vineri, 31 ianuarie 2025
390/14.06.2023 Hotărâre privire la organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare

H O T Ă R Â R E

privire la organizarea şi funcţionarea Agenţiei

Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare

 

nr. 390  din  14.06.2023

 

Monitorul Oficial nr.213-215/526 din 26.06.2023

 

* * *

În temeiul art.7 lit.b) din Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.252, art.412), cu modificările ulterioare, al art.14 alin.(7), art.15 alin.(1) şi al art.32 alin.(2) din Legea nr.98/2012 privind administraţia publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.160-164, art.537), cu modificările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se constituie Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare prin reorganizarea (prin transformare) Instituţiei Publice Fondul de Dezvoltare Durabilă din Moldova.

2. Se aprobă:

1) Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, conform anexei nr.1;

2) Structura Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, conform anexei nr.2;

3) Organigrama Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, conform anexei nr.3;

4) Modificările ce se operează în unele hotărâri ale Guvernului, conform anexei nr.4.

3. Se stabileşte efectivul-limită al Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare în număr de 24 de unităţi, cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislaţiei.

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.959 din 06.12.2023, în vigoare 20.12.2023]

 

4. Disponibilizarea salariaţilor în legătură cu reorganizarea Instituţiei Publice Fondul de Dezvoltare Durabilă din Moldova se va efectua în conformitate cu legislaţia muncii.

5. Ministerul Mediului, în termen de trei luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, va elabora şi va prezenta Guvernului spre aprobare proiectul hotărârii Guvernului privind transmiterea bunurilor imobile, proprietate publică a statului din componenţa infrastructurii hidrotehnice din cadrul sistemelor de irigare/desecare, din administrarea Ministerului Mediului (gestiunea Agenţiei „Apele Moldovei”) în administrarea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare (gestiunea Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare).

6. În scopul asigurării evidenţei şi monitorizării rambursării şi colectării soldurilor împrumuturilor şi a altor plăţi relevante, Instituţia Publică Fondul de Dezvoltare Durabilă din Moldova sau succesorul acesteia va transmite Instituţiei Publice Oficiul de Gestionare a Programelor de Asistenţă Externă, în termen de 30 de zile, activele ce reprezintă soldurile portofoliului de împrumuturi acordate, suma principală, dobânda şi alte mijloace ale Fondului circulant de împrumut şi/sau ale conturilor facilităţii de creditare postrecoltare în agricultură. Transmiterea acestor active va fi efectuată prin semnarea între părţi a unui acord de primire-predare, cu anexarea documentelor financiare.

Instituţia Publică Oficiul de Gestionare a Programelor de Asistenţă Externă, asumându-şi drepturile şi responsabilităţile în calitate de succesor al activelor preluate, va colecta de la Instituţia Publică Fondul de Dezvoltare Durabilă din Moldova sau de la succesorul acesteia, soldul împrumuturilor datorate. Mijloacele disponibile colectate pot fi utilizate de către Instituţia Publică Oficiul de Gestionare a Programelor de Asistenţă Externă pentru cofinanţarea împrumuturilor comerciale din liniile de credit investiţionale cu porţiune de grant a noului Program „Facilitatea de creditare în agricultură”, conform termenelor şi condiţiilor aprobate în contractele de recreditare de stat, semnate între Ministerul Finanţelor, instituţiile financiare partenere intermediare şi Instituţia Publică Oficiul de Gestionare a Programelor de Asistenţă Externă.

[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.36 din 29.01.2025, în vigoare 31.01.2025]

 

7. Agenţia Servicii Publice va opera gratuit modificările necesare în documentele cadastrale, la cererea titularului de drept, în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri.

8. Se abrogă Hotărârea Guvernului nr.903/2015 cu privire la Instituţia publică „Fondul de Dezvoltare Durabilă Moldova” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2016, nr.2-12, art.8), cu modificările ulterioare.

9. Controlul asupra executării prezentei hotărâri se pune în sarcina Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare.

10. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

 

PRIM-MINISTRUDorin RECEAN

 

Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
ministrul agriculturii şi industriei alimentareVladimir Bolea
Ministrul mediuluiIordanca-Rodica Iordanov

 

Nr.390. Chişinău, 14 iunie 2023.

