H O T Ă R Î R E
cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe
nr. 697 din 30.08.2017
Monitorul Oficial nr.329/802 din 06.09.2017
* * *
Notă: În denumire şi pe tot parcursul textului, cuvintele „Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „Ministerul Afacerilor Externe”, la forma gramaticală corespunzătoare, conform Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024
În temeiul art.7 lit.b) din Legea nr.136 din 7 iulie 2017 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.252, art.412), Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă:
1) Regulamentul cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, conform anexei nr.1;
2) Structura aparatului central al Ministerului Afacerilor Externe, conform anexei nr.2;
3) Organigrama aparatului central al Ministerului Afacerilor Externe, conform anexei nr.3;
4) Lista structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului Afacerilor Externe, conform anexei nr.4.
[Pct.1 completat prin Hot.Guv. nr.1032 din 24.10.2018, în vigoare 26.10.2018]
2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Afacerilor Externe în număr de 161 de unităţi, cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislaţiei în vigoare.
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.641 din 14.09.2022, în vigoare 15.09.2022]
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.166 din 16.03.2022, în vigoare 18.04.2022]
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.162 din 07.03.2019, în vigoare 08.03.2019]
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.902 din 12.09.2018, în vigoare 14.09.2018]
3. Ministerul Afacerilor Externe va avea trei secretari de stat, un secretar general al ministerului şi un colegiu.
[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Pct.3 completat prin Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
4. Ministerul Afacerilor Externe, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, va prezenta Guvernului lista structurilor organizaţionale din sfera sa de competenţă, care va constitui parte componentă a prezentului act normativ.
5. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.630 din 22 august 2011 „Pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al acestuia” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2011, nr.139-145, art.700), cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU | Pavel FILIP
|
Contrasemnează: | |
Viceprim-ministru, | |
ministrul afacerilor externe şi integrării europene | Andrei Galbur |
Ministrul finanţelor | Octavian Armaşu
|
Nr.697. Chişinău, 30 august 2017. |
Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului
nr.697 din 30 august 2017
REGULAMENT
cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Regulamentul cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe (în continuare – Regulament) reglementează misiunea, funcţiile, domeniile de activitate şi drepturile acestuia, precum şi organizarea activităţii.
2. Ministerul Afacerilor Externe (în continuare – Minister) este organul central de specialitate al administraţiei publice care asigură realizarea politicii guvernamentale în domeniile de activitate ce îi sînt încredinţate.
3. Ministerul este persoană juridică de drept public, cu sediul în municipiul Chişinău, şi dispune de denumire, de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova, de conturi trezoreriale, precum şi de alte atribute specifice autorităţilor publice, stabilite în legislaţie.
4. În activitatea sa, Ministerul se conduce de Constituţia Republicii Moldova, de Legea nr.136 din 7 iulie 2017 cu privire la Guvern, de alte acte normative, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, precum şi de prezentul Regulament.
II. MISIUNEA, DOMENIILE DE ACTIVITATE, FUNCŢIILE
DE BAZĂ ŞI DREPTURILE MINISTERULUI
5. Ministerul are misiunea de a analiza situaţia şi problemele din domeniile de activitate gestionate, de a elabora politici publice eficiente în domeniile prevăzute la pct.6, de a monitoriza calitatea politicilor şi actelor normative şi de a propune intervenţii justificate ale statului care urmează să ofere soluţii eficiente în domeniile de competenţă, asigurînd cel mai bun raport dintre rezultatele scontate şi costurile preconizate.
6. Ministerul realizează funcţiile stabilite de prezentul Regulament în următoarele domenii:
1) politică externă şi promovarea intereselor naţionale ale Republicii Moldova;
2) cooperarea bilaterală cu statele lumii;
3) cooperarea multilaterală cu organizaţiile internaţionale şi iniţiativele regionale;
4) cooperarea cu Uniunea Europeană în domeniul politic şi de securitate;
5) drept internaţional şi tratate internaţionale;
6) afaceri consulare;
7) protejarea drepturilor şi intereselor cetăţenilor şi persoanelor juridice ale Republicii Moldova peste hotare;
8) protocol diplomatic de stat;
9) diplomaţie economică;
10) cooperarea internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară.
