L E G E
cu privire la Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat
nr. 1457-XIII din 28.01.1998
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.12-13/54 din 19.02.1998
* * *
C U P R I N S
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
Articolul 1. Noţiuni principale
Articolul 2. Organele care asigură protecţia şi paza de stat
Articolul 3. Cadrul juridic
Articolul 4. Principiile de bază ale protecţiei şi pazei de stat
Capitolul II
PERSOANELE CARE BENEFICIAZĂ DE PROTECŢIE
ŞI PAZĂ DE STAT. OBIECTIVELE AFLATE ÎN PAZĂ
Articolul 5. Persoanele care beneficiază de protecţie şi pază de stat
Articolul 6. Obiectivele aflate în pază
Capitolul III
SERVICIUL DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ DE STAT
Articolul 7. Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat în sistemul organelor securităţii statului
Articolul 8. Statutul juridic al Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Articolul 9. Obligaţiile Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Articolul 10. Drepturile Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Articolul 11. Interacţiunea Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat cu autorităţile publice şi cu organele de stat de asigurare a securităţii
Capitolul IV
COLABORATORII ŞI SALARIAŢII CIVILI AI SERVICIULUI
DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ DE STAT
Articolul 12. Încadrarea în Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat
Articolul 13. Colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Articolul 14. Salariaţii civili ai Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Articolul 15. Răspunderea colaboratorilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Articolul 16. Exercitarea căii de atac împotriva acţiunilor ilegale ale colaboratorilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Capitolul V
ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII SERVICIULUI DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ DE STAT
Articolul 17. Conducerea Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Articolul 18. Atribuţiile şefului Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Capitolul VI
PROTECŢIA JURIDICĂ ŞI SOCIALĂ
Articolul 19. Garanţiile protecţiei juridice şi sociale pentru colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Articolul 20. Salarizarea
Articolul 21. Asigurarea cu pensii şi asistenţa medicală
Capitolul VII
FINANŢAREA ŞI ASIGURAREA TEHNICO-MATERIALĂ
A SERVICIULUI DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ DE STAT
Articolul 22. Finanţarea
Articolul 23. Asigurarea tehnico-materială
Capitolul VIII
EXERCITAREA CONTROLULUI ŞI SUPRAVEGHERII ASUPRA
ACTIVITĂŢII SERVICIULUI DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ DE STAT
Articolul 24. Controlul asupra activităţii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Articolul 25. Supravegherea exercitată de procuror
Capitolul IX
DISPOZIŢII FINALE
Articolul 26. Dispoziţii finale
Parlamentul adoptă prezenta lege.
Prezenta lege stabileşte menirea protecţiei şi pazei de stat, obiectivele aflate în pază şi persoanele care beneficiază de protecţie şi pază de stat, cadrul juridic şi modul de desfăşurare a activităţii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat şi de exercitare a controlului şi supravegherii asupra activităţii acestuia.
DISPOZIŢII GENERALE
Articolul 1. Noţiuni principale
În sensul prezentei legi se utilizează următoarele noţiuni principale:
protecţie şi pază de stat – totalitatea măsurilor organizatorice, de protecţie şi pază, de regim, tehnice şi de altă natură realizate de Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat pentru asigurarea securităţii persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat şi a obiectivelor aflate în pază;
persoane care beneficiază de protecţie şi pază de stat – persoane care urmează să fie protejate şi păzite de stat, în conformitate cu prezenta lege;
obiective aflate în pază – clădiri în care îşi au sediul autorităţile publice, alte construcţii, precum şi clădiri unde se află permanent sau temporar persoanele care beneficiază de protecţie şi pază de stat, teritoriile aferente acestora.
Articolul 2. Organele care asigură protecţia şi paza de stat
(1) Protecţia şi paza de stat sînt asigurate de Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat.
(2) Serviciul de Informaţii şi Securitate al Republicii Moldova, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Apărării şi alte organe de stat de asigurare a securităţii desfăşoară activitate de protecţie şi pază de stat în limitele competenţei lor şi în colaborare cu Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat.
[Art.2 modificat prin Legea nr.754-XIV din 23.12.1999, în vigoare 31.12.1999]
Articolul 3. Cadrul juridic
Cadrul juridic al activităţii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat îl constituie Constituţia Republicii Moldova, Legea securităţii statului, Legea privind organele securităţii statului, prezenta lege şi alte acte normative.