 

 

Anexa nr.1

la Hotărârea Guvernului

nr.390 din 14 iunie 2023

 

REGULAMENT

cu privire la organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Regulamentul cu privire la organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare (în continuare – Regulament) reglementează statutul juridic, misiunea, domeniile de activitate, funcţiile de bază, atribuţiile principale, precum şi organizarea activităţii acesteia.

2. Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare (în continuare – Agenţie) este autoritate administrativă din subordinea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, responsabilă de implementarea politicii statului în domeniul îmbunătăţirilor funciare, relaţii funciare, cadastru funciar şi monitoring funciar.

[Pct.2 completat prin Hot.Guv. nr.959 din 06.12.2023, în vigoare 20.12.2023]

 

3. Agenţia este persoană juridică de drept public, dispune de denumire proprie, de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova, de conturi trezoreriale, precum şi de alte atribute specifice autorităţilor publice, stabilite în legislaţie. Sediul Agenţiei este în municipiul Chişinău.

4. Finanţarea Agenţiei se efectuează din bugetul de stat, în limitele alocaţiilor aprobate în legea bugetară anuală, precum şi din alte surse, conform legislaţiei.

 

II. MISIUNEA, DOMENIILE DE ACTIVITATE, FUNCŢIILE DE

BAZĂ ŞI ATRIBUŢIILE PRINCIPALE ALE AGENŢIEI

5. Agenţia are misiunea de a asigura implementarea politicii statului în domeniul îmbunătăţirilor funciare, relaţii funciare, cadastru funciar şi monitoring funciar (conservarea, ameliorarea şi sporirea fertilităţii solurilor, hidroamelioraţia).

[Pct.5 completat prin Hot.Guv. nr.959 din 06.12.2023, în vigoare 20.12.2023]

 

6. Agenţia realizează funcţiile stabilite de prezentul Regulament prin gestionarea următoarelor domenii de activitate:

1) conservarea, ameliorarea şi sporirea fertilităţii solurilor;

2) hidroamelioraţia;

3) relaţii funciare, cadastru funciar şi monitoring funciar.

[Pct.6 completat prin Hot.Guv. nr.959 din 06.12.2023, în vigoare 20.12.2023]

 

7. Funcţiile de bază ale Agenţiei sunt:

1) asigurarea implementării documentelor de politici publice şi a actelor normative din domeniul îmbunătăţirilor funciare şi relaţii funciare, cadastru funciar şi monitoring funciar;

2) asigurarea durabilităţii investiţiilor în domeniul îmbunătăţirilor funciare şi relaţii funciare, cadastru funciar şi monitoring funciar;

3) acordarea suportului tehnic Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare la fundamentarea proiectelor de documente de politici publice şi de acte normative în domeniul îmbunătăţirilor funciare;

4) monitorizarea şi supravegherea infrastructurii de îmbunătăţiri funciare;

5) elaborarea studiilor, programelor de cercetare în domeniul îmbunătăţirilor funciare;

6) elaborarea propunerilor anuale pentru investiţii în reabilitarea infrastructurii de irigaţii şi/sau desecare aflate în proprietatea statului, precum şi supravegherea privind realizarea acestor lucrări de investiţii;

7) prezentarea propunerilor privind elaborarea politicilor în domeniul îmbunătăţirilor funciare, relaţii funciare, cadastru funciar şi monitoring funciar Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare;

8) organizarea şi participarea la activităţile de cooperare tehnico-economică internaţională în domeniul îmbunătăţirilor funciare şi relaţii funciare, cadastru funciar şi monitoring funciar.

[Pct.7 completat prin Hot.Guv. nr.959 din 06.12.2023, în vigoare 20.12.2023]

 

8. Agenţia are următoarele atribuţii principale:

1) în domeniul conservării, ameliorării şi sporirii fertilităţii solurilor:

a) asigură implementarea politicilor statului privind conservarea, ameliorarea şi sporirea fertilităţii solurilor;

b) acordă asistenţă metodologică deţinătorilor de terenuri pentru elaborarea proiectelor de îmbunătăţiri funciare privind conservarea, ameliorarea şi sporirea fertilităţii solurilor;

c) elaborează şi aprobă instrucţiuni, regulamente, ghiduri pentru implementarea politicilor privind conservarea, ameliorarea şi sporirea fertilităţii solurilor;

d) examinează şi coordonează documentaţia de proiect a obiectelor ce ţin de conservarea, ameliorarea şi sporirea fertilităţii solurilor, implementate pe infrastructura (terenurile) proprietate a statului sau cu suportul financiar de la bugetul de stat;

