H O T Ă R Î R E
cu privire la organizarea şi funcţionarea Instituţiei publice
Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor
în Domeniul Mediului
nr. 1249 din 19.12.2018
Monitorul Oficial nr.513-525/1353 din 28.12.2018
* * *
Notă: În denumire şi pe tot parcursul textului hotărârii:
a) textul „Instituţiei publice „Unitatea de implementare a proiectelor în domeniul mediului”, la orice formă gramaticală, se substituie cu textul „Instituţia Publică Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului”, la forma gramaticală corespunzătoare;
b) acronimul „UIPM” se substituie cu acronimul „ONIPM”, conform Hot.Guv. nr.712
din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022
Notă: Pe tot parcursul textului, textul „Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale şi Mediului”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „Ministerul Mediului”, la forma gramaticală corespunzătoare, conform Hot.Guv. nr.145 din 25.08.2021, în vigoare 01.09.2021
În scopul eficientizării managementului proiectelor de asistenţă financiară şi tehnică în domeniul protecţiei mediului şi folosirii resurselor naturale, în temeiul art.7 lit.b) şi e) din Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.252, art.412) şi al art.32 din Legea nr.98/2012 privind administraţia publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.160-164, art.537), Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se modifică denumirea Unităţii pentru implementarea şi coordonarea proiectelor Instituţia Publică „EMP Management Durabil POP” în Instituţia publică Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului.
2. Persoanele juridice prevăzute în anexa nr.1 la prezenta hotărîre se reorganizează prin fuziune (absorbţie) cu Instituţia publică Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului.
3. Instituţia publică Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului este succesorul de drepturi şi obligaţii al persoanelor juridice reorganizate.
4. Patrimoniul persoanelor juridice reorganizate se transmite Instituţiei publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului în conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la modul de transmitere a bunurilor proprietate publică, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.901/2015.
5. Proiectele de asistenţă în derulare la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, implementate de către persoanele juridice reorganizate, vor continua să fie executate de către Instituţia publică Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului, în conformitate cu prevederile acordurilor de asistenţă.
6. Se aprobă:
1) Statutul Instituţiei Publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului, conform anexei nr.2;
2) Structura organizatorică a Instituţiei Publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului, conform anexei nr.3;
3) Organigrama Instituţiei Publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului, conform anexei nr.4.
[Pct.6 în redacţia Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
61. Se stabileşte efectivul-limită al Instituţiei Publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului în număr de 8 unităţi.
[Pct.61 introdus prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
7. Ministrul mediului:
1) în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, va desemna o persoană care va exercita temporar funcţia de director;
2) în termen de 30 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, va desemna membrii Comitetului de supraveghere al Instituţiei publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului;
3) în termen de 60 zile de la data înregistrării modificărilor la Agenţia Servicii Publice va desemna în funcţie directorul Instituţiei publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului.
[Pct.7 modificat prin Hot.Guv. nr.145 din 25.08.2021, în vigoare 01.09.2021]
8. Ministerul Mediului:
1) va aduce actele sale normative în concordanţă cu prezenta hotărîre;
2) va prezenta Guvernului propuneri privind modificarea actelor normativ pentru aducerea lor în concordanţă cu prezenta hotărîre.
9. Instituţia publică Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului:
1) în termen de 30 zile de la data înregistrării modificărilor la Agenţia Servicii Publice:
a) va elabora şi va prezenta Comitetului de supraveghere al Instituţiei publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului spre aprobare structura organizatorică, organigrama şi efectivul-limită ale acesteia;
b) va evalua starea curentă a tuturor proiectelor/programelor de implementare a proiectelor executate de persoanele juridice reorganizate, perspectivele de implementare a noilor proiecte/programe în domeniul protecţiei mediului şi schimbărilor climatice şi va prezenta Ministerului Mediului un raport de progres privind implementarea proiectelor/programelor;
2) în termen de 60 zile de la data înregistrării modificărilor la Agenţia Servicii Publice, va asigura transferarea soldurilor mijloacelor financiare din conturile bancare ale persoanelor juridice reorganizate în conturile trezoreriale. În cazul în care, în coordonare cu creditorii/donatorii de asistenţă, transferul mijloacelor financiare nu asigură atingerea maximă a obiectivului general şi/sau a obiectivelor specifice ale proiectului/programului sau declanşează apariţia riscurilor de necontinuitate a proiectelor/programelor de asistenţă, conturile bancare ale persoanelor juridice reorganizate se menţin pînă la executarea deplină a acordurilor de asistenţă care derulează la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri.