Articolul 4. Principiile de bază ale protecţiei şi pazei de stat
Protecţia şi paza de stat se realizează pe principiile:
a) legalităţii;
b) egalităţii tuturor în faţa legii;
c) respectării drepturilor, libertăţilor şi intereselor legitime ale persoanei;
d) interacţiunii cu alte organe de asigurare a securităţii;
e) îmbinării metodelor deschise şi acoperite de activitate;
f) răspunderii personale;
g) conducerii unice;
h) nepartinităţii;
i) aflării sub control şi supraveghere.
PERSOANELE CARE BENEFICIAZĂ DE PROTECŢIE
ŞI PAZĂ DE STAT. OBIECTIVELE AFLATE ÎN PAZĂ
Articolul 5. Persoanele care beneficiază de protecţie şi pază de stat
(1) Din categoria persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat fac parte Preşedintele Republicii Moldova, Preşedintele Parlamentului, Prim-ministrul, şefii de state şi de guverne străine, alte persoane oficiale străine, pe durata aflării lor în Republica Moldova.
(2) Preşedintelui Republicii Moldova i se acordă protecţie şi pază de stat în locurile de aflare permanentă sau temporară, de la data la care este declarat ales.
(3) Pe durata mandatului Preşedintelui Republicii Moldova, protecţie şi pază de stat se acordă şi membrilor familiei lui cu care domiciliază în comun sau care îl însoţesc.
(4) Atît în cazurile prevăzute de lege, cît şi la decizia Preşedintelui Republicii Moldova, protecţia şi paza de stat poate fi acordată şi altor persoane dacă se constată un pericol sau există informaţie operativă despre organizarea unor acţiuni care ar putea pune în pericol viaţa, integritatea fizică sau sănătatea lor.
(5) Şefilor de state şi de guverne străine, altor persoane oficiale străine, membrilor familiei lor li se acordă protecţie şi pază de stat pe durata şederii lor în Republica Moldova, în conformitate cu tratatele şi acordurile internaţionale.
(6) Persoanele care beneficiază de protecţie şi pază de stat nu sînt în drept să le refuze.
[Art.5 modificat prin Legea nr.98-XIV din 22.07.1998, în vigoare 10.09.1998]
Articolul 6. Obiectivele aflate în pază
Lista obiectivelor aflate în paza Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat se stabileşte de Guvern.
SERVICIUL DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ DE STAT
Articolul 7. Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat în sistemul organelor securităţii statului
(1) Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat este un organ specializat al puterii executive, face parte din sistemul organelor securităţii statului şi exercită protecţia şi paza persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat, precum şi paza obiectivelor aflate în pază.
(2) Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat este creat de Guvern şi se subordonează acestuia.
Articolul 8. Statutul juridic al Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat este persoană juridică, are denumire oficială şi denumire convenţională, ştampilă cu imaginea Stemei de Stat a Republicii Moldova şi cu denumirea proprie, buget autonom, foi cu antet şi cont bancar, inclusiv valutar.
Articolul 9. Obligaţiile Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat este obligat:
a) să depisteze, să prevină şi să contracareze acţiunile ilegale îndreptate împotriva persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat şi a obiectivelor aflate în pază;
b) să întreprindă măsuri organizatorice, de protecţie şi pază, de regim, tehnice şi de altă natură în vederea asigurării securităţii persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat;
c) să menţină ordinea publică în locurile de aflare permanentă sau temporară a persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat, să elimine cauzele ce împiedică asigurarea protecţiei şi pazei de stat;
d) să asigure, după caz, însoţirea sau escortarea mijloacelor de transport auto cu care se deplasează persoanele care beneficiază de protecţie şi pază de stat;
e) să întreprindă măsuri, în limitele competenţei, pentru asigurarea fiabilităţii, securităţii informaţionale şi operativităţii sistemelor de telecomunicaţii;
f) să organizeze şi să efectueze, la obiectivele aflate în pază, în locurile de aflare permanentă sau temporară a persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat, control tehnico-operativ, sanitaro-igienic, ecologic, antiepidemic şi de radiaţie;
g) să participe, în limitele competenţei, la combaterea terorismului;
h) să întreprindă măsuri, în colaborare cu Serviciul de Informaţii şi Securitate al Republicii Moldova, pentru prevenirea scurgerilor de informaţii prin canalele tehnice;
i) să asigure din punct de vedere analitic-informaţional propria activitate;
j) să asigure propria securitate;
k) să asigure pregătirea şi reciclarea cadrelor;
l) să desfăşoare activitate logistică;
m) în limitele competenţei, să planifice, să desfăşoare activităţi şi să prezinte informaţiile necesare pentru organizarea apărării naţionale;
n) la declararea stării de asediu sau de război, în limitele competenţei, să coordoneze cu Statul Major General al Forţelor Armate măsurile de menţinere a regimului stării de asediu sau de război şi să participe la asigurarea operaţiilor de apărare a ţării;
o) să exercite alte funcţii, în conformitate cu legislaţia.
