O R D I N
referitor la Regulamentul cu privire la devizele de cheltuieli a instituţiilor publice
şi repartizarea pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale
nr. 117 din 29.12.2007
Monitorul Oficial nr.72-73/196 din 08.04.2008
* * *
Întru asigurarea realizării prevederilor articolelor 25 şi 27 din Legea nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale (Monitorul Oficial, 19.12.2003, nr.248-253, art.996), cu modificările ulterioare,
ORDON:
1. Se aprobă Regulamentul cu privire la devizele de cheltuieli a instituţiilor publice şi repartizarea pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale, conform anexei.
2. Se abrogă Ordinul ministrului finanţelor nr.13 din 13 februarie 2004 “Despre aprobarea Regulamentului privind modul de elaborare, aprobare şi modificare a repartizărilor pe luni a veniturilor şi cheltuielilor bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale” (Monitorul Oficial, 11.06.2004, nr.91-95/205).
MINISTRUL FINANŢELOR | Mihail POP |
Chişinău, 29 decembrie 2007. | |
Nr.117. |
Anexă
la Ordinul ministrului finanţelor
nr.117 din 29.12.2007
REGULAMENT
cu privire la devizele de cheltuieli a instituţiilor publice şi repartizarea
pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Prezentul Regulament stabileşte modul de elaborare şi aprobare a devizelor de cheltuieli a instituţiilor publice finanţate de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale şi de repartizare pe luni a veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale şi are acţiune asupra executorilor (ordonatorilor) de buget (în continuare – executori de buget) care gestionează bugetele unităţilor administrativ-teritoriale şi mijloacele financiare alocate de la aceste bugete.
2. În sensul prezentului Regulament sînt utilizate următoarele noţiuni:
Subdiviziune financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi – contabilul-şef şi specialiştii subordonaţi acestuia din cadrul primăriei satului (comunei), oraşului (municipiului), cu excepţia municipiului Bălţi.
Direcţia finanţe – direcţiile finanţe a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea, Direcţia generală finanţe a municipiului Chişinău, Direcţia generală economico-financiară a municipiului Bălţi şi Direcţia generală economico-financiară a UTA Găgăuzia.
Componenta bugetară – gruparea veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare a bugetului în dependenţă de sursa de provenienţă a acestora, în componenta de bază, fonduri speciale, mijloace speciale şi proiecte finanţate din surse externe.
Componenta de bază – bugetul unităţii administrativ-teritoriale, exceptînd fondurile speciale, mijloacele speciale şi proiectele finanţate din surse externe.
Fonduri speciale – veniturile încasate cu destinaţie specială care se utilizează pentru realizarea unor scopuri şi programe ale autorităţilor administraţiei publice locale.
Mijloace speciale – veniturile obţinute de instituţia publică de la prestarea serviciilor contra plată, precum şi din donaţii, sponsorizări şi alte mijloace băneşti, care se direcţionează pentru cheltuielile legate de desfăşurarea activităţii acestei instituţii, conform cadrului legal.
Proiecte finanţate din surse externe – proiectele finanţate prin bugetul unităţii administrativ-teritoriale din contul granturilor şi creditelor acordate cu destinaţie specială de către partenerii de dezvoltare şi alţi donatori externi.
Deviz de cheltuieli – documentul instituţiei publice, finanţat de la bugetul unităţii administrativ-teritoriale, prin care se stabileşte volumul anual şi destinaţia cheltuielilor acesteia, conform clasificaţiei bugetare.
Anexă la devizul de cheltuieli – documentul în care sînt prezentate calculele argumentate pe articole de cheltuieli sub aspectul clasificaţiei economice.
Repartizarea pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale – divizarea pe luni a veniturilor, cheltuielilor şi surselor de finanţare a deficitului sau de utilizare a excedentului bugetului unităţii administrativ-teritoriale, aprobate de către autoritatea reprezentativă şi deliberativă, în bugetul pe anul respectiv.
Cifru – indice, atribuit informaţiei despre venituri, cheltuieli şi surse de finanţare a bugetului, care reflectă statutul de evidenţă a acestora în sistemul informaţional:
cifrul “0” – cu includere în plan;
cifrul “1” – fără includere în plan.
Sursa – indice, atribuit informaţiei despre alocarea resurselor de la buget, care reflectă sursa de acoperire a cheltuielilor în sistemul informaţional:
sursa “0” – cheltuielile se acoperă din contul alocaţiilor aprobate (rectificate) în bugetul respectiv;
sursa “1” – cheltuielile se acoperă din contul fondului de rezervă al Guvernului;
sursa “2” – cheltuielile se acoperă din contul fondului de rezervă al autorităţilor administraţiei publice locale;
sursa “3” – cheltuielile se acoperă din contul transferurilor cu destinaţie specială de la bugetul de stat;
sursa “4” – cheltuielile pentru investiţii capitale şi reparaţii capitale ce se acoperă din contul mijloacelor bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale, pentru obiectele incluse în programul investiţional al bugetului de stat în anul de gestiune;
sursa “OC” – cheltuielile se acoperă din contul soldurilor la cont înregistrate la începutul anului de gestiune, cu excepţia cheltuielilor pentru investiţii şi reparaţii capitale cărora li se conferă sursa “3C” şi “4C”;
sursa “3C” – cheltuielile pentru investiţii şi reparaţii capitale pentru obiectele incluse în programul investiţional al bugetului de stat pe anul precedent, ce se acoperă din contul soldurilor la cont înregistrate la începutul anului de gestiune format din transferurile cu destinaţie specială pentru investiţii şi reparaţii capitale alocate şi neutilizate pînă la finele anului precedent;
sursa “4C” – cheltuielile pentru investiţii şi reparaţii capitale pentru obiectele incluse în programul investiţional al bugetului de stat în anul de gestiune, ce se acoperă din contul soldurilor de mijloace băneşti constituite în urma executării bugetului unităţii administrativ-teritoriale în anul precedent.
II. ELABORAREA ŞI APROBAREA DEVIZULUI
DE CHELTUIELI A INSTITUŢIEI PUBLICE
3. Devizul de cheltuieli (în continuare – devizul) se întocmeşte de fiecare instituţie publică finanţată de la buget, în corespundere cu mijloacele financiare repartizate pentru anul respectiv, conform formularului nr.1, anexat la prezentul regulament.
4. La deviz se anexează calculele de justificare a cheltuielilor pentru fiecare articol şi alineat de cheltuială al clasificaţiei economice, conform formularelor nr.1.1-1.18, anexate la prezentul regulament. Pentru argumentarea suplimentară a cheltuielilor, la deviz pot fi anexate şi alte calcule adiţionale.