10. Agenţia Servicii Publice va opera modificările necesare în documentele cadastrale şi cele de constituire, la cererea titularului de drept.
11. Se abrogă:
1) Hotărîrea Guvernului nr.888/2014 cu privire la Unitatea pentru implementarea şi coordonarea proiectelor Instituţia Publică „EMP Management Durabil POP” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2014, nr.325-332, art.956);
2) Hotărîrea Guvernului nr.899/2005 cu privire la crearea Oficiului Finanţării de Carbon (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.117-118, art.971).
12. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina Ministerului Mediului.
13. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2019.
PRIM-MINISTRU | Pavel FILIP
|
Contrasemnează: | |
Ministrul agriculturii, dezvoltării regionale şi mediului | Nicolae Ciubuc |
Ministrul finanţelor | Ion Chicu
|
Nr.1249. Chişinău, 19 decembrie 2018. |
Anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.1249 din 19 decembrie 2018
LISTA persoanelor juridice reorganizate prin fuziune (absorbţie)
| ||
Nr. crt. | Denumirea persoanei juridice | IDNO/Codul fiscal |
1. | Oficiul schimbarea climei | 1008601001131 |
2. | Oficiul finanţării de carbon | 41496014 |
3. | Oficiul prevenirii poluării mediului | 1010601000106 |
4. | Oficiul ozon | – |
5. | Oficiul biodiversitate | 1008601001083 |
6. | Oficiul biosecuritate | 1011601000675 |
7. | Unitatea consolidată de implementare a proiectelor de mediu | 1010601000173 |
Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului
nr.1249 din 19 decembrie 2018
STATUTUL
Instituţiei publice Oficiul Naţional de Implementare
a Proiectelor în Domeniul Mediului
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Statutul Instituţiei publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului (în continuare – Statut) reglementează misiunea, domeniile de competenţă, funcţiile de bază şi drepturile Instituţiei publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului, precum şi organizarea activităţii acesteia.
2. Fondator al Instituţiei publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului este Ministerul Mediului (în continuare – fondator).
3. Instituţia Publică Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului este persoană juridică care dispune de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova, deţine conturi în contul unic trezorerial al Ministerului Finanţelor şi conturi în bănci necesare pentru finanţarea unor proiecte direct de către finanţatorii naţionali şi internaţionali.
[Pct.3 în redacţia Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
4. Denumirea completă a instituţiei este Instituţia publică Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului, iar cea prescurtată – I.P. „ONIPM”.
[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
5. Sediul Instituţiei publice Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului este situat în mun.Chişinău.
6. Instituţia publică Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile actelor normative ale Republicii Moldova, reglementările şi standardele instituţiilor financiare, tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi cu prezentul Statut.
II. SCOPUL, MISIUNEA, DOMENIILE DE COMPETENŢĂ,
FUNCŢIILE DE BAZĂ ŞI DREPTURILE
7. Instituţia Publică Oficiul Naţional de Implementare a Proiectelor în Domeniul Mediului (în continuare – ONIPM) are misiunea de a acorda suport Ministerului Mediului şi structurilor organizaţionale din sfera sa de competenţă, în scopul implementării eficiente a proiectelor de asistenţă financiară şi tehnică, externă şi internă (în continuare – asistenţă), în conformitate cu prevederile actelor normative, convenţiilor internaţionale la care Republica Moldova este parte şi standardelor internaţionale în domeniul protecţiei mediului, precum şi de a crea premisele necesare pentru desfăşurarea în condiţii de legalitate şi transparenţă a procedurilor de identificare, evaluare, selectare, finanţare şi monitorizare a proiectelor în domeniul respectiv, în vederea asigurării administrării eficiente a Fondului Naţional pentru Mediu (în continuare – Fond).
