miercuri, 31 decembrie 2003
1631/31.12.2003 Hotărîre despre elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu şi a proiectului de buget pe anul respectiv
                HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
       despre elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu
              şi a proiectului de buget pe anul respectiv

                        Nr.1631  din  31.12.2003

       Monitorul Oficial al R.Moldova nr.16-18/122 din 23.01.2004

                                * * *
    Abrogat: 03.02.2006
    Hotărîrea Guvernului nr.82 din 24.01.2006

    În scopul creării  unei baze strategice a procesului de  planificare
bugetară  şi pentru corelarea alocării resurselor financiare publice  cu
programele şi politicile prevăzute de Strategia de Creştere Economică şi
Reducere a Sărăciei, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se stabileşte  că  anual  se va elabora Cadrul de  cheltuieli  pe
termen  mediu  pentru  o  perioadă de trei ani  consecutivi  drept  bază
strategică pentru întocmirea proiectelor anuale de buget.
    2. Se instituie  Grupul  coordonator pentru elaborarea  Cadrului  de
cheltuieli pe termen mediu.
    3. Se aprobă:
    Componenţa nominală   a   Grupului  coordonator  pentru   elaborarea
Cadrului de cheltuieli pe termen mediu, conform anexei nr.1;
    Planul de acţiuni pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen
mediu şi a proiectului de buget pe anul respectiv, conform anexei nr.2;
    Regulamentul  Grupului  coordonator  pentru elaborarea  Cadrului  de
cheltuieli pe termen mediu, conform anexei nr.3.
    4. Se stabileşte  că,  în caz de eliberare a membrilor Grupului  din
funcţiile  deţinute, atribuţiile în cadrul Grupului vor fi exercitate de
persoanele nou-desemnate în aceste funcţii.
    5. Pentru realizarea   acţiunilor   de  elaborare  a   Cadrului   de
cheltuieli  pe  termen  mediu autorităţile  administraţiei  publice  vor
institui,  în  termen  de  5 zile de la  aprobarea  prezentei  hotărîri,
grupuri  de  lucru  sectoriale, în componenţa cărora, după caz,  vor  fi
incluşi  reprezentanţi ai altor autorităţi interesate şi ai partenerilor
sociali.
    6. La elaborarea  planurilor  strategice  de  cheltuieli  sectoriale
pentru  Cadrul de cheltuieli pe termen mediu, ministerele de ramură  vor
conlucra cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, care
gestionează  mijloace  în ramurile respective şi vor ţine cont de  toate
sursele   de   finanţare  ale  ramurii,  inclusiv   mijloace   bugetare,
extrabugetare, resurse externe ş.a.
    7. Autorităţile  administraţiei  publice responsabile de  elaborarea
strategiilor  sectoriale  în cadrul Strategiei de Creştere Economică  şi
Reducere  a Sărăciei vor asigura corelarea măsurilor propuse cu suportul
financiar  disponibil  prevăzut de Cadrul de cheltuieli pe termen  mediu
pentru perioada respectivă.
    8. Ministerul   Finanţelor   şi  Ministerul  Economiei  vor   acorda
asistenţa  necesară  autorităţilor  administraţiei publice  în  procesul
elaborării componentelor Cadrului de cheltuieli pe termen mediu.

    PRIM-MINISTRU                                   Vasile TARLEV

    Contrasemnată:
    Ministrul finanţelor                            Zinaida Grecianîi

    Chişinău, 31 decembrie 2003.
    Nr. 1631.

                                                    Anexa nr.1
                                        la Hotărîrea Guvernului nr.1631
                                        din 31 decembrie 2003

                          Componenţa nominală
               a Grupului coordonator pentru elaborarea
                Cadrului de cheltuieli pe termen mediu

