselor teatrale 50. Documentele, care stabilesc sumele datorate de împuterniciţii netitulari pentru difuzarea biletelor întreprinderilor teatrale şi de spectacole (teatrelor, organizaţiilor de concerte, circurilor, colectivelor artistice ş.a.) şi caselor teatrale pentru biletele primite spre vînzare în cazul, dacă au dat o obligaţie de achitare a sumelor datorate. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) obligaţia în scris a împuterniciului de achitare a sumelor datorate; b) un extras din contul personal al împuternicitului netitular pentru difuzarea biletelor teatrale, certificat prin semnătura conducătorului şi contabilului-şef (contabilului superior) ai întreprinderii tetrale şi de spectacole sau ai casei teatrale; c) un extras din contractul încheiat de întreprinderea teatrală şi de spectacole sau de casa teatrală cu împuternicitul netitular cu privire la răspunderea materială. XX. Urmărirea sumelor datorate de militari în caz de trecere a lor în rezervă sau în retragere şi de persoane supuse serviciului militar chemate la concentrare 51. Documentele, care stabilesc sumele datorate de militarii reangajaţi, praporşcicii, micimanii, ofiţerii, generalii, amiralii, precum şi de efectivul de soldaţi şi de comandanţi ai organelor afacerilor interne, traşi, în modul stabilit, la răspundere materială pentru pagubele cauzate statului, datorie rămasă pe sama lor în momentul trecerii în rezervă sui în retragere. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă adeverinţa unităţii militare, instituţiei, aşezămîntului Ministerului apărării al Uniunii RSS, unităţii militare, instituţiei, aşezămîntului organului Comitetului securităţii de stat de pe lîngă Sovietul Miniştrilor al Uniunii RSS, unităţii militare, instituţiei, aşezămîntului organului Ministerului afacerilor interne al Uniunii RSS cu privire la suma datorată, care urmează să fie încasată. 52. Documentele, care stabilesc sumele datorate de persoanele supuse serviciului militar chemate la concentrare şi trase, în modul stabilit, la răspundere materială pentru pagubele cauzate statului. Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) consimţămîntul în scris al celui vinovat de a acoperi paguba cauzată; b) adeverinţa unităţii militare, instituţiei, aşezămîntului Ministerului apărării al Uniunii RSS cu privire la suma datorată care urmează a fi încasată. XXI. Urmărirea sumelor datorate de praporşcici şi micimani în caz de concediere a lor din serviciul militar activ în legătură cu condamnarea pentru infracţiuni săvîrşite (inclusiv în legătură cu condamnarea condiţionată) şi pentru fapte care discreditează titlul de militar 53. Documentele, care stabilesc sumele datorate de praporşcici şi micimani în caz de concediere a lor din serviciul militar activ în legătură cu condamnarea pentru infracţiunile săvîrşite (inclusiv pentru condamnarea condiţionată) şi pentru fapte care discreditează titlul de militar, înainte de termenul pentru care au fost angajaţi la serviciul militar activ, în ce priveşte ajutorul unic pentru procurarea iniţială a celor necesare lor şi costul uniformei ce li s-a pus la dispoziţie în sumă, calculată proporţional cu termenul, rămas pînă la expirarea termenului de serviciu (termenelor de purtare a uniformei). Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: a) un extras certificat din ordinul de concediere; b) adeverinţa unităţii militare, instituţiei, aşezămîntului Ministerului apărării al Uniunii RSS, unităţii militare, instituţiei, aşezămîntului organului Comitetului securităţii de Stat de pe lîngă Sovietul Miniştrilor al Uniunii RSS, unităţii militare, instrucţiei, aşezămîntului trupelor Ministerului afacerilor interne al Uniunii RSS cu privire la suma datorată, care urmează a fi încasată.
L I S T A hotărîrilor abrogate ale Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti 1. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat". 2. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 16 decembrie 1959, Nr. 600 "Cu privire la modificarea parţială a hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat" (Culegere de legi şi hotărîri ale RSSM, 1959, Nr. 12, art. 236). 3. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 5 octombrie 1960, Nr. 427 "Cu privire la complectarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat" (Culegere de hotărîri ale RSSM, 1960, Nr. 10, art. 173). 4. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 13 februarie 1963, Nr. 68 "Cu privire la complectarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat" (Culegere de hotărîri ale RSSM, 1963, Nr. 2, art. 33). 5. Punctul 2 al hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 1 iulie 1963, Nr. 284 "Cu privire la modul de urmărire a sumelor datorate pentru mici lipsuri de sume de bani, recunoscute de lucrători cu răspundere materială" (Culegere de hotărîri ale RSSM, 1963, Nr. 7, art. 114). 6. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 14 octombrie 1963, Nr. 446 "Cu privire la modificarea punctului 7 al hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat" (Culegere de hotărîri ale RSSM, 1963, Nr. 10, art. 166). 7. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 24 noiembrie 1965, Nr. 474 "Cu privire la complectarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat". 8. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 10 aprilie 1969, Nr. 157 "Cu privire la complectarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat".(Veştile RSSM, 1969, Nr. 4, art.87). 9. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 22 decembrie 1971, Nr. 423 "Cu privire la complectarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat".(Veştile RSSM, 1971, Nr. 12, art.195). 10. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 24 ianuarie 1972, Nr. 16 "Cu privire la complectarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat".(Veştile RSSM, 1972, Nr. 1, art.15). 11. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 29 mai 1975, Nr. 174 "Cu privire la complectarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat".