vineri, 15 ianuarie 2016
902/31.12.2015 Hotărîre cu privire la Consiliul Naţional pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat

H O T Ă R Î R E

cu privire la Consiliul Naţional pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat

 

nr. 902  din  31.12.2015

 

Monitorul Oficial nr.2-12/7 din 15.01.2016

 

* * *

În temeiul art.22 din Legea nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.131-133, art.1018), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se instituie Consiliul Naţional pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat.

2. Se aprobă:

Componenţa Consiliului Naţional pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat, conform anexei nr.1.

Regulamentul cu privire la organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat, conform anexei nr.2.

3. Se abrogă:

Hotărîrea Guvernului nr.855 din 21 septembrie 2010 „Cu privire la Consiliul Naţional pentru Management Integrat al Frontierei de Stat” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.182-189, art.949).

Punctul 43 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.925 din 12 decembrie 2012 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.270-272, art.1013).

4. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina Ministerului Afacerilor Interne.

PRIM-MINISTRU INTERIMAR Gheorghe BREGA

 

Contrasemnează:
Ministrul afacerilor interneOleg Balan
Ministrul finanţelorAnatol Arapu

 

 Nr.902. Chişinău, 31 decembrie 2015.

 

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.902 din 31 decembrie 2015

 

COMPONENŢA

Consiliului Naţional pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat

 

1. Ministrul afacerilor interne, preşedinte al Consiliului

2. Şeful Departamentului Poliţiei de Frontieră al Ministerului Afacerilor Interne, vicepreşedinte al Consiliului

3. Directorul general al Serviciului Vamal pe lîngă Ministerul Finanţelor, vicepreşedinte al Consiliului

4. Şeful Direcţiei politici şi proiecte de asistenţă a Departamentului Poliţiei de Frontieră al Ministerului Afacerilor Interne, secretar al Consiliului

5. Şeful Serviciului Consiliului Suprem de Securitate al Aparatului Preşedintelui Republicii Moldova

6. Şeful Direcţiei generale, Serviciul de Informaţii şi Securitate

7. Şeful Direcţiei Generale Integrare Europeană a Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene

8. Şef secţie, Direcţia finanţele justiţiei, ordinii publice, apărării şi securităţii statului a Ministerului Finanţelor

9. Şeful Direcţiei politică de apărare şi planificare a apărării a Ministerului Apărării

10. Şeful adjunct al Direcţiei transport rutier a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor

11. Directorul adjunct al Autorităţii Aeronautice Civile

12. Şeful Direcţiei politici migraţionale şi demografice a Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei

13. Directorul Departamentului producere al ÎS „Centrul Resurselor Informaţionale de Stat „Registru” a Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor

14. Şeful Direcţiei analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor a Ministerului Justiţiei

15. Şeful Direcţiei relaţii internaţionale şi atragerea investiţiilor a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor

16. Şeful Direcţiei analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor a Ministerului Economiei

17. Şeful Secţiei resurse de apă, sol, subsol a Direcţiei resurse naturale şi biodiversitate a Ministerului Mediului

18. Şeful Direcţiei sănătate publică a Ministerului Sănătăţii

19. Şeful Direcţiei coordonarea politicilor şi planificarea strategică a Cancelariei de Stat

20. Şeful Biroului pentru Reintegrare al Cancelariei de Stat

21. Şeful Direcţiei analiză şi programe a Biroului pentru relaţii cu diaspora al Cancelariei de Stat

22. Şeful Secţiei asistenţă juridică internaţională şi integrare europeană a Procuraturii Generale

23. Şeful Direcţiei generale prevenirea corupţiei a Centrului Naţional Anticorupţie

24. Şeful Direcţiei coordonarea posturilor la frontieră a Agenţiei Naţionale pentru Siguranţa Alimentelor

25. Directorul Direcţiei generale supraveghere asigurări a Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare

26. Şeful Direcţiei politici, dezvoltare turistică şi marketing a Agenţiei Turismului

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.902 din 31 decembrie 2015

 

REGULAMENT

cu privire la organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional

pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Prezentul Regulament stabileşte organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat (în continuare – Consiliul).