[Art.9 completat prin Legea nr.262-XV din 15.07.2004, în vigoare 06.08.2004]
[Art.9 modificat prin Legea nr.543-XV din 12.10.2001, în vigoare 22.11.2001]
Articolul 10. Drepturile Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat are dreptul:
a) să antreneze, cu acordul Serviciului de Informaţii şi Securitate al Republicii Moldova, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării, forţele şi mijloacele acestora necesare elaborării şi realizării măsurilor de protecţie şi pază;
b) să desfăşoare activităţi pentru culegerea, verificarea şi valorificarea informaţiilor necesare îndeplinirii misiunilor de protecţie şi pază de stat;
c) să obţină de la întreprinderi, instituţii şi organizaţii informaţia necesară îndeplinirii obligaţiilor ce îi revin;
d) să efectueze controlul şi să supună testelor de securitate lucrurile aflate în folosinţa persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat, în locurile de aflare permanentă sau temporară a acestora;
e) să reţină şi să predea poliţiei cetăţenii care au comis sau care comit infracţiuni în locurile de aflare permanentă sau temporară a persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat;
f) să înainteze autorităţilor publice, întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor propuneri pentru înlăturarea cauzelor ce periclitează securitatea persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat;
g) să pătrundă pe teritoriile şi în incintele întreprinderilor, instituţiilor, organizaţiilor în cazul contracarării infracţiunilor ce periclitează securitatea persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat, precum şi în cazul urmăririi persoanelor bănuite de comiterea unor astfel de infracţiuni, dacă tergiversarea ar putea genera un pericol real pentru securitatea persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat. Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat va aduce neîntîrziat la cunoştinţa procurorului toate cazurile de pătrundere în aceste teritorii şi incinte contrar voinţei proprietarului;
h) să întreprindă măsuri, după caz, în vederea limitării sau interzicerii temporare a circulaţiei vehiculelor şi a accesului cetăţenilor în anumite zone din localitate şi în unităţi, precum şi în vederea degajării unor zone din localitate de mijloacele de transport care împiedică efectuarea măsurilor de pază prin remorcarea lor;
i) să aplice forţa fizică, mijloacele speciale şi arma din dotare în cazurile şi în modul prevăzut de legislaţia privind organele securităţii statului;
j) să facă, în limita competenţei sale, schimb de informaţii operative, de mijloace tehnice speciale şi de altă natură cu organele securităţii şi cu serviciile speciale ale altor state, să convină cu acestea asupra condiţiilor şi modului de asigurare a securităţii persoanelor care beneficiază de protecţie şi pază de stat în timpul călătoriei lor peste hotarele Republicii Moldova.
[Art.10 modificat prin Legea nr.754-XIV din 23.12.1999, în vigoare 31.12.1999]
Articolul 11. Interacţiunea Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat cu autorităţile publice şi cu organele de stat de asigurare a securităţii
(1) Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat îşi desfăşoară activitatea în interacţiune cu autorităţile publice şi cu organele de stat de asigurare a securităţii.
(2) Modul de interacţiune a Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat cu alte organe de stat de asigurare a securităţii se stabileşte în temeiul acordurilor încheiate cu ele, precum şi al actelor normative respective.
(3) Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat coordonează, în limitele competenţei, activitatea în domeniul protecţiei şi pazei de stat desfăşurată de alte organe de stat de asigurare a securităţii.
