vineri, 4 decembrie 2015
696/19.11.2009 Hotărîre pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al a...

H O T Ă R Î R E

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea

Ministerului Culturii, structurii şi efectivului-limită

ale aparatului central al acestuia

 

nr. 696  din  19.11.2009

 

Monitorul Oficial nr.169-170/775 din 24.11.2009

 

* * *

În scopul executării Legii nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.131-133, art.1018), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, conform anexei nr.1;

Structura aparatului central al Ministerului Culturii, conform anexei nr.2;

Lista autorităţilor administrative din subordinea Ministerului Culturii, conform anexei nr.3;

Lista instituţiilor publice în care Ministerul Culturii are calitatea de fondator, conform anexei nr.4;

Lista întreprinderilor de stat în care Ministerul Culturii are calitatea de fondator, conform anexei nr.5.

Lista societăţilor pe acţiuni în care Ministerul Culturii exercită drepturile de acţionar şi administrator al proprietăţii de stat, conform anexei nr.51.

[Pct.1 modificat prin Hot.Guv. nr.836 din 02.12.2015, în vigoare 04.12.2015]

 

2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Culturii în număr de 52 unităţi (inclusiv personal auxiliar – 1 unitate), cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislaţiei în vigoare.

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.836 din 02.12.2015, în vigoare 04.12.2015]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.425 din 27.06.2013, în vigoare 01.07.2013]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.175 din 23.03.2012, în vigoare 01.04.2012]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.796 din 04.12.2009, în vigoare 08.12.2009]

 

3. Ministerul Culturii va avea doi viceminiştri şi un colegiu format din 13 persoane a cărui componenţă este aprobată de Guvern.

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.446 din 16.06.2014, în vigoare 20.06.2014]

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.425 din 27.06.2013, în vigoare 01.07.2013]

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.796 din 04.12.2009, în vigoare 08.12.2009]

 

4. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.6.

 

PRIM-MINISTRUVladimir FILAT

Contrasemnează:
Ministrul culturiiBoris Focşa
Ministrul finanţelorVeaceslav Negruţa

Chişinău, 19 noiembrie 2009.
Nr.696.

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.696 din 19 noiembrie 2009

 

REGULAMENTUL

privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii

 

Notă: Pe parcursul textului, cuvîntul “viceminiştrii” se substituie cu cuvîntul “viceministrul” conform Hot.Guv. nr.796 din 04.12.2009, în vigoare 08.12.2009

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Ministerul Culturii (în continuare – Ministerul) este organul central de specialitate al administraţiei publice care promovează politica statului în domeniul culturii, artelor, editării, poligrafiei, comerţului cu carte şi bibliotecilor.

2. În activitatea sa Ministerul se conduce de Constituţie, legile şi hotărîrile Parlamentului, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, tratatele internaţionale din domeniu la care Republica Moldova este parte, precum şi de prezentul Regulament.

3. Ministerul are statut de persoană juridică, dispune de ştampilă cu Stema de Stat şi cu denumirea sa, de mijloace materiale şi financiare, de cont trezorerial.

 

II. MISIUNEA, FUNCŢIILE DE BAZĂ, ATRIBUŢIILE

ŞI DREPTURILE MINISTERULUI

4. Misiunea Ministerului constă în elaborarea şi implementarea politicii naţionale în domeniul culturii, artelor, editării, poligrafiei, comerţului cu carte şi bibliotecilor.

5. Funcţiile de bază ale Ministerului sînt:

1) elaborarea şi implementarea politicilor naţionale în domeniul culturii;

2) planificarea strategică, analiza, monitorizarea şi evaluarea politicilor elaborate, examinarea multilaterală a impactului social, economic şi financiar al acestora;

3) analiza politicilor elaborate în scopul asigurării corespunderii acestora cu strategiile şi programele naţionale şi racordarea politicilor existente la priorităţile şi necesităţile de integrare europeană;

4) reglementarea, în condiţiile legii, a modului de organizare şi funcţionare a domeniului culturii;

5) evaluarea şi monitorizarea accesului şi calităţii serviciilor culturale şi adoptarea măsurilor de îmbunătăţire a acestora;

6) analiza şi elaborarea prognozelor privind dezvoltarea instituţională a domeniului culturii, sistemului de învăţămînt artistic, resurselor umane şi managementului financiar;

7) crearea şi consolidarea unui sistem eficient şi durabil de interacţiune a procesului de elaborare a politicilor cu procesul bugetar;

8) consolidarea capacităţilor de planificare strategică, analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor;

9) colaborarea cu alte autorităţi publice centrale şi cu autorităţile administraţiei publice locale, cu uniunile de creaţie şi cu societatea civilă privind realizarea misiunii Ministerului şi politicilor culturale;

10) colaborarea internaţională în domeniul culturii şi reprezentarea intereselor statului în diferite organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile internaţionale încheiate în domeniul culturii, în limitele împuternicirilor acordate de Guvern.

6. Ministerul are următoarele atribuţii:

1) stabilirea priorităţilor, direcţiilor de activitate şi elaborarea programelor de scurtă durată şi de perspectivă în sferele culturii, artelor, editării, poligrafiei, comerţului cu carte şi bibliotecilor;

2) monitorizarea şi evaluarea implementării politicilor naţionale şi sectoriale în domeniul culturii şi analiza impactului implementării lor;

3) asigurarea ajustării şi actualizării documentelor de politici existente în baza evaluării programelor naţionale, regionale şi locale de dezvoltare;

4) facilitarea participării tuturor factorilor interesaţi în procesul de elaborare, analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor în domeniu;

5) elaborarea proiectelor de acte normative şi legislative în domeniu, realizarea acţiunilor vizînd armonizarea cadrului legal în domeniul culturii la standardele şi practicile europene şi internaţionale;

6) corelarea documentelor de politici culturale la nivel naţional şi local cu programele de dezvoltare economică, socială şi educativă;

7) asigurarea bunei funcţionări a sistemului instituţional din domeniul culturii, precum şi a uniunilor de creaţie;

8) organizarea şi finanţarea, în condiţiile legii, a acţiunilor de interes naţional şi internaţional în toate domeniile culturii, artelor, editării, poligrafiei, comerţului cu carte şi bibliotecilor;

9) asigurarea elaborării proiectului bugetului Ministerului şi al instituţiilor subordonate pentru activităţile culturale, conform programelor de activitate;

10) repartizarea echitabilă a mijloacelor financiare, precum şi gestionarea lor eficientă în scopul implementării politicii statului în domeniul culturii şi artelor;

11) organizarea, încurajarea şi finanţarea activităţilor de creaţie prin achiziţii, concursuri şi alte modalităţi specifice;

12) organizarea concursurilor naţionale şi internaţionale de creaţie artistică şi interpretare, facilitarea participării artiştilor la manifestări culturale în străinătate;

13) organizarea saloanelor naţionale şi internaţionale de carte, crearea unor condiţii favorabile pentru participarea editorilor şi autorilor la tîrguri internaţionale de carte;

14) reglementarea şi monitorizarea editării de carte din surse bugetare;

15) elaborarea programelor de editare a cărţii naţionale;

16) crearea condiţiilor optime de activitate pentru oamenii de cultură şi artă;

17) asigurarea calităţii şi diversităţii vieţii culturale în scopul edificării unei societăţi deschise şi multiculturale;

18) asigurarea condiţiilor pentru protecţia şi conservarea patrimoniului cultural naţional, restaurarea ansamblurilor arhitecturale, monumentelor şi siturilor istorice, cercetarea şi valorificarea monumentelor arheologice;

19) stabilirea normelor juridice şi metodologiilor privind exportul şi importul valorilor culturale şi autorizarea acestora;

20) revitalizarea şi consolidarea tradiţiilor şi obiceiurilor locale specifice, încurajarea renaşterii şi dezvoltării industriei meşteşugurilor populare tradiţionale;

