vineri, 18 iulie 2008
82/24.01.2006 Hotărîre cu privire la elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu şi a proiectului de buget

H O T Ă R Î R E

cu privire la elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu

şi a proiectului de buget

 

nr. 82  din  24.01.2006

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.21-24/123 din 03.02.2006

 

* * *

Pentru realizarea prevederilor art.171 din Legea privind sistemul bugetar şi procesul bugetar nr.847-XIII din 24 mai 1996, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se instituie Grupul coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu şi se aprobă componenţa nominală a acestuia, conform anexei nr.1.

2. Se stabileşte că, în caz de eliberare a membrilor Grupului coordonator din funcţiile deţinute, atribuţiile lor în cadrul Grupului vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în aceste funcţii.

3. Se aprobă:

Regulamentul de activitate a Grupului coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu, conform anexei nr.2;

Planul de acţiuni pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu şi a proiectului de buget, conform anexei nr.3;

Planul-model de acţiuni privind elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritoriale, conform anexei nr.4.

4. Pentru realizarea acţiunilor de elaborare a Cadrului de cheltuieli pe termen mediu, organele centrale de specialitate ale administraţiei publice vor institui, în termen de 5 zile de la adoptarea acestei hotărîri, grupuri de lucru sectoriale, în componenţa cărora, după caz, vor fi incluşi reprezentanţi ai altor autorităţi interesate şi ai partenerilor sociali. Componenţa grupurilor de lucru sectoriale poate fi revizuită, după necesitate, şi se prezintă spre aprobare Grupului coordonator.

5. La elaborarea planurilor strategice de cheltuieli sectoriale pentru Cadrul de cheltuieli pe termen mediu, ministerele de ramură vor conlucra cu organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţile administraţiei publice locale care gestionează mijloace în sectoarele respective şi vor ţine cont de toate sursele de finanţare.

6. Organele centrale de specialitate ale administraţiei publice responsabile de elaborarea strategiilor de dezvoltare sectorială şi a politicilor sectoriale vor asigura corelarea măsurilor propuse cu programele naţionale şi cu suportul financiar disponibil prevăzut de Cadrul de cheltuieli pe termen mediu pentru perioada respectivă.

7. Se recomandă autorităţilor administraţiei publice locale, la elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritoriale, să se conducă de Planul-model de acţiuni, prezentat în anexa nr.4 la prezenta hotărîre, precum şi de prevederile Cadrului de cheltuieli pe termen mediu aprobat de Guvern pentru perioada respectivă.

8. Ministerul Finanţelor şi Ministerul Economiei şi Comerţului vor acorda asistenţa necesară organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale şi vor oferi indicaţii cu privire la modul de abordare şi prezentare a componentelor Cadrului de cheltuieli pe termen mediu.

81. Activitatea Grupului coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu este monitorizată de către Comitetul interministerial pentru planificarea strategică.

[Pct.81 introdus prin Hot.Guv. nr.838 din 09.07.2008, în vigoare 18.07.2008]

 

9. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.1631 din 31 decembrie 2003 “Despre elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu şi a proiectului de buget pe anul respectiv” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.16-18, art.122).

 

PRIM-MINISTRUVasile TARLEV

Contrasemnează:
Ministrul finanţelorMihail Pop

Chişinău, 24 ianuarie 2006.
Nr.82.

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.82 din 24 ianuarie 2006

 

COMPONENŢA NOMINALĂ

a Grupului coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu

 

POP Mihail– ministru al finanţelor, preşedintele Grupului
POPA Gheorghe– reprezentant al Comisiei parlamentare pentru politica economică, buget şi finanţe
REIDMAN Oleg– consilier pe probleme economice al Preşedintelui Republicii Moldova
UNGUREANU Nicolae– consilier principal de stat în domeniul economic şi financiar-bancar, Aparatul Guvernului
LAZĂR Valeriu– ministru al economiei şi comerţului
URSU Dumitru– prim-viceguvernator al Băncii Naţionale a Moldovei
ŢVIRCUN Victor– ministru al educaţiei, tineretului şi sportului
ABABII Ion– ministru al sănătăţii şi protecţiei sociale
GORODENCO Anatolie– ministru al agriculturii şi industriei alimentare
SEMENOVCHER Igor– director general al Agenţiei pentru Dezvoltare Regională
VALCOV Vitalie– director general al Biroului Naţional de Statistică
BORTĂ Maria– preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări Sociale
RUSSU Gheorghe– director general al Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină
CERESCU Leonid– preşedinte al Confederaţiei Naţionale a Patronatului din Republica Moldova
CHIRIAC Petru– preşedinte al Confederaţiei Sindicatelor din Republica Moldova
MANEA Leonid– preşedinte al Confederaţiei Sindicatelor Libere din Republica Moldova “Solidaritate”
FURDUI Teodor– prim-vicepreşedinte al Academiei de Ştiinţe a Moldovei
SÎRBU Grigore– preşedinte al raionului Criuleni, vicepreşedinte al Asociaţiei preşedinţilor şi consilierilor raionali
VRABIE Vitalie– primar al or.Ungheni, preşedinte al Asociaţiei primarilor şi colectivităţilor locale din Moldova
ARMAŞU Dinu– director executiv al Asociaţiei Investitorilor Străini din Moldova
SÎRBU Alexandru– preşedintele Consiliului Economic pe lîngă Prim-ministru

