H O T Ă R Î R E
cu privire la elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu
şi a proiectului de buget
nr. 82 din 24.01.2006
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.21-24/123 din 03.02.2006
* * *
Abrogat: 29.12.2018
Hotărîrea Guvernului nr.1240 din 19.12.2018
Pentru realizarea prevederilor art.171 din Legea privind sistemul bugetar şi procesul bugetar nr.847-XIII din 24 mai 1996, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se instituie Grupul coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu şi se aprobă componenţa nominală a acestuia, conform anexei nr.1.
2. Se stabileşte că, în caz de eliberare a membrilor Grupului coordonator din funcţiile deţinute, atribuţiile lor în cadrul Grupului vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în aceste funcţii.
3. Se aprobă:
Regulamentul de activitate a Grupului coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu, conform anexei nr.2;
Planul de acţiuni pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu şi a proiectului de buget, conform anexei nr.3;
Planul-model de acţiuni privind elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritoriale, conform anexei nr.4.
4. Pentru realizarea acţiunilor de elaborare a Cadrului de cheltuieli pe termen mediu, organele centrale de specialitate ale administraţiei publice vor institui, în termen de 5 zile de la adoptarea acestei hotărîri, grupuri de lucru sectoriale, în componenţa cărora, după caz, vor fi incluşi reprezentanţi ai altor autorităţi interesate şi ai partenerilor sociali. Componenţa grupurilor de lucru sectoriale poate fi revizuită, după necesitate, şi se prezintă spre aprobare Grupului coordonator.
5. La elaborarea planurilor strategice de cheltuieli sectoriale pentru Cadrul de cheltuieli pe termen mediu, ministerele de ramură vor conlucra cu organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţile administraţiei publice locale care gestionează mijloace în sectoarele respective şi vor ţine cont de toate sursele de finanţare.
6. Organele centrale de specialitate ale administraţiei publice responsabile de elaborarea strategiilor de dezvoltare sectorială şi a politicilor sectoriale vor asigura corelarea măsurilor propuse cu programele naţionale şi cu suportul financiar disponibil prevăzut de Cadrul de cheltuieli pe termen mediu pentru perioada respectivă.
7. Se recomandă autorităţilor administraţiei publice locale, la elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritoriale, să se conducă de Planul-model de acţiuni, prezentat în anexa nr.4 la prezenta hotărîre, precum şi de prevederile Cadrului de cheltuieli pe termen mediu aprobat de Guvern pentru perioada respectivă.
8. Ministerul Finanţelor şi Ministerul Economiei şi Comerţului vor acorda asistenţa necesară organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale şi vor oferi indicaţii cu privire la modul de abordare şi prezentare a componentelor Cadrului de cheltuieli pe termen mediu.
81. Activitatea Grupului coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu este monitorizată de către Comitetul interministerial pentru planificarea strategică.
[Pct.81 introdus prin Hot.Guv. nr.838 din 09.07.2008, în vigoare 18.07.2008]
9. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.1631 din 31 decembrie 2003 “Despre elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu şi a proiectului de buget pe anul respectiv” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.16-18, art.122).