(4) Autorităţile publice, întreprinderile, instituţiile, organizaţiile, asociaţiile obşteşti sînt obligate să acorde Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat sprijin la îndeplinirea obligaţiilor ce îi revin.
COLABORATORII ŞI SALARIAŢII CIVILI AI SERVICIULUI
DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ DE STAT
Articolul 12. Încadrarea în Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat
(1) Personalul Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat se încadrează din rîndul cetăţenilor Republicii Moldova.
(2) Efectivul Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat se stabileşte de Guvern.
Articolul 13. Colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
(1) Militarii din Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat, precum şi persoanele civile numite în funcţii militare, au calitatea de colaboratori ai serviciului.
(2) În exerciţiul funcţiunii, colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat sînt reprezentanţi ai puterii executive şi se află sub protecţia statului.
(3) Cerinţele legitime ale colaboratorilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat sînt executorii. Împiedicarea colaboratorilor de a-şi îndeplini obligaţiile de serviciu, atingerea demnităţii şi onoarei, opunerea de rezistenţă, ameninţarea, uzul de violenţă, atentatele la viaţa, sănătatea şi la bunurile lor atrag răspunderea prevăzută de legislaţie.
(4) În exerciţiul funcţiunii, colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat se supun numai legii şi se subordonează şefilor lor direcţi. Antrenarea colaboratorilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat în exerciţiul unor funcţii ce nu ţin de obligaţiile lor de serviciu este interzisă.
(5) Tuturor colaboratorilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat li se eliberează legitimaţii de serviciu, iar militarilor şi uniformă, al cărei model este aprobat de Guvern.
(6) Colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat nu au dreptul să facă parte din partide şi din alte organizaţii social-politice.
(7) Colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat nu au dreptul să practice activitate de întreprinzător sau să acorde sprijin persoanelor fizice şi juridice în practicarea unei astfel de activităţi.
(8) Activitatea în cadrul Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat este incompatibilă cu orice altă activitate remunerată, cu excepţia activităţilor didactice, ştiinţifice sau de creaţie, dacă acestea nu constituie un impediment pentru îndeplinirea obligaţiilor de serviciu.
Articolul 14. Salariaţii civili ai Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
(1) Salariaţilor civili ai Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat le sînt aplicabile prevederile legislaţiei muncii şi ale altor acte normative prin care se specifică particularităţile serviciului de stat în cadrul Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat.
(2) Prevederile art.13 alin.(6), (7) şi (8) sînt aplicabile şi salariaţilor civili ai Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat.
Articolul 15. Răspunderea colaboratorilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Neexecutarea sau executarea necorespunzătoare de către un colaborator al Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat a obligaţiilor de serviciu atrage răspunderea prevăzută de legislaţie.
Articolul 16. Exercitarea căii de atac împotriva acţiunilor ilegale ale colaboratorilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Acţiunile colaboratorilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat pot fi atacate în ordinea contenciosului administrativ.
[Art.16 modificat prin Legea nr.240-XV din 13.06.2003, în vigoare 08.07.2003]
ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII SERVICIULUI
DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ DE STAT
Articolul 17. Conducerea Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
(1) Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat este condus de un şef, care este numit în funcţie şi eliberat din funcţie de către Preşedintele Republicii Moldova, la propunerea Prim-ministrului.
(2) Adjuncţii şefului Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat sînt numiţi în funcţie şi eliberaţi din funcţie de Guvern, la propunerea şefului serviciului.
Articolul 18. Atribuţiile şefului Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
Şeful Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat exercită următoarele atribuţii:
a) conduce activitatea serviciului, poartă răspundere personală pentru îndeplinirea obligaţiilor acestuia;
b) elaborează şi prezintă Guvernului, spre aprobare, structura serviciului şi devizul lui de cheltuieli;
c) operează modificări în statele de personal, în cadrul structurii şi efectivului aprobat;
d) dispune de mijloacele financiare ale serviciului, stabileşte cuantumurile sporurilor, adaosurilor, primelor şi altor plăţi suplimentare;
e) stabileşte atribuţiile şefilor adjuncţi, conducătorilor de subdiviziuni şi ale colaboratorilor serviciului, precum şi cele ale salariaţilor civili, stabileşte gradul lor de responsabilitate;
f) angajează şi eliberează din serviciu colaboratorii serviciului, precum şi salariaţii civili, conform legislaţiei;
g) acordă colaboratorilor grade militare pînă la gradul de colonel inclusiv;
h) stimulează colaboratorii serviciului şi salariaţii civili, în conformitate cu legislaţia;
i) emite ordine şi dispoziţii în limitele competenţei sale;
j) exercită alte atribuţii stabilite de legislaţie.