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.82 din 24 ianuarie 2006

 

REGULAMENTUL

de activitate a Grupului coordonator pentru elaborarea Cadrului

de cheltuieli pe termen mediu

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Grupul coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu (în continuare – Grupul) se instituie în scopul elaborării coordonate şi atribuirii procesului de întocmire a Cadrului de cheltuieli pe termen mediu (în continuare – Cadru de cheltuieli) a unui caracter deschis, participativ, precum şi pentru asigurarea monitorizării şi transparenţei sporite a obiectivelor politicii bugetar-fiscale.

2. Grupul este responsabil de coordonarea generală a procesului de elaborare a Cadrului de cheltuieli.

3. În componenţa Grupului se includ conducători şi reprezentanţi ai diferitelor autorităţi publice, precum şi ai partenerilor sociali. Grupul este condus de către ministrul finanţelor.

4. Membrii Grupului, reprezentanţi ai organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice, coordonează activitatea grupurilor interministeriale de lucru pe sectoarele respective.

5. Grupul se convoacă în şedinţe ori de cîte ori este necesar. Membrii Grupului sînt anunţaţi despre convocarea şedinţei cu cel puţin trei zile calendaristice înainte, prezenţa fiind obligatorie. Concomitent, membrilor Grupului li se prezintă informaţiile şi materialele propuse spre examinare şi discuţie în cadrul şedinţelor.

6. La şedinţele Grupului se prezintă rapoartele privind acţiunile întreprinse, conform responsabilităţilor stabilite în Planul de acţiuni pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu. Pe baza rapoartelor prezentate, sînt adoptate decizii şi stabilite sarcini pentru realizarea eficientă şi în timp a tuturor componentelor Cadrului de cheltuieli.

7. Şedinţele Grupului sînt conduse de preşedintele acestuia, iar deciziile luate se consemnează în procese-verbale, care se remit ulterior membrilor Grupului.

8. La şedinţele Grupului, în funcţie de necesitate, pot fi invitaţi reprezentanţi ai altor autorităţi publice, organizaţii nonguvernamentale sau organizaţii internaţionale.

 

II. RESPONSABILITĂŢI PRINCIPALE

9. Din punctul de vedere al caracterului sarcinilor puse în faţa Grupului, responsabilităţile se divizează în responsabilităţi de ordin general şi responsabilităţi de ordin specific.

10. Responsabilităţile de ordin general sînt următoarele:

a) crearea grupurilor interministeriale de lucru pe sectoare şi aprobarea componenţei lor, precum şi a termenilor de referinţă privind activitatea acestora (stabilirea orarului şi a sarcinilor);

b) coordonarea activităţii grupurilor interministeriale de lucru pe sectoare;

c) monitorizarea activităţilor întreprinse şi controlul asupra executării Planului de acţiuni pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu;

d) discutarea şi examinarea rapoartelor prezentate de grupurile interministeriale de lucru pe sectoare;

e) aprobarea Cadrului de cheltuieli şi prezentarea acestuia Guvernului spre examinare şi aprobare.

