H O T Ă R Î R E
cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită
ale aparatului central al Ministerului Educaţiei
nr. 653 din 06.11.2009
Monitorul Oficial nr.162/721 din 10.11.2009
* * *
Guvernul HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă:
Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, conform anexei nr.1;
structura aparatului central al Ministerului Educaţiei, conform anexei nr.2;
lista instituţiilor subordonate Ministerului Educaţiei, conform anexei nr.3;
lista întreprinderilor monitorizate de Ministerul Educaţiei, conform anexei nr.4.
2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Educaţiei în număr de 98 unităţi, cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislaţiei în vigoare.
[Pct.2 în redacţia Hot.Guv. nr.585 din 08.08.2012, în vigoare 10.08.2012]
[Pct.2 în redacţia Hot.Guv. nr.835 din 11.11.2011, în vigoare 18.11.2011]
3. Se abrogă:
Hotărîrea Guvernului nr.976 din 12 august 2008 “Cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al Ministerului Educaţiei şi Tineretului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.154-156, art.963), cu completările ulterioare;
punctele 2 şi 3 din anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.939 din 5 septembrie 2005 “Cu privire la reorganizarea prin absorbţie a unor instituţii de învăţămînt secundar profesional din mun.Chişinău” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.119-122, art.1009).
PRIM-MINISTRU | Vladimir FILAT |
Contrasemnează: | |
Viceprim-ministru | Ion Negrei |
Ministrul educaţiei | Leonid Bujor |
Ministrul finanţelor | Veaceslav Negruţa |
Chişinău, 6 noiembrie 2009. | |
Nr.653. |
Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului
nr.653 din 6 noiembrie 2009
REGULAMENTUL
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei
I. DISPOZIŢII GENERALE
Domeniu de aplicare
1. Prezentul Regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a Ministerului Educaţiei.
Statutul juridic al Ministerului Educaţiei
2. Ministerul Educaţiei (în continuare – Ministerul) este organul central de specialitate al administraţiei publice care promovează politica de stat în domeniul educaţiei, elaborează şi implementează strategiile de dezvoltare şi cele de asigurare a calităţii în sfera educaţiei.
3. Ministerul este persoană juridică, dispune de cont trezorerial, de ştampilă cu imaginea Stemei de Stat şi denumirea sa, alte ştampile şi anteturi, de modelul stabilit.
4. Adresa juridică a Ministerului: Piaţa Marii Adunări Naţionale nr.1, MD-2033, mun.Chişinău, Republica Moldova.
Cadrul legal de activitate a Ministerului
5. Ministerul este organizat şi funcţionează în baza Constituţiei Republicii Moldova, Legii nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern, Legii învăţămîntului nr.547-XIII din 21 iulie 1995, Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, Codului muncii al Republicii Moldova nr.154-XV din 28 martie 2003, altor legi şi hotărîri ale Parlamentului, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, acordurilor internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi în baza prezentului Regulament.
II. MISIUNEA, FUNCŢIILE DE BAZĂ, ATRIBUŢIILE
ŞI DREPTURILE MINISTERULUI
6. Misiunea Ministerului constă în elaborarea şi promovarea politicii de stat în domeniul educaţiei, racordate la tendinţele internaţionale de dezvoltare social-economică, determinarea orientărilor strategice de dezvoltare, modernizare continuă şi integrare a sistemului educaţional din Republica Moldova în sistemul european al învăţămîntului, formarea profesională şi asigurarea accesului la educaţie şi la realizările ştiinţifice pentru toţi cetăţenii Republicii Moldova pe parcursul întregii vieţi.
