marți, 5 octombrie 2004
Regulament din 05.10.2004 cu privire la licenţierea unor genuri de activitate desfăşurate pe piaţa de gaze naturale şi energie electrică
          AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTARE ÎN ENERGETICĂ
   Regulamentul cu privire la licenţierea unor genuri de activitate
      desfăşurate pe piaţa de gaze naturale şi energie electrică

                            din  05.10.2004

      Monitorul Oficial al R.Moldova nr.218-223/464 din 03.12.2004

                                * * *
Abrogat: 31.10.2008
Hotãrîrea ANRE nr.308 din 16.10.2008
            Aprobat                             Înregistrat
    Hotărîrea Consiliului                   Ministerul Justiţiei
    de Administraţie al ANRE                al Republicii Moldova
    nr.153 din 05.10.2004                   nr.391 din 19.11.2004
    Nicolae TRIBOI                          Victoria IFTODI

    1. Scopul şi sfera de aplicare a prezentului Regulament
    1.1. Regulamentul   cu   privire  la  licenţierea  unor  genuri   de
activitate  desfăşurate  pe piaţa de gaze naturale şi energie  electrică
(în  continuare - Regulament) este elaborat în conformitate cu Legea  cu
privire  la energia electrică nr.137-XIV din 17.09.98, Legea cu  privire
la  gaze  nr.136-XIV din 17.09.98, Legea cu privire la licenţierea  unor
genuri  de  activitate  nr.451-XV din  30.07.01,  Regulamentul  Agenţiei
Naţionale  pentru  Reglementare  în Energetică  aprobat  prin  Hotărîrea
Guvernului  nr.574 din 21.06.1999 (în continuare Agenţie) şi  stabileşte
modul  de  licenţiere a unor genuri de activitate,  supuse  licenţierii,
pentru  desfăşurarea  activităţii pe piaţa de gaze naturale  şi  energie
electrică.
    2. Noţiuni
    2.1. În sensul   prezentului  Regulament  se  definesc   următoarele
noţiuni:
    licenţă - act   oficial,  acordat  de  Agenţie,  ce  atestă  dreptul
titularului  de  licenţă de a desfăşura, pentru o perioadă  determinată,
genul  de  activitate  indicat în acesta, cu respectarea  obligatorie  a
condiţiilor licenţei;
    solicitant de  licenţă  - persoană juridică, înregistrată  în  modul
stabilit  în Republica Moldova în calitate de întreprindere,  indiferent
de  tipul  de  proprietate şi forma juridică de organizare  ce  solicită
Agenţiei  acordarea licenţei pentru practicarea unui gen de  activitate,
supus  licenţierii în temeiul actelor legislative, ce depune la  Agenţie
cererea şi documentele necesare obţinerii licenţei;
    titular de licenţă - persoană juridică, ce a obţinut licenţă;
    condiţiile licenţei   -   totalitatea  cerinţelor   şi   condiţiilor
stabilite,  ale  căror respectare este obligatorie pentru  titularul  de
licenţă la desfăşurarea genului de activitate licenţiat;
    licenţiere -   totalitatea  procedurilor  legate  de  acordarea   şi
eliberarea,    reperfectarea,   suspendarea,   retragerea    licenţelor,
eliberarea  copiilor şi duplicatelor de pe acestea, ţinerea dosarelor de
licenţe  şi  a registrelor de licenţe, controlul asupra  respectării  de
către   titularii   de   licenţe  a  condiţiilor   licenţei,   adoptarea
prescripţiilor  privind  lichidarea  încălcărilor ce ţin  de  condiţiile
licenţei şi legislaţiei;
    reperfectarea  licenţei  - perfectarea pe blanchetă nouă a  licenţei
acordate, din motivele prevăzute de legislaţie;
    registrul licenţelor  -  totalitatea  informaţiilor  cu  privire  la
licenţele acordate şi eliberate, reperfectate, suspendate şi retrase;
    suspendarea licenţei - privarea titularului de licenţă, pe un termen
stabilit,  de  dreptul  de  a  desfăşura un  anumit  gen  de  activitate
licenţiat;
    reluarea acţiunii  licenţei  - repunerea titularului de  licenţă  în
dreptul   de   a  continua  activitatea  licenţiată,  după   înlăturarea
încălcărilor care au dus la suspendarea licenţei;
    retragerea licenţei  - privarea titularului de licenţă de dreptul de
a desfăşura un anumit gen de activitate licenţiat.
