AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTARE ÎN ENERGETICĂ Regulamentul cu privire la licenţierea unor genuri de activitate desfăşurate pe piaţa de gaze naturale şi energie electrică din 05.10.2004 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.218-223/464 din 03.12.2004 * * *
Abrogat: 31.10.2008 Hotãrîrea ANRE nr.308 din 16.10.2008
Aprobat Înregistrat Hotărîrea Consiliului Ministerul Justiţiei de Administraţie al ANRE al Republicii Moldova nr.153 din 05.10.2004 nr.391 din 19.11.2004 Nicolae TRIBOI Victoria IFTODI 1. Scopul şi sfera de aplicare a prezentului Regulament 1.1. Regulamentul cu privire la licenţierea unor genuri de activitate desfăşurate pe piaţa de gaze naturale şi energie electrică (în continuare - Regulament) este elaborat în conformitate cu Legea cu privire la energia electrică nr.137-XIV din 17.09.98, Legea cu privire la gaze nr.136-XIV din 17.09.98, Legea cu privire la licenţierea unor genuri de activitate nr.451-XV din 30.07.01, Regulamentul Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Energetică aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.574 din 21.06.1999 (în continuare Agenţie) şi stabileşte modul de licenţiere a unor genuri de activitate, supuse licenţierii, pentru desfăşurarea activităţii pe piaţa de gaze naturale şi energie electrică. 2. Noţiuni 2.1. În sensul prezentului Regulament se definesc următoarele noţiuni: licenţă - act oficial, acordat de Agenţie, ce atestă dreptul titularului de licenţă de a desfăşura, pentru o perioadă determinată, genul de activitate indicat în acesta, cu respectarea obligatorie a condiţiilor licenţei; solicitant de licenţă - persoană juridică, înregistrată în modul stabilit în Republica Moldova în calitate de întreprindere, indiferent de tipul de proprietate şi forma juridică de organizare ce solicită Agenţiei acordarea licenţei pentru practicarea unui gen de activitate, supus licenţierii în temeiul actelor legislative, ce depune la Agenţie cererea şi documentele necesare obţinerii licenţei; titular de licenţă - persoană juridică, ce a obţinut licenţă; condiţiile licenţei - totalitatea cerinţelor şi condiţiilor stabilite, ale căror respectare este obligatorie pentru titularul de licenţă la desfăşurarea genului de activitate licenţiat; licenţiere - totalitatea procedurilor legate de acordarea şi eliberarea, reperfectarea, suspendarea, retragerea licenţelor, eliberarea copiilor şi duplicatelor de pe acestea, ţinerea dosarelor de licenţe şi a registrelor de licenţe, controlul asupra respectării de către titularii de licenţe a condiţiilor licenţei, adoptarea prescripţiilor privind lichidarea încălcărilor ce ţin de condiţiile licenţei şi legislaţiei; reperfectarea licenţei - perfectarea pe blanchetă nouă a licenţei acordate, din motivele prevăzute de legislaţie; registrul licenţelor - totalitatea informaţiilor cu privire la licenţele acordate şi eliberate, reperfectate, suspendate şi retrase; suspendarea licenţei - privarea titularului de licenţă, pe un termen stabilit, de dreptul de a desfăşura un anumit gen de activitate licenţiat; reluarea acţiunii licenţei - repunerea titularului de licenţă în dreptul de a continua activitatea licenţiată, după înlăturarea încălcărilor care au dus la suspendarea licenţei; retragerea licenţei - privarea titularului de licenţă de dreptul de a desfăşura un anumit gen de activitate licenţiat. 3. Atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Energetică în licenţierea unor genuri de activitate din sectoarele de gaze naturale şi electroenergetic 3.1. Atribuţiile Agenţiei: a) promovează politica statului şi asigură respectarea legislaţiei în domeniul licenţierii unor genuri de activitate în sectoarele electroenergetic şi de gaze naturale; b) acordă şi eliberează, reperfectează, suspendă, reia acţiunea şi retrage licenţele, recunoaşte nevalabilitatea licenţelor, eliberează copiile şi duplicatele de pe acestea; c) întocmeşte lista documentelor necesare pentru obţinerea licenţei, prezentate