    GRECIANÎI Zinaida   - ministrul finanţelor, preşedintele Grupului
    BENIUC Valentin     - ministrul educaţiei
    REIDMAN Oleg        - consilier pe probleme economice al
                          Preşedintelui Republicii Moldova
    UNGUREANU Nicolae   - şef al direcţiei economie şi finanţe,
                          Cancelaria de Stat
    AFANASIEV Veaceslav - viceministru al economiei
    URSU Dumitru        - prim-viceguvernator al Băncii Naţionale a
                          Moldovei
    VALCOV Vitalie      - director general al Departamentului Statistică
                          şi Sociologie
    ŢURCANU Gheorghe    - prim-viceministru al sănătăţii
    SAINCIUC Sergiu     - prim-viceministru al muncii şi protecţiei
                          sociale
    ŞUMSCAIA Tamara     - preşedintele Casei Naţionale de Asigurări
                          Sociale
    RUSU Gheorghe       - director general al Companiei Naţionale de
                          Asigurări în Medicină
    CERESCU Leonid      - preşedintele Confederaţiei Naţionale a
                          Patronatului
    MANEA Leonid        - preşedintele Confederaţiei Sindicatelor Libere
                          "Solidaritate"
    CHIRIAC Petru       - preşedintele Confederaţiei Sindicatelor
    BRATU Ştefan        - preşedintele raionului Cahul, preşedinte al
                          Asociaţiei preşedinţilor raioanelor şi
                          consilierilor raionali
    VRABIE Vitalie      - primarul or.Ungheni, preşedinte al Asociaţiei
                          primarilor şi colectivităţilor locale din
                          Moldova


                                                    Anexa nr.2
                                        la Hotărîrea Guvernului nr.1631
                                        din 31 decembrie 2003

                            Planul de acţiuni
                pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli
        pe termen mediu şi a proiectului de buget pe anul respectiv

-----------------------------------------------------------------------
   Denumirea acţiunilor     |Autoritatea  | Termenul   | Autoritatea
                            |responsabilă | limită de  | beneficiară
                            |             | realizare  |
----------------------------|-------------|------------|---------------
               1            |      2      |      3     |       4
-----------------------------------------------------------------------
         I. Elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu
                       (pe trei ani consecutivi)

                       1. Cadrul macrofinanciar
                          Cadrul macroeconomic

1. Elaborarea  pronosticului   Ministerul        15      Banca Naţională
preliminar  al  datoriei  de   Finanţelor     ianuarie   a Moldovei
stat externe şi interne, in-                             Ministerul
clusiv a  fluxurilor de sur-                             Economiei
se externe

2. Prezentarea  datelor pre-   Departamentul     20      Ministerul
liminare vizînd  principalii   Statistică     ianuarie   Economiei
indicatori macroeconomici şi   şi Sociologie 
sociali pe anul precedent şi
a  datelor  actualizate   pe
anul ante-precedent

3. Analiza aspectelor ce ţin   Ministerul        20      Ministerul
de politica fiscală şi admi-   Finanţelor     ianuarie   Economiei
nistrarea fiscală şi  stabi-
lirea obiectivelor în aceste
domenii

4. Elaborarea şi prezentarea   Ministerul        20      Ministerul
politicii în domeniul asigu-   Muncii şi      ianuarie   Finanţelor
rărilor sociale de stat        Protecţiei                Ministerul
                               Sociale                   Economiei, Casa
                                                         Naţională de
                                                         Asigurări
                                                         Sociale

5. Elaborarea   obiectivelor   Ministerul        20      Ministerul
preliminare ale politicii în   Muncii şi      ianuarie   Economiei
domeniul salarizării           Protecţiei                Ministerul
                               Sociale                   Finanţelor

6. Estimarea veniturilor din   Departamentul     20      Banca Naţională
privatizarea  obiectelor  în   Privatizării   ianuarie   a Moldovei
baza  planurilor individuale                             Ministerul
de  privatizare  (în  valută                             Finanţelor
naţională şi străină)                                    Ministerul
                                                         Economiei

7. Coordonarea prognozei pr-   Banca             25      Ministerul
eliminare a indicelui preţu-   Naţională a    ianuarie   Economiei
rilor de  consum şi a cursu-   Moldovei,                 Ministerul
lui de  schimb a monedei na-   în comun cu               Finanţelor
ţionale                        Ministerul
                               Economiei

8. Actualizarea  estimărilor   Ministerul        5       Ministerul
macroeconomice  pentru  anul   Economiei     februarie   Finanţelor
curent şi elaborarea progno-                             Ministerul Muncii
zei  preliminare  pe  termen                             şi Protecţiei
mediu şi  a măsurilor de po-                             Sociale, Casa
litică economică, preconiza-                             Naţională de
te pentru susţinerea creşte-                             Asigurări Sociale
rii economice                                            Compania
                                                         Naţională de
                                                         Asigurări în
                                                         Medicină, Banca
                                                         Naţională a
                                                         Moldovei

