joi, 13 august 1998
844/30.07.98 Hotărîre cu privire la structura organizatorică, limita efectivului şi Regulamentul Ministerului Afacerilor Interne
                HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
    cu privire la structura organizatorică, limita efectivului şi
             Regulamentul Ministerului Afacerilor Interne

                         Nr.844  din  30.07.98

       Monitorul Oficial al R.Moldova nr.75-76/756 din 13.08.1998

                                * * *

    În scopul perfecţionării   şi   sporirii   eficacităţii   sistemului
organelor afacerilor interne în prevenirea şi combaterea criminalităţii,
precum  şi  intensificării activităţii de menţinere a  ordinii  publice,
Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă:
    structura organizatorică  a Ministerului Afacerilor Interne, conform
anexei nr. 1;
    Regulamentul Ministerului Afacerilor Interne, conformanexei nr. 2;
    lista funcţiilor   aparatului  central  al  Ministerului  Afacerilor
Interne  şi  subdiviziunilor lui, subrogate de generali, conform  anexei
nr. 3.
    2. Se stabileşte:
    limita efectivului  Ministerului Afacerilor Interne, subdiviziunilor
şi organelor subordonate lui, exceptînd trupele de carabinieri, în număr
de 9000 unităţi, finanţarea cărora se va efectua din contul bugetului de
stat;
    limita maximă   a  aparatului  central  al  Ministerului  Afacerilor
Interne  în  proporţie  de pînă la 3,5 la sută din  efectivul  total  al
organelor  afacerilor  interne  din republică, cu  excepţia  serviciului
pază, trupelor de carabinieri şi a personalului de deservire.
    3. Ministerul  Afacerilor  Interne  se învesteşte cu  dreptul  de  a
aproba,  în limitele efectivului de personal şi mijloacelor alocate  din
buget  pentru  întreţinerea  organelor afacerilor  interne,  structurile
organizatorice,   statele   de  personal  şi   regulamentele   organelor
(subdiviziunilor) subordonate.
    4. Ministerului Afacerilor Interne i se permite:
    de a avea 4 viceminiştri,   inclusiv  un  prim-viceministru,  şi  un
colegiu alcătuit din unsprezece persoane;
    să menţină, supra   limita  stabilită  pentru  efectivul  aparatului
central,  colaboratori atestaţi şi civili în vederea creării serviciilor
tehnice  şi de producţie, care vor fi întreţinute din contul mijloacelor
extrabugetare şi autogestionare;
    să menţină salariile  de funcţie stabilite anterior  colaboratorilor
Ministerului   Afacerilor  Interne  desemnaţi,  potrivit   modificărilor
structurale, în funcţii cu salarii mai mici.
    5. Se modifică   următoarele  hotărîri  ale  Guvernului   Republicii
Moldova precum urmează:
    din anexa nr.  8  a Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.  385
din  5  iulie  1996 "Cu privire la dezvoltarea Registrului  de  Stat  al
populaţiei"  (Monitorul  Oficial, 1996, nr. 65-66,art. 481)  se  exclude
poziţia:
    "1. Direcţia informaţii a Ministerului Afacerilor Interne";
    în Hotărîrea  Guvernului Republicii Moldova nr. 757 din8 august 1997
"Cu  privire  la  Departamentul pentru combaterea crimei  organizate  şi
corupţiei  pe  lîngă Ministerul Afacerilor Interne" (Monitorul  Oficial,
1997, nr. 69-70, art. 705):
    în denumire cuvintele "pe lîngă Ministerul" se substituie
    prin cuvintele "al Ministerului";
    punctul 1 se abrogă.
    6. Se abrogă hoărîrile Guvernului Republicii Moldova, conform anexei
nr. 4.

    PRIM-MINISTRU
    AL REPUBLICII MOLDOVA                                Ion CIUBUC

    Chişinău, 30 iulie 1998.
    Nr. 844.