[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.32 din 29.01.2025, în vigoare 30.01.2025]
[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Pct.6 completat prin Hot.Guv. nr.595 din 14.08.2023, în vigoare 15.08.2023]
7. Funcţiile de bază ale Ministerului sînt:
1) elaborarea analizelor ex ante, documentelor de politici, proiectelor de acte normative în domeniile prevăzute la pct.6, inclusiv a celor pentru asigurarea executării actelor normative şi decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, după publicarea acestora în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, în colaborare cu reprezentanţi relevanţi ai societăţii civile şi comunităţii de afaceri;
2) colaborarea, în conformitate cu legislaţia naţională, cu instituţii de profil din străinătate în domeniile prevăzute la pct.6;
21) monitorizarea scorului şi poziţiei Republicii Moldova în cadrul indicatorilor şi clasamentelor internaţionale care ţin de domeniile sale specifice şi elaborarea propunerilor de îmbunătăţire a acestora;
22) monitorizarea percepţiei cetăţenilor şi agenţilor economici cu privire la politicile publice, actele normative şi activitatea statului în domeniile de activitate specifice Ministerului şi elaborarea propunerilor de îmbunătăţire a acesteia;
23) monitorizarea calităţii politicilor publice şi actelor normative în domeniile de activitate specifice Ministerului, inclusiv în colaborare cu societatea civilă şi sectorul privat;
3) realizarea actelor normative şi implementarea tratatelor internaţionale ale Republicii Moldova în domeniile prevăzute la pct.6, întocmirea rapoartelor privind executarea acestora;
4) examinarea şi avizarea proiectelor de acte normative elaborate de alte autorităţi ale administraţiei publice şi remise spre examinare;
5) elaborarea şi prezentarea propunerilor de buget în domeniile prevăzute la pct.6, elaborarea planului anual de activitate, precum şi monitorizarea anuală a gradului de implementare prin elaborarea şi publicarea rapoartelor respective;
6) organizarea sistemelor de planificare, executare, evidenţă contabilă şi raportare a bugetului în cadrul Ministerului şi, după caz, în cadrul autorităţilor/instituţiilor bugetare din subordine;
7) coordonarea şi monitorizarea activităţii autorităţilor administrative, a serviciilor publice desconcentrate din subordine şi a instituţiilor publice în care Ministerul are calitatea de fondator;
71) coordonarea politicii de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară;
8) exercitarea altor funcţii specifice.
[Pct.7 modificat prin Hot.Guv. nr.32 din 29.01.2025, în vigoare 30.01.2025]
[Pct.7 completat prin Hot.Guv. nr.595 din 14.08.2023, în vigoare 15.08.2023]
[Pct.7 completat prin Hot.Guv. nr.262 din 28.03.2018, în vigoare 30.03.2018]
8. Ministerul este învestit cu următoarele drepturi:
1) să solicite şi să primească de la alte ministere, autorităţi administrative centrale şi alte autorităţi publice, precum şi de la autorităţile administraţiei publice locale informaţiile necesare pentru îndeplinirea funcţiilor şi exercitarea atribuţiilor;
2) să creeze consilii consultative, comisii specializate, grupuri de lucru cu antrenarea reprezentanţilor altor ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice, administraţiei publice locale, mediului academic, societăţii civile, mediului de afaceri şi specialiştilor în domeniu pentru elaborarea proiectelor de acte normative, documentelor de politici publice, efectuarea expertizelor şi acordarea consultaţiilor, precum şi pentru examinarea altor chestiuni ce ţin de domeniile specifice de activitate;
3) să elaboreze proiecte de dezvoltare în domeniile de competenţă;
4) să colaboreze cu autorităţile administraţiei publice locale în vederea implementării politicii statului în domeniile încredinţate şi a soluţionării problemelor comune;
5) să prezinte Guvernului propuneri privind înfiinţarea, reorganizarea sau dizolvarea unor autorităţi administrative aflate în subordinea sa, inclusiv a serviciilor publice desconcentrate, precum şi a unor instituţii publice în care are calitatea de fondator, pentru asigurarea realizării misiunii şi îndeplinirii funcţiilor sale;
6) să delege, în caz de necesitate, în mod discreţionar, unele funcţii autorităţilor administrative din subordine, precum şi instituţiilor publice în care are calitatea de fondator, dacă acest fapt nu contravine legislaţiei;
7) să abroge acte ce contravin legislaţiei emise de autorităţile administrative, serviciile publice desconcentrate din subordine şi instituţiile publice în care are calitatea de fondator;
8) să înainteze, în conformitate cu legislaţia, acţiuni în regres împotriva funcţionarilor publici şi personalului angajat care au cauzat prejudicii proprietăţii publice şi bugetului de stat;
9) să solicite accesul şi să obţină gratuit, prin intermediul platformei de interoperabilitate, informaţii statistice, financiare, fiscale, economice, juridice şi de altă natură;
10) să încheie tratate internaţionale în condiţiile legii;
11) să exercite controlul asupra folosirii eficiente a mijloacelor bugetare şi extrabugetare pentru funcţionarea regulamentară a acestuia;
12) să elaboreze şi să aprobe instrucţiuni şi indicaţii metodice în chestiunile ce ţin de competenţa sa, precum şi acte normative înregistrate în modul şi condiţiile prevăzute de legislaţie;
13) să prezinte Guvernului demersuri privind necesitatea suspendării acţiunii unor acte normative şi administrative sau decizii ale autorităţilor administraţiei publice ce contravin legislaţiei;
14) să exercite alte drepturi în temeiul actelor normative speciale ce reglementează relaţiile în domeniile de activitate încredinţate Ministerului.
