H O T Ă R Î R E
cu privire la statutul, structura, devizul de cheltuieli şi cuantumul
retribuirii lunare a muncii pentru vechime în muncă membrilor
şi colaboratorilor Consiliului Coordonator al Audiovizualului
nr. 988-XIII din 15.10.1996
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.78-79/743 din 05.12.1996
* * *
Parlamentul adoptă prezenta hotărîre.
Art.1. – Se aprobă:
statutul Consiliului Coordonator al Audiovizualului, expus în anexa nr.1;
structura Consiliului Coordonator al Audiovizualului conform anexei nr.2.
Art.2. – Se stabileşte personalul Consiliului Coordonator al Audiovizualului în număr de 23 de unităţi, inclusiv 3 inspectori teritoriali.
Art.3.– Se aprobă devizul de cheltuieli al Consiliului Coordonator al Audiovizualului pe anul 1996 în sumă de 320 de mii de lei, inclusiv fondul de retribuire a muncii în sumă de 175 de mii de lei, conform anexei nr.3.
Art.4. – Se stabileşte cuantumul retribuirii lunare a muncii pentru vechime în muncă membrilor şi colaboratorilor Consiliului Coordonator al Audiovizualului conform anexei nr.4.
Art.5. – Guvernul va asigura finanţarea Consiliului Coordonator al Audiovizualului de la bugetul de stat. Categoriile de salarizare şi coeficienţii tarifari sînt prevăzuţi în Legea nr.997-XIII din 15 octombrie 1996 pentru completarea Legii salarizării. În anul 1996, finanţarea se va efectua din fondul de rezervă al Guvernului, după fişa de pontaj confirmată de preşedintele Consiliului.
Art.6. – Consiliul Coordonator al Audiovizualului poate acorda contra plată consultaţii în profilul activităţii sale. Taxele pentru astfel de consultaţii vor fi stabilite de Ministerul Finanţelor.
Art.7. – Anexele nr.1-4 fac parte componentă a prezentei hotărîri.
Art.8. – Prezenta hotărîre intră în vigoare la data publicării.
PREŞEDINTELE PARLAMENTULUI | Petru LUCINSCHI
|
Chişinău, 15 octombrie 1996. | |
Nr.988-XIII. |
Anexa nr.1
la Hotărîrea Parlamentului
nr.988-XIII din 15 octombrie 1996
STATUTUL
Consiliului Coordonator al Audiovizualului
Prezentul statut este elaborat în conformitate cu Legea audiovizualului nr.603-XIII din 3 octombrie 1995. El stabileşte modul de organizare, de funcţionare, de exercitare a controlului şi de eliberare a licenţelor de emisie, drepturile, obligaţiunile şi responsabilitatea membrilor şi colaboratorilor Consiliului Coordonator al Audiovizualului.
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Consiliul Coordonator al Audiovizualului (în continuare – Consiliul) este autoritatea publică autonomă în domeniul radiodifuziunii şi televiziunii din Republica Moldova care reglementează şi coordonează activitatea companiilor, studiourilor, posturilor, organizaţiilor şi celorlalţi agenţi în domeniul audiovizualului.
2. În activitatea sa, Consiliul se călăuzeşte de Constituţie, de Legea audiovizualului, de alte acte normative, de acordurile şi convenţiile internaţionale privind mijloacele de informare în masă la care Republica Moldova este parte, precum şi de prezentul statut, şi îşi propune să asigure respectarea legilor şi protejarea intereselor statului.
3. Membrii şi colaboratorii Consiliului cad sub incidenţa Legii serviciului public.
4. Activitatea Consiliului se finanţează de la bugetul de stat, în care este prevăzut bugetul său de venituri şi de cheltuieli.
5. O parte componentă a bugetului de venituri al Consiliului o constituie activitatea specificată la punctul 24 litera e).