21) fundamentarea necesarului de cadre calificate, conform cererii şi ofertei de specialişti în domeniile de profil, asigurarea perfecţionării acestora şi elaborarea noilor forme de pregătire a specialiştilor de toate nivelurile în domeniile culturii şi artelor;

22) coordonarea, administrarea şi monitorizarea activităţii instituţiilor de cultură, inclusiv ale sistemului naţional de biblioteci şi societăţilor pe acţiuni din domeniu;

23) stimularea activităţii de cercetare ştiinţifică în instituţiile din subordine;

24) asigurarea dezvoltării infrastructurii în domeniul culturii, artelor, editării, poligrafiei, comerţului cu carte şi bibliotecilor;

25) stimularea implementării noilor tehnologii, inclusiv informaţionale, în toate domeniile culturii;

26) diversificarea, modernizarea şi optimizarea sistemului de prestare a serviciilor culturale;

27) elaborarea şi promovarea politicii de colaborare internaţională în domeniul culturii atît la nivel bilateral, cît şi în cadrul organismelor culturale internaţionale;

28) acordarea asistenţei în organizarea delegaţiilor culturale în străinătate, evidenţa şi monitorizarea calităţii programelor artistice;

29) monitorizarea implementării tratatelor internaţionale şi a acordurilor interguvernamentale în domeniul culturii;

30) coordonarea programelor de asistenţă tehnică în domeniu, acordate Republicii Moldova de organismele internaţionale şi statele terţe;

31) monitorizarea respectării legislaţiei în domeniul culturii, artelor, editării, poligrafiei, comerţului cu carte şi bibliotecilor, stabilirea normelor şi normativelor pentru instituţiile din subordine;

32) asigurarea şi exercitarea controlului, potrivit normelor legislaţiei în vigoare, asupra utilizării şi valorificării mijloacelor bugetare şi speciale destinate dezvoltării culturii;

33) numirea şi revocarea conducătorilor instituţiilor subordonate Ministerului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

34) participarea, în mod obligatoriu, a reprezentanţilor Ministerului Culturii în comisia de concurs pentru desemnarea conducătorilor serviciilor publice descentralizate din teritoriu în domeniul culturii;

35) asigurarea prezentării, în modul stabilit, a dărilor de seamă contabile şi statistice;

36) coordonarea cu autorităţile de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale a măsurilor orientate spre realizarea politicii de stat în domeniul culturii;

37) colaborarea cu autorităţile publice centrale şi locale, instituţiile publice, societatea civilă în scopul promovării valorilor culturii naţionale, precum şi includerea culturii naţionale în circuitul european şi internaţional;

38) coordonarea activităţii instituţiilor din subordine;

39) asigurarea transparenţei în procesul decizional în cadrul Ministerului;

40) exercitarea altor atribuţii în domeniile de activitate ce ţin de sfera culturii, artelor, editării de carte, poligrafiei, comerţului cu carte şi bibliotecilor;

41) organizarea sesiunilor de acomodare socioculturală a străinilor;

42) gestionarea investiţiilor capitale, executarea lucrărilor de reparaţii curente şi capitale, de întreţinere a bunurilor imobile proprietate publică a statului.

[Pct.6 completat prin Hot.Guv. nr.836 din 02.12.2015, în vigoare 04.12.2015]

[Pct.6 completat prin Hot.Guv. nr.230 din 02.04.2013, în vigoare 05.04.2013]

 

7. Ministerul este învestit cu următoarele drepturi:

1) să iniţieze şi să prezinte Guvernului proiecte privind perfecţionarea legislaţiei în domeniile de competenţă;

2) să solicite, în modul stabilit de lege, de la ministere, alte autorităţi administrative centrale, autorităţile administraţiei publice locale, organizaţii, întreprinderi şi instituţii, rapoarte, date statistice şi informaţii vizînd problemele din sfera sa de competenţă;

3) să înainteze Guvernului propuneri de instituire, reorganizare, suspendare şi lichidare, în condiţiile legii, a activităţii instituţiilor, organizaţiilor, întreprinderilor şi altor unităţi subordonate şi monitorizate;