2. Consiliul este organul consultativ, fără statut de persoană juridică, creat în scopul coordonării generale interinstituţionale a Managementului Integrat al Frontierei de Stat, al aplicării unitare şi coerente a politicilor guvernamentale relevante în acest domeniu.

3. Consiliul îşi desfăşoară activitatea în temeiul Constituţiei Republicii Moldova, Legii securităţii statului nr.618-XIII din 31 octombrie 1995, Legii nr.215 din 4 noiembrie 2011 cu privire la frontiera de stat a Republicii Moldova, altor acte normative, precum şi al prezentului Regulament.

4. Pentru realizarea scopului, Consiliul îndeplineşte următoarele obiective:

1) examinează cadrul unitar strategic al politicilor, programelor şi legislaţiei naţionale în domeniul Managementului Integrat al Frontierei de Stat, conforme cu reglementările şi bunele practici internaţionale;

2) coordonează realizarea compatibilităţii, interoperabilităţii şi integrării autorităţilor din sistemul Managementului Integrat al Frontierei de Stat, care să susţină securitatea şi integritatea frontalieră a Republicii Moldova şi îndeplinirea competenţelor specifice în domeniu;

3) asigură dezvoltarea cooperării între autorităţile din sistemul Managementului Integrat al Frontierei de Stat, cu alte autorităţi şi organizaţii naţionale şi internaţionale.

5. Consiliul avizează, în limitele competenţei, strategii, documente de politici, precum şi alte acte normative ce ţin de Managementul Integrat al Frontierei de Stat.

6. Conducerea Consiliului se realizează de către ministrul afacerilor interne, în calitate de preşedinte, asistat de doi vicepreşedinţi: şeful Departamentului Poliţiei de Frontieră al Ministerului Afacerilor Interne, respectiv directorul general al Serviciului Vamal pe lîngă Ministerul Finanţelor.

7. Membrii Consiliului sînt desemnaţi de către autorităţile ce fac parte din sistemul naţional al Managementului Integrat al Frontierei de Stat. De asemenea, din Consiliu face parte şeful Serviciului Consiliului Suprem de Securitate.

8. Pentru coordonarea activităţii Consiliului funcţionează, în calitate de structuri tehnice, Comitetul executiv al Consiliului, secretarul Consiliului fără drept de vot, comisiile de specialitate şi Grupul de consultare, cu drept de vot consultativ.

9. Activitatea preşedintelui şi vicepreşedinţilor Consiliului, Comitetului executiv al Consiliului, membrilor şi secretarului Consiliului, comisiilor de specialitate şi Grupului de consultare nu se remunerează.

10. Componenţa Consiliului se actualizează în mod corespunzător în situaţia includerii sau excluderii, după caz, a unor autorităţi în/sau din sistemul de Management Integrat al Frontierei de Stat.

11. Şedinţele Consiliului sînt publice. La şedinţele Consiliului participă membrii titulari ai acestuia sau locţiitorii lor legali. În funcţie de problematica supusă dezbaterii, la şedinţele Consiliului pot participa, în calitate de invitaţi, fără drept de vot, reprezentanţii organizaţiilor internaţionale, societăţii civile şi alte persoane interesate.

12. Activitatea Consiliului se desfăşoară conform competenţelor autorităţilor din sistemul Managementului Integrat al Frontierei de Stat. Activitatea Consiliului nu dublează, nu se suprapune şi nu substituie competenţele şi responsabilităţile autorităţilor din sistemul de Management Integrat al Frontierei de Stat. Relaţiile Consiliului cu alte autorităţi, instituţii, organizaţii, parteneri naţionali şi internaţionali se stabilesc şi se desfăşoară în nume propriu, sub semnătura preşedintelui acestuia, a vicepreşedinţilor, ori a persoanelor desemnate de preşedinte.