PRIM-MINISTRU | Vasile TARLEV |
Contrasemnează: | |
Ministrul finanţelor | Mihail Pop |
Chişinău, 24 ianuarie 2006. | |
Nr.82. |
Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului
nr.82 din 24 ianuarie 2006
COMPONENŢA NOMINALĂ
a Grupului coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu
POP Mihail | – ministru al finanţelor, preşedintele Grupului |
POPA Gheorghe | – reprezentant al Comisiei parlamentare pentru politica economică, buget şi finanţe |
REIDMAN Oleg | – consilier pe probleme economice al Preşedintelui Republicii Moldova |
UNGUREANU Nicolae | – consilier principal de stat în domeniul economic şi financiar-bancar, Aparatul Guvernului |
LAZĂR Valeriu | – ministru al economiei şi comerţului |
URSU Dumitru | – prim-viceguvernator al Băncii Naţionale a Moldovei |
ŢVIRCUN Victor | – ministru al educaţiei, tineretului şi sportului |
ABABII Ion | – ministru al sănătăţii şi protecţiei sociale |
GORODENCO Anatolie | – ministru al agriculturii şi industriei alimentare |
SEMENOVCHER Igor | – director general al Agenţiei pentru Dezvoltare Regională |
VALCOV Vitalie | – director general al Biroului Naţional de Statistică |
BORTĂ Maria | – preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări Sociale |
RUSSU Gheorghe | – director general al Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină |
CERESCU Leonid | – preşedinte al Confederaţiei Naţionale a Patronatului din Republica Moldova |
CHIRIAC Petru | – preşedinte al Confederaţiei Sindicatelor din Republica Moldova |
MANEA Leonid | – preşedinte al Confederaţiei Sindicatelor Libere din Republica Moldova “Solidaritate” |
FURDUI Teodor | – prim-vicepreşedinte al Academiei de Ştiinţe a Moldovei |
SÎRBU Grigore | – preşedinte al raionului Criuleni, vicepreşedinte al Asociaţiei preşedinţilor şi consilierilor raionali |
VRABIE Vitalie | – primar al or.Ungheni, preşedinte al Asociaţiei primarilor şi colectivităţilor locale din Moldova |
ARMAŞU Dinu | – director executiv al Asociaţiei Investitorilor Străini din Moldova |
SÎRBU Alexandru | – preşedintele Consiliului Economic pe lîngă Prim-ministru |
Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului
nr.82 din 24 ianuarie 2006
REGULAMENTUL
de activitate a Grupului coordonator pentru elaborarea Cadrului
de cheltuieli pe termen mediu
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Grupul coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu (în continuare – Grupul) se instituie în scopul elaborării coordonate şi atribuirii procesului de întocmire a Cadrului de cheltuieli pe termen mediu (în continuare – Cadru de cheltuieli) a unui caracter deschis, participativ, precum şi pentru asigurarea monitorizării şi transparenţei sporite a obiectivelor politicii bugetar-fiscale.
2. Grupul este responsabil de coordonarea generală a procesului de elaborare a Cadrului de cheltuieli.
3. În componenţa Grupului se includ conducători şi reprezentanţi ai diferitelor autorităţi publice, precum şi ai partenerilor sociali. Grupul este condus de către ministrul finanţelor.
4. Membrii Grupului, reprezentanţi ai organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice, coordonează activitatea grupurilor interministeriale de lucru pe sectoarele respective.
5. Grupul se convoacă în şedinţe ori de cîte ori este necesar. Membrii Grupului sînt anunţaţi despre convocarea şedinţei cu cel puţin trei zile calendaristice înainte, prezenţa fiind obligatorie. Concomitent, membrilor Grupului li se prezintă informaţiile şi materialele propuse spre examinare şi discuţie în cadrul şedinţelor.
6. La şedinţele Grupului se prezintă rapoartele privind acţiunile întreprinse, conform responsabilităţilor stabilite în Planul de acţiuni pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu. Pe baza rapoartelor prezentate, sînt adoptate decizii şi stabilite sarcini pentru realizarea eficientă şi în timp a tuturor componentelor Cadrului de cheltuieli.
7. Şedinţele Grupului sînt conduse de preşedintele acestuia, iar deciziile luate se consemnează în procese-verbale, care se remit ulterior membrilor Grupului.
8. La şedinţele Grupului, în funcţie de necesitate, pot fi invitaţi reprezentanţi ai altor autorităţi publice, organizaţii nonguvernamentale sau organizaţii internaţionale.
II. RESPONSABILITĂŢI PRINCIPALE
9. Din punctul de vedere al caracterului sarcinilor puse în faţa Grupului, responsabilităţile se divizează în responsabilităţi de ordin general şi responsabilităţi de ordin specific.