9. Elaborarea  pronosticului   Banca             10      Ministerul
indicatorilor ce  caracteri-   Naţională a    februarie  Finanţelor
zează  politica  monetară şi   Moldovei                  Ministerul
valutară  şi a prognozei ba-                             Economiei
lanţei de plăţi

10. Prezentarea  indicatori-   Departamentul   1 mai     Ministerul
lor social-economici  preci-   Statistică şi             Economiei
zaţi pe anul precedent  şi a   Sociologie
celor estimaţi  pe  anul cu-               
rent       

        Cadrul veniturilor şi a altor resurse financiare publice
11. Elaborarea pronosticului   Departamentul     20      Ministerul
de  venituri  provenite  din   Privatizării   ianuarie   Finanţelor
privatizarea   patrimoniului                             Ministerul
public                                                   Economiei

12. Elaborarea pronosticului   Ministerul        20      Banca Naţională
intrărilor de resurse exter-   Finanţelor     ianuarie   a Moldovei
ne  afît  pentru  susţinerea   Ministerul
bugetului cît  şi pentru fi-   Economiei, 
nanţarea  proiectelor inves-   în comun cu
tiţionale  şi  de  asistenţă   autorităţile
tehnică                        publice de
                               specialitate

13. Elaborarea pronosticului   Ministerul        20      Banca Naţională
împrumuturilor interne  (HVS   Finanţelor     ianuarie   a Moldovei
etc.)                                                    Ministerul
                                                         Economiei

14. Estimarea  indicatorilor   Autorităţile      15      Ministerul
fondurilor  extrabugetare şi   administra-    februarie  Finanţelor
a mijloacelor extrabugetare,   ţiei publice
inclusiv pe ramuri             de speciali-    
                               tate

15. Elaborarea prognozei in-   Casa              15      Ministerul
dicatorilor  generali ai bu-   Naţională de   februarie  Finanţelor
getului asigurărilor sociale   Asigurări                 Ministerul
de stat şi  a transferurilor   Sociale                   Muncii şi
de la bugetul de stat                                    Protecţiei
                                                         Sociale

16. Elaborarea prognozei in-   Compania          15      Ministerul
dicatorilor generali ai fon-   Naţională de   februarie  Finanţelor
durilor  de  asigurare medi-   Asigurări                 Ministerul
cală                           în Medicină               Sănătăţii

17. Estimarea   cadrului  de   Ministerul        20          -
venituri a bugetului de stat   Finanţelor     februarie
şi a bugetului consolidat

18. Estimarea   raporturilor   Ministerul        20
interbugetare                  Finanţelor     februarie

19. Evaluarea cadrului gene-   Ministerul        25      Ministerul
ral de resurse şi întocmirea   Finanţelor     februarie  Economiei
balanţei financiare globale,
incluzînd veniturile şi che-
ltuielile  publice  totale, 
deficitul (excedentul) buge-
tar şi sursele de finanţare

           2. Analiza aspectelor interramurale de cheltuieli
1. Revizuirea tendinţelor în   Ministerul        10      Ministerul
alocarea  resurselor şi ana-   Finanţelor     februarie  Economiei
liza cheltuielilor  sub  as-                        
pectul principalelor catego-
rii economice

2. Actualizarea listei şi a-   Ministerul        10          -
naliza cheltuielilor proiec-   Finanţelor     februarie
telor  finanţate  din  surse   Ministerul         
externe, inclusiv a  contri-   Economiei
buţiei Guvernului la  reali-
zarea proiectelor investiţi-
onale

3. Analiza cheltuielilor pu-   Ministerul        10          -
blice pentru rambursarea  şi   Finanţelor     februarie
deservirea datoriei  de stat                        
şi estimarea necesarului  de
mijloace în aceste scopuri

4. Analiza  tendinţelor   în   Ministerul        15          -
finanţarea de la buget a in-   Finanţelor     februarie
vestiţiilor capitale şi eva-   Ministerul         
luarea  necesarului de  mij-   Economiei 
loace pe termen mediu          în comun cu
                               celelalte
                               autorităţi
                               ale adminis-
                               traţiei
                               publice de
                               specialitate