5. Transferurile între componentele bugetare, de care dispune instituţia publică se reflectă în devizul de cheltuieli în poziţii separate, în conformitate cu clasificaţia bugetară: la partea de venituri sau de cheltuieli în funcţie dacă mijloacele se primesc sau se transferă de la un component la altul. În coloana “Total” a devizului, veniturile şi cheltuielile se prezintă consolidate, adică acestea se reduc cu sumele transferurilor între componentele bugetare.
6. Devizul se întocmeşte în două exemplare, care după aprobare de către executorii principali/secundari de buget, după caz, un exemplar rămîne la executorul principal/secundar de buget.
7. În baza devizelor executorilor secundari/terţiari de buget, executorul principal de buget întocmeşte sinteza indicatorilor devizelor instituţiilor din subordine.
III. ÎNTOCMIREA ŞI APROBAREA REPARTIZĂRILOR PE LUNI
BUGETELOR UNITĂŢILOR ADMINISTRATIV-TERITORIALE
8. După adoptarea bugetului unităţii administrativ-teritoriale pe anul viitor, subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi şi direcţia finanţe întocmesc repartizarea pe luni a bugetului respectiv.
9. Repartizarea pe luni a veniturilor aprobate în bugetele unităţilor administrativ-teritoriale de diferite niveluri se efectuează ţinînd cont de:
9.1 Termenele de încasare (plată) a impozitelor, taxelor şi altor plăţi prevăzute de legislaţie.
9.2 Informaţii despre veniturile încasate, inclusiv pe tipuri (surse) de venituri în perioada respectivă a anului/anilor precedent/precedenţi.
9.3 Decizia consiliului local privind cotele impozitului pe bunurile imobiliare (funciar şi imobil), stabilite conform legislaţiei în vigoare.
9.4 Decizia consiliului local privind stabilirea taxelor locale şi a cotelor acestora, în unitatea administrativ-teritorială respectivă, conform legislaţiei în vigoare.
9.5 Sumele mijloacelor speciale, preconizate spre încasare de către fiecare instituţie publică, din executarea lucrărilor, prestarea serviciilor sau din alte activităţi desfăşurate contra plată şi tarifele pentru aceste lucrări şi servicii aprobate în buget.
9.6 Normativele defalcărilor de la veniturile generale de stat aprobate prin decizia autorităţii deliberative şi reprezentative a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea sau a municipiului Bălţi pentru unitatea administrativ-teritorială respectivă de nivelul întîi.
9.7 Informaţia serviciului cadastral referitoare la bunurile imobiliare (terenurile, suprafaţa lor, proprietarul, obiectele aferente lui, construcţii, apartamente ş.a.).
9.8 Registrele de evidenţă a contribuabililor amplasaţi pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale şi a obligaţiunilor lor fiscale (a persoanelor fizice, gospodăriilor ţărăneşti, evidenţa taxelor locale), întocmite conform actelor normative în vigoare.
9.9 Contractele încheiate cu donatorii interni şi/sau donatorii externi privind efectuarea cheltuielilor aferente proiectelor finanţate din surse externe.
9.10 Alte particularităţi.
10. Pentru bugetele locale, direcţia finanţe întocmeşte şi transmite repartizarea pe luni a transferurilor din fondul de susţinere financiară a unităţilor administrativ-teritoriale şi a transferurilor cu destinaţie specială, aprobate prin decizia autorităţii deliberative şi reprezentative a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea şi a municipiului Bălţi, care se înscriu în formularul nr.2, în partea de venituri a bugetului respectiv.
11. La repartizarea transferurilor din fondul de susţinere financiară a unităţilor administrativ-teritoriale se va ţine cont de suma veniturilor ce se preconizează spre încasare în luna respectivă şi suma cheltuielilor ce urmează a fi suportată în aceeaşi lună de către bugetul local, precum şi de suma transferurilor din fondul de susţinere financiară a unităţilor administrativ-teritoriale planificate în bugetul de stat, aprobat pe luna respectivă pentru bugetul unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea şi pentru bugetul municipal Bălţi şi/sau suma veniturilor preconizate pentru încasare în acest buget.
12. La întocmirea repartizării pe luni a cheltuielilor se va ţine cont de:
12.1. Decizia autorităţii deliberative şi reprezentative privind adoptarea bugetului unităţii administrativ-teritoriale respective:
- cheltuielile, structura şi destinaţia lor;
- efectivul-limită a statelor de personal din instituţiile publice finanţate de la buget;
- cuantumul fondului de rezervă;
- cheltuielile prioritare ale bugetului.
12.2. Schemele de încadrare (statele de personal), aprobate pe anul respectiv pe fiecare instituţie.
12.3. Graficul concediilor angajaţilor instituţiilor finanţate de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi specificul activităţii instituţiei. Plata indemnizaţiei de concediu se va include în lunile plecării în concediu a angajaţilor, luînd în consideraţie şi plata ajutoarelor materiale în conformitate cu prevederile legale, care, de regulă, se acordă la plecarea în concediu a angajatului.
12.4. Numărul elevilor din instituţiile de învăţămînt, care vor beneficia de dejunul cald gratuit.
12.5. Numărul copiilor înmatriculaţi/emişi în instituţiile preşcolare, precum şi copiilor (datele statistice) care vor fi înmatriculaţi/emişi în instituţiile de învăţămînt preuniversitar la 1 septembrie a anului în curs.
12.6. Unităţile sezoniere din instituţiile publice finanţate de la buget.
12.7. Repartizarea alocaţiilor pentru remunerarea muncii, contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii şi a primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală pentru angajaţi, se va face reieşind din necesarul de mijloace, calculat integral pentru un an.
12.8. În scopul eficientizării utilizării mijloacelor bugetare, pentru asigurarea instituţiilor cu cărbune şi păcură, cît şi a reparaţiei sistemelor de încălzire, pentru activitate în sezonul de toamnă-iarnă, mijloacele pentru procurarea combustibilului şi, respectiv, efectuarea reparaţiilor se vor prevedea în lunile care anticipează sezonul rece (de regulă în lunile de vară).
12.9. Alte particularităţi.
13. Repartizarea pe luni a bugetului unităţii administrativ-teritoriale în mod obligatoriu urmează a fi balanţată cu venituri şi surse de finanţare, asigurînd balanţarea pe fiecare lună în parte.
