Notă: Hotărîrea se declară neconstituţională prin Hot. Curţii Constituţionale nr.5 din 04.02.99 HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la reglementarea unor genuri de activitate în Republica Moldova Nr.859 din 13.08.98 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.79-80/842 din 26.08.1998 * * *
Abrogat: 06.09.2001 Hotărîrea Guvernului nr.893 din 28.08.2001 În scopul reglementării de către stat a activivtăţii economice a persoanelor juridice şi fizice, respectării obligatorii a cerinţelor de pregătire profesională şi calificare, necesare pentru practicarea unor genuri de activitate, asigurării intereselor vitale şi securităţii cetăţenilor, societăţii şi statului, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă: Lista genurilor de activitate interzise pe teritoriul Republicii Moldova, conform anexei nr. 1; Lista genurilor de activitate ce necesită autorizare prin licenţe, conform anexei nr. 2; Regulamentul cu privire la modul de eliberare a licenţelor pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate în Republica Moldova, conform anexei nr. 3; 2. Organele autorizate anterior cu funcţii de licenţiere, dar care nu au fost incluse în anexa nr. 2 la prezenta hotărîre, de la data adoptării prezentei hotărîri îşi pierd dreptul asupra exercitării acestor funcţii. 3. Organele autorizate cu funcţii de licenţiere vor elibera licenţe pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate, în baza Regulamentului cu privire la modul de eliberare a licenţelor pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate în Republica Moldova şi regulamentelor de ramură respective elaborate şi aprobate de aceste organe, după coordonarea cu Ministerul Economiei şi Reformelor, Ministerul Justiţiei şi Ministerul Finanţelor. Licenţele eliberate anterior, în modul stabilit, pentru practicarea unor genuri de activitate sînt valabile pînă la expirarea termenelor menţionate în ele. 4. Organele autorizate cu funcţii de licenţiere organizează independent editarea formularelor de licenţă. 5. Mijloacele obţinute în urma eliberării de către organele publice de specialitate centrale şi locale a licenţelor pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate sînt vărsate, respectiv, în bugetul de stat sau local, dacă Legea bugetului de stat nu prevede alte condiţii. 6. Organele autorizate cu funcţii de licenţiere exercită controlul asupra respectării de către agenţii economici a condiţiilor stabilite în licenţă, iar aceştia din urmă poartă răspundere, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru practicarea incorectă a genurilor de activitate licenţiate. 7. Se abrogă hotărîrile Guvernului Republicii Moldovanr. 110 din 2 februarie 1998 "Cu privire la reglementarea unor genuri de activitate în Republica Moldova" (Monitorul Oficial, 1998, nr. 24-25, art. 178) şi nr. 458 din 15 aprilie 1998 "Cu privire la completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 110 din 2 februarie 1998". PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Ion CIUBUC Chişinău, 13 august 1998. Nr. 859. Anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 859 din 13 august 1998 L I S T A genurilor de activitate interzise pe teritoriul Republicii Moldova Producerea, comercializarea şi propagarea materialelor pornografice. Deschiderea şi întreţinerea caselor de toleranţă. Comerţul în scop de contrabandă. Alte genuri de activitate interzise de legislaţia în vigoare, tratatele şi convenţiile internaţionale la care Republica Moldova este parte. Anexa nr. 2 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 859 din 13 august 1998 L I S T A genurilor de activitate ce necesită autorizare prin licenţe 1. Ministerul Economiei şi Reformelor organizarea turismului extern; colectarea deşeurilor tehnice ce conţin metale neferoase; organizarea comerţului de bursă şi a licitaţiilor ; exercitarea funcţiilor de administrator al procedurii concursuale şi de administrator al procedurii de reorganizare. 