10. Responsabilităţile de ordin general sînt următoarele:
a) crearea grupurilor interministeriale de lucru pe sectoare şi aprobarea componenţei lor, precum şi a termenilor de referinţă privind activitatea acestora (stabilirea orarului şi a sarcinilor);
b) coordonarea activităţii grupurilor interministeriale de lucru pe sectoare;
c) monitorizarea activităţilor întreprinse şi controlul asupra executării Planului de acţiuni pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu;
d) discutarea şi examinarea rapoartelor prezentate de grupurile interministeriale de lucru pe sectoare;
e) aprobarea Cadrului de cheltuieli şi prezentarea acestuia Guvernului spre examinare şi aprobare.
11. Responsabilităţile de ordin specific sînt următoarele:
cadrul macrofinanciar:
a) coordonarea pronosticului macroeconomic pentru perioada Cadrului de cheltuieli;
b) determinarea obiectivelor politicii bugetar-fiscale şi ale politicii în domeniul administrării fiscale pentru perioada Cadrului de cheltuieli;
c) discutarea estimărilor de venituri publice pentru perioada Cadrului de cheltuieli, inclusiv din contul bugetului de stat, bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale, bugetului asigurărilor sociale de stat, fondurilor asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală;
d) examinarea balanţei financiare globale, cu reflectarea veniturilor şi cheltuielilor publice totale, a deficitului şi a surselor de finanţare a acestuia pentru perioada Cadrului de cheltuieli;
politicile sectoriale şi planurile strategice de cheltuieli pe sectoare:
e) discutarea problemelor principale şi a politicilor de cheltuieli pe sectoare;
f) coordonarea obiectivelor generale şi a direcţiilor principale de reformă pe termen mediu, precum şi determinarea implicaţiilor financiare ale acestora;
g) examinarea propunerilor de redistribuire a alocărilor de resurse între programe potrivit priorităţilor strategiei sectoriale de dezvoltare;
cadrul de cheltuieli publice pentru perioada Cadrului de cheltuieli:
h) discutarea problemelor interramurale majore şi stabilirea obiectivelor în domeniul cheltuielilor publice, inclusiv pe ramuri şi pe principalele categorii economice;
i) coordonarea priorităţilor interramurale de cheltuieli pentru perioada Cadrului de cheltuieli;
j) examinarea şi coordonarea cadrului global de cheltuieli pentru perioada Cadrului de cheltuieli, care să cuprindă: bugetul de stat, bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, bugetul asigurărilor sociale de stat şi fondurile asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală;
k) examinarea şi coordonarea plafoanelor de cheltuieli pentru perioada Cadrului de cheltuieli sub aspectul sectoarelor şi autorităţilor publice centrale.
Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului
nr.82 din 24 ianuarie 2006
PLANUL DE ACŢIUNI
pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu şi a proiectului de buget
Nr. d/o | Denumirea acţiunii | Autoritatea responsabilă | Termenul- limită de realizare | Autoritatea beneficiară |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
I. Elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu (pe trei ani consecutivi)
1. Cadrul macrofinanciar | ||||
1. | Elaborarea pronosticului preliminar al stocului datoriei de stat externe şi interne, precum şi al fluxurilor de resurse externe şi interne | Ministerul Finanţelor | 20 ianuarie | Banca Naţională a Moldovei, Ministerul Economiei şi Comerţului |
2. | Prezentarea datelor preliminare vizînd principalii indicatori macroeconomici şi sociali pe anul precedent şi a datelor actualizate pe anul anteprecedent | Biroul Naţional de Statistică | 20 ianuarie | Ministerul Economiei şi Comerţului |
3. | Estimarea veniturilor din: a) privatizarea obiectelor în baza planurilor individuale de privatizare (în monedă naţională şi valută străină) b) provenite din privatizarea şi vînzarea altui patrimoniu public | Ministerul Economiei şi Comerţului | 20 ianuarie | Banca Naţională a Moldovei, Ministerul Finanţelor |
4. | Elaborarea şi prezentarea direcţiilor orientative ale politicii în domeniul ocupării forţei de muncă | Ministerul Economiei şi Comerţului | 20 ianuarie | Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale |
5. | Elaborarea şi prezentarea direcţiilor orientative ale politicilor în domeniul protecţiei sociale de stat şi asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală | Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale | 25 ianuarie | Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului, Casa Naţională de Asigurări Sociale, Compania Naţională de Asigurări în Medicină |
6. | Stabilirea obiectivelor pentru indicele preţurilor de consum şi ale cursului oficial al leului moldovenesc pe termen mediu şi coordonarea acestora | Banca Naţională a Moldovei în comun cu Ministerul Economiei şi Comerţului | 25 ianuarie | Ministerul Finanţelor |
7. | Analiza aspectelor ce ţin de politica fiscală şi de politica în domeniul administrării fiscale şi stabilirea direcţiilor orientative în aceste domenii | Ministerul Finanţelor | 31 ianuarie | Ministerul Economiei şi Comerţului |
8. | Elaborarea direcţiilor orientative ale politicilor în domeniul investiţiilor publice şi al dezvoltării regionale | Ministerul Economiei şi Comerţului, Agenţia pentru Dezvoltare Regională | 31 ianuarie | Ministerul Finanţelor |
9. | Actualizarea estimărilor macroeconomice pentru anul curent, elaborarea prognozei preliminare pe termen mediu şi concretizarea priorităţilor de dezvoltare pentru susţinerea creşterii economice şi pentru reducerea sărăciei | Ministerul Economiei şi Comerţului | 7 februarie | Ministerul Finanţelor, Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale, Casa Naţională de Asigurări Sociale, Compania Naţională de Asigurări în Medicină, Banca Naţională a Moldovei |
10. | Elaborarea pronosticului indicatorilor ce caracterizează politica monetară şi valutară şi a prognozei balanţei de plăţi | Banca Naţională a Moldovei | 10 februarie | Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului |
11. | Elaborarea prognozei indicatorilor generali ai bugetului asigurărilor sociale de stat şi a transferurilor de la bugetul de stat | Casa Naţională de Asigurări Sociale | 15 februarie | Ministerul Finanţelor, Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale |
12. | Elaborarea prognozei indicatorilor generali ai fondurilor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală şi a transferurilor de la bugetul de stat | Compania Naţională de Asigurări în Medicină | 15 februarie | Ministerul Finanţelor, Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale |
13. | Evaluarea cadrului general de resurse, incluzînd veniturile şi cheltuielile publice totale, deficitul (excedentul) bugetar şi sursele de finanţare | Ministerul Finanţelor | 25 februarie | Ministerul Economiei şi Comerţului |
2. Analiza aspectelor intersectoriale de cheltuieli şi determinarea plafoanelor indicative | ||||
14. | Analiza cheltuielilor pentru proiectele finanţate din surse externe şi estimarea acestora pentru perioada Cadrului de cheltuieli pe termen mediu | Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului | 31 ianuarie | |