    3. Atribuţiile  Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Energetică
în licenţierea unor genuri de activitate din sectoarele de gaze naturale
şi electroenergetic
    3.1. Atribuţiile Agenţiei:
    a) promovează  politica statului şi asigură respectarea  legislaţiei
în   domeniul  licenţierii  unor  genuri  de  activitate  în  sectoarele
electroenergetic şi de gaze naturale;
    b) acordă şi  eliberează, reperfectează, suspendă, reia acţiunea  şi
retrage  licenţele,  recunoaşte nevalabilitatea  licenţelor,  eliberează
copiile şi duplicatele de pe acestea;
    c) întocmeşte lista documentelor necesare pentru obţinerea licenţei,
prezentate   obligatoriu  de  solicitanţii  de  licenţe,  care  confirmă
capacitatea acestora de a desfăşura un anumit gen de activitate;
    d) stabileşte condiţiile licenţelor;
    e) organizează  controlul  asupra respectării de către titularii  de
licenţe a condiţiilor licenţelor şi legislaţiei în limita competenţei;
    f) comandă şi   păstrează  formularele  de  licenţă,  ţine  evidenţa
acestora şi exercită controlul asupra utilizării lor;
    g) remite prescripţii  privind  lichidarea  încălcărilor ce  ţin  de
condiţiile licenţei şi legislaţiei, în limita competenţei;
    h) ţine dosarele de licenţiere şi registrul licenţelor;
    i) generalizează  experienţa  din domeniul licenţierii  şi  operează
perfecţionarea acesteia.
    4. Genurile de activitate pentru care se acordă licenţă
    4.1. Genurile    de   activitate   licenţiate   pentru   practicarea
activităţii pe piaţa de energie electrică:
    a) activitate de producere a energiei electrice;
    b) activitate de transport a energiei electrice;
    c) activitate de distribuţie a energiei electrice;
    d) activitate   de   furnizare  a  energiei  electrice   la   tarife
reglementate;
    e) activitate   de   furnizare  a  energiei  electrice   la   tarife
nereglementate.
    4.2 Genurile de activitate licenţiate pentru practicarea activităţii
pe piaţa de gaze naturale:
    a) activitate de transport de gaze naturale;
    b) activitate de distribuţie de gaze naturale;
    c) activitate de furnizare de gaze naturale la tarife reglementate;
    d) activitate   de   furnizare   a  gazelor   naturale   la   tarife
nereglementate;
    5. Conţinutul licenţei
    5.1. Formularele  de  licenţă  sînt documente de  strictă  evidenţă.
Formularele   tipizate   au  serie  şi  numerotare   continuă.   Modelul
formularului de licenţă se aprobă de Guvern.
    5.2. Licenţa va conţine obligatoriu:
    a) denumirea autorităţii care a acordat licenţa;
    b) seria, numărul şi data eliberării licenţei;
    c) denumirea,  forma  juridică  de  organizare,  adresa  juridică  a
titularului de licenţă;
    d) data şi numărul   certificatului   de  înregistrare  de  stat   a
întreprinderii sau organizaţiei şi codul fiscal;
    e) genul de activitate pentru a cărui desfăşurare se acordă licenţa;
    e) termenul de valabilitate a licenţei;
    f) condiţiile  licenţei, ca parte integrantă a acesteia, respectarea
cărora  este  obligatorie  pentru titularul de licenţă  la  desfăşurarea
genului de activitate licenţiat.
    5.3. Licenţa  ce  urmează  a  fi  eliberată  se  semnează  de  către
Directorul  general  al Agenţiei sau, în lipsa acestuia, de  către  unul
dintre  directorii Consiliului de Administraţie, şi se autentifică  prin
aplicarea ştampilei Agenţiei.
    5.4. Se consideră nevalabilă licenţa fără condiţiile licenţei.
    6. Cererea privind acordarea licenţei
    6.1. Pentru obţinerea  licenţei,  conducătorul  întreprinderii,  ori
persoana  împuternicită  de acesta, depune la Agenţie o  cerere  conform
modelului stabilit (Anexa nr.1), care va conţine:
    a) denumirea, forma juridică de organizare, adresa juridică, sediul,
codul fiscal al întreprinderii sau al organizaţiei;
    b) genul de activitate,  pentru a cărui desfăşurare solicitantul  de
licenţă intenţionează să obţină licenţă;
    c) locul de amplasare a filialelor sau a altor subdiviziuni separate
a  întreprinderii sau organizaţiei, la care se va efectua activitatea în
baza licenţei;
    d) documentele  de  confirmare  a  capacităţilor  solicitantului  de
licenţă  de  a  desfăşura genul de activitate pentru  care  se  solicită
licenţă şi a veridicităţii documentelor prezentate.
    6.2. La cererea  de  acordare  a licenţei  se  anexează  documentele
necesare (Anexa nr.2), stabilite de Agenţie.