13. Atribuţiile autorităţilor legate de implementarea deciziilor Consiliului în raport cu acesta sînt următoarele:

1) asigură realizarea în termen a deciziilor Consiliului;

2) sprijină activitatea Consiliului;

3) transmit Consiliului, în termenul şi potrivit formularelor de raportare stabilite, informaţiile solicitate privind stadiul îndeplinirii Strategiei, a planului de implementare aferent;

4) formulează propuneri în domeniul de competenţă pentru proiectul Strategiei naţionale de Management Integrat al Frontierei de Stat (în continuare – Strategie) şi al planului de implementare aferent, precum şi pentru modificarea, completarea şi adoptarea acestora, după caz;

5) desemnează personalul necesar în cadrul comisiilor de specialitate şi sprijină activitatea comisiilor;

6) îndeplinesc sarcinile stabilite potrivit legislaţiei în vigoare, a acordurilor sau protocoalelor interinstituţionale, naţionale şi internaţionale;

7) prezintă Consiliului problemele şi dificultăţile apărute în procesul de aplicare a Strategiei şi a planului de implementare aferent privind relaţiile cu celelalte autorităţi, solicită sprijin şi mediere cînd situaţia impune;

8) stabilesc măsurile urgente de management al riscurilor aferente Strategiei şi le comunică, respectiv, propun, după caz, preşedintelui Consiliului.

 

II. ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA CONSILIULUI

 

Secţiunea 1

Şedinţele Consiliului

14. Consiliul se întruneşte semestrial în şedinţe ordinare, iar în caz de necesitate, se întruneşte în şedinţe extraordinare. Membrii Consiliului sînt informaţi cu privire la desfăşurarea şedinţelor cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data planificată.

15. Ordinea de zi a şedinţelor se întocmeşte de secretar, la propunerea Comitetului executiv al Consiliului şi se aprobă de către preşedintele Consiliului. Ordinea de zi este adusă la cunoştinţa membrilor Consiliului cu cel puţin 3 zile înaintea desfăşurării şedinţelor.

16. Şedinţele se consideră deliberative dacă la acestea participă 2/3 din membrii Consiliului.

17. Pentru realizarea scopului său, Consiliul adoptă decizii cu caracter de recomandare.

18. Deciziile Consiliului se adoptă cu majoritatea simplă de voturi ale membrilor prezenţi. Deciziile Consiliului se comunică autorităţilor publice vizate, integral sau în extras, pentru informare şi îndrumare în vederea realizării Planului de implementare a Strategiei sau adoptarea unor decizii în probleme de securitate frontalieră.

19. Rezultatele şedinţei Consiliului, punctele de vedere şi propunerile formulate se consemnează în procese-verbale. Procesele-verbale se întocmesc de secretarul Consiliului şi se semnează de preşedintele Consiliului.

20. Ordinea de zi şi procesele-verbale ale şedinţelor, deciziile Consiliului, şi alte documente privind activitatea Consiliului destinate a fi făcute publice, se plasează pe pagina web a Departamentului Poliţiei de Frontieră.

 

Secţiunea a 2-a

Atribuţiile Consiliului

21. Atribuţiile Consiliului sînt următoarele:

1) formulează propuneri pentru perfecţionarea legislaţiei, cadrului strategic şi al politicilor în domeniul Managementului Integrat al Frontierei de Stat, conforme cu reglementările şi bunele practici internaţionale, în special ale Uniunii Europene;

2) coordonează activitatea comisiilor de specialitate şi a Grupului de consultare în domeniul Managementului Integrat al Frontierei de Stat;

3) adoptă decizii asupra problemelor puse în dezbatere;

4) coordonează activităţile din domeniile logistic şi financiar pentru realizarea compatibilităţii, interoperabilităţii şi integrării autorităţilor din sistemul de Management Integrat al Frontierei de Stat;

5) asigură corelarea interinstituţională şi consultarea internaţională în procesul de elaborare a proiectului Strategiei şi planului de implementare aferent;

6) monitorizează şi evaluează modul şi stadiul de îndeplinire a Strategiei şi a planului aferent şi propune măsuri pentru eliminarea neregulilor constatate, pentru revizuirea termenului activităţilor nerealizate sau întîrziate, ori pentru revizuirea Strategiei şi a planului aferent;