5. Analiza cheltuielilor  de   Ministerul        15          -
salarizare şi a personalului   Finanţelor     februarie
în sectorul public             Ministerul
                               Muncii şi
                               Protecţiei
                               Sociale
                               Cancelaria 
                               de Stat

6. Elaborarea prognozei che-   Ministerul        20      Ministerul
ltuielilor publice pe  prin-   Finanţelor     februarie  Economiei
cipalele categorii economice                        

7. Ajustarea   politicii  în   Ministerul        25      Ministerul
domeniul salarizării  la po-   Muncii şi      februarie  Finanţelor
sibilităţile cadrului de re-   Protecţiei                Ministerul
surse                          Sociale                   Economiei

            3. Analiza sectorială şi elaborarea planurilor
                       strategice de cheltuieli
1. Prezentarea  prognozei pe   Autorităţile       1      Ministerul
termen mediu a  reţelei ins-   publice        februarie  Educaţiei
tituţiilor de învăţămînt din   centrale şi               Ministerul
subordinea ministerelor şi a   locale                    Finanţelor
unităţilor  administrativ-te-
ritoriale

2. Prezentarea  Planului  de   Ministerul        1       Ministerul
înmatriculare  (comanda   de   Economiei      februarie  Educaţiei
stat) în instituţiile de în-   Consiliul                 Ministerul
văţămînt  la toate treptele,   Suprem pentru             Finanţelor
inclusiv secundariat şi  re-   Ştiinţă şi
zidenţiat   pentru  perioada   Dezvoltare
CCTM                           Tehnologică

3. Evaluarea costurilor str-   Autorităţile      10      Ministerul
ategiilor de dezvoltare sec-   administraţi-  februarie  Finanţelor
torială din cadrul Strategiei  ei publice                Ministerul
de Creştere Economică şi Re-   de speciali-              Economiei
ducere a Sărăciei şi  deter-   tate în co- 
minarea   priorităţilor   de   ordonare cu
cheltuieli                     Ministerul
                               Finanţelor
                               şi Ministe-
                               rul Econo-
                               miei

4. Prezentarea   politicilor   Autorităţile      20      Ministerul
ramurale  pe termen mediu şi   administraţi-  februarie  Finanţelor
evaluarea volumului  de alo-   ei publice                Ministerul
caţii bugetare  pentru dome-   de specia-                Economiei
niile la care nu sînt elabo-   litate
rate strategii sectoriale de
dezvoltare în cadrul Strate-
giei de  Creştere  Economică
şi Reducere a Sărăciei

5. Analiza   programelor  de   Ministerul        25      Ministerul
cheltuieli în sectoarele în-   Educaţiei      februarie  Finanţelor
văţămînt,  ocrotirea sănătă-   Ministerul
ţii şi protecţia  socială şi   Sănătăţii
elaborarea planurilor  stra-   Ministerul
tegice de  cheltuieli  în a-   Muncii şi
ceste ramuri                   Protecţiei
                               Sociale, în
                               comun cu alte
                               autorităţi
                               ale adminis-
                               traţiei pub-
                               lice centrale 
                               şi locale

6. Analiza implicaţiilor fi-   Ministerul     1 martie   Autorităţile
nanciare ale strategiilor de   Finanţelor,               administraţiei
dezvoltare sectorială din ca-  în comun cu               publice de
drul Strategiei de  Creştere   autorităţile              specialitate
Economică şi Reducere a  Să-   administraţi-
răciei şi a  altor  politici   ei publice de
ramurale şi corelarea costu-   specialitate
rilor acestora cu disponibi-
lităţile de  resurse  pentru
perioada respectivă

7. Ajustarea planurilor  st-   Autorităţile   20 martie  Ministerul
rategice de  cheltuieli şi a   administraţi-             Finanţelor
politicilor  ramurale la re-   ei publice de             Ministerul
sursele disponibile prevăzu-   specialitate              Economiei
te  de  Cadrul de cheltuieli               
pe termen mediu

                4. Elaborarea plafoanelor de cheltuieli
1. Generalizarea estimărilor   Ministerul     5 martie
şi  evaluarea pronosticului    Finanţelor
cadrului  global de cheltui-
eli publice, inclusiv pe ra-
muri, care să conţină aloca-
ţiile  bugetare,  mijloacele
extrabugetare, resursele ex-
terne