11. Responsabilităţile de ordin specific sînt următoarele:

cadrul macrofinanciar:

a) coordonarea pronosticului macroeconomic pentru perioada Cadrului de cheltuieli;

b) determinarea obiectivelor politicii bugetar-fiscale şi ale politicii în domeniul administrării fiscale pentru perioada Cadrului de cheltuieli;

c) discutarea estimărilor de venituri publice pentru perioada Cadrului de cheltuieli, inclusiv din contul bugetului de stat, bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale, bugetului asigurărilor sociale de stat, fondurilor asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală;

d) examinarea balanţei financiare globale, cu reflectarea veniturilor şi cheltuielilor publice totale, a deficitului şi a surselor de finanţare a acestuia pentru perioada Cadrului de cheltuieli;

politicile sectoriale şi planurile strategice de cheltuieli pe sectoare:

e) discutarea problemelor principale şi a politicilor de cheltuieli pe sectoare;

f) coordonarea obiectivelor generale şi a direcţiilor principale de reformă pe termen mediu, precum şi determinarea implicaţiilor financiare ale acestora;

g) examinarea propunerilor de redistribuire a alocărilor de resurse între programe potrivit priorităţilor strategiei sectoriale de dezvoltare;

cadrul de cheltuieli publice pentru perioada Cadrului de cheltuieli:

h) discutarea problemelor interramurale majore şi stabilirea obiectivelor în domeniul cheltuielilor publice, inclusiv pe ramuri şi pe principalele categorii economice;

i) coordonarea priorităţilor interramurale de cheltuieli pentru perioada Cadrului de cheltuieli;

j) examinarea şi coordonarea cadrului global de cheltuieli pentru perioada Cadrului de cheltuieli, care să cuprindă: bugetul de stat, bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, bugetul asigurărilor sociale de stat şi fondurile asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală;

k) examinarea şi coordonarea plafoanelor de cheltuieli pentru perioada Cadrului de cheltuieli sub aspectul sectoarelor şi autorităţilor publice centrale.

 

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

nr.82 din 24 ianuarie 2006

 

PLANUL DE ACŢIUNI

pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu şi a proiectului de buget

 

Nr.
d/o
Denumirea acţiuniiAutoritatea responsabilăTermenul-
limită de
realizare
Autoritatea beneficiară
12345

I. Elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu (pe trei ani consecutivi)

 

1. Cadrul macrofinanciar

1.Elaborarea pronosticului preliminar al stocului datoriei de stat externe şi interne, precum şi al fluxurilor de resurse externe şi interneMinisterul Finanţelor20 ianuarieBanca Naţională a Moldovei, Ministerul Economiei şi Comerţului
2.Prezentarea datelor preliminare vizînd principalii indicatori macroeconomici şi sociali pe anul precedent şi a datelor actualizate pe anul anteprecedentBiroul Naţional de Statistică20 ianuarieMinisterul Economiei şi Comerţului
3.Estimarea veniturilor din:
a) privatizarea obiectelor în baza planurilor individuale de privatizare (în valută naţională şi străină)
b) provenite din privatizarea şi vînzarea altui patrimoniu public
Ministerul Economiei şi Comerţului20 ianuarieBanca Naţională a Moldovei, Ministerul Finanţelor
4.Elaborarea şi prezentarea direcţiilor orientative ale politicii în domeniul ocupării forţei de muncăMinisterul Economiei şi Comerţului20 ianuarieMinisterul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale
5.Elaborarea şi prezentarea direcţiilor orientative ale politicilor în domeniul protecţiei sociale de stat şi asigurărilor obligatorii de asistenţă medicalăMinisterul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale25 ianuarieMinisterul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului, Casa Naţională de Asigurări Sociale, Compania Naţională de Asigurări în Medicină
6.Stabilirea obiectivelor pentru indicele preţurilor de consum şi ale cursului de schimb al monedei naţionale pe termen mediu şi coordonarea acestoraBanca Naţională a Moldovei în comun cu Ministerul Economiei şi Comerţului25 ianuarieMinisterul Finanţelor
7.Analiza aspectelor ce ţin de politica fiscală şi de politica în domeniul administrării fiscale şi stabilirea direcţiilor orientative în aceste domeniiMinisterul Finanţelor31 ianuarieMinisterul Economiei şi Comerţului
8.Elaborarea direcţiilor orientative ale politicilor în domeniul investiţiilor publice şi al dezvoltării regionaleMinisterul Economiei şi Comerţului, Agenţia pentru Dezvoltare Regională31 ianuarieMinisterul Finanţelor
9.Actualizarea estimărilor macroeconomice pentru anul curent, elaborarea prognozei preliminare pe termen mediu şi concretizarea priorităţilor de dezvoltare pentru susţinerea creşterii economice şi pentru reducerea sărăcieiMinisterul Economiei şi Comerţului7 februarieMinisterul Finanţelor, Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale, Casa Naţională de Asigurări Sociale, Compania Naţională de Asigurări în Medicină, Banca Naţională a Moldovei
10.Elaborarea pronosticului indicatorilor ce caracterizează politica monetară şi valutară şi a prognozei balanţei de plăţiBanca Naţională a Moldovei10 februarieMinisterul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului
11.Elaborarea prognozei indicatorilor generali ai bugetului asigurărilor sociale de stat şi a transferurilor de la bugetul de statCasa Naţională de Asigurări Sociale15 februarieMinisterul Finanţelor, Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale
12.Elaborarea prognozei indicatorilor generali ai fondurilor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală şi a transferurilor de la bugetul de statCompania Naţională de Asigurări în Medicină15 februarieMinisterul Finanţelor, Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale
13.Evaluarea cadrului general de resurse, incluzînd veniturile şi cheltuielile publice totale, deficitul (excedentul) bugetar şi sursele de finanţareMinisterul Finanţelor25 februarieMinisterul Economiei şi Comerţului