    6.3. Cererea  pentru acordarea licenţei şi documentele anexate la ea
se  primesc  de Agenţie cu menţiunea privind data primirii  documentelor
autentificate prin semnătura persoanei responsabile.
    6.4. Cererea pentru acordarea licenţei va fi respinsă de Agenţie, în
cazul în care nu sînt respectate prevederile prezentului Regulament.
    6.5. După înlăturarea  cauzelor ce au servit temei pentru refuzul de
examinare  a  cererii  de acordare a licenţei, solicitantul  de  licenţă
poate prezenta o nouă cerere, care se examinează în modul stabilit.
    7. Hotărîrea  privind  acordarea  licenţei sau  privind  respingerea
cererii de acordare a licenţei
    7.1. Cererea  pentru  acordarea licenţei va fi examinată la  şedinţa
Consiliului  de Administraţie al Agenţiei în termen de cel mult 15  zile
lucrătoare,  începînd  cu data primirii cererii împreună cu  documentele
anexate. Despre data, ora şi locul şedinţei Consiliului de Administraţie
al  Agenţiei  cu  privire la examinarea cererii de acordare  a  licenţei
solicitantul de licenţă va fi informat de Agenţie.
    7.2. Prezenţa  conducătorului întreprinderii sau a  reprezentantului
împuternicit  în  acest sens la şedinţa Consiliului de Administraţie  al
Agenţiei  este obligatorie. În cazul lipsei acestora la şedinţă, cererea
pentru acordarea licenţei nu se examinează.
    7.3. Hotărîrea  privind  acordarea licenţei sau privind  respingerea
cererii   de   acordare   a  licenţei  se   expediază   (se   înmînează)
solicitantului de licenţă, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la
data adoptării hotărîrii.
    7.4. Temeiurile privind  respingerea cererii de acordare a  licenţei
sînt:
    a) neautenticitatea    datelor   din   documentele   prezentate   de
solicitantul de licenţă;
    b) neîncadrarea   solicitantului   de  licenţă  în   condiţiile   de
licenţiere;
    c) solicitantul este falit sau în curs de lichidare;
    d) titularilor  de licenţe cărora anterior li s-a retras licenţa din
motivul  de  falimentare sau din motivul de încălcare a  legislaţiei  în
domeniul  ce activează, iar din momentul retragerii au trecut mai  puţin
de 10 ani;
    e) alte cauze prevăzute de legislaţie.
    7.5. În caz de  respingere a cererii de acordare a licenţei pe motiv
de  descoperire  în  documentele  prezentate de  către  solicitantul  de
licenţă  a  unor date neautentice, acesta poate depune o nouă cerere  de
acordare  a  licenţei  nu mai devreme de expirarea a 3 luni de  la  data
adoptării hotărîrii privind respingerea cererii precedente.
    7.6. În caz de  respingere a cererii de acordare a licenţei pe motiv
de  neîncadrare a solicitantului de licenţă în condiţiile de licenţiere,
acesta   poate  depune  o  nouă  cerere  de  acordare  a  licenţei  după
înlăturarea  cauzelor  care  au servit drept  temei  pentru  respingerea
cererii precedente.
    8. Perfectarea şi eliberarea licenţei
    8.1. Licenţa   se  perfectează  de  Agenţie  în  termen  de  3  zile
lucrătoare,   începînd  cu  ziua  primirii  documentului  care  confirmă
achitarea   taxei   pentru  licenţă.  Menţiunea  despre  data   primirii
documentului,  care confirmă achitarea taxei pentru licenţă, se face  pe
borderoul documentelor primite de la solicitantul de licenţă.
    8.2. Dacă solicitantul  de  licenţă, în termen de 30 de zile  de  la
data  la  care  i s-a expediat (înmînat) înştiinţarea  despre  adoptarea
hotărîrii  privind  acordarea  licenţei, nu a  prezentat  documentul  ce
confirmă  achitarea taxei pentru licenţă sau nu s-a prezentat pentru a i
se  elibera  licenţa  perfectată,  Agenţia  este  în  drept  să  anuleze
hotărîrea privind acordarea licenţei.
    8.3. În cazul   în  care  titularul  de  licenţă  intenţionează   să
desfăşoare  genul  de  activitate  indicat  în  licenţă  după  expirarea
termenului  ei  de  valabilitate, acesta este obligat să obţină  o  nouă
licenţă în modul stabilit de Regulament. O nouă licenţă se eliberează nu
mai  devreme de ultima zi lucrătoare pentru care a fost valabilă licenţa
precedentă.
    8.4. Titularul  de licenţă nu este în drept să transmită licenţa sau
copia autentificată de pe aceasta altei persoane.