2. Estimarea plafoanelor  de   Ministerul     10 martie
cheltuieli pe ramuri  şi au-   Finanţelor
torităţi  ale administraţiei
publice centrale

3. Definitivarea  documentu-   Ministerul     5 aprilie  Guvernul
lui  Cadrului  de cheltuieli   Finanţelor,
pe termen Mediu şi prezenta-   în coordona- 
rea  acestuia spre examinare   re cu Grupul
şi aprobare Guvernului         coordonator
                               pentru ela-
                               borarea CCTM

        II. Elaborarea proiectului de buget pentru anul următor
1. Întocmirea  notelor meto-   Ministerul        20      Autorităţile
dologice privind  elaborarea   Finanţelor     aprilie    administraţiei
şi prezentarea  propunerilor                             publice centrale
de buget                                                 şi locale

2. Prezentarea   prognozelor   Autorităţile   3 mai      Ministerul
de dezvoltare a ramurilor şi   administraţi-             Economiei
teritoriilor  respective  pe   ei publice
termen mediu, potrivit  for-   centrale şi
melor propuse, de Ministerul   locale
Economiei

3. Elaborarea şi prezentarea    Autorităţile  1 iunie    Ministerul
propunerilor de buget           administraţi-            Finanţelor
                                ei publice
                                centrale şi
                                locale

4. Prezentarea prognozei ac-    Ministerul    1 iunie    Ministerul
tualizate  a   principalilor    Economiei                Finanţelor
indicatori macroeconomici                                Ministerul
                                                         Muncii
                                                         şi Protecţiei
                                                         Sociale, Banca
                                                         Naţională a
                                                         Moldovei, Casa
                                                         Naţională de
                                                         Asigurări 
                                                         Sociale
                                                         Compania
                                                         Naţională de
                                                         Asigurări în
                                                         Medicină

5.  Examinarea  propunerilor    Ministerul    1 iulie         -
de buget şi elaborarea esti-    Finanţelor
mărilor preliminare ale pro-
iectului bugetului

6. Coordonarea   estimărilor    Ministerul    20 iulie        -
la  proiectul bugetului şi a    Finanţelor
proiectului de  lege a buge-
tului de stat cu autorităţi-
le   administraţiei  publice
centrale  şi  locale, precum
şi cu partenerii sociali

7. Definitivarea proiectului    Ministerul    16 august  Guvernul
de  lege a bugetului de stat    Finanţelor
şi prezentarea acestuia spre
examinare Guvernului


                                                    Anexa nr.3
                                        la Hotărîrea Guvernului nr.1631
                                        din 31 decembrie 2003

                             REGULAMENTUL
            Grupului coordonator pentru elaborarea Cadrului
                     de cheltuieli pe termen mediu

                        I. Dispoziţii generale

    1. Grupul coordonator  pentru  elaborarea Cadrului de cheltuieli  pe
termen  mediu  (în continuare - CCTM) se instituie în scopul  elaborării
coordonate  şi atribuirii procesului de elaborare a CCTM a unui caracter
deschis  de  participare, precum şi pentru asigurarea  monitorizării  şi
transparenţei sporite a obiectivelor politicii bugetar-fiscale.
    2. Grupul coordonator   pentru  elaborarea  CCTM  (în  continuare  -
Grupul)  este  responsabil  de  coordonarea  generală  a  procesului  de
elaborare   a   CCTM.   Componenţa  Grupului  include   conducători   şi
reprezentanţi  ai  diferitor  autorităţi publice, precum  şi  lideri  ai
patronatului, sindicatelor şi ai organizaţiilor non-guvernamentale.
    3. Grupul este   condus  de  către  ministrul  finanţelor.   Membrii
Grupului,  care  reprezintă ministerele de ramură, sînt  concomitent  şi
conducători ai grupurilor sectoriale de lucru.
    4. Grupul se  convoacă  în  şedinţe ori de cîte  ori  este  necesar.
Membrii  Grupului sînt anunţaţi despre convocarea şedinţei cu cel  puţin
două  zile  înainte, prezenţa la care este obligatorie. Informaţiile  şi
materialele   propuse  spre  examinare  în  cadrul  şedinţelor  vor   fi
prezentate membrilor Grupului preventiv.
    5. La şedinţele  Grupului  se prezintă rapoartele privind  acţiunile
întreprinse,  conform responsabilităţilor stabilite în Planul de acţiuni
pentru  elaborarea  CCTM  (anexa nr.1  la prezenta  hotărîre).  În  baza
rapoartelor  prezentate,  se adoptă decizii privind sarcinile  următoare
pentru realizarea eficientă şi în termen a tuturor componentelor CCTM.
    6. Şedinţele  Grupului  sînt conduse de preşedintele  acestuia,  iar
deciziile luate sînt înscrise în procese-verbale, care ulterior se remit
membrilor Grupului.
    7. La şedinţele  Grupului, în funcţie de necesitate, pot fi invitaţi
reprezentanţi    ai   altor   autorităţi   publice,   organizaţii   non-
guvernamentale sau organizaţii internaţionale.