7. Funcţiile de bază ale Ministerului sînt:
1)elaborarea şi implementarea documentelor de politici în domeniul educaţiei;
2) planificarea strategică, analiza, monitorizarea şi evaluarea implementării documentelor de politici naţionale (componenta Educaţie) şi sectoriale, examinarea multilaterală a impactului social, economic, financiar etc. al acestora;
3) asigurarea corespunderii documentelor de politici elaborate în domeniul educaţiei cu strategiile şi programele naţionale şi racordarea politicilor educaţionale la priorităţile şi necesităţile de integrare europeană;
4) reglementarea, în condiţiile legii, a modului de organizare şi funcţionare a sistemului de învăţămînt şi elaborarea cadrului normativ pentru funcţionarea sistemului educaţional;
5) evaluarea şi monitorizarea accesului copiilor şi tinerilor la studii, a calităţii serviciilor educaţionale şi adoptarea măsurilor de îmbunătăţire a acestora;
6) analiza şi elaborarea prognozelor privind dezvoltarea instituţională a sistemului de învăţămînt, şcolarizarea, resursele umane şi activitatea financiară;
7) elaborarea, aprobarea şi implementarea în învăţămînt a standardelor educaţionale de stat şi controlul realizării lor adecvate;
8) elaborarea şi dezvoltarea sistemului naţional de evaluare, examinare şi acreditare a instituţiilor de învăţămînt de toate nivelurile şi treptele, indiferent de subordonare şi forma lor de proprietate;
9) adoptarea deciziilor privind recunoaşterea calificărilor în învăţămîntul secundar profesional, mediu de specialitate şi superior;
10) gestionarea, în condiţiile legii, a programelor internaţionale de asistenţă financiară pentru susţinerea dezvoltării sistemului de învăţămînt şi pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor educaţionale;
11) colaborarea cu alte organe centrale de specialitate ale administraţiei publice şi cu autorităţile administraţiei publice locale, cu societatea civilă, în vederea realizării misiunii Ministerului şi implementării politicilor educaţionale;
12) colaborarea internaţională în domeniul educaţiei şi reprezentarea intereselor statului în diferite organisme internaţionale, în conformitate cu tratatele internaţionale încheiate în domeniul educaţiei, în limitele împuternicirilor acordate de Guvern.
8. Ministerul are următoarele atribuţii:
1) determină orientările prioritare, elaborează şi propune spre aprobare strategia dezvoltării sistemului de învăţămînt, obiectivele educaţionale pe niveluri şi trepte, coordonează realizarea programelor de stat în domeniul educaţiei;
2) asigură executarea legislaţiei în domeniul educaţiei în unităţile de învăţămînt, indiferent de subordonarea şi forma lor de proprietate; elaborează proiecte de acte normative şi legislative în domeniul educaţiei; realizează acţiuni vizînd armonizarea legislaţiei naţionale a învăţămîntului cu cadrul european şi mondial al obiectivelor educaţiei;
3) stabileşte şi aprobă, în colaborare cu alte organe centrale de specialitate ale administraţiei publice şi cu autorităţile administraţiei publice locale, reţeaua şcolară şi tipurile instituţiilor de învăţămînt;
4) avizează iniţierea şi organizarea alternativelor educaţionale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
5) coordonează procesul de elaborare a standardelor educaţionale de stat, aprobă, monitorizează şi asigură implementarea acestora în instituţiile de învăţămînt;
6) coordonează şi monitorizează activitatea didactică, didactico-metodică şi instructiv-educativă a instituţiilor de învăţămînt, indiferent de subordonarea acestora;
7) organizează şi coordonează activitatea de elaborare şi dezvoltare a curriculei, a planurilor de învăţămînt şi programelor de studii, a manualelor şi altor materiale didactice;
8) organizează concursuri naţionale pentru selectarea şi aprobarea manualelor şcolare, finanţează editarea acestora pentru învăţămîntul primar şi preşcolar, iar prin intermediul Fondului special pentru manuale – pentru învăţămîntul gimnazial şi liceal;
9) coordonează activitatea de evaluare a rezultatelor şcolare şi organizează examenele de absolvire a treptelor de şcolaritate;
10) inspectează, în condiţiile legii, instituţiile de învăţămînt de toate gradele şi tipurile, indiferent de subordonarea şi forma de proprietate a acestora;
11) coordonează şi monitorizează activitatea extra-şcolară;
12) participă la elaborarea proiectelor planurilor de admitere în instituţiile de învăţămînt secundar profesional, mediu de specialitate şi superior;
13) repartizează, în baza planurilor de înmatriculare aprobate de Guvern, cote de admitere în instituţiile de învăţămînt secundar profesional, mediu de specialitate şi superior;
14) coordonează şi monitorizează, în condiţiile legii, activitatea direcţiilor generale învăţămînt, tineret şi sport, a Fondului special pentru manuale, a altor organe, instituţii şi organizaţii subordonate;
15) elaborează prognoze privind necesarul de cadre didactice pentru sistemul educaţional;
16) organizează perfecţionarea şi atestarea cadrelor didactice, acordă grade didactice şi avizează conferirea titlurilor ştiinţifico-didactice de profesor universitar şi conferenţiar universitar;
17) elaborează şi aprobă regulamentele-tip ale instituţiilor de învăţămînt de toate nivelurile şi treptele şi regulamentele instituţiilor din subordine;
18) aprobă statele de personal ale instituţiilor din subordine;