7) asigură informarea autorităţilor Managementului Integrat al Frontierei de Stat cu privire la rezultatele monitorizărilor şi evaluărilor efectuate, deciziile adoptate şi propunerile formulate;

8) coordonează activitatea comisiilor de specialitate şi a Grupului de consultare şi propune, după caz, măsurile ce se impun pentru asigurarea eficacităţii şi eficienţei acestora;

9) prezintă Guvernului rapoarte semestriale şi anuale privind implementarea Strategiei şi a planului de implementare aferent;

10) mediază, între autorităţile Managementului Integrat al Frontierei de Stat, divergenţele privind implementarea Strategiei şi a planului de implementare aferent (de exemplu, eventualele suprapuneri de competenţe, paralelisme între activităţi etc.);

11) monitorizează şi evaluează stadiul şi rezultatele cooperării între autorităţile din sistemul Managementului Integrat al Frontierei de Stat cu alte autorităţi naţionale şi ale statelor vecine, precum şi ale altor parteneri europeni şi internaţionali; propune măsuri necesare pentru perfecţionarea cooperării interinstituţionale şi internaţionale în domeniu.

 

Secţiunea a 3-a

Atribuţiile preşedintelui şi vicepreşedinţilor Consiliului

22. Preşedintele Consiliului:

1) conduce Consiliul şi asigură îndeplinirea obiectivelor/atribuţiilor acestuia;

2) reprezintă Consiliul în relaţiile cu Guvernul, cu alte autorităţi şi organizaţii naţionale şi internaţionale;

3) convoacă şedinţele Consiliului, Comitetului executiv, Grupului de consultare şi le prezidează;

4) semnează actele Consiliului;

5) în caz de necesitate, deleagă vicepreşedinţilor Consiliului unele din atribuţiile sale;

6) coordonează, monitorizează şi evaluează activitatea comisiilor de specialitate şi a Grupului de consultare.

23. Vicepreşedinţii Consiliului:

1) îndeplinesc atribuţiile delegate de către preşedintele Consiliului;

2) îndeplinesc atribuţiile preşedintelui Consiliului în absenţa acestuia.

 

Secţiunea a 4-a

Comitetul executiv al Consiliului

24. În cadrul Consiliului se constituie Comitetul executiv, ca structură de coordonare permanentă a acestuia. Din Comitetul executiv fac parte preşedintele, doi vicepreşedinţi ai Consiliului şi reprezentanţii Serviciului Consiliului Suprem de Securitate, Serviciului de Informaţii şi Securitate, Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene şi Ministerului Finanţelor reprezentaţi în Consiliu.

25. Comitetul executiv se convoacă trimestrial de către preşedintele Consiliului şi exercită următoarele atribuţii:

1) abordează problemele care solicită decizii urgente în domeniul Managementului Integrat al Frontierei de Stat;

2) examinează proiectul ordinii de zi a şedinţelor;

3) gestionează activităţile organizatorice şi de coordonare curente pentru îndeplinirea obiectivelor şi atribuţiilor Consiliului;

4) convoacă şedinţele ordinare şi extraordinare ale Consiliului;

5) convoacă în şedinţe, dacă este cazul, comisiile de specialitate;

6) aprobă componenţa Grupului de consultare şi se pronunţă prin vot asupra propunerii formulate de către secretarul Consiliului privind menţinerea sau excluderea din Grup a membrilor acestuia.