6. Consiliul este persoană juridică, are denumire, conturi (inclusiv valutare) în instituţii bancare şi ştampilă cu imaginea Stemei de Stat.
7. Sediul Consiliului se află în municipiul Chişinău.
II. STRUCTURA, MODUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIILE CONSILIULUI
8. Consiliul este constituit din 9 membri numiţi de:
a) Parlament – 3 membri (inclusiv un specialist în domeniul audiovizualului);
b) Preşedintele Republicii Moldova – 3 membri (inclusiv un specialist în domeniul audiovizualului);
c) Guvern – 3 membri (inclusiv un specialist în domeniul comunicaţiilor).
9. Membrii Consiliului sînt numiţi pe un termen de 5 ani. Ei sînt garanţi ai interesului public în domeniul audiovizualului şi nu reprezintă autoritatea care i-a numit.
10. În cazul în care apare un loc vacant în Consiliu, autoritatea care a numit fostul membru va desemna, în termen de o lună, un nou membru pentru perioada care a rămas.
11. Membrii Consiliului pot fi eliberaţi din funcţie de autoritatea care i-a numit, în cazul în care aceştia încalcă Legea audiovizualului sau comit fapte penale, confirmate de sentinţa definitivă a instanţei de judecată.
12. Activitatea Consiliului este condusă de un preşedinte. Preşedintele Consiliului este ales prin votul secret a două treimi din membrii lui.
13. În absenţa preşedintelui, funcţiile acestuia le exercită persoana numită de el.
14. Dacă funcţia de preşedinte devine vacantă, în termen de 10 zile se alege un nou preşedinte.
15. Pe durata mandatului de membru al Consiliului, se suspendă activitatea membrului în orice partid politic. Nu se permite, în această perioadă, activitatea directă de difuzor sau de producător de programe al vreunei instituţii a audiovizualului.
16. Consiliul îşi exercită atribuţiile pe plan local prin intermediul inspectorilor săi teritoriali.
17. Problemele ce ţin de activitatea Consiliului se examinează în şedinţă. Şedinţa este deliberativă în prezenţa a cel puţin 7 membri.
18. Hotărîrile Consiliului se adoptă prin votul a două treimi din membrii lui.
19. Şedinţele se convoacă o dată în lună. La şedinţele Consiliului poate fi luată în dezbatere orice problemă ce ţine de competenţa acestuia.
20. Consiliul stabileşte pentru toate instituţiile audiovizualului cerinţe obligatorii privind difuzarea, în termenele stabilite, a informaţiilor referitoare la starea de urgenţă şi la calamităţi, privind publicitatea (al cărei volum nu poate depăşi 25 la sută din volumul de emisie), privind sponsorizarea, modul în care se soluţionează contestaţiile, precum şi normele referitoare la alte aspecte legate de aplicarea Legii audiovizualului.
21. Consiliul, în comun cu Comisia Electorală Centrală, stabileşte pentru instituţiile publice ale audiovizualului timpul de antenă şi condiţiile de prezentare a emisiunilor destinate campaniei electorale.
22. Structura, modul de salarizare şi devizul de cheltuieli ale Consiliului se aprobă de către Parlament.
23. Şefii de direcţii, de secţii şi de servicii, precum şi colaboratorii Consiliului, se numesc în şi se eliberează din funcţie de către preşedintele Consiliului, cu acordul Consiliului.