obligatoriu de solicitanţii de licenţe, care confirmă capacitatea acestora de a desfăşura un anumit gen de activitate; d) stabileşte condiţiile licenţelor; e) organizează controlul asupra respectării de către titularii de licenţe a condiţiilor licenţelor şi legislaţiei în limita competenţei; f) comandă şi păstrează formularele de licenţă, ţine evidenţa acestora şi exercită controlul asupra utilizării lor; g) remite prescripţii privind lichidarea încălcărilor ce ţin de condiţiile licenţei şi legislaţiei, în limita competenţei; h) ţine dosarele de licenţiere şi registrul licenţelor; i) generalizează experienţa din domeniul licenţierii şi operează perfecţionarea acesteia. 4. Genurile de activitate pentru care se acordă licenţă 4.1. Genurile de activitate licenţiate pentru practicarea activităţii pe piaţa de energie electrică: a) activitate de producere a energiei electrice; b) activitate de transport a energiei electrice; c) activitate de distribuţie a energiei electrice; d) activitate de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate; e) activitate de furnizare a energiei electrice la tarife nereglementate. 4.2 Genurile de activitate licenţiate pentru practicarea activităţii pe piaţa de gaze naturale: a) activitate de transport de gaze naturale; b) activitate de distribuţie de gaze naturale; c) activitate de furnizare de gaze naturale la tarife reglementate; d) activitate de furnizare a gazelor naturale la tarife nereglementate; 5. Conţinutul licenţei 5.1. Formularele de licenţă sînt documente de strictă evidenţă. Formularele tipizate au serie şi numerotare continuă. Modelul formularului de licenţă se aprobă de Guvern. 5.2. Licenţa va conţine obligatoriu: a) denumirea autorităţii care a acordat licenţa; b) seria, numărul şi data eliberării licenţei; c) denumirea, forma juridică de organizare, adresa juridică a titularului de licenţă; d) data şi numărul certificatului de înregistrare de stat a întreprinderii sau organizaţiei şi codul fiscal; e) genul de activitate pentru a cărui desfăşurare se acordă licenţa; e) termenul de valabilitate a licenţei; f) condiţiile licenţei, ca parte integrantă a acesteia, respectarea cărora este obligatorie pentru titularul de licenţă la desfăşurarea genului de activitate licenţiat. 5.3. Licenţa ce urmează a fi eliberată se semnează de către Directorul general al Agenţiei sau, în lipsa acestuia, de către unul dintre directorii Consiliului de Administraţie, şi se autentifică prin aplicarea ştampilei Agenţiei. 5.4. Se consideră nevalabilă licenţa fără condiţiile licenţei. 6. Cererea privind acordarea licenţei 6.1. Pentru obţinerea licenţei, conducătorul întreprinderii, ori persoana împuternicită de acesta, depune la Agenţie o cerere conform modelului stabilit (Anexa nr.1), care va conţine: a) denumirea, forma juridică de organizare, adresa juridică, sediul, codul fiscal al întreprinderii sau al organizaţiei; b) genul de activitate, pentru a cărui desfăşurare solicitantul de licenţă intenţionează să obţină licenţă; c) locul de amplasare a filialelor sau a altor subdiviziuni separate a întreprinderii sau organizaţiei, la care se va efectua activitatea în baza licenţei; d) documentele de confirmare a capacităţilor solicitantului de licenţă de a desfăşura genul de activitate pentru care se solicită licenţă şi a veridicităţii documentelor prezentate. 6.2. La cererea de acordare a licenţei se anexează documentele necesare (Anexa nr.2), stabilite de Agenţie. 6.3. Cererea pentru acordarea licenţei şi documentele anexate la ea se primesc de Agenţie cu menţiunea privind data primirii documentelor autentificate prin semnătura persoanei responsabile. 6.4. Cererea pentru acordarea licenţei va fi respinsă de Agenţie, în cazul în care nu sînt respectate prevederile prezentului Regulament. 6.5. După înlăturarea cauzelor ce au servit temei pentru refuzul de examinare a cererii de acordare a licenţei, solicitantul de licenţă poate prezenta o nouă cerere, care se examinează în modul stabilit. 