 

Secţiunea a 5-a

Secretarul Consiliului

26. Secretarul Consiliului:

1) este punctul de contact pentru autorităţile din sistemul Managementului Integrat al Frontierei de Stat privind activităţile Consiliului;

2) elaborează proiectul ordinii de zi a şedinţelor, organizează desfăşurarea şedinţelor Consiliului în urma deciziei Comitetului executiv;

3) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor Consiliului, Comitetului executiv, Grupului de consultare şi le distribuie membrilor Consiliului;

4) ţine, în baza raportărilor efectuate de către autorităţi, evidenţa îndeplinirii activităţilor prevăzute în Strategie şi în planul de implementare aferent;

5) informează preşedintele Consiliului şi Comitetul executiv, în baza raportărilor efectuate de către autorităţi, asupra stadiului îndeplinirii activităţilor prevăzute în Strategie, în planul de implementare aferent, în rapoartele de monitorizare şi evaluare, semnalează neexecutarea acestora, ori întîrzierile şi propune măsurile necesare;

6) întocmeşte rapoarte semestriale şi anuale privind etapa îndeplinirii Strategiei şi le transmite Guvernului, după aprobarea de către Consiliu;

7) primeşte de la autorităţi comunicările şi propunerile ce privesc activitatea acestora sau alte aspecte de interes pentru Strategie şi le prezintă preşedintelui sau vicepreşedinţilor Consiliului, după caz;

8) redactează proiectele deciziilor Consiliului, le transmite după aprobare celor interesaţi şi ţine evidenţa îndeplinirii acestora;

9) păstrează, în condiţiile legii, documentele Consiliului;

10) asigură, prin intermediul structurii de relaţii publice a Departamentului Poliţiei de Frontieră, informarea publică oficială referitoare la activitatea Consiliului.

 

Secţiunea a 6-a

Componenţa şi atribuţiile comisiilor de specialitate ale Consiliului

27. Comisiile de specialitate se organizează în caz de necesitate şi funcţionează în scopul sprijinului reciproc şi al dezvoltării cooperării între autorităţile din sistemul Managementului Integrat al Frontierei de Stat.

28. În cadrul Consiliului se organizează şi funcţionează, în baza obiectivelor Strategiei, următoarele comisii de specialitate:

1) Comisia pentru resurse umane şi dezvoltare instituţională;

2) Comisia pentru controlul frontierei de stat şi competenţe conexe;

3) Comisia pentru combaterea migraţiei ilegale şi criminalităţii transfrontaliere;

4) Comisia pentru suport operaţional;

5) Comisia pentru coordonare interinstituţională şi cooperare internaţională;

6) Comisia pentru suport logistic şi asistenţă economico-financiară.

29. În componenţa Comisiilor de specialitate sînt incluşi, de regulă, 5-7 reprezentanţi ai autorităţilor din sistemul Managementului Integrat al Frontierei de Stat, conform domeniilor de competenţă, numiţi prin ordinul/dispoziţia şefilor structurilor respective. Autorităţile din sistemul Managementului Integrat al Frontierei de Stat desemnează în comisii şefi ai structurilor de specialitate sau experţi în domeniile respective. Preşedinţii comisiilor sînt desemnaţi de către preşedintele Consiliului, în funcţie de tipul comisiei şi ponderea activităţii autorităţilor în domeniul respectiv.

30. Comisiile de specialitate au următoarele atribuţii, pe care le îndeplinesc corespunzător domeniului de responsabilitate în care funcţionează:

1) identifică aspectele ce necesită abordări integrate în domeniul lor de activitate şi formulează soluţii de rezolvare a problemelor;

2) asigură schimbul de date, transferul reciproc de cunoştinţe, experienţă şi bune practici pentru dezvoltarea de strategii, politici şi proceduri unitare în sistemul Managementului Integrat al Frontierei de Stat;

3) identifică necesităţile de formare pe domeniile de interes comun instituţional;

4) formulează propuneri de specialitate pentru elaborarea proiectelor deciziilor Consiliului;

5) realizează evaluări şi monitorizări, propun modificări şi actualizări ale Strategiei, ale planului aferent, precum şi în alte domenii;

6) participă la întocmirea rapoartelor semestriale şi anuale privind etapa îndeplinirii Strategiei;

7) cooperează pe probleme de interes cu celelalte comisii, cu Grupul de consultare, precum şi cu alte autorităţi, instituţii şi organizaţii interne şi internaţionale;

8) participă la informarea publică referitoare la activitatea Consiliului.