PROTECŢIA JURIDICĂ ŞI SOCIALĂ
Articolul 19. Garanţiile protecţiei juridice şi sociale pentru colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
(1) Militarilor din Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat le sînt aplicabile integral prevederile legislaţiei privind organele securităţii statului.
(2) Aplicarea de sancţiuni administrative unui colaborator al Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat aflat în exerciţiul funcţiunii, aducerea forţată şi reţinerea lui administrativă, controlul personal şi controlul lucrurilor aflate asupra sa, precum şi al mijloacelor de transport folosite de el, se admit numai în prezenţa unui reprezentant al serviciului sau în temeiul unei hotărîri judecătoreşti.
(3) Apărarea vieţii şi sănătăţii, a onoarei şi a demnităţii, precum şi a bunurilor colaboratorului Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat şi ale membrilor familiei lui, împotriva atentatelor criminale în legătură cu îndeplinirea obligaţiilor sale de serviciu se asigură în modul stabilit de legislaţie.
Articolul 20. Salarizarea
(1) Salarizarea colaboratorilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat se face în conformitate cu condiţiile de remunerare a muncii militarilor din organele securităţii statului.
(2) Remunerarea salariaţilor civili se face în conformitate cu condiţiile de remunerare a lucrătorilor din autorităţile administraţiei publice, cu excepţia personalului salarizat în baza Reţelei tarifare unice de salarizare a lucrătorilor din sfera bugetară.
Articolul 21. Asigurarea cu pensii şi asistenţa medicală
(1) Asigurarea cu pensii a militarilor care şi-au satisfăcut serviciul prin contract în Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat şi a membrilor familiei lor, stabilirea şi plata pensiilor către aceştia se efectuează de serviciul în cauză în conformitate cu Legea asigurării cu pensii a militarilor şi a persoanelor din corpul de comandă şi din trupele organelor afacerilor interne.
(2) Colaboratorilor şi salariaţilor civili ai Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat li se acordă asistenţă medicală în modul stabilit de Guvern.
[Art.21 modificat prin Legea nr.388-XIV din 07.05.1999, în vigoare 27.05.1999]
FINANŢAREA ŞI ASIGURAREA TEHNICO-MATERIALĂ
A SERVICIULUI DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ DE STAT
Articolul 22. Finanţarea
Finanţarea Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat se face de la bugetul de stat, în modul stabilit.
Articolul 23. Asigurarea tehnico-materială
Asigurarea tehnico-materială a Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat se face de Guvern.
EXERCITAREA CONTROLULUI ŞI SUPRAVEGHERII ASUPRA
ACTIVITĂŢII SERVICIULUI DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ DE STAT
Articolul 24. Controlul asupra activităţii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat
(1) Controlul asupra activităţii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat este exercitat de Parlament, de Preşedintele Republicii Moldova şi de Guvern în limitele competenţei stabilite de legislaţia privind organele securităţii statului.
(2) Controlul asupra utilizării mijloacelor bugetare de către Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat este exercitat de Curtea de Conturi.
Articolul 25. Supravegherea exercitată de procuror
Supravegherea asupra respectării legislaţiei de către Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat este exercitată de Procurorul General şi de procurorii subordonaţi acestuia.
DISPOZIŢII FINALE
Articolul 26. Dispoziţii finale
(1) Prezenta lege intră în vigoare la data publicării.
(2) Guvernul, în termen de o lună:
a) va prezenta Parlamentului propuneri privind aducerea legislaţiei în vigoare în concordanţă cu prezenta lege;
b) va aduce actele sale normative în concordanţă cu prezenta lege.
PREŞEDINTELE PARLAMENTULUI | Dumitru MOŢPAN
|
Chişinău, 28 ianuarie 1998. | |
Nr.1457-XIII. |