2. Ministerul Finanţelor: activitatea de audit; activitatea în domeniul asigurărilor; funcţionarea lombardurilor; organizarea şi tragerea loteriilor; întreţinerea cazinourilor, exploatarea automatelor de joc cu cîştiguri băneşti, punerea mizelor la competiţiile sportive şi altele; activitatea ce ţine de marcarea de stat a articolelor din metale preţioase şi nestemate şi activitatea cu metale preţioase şi nestemate; importul băuturilor alcoolice şi comercializarea en gros a acestora; importul articolelor din tutun şi comercializarea en ngros a acestora; importul şi comercializarea benzinei şi motorinei; activitatea asociaţiilor de economii şi împrumut ale cetăţenilor; activitatea depozitelor vamale libere. 3. Ministerul Industriei şi Comerţului: fabricarea substanţelor chimice, articolelor şi produselor chimice de uz casnic. 4. Ministerul Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare: a) în domeniul producţiei agricole: producerea şi comercializarea materialului de înmulţire şi săditor pomicol, bacifer şi de viţă de vie; producerea şi comercializarea seminţelor de legume, culturi bostănoase şi cartof, culturi de cîmp; proiectarea plantaţiilor pomicole, bacifere şi de viţă de vie; producerea pentru comercializare a materialului biologic de bovine, porcine, ovine, păsări, cabaline şi piscicole; creşterea vitelor de prăsilă, destinate pentru comercializare; importarea, comercializarea preparatelor chimice, biologice şi stimulentelor de creştere a plantelor; fabricarea preparatelor biologice şi stimulentelor de creştere a plantelor; b) în domeniuil producţiei de prelucrare: producerea, stocarea şi comercializarea en gros sau numai stocarea şi comercializarea en gros a băuturilor alcoolice, inclusiv a alcoolului etilic şi a berei (conform hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova nr. 363 din 5 iunie 1995 şi nr. 582 din 17 august 1995); prelucrarea tutunului şi producerea articolelor din tutun, comercializarea en gros, inclusiv exportul tutunului (conform Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 145 din 9 februarie 1998). 5. Ministerul Transporturilor şi Comunicaţiilor: exploatarea transportului auto pentru traficul de pasageri (cu excepţia rutelor în raza oraşului); exploatarea transportului auto specializat destinat transportării substanţelor toxice, explozibile şi inflamabile (după coordonarea cu Departamentul Standarde, Metrologie şi Supraveghere Tehnică şi Departamentul Protecţie Civilă şi Situaţii Excepţionale, iar în anumite cazuri, cu organele controlului sanitar); elaborarea, montarea, instalarea, întreţinerea şi exploatarea reţelelor de telecomunicaţii civile, inclusiv transport date şi prestarea serviciilor prin intermediul acestor reţele; elaborarea, montarea, instalarea, întreţinerea tehnică a reţelelor de televiziune prin cablu şi a posturilor (staţiilor) de radiodifuziune şi televiziune prin eter; funcţionarea reţelelor de televiziune prin cablu şi a posturilor (staţiilor) de radiodifuziune şi televiziune prin eter (licenţe tehnice); prestarea serviciilor poştale expres privind coletele recomandate; comercializarea şi exploatarea echipamentelor de telecomunicaţii, poştă şi informatică (autorizaţii-tip). 6. Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei: organizarea angajării provizorii peste hotare a cetăţenilor Republicii Moldova. 7. Ministerul Sănătăţii: desfăşurarea activităţii farmaceutice; acordarea asistenţei medicale (cu excepţia activităţii practicate în exclusivitate de întreprinderile, organizaţiile şi instituţiile de stat); cercetările aplicate în domeniul geneticii şi microbiologiei; fabricarea, vînzarea, procurarea şi păstrarea substanţelor radioactive, aplicate în medicină; fabricarea, vînzarea, deservirea tehnică, repararea şi verificarea articolelor de tehnică şi optică medicală; utilizarea substanţelor potenţial toxice, chimice şi biologice, aplicate în medicină. 