24. Consiliul exercită următoarele atribuţii principale:
a) participă la elaborarea şi la promovarea unei concepţii unice de dezvoltare a spaţiului teleradioinformativ al Republicii Moldova;
b) înaintează propuneri Parlamentului privind numirea în şi eliberarea din funcţie a preşedintelui Companiei de Stat “Teleradio-Moldova”, a directorului general al televiziunii şi a directorului general al radiodifuziunii, precum şi a conducătorilor de alte instituţii ale audiovizualului;
c) coordonează activitatea tuturor companiilor, studiourilor, posturilor, organizaţiilor şi celorlalţi agenţi în domeniul audiovizualului;
d) asigură publicitatea frecvenţelor disponibile care pot fi utilizate pentru emisiile audiovizuale de către publicul larg;
e) acordă consultaţii în profilul activităţii sale;
f) coordonează raportul dintre categoriile de emisiuni informative, muzicale, literare, culturale, instructive, schimbul internaţional de emisiuni etc.;
g) stabileşte priorităţi, volume şi reguli de emisie pentru programele adresate comunităţilor etnice;
h) coordonează termenele şi condiţiile de prezentare a programelor destinate campaniei electorale;
i) face publice condiţiile de participare la concursurile pentru obţinerea frecvenţelor şi criteriile de constatare a învingătorilor;
j) aprobă, cu avizul Ministerului Comunicaţiilor şi Informaticii, numărul licenţelor de emisie pentru care se organizează concursul, conform condiţiilor tehnice de asigurare a calităţii emisiei şi acordurilor internaţionale în domeniul audiovizualului (în funcţie de canalele disponibile);
k) eliberează licenţe de emisie;
l) operează modificări în licenţa de emisie în conformitate cu Legea audiovizualului;
m) urmăreşte expirarea licenţelor de emisie şi organizează noi concursuri;
n) în baza licenţei de emisie şi a licenţei tehnice eliberate de Ministerul Comunicaţiilor şi Informaticii, eliberează autorizaţii pentru exploatarea reţelelor;
o) face publică licenţa de emisie şi autorizaţia pentru exploatarea reţelelor;
p) acordă, în condiţiile prevăzute de lege, licenţă de emisie prin reţelele de radiodistribuţie sau de difuzare a producţiei video prin cablu;
q) analizează evoluţia staţiilor private şi controlează respectarea obligaţiilor ce revin titularilor de licenţă de emisie;
r) stabileşte regulile de formare a arhivelor provizorii şi de păstrare a materialelor emisiunilor radiodifuzate şi televizate în conformitate cu legislaţia în vigoare.
25. Consiliul are dreptul:
a) să solicite companiilor, studiourilor, posturilor, organizaţiilor şi celorlalţi agenţi în domeniul audiovizualului situate pe teritoriul Republicii Moldova documentele necesare şi informaţia referitoare la activitatea lor, ce ţin de competenţa Consiliului;
b) să exercite, în limitele competenţei, controlul asupra activităţii instituţiilor audiovizualului privind condiţiile şi modul de folosire a canalelor de emisie;
c) în caz de încălcare a obligaţiilor de către titularii licenţei de emisie:
să avertizeze în mod oficial, prin mijloacele de informare în masă, instituţiile respective ale audiovizualului;
să adreseze instanţei de judecată cererea privind sistarea activităţii acestora;
să sesizeze, în cazurile prevăzute de lege, organele de urmărire penală şi să suspende autorizaţia pentru exploatarea reţelelor pînă la soluţionarea definitivă a cauzei în instanţa de judecată.
26. Consiliul întreţine relaţii internaţionale şi efectuează schimb de experienţă cu instituţii ale audiovizualului din străinătate.
III. EXAMINAREA MATERIALELOR ŞI ELIBERAREA LICENŢELOR
27. Pentru a fi înregistrată şi a primi licenţă de emisie, instituţia audiovizualului, fondatorul acesteia sau persoana lui împuternicită înaintează Consiliului cererea respectivă.