4) să efectueze expertiza proiectelor ce ţin de domeniul culturii, artelor, editării, poligrafiei şi comerţului cu carte şi bibliotecilor;

5) să elibereze şi să anuleze avize şi certificate privind patrimoniul naţional cultural;

6) să posede şi să administreze bunurile ce i-au fost transmise, precum şi cele procurate ca urmare a activităţii desfăşurate în conformitate cu împuternicirile sale;

7) să negocieze şi să încheie, în modul legal stabilit şi în limitele competenţelor sale, acorduri şi protocoale de colaborare în domeniul culturii, artelor, editării, poligrafiei şi comerţului cu carte şi bibliotecilor;

8) să participe în calitate de membru cu drepturi depline la activitatea asociaţiilor şi uniunilor regionale şi internaţionale, specializate în domeniu;

9) să primească asistenţă tehnică şi financiară de la organizaţii internaţionale, donatori interni şi externi şi să o folosească în scopul realizării sarcinilor sale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

10) să exercite orice alte drepturi stabilite în cadrul normativ al Republicii Moldova.

 

III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII MINISTERULUI

8. Ministerul este condus de ministru, numit în funcţie şi eliberat din funcţie conform Constituţiei Republicii Moldova şi Legii nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern.

Ministrul are doi viceminiştri, numiţi şi eliberaţi din funcţie de Guvern, la propunerea ministrului. Viceminiştii se subordonează nemijlocit ministrului şi organizează activitatea în cadrul Ministerului, în limitele competenţelor ce sînt atribuite de ministru.

[Pct.8 modificat prin Hot.Guv. nr.425 din 27.06.2013, în vigoare 01.07.2013]

[Pct.8 modificat prin Hot.Guv. nr.796 din 04.12.2009, în vigoare 08.12.2009]

 

9. Ministrul:

a) poartă răspundere pentru realizarea funcţiilor şi atribuţiilor Ministerului, reprezintă Ministerul în relaţiile cu terţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţară sau din străinătate;

b) asigură executarea legilor, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor Parlamentului, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, precum şi îndeplinirea sarcinilor ce decurg din prevederile prezentului Regulament şi din alte acte normative;

c) delimitează obligaţiile şi stabileşte responsabilităţile viceminiştrilor, ale secretarului de stat, ale şefilor de direcţii şi de secţii ale Ministerului, ale conducătorilor instituţiilor şi organizaţiilor din subordine;

d) poartă răspundere personală pentru utilizarea raţională a mijloacelor financiare ale Ministerului, pentru integritatea bunurilor materiale;

e) aprobă regulamentele subdiviziunilor din cadrul Ministerului şi fişele postului pentru funcţiile publice;

f) numeşte în funcţie, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu, în condiţiile legii, ale funcţionarilor publici, precum şi angajează şi concediază alt personal al aparatului central al Ministerului;

g) încheie sau reziliază contractele cu conducătorii instituţiilor subordonate, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

h) poartă tratative şi încheie contracte şi alte acte juridice, în condiţiile legii, cu persoane fizice şi juridice din Republica Moldova şi din alte state;

k) emite ordine şi dispoziţii ce vizează activitatea de bază a Ministerului şi controlează executarea lor. În anumite cazuri, ministrul emite ordine în comun cu conducătorii altor autorităţi publice centrale.

[Pct.9 completat prin Hot.Guv. nr.155 din 28.02.2014, în vigoare 07.03.2014]

[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.425 din 27.06.2013, în vigoare 01.07.2013]

[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.574 din 06.08.2012, în vigoare 10.08.2012]

 

91. Conform ordinului ministrului privind stabilirea domeniilor de activitate, viceministrul:

1) participă la determinarea obiectivelor şi direcţiilor strategice de activitate a Ministerului în domeniile de care este responsabil;

2) coordonează elaborarea programelor şi a planurilor de activitate a Ministerului, a rapoartelor despre realizarea lor referitor la domeniile de care este responsabil;

3) propune ministrului iniţierea proiectelor de acte legislative şi normative în domeniile de care este responsabil;

4) exercită împuternicirile ministrului de conducere a Ministerului în cazul lipsei acestuia sau al imposibilităţii exercitării de către ministru a împuternicirilor sale, fapt despre care se înştiinţează Prim-ministrul;

5) participă la şedinţele Guvernului, cu drept de vot consultativ, în cazul în care este delegat de către ministru şi în alte cazuri stabilite de legislaţie;

6) la indicaţia ministrului, reprezintă ministerul în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;

7) exercită şi alte atribuţii delegate de către ministru.