14. În cazul angajării împrumuturilor pe termen lung (articolul 14 din Legea privind finanţele publice locale), la întocmirea repartizării pe luni a bugetelor respective se va ţine cont de termenii de rambursare a împrumutului, conform clauzelor contractului încheiat dintre autoritatea publică şi creditor. În lunile de achitare a împrumutului menţionat se va planifica excedent bugetar, care va fi utilizat pentru rambursarea acestuia.
15. În caz de decalaj de casă, creat în unele luni ale anului, în legătură cu încasarea neproporţională a veniturilor la buget, balanţarea veniturilor şi cheltuielilor bugetului unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi se va efectua din contul împrumuturilor contractate de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul al doilea şi/sau alte surse interne (soldurile la conturi înregistrate la finele anului precedent), iar balanţarea bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul al doilea şi municipiului Bălţi – din contul împrumuturilor de la instituţiile bancare şi alţi creditori, cu termenul de rambursare în acelaşi an şi/sau alte surse interne (soldurile la conturi înregistrate la finele anului precedent).
16. Subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi şi direcţia finanţe organizează întocmirea şi aprobarea repartizării pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale respective, conform prevederilor articolului 25 al Legii nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale.
17. Repartizarea pe luni a bugetului instituţiei se întocmeşte conform formularului nr.3, anexat la prezentul regulament, pe fiecare componentă bugetară în parte, în trei exemplare şi se aprobă de către executorul principal/secundar de buget, care apoi se repartizează cîte un exemplar direcţiei finanţe, subdiviziunii financiare a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi şi instituţiei publice respective.
18. Subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi şi direcţia finanţe, după prezentarea de către executorii de buget a repartizărilor pe luni a bugetelor instituţiilor publice, verifică legalitatea acestora şi încadrarea repartizărilor date în limita alocaţiilor aprobate în bugetul respectiv.
19. Repartizarea pe luni a bugetului unităţii administrativ-teritoriale se întocmeşte, conform formularului nr.2, anexat la prezentul regulament, prin totalizarea repartizărilor pe luni din componentele bugetare, înscrise în formularele nr.3 şi repartizărilor pe luni a veniturilor şi surselor de finanţare pe componenta de bază, efectuate de către subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi şi direcţia finanţe.
20. Repartizarea pe luni a bugetului unităţii administrativ-teritoriale se întocmeşte în două exemplare şi se aprobă de către executorul principal de buget pe bugetele unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul întîi – pînă la data de 20 decembrie şi pe bugetele unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul al doilea – pînă la data de 25 decembrie a anului precedent anului de gestiune.
21. În baza repartizărilor pe luni a bugetelor locale, bugetului raional, municipal Bălţi, municipal Chişinău şi bugetului central al unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special, direcţia finanţe întocmeşte sinteze ale repartizărilor pe luni a bugetului raionului, municipiului Bălţi, municipiului Chişinău, unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special, respectiv, conform următoarelor formulare:
- sinteza bugetului unităţii administrativ-teritoriale pe bugete – formularul nr.4, care se prezintă Ministerului Finanţelor, în termenele stabilite, confirmată prin semnătura şefului direcţiei finanţe;
- sinteza repartizării pe luni a bugetului unităţii administrativ-teritoriale pe bugete – formularul nr.5, care se prezintă pe suport electronic trezoreriei teritoriale, cel tîrziu pînă la 31 decembrie a anului precedent anului de gestiune.
IV. ACŢIUNI ÎN CAZUL NEADOPTĂRII BUGETULUI
UNITĂŢII ADMINISTRATIV-TERITORIALE
22. Dacă pînă la începutul anului bugetar, bugetul unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi, bugetul raional, bugetul municipal Bălţi sau Chişinău, bugetul central al unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special nu a fost aprobat, finanţarea lunară a cheltuielilor se va efectua în proporţie de 1/12 parte din suma cheltuielilor prevăzute pentru anul bugetar precedent celui gestionar.
V. MODIFICAREA DEVIZELOR ŞI REPARTIZĂRILOR PE LUNI A BUGETULUI
INSTITUŢIEI ŞI BUGETULUI UNITĂŢII ADMINISTRATIV-TERITORIALE
23. Modificarea devizelor şi repartizărilor pe luni a bugetului instituţiei şi bugetului unităţii administrativ-teritoriale poate interveni în cazul rectificării, în modul stabilit, a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale pe anul respectiv sau alte cazuri, în limitele de competenţă ale executorilor de buget.
24. În cazul cînd modificările se rezumă la redistribuirea alocaţiilor aprobate instituţiei, între articole sau între lunile anului, precum şi între instituţiile din cadrul unui grup funcţional sau grup principal de cheltuieli, în dependenţă cum este structurat bugetul aprobat şi în conformitate cu prevederile deciziei de adoptare, se întocmesc formularele respective, în baza dispoziţiei executorului principal şi/sau secundar de buget.
25. Modificarea repartizărilor pe luni a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale se efectuează, de regulă, nu mai mult de două ori pe parcursul lunii gestionare, pe fiecare componentă bugetară, pînă la data de 20 a lunii. Modificările pot viza indicatorii lunii curente şi celei ulterioare.
Despre modificările efectuate la partea de venituri, direcţia finanţe, în mod obligatoriu, va informa inspectoratul fiscal de stat teritorial în aceleaşi termene.
[Pct.25 completat prin Ordinul Min.Fin. nr.22 din 18.03.2009, în vigoare 18.03.2009]
26. Modul de modificare a devizelor şi repartizărilor pe luni a bugetului instituţiei şi bugetului unităţii administrativ-teritoriale se efectuează analogic ordinii stabilite pentru întocmirea şi aprobarea acestora.
VI. DISPOZIŢII FINALE
27. Executorul de buget are obligaţia de a angaja şi utiliza alocaţiile bugetare numai în limita prevederilor şi destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituţiilor şi serviciilor publice respective, cu respectarea dispoziţiilor legale.
28. În cazul cînd executorul de buget n-a prezentat în termenele stabilite repartizarea lunară în trezoreriile teritoriale, responsabilitatea pentru efectuarea întîrziată a cheltuielilor revine executorilor de buget.
29. În caz de prezentare a documentelor de plată întru efectuarea de către instituţia publică a unor cheltuieli neprevăzute în repartizarea pe luni, trezoreriile teritoriale sînt autorizate să nu execute cheltuielile date, pînă la operarea modificărilor corespunzătoare în repartizările lunare, în conformitate cu dispoziţiile legale.