8. MInisterul Educaţiei şi Ştiinţei: înfiinţarea instituţiilor de învăţămînt, instituţiilor de perfecţionare şi recalificare. 9. Ministerul Culturii: organizarea lucrărilor de prospectare şi de cercetare arheologică; elaborarea proiectelor şi executarea lucrărilor de conservare, restaurare şi punere în valoare a monumentelor istorice. 10. Ministerul Justiţiei: acordarea asistenţei juridice; efectuarea expertizei judiciare; activitatea notarială. 11. Ministerul Afacerilor Interne: folosirea substanţelor explozive, mijloacelor explozive şi pirotehnice; repararea armelor sportive şi de vînătoare; activitatea nestatală de depistare; instruirea în diferite tipuri şi stiluri de luptă corp la corp, inclusiv în artele marţiale: activitatea de comercializare a diferitelor tipuri de armanent şi muniţii (în exclusivitate întreprinderilor de stat); instruirea şi reciclarea conducătorilor mijloacelor de transport auto; activitatea nestatală de protecţie şi asigurare a securităţii. 12. Ministerul Securităţii Naţionale: elaborarea, producerea, achiziţionarea şi comercializarea tehnicii de cifrare, asistenţă tehnică şi profilactică a mijloacelor de cifrare şi a altor mijloace speciale pentru păstrarea, prelucrarea, transmiterea, intercepţia şi înregistrarea informaţiei, pentru asigurarea autenticităţii ei şi prestarea serviciilor în munca de cifrare: protecţia criptografică şi tehnico-inginerească a informaţiei, criptoalgoritmilor şi analizei criptografice; revizii speciale ale mijloacelor tehnice şi dispozitivelor în scopul protecţiei contra scurgerii informaţiei prin canalele tehnice; elaborarea cifrurilor; pregătirea de cadre în domeniul criptografiei. 13. Ministerul Mediului: utilizarea şi prelucrarea deşeurilor (cu excepţia deşeurilor tehnice ce conţin metale neferoase, colectarea cărora este licenţiată de Ministerul Economiei şi Reformelor); utilizarea resurselor naturale (colectarea şi comercializarea plantelor spontane, inclusiv a celor medicinale, prinderea animalelor, cu excepţia faunei cinegetice, pescuitul industrial în bazinele naturale acvatice); efectuarea studiului de evaluare a impactului asupra mediului şi efectuarea auditului ecologic; practicarea tehnologiilor de separare a componenţilor aerului atmosferic. 14. Ministerul Dezvoltării Teritoriului, Construcţiilor şi Gospodăriei Comunale: lucrările de proiectare pentru toate categoriile de construcţii, inclusiv reconstrucţie, reparaţie capitală, consolidare, modernizare şi restaurare; activitatea de executare a lucrărilor de construcţie-montaj, reconstrucţie, reparaţie capitală, consolidare, modernizare şi restaurare pentru toate categoriile de construcţii, inclusiv reţelelor tehnico-edilitare. 15. Departamentul Standarde, Metrologie şi Supraveghere Tehnică: construcţia, montarea (inclusiv reglarea), exploatarea şi repararea industriilor miniere, producţiilor cu pericol de deflagraţie şi inflamabilitate, producţiilor şi obiectelor ce ţin de depozitarea şi manipularea în ele a substanţelor care pot să formeze amestecuri deflagrante de praf şi aer sau de vapori şi aer, sistemelor de alimentare cu gaze, instalaţiilor de ridicat, cazanelor, recipientelor, care funcţionează sub presiune, precum şi a conductelor de abur şi apă fierbinte (în cazuri necesare se coordonează cu Departamentul Protecţie Civilă şi Situaţii Excepţionale); fabricarea, montarea (inclusiv reglarea) şi repararea utilajului chimic, minier, utilajului electrotermoenergetic antideflagrant; păstrarea şi utilizarea materialelor industriale explozive (de comun acord cu Ministerul Afacerilor Interne); exploatarea zăcămintelor de minireuri utile (cu excepţia celor de largă răspîndire); expertizarea securităţii producţiilor industriale (obiectelor), inclusiv a lucrărilor subterane şi