7. Hotărîrea privind acordarea licenţei sau privind respingerea cererii de acordare a licenţei 7.1. Cererea pentru acordarea licenţei va fi examinată la şedinţa Consiliului de Administraţie al Agenţiei în termen de cel mult 15 zile lucrătoare, începînd cu data primirii cererii împreună cu documentele anexate. Despre data, ora şi locul şedinţei Consiliului de Administraţie al Agenţiei cu privire la examinarea cererii de acordare a licenţei solicitantul de licenţă va fi informat de Agenţie. 7.2. Prezenţa conducătorului întreprinderii sau a reprezentantului împuternicit în acest sens la şedinţa Consiliului de Administraţie al Agenţiei este obligatorie. În cazul lipsei acestora la şedinţă, cererea pentru acordarea licenţei nu se examinează. 7.3. Hotărîrea privind acordarea licenţei sau privind respingerea cererii de acordare a licenţei se expediază (se înmînează) solicitantului de licenţă, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data adoptării hotărîrii. 7.4. Temeiurile privind respingerea cererii de acordare a licenţei sînt: a) neautenticitatea datelor din documentele prezentate de solicitantul de licenţă; b) neîncadrarea solicitantului de licenţă în condiţiile de licenţiere; c) solicitantul este falit sau în curs de lichidare; d) titularilor de licenţe cărora anterior li s-a retras licenţa din motivul de falimentare sau din motivul de încălcare a legislaţiei în domeniul ce activează, iar din momentul retragerii au trecut mai puţin de 10 ani; e) alte cauze prevăzute de legislaţie. 7.5. În caz de respingere a cererii de acordare a licenţei pe motiv de descoperire în documentele prezentate de către solicitantul de licenţă a unor date neautentice, acesta poate depune o nouă cerere de acordare a licenţei nu mai devreme de expirarea a 3 luni de la data adoptării hotărîrii privind respingerea cererii precedente. 7.6. În caz de respingere a cererii de acordare a licenţei pe motiv de neîncadrare a solicitantului de licenţă în condiţiile de licenţiere, acesta poate depune o nouă cerere de acordare a licenţei după înlăturarea cauzelor care au servit drept temei pentru respingerea cererii precedente. 8. Perfectarea şi eliberarea licenţei 8.1. Licenţa se perfectează de Agenţie în termen de 3 zile lucrătoare, începînd cu ziua primirii documentului care confirmă achitarea taxei pentru licenţă. Menţiunea despre data primirii documentului, care confirmă achitarea taxei pentru licenţă, se face pe borderoul documentelor primite de la solicitantul de licenţă. 8.2. Dacă solicitantul de licenţă, în termen de 30 de zile de la data la care i s-a expediat (înmînat) înştiinţarea despre adoptarea hotărîrii privind acordarea licenţei, nu a prezentat documentul ce confirmă achitarea taxei pentru licenţă sau nu s-a prezentat pentru a i se elibera licenţa perfectată, Agenţia este în drept să anuleze hotărîrea privind acordarea licenţei. 8.3. În cazul în care titularul de licenţă intenţionează să desfăşoare genul de activitate indicat în licenţă după expirarea termenului ei de valabilitate, acesta este obligat să obţină o nouă licenţă în modul stabilit de Regulament. O nouă licenţă se eliberează nu mai devreme de ultima zi lucrătoare pentru care a fost valabilă licenţa precedentă. 8.4. Titularul de licenţă nu este în drept să transmită licenţa sau copia autentificată de pe aceasta altei persoane. 9. Reperfectarea licenţei 9.1. Temeiurile pentru reperfectarea licenţei sînt schimbarea denumirii titularului de licenţă sau modificarea altor date ce se conţin în licenţă. Licenţa poate fi modificată atît din iniţiativa titularului, cît şi din iniţiativa Agenţiei, cu acordul ambelor părţi, în cazul intervenirii unor împrejurări importante. 9.2. La apariţia temeiurilor pentru reperfectarea licenţei titularul acesteia este obligat, în termen de 10 zile lucrătoare, să depună la Agenţie o cerere privind reperfectarea licenţei împreună cu licenţa care necesită reperfectare şi documentele sau copiile de pe acestea, autentificate de notar sau de organul care le-a eliberat, ce confirmă modificările în cauză. 