e) întocmeşte şi aprobă anual calendarul activităţilor ce urmează a fi întreprinse pentru executarea acţiunilor/măsurilor stabilite în documentele de politici din domeniul îmbunătăţirilor funciare, coordonate cu Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare;

f) colectează, semestrial, date privind indicatorii de rezultat de la autorităţile/instituţiile publice responsabile de implementarea acţiunilor stabilite în documentele de politici în domeniul îmbunătăţirilor funciare;

g) întocmeşte şi prezintă, semestrial şi anual, Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare raportul privind analiza realizării obiectivelor, măsurilor şi gradului de atingere a indicatorilor de monitorizare stabiliţi în documentele de politici în domeniul îmbunătăţirilor funciare şi îl publică pe pagina web oficială a Agenţiei;

h) colaborează cu organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi cu alte autorităţi publice pentru soluţionarea problemelor ce ţin de domeniul respectiv;

i) participă la examinarea perimetrelor terenurilor pe care urmează a fi implementate proiecte de îmbunătăţiri funciare;

j) elaborează, aprobă şi implementează anual planul de acţiuni cu privire la instruirea/mediatizarea deţinătorilor de terenuri agricole privind politicile şi actele normative din domeniul îmbunătăţirilor funciare;

k) promovează documentele de politici din domeniu în scopul asigurării implementării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare (ce ţin de prevenirea şi combaterea eroziunii solului (eoliene şi hidrice) pe terenuri agricole afectate de eroziune de suprafaţă şi în adâncime, ameliorarea chimică a solurilor pe terenuri agricole cu soluri salinizate-soloneţizate (semihidromorfe şi hidromorfe), conservarea şi sporirea fertilităţii solurilor) şi supraveghează îndeplinirea acestor lucrări de investiţii realizate din bugetul de stat;

l) asigură procesul de evaluare finală a proiectelor investiţionale de îmbunătăţiri funciare stimulate din contul bugetului de stat;

m) realizează monitoringul infrastructurii de îmbunătăţiri funciare din contul bugetului de stat;

2) în domeniul hidroamelioraţiei:

a) asigură implementarea politicilor statului în domeniul hidroamelioraţiei;

b) asigură exploatarea, întreţinerea şi reparaţia sistemelor de irigare şi/sau desecare din domeniul public al statului, cu excepţia celor preluate în comodat de către asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii;

c) asigură executarea lucrărilor de reabilitare a sistemelor de irigare şi/sau desecare aflate în administrare, proprietate publică a statului;

d) asigură procesul de recepţionare şi evaluare a proiectelor investiţionale privind reabilitarea sistemelor de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului;

e) acordă asistenţă, consultanţă şi transmite în folosinţă gratuită (comodat) sistemele centralizate de irigare şi/sau desecare sau unele bunuri din componenţa acestora, în baza ordinelor emise de autoritatea administrativă centrală în domeniul hidroamelioraţiei, către asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii;

f) monitorizează şi supraveghează patrimoniul hidrotehnic şi exploataţia sistemelor de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului transmise în comodat către asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii;

g) colectează şi prezintă Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare informaţia privind irigarea terenurilor agricole prin sistemele centralizate de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului şi prin sistemele de irigare (irigarea la scară mică) ale asociaţiilor utilizatorilor de apă pentru irigaţii, persoanelor fizice şi juridice;

h) întocmeşte şi pune în aplicare planuri anuale de exploatare, întreţinere şi reparaţii pentru infrastructura sistemelor de irigaţii şi/sau desecare aflate în proprietatea statului, cu excepţia celor preluate în comodat de către asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii;

i) examinează şi coordonează documentaţia proiectelor din domeniu implementate în infrastructura de irigaţii şi/sau desecare aflată în proprietatea statului sau cu suportul financiar de la bugetul de stat;

j) monitorizează implementarea proiectelor investiţionale de reabilitare, modernizare şi extindere a sistemelor de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului în asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii, precum şi efectuează controlul şi verificările necesare ale componentelor proiectelor şi ale cheltuielilor aferente implementării acestora;

k) inventariază anual sistemele centralizate de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului şi ţine evidenţa acestora;

l) asigură cu pază şi protecţie infrastructura sistemelor centralizate de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului aflate în administrare, cu excepţia asociaţiilor utilizatorilor de apă pentru irigaţii;