electrotermoenergetice; fabricarea, reparaţia, verificarea, calibrarea, încercarea, exploatarea şi comercializarea mijloacelor de măsurat; folosirea subsolului în scopuri ce nu sînt legate de extragerea substanţelor minerale utile; efectuarea lucrărilor de foraj (cu excepţia prospecţiunilor tehnice în construcţii); exploatarea izvoarelor şi îmbutelierea apelor minerale şi de masă; importul, utilizarea, depozitarea, comercializarea reactivelor chimice, gazelor lichefiate şi a substanţelor (materialelor), chimice toxice şi cu pericol de deflagraţie; depozitarea combustibilului şi materialelor lubrifiante (după coordonarea cu Departamentul Protecţie Civilă şi Situaţii Excepţionale); exploatarea staţiilor de alimentare cu produse petroliere şi gaze (cu coordonarea Departamentului Protecţie Civilă şi Situaţii Excepţionale); importul, exportul, producerea şi consumul în interiorul ţării a substanţelor care distrug stratul de ozon, reglementate prin Protocolul de la Montreal, precum şi a produselor ce conţin substanţe reglementate; importul, păstrarea, exploatarea şi utilizarea surselor de radiaţii ionizate a materialelor radioactive. 16. Departamentul Protecţie Civilă şi Situaţii Excepţionale: funcţionarea clădirilor, construcţiilor şi unităţilor de producţie ale cărora caracteristici pot genera incendii sau explozii, a obiectivelor aglomerate; proiectarea, montarea, reglarea şi asistenţa tehnică a sistemelor automate de prevenire a incendiilor la unităţile economice; certificarea şi cercetarea proprietăţilor de inflamare şi de comportare la foc a substanţelor, materialelor, articolelor, utilajului şi construcţiilor în conformitate cu regulile sistemului naţional de certificare; crearea serviciului departamental de pompieri la întreprinderi, formaţiunile şi serviciile protecţiei civile (militare, militarizate, specializate, teritoriale etc.); fabricarea tehnicii de intervenţie la incendii, a utilajului tehnic pentru stingerea incendiilor, a mijloacelor de protecţie contra incendiilor, tehnicii, echipamentului şi mijloacelor de efectuare a lucrărilor de salvare - deblocare şi de neamînat; transportarea materialelor radioactive; implementarea tehnologiilor de preîntîmpinare şi acţiuni în condiţiile situaţiilor excepţionale; proiectarea şi deservirea sistemelor de preîntîmpinare şi desfăşurare de acţiuni în situaţii excepţionale, edificiilor de protecţie ale protecţiei civile şi sistemelor de asigurare vitală; instruirea şi pregătirea în domeniul protecţiei civile. 17. Administraţia de Stat a Aviaţiei Civile: organizarea activităţii ce ţine de traficul aerian şi lucrările aeronautice; pregătirea teoretică şi practică a tuturor categoriilor de personal aeronautic. 18. Comisia de Stat pentru Piaţa Hîrtiilor de Valoare: activitatea profesională cu hîrtiile de valoare; activitatea Bursei de Valori; activitatea fondurilor de investiţii. 19. Comitetele executive raionale şi primăriile municipale: activitatea în sfera comerţului cu amănuntul şi alimentaţiei publice; comercializarea cu amănuntul a producţiei alcoolice; comercializarea cu amănuntul a articolelor din tutun; transportarea de pasageri în trafic urban, inclusiv taximetrele; exploatarea zăcămintelor de minereuri utile de largă răspîndire. 20. Agenţia Naţională pentru Cadastru, Resurse Funciare şi Geodezie: lucrări topogeodezice şi cartografice în componenţa prospecţiunilor tehnice pentru diferite genuri de activitate şi prospecţiunile tehnice complexe în construcţie; activităţi ce ţin de domeniul cadastrului funciar general, de elaborarea proiectelor de organizare a teritoriului şi de evaluarea terenurilor; estimarea bunurilor imobiliare. 21. Consiliul Coordonator al Audiovizualului: emisiuni radio; emisiuni televizate. 22. Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică: producerea, transportarea, dispecerizarea, distribuţia, furnizarea la tarife reglementate şi furnizarea la tarife nereglementate a energiei electrice; producerea, distribuţia şi furnizarea energiei termice; producerea, stocarea, transportarea, distribuţia, furnizarea la tarife reglementate şi furnizarea la tarife nereglementate a gazelor naturale. Anexa nr. 3 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 859 din 13 august 1998 R E G U L A M E N T U L cu privire la modul de eliberare a licenţelor pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate în Republica Moldova I. Dispoziţii generale 1. Prezentul Regulament stabileşte modul de eliberare agenţilor economici a licenţelor pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate (în continuare - licenţă). În Republica Moldova agenţii economici, indiferent de forma lor organizatorico-juridică, desfăşoară anumite genuri de activitate numai în baza licenţelor eliberate de organele autorizate cu funcţii de licenţiere. Pentru desfăşurarea fără licenţă a acestor genuri de activitate, agenţii economici poartă răspundere în conformitate cu legislaţia în vigoare. 2. Licenţa este un document oficial prin care se atestă capacitatea şi dreptul deţinătorului de a desfăşura un anumit gen de activitate în condiţii ce vor asigura beneficiarilor un înalt nivel calitativ şi siguranţă în conformitate cu legislaţia în vigoare, şi se eliberează pe un anumit termen fiind valabilă pe întreg teritoriul Republicii Moldova. II. Eliberarea licenţei 3. Licenţa se eliberează de către ministerele, departamentele şi alte organe autorizate cu aceste funcţii, conform modelului anexat la prezentul Regulament. 4. Se stabileşte că agenţii economici ce practică un anumit gen de activitate, reglementat metodologic de mai multe organe publicie de specialitate, sînt obligaţi, pînă la eliberarea licenţei, să obţină autorizaţiile necesare de la organele respective. 5. Pentru a primi licenţă agenţii economici prezintă organului autorizat cu funcţii de licenţiere următoarele documente: a) cererea prin care: persoanele juridice vor comunica denumirea şi forma lor organizatorico-juridică, adresa juridică (sediul) şi codul fiscal; persoanele fizice vor comunica numele şi prenumele, datele de referinţă din paşaport sau buletinul de identitate (seria, numărul, domiciliul), documentul ce confirmă înregistrarea în organul fiscal; se menţionează genurile de activitate pentru care se solicită licenţă şi termenul de valabilitate a licenţei; b) adeverinţa de înregistrare la Camera Înregistrării de Stat de pe lîngă Ministerul Justiţiei sau alte organe autorizate cu aceste funcţii; c) autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii, emisă de inspectoratul teritorial de muncă, şi în caz de necesitate, permisiunea organelor de standarde, metrologie şi supraveghere tehnică, de protecţie a mediului, de protecţie civilă şi situaţii excepţionale şi a serviciului sanitaro-epidemiologic şi a altor organe.
[Subpct.c) în redacţia Hot. Guv. nr.75 din 02.02.99] Toate actele solicitate se depun în copii, prezentîndu-se originalul. Pentru fiecare gen de activitate care face obiectul licenţei agentului economic, organul autorizat cu funcţii de licenţiere, în conformitate cu actele normative, stabileşte criteriile pe care trebuie să le respecte solicitantul. Organul autorizat cu funcţii de licenţiere înregistrează toate documentele prezentate de către solicitant pentru obţinerea licenţei. 6. Organul autorizat cu funcţii de licenţiere este obligat să adopte o decizie privind eliberarea sau refuzul de a elibera licenţa, în termen de 30 zile din momentul prezentării tuturor documentelor menţionate în punctul 5 al prezentului regulament. În cazurile în care expertiza materialelor în examinare necesită timp suplimentar pentru verificarea procesului tehnologic de producţie şi analiza documentelor depuse de solicitanţi, termenul de adoptare a deciziei privind licenţierea poate fi prelungit de către conducătorul organului, care eliberează licenţă, pînă la 15 zile. Organul autorizat cu funcţii de licenţiere, în termen de 10 zile după eliberarea licenţelor, va informa despre aceasta organul fiscal şi organul respectiv al administraţiei publice locale. Cheltuielile necesare pentru examinarea condiţiilor de activitate ale agentului economic, inclusiv pentru deplasare pe teren, diurne şi cazarea experţilor le suportă solicitantul licenţei. 