                                                     Anexa nr. 1
                                      la Hotărîrea Guvernului Republicii
                                      Moldova nr. 844 din 30 iulie 1998

      STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A MINISTERULUI AFACERILOR INTERNE

    Conducerea
    Departamentul trupelor de carabinieri
    Departamentul pentru combaterea crimei organizate şi corupţiei
    Departamentul informaţii şi documentare a populaţiei
    Direcţia generală de organizare şi inspectare
    Direcţia generală anchetă penală
    Direcţia generală a poliţiei judiciare
    Direcţia generală de ordine publică
    Direcţia cadre şi instituţii de învăţămînt
    Direcţia economie şi finanţe
    Direcţia securitate internă
    Direcţia informaţii
    Direcţia operativă
    Biroul central naţional Interpol (cu statut de direcţie)
    Direcţia poliţiei în transport
    Direcţia pazei de stat
    Direcţia înzestrare şi logistică
    Clubul sportiv central "Dinamo" (cu statut de direcţie)
    Secţia cercetări penale
    Secţia juridică
    Secţia relaţii externe
    Secţia medicală
    Centrul de presă (cu statut de secţie)
    Secţia secretariat

                       Instituţii de învăţămînt
    Academia de Poliţie "Ştefan cel Mare"
    Colegiul de Poliţie

                           Unităţi de front
    Brigada de poliţie cu destinaţie specială "FULGER"


                                                  Anexa nr. 2
                                      la Hotărîrea Guvernului Republicii
                                      Moldova nr. 844 din 30 iulie 1998

                       R E G U L A M E N T U L
                   Ministerului Afacerilor Interne

    1. Ministerul  Afacerilor  Interne  (în continuare  -  M.A.I.)  este
organul  central  al  puterii  executive din republică,  menit  în  baza
respectării  stricte a legilor, să apere viaţa, integritatea  corporală,
drepturile  şi  libertăţile cetăţenilor, toate formele  de  proprietate,
interesele  societăţii  şi ale statului contra atentatelor criminale  şi
altor  acţiuni  ilegale,  să  menţină ordinea de  drept  şi  securitatea
publică.

    2. Baza juridică  a  activităţii  M.A.I. o  constituie:  Constituţia
Republicii  Moldova,  legile  "Cu  privire la Guvern",  "Cu  privire  la
poliţie",  "Cu  privire la trupele de carabinieri (trupele interne)  ale
Ministerului  Afacerilor  Interne", decretele  Preşedintelui  Republicii
Moldova, hotărîrile Parlamentului şi Guvernului Republicii Moldova, alte
acte  normative,  actele internaţionale la care Republica  Moldova  este
parte, precum şi prezentul regulament.

    3. M.A.I. în   limitele   competenţei  sale  şi   întru   executarea
legislaţiei  în vigoare, emite ordine, instrucţiuni şi dă dispoziţii, pe
care le semnează ministrul sau viceminiştrii afacerilor interne.
    Actele normative  departamentale  ale M.A.I. sînt  obligatorii  spre
executare  pentru organele afacerilor interne şi trupele de carabinieri,
iar  în  problemele  securităţii  circulaţiei rutiere,  precum  şi  alte
chestiuni,  atribuite  de  legislaţie -  pentru  toate  întreprinderile,
organizaţiile, instituţiile şi cetăţenii ţării.
    În caz de necesitate,  M.A.I. emite acte normative departamentale în
colaborare cu alte ministere şi departamente.

    4. M.A.I. îşi  desfăşoară activitatea în conformitate cu principiile
legalităţii,   respectării  personalităţii,  umanismului  şi   echităţii
sociale,  colegialităţii în îmbinare cu conducerea unică, colaborarea cu
cetăţenii   şi   colectivele  de  muncă,  asigurării  transparenţei   şi
respectării secretului de stat şi profesional.

    5. Principalele sarcini ale M.A.I. sînt:
    1) participarea  la  elaborarea  şi  realizarea  politicii  de  stat
privind  apărarea  drepturilor şi libertăţilor  cetăţenilor,  asigurarea
legalităţii, menţinerii ordinii de drept şi combaterea criminalităţii;
    2) organizarea  şi  perfecţionarea activităţii organelor  afacerilor
interne în vederea îndeplinirii misiunilor puse în sarcina lor;
    3) asigurarea  disciplinei  şi legalităţii în activitatea  organelor
afacerilor  interne  şi  trupelor  de carabinieri,  nivelului  înalt  de
pregătire profesională a colaboratorilor;
    4) asigurarea protecţiei juridice şi sociale a efectivului organelor
afacerilor interne şi trupelor de carabinieri;
    5) dezvoltarea  şi consolidarea bazei tehnico-materiale a  organelor
afacerilor interne şi trupelor de carabinieri.