[Pct.91 introdus prin Hot.Guv. nr.155 din 28.02.2014, în vigoare 07.03.2014]

 

92. În cadrul Ministerului activează un secretar de stat cu statut de funcţionar public de conducere de nivel superior, numit în funcţie pe criterii de profesionalism în conformitate cu Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public. Secretarul de stat asigură realizarea legăturilor funcţionale dintre conducerea ministerului şi corpul de funcţionari publici, precum şi dintre subdiviziunile aparatului central al Ministerului, avînd următoarele atribuţii:

1) asigură elaborarea calitativă a programelor şi planurilor Ministerului;

2) elaborează şi propune căile de realizare a obiectivelor şi direcţiilor strategice de activitate a Ministerului;

3) coordonează activitatea subdiviziunilor aparatului central al Ministerului în vederea realizării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate a Ministerului;

4) coordonează activitatea structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului şi asigură conlucrarea operativă dintre ministru şi conducătorii acestora;

5) realizează legătura funcţională dintre subdiviziunile interne ale aparatului central al Ministerului şi structurile organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului;

6) asigură monitorizarea şi evaluarea executării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate a Ministerului, precum şi raportarea privind implementarea acestora;

7) urmăreşte executarea actelor legislative şi normative care au fost iniţiate de Minister;

8) asigură elaborarea proiectelor de acte legislative şi normative, este responsabil de calitatea lor sub aspectul respectării cerinţelor legale privind elaborarea, fundamentarea, avizarea, consultarea publică, expertiza şi definitivarea acestora;

9) asigură avizarea proiectelor de acte legislative şi normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului, elaborate de alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice;

10) exercită şi alte atribuţii de serviciu şi responsabilităţi încredinţate de ministru.

[Pct.92 introdus prin Hot.Guv. nr.155 din 28.02.2014, în vigoare 07.03.2014]

 

10. Viceminiştrii, secretarul de stat şi conducătorii de subdiviziuni ale aparatului central al Ministerului poartă răspundere pentru activitatea şi deciziile luate în sferele lor de competenţă, delimitate prin ordinul ministrului.

[Pct.10 completat prin Hot.Guv. nr.155 din 28.02.2014, în vigoare 07.03.2014]

[Pct.10 modificat prin Hot.Guv. nr.425 din 27.06.2013, în vigoare 01.07.2013]

 

11. În îndeplinirea atribuţiilor sale ministrul este asistat de un cabinet care este compus din şef de cabinet, consilier şi secretar.

12. În cadrul Ministerului funcţionează Colegiul Ministerului. Regulamentul de organizare şi funcţionare a Colegiului Ministerului se aprobă prin ordinul ministrului culturii.

Deciziile Colegiului se pun în aplicare prin ordinul ministrului.

13. Dreptul de primă semnătură pe toate actele Ministerului îl are ministrul culturii.

14. Viceminiştrii, conducătorii de subdiviziuni şi alte persoane au dreptul de a semna actele Ministerului, în temeiul ordinului ministrului. Persoanele învestite cu dreptul de semnătură poartă răspundere personală pentru legalitatea, veridicitatea şi corectitudinea documentului semnat.

[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.425 din 27.06.2013, în vigoare 01.07.2013]

 

15. Semnătura pe actele Ministerului poate fi în formă scrisă sau, în conformitate cu legislaţia, poate avea alte forme (electronică etc.).

16. Lucrările de secretariat se efectuează în conformitate cu legislaţia în vigoare, precum şi cu Regulamentul privind circuitul documentelor în cadrul aparatului central al Ministerului, aprobat prin ordinul ministrului.