19) angajează şi eliberează directorii instituţiilor de învăţămînt de stat secundar special, secundar profesional, liceal, precum şi directorii instituţiilor de învăţămînt de stat de subordonare republicană; coordonează numirea în funcţie a conducătorilor instituţiilor de învăţămînt general, secundar profesional şi mediu de specialitate private;
20) evaluează şi acreditează instituţiile de învăţămînt şi instituţiile de formare continuă cu orice tip de proprietate şi subordonare, prezentînd recomandări pentru optimizarea funcţionării acestora;
21) desemnează comisiile specializate de evaluare academică şi acreditare, adoptă hotărîri privind acreditarea sau neacreditarea instituţiilor de învăţămînt şi eliberează instituţiilor acreditate certificatele respective; dă publicităţii rezultatele acreditării sau respingerea cererilor de acreditare a instituţiilor de învăţămînt;
22) coordonează şi controlează activitatea instituţiilor de învăţămînt din străinătate, care funcţionează pe teritoriul Republicii Moldova;
23) aprobă tipurile şi modelele (mostrele) actelor de studii;
24) stabileşte, în baza standardelor naţionale şi internaţionale, criteriile de recunoaştere a perioadelor, calificărilor şi actelor de studii;
25) coordonează activitatea de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, desfăşurată în instituţiile de învăţămînt subordonate;
26) stabileşte, în funcţie de orientările prioritare ale dezvoltării învăţămîntului de toate nivelurile, indicii de performanţă şi volumul alocaţiilor bugetare pentru instituţiile subordonate;
27) efectuează analiza şi prognoza indicatorilor economico-financiari ai învăţămîntului şi coordonează activitatea economico-financiara a instituţiilor subordonate;
28) exercită controlul asupra formării şi utilizării mijloacelor speciale de către instituţiile subordonate în conformitate cu actele normative în vigoare;
29) exercită funcţii de beneficiar al obiectelor de construcţie incluse în planul investiţional, prevăzute pentru finanţare din contul bugetului de stat, şi supraveghează utilizarea lor conform destinaţiei;
30) conlucrează cu ministerele, alte autorităţi administrative centrale şi autorităţile administraţiei publice locale în problemele învăţămîntului şi pregătirii instituţiilor din subordine pentru noul an de studii;
31) elaborează bugetul fundamentat pe programe şi performanţe şi participă la elaborarea clasificaţiei economice;
32) elaborează planul strategic de cheltuieli în domeniul educaţiei;
33) asigură ocrotirea şi fortificarea sănătăţii copiilor şi tineretului studios în procesul educaţional şi exercită, în comun cu Ministerul Sănătăţii, controlul asupra respectării legislaţiei privind ocrotirea sănătăţii în instituţiile subordonate;
34) coordonează şcolarizarea şi asistenţa psiho-pedagogică a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi;
35) participă la elaborarea şi implementarea programelor de protecţie socială a cadrelor didactice, elevilor şi studenţilor;
36) organizează instruirea în domeniul protecţiei civile a elevilor şi studenţilor din instituţiile de învăţămînt, precum şi a tuturor categoriilor de personal din instituţiile şi organizaţiile subordonate;
37) elaborează, în comun cu Ministerul Finanţelor, mecanismele de finanţare a sistemului educaţional;
38) efectuează analiza şi prognoza indicatorilor economico-financiari de dezvoltare a sistemului educaţional şi coordonarea metodologică, organizaţională a activităţilor de planificare economică, de evidenţă, gestiune şi aprovizionare tehnico-materială a sferei învăţămîntului;
39) formulează şi prezintă propuneri de perfecţionare a remunerării cadrelor didactice şi a altor categorii de personal din sistemul de învăţămînt;
40) coordonează realizarea programelor de dezvoltare a infrastructurii instituţiilor de învăţămînt de stat;
41) stabileşte priorităţile politicii investiţionale, asigură dezvoltarea continuă şi funcţionalitatea bazei tehnico-materiale a instituţiilor din subordine, monitorizează realizarea obiectivelor în domeniu şi eficienţa utilizării resurselor;
42) administrează, conform actelor normative în vigoare, proprietatea de stat gestionată;
43) conlucrează cu ministerele, alte autorităţi administrative centrale şi autorităţile administraţiei publice locale în problemele organizării, funcţionării şi dezvoltării sistemului educaţional; dezvoltă parteneriate cu mediul de afaceri în problemele formării profesionale iniţiale şi continue şi plasării în cîmpul muncii a absolvenţilor de la diferite niveluri şi trepte de învăţămînt;
44) coordonează procesul de plasare în cîmpul muncii a absolvenţilor instituţiilor de învăţămînt cu profil pedagogic şi contribuie, prin intermediul instituţiilor de învăţămînt secundar profesional, mediu de specialitate şi superior, la plasarea absolvenţilor de alte profiluri;
45) examinează interpelările, demersurile şi petiţiile parvenite în adresa Ministerului;
46) acordă, pe baza rezultatelor profesionale obţinute, titluri, distincţii, diplome, medalii;
47) organizează examenul de evaluare a nivelului de cunoaştere a prevederilor Constituţiei Republicii Moldova şi a limbii române pentru obţinerea cetăţeniei Republicii Moldova de către cetăţenii străini;
48) prezintă, anual, Guvernului raportul privind sistemul educaţional şi direcţiile de dezvoltare a acestuia;
481)organizează, prin intermediul instituţiilor de învăţămînt din subordine, cursuri de studiere a limbii de stat pentru integrarea străinilor în viaţa economică, socială şi culturală a Republicii Moldova;
49) exercită şi alte atribuţii în conformitate cu legislaţia în vigoare.