7. În cazul în care se adoptă decizia de a nu elibera licenţă, acest fapt se comunică în scris solicitantului sub semnătura conducătorului organului respectiv, în termen de 3 zile după adoptarea deciziei. Comunicarea va cuprinde motivele de bază pentru care licenţa nu poate fi eliberată. Drept motive de bază pentru refuzul de eliberare a licenţei pot fi: datele neautentice sau denaturate ce se conţin în documentele prezentate de solicitant; stabilirea prin expertiză a necorespunderii sau lipsei condiţiilor necesare pentru desfăşurarea activităţii cu licenţă (lipsa documentelor normative, condiţiilor tehnice şi tehnologice, condiţiilor igienico-sanitare, condiţiilor de securitate ecologică a proceselor tehnologice pentru viaţa şi sănătatea oamenilor, lipsa calificaţiei necesare (pregătirii speciale) a specialiştilor (lucrătorilor). Agentul economic poate depune o nouă cerere de eliberare a licenţei după ce se îndeplinesc toate cerinţele expuse în scrisoarea de răspuns la prima solicitare. 8. În licenţă se menţionează: denumirea organului care o eliberează; seria, numărul şi data eliberării licenţei; pentru persoanele juridice - denumirea şi adresa juridică (sediul), codul fiscal, certificatul de înregistrare (seria, numărul, locul de înregistrare) a agentului economic, căruia i-a fost eliberată licenţa; pentru persoanele fizice-antreprenori - denumirea, numele, prenumele, datele din paşaport, codul fiscal, certificatul de înregistrare (seria, numărul, locul de înregistrare); perioada pentru care este valabilă licenţa; genurile de activitate; condiţiile stabilite pentru practicarea acestor genuri de activitate. Licenţa se eliberează numai după achitarea de către agentul economic a plăţii pentru eliberarea licenţei. 9. Licenţele se eliberează, în funcţie de genul de activitate, pe un termen de cel puţin 3 ani (cu excepţia activităţii legate de businessul jocurilor de noroc, activităţii în sfera aviaţiei civile, emisiunilor pentru instituţiile de teleradiodifuziune, producerii, stocării şi comercializării en ngros a producţiei alcoolice, activităţii de producţie, transport (dispecerat, distribuire, livrare în sectoarele electroenergetic, termoenergetic şi gaze pentru care plata se efectuează anual). 10. Licenţa este semnată de conducătorul organului autorizat cu funcţii de licenţiere şi autentificată prin aplicarea ştampilei acestui organ. Nu se permite transmiterea licenţelor de la un agent economic la altul şi utilizarea uneia şi aceleiaşi licenţe concomitent de către mai mulţi agenţi economici. În cazul în care genul de activitate autorizat prin licenţă se practică în mai multe obiecte sau localităţi separate teritorial, odată cu licenţa, solicitantului i se eliberează fără plată copiile legalizate ale acesteia cu menţionarea adresei fiecărui obiect sau localităţii unde va fi practicat genul de activitate. Copiile, de asemenea, urmează a fi înregistrate de organul autorizat cu funcţii de licenţiere. 11. În cazul în care agentul economic îşi schimbă denumirea, operează cu alte date decît cele menţionate în licenţă, şi cînd se modifică datele din paşaport sau buletinul de identitate al persoanei fizice, acesta, în termen de 15 zile, este obligat să solicite substituirea licenţei eliberate anterior cu alta pe care o va primi gratuit. Pînă la eliberarea licenţei noi solicitantul practică activitatea în baza licenţei anterior eliberate, iar în cazul în care licenţa a fost pierdută - în baza duplicatului acesteia sau unei autorizaţii provizorii, eliberate de organul învestit cu funcţii de licenţiere. 