                   II. Responsabilităţile principale

    8. Din punct  de  vedere  al caracterului sarcinilor  puse  în  faţa
Grupului,  responsabilităţile se divizează în responsabilităţi de  ordin
general şi responsabilităţi de ordin specific.
    Responsabilităţi de ordin general:
    crearea grupului   interministerial   de  lucru  şi   a   grupurilor
sectoriale  şi  aprobarea  componenţei lor, precum şi  a  termenelor  de
referinţă   pentru  activitatea  acestora  (stabilirea  orarului  şi   a
sarcinilor);
    coordonarea activităţii  grupului  interministerial  de lucru  şi  a
grupurilor sectoriale;
    monitorizarea   activităţilor   întreprinse  şi   controlul   asupra
executării Planului de acţiuni pentru elaborarea CCTM;
    discutarea şi    examinarea   rapoartelor   prezentate   de   grupul
interministerial de lucru şi grupurile sectoriale de lucru;
    aprobarea documentului  CCTM şi prezentarea acestuia spre  examinare
şi aprobare Guvernului.
    Responsabilităţi de ordin specific:
    A. Cadrul macrofinanciar:
    coordonarea pronosticului macroeconomic pentru perioada CCTM;
    determinarea   obiectivelor   politicii  fiscale  şi   în   domeniul
administrării fiscale pentru perioada CCTM;
    discutarea estimărilor  de  venituri publice pentru  perioada  CCTM,
inclusiv   din   contul   bugetului  de   stat,   bugetelor   unităţilor
administrativ-teritoriale,   bugetului  asigurărilor  sociale  de  stat,
fondurilor   de   asigurare  în  medicină,  fondurilor   şi   resurselor
extrabugetare şi resurselor financiare externe;
    examinarea balanţei financiare totale, cu reflectarea veniturilor şi
cheltuielilor publice totale, a deficitului şi a surselor de finanţare a
acestuia pentru perioada CCTM.
    B. Politicile sectoriale şi planurile strategice de cheltuieli:
    discutarea problemelor  cheie  şi  a politicilor  de  cheltuieli  pe
sectoare;
    coordonarea obiectivelor  generale  şi a direcţiilor  principale  de
reformă pe termen mediu, precum şi a implicaţiilor financiare a acestora;
    examinarea propunerilor de modificare a alocărilor de mijloace între
programe potrivit priorităţilor strategiei sectoriale de dezvoltare.
    C. Cadrul de cheltuieli publice pentru perioada CCTM:
    discutarea problemelor    interramurale    majore   şi    stabilirea
obiectivelor în domeniul cheltuielilor publice, inclusiv pe ramuri şi pe
principalele categorii economice;
    coordonarea priorităţilor   interramurale   de   cheltuieli   pentru
perioada CCTM;
    examinarea şi  coordonarea  cadrului  general de  cheltuieli  pentru
perioada  CCTM, care să cuprindă: divizarea pe bugetul de stat, bugetele
unităţilor  administrativ-teritoriale,  bugetul asigurărilor sociale  de
stat  şi  fondurile  de  asigurare  în  medicină;  mijloacele  bugetare,
extrabugetare   şi   finanţarea  externă  (din  contul   creditelor   şi
granturilor);
    examinarea şi  coordonarea plafoanelor de cheltuieli pentru perioada
CCTM  sub  aspectul  ramurilor şi autorităţilor  administraţiei  publice
centrale.