2. Analiza aspectelor intersectoriale de cheltuieli şi determinarea plafoanelor indicative
14.Analiza cheltuielilor pentru proiectele finanţate din surse externe şi estimarea acestora pentru perioada Cadrului de cheltuieli pe termen mediuMinisterul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului31 ianuarie
15.Analiza cheltuielilor pentru deservirea datoriei de stat şi estimarea acestora pentru perioada Cadrului de cheltuieli pe termen mediuMinisterul Finanţelor31 ianuarie
16.Analiza cheltuielilor salariale în sectorul public şi estimarea acestora pentru perioada Cadrului de cheltuieli pe termen mediuMinisterul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului31 ianuarie
17.Analiza tendinţelor în finanţarea de la buget a investiţiilor capitale şi estimarea cheltuielilor pentru perioada Cadrului de cheltuieli pe termen mediuMinisterul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului, Agenţia pentru Dezvoltare Regională31 ianuarie
18Ajustarea plafoanelor preliminare de cheltuieli pe sectoare pentru primii doi ani cuprinşi de Cadrul de cheltuieli pe termen mediu şi elaborarea plafoanelor preliminare pentru al treilea anMinisterul Finanţelor5 februarieOrganele centrale de specialitate

3. Analiza sectorială şi elaborarea planurilor strategice de cheltuieli
19.Analiza implementării planurilor strategice de cheltuieli în sectoarele-pilot, identificarea problemelor şi acţiunilor de viitorOrganele centrale de specialitate5 februarieMinisterul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului
20.Evaluarea politicilor şi a impactului acestora asupra creşterii economice şi reducerii sărăciei şi înaintarea propunerilor de ajustare sau actualizare a acestoraMinisterul Economiei şi Comerţului15 februarieOrganele centrale de specialitate
21.Prezentarea politicilor sectoriale pe termen mediu în domeniile pentru care nu sînt elaborate strategii sectoriale de dezvoltareOrganele centrale de specialitate în coordonare cu Ministerul Economiei şi Comerţului20 februarieMinisterul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului
22.Elaborarea şi actualizarea/revizuirea planurilor strategice de cheltuieli în sectoarele-pilot, în conformitate cu direcţiile prioritare de dezvoltare a ţăriiOrganele centrale de specialitate în coordonare cu Ministerul Economiei şi Comerţului25 februarieMinisterul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului
23.Analiza planurilor strategice de cheltuieli şi a altor politici sectoriale pe termen mediu şi a implicaţiilor financiare ale acestoraMinisterul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului în comun cu organele centrale de specialitate5 martieOrganele centrale de specialitate
24.Ajustarea planurilor strategice de cheltuieli şi a politicilor sectoriale la plafoanele de resurse precizateOrganele centrale de specialitate31 martieMinisterul Finanţelor

4. Definitivarea plafoanelor de cheltuieli şi a Cadrului de cheltuieli pe termen mediu
25.Ajustarea plafoanelor de cheltuieli pe sectoare ca rezultat al analizei strategiilor sectoriale de cheltuieliMinisterul Finanţelor10 martie
26.Repartizarea plafoanelor de cheltuieli pe componente ale bugetului public naţional şi pe autorităţi publice centrale finanţate de la bugetul de statMinisterul Finanţelor20 martieOrganele centrale de specialitate
27.Estimarea raporturilor interbugetare pentru perioada Cadrului de cheltuieli pe termen mediuMinisterul Finanţelor20 martie
28.Definitivarea documentului Cadrului de cheltuieli pe termen mediuMinisterul Finanţelor în coordonare cu Grupul coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu10 aprilieGuvernul

II. Elaborarea proiectului de buget

 