[Pct.7 în redacţia Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
8. Domeniile de competenţă ale ONIPM sunt următoarele:
1) protecţia mediului;
2) schimbările climatice;
3) gestionarea durabilă a resurselor naturale.
[Pct.8 în redacţia Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
9. Funcţiile de bază ale ONIPM sînt:
1) implementarea eficientă a proiectelor din domeniile de competenţă în conformitate cu obiectivele stabilite;
2) supravegherea şi verificarea calităţii serviciilor prestate, lucrărilor şi bunurilor furnizate în termenele stabilite;
3) administrarea mijloacelor financiare alocate proiectelor din domeniile de competenţă, în conformitate cu acordurile de asistenţă şi bugetul aprobat;
31) administrarea Fondului;
4) elaborarea propunerilor de proiecte în domeniile de competenţă, coordonate la fiecare etapă cu Ministerul Mediului;
5) elaborarea şi prezentarea rapoartelor de progres în implementarea proiectelor şi utilizarea mijloacelor financiare destinate pentru proiecte.
[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
91. În exercitarea competenţei de administrare a Fondului, ONIPM îndeplineşte următoarele atribuţii:
1) implementează cadrul normativ şi documentele cu privire la politicile statului în domeniul protecţiei mediului;
2) întreprinde măsuri pentru identificarea surselor suplimentare de finanţare a programelor şi proiectelor în domeniul protecţiei mediului;
3) coordonează activităţile autorităţilor şi instituţiilor publice şi ale persoanelor juridice de drept privat implicate în implementarea programelor şi proiectelor în domeniul protecţiei mediului finanţate de Fond, în scopul asigurării şi realizării eficiente a sinergiei în cadrul acestora;
4) asigură desfăşurarea procedurilor de identificare, evaluare, selectare şi monitorizare a implementării programelor şi proiectelor în domeniul protecţiei mediului;
5) elaborează şi înaintează autorităţii centrale pentru resursele naturale şi mediu proiectul planului operaţional anual de administrare a Fondului;
6) întreprinde măsuri de asigurare a transparenţei în procesul de administrare a Fondului şi de implementare a programelor şi proiectelor în domeniul protecţiei mediului;
7) îndeplineşte alte atribuţii în domeniul protecţiei mediului, în conformitate cu prezentul Statut şi cu alte acte normative.
[Pct.91 modificat prin Hot.Guv. nr.371 din 07.06.2023, în vigoare 09.06.2023]
[Pct.91 introdus prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
10. Pentru realizarea funcţiilor sale de bază, ONIPM exercită următoarele drepturi:
1) să gestioneze mijloacelor financiare, să dispună, să folosească şi să administreze patrimoniul propriu în conformitate cu bugetele aprobate şi scopurile ONIPM;
2) să planifice şi să desfăşoare activitatea financiar-economică conform planului de activitate aprobat de Comitetul de supraveghere;
3) să contracteze consultanţi/experţi locali şi internaţionali, persoane fizice sau juridice (în continuare – consultanţi), furnizori de lucrări, bunuri şi prestatori de servicii.
III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII
11. Organele de conducere ale ONIPM sînt:
1) Comitetul de supraveghere (în continuare – Comitet);
2) directorul – organ executiv.
12. Comitetul este organul colegial superior, care conduce şi supraveghează activitatea ONIPM. Comitetul exercită competenţa de examinare şi selectare a propunerilor de proiect pentru finanţare din resursele Fondului.