12. Organele autorizate cu funcţii de licenţiere sînt obligate: să verifice documentele prezentate de agenţii economici care solicită eliberarea licenţei, să întocmească dări de seamă; să ţină evidenţa documentelor eliberate; să ţină evidenţa cererilor prezentate de agenţii economici, la obţinerea licenţelor; să ţină evidenţa şi să păstreze documentele, întocmite în urma controalelor asupra activităţii agenţilor economici; să asigure coordonarea metodologică a expertizei şi controlului asupra activităţii experţilor-controlori ai activităţii agenţilor economici - deţinători de licenţe; să ţină evidenţa agenţilor economici care au obţinut sau au renunţat la licenţe; să păstreze actele fiecărui agent economic într-un dosar separat. Organele, autorizate cu funcţii de licenţiere, în limitele statelor de personal stabilite, pot crea în componenţa lor subdiviziuni pentru examinarea documentelor prezentate. III. Suspendarea sau anularea licenţei 13. Nerespectarea condiţiilor şi a principiilor de desfăşurare a genurilor de activitate pentru care a fost obţinută licenţa atrage după sine suspendarea acţiunii sau retragerea licenţei. Controlul asupra modului de utilizare a licenţelor îl exercită organele care eliberează licenţe. Decizia de suspendare sau de retragere a licenţei este luată de conducătorul organului autorizat care a eliberat licenţa. Decizia de suspendare sau retragere a licenţei se aduce la cunoştinţa agentului economic şi organului respectiv al inspectoratului fiscal, în termen de 10 zile de la data depistării încălcării condiţiilor stabilite de licenţă. După modificarea condiţiilor, ce au cauzat suspendarea licenţei, licenţa poate fi reluată, cu informarea ulterioară, în termen de 7 zile, a organului fiscal. O dată cu suspendarea activităţii agentului economic, licenţa eliberată îşi pierde valabilitatea. 14. Licenţa poate fi anulată de către organul care a eliberat-o, în următoiarele cazuri: a) dacă agentul economic nu respectă condiţiile stabilite în licenţă; b) dacă agentul economic nu achită impozitele; c) în alte cazuri prevăzute de legislaţia Republicii Moldova. 15. În cazul în care există motive pentru a anula licenţa, organul care a eliberat-o va preîntîmpina agentul economic despre încălcările comise. Dacă în termen de 10 zile din momentul avertizării agentul economic nu lichidează încălcările comise organul care a eliberat licenţa o anulează sau stabileşte termenul de sistare a activităţii respective. 16. Organul care a eliberat licenţa, în termen de 10 zile, expediază o copie a deciziei cu privire la anularea licenţei agentului economic, organului administraţiei publice locale şi organului fiscal. 17. Deciziile organelor autorizate cu funcţii de licenţiere privind anularea sau sistarea licenţei pot fi atacate în instanţele judecătoreşti. Anexă la Regulamentul cu privire la modul de eliberare a licenţelor pentru desfăşurarea anumitor genuri de activitate în Republica Moldova ________________________________________________________________________ (Denumirea organului ce eliberează licenţa) L I C E N Ţ Ă Seria _______________ numărul _______________ data _______________ Agentul economic ___________________________________________________ (denumirea şi sediul persoanelor juridice, fizice) ________________________________________________________________________ Licenţă pentru _____________________________________________________ (genul de activitate) ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Condiţii de activitate _____________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Termenul de valabilitate al licenţei ___________________________ pînă la_____________199___ Semnătura persoanei autorizate cu funcţii de licenţiere Ştampila organului ce a eliberat licenţa

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