9.3. Agenţia, în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii de reperfectare a licenţei şi a documentelor anexate la ea, este obligată să elibereze licenţa reperfectată pe un formular nou, ţinînd cont de modificările indicate în cerere, precum şi (după caz) copiile necesare de pe această licenţă. 9.4. Termenul de valabilitate a licenţei reperfectate nu poate depăşi termenul de valabilitate indicat în licenţa precedentă. 9.5. La reperfectarea licenţei, Agenţia adoptă hotărîrea privind anularea licenţei precedente introducînd modificările respective în registrul de licenţiere, nu mai tîrziu de ziua lucrătoare imediat următoare adoptării deciziei. 9.6. În perioada examinării cererii privind reperfectarea licenţei titularul acesteia îşi poate continua activitatea în baza unui certificat eliberat de Agenţie. 9.7. Licenţa care nu a fost reperfectată în termenul stabilit nu este valabilă. 10. Modificarea datelor indicate în documentele anexate la cererea de acordare a licenţei 10.1. Titularul de licenţă este obligat să înştiinţeze Agenţia despre toate modificările datelor indicate în documentele anexate la cererea de acordare a licenţei. Înştiinţarea se prezintă, în scris, în termen de 10 zile de la survenirea modificărilor, împreună cu documentele sau copiile de pe acestea (autentificate de notar sau de organul care le-a eliberat), ce confirmă modificările în cauză. 10.2. În baza documentelor prezentate Agenţia poate lua Decizia privind suspendarea licenţei. 11. Eliberarea duplicatului licenţei 11.1. Drept temei pentru eliberarea duplicatului licenţei serveşte pierderea sau deteriorarea acesteia. 11.2. În caz de pierdere, deteriorare a licenţei, titularul acesteia este obligat să depună la Agenţie o cerere de eliberare a duplicatului licenţei. 11.3. Agenţia este obligată să elibereze duplicatul licenţei în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii pentru eliberarea acestuia. 11.4. Termenul de valabilitate a duplicatului licenţei nu poate depăşi termenul indicat în licenţa pierdută sau deteriorată. 11.5. În caz de eliberare a duplicatului licenţei, Agenţia adoptă hotărîrea de anulare a licenţei pierdute sau deteriorate, cu introducerea modificărilor respective în registrul licenţelor, nu mai tîrziu de ziua lucrătoare imediat următoare adoptării hotărîrii. 11.6. În perioada de examinare a cererii de eliberare a duplicatului licenţei titularul acesteia îşi poate desfăşura activitatea pe baza unui certificat eliberat de Agenţie. 12. Taxa pentru licenţă şi plata regulatorie 12.1. Taxa pentru licenţă se stabileşte şi se achită în conformitate cu prevederile legislaţiei. 12.2. Plata regulatorie se achită de către titularul de licenţă conform prevederilor legislaţiei în vigoare. 13. Suspendarea şi reluarea acţiunii licenţei 13.1. Drept temei pentru suspendarea licenţei servesc: a) titularul de licenţă solicită acest lucru; b) titularul de licenţă nu respectă condiţiile stipulate în ea; c) nerespectarea de către titularul de licenţă a prescripţiei privind lichidarea în termenul stabilit a încălcărilor ce ţin de condiţiile licenţei sau a prevederilor legislaţiei în vigoare; d) titularul de licenţă este declarat falimentar şi nu-şi poate onora obligaţiile; e) pierderea parţială sau temporară de către titularul de licenţă a capacităţii de a desfăşura genul de activitate licenţiat; f) încălcarea prevederilor legislaţiei. 13.2. Hotărîrea privind suspendarea licenţei se adoptă de către Consiliul de Administraţie al Agenţiei în termen de 3 zile lucrătoare din data constatării temeiurilor şi se aduce la cunoştinţa titularului de licenţă de asemenea în termen de 3 zile lucrătoare de la data adoptării. Termenul de suspendare a licenţei nu poate depăşi 6 luni. 13.3. Titularul de licenţă este obligat să informeze în scris Agenţia despre lichidarea încălcărilor condiţiilor licenţei şi legislaţiei, care au dus la suspendarea licenţei. 