15. | Analiza cheltuielilor pentru deservirea datoriei de stat şi estimarea acestora pentru perioada Cadrului de cheltuieli pe termen mediu | Ministerul Finanţelor | 31 ianuarie | |
16. | Analiza cheltuielilor salariale în sectorul public şi estimarea acestora pentru perioada Cadrului de cheltuieli pe termen mediu | Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului | 31 ianuarie | |
17. | Analiza tendinţelor în finanţarea de la buget a investiţiilor capitale şi estimarea cheltuielilor pentru perioada Cadrului de cheltuieli pe termen mediu | Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului, Agenţia pentru Dezvoltare Regională | 31 ianuarie | |
18 | Ajustarea plafoanelor preliminare de cheltuieli pe sectoare pentru primii doi ani cuprinşi de Cadrul de cheltuieli pe termen mediu şi elaborarea plafoanelor preliminare pentru al treilea an | Ministerul Finanţelor | 5 februarie | Organele centrale de specialitate |
3. Analiza sectorială şi elaborarea planurilor strategice de cheltuieli | ||||
19. | Analiza implementării planurilor strategice de cheltuieli în sectoarele-pilot, identificarea problemelor şi acţiunilor de viitor | Organele centrale de specialitate | 5 februarie | Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului |
20. | Evaluarea politicilor şi a impactului acestora asupra creşterii economice şi reducerii sărăciei şi înaintarea propunerilor de ajustare sau actualizare a acestora | Ministerul Economiei şi Comerţului | 15 februarie | Organele centrale de specialitate |
21. | Prezentarea politicilor sectoriale pe termen mediu în domeniile pentru care nu sînt elaborate strategii sectoriale de dezvoltare | Organele centrale de specialitate în coordonare cu Ministerul Economiei şi Comerţului | 20 februarie | Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului |
22. | Elaborarea şi actualizarea/revizuirea planurilor strategice de cheltuieli în sectoarele-pilot, în conformitate cu direcţiile prioritare de dezvoltare a ţării | Organele centrale de specialitate în coordonare cu Ministerul Economiei şi Comerţului | 25 februarie | Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului |
23. | Analiza planurilor strategice de cheltuieli şi a altor politici sectoriale pe termen mediu şi a implicaţiilor financiare ale acestora | Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului în comun cu organele centrale de specialitate | 5 martie | Organele centrale de specialitate |
24. | Ajustarea planurilor strategice de cheltuieli şi a politicilor sectoriale la plafoanele de resurse precizate | Organele centrale de specialitate | 31 martie | Ministerul Finanţelor |
4. Definitivarea plafoanelor de cheltuieli şi a Cadrului de cheltuieli pe termen mediu | ||||
25. | Ajustarea plafoanelor de cheltuieli pe sectoare ca rezultat al analizei strategiilor sectoriale de cheltuieli | Ministerul Finanţelor | 10 martie | |
26. | Repartizarea plafoanelor de cheltuieli pe componente ale bugetului public naţional şi pe autorităţi publice centrale finanţate de la bugetul de stat | Ministerul Finanţelor | 20 martie | Organele centrale de specialitate |
27. | Estimarea raporturilor interbugetare pentru perioada Cadrului de cheltuieli pe termen mediu | Ministerul Finanţelor | 20 martie | |
28. | Definitivarea documentului Cadrului de cheltuieli pe termen mediu | Ministerul Finanţelor în coordonare cu Grupul coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu | 10 aprilie | Guvernul |
II. Elaborarea proiectului de buget
| ||||
29. | Întocmirea notelor metodologice privind elaborarea şi prezentarea propunerilor de buget | Ministerul Finanţelor | 20 aprilie | Organele centrale de specialitate şi autorităţile administraţiei publice locale |
30. | Prezentarea indicatorilor social-economici precizaţi pe anul precedent şi ai celor estimaţi pe anul curent | Biroul Naţional de Statistică | 1 mai | Ministerul Economiei şi Comerţului |
31. | Prezentarea prognozelor de dezvoltare a sectoarelor pe termen mediu, potrivit formelor propuse de Ministerul Economiei şi Comerţului | Organele centrale de specialitate | 1 mai | Ministerul Economiei şi Comerţului |
32. | Prezentarea prognozelor de dezvoltare a teritoriilor pe termen mediu, potrivit formelor propuse de Agenţia pentru Dezvoltare Regională | Autorităţile administraţiei publice locale | 1 mai | Agenţia pentru Dezvoltare Regională |
33. | Elaborarea şi prezentarea propunerilor de buget | Organele centrale de specialitate şi autorităţile administraţiei publice locale | 1 iunie | Ministerul Finanţelor |