III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII MINISTERULUI
9. Conducerea Ministerului este exercitată de către ministru, care:
1) determină obiectivele şi direcţiile strategice de activitate ale Ministerului, pornind de la Programul de activitate al Guvernului, stabileşte căile de realizare a acestora;
2) asigură executarea legilor, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor Parlamentului, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, precum şi îndeplinirea funcţiilor ce decurg din prevederile prezentului Regulament şi din alte acte normative;
3) aprobă programele şi planurile de activitate ale Ministerului, precum şi rapoartele privind realizarea acestora;
4) asigură coordonarea, supravegherea şi controlul activităţii administraţiei publice în domeniile de activitate încredinţate Ministerului pentru realizarea misiunii şi pentru îndeplinirea funcţiilor acestuia;
5) organizează sistemul de control intern managerial;
6) participă, cu drept de vot deliberativ, la şedinţele Guvernului şi votează chestiunile de pe ordinea de zi;
7) decide asupra elaborării şi prezintă Guvernului spre examinare proiecte de acte normative ce ţin de domeniile de activitate încredinţate Ministerului;
8) expune opinii privind proiectele de acte normative elaborate de alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice, precum şi referitor la alte chestiuni examinate în cadrul şedinţelor Guvernului;
9) semnează avize la proiecte de acte normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului, elaborate de alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice, precum şi contrasemnează hotărîrile şi ordonanţele adoptate de Guvern în cazurile stabilite de lege;
10) negociază şi semnează tratate internaţionale ale Republicii Moldova în modul stabilit de Legea nr.595-XIV din 24 septembrie 1999 privind tratatele internaţionale ale Republicii Moldova;
11) emite ordine în mod unipersonal şi în limitele competenţei sale, asigurînd controlul executării acestora;
12) stabileşte domeniile de activitate ale secretarilor de stat, precum şi modul de înlocuire a acestora;
13) aprobă regulamentele subdiviziunilor Ministerului;
14) numeşte în funcţii publice, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici, inclusiv ale celor cu statut special, în condiţiile legii;
15) angajează şi eliberează din funcţie personalul contractual în condiţiile legislaţiei muncii;
16) conferă grade de calificare funcţionarilor publici, inclusiv celor cu statut special, acordă stimulări şi aplică sancţiuni disciplinare în condiţiile legii;
17) prezintă Guvernului spre examinare şi aprobare propuneri de constituire, reorganizare sau dizolvare a structurilor organizaţionale în sfera de competenţă a Ministerului, în limitele alocaţiilor prevăzute în bugetul de stat pentru întreţinerea Ministerului;
18) prezintă Guvernului spre examinare propuneri cu privire la regulamentul de organizare şi funcţionare, structura şi efectivul-limită ale autorităţilor administrative din subordinea Ministerului;
19) numeşte în funcţii, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu (de muncă) ale conducătorilor şi adjuncţilor structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului, cu excepţia cazurilor în care aceasta ţine de competenţa Guvernului, în temeiul actelor normative speciale;
20) reprezintă Ministerul, fără un mandat special, în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi ai mediului de afaceri, cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;
21) aprobă sau modifică statul de personal şi schema de încadrare a Ministerului, în limitele fondului de retribuire a muncii şi ale efectivului-limită stabilit de Guvern;
22) exercită alte competenţe care îi sînt atribuite în conformitate cu legislaţia.