31. Comisiile de specialitate se întrunesc ori de cîte ori este necesar, în plen sau parţial, la solicitarea preşedinţilor acestora, a preşedintelui Consiliului sau a vicepreşedinţilor, după caz. Rezultatele şedinţelor comisiilor de specialitate, punctele de vedere exprimate, propunerile formulate, precum şi celelalte aspecte de interes privind desfăşurarea activităţii, se consemnează în procese-verbale, care se semnează de către preşedintele comisiei şi membrii acestora.

 

Secţiunea a 7-a

Componenţa şi funcţionarea Grupului de consultare

32. Grupul de consultare este structura consultativă, aflată în coordonarea Consiliului. Grupul de consultare este constituit şi funcţionează în scopul obţinerii, din partea societăţii civile, a suportului pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat, prin:

1) creşterea transparenţei activităţii Consiliului şi în domeniul Managementului Integrat al Frontierei de Stat;

2) sporirea participării societăţii civile la susţinerea procesului decizional, asimilarea bunelor practici şi a suportului în domeniu;

3) asigurarea nemijlocită de studii în domenii relevante;

4) participarea la elaborarea politicilor de Management Integrat al Frontierei de Stat, precum şi la fundamentarea soluţiilor de dezvoltare instituţională, la realizarea de proiecte şi programe;

5) participarea la monitorizarea şi evaluarea domeniului.

33. Grupul de consultare se compune din 7 reprezentanţi ai societăţii civile, dintre care un reprezentant al mass-media. Componenţa nominală a Grupului de consultare se aprobă, de către preşedintele Comitetului executiv. La activitatea Grupului de consultare pot fi invitate şi alte persoane, decît membrii acestuia.

34. Criteriile de selectare în Grupul de consultare a reprezentanţilor societăţii civile sînt următoarele:

1) îşi desfăşoară activitatea în domenii relevante pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat;

2) nu se află în situaţii de incompatibilitate şi/sau conflict de interese cu autorităţile din sistemul Managementului Integrat al Frontierei de Stat;

3) deţin notorietate publică, reputaţie profesională şi morală foarte bune;

4) nu au desfăşurat şi nu desfăşoară activităţi împotriva securităţii statului, ordinii şi securităţii publice;

5) nu se află în situaţii incompatibile cu legislaţia în vigoare şi standardele naţionale în domeniul securităţii informaţionale şi protecţiei informaţiei.

35. În baza criteriilor de selectare prevăzute la pct.34, secretarul Consiliului identifică candidaţii Grupului de consultare şi îi propune Comitetului executiv pentru examinare şi aprobare în cadrul şedinţei acestuia.

36. Grupul de consultare se întruneşte la solicitarea preşedintelui Consiliului, trimestrial sau ori de cîte ori este necesar, în plen sau parţial. Preşedintele Consiliului poate solicita expertiza doar a unui membru al Grupului de consultare, precum şi participarea acestora în cadrul şedinţelor Consiliului sau ale comisiilor sale de specialitate. Rezultatele şedinţelor Grupului de consultare, punctele de vedere exprimate, propunerile formulate, precum şi celelalte aspecte de interes privind desfăşurarea activităţii se consemnează în procesele-verbale ale şedinţelor. Procesele-verbale ale şedinţelor se semnează de către preşedintele Consiliului, membrii Grupului de consultare şi secretarul Consiliului.

37. Pentru clarificarea punctelor de vedere exprimate şi fundamentarea deciziilor, preşedintele Consiliului poate supune votului consultativ al Grupului de consultare problemele pe care le consideră relevante.

38. Cînd se constată neîndeplinirea, de către membrii Grupului de consultare, a criteriilor prevăzute la pct.34, dacă prestaţia profesională nu este corespunzătoare, precum şi în alte cazuri în care sînt afectate imaginea, interesele şi activitatea Consiliului, Comitetul executiv propune excluderea din Grupul de consultare a persoanelor aflate în această situaţie. Excluderea se decide prin votul, cu majoritate simplă, al Comitetului executiv.