[Pct.8 completat prin Hot.Guv. nr.230 din 02.04.2013, în vigoare 05.04.2013]
9. Ministerul este învestit cu următoarele drepturi:
1) să iniţieze şi să prezinte Guvernului proiecte privind perfecţionarea legislaţiei în domeniile de competenţă;
2) să solicite, în modul stabilit de lege, de la ministere, alte autorităţi administrative centrale, autorităţi ale administraţiei publice locale, organizaţii, întreprinderi şi instituţii rapoarte, date statistice şi informaţii vizînd problemele din sfera sa de competenţă;
3) să creeze, să reorganizeze sau să lichideze, în modul stabilit de lege, instituţiile din subordine;
4) să înfiinţeze consilii, comisii, grupuri de experţi şi alte organe consultative pentru exercitarea atribuţiilor în sfera sa de competenţă;
5) să efectueze studii de documentare în instituţiile publice şi private de învăţămînt de toate tipurile şi nivelurile, precum şi în instituţiile de cercetare subordonate;
6) să negocieze şi să încheie, în modul legal stabilit şi în limitele competenţelor sale, acorduri şi protocoale de colaborare în domeniul educaţiei.
III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII MINISTERULUI
Conducerea Ministerului
10. Ministerul îşi organizează activitatea în baza principiilor transparenţei în procesul decizional şi de răspundere personală a conducătorilor pentru deciziile adoptate în limitele lor de competenţă.
11. Conducerea Ministerului este exercitată de ministru, numit în/şi eliberat din funcţie în conformitate cu legislaţia în vigoare. Pentru coordonarea activităţilor pe domenii, ministrul deleagă, prin ordin, competenţe viceminiştrilor.
12. Ministrul educaţiei:
1) exercită conducerea Ministerului, avînd calitatea de ordonator principal de credite;
2) reprezintă Ministerul în raporturile cu organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi ale administraţiei publice locale, cu alte persoane juridice, precum şi în relaţiile internaţionale;
3) poartă răspundere pentru realizarea politicii de stat în domeniul educaţiei şi pentru îndeplinirea atribuţiilor Ministerului;
4) asigură executarea prevederilor Constituţiei Republicii Moldova, legilor, hotărîrilor Parlamentului, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, care vizează domeniul educaţiei;
5) organizează activitatea Ministerului şi delimitează atribuţiile viceminiştrilor, ale secretarului de stat şi ale conducătorilor subdiviziunilor interne ale aparatului central al Ministerului;
6) prezidează şedinţele şi asigură realizarea hotărîrilor Colegiului Ministerului;
7) operează, în statele de personal ale aparatului central al Ministerului, modificările determinate de necesitatea eficientizării activităţii manageriale a Ministerului, în limitele fondului de salarizare şi ale efectivului-limită aprobat de Guvern;
8) angajează şi eliberează, în modul stabilit de lege, personalul aparatului central al Ministerului, directorii instituţiilor publice de învăţămînt de subordonare republicană, precum şi directorii instituţiilor publice de învăţămînt liceal, special şi secundar profesional;
9) determină, în baza criteriilor prestabilite, măsurile de stimulare a salariaţilor aparatului central al Ministerului sau de sancţionare a acestora, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
10) aprobă Regulamentul de funcţionare a Colegiului Ministerului, regulamentele subdiviziunilor interioare ale aparatului central al Ministerului, statutele sau regulamentele instituţiilor şi organizaţiilor subordonate, alte acte normative;
11) emite ordine şi dispoziţii ce vizează activitatea de bază a Ministerului, cu publicarea acestora, în modul stabilit, şi controlează executarea lor. În anumite cazuri, ministrul emite ordine în comun cu conducătorii altor organe centrale de specialitate ale administraţiei publice.