13.4. Hotărîrea privind reluarea acţiunii licenţei se adoptă de către Consiliul de Administraţie al Agenţiei în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii înştiinţării respective şi a verificării faptului de lichidare a încălcărilor condiţiilor licenţei şi legislaţiei, care au dus la suspendarea licenţei şi se expediază sau se înmînează titularului de licenţă. 13.5. Termenul de valabilitate a licenţei nu se prelungeşte pe perioada de suspendare a acesteia. 13.6. Despre suspendarea licenţei Agenţia informează titularul de licenţă şi Inspectoratul Fiscal Principal de Stat. 14. Retragerea licenţei 14.1. Drept temei pentru retragerea licenţei servesc: a) cererea titularului de licenţă privind retragerea acesteia; b) decizia cu privire la anularea înregistrării de stat a întreprinderii - titular de licenţă; c) neonorarea de către titularul de licenţă a obligaţiilor faţă de bugetul consolidat şi bugetul asigurărilor sociale de stat; d) depistarea unor date neautentice în documentele prezentate pentru obţinerea licenţei; e) stabilirea faptului de transmitere a licenţei sau a copiei de pe aceasta altei persoane în scopul desfăşurării genului de activitate stipulat în licenţă; f) descoperirea faptului de neprezentare, în termenul stabilit, a înştiinţării privind modificarea datelor indicate în documentele anexate la cererea de acordare a licenţei; g) neînlăturarea, în termenul stabilit, a încălcărilor care au dus la suspendarea licenţei; h) nerespectarea repetată a prescripţiilor privind lichidarea încălcărilor ce ţin de condiţiile licenţei sau a prevederilor legislaţiei în vigoare. 14.2. Licenţa se retrage şi în alte cazuri prevăzute de lege. 14.3. Hotărîrea, privind retragerea licenţei, se adoptă de către Consiliul de Administraţie al Agenţiei în termen de 10 zile lucrătoare de la data stabilirii temeiurilor pentru aceasta şi o aduce la cunoştinţa titularului de licenţă, cu indicarea temeiurilor retragerii, nu mai tîrziu de 3 zile lucrătoare de la data adoptării. 14.4. Menţiunea referitoare la data şi numărul hotărîrii privind retragerea licenţei se înscrie în registrul licenţelor nu mai tîrziu de ziua lucrătoare imediat următoare adoptării deciziei. 14.5. În cazul retragerii licenţei taxa pentru licenţă şi plata regulatorie nu se restituie. 14.6. Despre retragerea licenţei Agenţia informează titularul de licenţă şi Inspectoratul Fiscal Principal de Stat. 14.7. Titularul de licenţă căruia i s-a retras licenţa poate să depună o nouă cerere de acordare a licenţei pentru acelaşi gen de activitate, doar după expirarea termenului, stabilit prin lege, de la data hotărîrii de retragere a licenţei. 15. Lucrările de secretariat în domeniul licenţierii 15.1. Agenţia ţine un dosar de licenţiere pentru fiecare întreprindere, organizaţie ce a depus cererea de acordare a licenţei, iar pe fiecare gen de activitate licenţiat se ţine registrul de evidenţă a cererilor şi licenţelor acordate şi eliberate. 15.2. În dosarul de licenţiere se păstrează toate documentele primite de la titularul de licenţă, precum şi copiile de pe hotărîrile, procesele-verbale şi prescripţiile Agenţiei, ce se referă la acesta. 15.3. Registrul de evidenţă a cererilor şi licenţelor acordate conţine datele despre solicitantul de licenţă, data primirii documentelor, data şi numărul deciziilor adoptate de Agenţie, data eliberării licenţei şi semnătura persoanei care a primit licenţa. 15.4. Agenţia ţine registrul de licenţiere, separat, pentru fiecare gen de activitate licenţiat. 15.5. În registrul de licenţiere se includ: a) denumirea autorităţii de licenţiere; b) datele despre titularul de licenţă; c) genul de activitate licenţiat; d) data şi numărul hotărîrii privind acordarea licenţei; e) seria, numărul şi data eliberării licenţei; f) termenul de valabilitate a licenţei; g) informaţia privind reperfectarea licenţei, eliberarea copiilor şi duplicatelor de pe aceasta; h) data şi numărul prescripţiei privind înlăturarea încălcărilor ce ţin de condiţiile licenţei; i) data şi numărul hotărîrii privind suspendarea şi reluarea acţiunii licenţei; j) data şi numărul hotărîrii privind retragerea licenţei; k) data şi numărul hotărîrii privind declararea nulităţii licenţei. 