    6. În corespundere cu sarcinile sale de bază, M.A.I.:
    1) determină,  în baza analizei situaţiei criminogene în  republică,
direcţiile  prioritare  de activitate a organelor afacerilor interne  şi
trupelor  de carabinieri, elaborează şi realizează programe complexe ale
activităţii  lor;  participă la întocmirea şi realizarea programelor  de
stat de menţinere a ordinii de drept şi combatere a criminalităţii;
    2) organizează  şi desfăşoară cercetări ştiinţifice în problemele de
menţinere a ordinii de drept, de combatere a criminalităţii, de aplicare
a pedepselor penale, securităţii circulaţiei rutiere, efectuează lucrări
experimentale  în  construcţie  şi de  proiectare  tehnologică,  asigură
aplicarea   rezultatelor   ştiinţifice   şi  experienţei   avansate   în
activitatea organelor afacerilor interne;
    3) generalizează   practica  aplicării  legislaţiei  referitoare  la
competenţa   M.A.I.,  elaborează  şi  înaintează  organelor   respective
propuneri  privind  perfecţionarea legislaţiei, pregăteşte  proiecte  de
acte  normative  privind  activitatea organelor  afacerilor  interne  şi
trupelor   de  carabinieri;  acordă  organelor  afacerilor  interne  din
subordine  ajutor metodic în privinţa perfecţionării asistenţei juridice
a  activităţii lor; asigură participarea organelor afacerilor interne la
propagarea cunoştinţelor juridice în rîndul populaţiei;
    4) elaborează  propuneri în vederea întăririi legalităţii şi ordinii
de  drept  şi le prezintă în modul stabilit spre examinare organelor  de
stat respective;
    5) organizează  pe  teritoriul republicii activitatea  operativă  de
investigaţii  şi  de  expertiză criminalistică a  activităţii  organelor
afacerilor  interne,  cercetarea  cauzelor penale ce ţin  de  competenţa
organelor   afacerilor  interne;  exercită  activitatea  de   depistare,
descoperire  şi  cercetare a celor mai grave infracţiuni şi de  caracter
interregional,   îşi   dă  concursul  la  depistarea,  descoperirea   şi
cercetarea infracţiunilor complicate;
    6) organizează  căutarea persoanelor care au comis infracţiuni şi se
ascund  de organele de cercetare penală, de anchetă şi judecată, care se
sustrag  de  la executarea pedepsei penale, persoanelor  dispărute  fără
urmă şi a altor persoane, în cazurile prevăzute de legislaţie, precum şi
a mijloacelor de transport auto şi moto răpite şi furate;
    7) coordonează   activitatea   organelor   afacerilor   interne   în
profilaxia   infracţiunilor,  menţinerea  ordinii  publice,   executarea
cerinţelor  regimului  de  paşapoarte şi şedere,  acordîndu-le  ajutorul
metodic  necesar;  exercită  conducerea operativă a  subdiviziunilor  de
poliţie  cu destinaţie specială şi a unităţilor militare de carabinieri;
organizează  menţinerea  ordinii publice la desfăşurarea  acţiunilor  de
masă  de proporţie republicană; exercită conducerea operativă a forţelor
şi  mijloacelor afacerilor interne antrenate la lichidarea consecinţelor
avariilor,  catastrofelor, calamităţilor, incendiilor, precum şi în alte
situaţii excepţionale;
    8) conduce activitatea  poliţiei  rutiere,  în  colaborare  cu  alte
organe de stat, întreprinde măsuri în vederea perfecţionării tarificului
rutier   şi   profilaxiei  accidentelor  rutiere,  asigură   organizarea
circulaţiei rutiere pe magistralele republicane;
    9) elaborează  şi  prezintă Guvernului Republicii Moldova  propuneri
referitoare  la  efectivul  numeric şi finanţarea  organelor  afacerilor
interne,   întreţinute   din   contul  bugetului   de   stat,   creează,
reorganizează   şi  lichidează  subdiviziunile  respective,   stabileşte
statele de organizare şi structura lor; elaborează normativele numărului
de state şi ale cheltuielilor pentru subdiviziunile organelor afacerilor
interne;
    10) elaborează  şi  asigură realizarea programelor de  încadrare  în
organele  afacerilor interne, organizează pregătirea, perfecţionarea  şi
reciclarea cadrelor; conduce activitatea instituţiilor de învăţămînt ale
M.A.I.;
    11) organizează  activitatea de educare a colaboratorilor  organelor
afacerilor  interne,  de protecţie a drepturilor, intereselor  legitime,
onoarei şi demnităţii lor;
    12) asigură consolidarea  şi  dezvoltarea băncii  informaţionale  de
date  şi  evidenţei, necesare activităţii organelor afacerilor  interne;
organizează    statistica    departamentală    a    infracţiunilor    şi
contravenţiilor administrative;
    13) asigură traficul  special şi militar, care necesită  planificare
şi aprovizionare la nivel republican;
    14) elaborează  şi  exercită întregul ansamblu de măsuri în  vederea
mobilizării,  organizării  activităţii organelor afacerilor  interne  pe
timpul  stării  de  urgenţă,  de  asediu şi de  război  şi  în  situaţii
excepţionale   pe  timp  de  pace;  asigură  participarea  trupelor   de
carabinieri  (trupelor interne) pe timp de război, în cooperare cu şi cu
alte  formaţiuni  armate, la prevenirea acţiunilor îndreptate  împotriva
independenţei şi integrităţii statului;
    15) asigură dotarea  centralizată a organelor afacerilor interne  cu
materiale  şi  mijloace tehnice necesare din contul bugetului  de  stat;
exercită  controlul  asupra  utilizării  de  către  organele  afacerilor
interne a mijloacelor băneşti şi resurselor alocate;
    16) asigură organizarea evidenţei primare contabile şi statistice în
organele şi subdiviziunile afacerilor interne, exercită controlul asupra
organizării  şi veridicităţii ei, efectuează revizii privind activitatea
financiară şi economică;
    17) întreprinde  măsuri de ameliorare a condiţiilor  social-comunale
şi  de  trai  ale  efectivului,  organizează  activitatea  instituţiilor
medicale,  elaborează  planuri vizînd construcţiile capitale  în  cadrul
M.A.I., asigură realizarea lor;
    18) organizează examinarea sesizărilor, declaraţiilor, reclamaţiilor
cetăţenilor,  parvenite  la M.A.I., precum şi a publicaţiilor în  presă,
comunicărilor  la  radio  şi televiziune  vizînd  activitatea  organelor
afacerilor interne;
    19) stabileşte,  în conformitate cu standardele republicane, cerinţe
unice  vizînd  organizarea lucrărilor de secretariat şi activităţii  din
domeniul arhivelor în cadrul organelor afacerilor interne.