[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.559 din 19.11.2019, în vigoare 29.12.2019]
[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
10. În cadrul Ministerului activează trei secretari de stat, care deţin funcţie de demnitate publică, precum şi un secretar general al ministerului, care este funcţionar public de conducere de nivel superior, numit în funcţie pe criterii de profesionalism în conformitate cu Legea nr.761/2001 cu privire la serviciul diplomatic.
[Pct.10 modificat prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Pct.10 în redacţia Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
[Pct.10 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
11. Secretarii de stat şi secretarul general al ministerului se subordonează ministrului.
[Pct.11 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
12. Conform ordinului ministrului privind stabilirea domeniilor de activitate, secretarul de stat:
1) participă la determinarea obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului în domeniile de care este responsabil;
2) participă la elaborarea programelor şi a planurilor de activitate ale Ministerului, a rapoartelor despre realizarea lor în domeniile de care este responsabil;
3) propune iniţierea proiectelor de acte normative în domeniile de care este responsabil, în conformitate cu obiectivele şi direcţiile strategice stabilite de ministru;
4) exercită împuternicirile ministrului de conducere a Ministerului, în cazul lipsei ministrului sau al imposibilităţii exercitării de către acesta a împuternicirilor sale, fapt despre care se înştiinţează Prim-ministrul;
5) participă la şedinţele Guvernului, cu drept de vot consultativ, în cazul în care este delegat de către ministru şi în alte cazuri stabilite de legislaţie;
6) reprezintă Ministerul, în baza delegaţiei ministrului, în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;
7) exercită alte atribuţii delegate de către ministru.
[Pct.12 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
13. Secretarul general al ministerului asistă ministrul în activitatea de conducere a Ministerului prin realizarea legăturilor funcţionale dintre conducerea Ministerului şi corpul de funcţionari publici, dintre subdiviziunile interne ale aparatului central al Ministerului, precum şi dintre ministru şi structurile organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului.
[Pct.13 modificat prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Pct.13 completat prin Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
[Pct.13 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
131. Secretarul general al ministerului:
1) asigură elaborarea obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului, precum şi elaborarea calitativă a programelor şi a planurilor Ministerului;
2) coordonează activitatea subdiviziunilor aparatului central al Ministerului în vederea realizării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului;
3) coordonează activitatea structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului şi asigură conlucrarea operativă dintre ministru şi conducătorii acestora;
4) asigură monitorizarea, evaluarea şi raportarea executării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului;
5) controlează executarea actelor normative care au fost iniţiate de Minister;
6) asigură elaborarea proiectelor de acte normative, este responsabil de calitatea lor sub aspectul respectării cerinţelor legale privind elaborarea, fundamentarea, avizarea, consultarea publică, expertiza şi definitivarea acestora;
7) asigură avizarea proiectelor de acte normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului, elaborate de alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice;
8) exercită alte atribuţii de serviciu şi responsabilităţi specifice în conformitate cu prezentul Regulament ori încredinţate de ministru.
[Pct.131 introdus prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
[Pct.132 abrogat prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Pct.132 introdus prin Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
14. În cazul lipsei sau al imposibilităţii îndeplinirii atribuţiilor de către secretarul de stat, ministrul decide prin ordin înlocuirea acestuia de către unul dintre secretarii de stat sau, dacă aceştia lipsesc ori sînt în imposibilitate de îndeplinire a atribuţiilor, de către secretarul general al ministerului.
[Pct.14 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
141. În cazul lipsei sau al imposibilităţii îndeplinirii atribuţiilor de către secretarul general al ministerului, împuternicirile acestuia sînt exercitate de către un funcţionar public de conducere din cadrul Ministerului, desemnat în conformitate cu ordinul ministrului.
[Pct.141 modificat prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Pct.141 completat prin Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
[Pct.141 introdus prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
15. Ministrul, secretarii de stat, secretarul general al ministerului, conducătorii subdiviziunilor aparatului central al Ministerului, în limitele împuternicirilor atribuite, poartă răspundere pentru deciziile luate şi pentru activitatea Ministerului.
[Pct.15 modificat prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Pct.15 completat prin Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
[Pct.15 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
16. În cadrul Ministerului se instituie un colegiu, compus din ministru (preşedintele colegiului), secretarii de stat, secretarul general al ministerului, ambasadori cu misiuni speciale, conducători ai subdiviziunilor interne ale aparatului central al ministerului, precum şi conducători ai structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului şi alte persoane.