Aprobat: L.Ş. ________________________ (Executorul principal/secundar de buget)
"___"_____________200__ |
__________________ (Numele, prenumele) |
Formularul nr.1 Aprobat prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr.117 din 29.12.2007 |
Deviz de cheltuieli pe anul ____ | |
Codurile | |
Instituţia (executorul terţiar de buget) ____________________________________________________ | |
Instituţia (executorul secundar de buget) _________________________________________________ | |
Instituţia (executorul principal de buget) __________________________________________________ | |
Adresa, tel. ________________________________________________________________________ | x |
Grupa principală a funcţiei ____________________________________________________________ | |
Grupa funcţiei ______________________________________________________________________ | |
Tipul instituţiei _____________________________________________________________________ | |
Unitatea de măsură (371 - lei) _________________________________________________________ | 371 |
Codurile: | Total | Inclusiv: | |||||||||
Venituri1)/ cheltuieli de bază | Proiecte finanţate din surse externe | Fonduri speciale | Mijloace speciale | inclusiv: | |||||||
art. | alin. | servicii cu plată | chiria/ arenda bunurilor publice | granturi,
sponso- rizări/ filan- tropie şi donaţii | alte | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
1. Venituri | x | x | x | ||||||||
transferuri între componente | x | x | x | ||||||||
2. Cheltuieli, total | x | x | |||||||||
inclusiv pe articole şi alineate | |||||||||||
3. Deficit (-); excedent (+) | x | x | x | ||||||||
4. Surse de finanţare | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||
5. Sold de mijloace la începutul anului | x | x | x | ||||||||
6. Sold de mijloace la sfîrşitul anului | x | x | x | ||||||||
Conducătorul instituţiei _______________________________ L.Ş. Şeful serviciului economic (contabil) ____________________
"__" _________________________ |
___________________ (Semnătura) ___________________ (Semnătura) | ||||||||||
1) Veniturile corespund volumului total al cheltuielilor de bază. |
Formularul nr.1.1 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule ale contingentului de copii la devizul de cheltuieli pe anul ____ Instituţia preşcolară_____________________________ (denumirea)
| ||||||
Nr. d/r | La începutul anului | Emişi/ înmatriculaţi | La sfîrşitul anului | Mediu | Anul __ prevăzut în deviz | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. | Numărul grupelor total: | x | ||||
Inclusiv pe creşă | x | |||||
Din numărul total grupe pentru copii în vîrsta de 3-5 ani | ||||||
Din numărul total grupe pentru copii în vîrsta de 5-7 ani | x | |||||
2 | Numărul copiilor total: | x | ||||
Inclusiv copii în vîrsta de 5-7 ani în grupe pregătitoare | x | |||||
Copii: În grupe de 4 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În grupe de 6 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În grupe de 9 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În grupe de 10,5 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În grupe de 12 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În grupe de 24 ore preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
În sanatoriu (grupe tuberculoze) | ||||||
preşcolare | ||||||
de creşă | ||||||
Informativ | anul____________ | |||||
Plata părinţilor pentru un copil în mediu: | ||||||
pe an | ________________ | |||||
pe lună | ________________ | |||||
INFORMAŢII GENERALE 1. Cubajul total al tuturor construcţiilor conform perimetrului exterior* _______________ m3 2. Capacitate conform proiectului de deviz ______________________________________ 3. Suprafaţa internă a clădirii*_______________________m2 4. Existenţa apeductului __________________________, canalizaţie ______________ 5. Încălzire: sistemul de încălzire _____________, numărul sobelor __________, plitelor _________
* Dacă pe parcursul anului se prevede schimbarea cubajului şi a suprafeţei clădirilor, la sfîrşitul anului cubajul şi suprafaţa se arată la numitor. |
Formularul nr.1.2 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la deviz pentru calcularea cheltuielilor de personal pe anul ____ Instituţia preşcolară ________________________________ (denumirea)
| |||||||||||||||||||||
Nr. rîn- du- lui | Denumirea funcţiilor | Calculat de către instituţie | Prevăzut în deviz | ||||||||||||||||||
numărul de unităţi statale | sala- riu tari- far | spo- ruri la sala- riul func- ţiei | retri- bui- rea com- ple- men- tară la sala- riul func- ţiei | total sala- riu me- diu pe lună | remu- nera- rea mun- cii pe lună | numărul de unităţi statale | sa- la- riu ta- ri- far | spo- ruri la sala- riul func- ţiei | retri- bui- rea com- ple- men- tară la sala- riul func- ţiei | total sala- riu me- diu pe lună | remu- nera- rea mun- cii pe lună | ||||||||||
la înce- putul anu- lui | la sfîr- şitul anu- lui | me- diu anu- al | la înce- putul anu- lui | la sfîr- şitul anu- lui | me- diu anu- al | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
1 | |||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||
8 | |||||||||||||||||||||
9 | |||||||||||||||||||||
10 | |||||||||||||||||||||
11 | |||||||||||||||||||||
12 | |||||||||||||||||||||
13 | |||||||||||||||||||||
14 | |||||||||||||||||||||
15 | |||||||||||||||||||||
16 | |||||||||||||||||||||
17 | |||||||||||||||||||||
18 | |||||||||||||||||||||
19 | |||||||||||||||||||||
20 | |||||||||||||||||||||
21 | Total pe lună | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
22 | Total pe an | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
23 | Luînd în consideraţie economia în legătură cu plata îndemnizaţiilor, la incapacitatea de muncă temporară | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
26 | 111.06 Ajutor material | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
27 | 111.07 Premieri | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
28 | 111.08 Alte plăţi băneşti | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
29 | Total fondul de remunerarea muncii | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
30 | 112. Total contribuţiile la BASS | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||
31 | 116. Total prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Formularul nr.1.3 Anexa la devizul de cheltuieli
Cheltuieli suplimentare pe anul ________ pentru salarizarea persoanelor care suplinesc lucrătorii plecaţi în concediu pentru instituţiile de învăţămînt