    7. Conducerea  M.A.I.  este exercitată de către ministru, care  este
desemnat şi eliberat din funcţie de Preşedintele Republicii Moldova.

    8. Ministrul  afacerilor interne (în continuare - ministrul)  poartă
răspundere   personală   pentru  realizarea  sarcinilor  şi   funcţiilor
încredinţate M.A.I.

    9. Ministrul în limitele competenţei M.A.I.:
    1) conduce întrega  activitate  a  M.A.I.  şi  organelor  afacerilor
interne subordonate lui; stabileşte împuternicirile organelor afacerilor
interne  subordonate  vizînd  soluţionarea independentă  a  chestiunilor
organizatorice, structurale şi de state, de cadre, financiare, economice
şi de producţie, precum şi a altor chestiuni;
    2) defineşte  lista funcţiilor, exercitate de persoanele corpului de
comandă  al organelor afacerilor interne şi al trupelor de  carabinieri,
inclusiv pînă la gradul de colonel;
    3) reprezintă   M.A.I.   în  raporturile  cu  organele  puterii   şi
conducerii  de stat, cu organizaţiile, instituţiile, întreprinderile, cu
partidele  politice  şi  asociaţiile publice, cu colectivele  de  muncă,
populaţia, precum şi cu organismele internaţionale;
    4) conduce şi   coordonează  activitatea  trupelor  de  carabinieri,
organizează dotarea lor tehnică şi materială;
    5) în baza şi întru executarea legislaţiei în vigoare, emite ordine,
instrucţiuni  şi  dă  dispoziţii obligatorii spre  executare  în  cadrul
M.A.I.;  în  caz de necesitate, adoptă acte normative departamentale  în
cooperare cu alte ministere şi departamente;
    6) în limita  competenţei  acordate  M.A.I.,  emite  acte  normative
departamentale  vizînd  chestiunile securităţii circulaţiei  rutiere  şi
alte chestiuni stabilite de legislaţia în vigoare, care sînt obligatorii
spre    executare   pentru   întreprinderi,   organizaţii,   instituţii,
independent  de forma de proprietate şi subordonarea lor departamentală,
precum şi pentru cetăţeni;
    7) conferă grade   speciale  persoanelor  corpului  de  comandă   al
organelor  afacerilor  interne,  pînă la gradul de colonel  de  poliţie,
precum  şi grade militare, inclusiv pînă la gradul de colonel,  prezintă
Preşedintelui  Republicii  Moldova  propuneri cu privire  la  conferirea
gradelor speciale şi militare ale corpului de comandă suprem;
    8) anulează ordinele,  instrucţiunile şi dispoziţiile conducătorilor
organelor  afacerilor interne din subordine, ce contravin legislaţiei în
vigoare,   decretelor  Preşedintelui  Republicii  Moldova,   hotărîrilor
Parlamentului  şi Guvernului Republicii Moldova, precum şi ordinelor  şi
instrucţiunilor M.A.I.;
    9) distribuie obligaţiile între viceminiştri, controlează executarea
lor;
    10) încheie acorduri  cu ministerele afacerilor interne, alte organe
de stat din străinătate, privind chestiunile ce se referă la activitatea
organelor afacerilor interne;
    11) prezintă  Preşedintelui Republicii Moldova propuneri cu  privire
la decorarea colaboratorilor organelor afacerilor interne şi militarilor
trupelor  de carabinieri cu ordine şi medalii ale Republicii Moldova, cu
privire  la  conferirea  de titluri onorifice  ale  Republicii  Moldova,
acordă,  în ordinea stabilită, medalii şi insigne de onoare, diplome  de