[Pct.16 modificat prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Pct.16 completat prin Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
[Pct.16 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
17. Componenţa numerică şi nominală a colegiului se aprobă de ministru, dar nu poate depăşi 15 persoane.
18. În componenţa colegiului, la propunerea ministrului, pot fi incluşi şi reprezentanţi ai altor autorităţi publice centrale, precum şi reprezentanţi ai mediului academic, ai mediului de afaceri şi ai societăţii civile.
19. Colegiul examinează în şedinţele sale chestiuni privind organizarea activităţii Ministerului în vederea promovării politicii în domeniul de activitate gestionat, soluţionării problemelor stringente, elaborării şi realizării pronosticurilor de perspectivă şi de scurtă durată, actele acestuia avînd caracter de recomandare. De asemenea, colegiul discută chestiuni ce ţin de activitatea autorităţilor administrative din subordinea Ministerului, examinează proiectele actelor normative, ia în dezbatere rapoartele şi dările de seamă ale conducătorilor de subdiviziuni ale Ministerului şi ale autorităţilor administrative din subordine.
20. În activitatea sa, colegiul se conduce de regulamentul propriu, aprobat prin ordin al ministrului.
21. În îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul este asistat de un cabinet, a cărui activitate este reglementată de lege.
22. Corespondenţa Ministerului este semnată de ministru, secretarii de stat, secretarul general al ministerului şi persoane cu funcţii de răspundere abilitate cu acest drept prin ordin al ministrului.
[Pct.22 modificat prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Pct.22 completat prin Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
[Pct.22 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
23. Semnăturile pe actele oficiale ale Ministerului sînt aplicate de ministru, secretarii de stat, secretarul general al ministerului şi persoane cu funcţii de răspundere abilitate, inclusiv cu utilizarea semnăturii electronice.
[Pct.23 modificat prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Pct.23 completat prin Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
[Pct.23 modificat prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
24. Ministerul colaborează cu Parlamentul în cadrul comisiilor parlamentare şi şedinţelor plenare, inclusiv prin reprezentantul Guvernului în Parlament, cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu mediul de afaceri şi societatea civilă.
25. În cadrul Ministerului pot fi create comisii şi grupuri de lucru, care sînt convocate pentru examinarea şi soluţionarea unor chestiuni specifice. La lucrările comisiilor pot fi antrenaţi specialişti din diferite domenii.
Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului
nr.697 din 30 august 2017
STRUCTURA
aparatului central al Ministerului Afacerilor Externe
Ministru
Cabinetul ministrului (cu statut de secţie)
Secretari de stat
Secretar general al ministerului
Ambasadori cu misiuni speciale
Direcţia protocol diplomatic de stat
Secţia analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor
Serviciul audit intern
Serviciul probleme speciale
Serviciul diplomaţie publică, comunicare strategică şi interacţiune cu presa
Direcţia cooperare cu Uniunea Europeană
Secţia dialog politic cu Uniunea Europeană
Secţia cooperare regională
Secţia cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară
Direcţia cooperare bilaterală
Secţia Europa Occidentală, Centrală şi de Sud-Est
Secţia America
Secţia Europa de Est şi Asia Centrală
Secţia Asia, Africa, Orientul Mijlociu şi Pacific
Secţia diplomaţie economică
Direcţia cooperare multilaterală
Secţia ONU şi agenţii specializate
Secţia CoE şi drepturile omului
Secţia OSCE şi securitate internaţională
Secţia NATO şi cooperare politico-militară
Direcţia drept internaţional
Secţia tratate multilaterale
Secţia tratate bilaterale
Secţia afaceri juridice
Direcţia afaceri consulare
Secţia drept şi relaţii consulare
Secţia servicii consulare
Secţia relaţii cu publicul
Direcţia management instituţional
Secţia buget şi finanţe
Secţia managementul documentelor şi arhivă diplomatică de stat
Secţia logistică
Serviciul tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor
Secţia resurse umane şi contencios
Serviciul achiziţii publice
[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Anexa nr.2 completată prin Hot.Guv. nr.595 din 14.08.2023, în vigoare 15.08.2023]
[Anexa nr.2 completată prin Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