28. Cererea trebuie să conţină următoarele date:
a) identitatea fondatorului (pentru persoanele juridice: denumirea, sediul, datele bancare; pentru persoanele fizice: numele, prenumele, patronimicul, anul naşterii, cetăţenia, domiciliul);
b) denumirea instituţiei audiovizualului, datele ei de identificare (semnalele, emblema etc.);
c) sediul instituţiei audiovizualului;
d) concepţia de program a instituţiei audiovizualului (scopurile şi sarcinile);
e) limba (limbile) de emisie;
f) raza teritorială de emisie;
g) auditoriul;
h) periodicitatea, timpul şi volumul de emisie (inclusiv realizarea programelor proprii);
i) genul emisiei (televiziune, radiodifuziune etc.);
j) modalitatea emisiei (prin eter, prin cablu, prin radiodifuziune, prin eter şi cablu, prin satelit etc.);
k) locul de dislocare şi parametrii tehnici ai aparatajului disponibil, proiectul tehnic al instituţiei audiovizualului;
l) sursele de finanţare.
29. La cerere se anexează copiile de pe documentele de fondare a instituţiei audiovizualului, aprobate în modul stabilit.
30. Cererea instituţiei audiovizualului privind înregistrarea sa şi eliberarea licenţei de emisie este examinată în termen de o lună de către Consiliu. Acesta informează despre decizia adoptată solicitantul şi Ministerul Comunicaţiilor şi Informaticii. În temeiul acestei decizii, ministerul nominalizat eliberează licenţă tehnică pentru instalarea şi exploatarea mijloacelor tehnice de informare în masă.
31. Licenţa de emisie se eliberează de Consiliu în bază de concurs, la care pot participa titularii de aviz tehnic prealabil.
32. Consiliul face publice condiţiile de participare la concurs şi criteriile de constatare a învingătorilor cel mai tîrziu cu 45 de zile înainte de concurs.
33. Criteriile de constatare a învingătorilor în concurs şi prevederile din licenţa de emisie trebuie să asigure pluralismul de opinii, condiţii identice tuturor participanţilor la concurs, calitatea şi diversitatea programelor, favorizarea liberei concurenţe, creaţiei şi a producţiei audiovizualului naţional, independenţa şi imparţialitatea programelor audiovizuale.
34. La selecţia prin concurs a pretendenţilor la licenţa de emisie, Consiliul va ţine cont de:
a) interesele telespectatorilor şi radioascultătorilor;
b) necesitatea:
apărării intereselor naţionale;
propagării valorilor culturale;
reflectării în programele audiovizuale a poziţiei diferitelor grupuri sociale;
c) corespunderea datelor şi parametrilor specificaţi în cererea de eliberare a licenţei cu condiţiile de concurs;
d) conformitatea posibilităţilor tehnice şi potenţialului creator în activitatea instituţiei audiovizualului cu datele şi parametrii specificaţi în cerere;
e) prioritatea programelor naţionale la utilizarea frecvenţelor şi reţelelor teleradio. Ponderea creaţiilor audiovizuale autohtone în volumul total al programelor trebuie să fie de cel puţin 30 la sută. În anumite cazuri, Consiliul poate să modifice raportul, dar acesta nu poate fi mai mic de 20 la sută.
35. Numărul licenţelor de emisie pentru care se organizează concursul se aprobă de Consiliu, cu avizul Ministerului Comunicaţiilor şi Informaticii.
36. La stabilirea numărului licenţelor de emisie, este obligatorie respectarea condiţiilor tehnice pentru a se asigura calitatea transmisiunii şi realizarea acordurilor internaţionale în domeniul audiovizualului.
37. Cererea de eliberare (prelungire a termenului de acţiune) a licenţei de emisie poate fi respinsă în cazul în care:
a) a fost depusă (semnată) de o persoană care nu dispune de împuternicirile respective;
b) a fost depusă cu încălcarea cerinţelor prevăzute la punctele 28 şi 29.
38. Dacă, în virtutea unor cauze, s-a decis ca cererea să nu fie examinată, solicitantul este avizat în scris în termenele stabilite pentru eliberarea licenţei, indicîndu-i-se cauzele. Decizia poate fi atacată în justiţie. După înlăturarea cauzelor în al căror temei s-a decis neexaminarea cererii, ea va fi examinată în modul şi termenele stabilite de prezentul statut.