[Pct.12 completat prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
13. Comitetul exercită următoarele atribuţii:
1) supraveghează activitatea ONIPM şi, în acest scop, adoptă hotărîri;
2) aprobă planurile, programele de activitate şi regulamentele interne ale ONIPM, şi monitorizează eficienţa executării lor;
21) asigură administrarea Fondului, conform Regulamentului privind modul de administrare a Fondului Naţional pentru Mediu, aprobat de către Guvern;
3) selectează, prin concurs, directorul ONIPM, în baza unui regulament aprobat de Comitet, şi prezintă demersul privind numirea în funcţie de către fondator a persoanei selectate;
4) aprobă statele de personal şi schema de încadrare ale ONIPM;
41) stabileşte condiţiile de salarizare a personalului ONIPM, inclusiv a directorului, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr.743/2002 cu privire la salarizarea angajaţilor din unităţile cu autonomie financiară;
5) examinează şi aprobă bugetul anual al ONIPM;
6) examinează rapoartele financiare ale ONIPM;
7) ia decizii privind asigurarea transparenţei procedurilor de achiziţie a bunurilor, lucrărilor şi serviciilor;
8) creează, în suportul Comitetului, grupuri tehnice de lucru şi/sau de coordonare a implementării proiectelor pe domenii specifice cu antrenarea reprezentanţilor fondatorului, altor autorităţi administrative şi instituţii publice, autorităţilor administraţiei publice locale, reprezentanţilor mediului academic, reprezentanţilor societăţii civile şi specialiştilor din domeniile în care se implementează proiectele. Grupurile de lucru au rol consultativ şi raportează Comitetului pentru luarea deciziilor corespunzătoare privind proiectele/programele implementate (în continuare – proiecte);
9) examinează şi aprobă rapoartele anuale/finale privind progresul în implementare a proiectului şi le prezintă fondatorului;
10) selectează şi coordonează cu creditorii/donatorii (în continuare – finanţatori), entitatea de audit care va efectua auditul proiectelor şi prezintă fondatorului pentru confirmare entitatea de audit selectată;
11) examinează raportul auditorului, adoptă decizii asupra constatărilor auditorului şi le prezintă fondatorului şi finanţatorului spre informare, în condiţiile şi termenele prevăzute în acordurile de asistenţă;
12) aprobă atragerea de mijloace financiare suplimentare necesare pentru asigurarea activităţii ONIPM;
13) decide asupra altor probleme înaintate de director.
[Pct.13 modificat prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
14. Comitetul se constituie din 5 membri: ministrul mediului şi câte un reprezentant al Ministerului Finanţelor, al Agenţiei de Mediu, al mediului academic şi al societăţii civile. Componenţa nominală a Comitetului se stabileşte prin ordin al ministrului mediului. Angajaţii ONIPM nu pot fi membri ai Comitetului.
[Pct.14 în redacţia Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.145 din 25.08.2021, în vigoare 01.09.2021]
141. Ministrul mediului exercită funcţia de preşedinte al Comitetului. În absenţa preşedintelui Comitetului, şedinţa este prezidată de un membru al acestuia, ales la începutul şedinţei respective de către membrii prezenţi.
[Pct.141 introdus prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
142. Reprezentantul societăţii civile este ales prin concurs, organizat în baza Regulamentului aprobat de către Ministerul Mediului.
[Pct.142 introdus prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
15. Membrii Comitetului participă personal la şedinţele acestuia şi poartă răspundere personală pentru deciziile adoptate.
16. Membrii Comitetului:
1) au dreptul de acces la orice informaţie referitoare la activitatea ONIPM, respectînd principiul confidenţialităţii şi prevederile actelor normative privind protecţia datelor cu caracter personal;
2) au obligaţia să participe la şedinţele Comitetului şi să contribuie la realizarea funcţiilor şi atribuţiilor acesteia;
3) au obligaţia să declare şi să evite conflictele de interese.
[Pct.16 completat prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
17. Comitetul se convoacă după necesitate, dar nu mai rar decât o dată în semestru, la iniţiativa preşedintelui Comitetului. Directorul poate propune preşedintelui convocarea Comitetului la necesitate.
[Pct.17 în redacţia Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
18. Şedinţa Comitetului este deliberativă dacă la ea participă majoritatea membrilor săi. Înştiinţarea în scris privind desfăşurarea şedinţelor Comitetului (în care se indică data, timpul şi locul desfăşurării acestora, ordinea de zi, inclusiv materialele aferente) se expediază (prin scrisoare remisă în original, fax sau e-mail) de către secretarul Comitetului membrilor acestuia cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării şedinţei.