onoare  şi alte distincţii colaboratorilor organelor afacerilor  interne
şi  cetăţenilor  care  s-au  evidenţiat în  activitatea  de  serviciu  a
organelor afacerilor interne la realizarea sarcinilor încredinţate;
    12) aplică în   măsură  deplină  sancţiunile  disciplinare  faţă  de
colaboratorii  organelor  afacerilor  interne şi militarii  trupelor  de
carabinieri;
    13) numeşte şi  destituie din funcţie conducătorii de  departamente,
direcţii  generale, direcţii, servicii şi secţii ale M.A.I.,  instituţii
de  învăţămînt,  şeful  Direcţiei  Afacerilor Interne  a  Găgăuziei,  la
propunerea  Guvernatorului  Găgăuziei şi cu acordul Adunării Populare  a
Găgăuziei,  comisarii  de poliţie şi, în conformitate  cu  nomentclatura
M.A.I, alţi conducători ai organelor din subordine;
    14) angajează  în  cadrul M.A.I. şi trece în rezervă persoanele  din
corpul  de comandă al organelor afacerilor interne şi militarii trupelor
de carabinieri, inclusiv cu drept de a purta uniforma, stabileşte pensii
persoanelor  din corpul de comandă mediu, superior şi suprem, precum  şi
membrilor familiilor acestora, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    15) aprobă regulamentele   departamentelor,  direcţiilor   generale,
direcţiilor şi serviciilor, organizaţiilor netitulare ale M.A.I., precum
şi regulamentele şi instrucţiunile serviciilor de ramură ale M.A.I.

    10. În cazul  în  care  ministrul este absent,  funcţiile  lui  sînt
exercitate de către prim-viceministrul afacerilor interne.

    11. Viceminiştrii  afacerilor interne sînt numiţi şi destituiţi  din
funcţie de către Guvernul Republicii Moldova, la propunerea ministrului.
    În conformitate   cu   atribuţiile   lor,   viceminiştrii   exercită
conducerea domeniilor concrete de activitate ale M.A.I.

    12. În scopul  soluţionării  în  comun a problemelor  de  importanţă
majoră   din  domeniul  activităţii  organelor  afacerilor  interne   şi
exercitării  funcţiilor, în cadrul M.A.I. se creează un colegiu, în care
sînt   incluşi:   ministrul  (preşedintele  colegiului),   viceminiştrii
(conform  funcţiei), precum şi alţi colaboratori cu funcţii de conducere
din cadrul M.A.I.
    Membrii colegiului   M.A.I.,  cu  excepţia  persoanelor  care  deţin
această   calitate,   conform  funcţiei,  sînt  desemnaţi  de   Guvernul
Republicii Moldova, la propunerea ministrului.
    Colegiul se întruneşte  cel  puţin  o  dată  în  trimestru  şi  este
convocat  de  ministru.  La  cererea  a 1/3 din  numărul  de  membri  ai
colegiului  sau  din  iniţiativa ministrului, pot fi  convocate  şedinţe
extraordinare ale colegiului.
    Hotărîrile colegiului,   adoptate  prin  majoritatea  de  voturi   a
membrilor, sînt aduse la cunoştinţă prin ordine ale ministrului.
    În cazul unor   divergenţe,   apărute  între  ministru  şi   membrii
colegiului, ministrul realizează decizia sa, raportînd Guvernului despre
disensiunile survenite.
    Hotărîrile adoptate  la  şedinţele  mixte ale colegiilor  M.A.I.  şi
altor  ministere şi departamente sînt aduse la cunoştinţă prin  ordinele
comune  ale M.A.I. şi ale conducătorilor ministerelor şi departamentelor
respective.
    Regulamentul  colegiului şi programul lui de muncă sînt aprobate  de
către ministru.