39. Refuzul privind eliberarea licenţei de emisie (prelungirea termenului ei de acţiune) se admite în cazul în care:
a) cererea a fost depusă de întreprinderi, instituţii sau organizaţii care nu sînt persoane juridice;
b) a fost eliberată anterior licenţă de emisie către o altă instituţie a audiovizualului cu aceeaşi denumire şi în aceeaşi rază teritorială de emisie;
c) statutul instituţiei audiovizualului vine în contradicţie cu Legea audiovizualului şi cu prezentul statut;
d) statutul instituţiei audiovizualului nu prevede că ea este persoană juridică;
e) cererea a fost depusă pînă la expirarea unui an de la data deciziei Consiliului privind anularea licenţei instituţiei respective a audiovizualului;
f) lipsesc posibilităţile tehnice de realizare a emisiei în condiţiile specificate în cerere şi în conformitate cu standardul de stat.
40. Instituţia audiovizualului privată de către Consiliu sau de către un alt organ de dreptul de emisie pentru acţiuni ilegale poate să participe la concursul pentru obţinerea licenţei de emisie la expirarea a trei ani de la data la care a fost privată de dreptul menţionat.
41. În cazul în care cererea de eliberare a licenţei de emisie este respinsă, solicitantul este avizat în scris, indicîndu-i-se motivul.
42. În licenţa de emisie sînt menţionate datele incluse în cererea de eliberare a acesteia, precum şi canalele de emisie, raza teritorială de recepţie sigură, cota programelor de producţie proprie şi orientarea lor tematică, volumul mediu al emisiei zilnice, angajamentele asumate de către instituţia audiovizualului, termenul de acţiune a licenţei, data intrării ei în vigoare şi data începerii emisiei.
43. Acţiunea licenţei de emisie începe la data la care Ministerul Comunicaţiilor şi Informaticii eliberează autorizaţia tehnică în temeiul avizului tehnic prezentat de serviciile tehnice ale Ministerului Comunicaţiilor şi Informaticii şi ale Consiliului, care efectuează măsurările de control.
44. Licenţa de emisie este netransmisibilă, iar modificările pot fi operate numai de Consiliu în condiţiile prezentului statut.
45. Titularul licenţei de emisie pierde drepturile ce rezultă din ea, dacă nu solicită în termen de 30 de zile eliberarea licenţei tehnice sau dacă, în cel mult un an de la obţinerea licenţei, nu asigură realizarea condiţiilor tehnice pentru emiterea programelor.
46. Licenţa de emisie se eliberează în termen de 20 de zile de la data adoptării deciziei de eliberare a licenţei, în condiţiile:
a) corespunderii mijloacelor tehnice utilizate standardelor de stat în domeniul televiziunii (inclusiv prin cablu) şi radioului ceea ce se confirmă prin măsurările de control efectuate în comun de serviciile tehnice ale Ministerului Comunicaţiilor şi Informaticii şi Consiliului; actul măsurărilor de control se anexează la licenţa tehnică;
b) achitării impozitului şi taxelor prevăzute la punctul 53.
47. Licenţa constituie unica argumentare juridică pentru efectuarea emisiilor.
48. Licenţa de emisie se acordă pe un termen limitat: pentru televiziune pe 5 ani şi pentru radiodifuziune pe 3 ani de la data eliberării autorizaţiei de exploatare a reţelelor.
49. La expirarea acestui termen licenţa devine nevalabilă. Titularii de licenţă precedenţi nu au prioritate la participarea la concursul pentru obţinerea de licenţă.
50. Pentru prelungirea termenului de emisie, instituţiile audiovizualului trebuie să obţină licenţe noi în modul prevăzut de prezentul statut.
51. Licenţa de emisie se face publică.
52. Dreptul de a începe emisia se păstrează pentru instituţiile audiovizualului în termen de un an de la data intrării în vigoare a licenţei. Instituţiile audiovizualului avizează în termen de 10 zile Consiliul despre începerea emisiei. Dacă în decursul unui an de la data intrării în vigoare a licenţei instituţia nu a început emisia, licenţa devine nevalabilă.