[Pct.12 completat prin Hot.Guv. nr.155 din 28.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
13. Ordinele şi dispoziţiile emise de ministrul educaţiei sînt executorii pentru toate organele de conducere din învăţămînt, pentru instituţiile de învăţămînt de toate nivelurile şi treptele, indiferent de tipul de proprietate, de organizarea juridică sau de subordonarea acestora, pentru instituţiile şi unităţile de formare continuă a cadrelor şi de cercetare ştiinţifică subordonate, pentru ministere şi alte autorităţi publice centrale care au în subordine instituţii de învăţămînt.
[Pct.14 exclus prin Hot.Guv. nr.155 din 28.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
15. Ministrul educaţiei este asistat de trei viceminiştri, numiţi în/şi eliberaţi din funcţie prin hotărîre de Guvern, la propunerea ministrului.
[Pct.15 modificat prin Hot.Guv. nr.585 din 08.08.2012, în vigoare 10.08.2012]
16. Viceminiştrii, secretarul de stat şi conducătorii subdiviziunilor aparatului central al Ministerului poartă răspundere pentru activitatea şi deciziile luate în sferele lor de competenţă, delimitate prin ordinul ministrului.
[Pct.16 completat prin Hot.Guv. nr.155 din 28.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
17. Conform ordinului ministrului privind stabilirea domeniilor de activitate, viceministrul:
1) participă la determinarea obiectivelor şi direcţiilor strategice de activitate a Ministerului în domeniile de care este responsabil;
2) coordonează elaborarea programelor şi a planurilor de activitate a Ministerului, a rapoartelor despre realizarea lor referitor la domeniile de care este responsabil;
3) propune ministrului iniţierea proiectelor de acte legislative şi normative în domeniile de care este responsabil;
4) exercită împuternicirile ministrului de conducere a Ministerului în cazul lipsei acestuia sau al imposibilităţii exercitării de către ministru a împuternicirilor sale, fapt despre care se înştiinţează Prim-ministrul;
5) participă la şedinţele Guvernului, cu drept de vot consultativ, în cazul în care este delegat de către ministru şi în alte cazuri stabilite de legislaţie;
6) la indicaţia ministrului, reprezintă Ministerul în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;
7) exercită şi alte atribuţii delegate de către ministru.
[Pct.17 în redacţia Hot.Guv. nr.155 din 28.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
171. În cadrul Ministerului activează un secretar de stat cu statut de funcţionar public de conducere de nivel superior, numit în funcţie pe criterii de profesionalism în conformitate cu Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public. Secretarul de stat asigură realizarea legăturilor funcţionale dintre conducerea Ministerului şi corpul de funcţionari publici, precum şi dintre subdiviziunile aparatului central al Ministerului, avînd următoarele atribuţii:
1) asigură elaborarea calitativă a programelor şi planurilor Ministerului;
2) elaborează şi propune căile de realizare a obiectivelor şi direcţiilor strategice de activitate a Ministerului;
3) coordonează activitatea subdiviziunilor aparatului central al Ministerului în vederea realizării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate a Ministerului;
4) coordonează activitatea structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului şi asigură conlucrarea operativă dintre ministru şi conducătorii acestora;
5) realizează legătura funcţională dintre subdiviziunile interne ale aparatului central al Ministerului şi structurile organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului;
6) asigură monitorizarea şi evaluarea executării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate a Ministerului, precum şi raportarea privind implementarea acestora;
7) urmăreşte executarea actelor legislative şi normative care au fost iniţiate de Minister;
8) asigură elaborarea proiectelor de acte legislative şi normative, este responsabil de calitatea lor sub aspectul respectării cerinţelor legale privind elaborarea, fundamentarea, avizarea, consultarea publică, expertiza şi definitivarea acestora;
9) asigură avizarea proiectelor de acte legislative şi normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului, elaborate de alte Ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice;
10) exercită şi alte atribuţii de serviciu şi responsabilităţi încredinţate de ministru.