29.Întocmirea notelor metodologice privind elaborarea şi prezentarea propunerilor de bugetMinisterul Finanţelor20 aprilieOrganele centrale de specialitate şi autorităţile administraţiei publice locale
30.Prezentarea indicatorilor social-economici precizaţi pe anul precedent şi ai celor estimaţi pe anul curentBiroul Naţional de Statistică1 maiMinisterul Economiei şi Comerţului
31.Prezentarea prognozelor de dezvoltare a sectoarelor pe termen mediu, potrivit formelor propuse de Ministerul Economiei şi ComerţuluiOrganele centrale de specialitate1 maiMinisterul Economiei şi Comerţului
32.Prezentarea prognozelor de dezvoltare a teritoriilor pe termen mediu, potrivit formelor propuse de Agenţia pentru Dezvoltare RegionalăAutorităţile administraţiei publice locale1 maiAgenţia pentru Dezvoltare Regională
33.Elaborarea şi prezentarea propunerilor de bugetOrganele centrale de specialitate şi autorităţile administraţiei publice locale1 iunieMinisterul Finanţelor
34.Prezentarea prognozei actualizate a principalilor indicatori macroeconomiciMinisterul Economiei şi Comerţului1 iunieMinisterul Finanţelor, Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale, Banca Naţională a Moldovei, Casa Naţională de Asigurări Sociale, Compania Naţională de Asigurări în Medicină
35.Examinarea propunerilor de buget şi elaborarea estimărilor preliminare ale proiectului bugetuluiMinisterul Finanţelor1 iulie
36.Coordonarea estimărilor la proiectul bugetului şi a proiectului de lege a bugetului de stat cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu partenerii socialiMinisterul Finanţelor20 iulie
37.Definitivarea proiectului de lege a bugetului de stat şi prezentarea acestuia Guvernului spre examinareMinisterul Finanţelor25 augustGuvernul

 

 

Anexa nr.4

la Hotărîrea Guvernului

nr.82 din 24 ianuarie 2006

 

PLANUL-MODEL DE ACŢIUNI

privind elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu

al unităţii administrativ-teritoriale

 

Nr.
d/o
Denumirea acţiuniiAutoritatea responsabilăTermenul-
limită de
realizare
Autoritatea beneficiară
12345
1.Instituirea Grupului coordonator şi aprobarea planului de acţiuni pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritorialeAutoritatea executivă a unităţii administrativ-teritoriale15 februarie
2.Analiza cadrului de resurse ale bugetului unităţii administrativ-teritorialeDirecţia generală finanţe în comun cu secţia economie din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative şi cu autorităţile administraţiei publice locale de nivelul întîi31 martieGrupul coordonator pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritoriale (în continuare – Grupul coordonator)
3.Analiza complexă a cheltuielilor publice, a eficienţei şi oportunităţii lor, determinarea problemelor ce ţin de gestionarea finanţelor publiceDirecţia generală finanţe în comun cu direcţiile şi secţiile din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative şi cu autorităţile administraţiei publice locale de nivelul întîi31 martieGrupul coordonator
4.Elaborarea/revizuirea strategiilor sectoriale ale unităţii administrativ-teritoriale, actualizarea politicii de dezvoltare social-economică localăDirecţiile şi secţiile din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative în comun cu autorităţile administraţiei publice locale de nivelul întîi25 aprilieGrupul coordonator
5.Precizarea politicilor şi strategiilor sectoriale ale unităţii administrativ-teritoriale, a priorităţilor de cheltuieli şi a relaţiilor interbugetareGrupul coordonator30 aprilieDirecţiile şi secţiile din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative
6.Estimarea şi precizarea indicatorilor economici pe termen mediuSecţia economie din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative10 maiDirecţia generală finanţe din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative
7.Estimarea veniturilor şi a cheltuielilor bugetului unităţii administrativ-teritoriale pe termen mediuDirecţia generală finanţe din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative20 maiGrupul coordonator
8.Ajustarea politicilor şi planurilor strategice sectoriale la cadrul disponibil de resurse al unităţii administrativ-teritorialeDirecţiile şi secţiile din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative25 maiDirecţia generală finanţe din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative
9.Definitivarea documentului Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritoriale şi prezentarea acestuia către Grupul coordonatorDirecţia generală finanţe din subordinea autorităţii reprezentative şi deliberative31 maiGrupul coordonator
10.Prezentarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritorialePreşedintele Grupului coordonator10 iunieAutoritatea reprezentativă şi deliberativă a unităţii administrativ-teritoriale
11.Aprobarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu al unităţii administrativ-teritorialeAutoritatea reprezentativă şi deliberativă a unităţii administrativ-teritoriale20 iunieAutorităţile administraţiei publice locale