| ||||||||||||||||
Nr. rîn- du- lui | Denumirea funcţiei | Numărul zilelor de concediu | Calculate de instituţie | Remu- nera- rea muncii | Prevăzut în deviz | |||||||||||
unui lucră- tor | pentru toţi lucră- torii | salariul tarifar | sporuri la salariul funcţiei | retribu- irea comple- mentară la salariul funcţiei | total salariu mediu pe lună | salariul tarifar | sporuri la salariul funcţiei | retribu- irea comple- mentară la salariul funcţiei | total salariu mediu | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
1 | ||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||
4 | ||||||||||||||||
5 | ||||||||||||||||
6 | ||||||||||||||||
7 | ||||||||||||||||
8 | ||||||||||||||||
9 | ||||||||||||||||
10 | ||||||||||||||||
11 | ||||||||||||||||
Total fondul de salarii pe an, ţinînd cont de cheltuielile suplimentare pentru salarizarea persoanelor, care suplinesc lucrătorii plecaţi în concediu, şi plata îndemnizaţiilor pentru incapacitatea de muncă temporară. |
Formularul nr.1.4 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale ale contingentului de elevi la devizul de cheltuieli pe anul ____ pentru învăţămîntul primar şi secundar ______________________________________ (denumirea instituţiei)
| |||||
La 1 ianuarie | La 1 septembrie | Numărul mediu anual de clase complete | |||
clase (grupe) | elevi | clase (grupe) | elevi | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
clasele I | x | ||||
clasele II | x | ||||
clasele III | x | ||||
clasele IV | x | ||||
În total pe clasele I-IV | |||||
numărul de clase complete | |||||
clasele a V | x | ||||
clasele a VI | x | ||||
clasele a VII | x | ||||
clasele a VIII | x | ||||
clasele a IX | x | ||||
În total pe clasele V-IX | |||||
inclusiv: | |||||
în gimnazii şi clase gimnaziale | |||||
clasele a X | x | ||||
clasele a XI | x | ||||
clasele a XII | x | ||||
În total pe clasele X-XI (XII) | |||||
inclusiv: | |||||
în gimnazii şi clase gimnaziale | |||||
în licee | |||||
În total pe şcoală | |||||
Grupe pregătitoare pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||
Grupe cu regim semiintern | |||||
Din numărul total al elevilor de la şcoala-internat | |||||
Numărul elevilor care nu locuiesc, dar primesc hrană şi echipament | x | x | |||
Numărul copiilor de vîrstă preşcolară | x | x | |||
Informativ | |||||
Numărul de elevi, scutiţi de plata pentru întreţinerea în şcoala-internat | |||||
deplin | x | x | |||
parţial | x | x | |||
Internatele de pe lîngă şcoli şi licee | |||||
Numărul elevilor asiguraţi cu hrană din contul bugetului (calculat la copii complet scutiţi) | x | x |
Formularul nr.1.5 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul _________ pentru învăţămîntul primar şi secundar ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Fondul de salarii a) personalului pedagogic
| ||||||||
Calculat de instituţie | Prevăzut în deviz | |||||||
clasele I-IV | clasele V-IX | clasele X-XII | În total pe toate clasele | clasele I-IV | clasele V-IX | clasele X-XII | În total pe toate clasele | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe o clasă conform tarificării | ||||||||
Salariul tarifar mediu lunar al unui învăţător conform tarificării | ||||||||
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe toate clasele la 1 ianuarie anul____ | ||||||||
Fondul de salarii pe 1 lună în perioada ianuarie-august | ||||||||
Fondul de salarii pe ____luni | ||||||||
Numărul de salarii tarifare pedagogice pe toate clasele la 1 septembrie anul____ | ||||||||
Fondul de salarii pe 1 lună în perioada septembrie-decembrie | ||||||||
Fondul de salarii pe ____luni | ||||||||
În total pe salariul pedagogic anual | ||||||||
111-02 "Sporuri la salariul tarifar" | ||||||||
Sporuri la salariu pe 1 lună | ||||||||
Sporuri la salariu pe ____lună | ||||||||
Sporuri la salariu pe 1 lună | ||||||||
Sporuri la salariu pe ____lună | ||||||||
TOTAL: | ||||||||
inclusiv, sporuri pentru gradul didactic | ||||||||
111.03 Retribuirea complementară la salariul funcţiei | ||||||||
Retribuirea complementară pe 1 lună | ||||||||
Retribuirea complementară pe ____luni | ||||||||
Retribuirea complementară pe ____luni | ||||||||
TOTAL: | ||||||||
inclusiv: | ||||||||
Cheltuirea medie pentru controlul caietelor pe o clasă conform tarificării | ||||||||
Fondul de salarii lunar la 1 ianuarie ____ | ||||||||
Cheltuielile pentru controlul caietelor pe ___luni | ||||||||
Fondul de salarii lunar la 1 septembrie ____ | ||||||||
Cheltuielile pentru controlul caietelor pe ___luni | ||||||||
În total pentru controlul caietelor | ||||||||
Alte tipuri de salarii pedagogice | ||||||||
În total fondul de salarii al pedagogilor | ||||||||
111.06 Ajutor material | ||||||||
111.07 Premieri | ||||||||
Total fondul de remunerarea muncii al pedagogilor |
Formularul nr.1.6 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ____ pentru învăţămîntul primar şi secundar ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Fondul de salarii b) lucrătorilor de conducere, administrativ de gospodărie şi didactic
| |||||||||||||||||||||||
Nr. rîn- du- lui | Denumirea funcţiilor | Nu- mă- rul real de sala- rii tari- fare la ____ | Calculat de către instituţie | Prevăzut în deviz | |||||||||||||||||||
numărul de unităţi în state | sa- la- riu ta- ri- far | spo- ruri la sala- riul func- ţiei | retri- bui- rea com- ple- men- tară la sala- riul de func- ţie | total sala- riu me- diu pe lună | re- mu- ne- ra- rea mun- cii pe lună | numărul de unităţi în state | sa- la- riu ta- ri- far | spo- ruri la sala- riul func- ţiei | retri- bui- rea com- ple- men- tară la sala- riul de func- ţie | total sala- riu me- diu pe lună | re- mu- ne- ra- rea mun- cii pe lună | ||||||||||||
la în- ce- pu- tul anu- lui | la sfîr- şi- tul anu- lui | me- diu anu- al | la în- ce- pu- tul anu- lui | la sfîr- şi- tul anu- lui | me- diu anu- al | ||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
1 | |||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||
8 | |||||||||||||||||||||||
9 | |||||||||||||||||||||||
10 | |||||||||||||||||||||||
11 | |||||||||||||||||||||||
12 | |||||||||||||||||||||||
13 | |||||||||||||||||||||||
14 | |||||||||||||||||||||||
15 | |||||||||||||||||||||||
16 | |||||||||||||||||||||||
17 | |||||||||||||||||||||||
18 | |||||||||||||||||||||||
19 | |||||||||||||||||||||||
20 | |||||||||||||||||||||||
21 | Total pe lună | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||||
22 | Total pe an | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||||