17. În cadrul Ministerului pot fi create consilii de experţi, comisii şi grupuri de lucru care sînt convocate pentru abordarea şi soluţionarea unor chestiuni actuale din domeniul culturii. La lucrările consiliilor de experţi, comisiilor şi grupurilor de lucru pot fi antrenaţi specialişti din diverse domenii.

18. În scopul realizării politicii statului în domeniul culturii, pe lîngă Minister pot funcţiona, în bază de autogestiune, instituţii şi organizaţii fără atribuţii de reglementare.

19. Cheltuielile pentru întreţinerea aparatului central al Ministerului sînt acoperite din contul bugetului de stat.

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.696 din 19 noiembrie 2009

 

STRUCTURA

aparatului central al Ministerului Culturii

 

Conducerea

Cabinetul ministrului (cu statut de serviciu)

Direcţia generală politici culturale

Direcţia patrimoniu cultural

Direcţia arte, învăţămînt artistic şi industrii culturale

Direcţia cooperare internaţională

Direcţia finanţe şi evidenţă contabilă

Direcţia analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor

Serviciul juridic

Serviciul comunicare şi relaţii cu mass-media

Serviciul resurse umane

Serviciul e-Transformare

Serviciul audit intern

Serviciul investiţii capitale

Serviciul secretariat

 

[Anexa nr.2 în redacţia Hot.Guv. nr.836 din 02.12.2015, în vigoare 04.12.2015]

[Anexa nr.2 în redacţia Hot.Guv. nr.425 din 27.06.2013, în vigoare 01.07.2013]

[Anexa nr.2 în redacţia Hot.Guv. nr.574 din 06.08.2012, în vigoare 10.08.2012]

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

nr.696 din 19 noiembrie 2009

LISTA

autorităţilor administrative din subordinea Ministerului Culturii

 

Agenţia de Stat pentru Protecţia Moralităţii

 

[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.836 din 02.12.2015, în vigoare 04.12.2015]

[Anexa nr.3 modificat prin Hot.Guv. nr.184 din 13.03.2013, în vigoare 15.03.2013]

[Anexa nr.3 completată prin Hot.Guv. nr.981 din 22.12.2012, în vigoare 25.12.2012]

[Anexa nr.3 completată prin Hot.Guv. nr.230 din 12.04.2012, în vigoare 20.04.2012]

 

 

Anexa nr.4

la Hotărîrea Guvernului

nr.696 din 19 noiembrie 2009

 

LISTA

instituţiilor publice în care Ministerul Culturii are calitatea de fondator

 

Instituţii de învăţămînt artistic

1. Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice

2. Colegiul de Muzică „Ştefan Neaga”

3. Colegiul de Arte Plastice „Alexandru Plămădeală”

4. Colegiul de Muzică şi Pedagogie din Bălţi

5. Colegiul de Arte „Nicolae Botgros”, or.Soroca

6. Colegiul Naţional de Coregrafie, mun.Chişinău

7. Liceul-internat Republican de Muzică „Ciprian Porumbescu”

8. Liceul-internat Republican de Muzică „Serghei Rahmaninov”

9. Liceul-internat Republican de Arte Plastice „Igor Vieru”

 

Biblioteci

1. Biblioteca Naţională

2. Biblioteca Naţională pentru Copii „Ion Creangă”

 

Muzee

1. Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei cu filiale

2. Muzeul Naţional de Artă

3. Muzeul Naţional de Etnografie şi Istorie Naturală cu filiale

4. Muzeul Naţional de Literatură „Mihail Kogălniceanu”

5. Casa-Muzeu „A.S.Puşkin”, mun.Chişinău

6. Rezervaţia cultural-naturală „Orheiul Vechi”

 

Alte instituţii

1. Centrul Naţional de Conservare şi Promovare a Patrimoniului Cultural Imaterial

2. Camera Naţională a Cărţii a Republicii Moldova

3. Consiliul Biblioteconomic Naţional

4. Agenţia de inspectare şi restaurare a monumentelor

5. Agenţia Naţională Arheologică

6. Comisia Naţională a Republicii Moldova pentru UNESCO

 