[Pct.18 în redacţia Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
19. În lipsă de cvorum, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data şedinţei care nu a avut loc, se convoacă şedinţa repetată a Comitetului de către preşedinte, iar în cazul absenţei acestuia de către unul dintre membrii Comitetului care prezidează şedinţa. Membrii Comitetului vor fi informaţi despre şedinţa repetată cu cel puţin 3 zile lucrătoare pînă la data şedinţei.
20. Hotărîrile Comitetului se adoptă cu votul majorităţii membrilor Comitetului Hotărîrile Comitetului se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, semnat de membrii participanţi la şedinţă şi contrasemnat de secretar. Procesul-verbal al şedinţei include în mod obligatoriu, cel puţin, subiectele examinate în cadrul şedinţei, lista membrilor prezenţi şi absenţi, a altor participanţi la şedinţă, luările de cuvînt din cadrul şedinţei, rezultatul votării fiecărui subiect din ordinea de zi.
[Pct.20 modificat prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
[Pct.20 modificat prin Hot.Guv. nr.145 din 25.08.2021, în vigoare 01.09.2021]
21. Activitatea în calitate de membru al Comitetului sau al grupurilor tehnice nu se remunerează.
[Pct.21 modificat prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
22. În funcţie de subiectele examinate, la şedinţa Comitetului pot fi invitaţi, fără drept de vot, reprezentanţi ai partenerilor de dezvoltare, ai societăţii civile sau ai mediului academic. Dacă în cadrul şedinţei Comitetului se examinează subiecte care vizează o potenţială asistenţă, pot fi invitaţi în şedinţa Comitetului şi reprezentanţii potenţialilor finanţatori.
[Pct.22 modificat prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
23. Lucrările de secretariat ale Comitetului sînt executate de secretarul Comitetului, care este numit de către Comitet, la propunerea preşedintelui acestuia. Funcţia de secretar al Comitetului este exercitată de către un angajat al ONIPM.
24. Activitatea executivă a ONIPM este condusă de către director, care este selectat în urma unui concurs organizat de către Comitet. Procedura de desfăşurare a concursului se aprobă de către Comitet. Ministrul mediului nu participă la şedinţele aferente procedurii de desfăşurare a concursului.
[Pct.24 completat prin Hot.Guv. nr.145 din 25.08.2021, în vigoare 01.09.2021]
25. Directorul selectat în urma concursului este numit în funcţie şi eliberat din funcţie de către fondator în temeiul demersului Comitetului. Mandatul directorului este de 4 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestuia, şi activează în baza contractului individual de muncă.
26. Directorul trebuie să fie cetăţean al Republicii Moldova, să aibă studii superioare şi experienţă în implementarea şi/sau managementul proiectelor investiţionale, să posede, cel puţin, limba română şi limba engleză.
27. Directorul ONIPM exercită următoarele funcţii:
1) conduce, organizează şi coordonează activitatea ONIPM;
2) reprezintă ONIPM în relaţiile cu persoanele fizice şi cu persoanele juridice de drept public şi de drept privat, inclusiv cu partenerii de dezvoltare, organizaţiile şi instituţiile naţionale şi internaţionale donatoare şi beneficiarii de proiecte;
[Subpct.3) pct.27 abrogat prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
4) asigură elaborarea şi prezintă Comitetului spre aprobare proiectul de buget al ONIPM;
5) asigură executarea deciziilor Comitetului;
6) coordonează procesul de elaborare şi prezintă Comitetului spre aprobare structura organizatorică, organigrama şi efectivul-limită de personal ale ONIPM;
7) angajează în funcţii, modifică, suspendă şi încetează raporturile de muncă cu personalul ONIPM, în conformitate cu structura organizatorică şi efectivul limită de personal aprobat de Comitet;
8) încheie contracte cu persoane fizice şi juridice de drept privat şi public, cu consultanţii, executorii de lucrări, furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii, pentru asigurarea realizării sarcinilor ONIPM;
9) aprobă statul de personal, schema de încadrare şi fişele de post pentru personalul ONIPM;
10) aprobă componenţa comisiilor de achiziţie a bunurilor, lucrărilor şi serviciilor;
11) asigură integritatea, menţinerea şi administrarea eficientă a patrimoniului ONIPM;
12) asigură, în termen de pînă la 120 de zile de la finele fiecărui an de gestiune, plasarea pe pagina web oficială a instituţiei, cel puţin a:
a) informaţiei privind membrii Comitetului (numele, prenumele, funcţia deţinută);
b) informaţiei privind proiectele implementate, care conţine cel puţin următoarele: lista proiectelor implementate, divizate în cele expirate şi care se implementează la momentul raportării; tipul proiectului (asistenţă financiară sau tehnică), durata proiectului, denumirea finanţatorului, valoarea pecuniară totală a proiectului şi cea executată pînă la data raportării, gradul de executare al sarcinilor, executanţii proiectelor;
13) participă la şedinţele Comitetului fără drept de vot;
14) exercită alte sarcini delegate de fondator şi Comitet cu privire la activitatea ONIPM, precum şi alte funcţii prevăzute de prezentul Statut.