15.6. Informaţia care se conţine în registrele de licenţiere este transparentă. 16. Dispoziţii finale şi tranzitorii 16.1. Prezentul Regulament intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova. 16.2. Prevederile prezentului Regulament sînt obligatorii pentru toţi solicitanţii şi titularii de licenţe ce preconizează să desfăşoare sau desfăşoară activităţi pe piaţa de energie electrică şi gaze naturale. 16.3. Aspectele asupra cărora prezentul Regulament nu dispune vor fi reglementate şi soluţionate în conformitate cu legislaţia în vigoare. În cazul survenirii unor modificări şi completări în legislaţie, ce vizează modul de acordare a licenţelor, prezentul Regulament se va aplica în măsura în care nu va contraveni prevederilor legale. 16.4. Pe parcursul activităţii titularului de licenţă, Agenţia este în drept să opereze modificări în condiţiile licenţei, în conformitate cu prevederile legale. Anexa nr.1 la Regulamentul aprobat prin Hotărîrea Consiliului de Administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Energetică nr.153 din 05.10.2004 Nr. de înregistrare ______ Data înregistrării _______ Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică CERERE ________________________________________________________________________ (denumirea solicitantului) solicită acordarea licenţei pentru desfăşurarea activităţii ________________________________________________________________________ (genul de activitate) forma juridică de organizare a solicitantului_______________________ ________________________________________________________________________ Codul poştal, adresa juridică_______________________________________ ________________________________________________________________________ Codul fiscal________________________________________________________ Rechizitele bancare_________________________________________________ ________________________________________________________________________ Managerul întreprinderii____________________________________________ (numele, prenumele) Codul poştal, adresa de contact_____________________________________ ________________________________________________________________________ Telefon de contact_________fax___________@email_____________________ Filialele/subdiviziunile care vor desfăşura activitatea în baza licenţei acordate sînt prezentate în anexa nr.1 la cerere. Lista documentelor este prezentată în anexa nr.2 la cerere. Eu,_______________________ conducătorul_____________________________ (numele, prenumele) (denumirea întreprinderii) îmi asum responsabilitatea de a asigura desfăşurarea activităţii de_____ ________________________________________________________________________ (genul de activitate) conform prevederilor actelor legislative din Republica Moldova şi a condiţiilor licenţei. Confirm, prin semnătură, capacitatea întreprinderii de a desfăşura activitatea pentru care solicit licenţa şi confirm, că documentele prezentate în anexa nr.2 la cerere sînt veridice. Pe parcurs mă oblig să informez Agenţia despre modificările ce vor fi operate privitor la informaţia indicată în documentele anexate la cerere. Anexa nr.1. Filialele/subdiviziunile care vor desfăşura activitatea în baza licenţei acordate____foi. 2. Lista documentelor prezentate pentru obţinerea licenţei____foi. ___________________ _________________ _____________________ (data, luna, anul) (semnătura) (numele, prenumele) L.Ş. Anexa nr.1 la cererea de acordare a licenţei Filialele/subdiviziunile care vor desfăşura activitatea în baza licenţei acordate. 1.__________________________________________________________________ (denumirea, codul poştal, adresa juridică) 2.__________________________________________________________________ ___________________ _________________ _____________________ (data, luna, anul) (semnătura) (numele, prenumele) L.