[Anexa nr.2 în redacţia Hot.Guv. nr.166 din 16.03.2022, în vigoare 18.04.2022]
[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
[Anexa nr.2 completată prin Hot.Guv. nr.262 din 28.03.2018, în vigoare 30.03.2018]
Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului
nr.697 din 30 august 2017
ORGANIGRAMA
aparatului central al Ministerului Afacerilor Externe
[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.32 din 29.01.2025, în vigoare 30.01.2025]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.179 din 13.03.2024, în vigoare 18.03.2024]
[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.595 din 14.08.2023, în vigoare 15.08.2023]
[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.941 din 28.12.2022, în vigoare 30.12.2022]
[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.166 din 16.03.2022, în vigoare 18.04.2022]
[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.347 din 18.07.2019, în vigoare 19.07.2019]
Anexa nr.4
la Hotărîrea Guvernului
nr.697 din 30 august 2017
[Anexa nr.4 introdusă prin Hot.Guv. nr.1032 din 24.10.2018, în vigoare 26.10.2018]
LISTA
structurilor organizaţionale din sfera de competenţă
a Ministerului Afacerilor Externe
Institutul Diplomatic
Consulatul General al Republicii Moldova în oraşul Padova, Republica Italiană
LISTA
misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale
Republicii Moldova peste hotare
Ambasada Republicii Moldova în Regatul Belgiei
Ambasada Republicii Moldova în Republica Belarus
Ambasada Republicii Moldova în Ucraina
Ambasada Republicii Moldova în Ungaria
Ambasada Republicii Moldova în Republica Austria
Ambasada Republicii Moldova în Republica Turcia
Ambasada Republicii Moldova în Republica Populară Chineză
Ambasada Republicii Moldova în Republica Franceză
Ambasada Republicii Moldova în Republica Polonă
Ambasada Republicii Moldova în Statul Israel
Ambasada Republicii Moldova în Republica Federală Germania
Ambasada Republicii Moldova în Republica Bulgaria
Ambasada Republicii Moldova în Federaţia Rusă
Ambasada Republicii Moldova în Statele Unite ale Americii
Ambasada Republicii Moldova în România
Ambasada Republicii Moldova în Republica Italiană
Ambasada Republicii Moldova în Republica Elenă
Ambasada Republicii Moldova în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord
Ambasada Republicii Moldova în Republica Portugheză
Ambasada Republicii Moldova în Regatul Suediei
Ambasada Republicii Moldova în Republica Letonia
Ambasada Republicii Moldova în Republica Azerbaidjan
Ambasada Republicii Moldova în Republica Cehă
Ambasada Republicii Moldova în Republica Lituania
Ambasada Republicii Moldova în Republica Estonia
Ambasada Republicii Moldova în Regatul Spaniei
Ambasada Republicii Moldova în Statul Qatar
Ambasada Republicii Moldova în Canada
Ambasada Republicii Moldova în Regatul Ţărilor de Jos
Ambasada Republicii Moldova în Japonia
Ambasada Republicii Moldova în Emiratele Arabe Unite
Ambasada Republicii Moldova în Irlanda
Ambasada Republicii Moldova în Republica Argentina
Ambasada Republicii Moldova în Republica Ghana
Ambasada Republicii Moldova în Republica India
Ambasada Republicii Moldova în Republica Kazahstan
Reprezentanţa Permanentă a Republicii Moldova pe lângă Oficiul Organizaţiei Naţiunilor Unite la New York
Reprezentanţa Permanentă a Republicii Moldova pe lângă Oficiul Organizaţiei Naţiunilor Unite la Geneva
Reprezentanţa Permanentă a Republicii Moldova pe lângă Consiliul Europei
Misiunea Diplomatică a Republicii Moldova pe lângă Uniunea Europeană
Consulatul General al Republicii Moldova în oraşul Frankfurt pe Main, Republica Federală Germania
Consulatul General al Republicii Moldova în oraşul Milano, Republica Italiană
Consulatul General al Republicii Moldova în oraşul Istanbul, Republica Turcia
Consulatul General al Republicii Moldova în oraşul Iaşi, România
Consulatul General al Republicii Moldova în oraşul Dubai, Emiratele Arabe Unite
Consulatul General al Republicii Moldova în oraşul Nisa, Republica Franceză
Consulatul General al Republicii Moldova în oraşul Barcelona, Regatul Spaniei
Consulatul General al Republicii Moldova cu sediul în oraşul Odesa, Ucraina
[Anexa nr.4 completată prin Hot.Guv. nr.34 din 29.01.2025, în vigoare 01.02.2025]
[Anexa nr.4 completată prin Hot.Guv. nr.32 din 29.01.2025, în vigoare 30.01.2025]
[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.673 din 29.09.2022, în vigoare 30.09.2022]
[Anexa nr.4 completată prin Hot.Guv. nr.982 din 22.12.2020, în vigoare 31.12.2020]