23 | Luînd în consideraţie economia | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||||
26 | 111.06 Ajutor material | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||||
27 | 111.07 Premieri | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||||
28 | 111.08 Alte plăţi băneşti | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||||
29 | Total fondul de remunerarea muncii | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||||
30 | 112. Total contribuţiile la BASS | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||||
31 | 116. Total prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Formularul nr.1.7 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ____ pentru calcularea cheltuielilor de personal ______________________________________ (denumirea instituţiei)
| ||||||||||||||||
Denumirea funcţiilor | Nu- mă- rul de uni- tăţi | Salariul de funcţie conform statelor de personal | Sporuri | Premii | Ajutor mate- rial | 111.08** (alte plăţi) |
Total art.111 | |||||||||
Grad de califi- care | Vechi- me în muncă | Spor pentru secret | Cunoaş- terea limbilor străine | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
Total fondul de remunerare a muncii | x | |||||||||||||||
112. Total contribuţiile la BASS | x | |||||||||||||||
116. Total prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală | x |
Formularul nr.1.8 Anexa la devizul de cheltuieli
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ______ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-01 Energia electrică
| ||||
Indicii | Unitatea de măsură | Calculat de instituţie | Aprobat în deviz | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Limita stabilită de energie | kwh / mii lei | ||
2 | Tariful | lei | ||
3 | Suma | mii lei | ||
4 | Consumul | kwh / mii lei | ||
5 | Achitat | kwh / mii lei | x | x |
6 | Datoria tranzitorie din anul precedent | kwh / mii lei | ||
din care se achită în anul __ | kwh / mii lei | |||
Calcule | ||||
1 | Consumul energiei electrice* (kwh) pe 1 m2 de suprafaţă sau pentru un punct an | kwh / mii lei | ||
2 | Suprafaţa iluminată în m2 (medie anuală) | m2 | ||
3 | Costul total al iluminării (preţul 1 kwh* la consumul energiei electrice) | mii lei |
Formularul nr.1.9
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-02 Gazele
| ||||
Indicii | Unitatea de măsură | Calculat de instituţie | Aprobat în deviz | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Limita stabilită | m3 / mii lei | ||
2 | Tariful | lei | ||
3 | Suma | mii lei | ||
4 | Consumul | m3 | ||
5 | Achitat | m3 / mii lei | ||
6 | Datoria tranzitorie din anul precedent | m3 / mii lei | ||
din care se achită în anul __ | m3 / mii lei |
Formularul nr.1.10
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-04 Energia termică
| ||||
Indicii | Unitatea de măsură | Calculat de instituţie | Aprobat în deviz | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Limita stabilită a energiei | gkal / mii lei | ||
2 | Tariful | lei | ||
3 | Suma | mii lei | ||
4 | Consumul | gkal | ||
5 | Achitat | gkal / mii lei | x | x |
6 | Datoria tranzitorie din anul precedent | gkal / mii lei | ||
din care se va achita în anul __ | gkal / mii lei | |||
Formularul nr.1.11
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113.05 Manuale, materiale didactice, practica de producţie a elevilor, literatura tehnico-ştiinţifică şi metodică
| |||
Unitatea de măsură | Calculat de instituţie | Prevăzut în deviz | |
Cheltuieli pentru materialele didactice | |||
Cheltuieli pentru practica de producţie | |||
Numărul elevilor (studenţilor) care trec practica | |||
Cheltuieli medii pentru 1 elev (student) | |||
Formularul nr.1.12
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113.06 Cărţi şi ediţii periodice
| |||
Denumirea cheltuielilor | Calculat de instituţie | Prevăzut în deviz | |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Cheltuieli pentru procurarea cărţilor | ||
2 | Cheltuieli pentru ediţii periodice (lista se anexează) | ||
TOTAL: |
Formularul nr.1.13
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-09 Alimentaţia
| ||
Denumirea cheltuielilor | Calculat de instituţie | Prevăzut în deviz |
1 | 2 | 3 |
Numărul mediu anual al elevilor, eliberat de la plata pentru alimentaţie | ||
complet | ||
parţial | ||
recalculat pentru cei care sînt eliberaţi complet | ||
Numărul zilelor pe an pentru alimentaţia unui elev | ||
Norma alimentaţiei pe zi pentru un elev | ||
Numărul elevilor cl.I-IV care primesc dejun cald | ||
Numărul elevilor în şcoala-internat, care rămîn pe perioada de întremare de vară | ||
Numărul zilelor pe an pentru alimentaţia unui elev | ||
Norma alimentaţiei pe zi pentru un elev | ||
TOTAL: | ||
INFORMAŢII GENERALE 1. Cubajul total al tuturor construcţiilor după perimetrul exterior 2. Capacitatea conform proiectului de deviz 3. Suprafaţa internă a clădirii __________ m2 4. Numărul şi suprafaţa claselor _________m2 ____________________________________________ 5. Existenţa: apeduct ________canalizaţie _______________ 6. Încălzire: sistema de încălzire ___________ numărul sobelor, (cazane)____________ 7. Suprafaţa iluminată (în m2) sau cantitatea punctelor iluminate _____ 8. Suprafaţa lotului experimental __________ha |
Formularul nr.1.14
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-09 Alimentaţia
| |||||||
Norma financiară a alimentaţiei pe zi pentru un copil din contul: | Calculat de instituţie | Prevăzut în deviz | |||||
bugetului | plăţii părinteşti | numărul copii-zile | cheltuieli pentru alimentaţie pe an | numărul copii-zile | cheltuieli pentru alimentaţie pe an | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | În grupele cu regim de lucru de 4 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
2. | În grupele cu regim de lucru de 6 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
3. | În grupele cu regim de lucru de 9 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
4. | În grupele cu regim de lucru de 10,5 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
5. | În grupele cu regim de lucru de 12 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
6. | În grupele cu regim de lucru de 24 ore | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
- în grupele pentru copii în vîrstă de 5-7 ani | |||||||
7. | În grupele de tip-sanatorial (pentru tratarea tuberculozei) | ||||||
- preşcolare | |||||||
- de creşă | |||||||
TOTAL |
Formularul nr.1.15
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-14 Inventar moale şi echipament