[Pct.171 introdus prin Hot.Guv. nr.155 din 28.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
Cabinetul ministrului
18. În îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul este asistat de cabinetul ministrului, cu statut de direcţie, din care pot face parte consilieri, consultanţi şi alt personal care deserveşte activitatea conducătorului.
[Pct.18 modificat prin Hot.Guv. nr.585 din 08.08.2012, în vigoare 10.08.2012]
Organul colegial al Ministerului
19. În cadrul Ministerului funcţionează, în calitate de organ consultativ, constituit pe principii participative şi de reprezentare, Colegiul Ministerului, format din 17 membri, dintre care 2 cu vot consultativ, instituit prin hotărîre de Guvern.
[Pct.19 modificat prin Hot.Guv. nr.980 din 22.12.2012, în vigoare 25.12.2012]
20. Preşedinte al Colegiului este ministrul educaţiei. Viceminiştrii sînt membri ai Colegiului din oficiu. Din componenţa Colegiului fac parte preşedintele comisiei parlamentare de specialitate, reprezentanţi ai instituţiilor de învăţămînt de diferite niveluri şi trepte, organelor teritoriale ale învăţămîntului, sindicatelor de ramură, patronatului, tineretului studios, societăţii civile.
21. Colegiul îşi desfăşoară activitatea conform regulamentului aprobat prin ordinul ministrului. Hotărîrile Colegiului se pun în aplicare prin emiterea de către ministru a ordinelor corespunzătoare.
Structura Ministerului
22. Structura şi efectivul-limită ale aparatului central al Ministerului se aprobă de către Guvern, la propunerea ministrului.
Corespondenţa Ministerului
23. Dreptul de primă semnătură pe toate actele Ministerului îl are ministrul educaţiei.
24. În lipsa ministrului, dreptul de primă semnătură revine unuia dintre viceminiştri sau altor persoane, în temeiul ordinului ministrului sau avînd împuternicire specială.
25. Persoanele învestite cu dreptul de semnătură poartă răspundere personală pentru legalitatea, veridicitatea şi corectitudinea documentului semnat.
Colaborarea în cadrul comisiilor şi grupurilor de lucru
26. Pentru elaborarea unor proiecte specifice sau pentru exercitarea unor funcţii speciale, Ministerul, în calitate de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, organizează şi monitorizează activitatea consiliilor, comisiilor şi grupurilor de lucru constituite la nivel naţional în domeniul educaţiei.
IV. DISPOZIŢII SPECIALE
27. Finanţarea activităţii Ministerului se efectuează din contul bugetului de stat, în conformitate cu legislaţia.
28. Structurile specializate aflate în subordinea şi/sau coordonarea Ministerului funcţionează în baza actelor normative de înfiinţare şi a regulamentelor proprii de organizare şi funcţionare.
Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului
nr.653 din 6 noiembrie 2009
STRUCTURA
aparatului central al Ministerului Educaţiei
Conducerea
Cabinetul ministrului (cu statut de direcţie)
Serviciul audit intern
Serviciul comunicare şi relaţii cu publicul
Secţia juridică
Direcţia învăţămînt preuniversitar
Serviciul inspecţie şcolară
Direcţia învăţămînt secundar profesional şi mediu de specialitate
Direcţia învăţămînt superior şi dezvoltare a ştiinţei
Secţia studii postuniversitare şi învăţare pe tot parcursul vieţii
Direcţia analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor
Direcţia relaţii internaţionale şi integrare europeană
Serviciul informare, autentificare a actelor de studii şi recunoaştere a calificărilor
Direcţia e-transformare şi informatizare
Direcţia generală economie, patrimoniu şi finanţe
Direcţia resurse umane, formare continuă şi atestare
Serviciul secretariat şi logistică
[Anexa nr.2 în redacţia Hot.Guv. nr.585 din 08.08.2012, în vigoare 10.08.2012]
[Anexa nr.2 în redacţia Hot.Guv. nr.835 din 11.11.2011, în vigoare 18.11.2011]
Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului
nr.653 din 6 noiembrie 2009
LISTA
instituţiilor subordonate Ministerului Educaţiei
Agenţia de Asigurare a Calităţii
Academia de Studii Economice a Moldovei
Universitatea de Stat din Moldova