Ş. Anexa nr.2 la cererea de acordare a licenţei Lista documentelor prezentate împreună cu cererea de acordare a licenţei pentru desfăşurarea activităţii pe genul ______________________ ________________________________________________________________________ (genul de activitate pentru care se solicită licenţa) 1.__________________________________________________________________ (denumirea documentului necesar pentru obţinerea licenţei) 2.__________________________________________________________________ ... ___________________ _________________ _____________________ (data, luna, anul) (semnătura) (numele, prenumele) L.Ş. Anexa nr.2 la Regulamentul aprobat prin Hotărîrea Consiliului de Administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Energetică nr.153 din 05.10.2004 Lista documentelor necesare pentru obţinerea licenţei A. Documentele principale. 1. Certificatul de înregistrare de stat a întreprinderii, eliberat de Camera Înregistrării de Stat (copia autentificată de notar). 2. Certificat privind lipsa sau existenţa restanţelor faţă de bugetul public naţional eliberat de organul fiscal teritorial al Inspectoratului Fiscal de Stat (OFT). 3. Certificat privind lipsa sau existenţa restanţelor faţă de fondul social, eliberat de Casa Teritorială de Asigurări Sociale (CTAS). 4. Statutul întreprinderii sau, după caz, a Regulamentului filialei acesteia (copia, autentificată de notar). 5. Raportul financiar anual (cu anexele 1, 2, 3, 4, 5 la SNC-5) şi trimestrial (cu anexele 1, 2, 3) la ultima dată a dării de seamă. Confirmare că solicitantul dispune de mijloace financiare în vederea desfăşurării activităţii pentru care se solicită licenţa. 6. Copiile legitimaţiilor respective şi a procesului-verbal de verificare a cunoştinţelor personalului. Confirmare că solicitantul dispune de personal cu o pregătire profesională în vederea desfăşurării activităţii pentru care se solicită licenţa. 7. Autorizaţia (Aviz) Tehnică: a) pentru sectorul electroenergetic se eliberează de către Inspectoratul Energetic de Stat; b) pentru sectorul de gaze naturale se eliberează de către Inspectoratul Supraveghere Tehnic-Gaz. c) Actul pentru recepţia în exploatare al obiectului finisat, inclusiv, după caz, lista instalaţiilor de producere, reţelelor de transport/distribuţie, schema monofilară/structurală a reţelelor. Confirmare că solicitantul dispune de mijloace tehnice necesare în vederea desfăşurării activităţii pentru care se solicită licenţa. B. Documentele suplimentare. 1. Documentul care confirmă numirea în funcţie a conducătorului/managerului. 2. Copia buletinului de identitate a conducătorului/managerului întreprinderii. 3. Copia diplomei privind studiile universitare ale conducătorului/managerului întreprinderii. 4. Copia carnetului de muncă a conducătorului/managerului. Se confirmă vechimea de muncă în domeniul respectiv. 5. Cazierul juridic al conducătorului/managerului. 6. Procura (după caz) pe numele reprezentantului solicitantului care prezintă documentele. 7. Acordurile/deciziile, autentificate de notar, de modificare a documentelor de constituire, perfectate la momentul prezentării documentelor. 8. Copia actului de Audit al activităţii pe anul precedent (în cazul în care Auditul este prevăzut de legislaţie). 9. Volumele de gaze naturale/energie electrică preconizate a fi, după caz, produse/transportate/distribuite/furnizate de către solicitant. 10. Acord (după caz) cu privire la accesul reţelelor de distribuţie a gazelor naturale încheiat cu autoritatea publică locală. ------------------------ Notă: 1. Documentele se depun de către conducătorul întreprinderii sau de către un reprezentant împuternicit în acest sens. 2. Copia documentului se prezintă, pentru verificare, împreună cu originalul acestuia. 3. În caz de necesitate Agenţia este în drept să solicite şi alte documente aferente licenţierii.

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