[Pct.27 modificat prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
28. Personalul ONIPM este constituit din personal cu muncă permanentă şi temporară. Personalul temporar se contractează la necesitate şi pe durată determinată, în funcţie de complexitatea şi necesarul de resurse umane în administrarea proiectului/proiectelor implementate şi se remunerează din mijloacele financiare alocate de finanţatori.
[Pct.28 modificat prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
29. Dreptul de primă semnătură pe actele ONIPM aparţine directorului.
30. În absenţa directorului, atribuţiile acestuia sunt exercitate de către unul dintre angajaţii ONIPM, desemnat prin ordin al directorului.
[Pct.30 în redacţia Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
31. Achiziţiile de bunuri, lucrări şi servicii, finanţate din contul mijloacelor acordate de către finanţator pentru implementarea proiectului, se efectuează conform prevederilor acordurilor de asistenţă şi, în cazul în care acordul nu stabileşte unele proceduri şi cerinţe de achiziţii, în conformitate cu actele normative ale Republicii Moldova. În celelalte cazuri, achiziţiile se realizează numai în conformitate cu actele normative ale Republicii Moldova.
IV. FINANŢAREA ŞI PATRIMONIUL
32. Finanţarea activităţii ONIPM se efectuează din:
1) venituri din mijloacele financiare alocate de către finanţatori pentru implementarea proiectelor;
2) bugetul de stat;
3) alte surse legale.
33. Patrimoniul ONIPM este constituit din bunurile procurate şi donate în conformitate cu actele normative în vigoare. Înstrăinarea şi casarea patrimoniului ONIPM se efectuează cu acordul scris al fondatorului, conform actelor normative în vigoare.
V. EVIDENŢA, DĂRILE DE SEAMĂ ŞI AUDITUL
34. ONIPM ţine evidenţa contabilă şi prezintă rapoartele statistice în conformitate cu actele normative în vigoare.
35. Controlul asupra activităţii financiare a ONIPM îl exercită fondatorul, Comitetul şi alte organe abilitate cu acest drept.
36. Proiectele implementate de ONIPM sînt supuse anual auditului sau în conformitate cu termenele prevăzute în acordul de asistenţă, de către entităţile de audit înregistrate în modul stabilit, conform actelor normative în domeniul auditului. Raportul auditorului se prezintă fondatorului şi finanţatorului şi se publică pe pagina web oficială a ONIPM în termen de 10 de zile de la data prezentării raportului de către entitatea de audit.
Anexa nr.3
la Hotărârea Guvernului
nr.1249 din 19 decembrie 2018
STRUCTURA
Instituţiei Publice Oficiul Naţional de Implementare
a Proiectelor în Domeniul Mediului
Serviciul operaţional şi control implementare proiecte
Serviciul finanţe şi achiziţii
Serviciul juridic şi resurse umane
Serviciul administrativ
[Anexa nr.3 introdusă prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
Anexa nr.4
la Hotărârea Guvernului
nr.1249 din 19 decembrie 2018
ORGANIGRAMA
Instituţiei Publice Oficiul Naţional de Implementare a
Proiectelor în Domeniul Mediului
[Anexa nr.4 introdusă prin Hot.Guv. nr.712 din 19.10.2022, în vigoare 04.11.2022]