| |||||||
Nr. rîndu- lui | Denumirea aparatului şi inventarului | Calculat | Prevăzut în deviz | ||||
numărul | preţul | suma | numărul | preţul | suma | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formularul nr.1.16
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-26 Combustibil
| |||||||
Calculat de instituţie | Scontat în deviz | ||||||
tipul de combustibil | tipul de combustibil | ||||||
cărbuni | lemne | cărbuni | lemne | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1 | Limita stabilită (m3; tone) | ||||||
2 | Tariful (lei) | ||||||
3 | Suma mii lei | ||||||
4 | Consumul m3 | ||||||
5 | Achitat mii lei | ||||||
6 | Datoria tranzitorie din anul precedent mii lei | ||||||
7 | din care se va achita în 200_ mii lei | ||||||
Calcule | |||||||
1 | Necesitatea totală de combustibil | ||||||
2 | Preţul pentru 1 m3 sau o tonă de combustibil | ||||||
3 | Preţul pentru transport | ||||||
4 | Suma cheltuielilor mii lei |
Formularul nr.1.17
Calcule adiţionale la devizul de cheltuieli pe anul ___ pentru cheltuielile la plata mărfurilor şi serviciilor ______________________________________ (denumirea instituţiei)
Art.113-34 Apa şi canalizarea
| ||||
Indicii | Unitatea de măsură | Aprobat | Calculat pe instituţie | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
I. Apa | ||||
1. | Limita stabilită | m3 / mii lei | ||
2. | Tariful | m3 / mii lei | ||
3. | Suma | m3 / mii lei | ||
4. | Consumul | m3 / mii lei | ||
5. | Achitat | m3 / mii lei | x | x |
6. | Datoria tranzitorie din anul precedent din care se va achita în anul __ | m3 / mii lei | x | |
II. Canalizaţie | ||||
1. | Cheltuieli pentru canalizaţie | mii lei | ||
2. | Datoria tranzitorie - din care se va achita în anul___ | mii lei | ||
INFORMAŢII GENERALE 1. Cubajul total al tuturor construcţiilor după perimetrul exterior 2. Capacitatea conform proiectului de deviz 3. Suprafaţa internă a clădirii__________ m2 4. Numărul şi suprafaţa claselor _________m2 ____________________________________________ 5. Existenţa: apeduct ________canalizaţie _______________ 6. Încălzire: sistema de încălzire ___________ numărul sobelor, (cazane)____________ 7. Suprafaţa iluminată (în m2) sau cantitatea punctelor iluminate ______________ 8. Suprafaţa lotului experimental __________ha |
Formularul nr.1.18
Lista funcţiilor pentru care se stabilesc sporuri de compensare pentru munca prestată în condiţii nefavorabile
| ||||||
Nr. de ordi- ne | Denumirea funcţiilor/profesiilor conform Clasificatorului ocupaţiilor din Republica Moldova | Numărul de funcţii, (profesii) aprobate în statele de personal (unităţi) | Codurile lucrărilor şi locurilor de muncă, conform Listei-tip | Numărul de puncte în funcţie de gradul de nocivitate stabilit în conformitate cu actele normative în vigoare | Mărimea sporului pentru o funcţie (profesie), conform actelor normative în vigoare | Suma anuală a sporului (lei) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Total general, inclusiv: | x | x | x | |||
Personal de conducere | x | x | x | |||
Personal de profil | x | x | x | |||
Personal auxiliar şi de deservire, incl. | x | x | x | |||
- specialişti | x | x | x | |||
- muncitori | x | x | x | |||
Conducătorul instituţiei
Conducătorul serviciului economic | __________________ (semnătura) __________________ (semnătura) |
__________________ (numele, prenumele) __________________ (numele, prenumele) |
Aprobat: L.Ş. ________________________ (Executorul principal/secundar de buget)
"___"_____________200__ |
__________________ (Numele, prenumele) |
____________ (Semnătura) |
Formularul nr.2 Aprobat prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr.117 din 29.12.2007 |
Repartizarea pe luni a bugetului ____________________________________ (unitatea administrativ-teritorială)
pe anul ____
| ||||
Codurile | ||||
Tipul operaţiunii1) | Aprobare iniţială2) | Numărul | ||
Modificare3) | Data | |||
Cifrul (0; 1) | ||||
Sursa (0; 1; 2; 3; 4; OC; 3C; 4C) | ||||
Instituţia (executorul principal de buget) __________________________________________________ | ||||
Bugetul ____________________________________________________________________________ | ||||
Trezoreria teritorială __________________________________________________________________ | ||||
Unitatea de măsură (371 - lei) __________________________________________________________ | 371 | |||
Temeiul ____________________________________________________________________________ |
Codurile | Suma anuală | lunile | |||||||||||||
capi- tol/ gr.pr | para- graf /gr. | ianu- arie | febru- arie | martie | apri- lie | mai | iunie | iulie | au- gust | sep- tem- brie | oc- tom- brie | no- iem- brie | de- cem- brie | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
1. Venituri | |||||||||||||||
2. Cheltuieli | x | ||||||||||||||
x | |||||||||||||||
x | |||||||||||||||
x | |||||||||||||||
x | |||||||||||||||
3. Deficit / Excedent | |||||||||||||||
4. Surse de finanţare | |||||||||||||||
5. Sold la începutul perioadei | 75 | ||||||||||||||
6. Sold la sfîrşitul perioadei | 76 |
Elaborat: | ||||||
Executor de buget:
|
Înregistrat în Direcţia finanţe | |||||
Conducătorul instituţiei |
_________ (Semnătura) |
_______________ (Numele, prenumele) | Şeful secţiei elaborarea
şi administrarea bugetului
|
_________ (Semnătura) |
_______________ (Numele, prenumele) | |
Şeful Serviciului Economic / Contabilul şef
|
_________ (Semnătura) |
_______________ (Numele, prenumele) | "___" _________________ ___ | |||
"___" _________________ ___
| Coordonat: Trezoreria teritorială | |||||
Executorul |
_________ (Semnătura) |
_______________ (Numele, prenumele)
| ||||
"___" _________________ ___ | ||||||
1) Formularul se completează pe un tip de operaţiune şi se va marca cu simbolul "x"; 2) Pentru tipul operaţiunii "Aprobare iniţială" formularul se completează la total pe componente bugetare; 3) Pentru tipul operaţiunii "Modificare" formularul se completează pe componenta de bază. |
Aprobat: L.Ş. ________________________ (Executorul principal/secundar de buget)
"___"_____________200__ |
__________________ (Numele, prenumele) |
____________ (Semnătura) |
Formularul nr.3 Aprobat prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr.117 din 29.12.2007 |
Repartizarea pe luni a bugetului ____________________________________ (denumirea instituţiei)
pe anul ____ |
Componenta bugetară1)
| ||||||||||||
Componenta de bază2) | Mijloace speciale | Fonduri speciale | Proiecte finanţate din surse externe | Codurile |