[Anexa nr.4 în redacţia Hot.Guv. nr.836 din 02.12.2015, în vigoare 04.12.2015]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.1049 din 10.11.2010, în vigoare 12.11.2010]

 

 

 

Anexa nr.5

la Hotărîrea Guvernului

nr.696 din 19 noiembrie 2009

 

LISTA

întreprinderilor de stat în care Ministerul Culturii are calitatea de fondator

 

Instituţii concertistice

1. Filarmonica Naţională „Serghei Lunchevici”

2. Sala cu Orgă

3. Organizaţia Concertistică şi de Impresariat „Moldova-Concert”

4. Ansamblul Naţional Academic de Dansuri Populare „JOC”

 

Instituţii teatrale

1. Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Maria Bieşu”, mun.Chişinău

2. Teatrul Naţional „Mihai Eminescu”, mun.Chişinău

3. Teatrul Republican „Luceafărul”, mun.Chişinău

4. Teatrul „Eugene Ionesco”, mun.Chişinău

5. Teatrul Dramatic Rus de Stat „A.P.Cehov”, mun.Chişinău

6. Teatrul Republican de Păpuşi „Licurici”, mun.Chişinău

7. Teatrul „Alexei Mateevici”, mun.Chişinău

8. Teatrul Epic de Etnografie şi Folclor „Ion Creangă”, mun.Chişinău

9. Teatrul Naţional de Stat „Vasile Alecsandri”, mun.Bălţi

10. Teatrul Republican Muzical-Dramatic “B.P.Hasdeu”, or.Cahul

11. Centrul de Cultură şi Artă „Ginta Latină”, mun.Chişinău

12. Teatrul-Studio „C улицы Роз”, mun.Chişinău

 

Edituri

1. Editura de Stat „Cartea Moldovei”

2. Editura Didactică de Stat „Lumina”

 

Întreprinderi poligrafice

1. Întreprinderea de Stat „Combinatul Poligrafic”

2. Firma Editorial-Poligrafică „Tipografia Centrală”

 

Alte instituţii

1. Întreprinderea de Stat Publicaţia Periodică Revista Social-Culturală „Moldova”

2. Întreprinderea de Stat „Agenţia de impresariat”

 

[Anexa nr.5 în redacţia Hot.Guv. nr.836 din 02.12.2015, în vigoare 04.12.2015]

 

 

Anexa nr.51

la Hotărîrea Guvernului

nr.696 din 19 noiembrie 2009

 

LISTA

societăţilor pe acţiuni în care Ministerul Culturii exercită

drepturile de acţionar şi administrator al proprietăţii de stat

1. S.A. „Moldova-film”

2. S.A. „Moldcinema”

3. S.A. „Circul din Chişinău”

 

[Anexa nr.51 introdusă prin Hot.Guv. nr.836 din 02.12.2015, în vigoare 04.12.2015]

 

 

Anexa nr.6

la Hotărîrea Guvernului

nr.696 din 19 noiembrie 2009

 

LISTA

hotărîrilor Guvernului care se abrogă

 

1. Hotărîrea Guvernului nr.550 din 7 iunie 2005 “Cu privire la aprobarea structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al Ministerului Culturii şi Turismului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.80-82, art.570).

2. Hotărîrea Guvernului nr.1032 din 4 octombrie 2005 “Cu privire la aprobarea Regulamentului Ministerului Culturii şi Turismului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.135-138, art.1117).

3. Punctul 2 al modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.13 din 3 ianuarie 2006 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.5-8, art.42).

4. Hotărîrea Guvernului nr.1002 din 29 august 2006 “Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.550 din 7 iunie 2005” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.142-145, art.1086).

5. Punctul 1 al Hotărîrii Guvernului nr.97 din 5 februarie 2008 “Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.28-29, art.155).

6. Punctul 6 al Hotărîrii Guvernului nr.228 din 23 martie 2009 “Cu privire la constituirea Rezervaţiei cultural-naturale “Orheiul Vechi” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.62-64, art.279).