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” din Chişinău
Universitatea Tehnică a Moldovei
Universitatea de Stat “Alecu Russo” din Bălţi
Universitatea de Stat din Tiraspol
Universitatea de Stat din Comrat
Universitatea de Stat “Bogdan Petriceicu-Hasdeu” din Cahul
Universitatea de Stat din Taraclia
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport
Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Colegiul de Informatică din Chişinău
Colegiul de Microelectronică şi Tehnică de Calcul din Chişinău
Colegiul de Ecologie din Chişinău
Colegiul de Industrie Uşoară din Bălţi
Colegiul Politehnic din Chişinău
Colegiul Politehnic din Bălţi
Colegiul de Transporturi din Chişinău
Colegiul de Construcţii din Chişinău
Colegiul Tehnologic din Chişinău
Colegiul Financiar-Bancar din Chişinău
Colegiul de Construcţii din Hînceşti
Colegiul Tehnic Feroviar din Bălţi
Colegiul Pedagogic “Alexandru cel Bun” din Călăraşi
Colegiul Pedagogic “Alexei Mateevici” din Chişinău
Colegiul Pedagogic “Gheorghe Asachi” din Lipcani
Colegiul Pedagogic “Vasile Lupu” din Orhei
Colegiul Pedagogic “Mihai Eminescu” din Soroca
Colegiul Pedagogic “Mihail Ciachir” din Comrat
Colegiul Industrial-Pedagogic din Cahul
Centrul Republican pentru Copii şi Tineret
Centrul Tehnologii Informaţionale şi Comunicaţionale în Educaţie
Centrul Naţional de Educaţie prin Artă
Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică
Muzeul Pedagogic Republican
Şcoala Profesională nr.1, mun.Chişinău
Şcoala Profesională nr.2, mun.Chişinău
Şcoala Profesională nr.3, mun.Chişinău
Şcoala Profesională nr.4, mun.Chişinău
Şcoala Profesională nr.5, mun.Chişinău
Şcoala Profesională nr.6, mun.Chişinău
Şcoala Profesională nr.7, mun.Chişinău
Şcoala Profesională nr.8, mun.Chişinău
Şcoala Profesională nr.9, mun.Chişinău
Şcoala Profesională nr.10, mun.Chişinău
Şcoala Profesională nr.1, mun.Bălţi
Şcoala Profesională nr.2, mun.Bălţi
Şcoala Profesională nr.3, mun.Bălţi
Şcoala Profesională nr.4, mun.Bălţi
Şcoala Profesională nr.5, mun.Bălţi
Şcoala Profesională, or.Ocniţa
Şcoala Profesională, s.Corbu, r-nul Donduşeni
Şcoala Profesională, or.Drochia
Şcoala Profesională, s.Zguriţa, r-nul Drochia
Şcoala Profesională, or.Rîşcani
Şcoala Profesională, or.Soroca
Şcoala Profesională, or.Floreşti
Şcoala Profesională, or.Mărculeşti, r-nul Floreşti
Şcoala Profesională, com. Cuhureştii de Sus, r-nul Floreşti
Şcoala Profesională, com.Alexăndreni, r-nul Sîngerei
Şcoala Profesională, or.Teleneşti
Şcoala Profesională, or.Rezina
Şcoala Profesională, or.Orhei
Şcoala Profesională, or.Ungheni
Şcoala Profesională, or.Nisporeni
Şcoala Profesională, or.Călăraşi
Şcoala Profesională, com.Răzeni, r-nul Ialoveni
Şcoala Profesională, or.Hînceşti
Şcoala Profesională, com.Cărpineni, r-nul Hînceşti
Şcoala Profesională, or.Leova
Şcoala Profesională, or.Cimişlia
Şcoala Profesională, or.Căuşeni
Şcoala Profesională, s.Taraclia, r-nul Căuşeni
Şcoala Profesională, or. Ştefan Vodă
Şcoala Profesională, nr.1, or.Cahul
Şcoala Profesională, nr.2, or.Cahul
Şcoala Profesională, mun.Comrat, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia (Gagauz-Yeri)
Şcoala Profesională, or.Ceadîr-Lunga, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia (Gagauz-Yeri)
Şcoala Profesională, or.Vulcăneşti, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia (Gagauz-Yeri)
Şcoala Profesională, or.Cupcini, r-nul Edineţ
Şcoala Profesională, or.Criuleni
Şcoala de Meserii nr.2, mun.Chişinău
Şcoala de Meserii nr.4, com.Bubuieci, mun.Chişinău
Şcoala de Meserii nr.5, mun.Chişinău
Şcoala de Meserii nr.8, s.Todireşti, r-nul Anenii Noi
Şcoala de Meserii nr.9, or.Făleşti
Şcoala de Meserii nr.10, or.Briceni
Şcoala de Meserii nr.11, s.Dănceni, r-nul Ialoveni
Şcoala de Meserii nr.12, s.Viişoara, r-nul Ştefan Vodă
Şcoala de Meserii nr.13, s.Ciumai, r-nul Taraclia
Şcoala de Meserii nr.16, s. Valea Norocului, r-nul Sîngerei
Şcoala de Meserii nr.17, or.Glodeni
Şcoala de Meserii pentru nevăzători şi slab văzători, mun.Chişinău
Şcoala de Meserii pentru surzi şi hipoacuzici, mun.Chişinău