34. | Prezentarea prognozei actualizate a principalilor indicatori macroeconomici | Ministerul Economiei şi Comerţului | 1 iunie | Ministerul Finanţelor, Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale, Banca Naţională a Moldovei, Casa Naţională de Asigurări Sociale, Compania Naţională de Asigurări în Medicină |
35. | Examinarea propunerilor de buget şi elaborarea estimărilor preliminare ale proiectului bugetului | Ministerul Finanţelor | 1 iulie | |
36. | Coordonarea estimărilor la proiectul bugetului şi a proiectului de lege a bugetului de stat cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu partenerii sociali | Ministerul Finanţelor | 20 iulie | |
37. | Definitivarea proiectului de lege a bugetului de stat şi prezentarea acestuia Guvernului spre examinare | Ministerul Finanţelor | 25 august | Guvernul |
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.928 din 12.12.2012, în vigoare 21.12.2012]
Anexa nr.4
la Hotărîrea Guvernului
nr.82 din 24 ianuarie 2006
PLANUL-MODEL DE ACŢIUNI
privind elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu
al unităţii administrativ-teritoriale
Nr. d/o | Denumirea acţiunii | Autoritatea responsabilă | Termenul- limită de realizare | Autoritatea beneficiară |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. | Instituirea Grupului coordonator şi aprobarea planului de acţiuni pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritoriale | Autoritatea executivă a unităţii administrativ-teritoriale | 15 februarie | |
2. | Analiza cadrului de resurse ale bugetului unităţii administrativ-teritoriale | Direcţia generală finanţe în comun cu secţia economie din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative şi cu autorităţile administraţiei publice locale de nivelul întîi | 31 martie | Grupul coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritoriale (în continuare – Grupul coordonator) |
3. | Analiza complexă a cheltuielilor publice, a eficienţei şi oportunităţii lor, determinarea problemelor ce ţin de gestionarea finanţelor publice | Direcţia generală finanţe în comun cu direcţiile şi secţiile din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative şi cu autorităţile administraţiei publice locale de nivelul întîi | 31 martie | Grupul coordonator |
4. | Elaborarea/revizuirea strategiilor sectoriale ale unităţii administrativ-teritoriale, actualizarea politicii de dezvoltare social-economică locală | Direcţiile şi secţiile din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative în comun cu autorităţile administraţiei publice locale de nivelul întîi | 25 aprilie | Grupul coordonator |
5. | Precizarea politicilor şi strategiilor sectoriale ale unităţii administrativ-teritoriale, a priorităţilor de cheltuieli şi a relaţiilor interbugetare | Grupul coordonator | 30 aprilie | Direcţiile şi secţiile din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative |
6. | Estimarea şi precizarea indicatorilor economici pe termen mediu | Secţia economie din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative | 10 mai | Direcţia generală finanţe din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative |
7. | Estimarea veniturilor şi a cheltuielilor bugetului unităţii administrativ-teritoriale pe termen mediu | Direcţia generală finanţe din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative | 20 mai | Grupul coordonator |
8. | Ajustarea politicilor şi planurilor strategice sectoriale la cadrul disponibil de resurse al unităţii administrativ-teritoriale | Direcţiile şi secţiile din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative | 25 mai | Direcţia generală finanţe din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative |
9. | Definitivarea documentului Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritoriale şi prezentarea acestuia către Grupul coordonator | Direcţia generală finanţe din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative | 31 mai | Grupul coordonator |
10. | Prezentarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritoriale | Preşedintele Grupului coordonator | 10 iunie | Autoritatea reprezentativă şi deliberativă a unităţii administrativ-teritoriale |
11. | Aprobarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritoriale | Autoritatea reprezentativă şi deliberativă a unităţii administrativ-teritoriale | 20 iunie | Autorităţile administraţiei publice locale |