Numărul adeverinţei MF | ||||
Tipul operaţiunii1) | Aprobare iniţială2) | Numărul | ||
Modificare | Data | |||
Cifrul (0; 1) | ||||
Sursa (0; 1; 2; 3; 4; OC; 3C; 4C) | ||||
Instituţia (executorul terţiar de buget) ____________________________________________________ | ||||
Instituţia (executorul secundar de buget) _________________________________________________ | ||||
Instituţia (executorul principal de buget) __________________________________________________ | ||||
Bugetul ____________________________________________________________________________ | ||||
Grupa principală a funcţiei _____________________________________________________________ | ||||
Grupa funcţiei _______________________________________________________________________ | ||||
Tipul instituţiei ______________________________________________________________________ | ||||
Fondul special/mijloace speciale _______________________________________________________ | ||||
Obiectul de investiţii în construcţie ______________________________________________________ | ||||
Codul fiscal al instituţiei ______________________________________________________________ | ||||
Localitatea, telefonul instituţiei _________________________________________________________ | x | |||
Trezoreria teritorială __________________________________________________________________ | ||||
Contul trezorerial ____________________________________________________________________ | ||||
Unitatea de măsură (371 - lei) __________________________________________________________ | 371 | |||
Temeiul ____________________________________________________________________________ | x |
Codurile | Suma anuală | Lunile | |||||||||||||
capi- tol/ art. | para- graf /alin. | ianu- arie | febru- arie | martie | apri- lie | mai | iunie | iulie | au- gust | sep- tem- brie | oc- tom- brie | no- iem- brie | de- cem- brie | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
1. Venituri | |||||||||||||||
2. Cheltuieli | |||||||||||||||
3. Deficit / Excedent | |||||||||||||||
4. Surse de finanţare | |||||||||||||||
5. Sold la începutul perioadei | 75 | ||||||||||||||
6. Sold la sfîrşitul perioadei | 76 |
Elaborat: | ||||||
Executor de buget:
|
Înregistrat în Direcţia finanţe | |||||
Conducătorul instituţiei |
_________ (Semnătura) |
_______________ (Numele, prenumele) |
Şeful secţiei elaborarea
şi administrarea bugetului
|
_________ (Semnătura) |
_______________ (Numele, prenumele) | |
Şeful Serviciului Economic / Contabilul şef
|
_________ (Semnătura) |
_______________ (Numele, prenumele) |
"___" _________________ ___ | |||
"___" _________________ ___
|
Coordonat: Trezoreria teritorială | |||||
Executorul |
_________ (Semnătura) |
_______________ (Numele, prenumele)
| ||||
"___" _________________ ___ | ||||||
1) Formularul se completează pentru o singură componentă bugetară şi tip de operaţiune, care se vor marca cu simbolul "x"; 2) Pentru componentul de bază se completează doar cheltuielile de bază. |
Formularul nr.4 Aprobat prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr.117 din 29.12.2007
Sinteza bugetului ___________________________ (raionului, municipiului, UTA) pe anul ______
______________________ (componenta bugetară) (lei) | |||||||
Indicatori | Codurile | Total | Inclusiv pe bugetele | ||||
capitol | paragraf | raional, municipal Bălţi, municipal Chişinău, central UTA Găgăuzia | raionale din UTA Găgăuzia | oraşelor (municipiilor) | satelor (comunelor) | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. Venituri - total | x | x | |||||
inclusiv: | x | x | |||||
Indicatori | Codurile | Total | Inclusiv pe bugetele | |||||||
grupa princi-pală | grupa func-ţiei | tipul insti-tuţiei | arti-col | ali-neat | raional, municipal Bălţi, municipal Chişinău, central UTA Găgăuzia | raionale din UTA Găgăuzia | oraşelor (muni-cipiilor) | satelor (comu-nelor) | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
2. Cheltuieli - total | x | x | x | x | x | |||||
inclusiv: | ||||||||||
3. Deficit (-) / Excedent (+) | ||||||||||
4. Sursele de finanţare | ||||||||||
5. Sold la începutul perioadei | ||||||||||
6. Sold la sfîrşitul perioadei | ||||||||||
Şeful direcţiei finanţe
Şeful secţiei elaborare şi administrarea bugetului |
___________________ (semnătura) ___________________ (semnătura) |
___________________ (numele, prenumele) ___________________ (numele, prenumele) | ||||||||
Data "___" ________________
Notă: Se va întocmi separat pe fiecare componentă bugetară (componentă de bază (B), mijloace speciale (MS), fonduri speciale (FS), proiecte finanţate din surse externe (P)) şi cumulativ pe toate componentele. |
Formularul nr.5 Aprobat prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr.117 din 29.12.2007
Sinteza repartizării pe luni a bugetului ________________________ (raionului, municipiului, UTA) pe anul _______
______________________ (componenta bugetară) (lei) | |||||||||||||||
Indicatori | Codurile | Su- ma anu- ală | Inclusiv pe luni | ||||||||||||
capi- tol | para- graf | ianu- arie | febru- arie | mar- tie | apri- lie | mai | iunie | iulie | au- gust | septem- brie | octom- brie | noiem- brie | de- cem- brie | ||
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
1. Venituri - total | x | x | |||||||||||||
inclusiv: | x | x | |||||||||||||
Indicatori | Codurile | Su- ma anu- ală | Inclusiv pe luni | ||||||||||||||||
gru- pa prin- cipa- lă | gru- pa func- ţiei | ti- pul in- sti- tu- ţiei | in- sti- tu- ţia | ar- ti- col | ali- ne- at | ia- nu- arie | feb- ru- arie | mar- tie | ap- ri- lie | mai | iu- nie | iu- lie | au- gust | sep- tem- brie | oc- tom- brie | no- iem- brie | de- cem- brie | ||
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
2. Cheltuieli - total | x | x | x | x | x | x | |||||||||||||
inclusiv: | |||||||||||||||||||
3. Deficit (-) / Excedent (+) | |||||||||||||||||||
4. Sursele de finanţare | |||||||||||||||||||
5. Sold la începutul perioadei | |||||||||||||||||||
6. Sold la sfirşitul perioadei | |||||||||||||||||||
Şeful direcţiei finanţe
Şeful secţiei elaborare şi administrarea bugetului |
___________________ (semnătura) ___________________ (semnătura) | ___________________ (numele, prenumele) ___________________ (numele, prenumele) | |||||||||||||||||
Data "___" ________________
Notă: Se va întocmi separat pe fiecare componentă bugetară (componentă de bază (B), mijloace speciale (MS), fonduri speciale (FS), proiecte finanţate din surse externe (P)) şi cumulativ pe toate componentele. |