IV. PLATA PENTRU ELIBERAREA DE LICENŢĂ
ŞI PENTRU PRESTAREA DE SERVICII
53. Instituţia audiovizualului plăteşte o taxă pentru primirea licenţei, o taxă pentru asistenţă specializată şi o taxă vamală de stat, precum şi un impozit la bugetul de stat, în cuantumul şi în modul stabilit de legislaţia în vigoare.
54. Pentru eliberarea unei copii de pe licenţă, se încasează 10 la sută din cuantumul plăţii pentru licenţă.
55. Pentru serviciile pe care Consiliul le prestează companiilor, studiourilor, posturilor, organizaţiilor şi celorlalţi agenţi în domeniul audiovizualului din republică şi de peste hotare, precum şi agenţilor dintr-un alt domeniu de activitate, se încasează o plată al cărei cuantum este stabilit în comun de părţi.
56. Plata pentru acordarea de consultaţii de către Consiliu se transferă pe contul lui de decontare.
V. DREPTURILE, OBLIGAŢIUNILE ŞI RESPONSABILITATEA
MEMBRILOR ŞI COLABORATORILOR CONSILIULUI
57. În exerciţiul funcţiunii, membrii şi colaboratorii Consiliului au dreptul:
a) să aibă acces în localurile autorităţilor publice, ale întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor;
b) să solicite şi să primească fără obstacole informaţia necesară examinării problemelor abordate, să aibă acces la scenarii şi la alte materiale;
c) la prezentarea legitimaţiei, să se afle în zonele calamităţilor şi catastrofelor, la locurile avariilor, la mitinguri, adunări, demonstraţii şi la alte manifestaţii publice, pe teritoriile în care s-a instituit starea de urgenţă;
d) să aibă acces la documente şi materiale, să audieze şi să vizioneze toate programele instituţiilor audiovizuale, inclusiv cele transmise prin cablu.
58. Membrii Consiliului sînt obligaţi:
a) să-şi îndeplinească imparţial funcţiile, în conformitate cu prezentul statut şi cu legislaţia în vigoare;
b) să nu permită folosirea situaţiei de serviciu în scop de reclamă comercială şi în interese proprii;
c) să voteze pentru sau contra la adoptarea deciziilor Consiliului; abţinerea de la votare nu este permisă;
d) să nu ia parte la nici o activitate sau acţiune incompatibilă cu funcţia deţinută.
59. Colaboratorii Consiliului sînt obligaţi:
a) să-şi exercite funcţiile cu profesionalitate, să respecte prezentul statut şi contractul de muncă încheiat cu Consiliul;
b) să respecte disciplina şi regulile de comportare la serviciu şi la obiectele controlate;
c) să nu divulge secretele de stat, de serviciu, comerciale, individuale şi profesionale.
60. Preşedintele Consiliului:
a) reprezintă Consiliul în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, precum şi cu organismele de specialitate respective republicane şi internaţionale, asigură stabilitatea acestor relaţii;
b) convoacă şi prezidează şedinţele Consiliului, asigură executarea hotărîrilor adoptate;
c) numeşte şi eliberează din funcţie colaboratorii Consiliului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
d) asigură respectarea disciplinei şi aplică sancţiuni prevăzute de legislaţia muncii şi de alte acte normative;
e) comunică Parlamentului, Preşedintelui Republicii Moldova şi Guvernului vacanţele în Consiliu;
f) stabileşte pentru colaboratorii Consiliului categoriile de salarizare, plăţile suplimentare şi adaosurile la salariu, primele şi alte indemnizaţii, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
g) operează modificări în structura Consiliului, în limitele statelor de funcţiuni şi fondului de retribuire a muncii, aprobate;
h) autorizează încheierea de acorduri şi contracte cu persoane juridice şi fizice privind executarea de lucrări şi prestarea de servicii utile funcţionării Consiliului.