Liceul Teoretic Republican “Ion Creangă” din mun.Bălţi
Liceul Teoretic “Ştefan cel Mare şi Sfînt”, or.Grigoriopol
Liceul Teoretic “Mihai Eminescu”, or.Dubăsari
Liceul Teoretic “Evrica”, or.Rîbniţa
Liceul Teoretic “Alexandru cel Bun”, mun.Bender
Liceul Teoretic “Lucian Blaga”, or.Tiraspol
Liceul-internat republican cu profil sportiv
Gimnaziul Roghi, r-nul Dubăsari
Gimnaziul Corjova, r-nul Dubăsari
Casa de Copii, mun.Bălţi
Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, mun.Bender
Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or.Cupcini, r-nul Edineţ
Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, s.Căzăneşti, r-nul Teleneşti
Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, s.Cărpineni, r-nul Hînceşti
Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, mun.Bălţi
Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or.Străşeni
Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or.Orhei
Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or.Leova
Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or.Ceadîr-Lunga
Şcoala-internat sanatorială, s.Cinişeuţi, r-nul Rezina
Şcoala-internat specială pentru copii surzi şi hipoacuzici, or.Cahul
Şcoala-internat specială pentru copii hipoacuzici, s.Hîrbovăt, r-nul Călăraşi
Şcoala-internat specială pentru copii orbi şi slab văzători, mun.Bălţi
Şcoala-internat specială pentru copii cu restanţe poliomielită şi paralizie cerebrală, or.Hînceşti
Şcoala-internat auxiliară, s. Crihana Veche, r-nul Cahul
Şcoala-internat auxiliară, s.Sărata-Galbenă, r-nul Hînceşti
Şcoala-internat auxiliară, s. Sărata Nouă, r-nul Leova
Şcoala-internat auxiliară, or.Rezina
Şcoala-internat auxiliară, s.Visoca, r-nul Soroca
Şcoala-internat auxiliară, s.Corten, r-nul Taraclia
Şcoala-internat auxiliară, s.Congaz, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia (Gagauz-Yeri)
Şcoala-internat auxiliară, s.Grinăuţi-Moldova, r-nul Ocniţa
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.919 din 17.11.2014, în vigoare 28.11.2014]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.847 din 08.10.2014, în vigoare 24.10.2014]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv.nr.745 din 10.09.2014, în vigoare 19.09.2014]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.721 din 03.09.2014, în vigoare 05.09.2014]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.665 din 18.08.2014, în vigoare 22.08.2014]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.313 din 05.05.2014, în vigoare 09.05.2014]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.1054 din 26.12.2013, în vigoare 01.01.2014]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.1047 din 23.12.2013, în vigoare 01.01.2014]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.1082 din 30.12.2013, în vigoare 31.12.2013]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.732 din 16.09.2013, în vigoare 20.09.2013]
[Anexa nr.3 completată prin Hot.Guv. nr.562 din 24.07.2013, în vigoare 26.07.2013]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.260 din 12.04.2013, în vigoare 19.04.2013]
[Anexa nr.3 modificat prin Hot.Guv. nr.185 din 13.03.2013, în vigoare 15.03.2013]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.580 din 08.08.2012, în vigoare 10.08.2012]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.835 din 11.11.2011, în vigoare 18.11.2011]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.1146 din 20.12.2010, în vigoare 21.12.2010]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.749 din 18.08.2010, în vigoare 20.08.2010]
Anexa nr.4
la Hotărîrea Guvernului
nr.653 din 6 noiembrie 2009
LISTA
întreprinderilor monitorizate de Ministerul Educaţiei
Institutul de Instruire Continuă
Fondul Special pentru Manuale
Întreprinderea de Stat Hotelul “Zarea”
Întreprinderea de Stat Firma Comercială de Intermediere “Mold-Didactica”
Întreprinderea de Stat de Producere şi Comerţ “Didactica”
Întreprinderea de Stat Centrul Ştiinţific Metodic şi Editorial “Univers-Pedagogic”
Revista “Noi”
Revista “Florile dalbe”
Revista “Alunelul”