m) monitorizează şi evaluează permanent starea tehnică a sistemelor de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului aflate în administrare şi transmise în comodat asociaţiilor utilizatorilor de apă pentru irigaţii;

n) coordonează şi acordă suport metodologic personalului tehnic în ceea ce priveşte exploatarea, întreţinerea şi reparaţia sistemelor de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului;

o) avizează documentaţia tehnică la proiectele investiţionale de reabilitare, modernizare şi extindere a sistemelor de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului şi verifică derularea şi recepţionarea lucrărilor;

p) asigură organizarea şi desfăşurarea acţiunilor de apărare împotriva inundaţiilor la infrastructura sistemelor centralizate de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului, cu excepţia celor preluate în comodat de către asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii;

q) ţine şi administrează registrele din domeniul îmbunătăţirilor funciare;

r) întocmeşte şi prezintă Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare rapoarte trimestriale şi anuale privind mersul implementării proiectelor investiţionale de reabilitare, modernizare şi extindere a sistemelor de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului;

s) asigură realizarea eficientă a procesului de instruire a personalului Agenţiei şi asociaţiilor utilizatorilor de apă pentru irigaţii;

t) elaborează iniţiative privind extinderea proiectelor investiţionale de reabilitare, modernizare şi extindere a sistemelor de irigare şi/sau desecare proprietate publică a statului;

21) în domeniul funciar:

a) acordă asistenţă metodologică serviciului relaţii funciare şi cadastru, specialiştilor pentru reglementarea regimului proprietăţii funciare a autorităţilor administraţiei publice locale de nivelurile întâi şi al doilea, în vederea reglementării regimului proprietăţii funciare;

b) argumentează şi stabileşte, la propunerea şi în comun cu autoritatea administraţiei publice centrale în domeniul protecţiei mediului, hotarele terenurilor ce urmează a fi ameliorate prin împădurire şi prin alte metode;

c) examinează dosarele privind transmiterea, schimbarea destinaţiei şi schimbul de terenuri proprietate publică a statului;

d) înaintează propuneri Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare cu privire la promovarea proiectelor privind transmiterea, schimbarea destinaţiei şi schimbul de terenuri proprietate publică a statului şi le prezintă, în modul stabilit, pentru examinare;

e) asigură implementarea politicilor statului în domeniul relaţiilor funciare;

f) elaborează şi aprobă instrucţiuni, regulamente, ghiduri pentru implementarea politicilor din domeniul funciar;

g) elaborează şi aprobă anual planuri de acţiuni cu privire la instruirea deţinătorilor de terenuri agricole şi la mediatizarea politicilor din domeniul funciar;

h) acordă asistenţă la elaborarea proiectelor de reglementare a regimului proprietăţii funciare, cu argumentarea metodelor de folosire raţională a terenurilor;

i) participă la exproprierea terenurilor pentru cauză de utilitate publică;

j) colaborează cu autorităţile administraţiei publice şi alte autorităţi publice în soluţionarea problemelor ce ţin de domeniul respectiv;

22) în domeniul cadastrului funciar şi monitoringului funciar:

a) elaborează modele de acte privind ţinerea cadastrului funciar şi monitoringul funciar şi le prezintă autorităţilor administraţiei publice locale;

b) organizează anual pentru autorităţile administraţiei publice locale instruiri cu privire la întocmirea documentaţiei cadastrului funciar;

c) coordonează, dirijează metodologic, la toate nivelurile (sat, comună, oraş, raion, municipiu), ţinerea cadastrului funciar;

d) sistematizează proiectul cadastrului funciar la nivel naţional şi îl publică pe portalul guvernamental al datelor deschise;

e) întocmeşte anual şi plasează pe site-ul web oficial al Agenţiei informaţia sistematizată ce ţine de unităţile administrativ-teritoriale de nivelul al doilea privind starea cantitativă şi calitativă a fondului funciar şi propunerile concrete cu privire la folosirea raţională a fondului funciar;

f) administrează procesul de reglementare a regimului proprietăţii funciare;

g) elaborează şi aprobă instrucţiuni, regulamente, ghiduri pentru implementarea politicilor din domeniul cadastrului funciar şi monitoringului funciar;

h) ţine şi administrează registrele din domeniu.