VI. DISPOZIŢII FINALE
61. În executarea atribuţiilor prevăzute de lege, Consiliul colaborează cu Parlamentul, cu Preşedintele Republicii Moldova, cu Guvernul, în mod special cu Ministerul Comunicaţiilor şi Informaticii, precum şi cu organele administraţiei publice.
62. Consiliul colaborează cu Procuratura Generală, cu organele afacerilor interne şi cu alte organe de drept în vederea soluţionării problemelor ce ţin de apărarea intereselor legitime ale cetăţenilor, precum şi de securitatea populaţiei şi a statului.
63. Preşedintele Consiliului asigură colaborarea în bune condiţii cu toate autorităţile publice.
64. La sfîrşitul fiecărui an, Consiliul dă publicităţii o dare de seamă despre activitatea sa şi despre modul în care titularii licenţelor de emisie îşi îndeplinesc obligaţiile prevăzute de Legea audiovizualului şi de prezentul statut.
65. Colaborarea Consiliului cu instituţii similare din străinătate se efectuează în bază de acorduri şi convenţii internaţionale la care Republica Moldova este parte sau de contracte directe.
66. Deciziile emise de Consiliu se publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova şi în Buletinul Consiliului Coordonator al Audiovizualului, în modul stabilit.
67. Consiliul se reorganizează sau îşi sistează activitatea în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Anexa nr.2
la Hotărîrea Parlamentului
nr.988-XIII din 15 octombrie 1996
STRUCTURA
Consiliului Coordonator al Audiovizualului
Conducerea
Direcţia juridică, expertiză şi eliberare a licenţelor
Direcţia informaţii publice, relaţii cu organizaţiile internaţionale şi cu mass-media
Direcţia administrativ-financiară
Anexa nr.3
la Hotărîrea Parlamentului
nr.988-XIII din 15 octombrie 1996
DEVIZUL DE CHELTUIELI
al Consiliului Coordonator al Audiovizualului pe anul 1996
Articolul de cheltuieli | Mii lei |
Fondul de retribuire a muncii | 175 |
Defalcări în Fondul Social | 55 |
Cheltuieli de cancelarie şi gospodărie | 50 |
Deplasări şi călătorii de serviciu | 10 |
Procurarea de utilaj şi inventar | 30 |
Total | 320 |
Anexa nr.4
la Hotărîrea Parlamentului
nr.988-XIII din 15 octombrie 1996
CUANTUMUL
retribuirii lunare a muncii pentru vechime în muncă, adaosurilor la salariu, ajutorului material
şi primelor membrilor şi colaboratorilor Consiliului Coordonator al Audiovizualului
1. Cuantumul retribuirii lunare a muncii pentru vechime în muncă
Vechimea în muncă | Recompensa lunară în procente faţă de salariul funcţiei |
de la 1 la 3 ani | 5 |
de la 3 la 5 ani | 10 |
de la 5 la 10 ani | 15 |
de la 10 la 15 ani | 20 |
de la 15 la 20 de ani | 25 |
mai mult de 20 de ani | 30 |
2. Se stabilesc:
adaosuri la salariu şi ajutor material, similare celor stabilite pentru colaboratorii organelor administraţiei publice prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.582 din 3 august 1994 cu privire la modificarea şi completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.207 din 20 aprilie 1993 cu modificările operate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.525 din 24 iulie 1995 cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova privind retribuirea muncii;
prime trimestriale de pînă la 2 salarii ale funcţiei, ţinîndu-se cont de recompensa lunară pentru vechime în muncă, precum şi adaosuri prevăzute de legislaţia în vigoare.
Primele se plătesc lunar.
3. Salariul funcţiei de adjunct de subdiviziune se stabileşte cu 5-10 la sută mai mic decît salariul funcţiei de conducător al subdiviziunii.