    13. Conducerea   colectivă  a  activităţii  operative  a  M.A.I.  şi
asigurarea  executării  hotărîrilor  colegiului  sînt  puse  în  sarcina
biroului executiv al M.A.I.
    Biroul executiv  al  M.A.I. este organ consultativ,  constituit  din
ministru şi viceminiştri.
    În funcţie de  caracterul  şi  importanţa  sarcinilor  abordate,  la
şedinţa  biroului executiv al M.A.I. pot fi invitate persoane din corpul
de  conducere  şi  specialişti  ai aparatului  M.A.I.,  precum  şi  alţi
colaboratori ai organelor subordonate.

    14. Structura organizatorică, efectivul numeric al M.A.I., precum şi
suma alocărilor pentru întreţinerea acestora sînt aprobate de Guvern.
    Structura, statele  de personal, condiţiile de remunerare a  muncii,
de  asigurare tehnico-materială şi socială, de trai ale  colaboratorilor
M.A.I.  sînt  stabilite  de  către ministru, în  limita  efectivului  şi
alocaţiilor  pentru  întreţinere,  precum  şi  schemelor  salariilor  de
funcţie, prevăzute de legislaţia în vigoare.
    Aparatul M.A.I.  şi  subdiviziunile  din subordinea  nemijlocită  se
completează cu personal din corpul de comandă şi angajaţi civili, dotaţi
cu   calităţi   morale  şi  profesionale  adecvate  pentru   exercitarea
funcţiilor şi atribuţiilor M.A.I.

    15. M.A.I. colaborează,  în modul stabilit, cu organele de menţinere
a ordinii de drept din alte ţări, participă la pregătirea acordurilor şi
convenţiilor  internaţionale, organizează realizarea acestora în  partea
ce se referă la competenţa M.A.I.

    16. M.A.I. este  persoană juridică, dispune de ştampilă cu Stema  de
Stat a Republicii Moldova şi denumirea sa.



                                                  Anexa nr. 3
                                      la Hotărîrea Guvernului Republicii
                                      Moldova nr. 844 din 30 iulie 1998

                                LISTA
    funcţiilor aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi
              subdiviziunilor lui, subrogate de generali

    Ministru
    Prim-viceministru
    Viceminiştri
    Şeful departamentului   pentru   combaterea  crimei  organizate   şi
corupţiei
    Prim-adjunct al şefului departamentului trupelor de carabinieri.


                                                  Anexa nr. 4
                                      la Hotărîrea Guvernului Republicii
                                      Moldova nr. 844 din 30 iulie 1998

                                LISTA
       hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova care se abrogă

    1. Hotărîrea  Guvernului  Republicii Moldova nr. 81 din13  februarie
1992  "Cu privire la reorganizarea Direcţiei din Moldova a  Ministerului
Afacerilor   Interne  al  U.R.S.S.  pentru  Transport  în  Departamentul
Afacerilor  Interne pentru Transport al Ministerului Afacerilor  Interne
al Republicii Moldova" (Monitor, 1992, nr. 2, art. 62).
    2. Hotărîrea  Guvernului  Republicii Moldova nr. 781 din1  decembrie
1992 "Privind aprobarea limitei efectivului organelor afacerilor interne
şi a Regulamentului Ministerului Afacerilor Interne".
    3. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 583 din17 august 1995
"Cu   privire   la  modificarea  şi  completarea  Hotărîrii   Guvernului
Republicii  Moldova  nr.  781 din 1 decembrie 1992  (Monitorul  Oficial,
1995, nr. 59-60, art. 473).
    4. Hotărîrea  Guvernului Republicii Moldova nr. 337 din18 iunie 1996
"Cu  privire  la  structura  organizatorică  a  aparatului  Ministerului
Afacerilor Interne".
    5. Hotărîrea  Guvernului  Republicii Moldova nr. 32 din 6  februarie
1997   "Pentru  modificarea  unor  hotărîri  ale  Guvernului  Republicii
Moldova".
    6. Punctele 2  şi 3 din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova  nr.
248  din 14 martie 1997 "Pentru modificarea şi completarea unor hotărîri
ale Guvernului Republicii Moldova".