3) alte atribuţii ce reies din funcţiile de bază:

a) asigură alimentarea cu apă a activităţilor agricole şi industriale, prin sistemele centralizate de irigaţii aflate în administrarea sa, în condiţiile legii;

b) cooperează cu instituţii internaţionale în domeniul îmbunătăţirilor funciare, relaţii funciare, cadastru funciar şi monitoring funciar în limitele împuternicirii acordate de către Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare;

c) desfăşoară alte activităţi prevăzute de legislaţie.

[Pct.8 completat prin Hot.Guv. nr.959 din 06.12.2023, în vigoare 20.12.2023]

 

III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII AGENŢIEI

9. Agenţia este condusă de director, numit în funcţie şi eliberat sau destituit din funcţie, în condiţiile legii, de către Guvern, la propunerea ministrului agriculturii şi industriei alimentare.

[Pct.9 în redacţia Hot.Guv. nr.415 din 12.06.2024, în vigoare 21.07.2024]

 

10. Directorul este asistat de un director adjunct, care este funcţionar public de conducere de nivel superior, numit în funcţie şi eliberat sau destituit din funcţie, în condiţiile legii, de către Guvern.

[Pct.10 în redacţia Hot.Guv. nr.415 din 12.06.2024, în vigoare 21.07.2024]

 

11. Directorul Agenţiei are următoarele atribuţii:

1) organizează şi conduce activitatea Agenţiei;

2) coordonează şi controlează activitatea structurilor Agenţiei;

3) poartă răspundere personală, în faţa ministrului agriculturii şi industriei alimentare, pentru realizarea misiunii şi îndeplinirea funcţiilor Agenţiei;

4) organizează şi implementează sistemul de control intern managerial, precum şi poartă răspundere managerială pentru administrarea bugetului Agenţiei şi a patrimoniului public aflat în gestiune;

5) stabileşte atribuţiile directorului adjunct al Agenţiei;

6) semnează actele pe subiectele ce ţin de activitatea Agenţiei;

7) numeşte în funcţii publice, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei, în condiţiile Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

8) angajează şi eliberează din funcţie personalul contractual în condiţiile legislaţiei muncii;

9) conferă grade de calificare funcţionarilor publici, acordă stimulări şi aplică sancţiuni disciplinare personalului Agenţiei, în condiţiile legii;

10) aprobă sau modifică statul de personal şi schema de încadrare ale Agenţiei în limitele fondului de retribuire a muncii şi ale structurii şi efectivului-limită stabilite de Guvern, cu coordonarea prealabilă a Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare;

11) aprobă regulamentele şi planurile anuale de activitate ale subdiviziunilor interne ale Agenţiei;

12) emite ordine şi dispoziţii executorii pentru angajaţii Agenţiei şi verifică executarea acestora;

13) exercită alte atribuţii corespunzător cu funcţiile atribuite, în conformitate cu prevederile actelor legislative speciale ce reglementează relaţiile în subdomeniile sau în sferele de activitate.

12. Directorul, directorul adjunct şi şefii subdiviziunilor, în limitele împuternicirilor atribuite, poartă răspundere pentru deciziile luate şi pentru activitatea desfăşurată în cadrul Agenţiei.

13. Dreptul la prima semnătură pe toate actele Agenţiei îl are directorul. În lipsa directorului, dreptul la semnătură îi revine directorului adjunct. Unele acte ale Agenţiei pot fi semnate de alte persoane cu funcţii de răspundere din cadrul Agenţiei, în temeiul ordinului directorului. Persoanele învestite cu dreptul de semnătură poartă răspundere personală pentru legalitatea, veridicitatea şi corectitudinea documentului semnat.

14. Prin ordin al directorului Agenţiei pot fi înfiinţate comisii şi grupuri de lucru pentru realizarea funcţiilor şi atribuţiilor în domeniile de activitate. În lucrările comisiilor şi grupurilor de lucru pot fi antrenaţi specialişti din diferite domenii, reprezentanţi ai mediului academic, ai mediului de afaceri şi ai societăţii civile.

15. Auditul intern în cadrul Agenţiei va fi asigurat de către subdiviziunea de audit intern a Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare.

16. Agenţia colaborează cu alte autorităţi şi instituţii publice, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii, cu societatea civilă şi cu agenţiile externe similare.

 

 

Anexa nr.2

la Hotărârea Guvernului

nr.390 din 14 iunie 2023

 

STRUCTURA

Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare

 

Director

Director adjunct

Direcţia implementare politici în domeniul îmbunătăţiri funciare

Direcţia hidroamelioraţie, monitorizare şi supraveghere

Direcţia fond funciar şi monitoring funciar

Serviciul juridic

Serviciul financiar-administrativ

Serviciul resurse umane

 

[Anexa nr.2 completată prin Hot.Guv. nr.959 din 06.12.2023, în vigoare 20.12.2023]

 

 

Anexa nr.3

la Hotărârea Guvernului

nr.390 din 14 iunie 2023

 

ORGANIGRAMA

Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare

 

 

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.959 din 06.12.2023, în vigoare 20.12.2023]

 

 

Anexa nr.4

la Hotărârea Guvernului

nr.390 din 14 iunie 2023

 

MODIFICĂRILE

ce se operează în unele hotărâri ale Guvernului

 

1. Hotărârea Guvernului nr.383/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Relaţii Funciare şi Cadastru, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al acesteia (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.75-77, art.453), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) la punctul 2 din hotărâre, cifrele „40” se substituie cu cifrele „39”;

2) în anexa nr.1:

a) la punctul 5, subpunctul 2) va avea următorul cuprins:

„2) de implementare a politicilor publice în domeniile relaţiilor funciare, cadastrului funciar şi monitoringului funciar.”;

b) la punctul 6, subpunctul 9) se abrogă;

c) punctul 7:

la subpunctul 2), cuvintele „şi îmbunătăţirilor funciare” se exclud;

la litera e), cuvintele „îmbunătăţirilor funciare” se substituie cu cuvintele „organizării teritoriului”;

literele f), l), m), n), p) şi r) se abrogă;

la litera g), cuvintele „îmbunătăţirilor funciare” se substituie cu cuvintele „organizării teritoriului”;

la litera h), cuvintele „îmbunătăţirilor funciare” se substituie cu cuvintele „organizării teritoriului”;

litera q) va avea următorul cuprins:

„q) elaborează şi aprobă anual planuri de acţiuni cu privire la instruirea/mediatizarea deţinătorilor de terenuri agricole privind politicile din domeniul funciar;”;

3) în anexa nr.2, poziţia „Direcţia relaţii funciare şi îmbunătăţiri funciare” se substituie cu poziţia „Direcţia relaţii funciare, monitoringul funciar şi organizarea teritoriului”.

 

2. Hotărârea Guvernului nr.198/2013 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de transmitere a sistemelor de irigare în folosinţă gratuită (comodat) către asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr.56-59, art.248), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) în tot textul hotărârii:

a) textul „Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale şi Mediului”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare”, la forma gramaticală corespunzătoare;

b) textul „Agenţia „Apele Moldovei”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare”, la forma gramaticală corespunzătoare;

c) textul „ministrul agriculturii, dezvoltării regionale şi mediului”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „ministrul agriculturii şi industriei alimentare”, la forma gramaticală corespunzătoare.

2) la punctul 2 din hotărâre, cuvintele „Agenţia Relaţii Funciare şi Cadastru” se substituie cu cuvintele „Agenţia Servicii Publice”.

 

3. Hotărârea Guvernului nr.882/2014 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei „Apele Moldovei”, structurii şi efectivului-limită ale acesteia (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2014, nr.325-332, art.950), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) la punctul 2 din hotărâre, textul „30 unităţi” se substituie cu textul „25 de unităţi”;

2) în anexa nr.1:

a) la punctul 5 şi la punctul 11 subpunctul 12), textul „hidroamelioraţiei,” se exclude;

b) la punctul 6 subpunctul 4) şi la punctul 7 subpunctul 10), textul „hidroameliorative,” se exclude;

c) punctul 7:

la subpunctul 7), textul „şi a celui hidroameliorativ,” se exclude;

la subpunctele 9) şi 15), textul „hidroamelioraţiei,” se exclude;

d) punctul 8:

la subpunctul 1), textul „hidroamelioraţiei,” se exclude;

subpunctele 8), 9) şi 10) se abrogă;

e) punctul 11 subpunctul 12), cuvintele „şi hidroamelioraţiei” se exclud;

3) în anexa nr.2, poziţia „Direcţia hidroamelioraţie, monitorizare şi supraveghere” se exclude.

 

4. Hotărârea Guvernului nr.695/2017 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.322-328, art.797), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) anexa nr.31 se completează cu poziţia „Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare”;

2) în anexa nr.32, poziţia „Instituţia Publică Fondul de Dezvoltare Durabilă Moldova” se exclude.