    9. Reperfectarea licenţei
    9.1. Temeiurile   pentru  reperfectarea  licenţei  sînt   schimbarea
denumirii titularului de licenţă sau modificarea altor date ce se conţin
în licenţă. Licenţa poate fi modificată atît din iniţiativa titularului,
cît  şi  din  iniţiativa Agenţiei, cu acordul ambelor  părţi,  în  cazul
intervenirii unor împrejurări importante.
    9.2. La apariţia temeiurilor pentru reperfectarea licenţei titularul
acesteia  este  obligat, în termen de 10 zile lucrătoare, să  depună  la
Agenţie o cerere privind reperfectarea licenţei împreună cu licenţa care
necesită   reperfectare  şi  documentele  sau  copiile  de  pe  acestea,
autentificate  de  notar sau de organul care le-a eliberat, ce  confirmă
modificările în cauză.
    9.3. Agenţia,  în  termen de 3 zile lucrătoare de la data  depunerii
cererii de reperfectare a licenţei şi a documentelor anexate la ea, este
obligată  să  elibereze licenţa reperfectată pe un formular nou,  ţinînd
cont  de  modificările indicate în cerere, precum şi (după caz)  copiile
necesare de pe această licenţă.
    9.4. Termenul  de  valabilitate  a licenţei  reperfectate  nu  poate
depăşi termenul de valabilitate indicat în licenţa precedentă.
    9.5. La reperfectarea  licenţei,  Agenţia adoptă  hotărîrea  privind
anularea  licenţei  precedente  introducînd modificările  respective  în
registrul  de  licenţiere,  nu  mai tîrziu de  ziua  lucrătoare  imediat
următoare adoptării deciziei.
    9.6. În perioada  examinării cererii privind reperfectarea  licenţei
titularul   acesteia  îşi  poate  continua  activitatea  în  baza   unui
certificat eliberat de Agenţie.
    9.7. Licenţa  care  nu a fost reperfectată în termenul  stabilit  nu
este valabilă.
    10. Modificarea  datelor indicate în documentele anexate la  cererea
de acordare a licenţei
    10.1. Titularul  de  licenţă  este obligat  să  înştiinţeze  Agenţia
despre  toate  modificările datelor indicate în documentele  anexate  la
cererea  de acordare a licenţei. Înştiinţarea se prezintă, în scris,  în
termen   de  10  zile  de  la  survenirea  modificărilor,  împreună   cu
documentele  sau  copiile de pe acestea (autentificate de notar  sau  de
organul care le-a eliberat), ce confirmă modificările în cauză.
    10.2. În baza  documentelor  prezentate  Agenţia poate  lua  Decizia
privind suspendarea licenţei.
    11. Eliberarea duplicatului licenţei
    11.1. Drept temei  pentru eliberarea duplicatului licenţei  serveşte
pierderea sau deteriorarea acesteia.
    11.2. În caz de pierdere, deteriorare a licenţei, titularul acesteia
este  obligat să depună la Agenţie o cerere de eliberare a  duplicatului
licenţei.
    11.3. Agenţia  este  obligată  să elibereze duplicatul  licenţei  în
termen  de  3  zile  lucrătoare  de la  data  depunerii  cererii  pentru
eliberarea acestuia.
    11.4. Termenul  de  valabilitate  a duplicatului licenţei  nu  poate
depăşi termenul indicat în licenţa pierdută sau deteriorată.
    11.5. În caz  de  eliberare a duplicatului licenţei, Agenţia  adoptă
hotărîrea   de   anulare  a  licenţei  pierdute  sau   deteriorate,   cu
introducerea  modificărilor  respective în registrul licenţelor, nu  mai
tîrziu de ziua lucrătoare imediat următoare adoptării hotărîrii.
    11.6. În perioada de examinare a cererii de eliberare a duplicatului
licenţei titularul acesteia îşi poate desfăşura activitatea pe baza unui
certificat eliberat de Agenţie.
    12. Taxa pentru licenţă şi plata regulatorie
    12.1. Taxa pentru licenţă se stabileşte şi se achită în conformitate
cu prevederile legislaţiei.
    12.2. Plata regulatorie  se  achită  de către titularul  de  licenţă
conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
    13. Suspendarea şi reluarea acţiunii licenţei
    13.1. Drept temei pentru suspendarea licenţei servesc:
    a) titularul de licenţă solicită acest lucru;
    b) titularul de licenţă nu respectă condiţiile stipulate în ea;
    c) nerespectarea  de  către  titularul  de  licenţă  a  prescripţiei
privind  lichidarea  în  termenul  stabilit a  încălcărilor  ce  ţin  de
condiţiile licenţei sau a prevederilor legislaţiei în vigoare;
    d) titularul  de  licenţă  este declarat falimentar şi  nu-şi  poate
onora obligaţiile;
    e) pierderea  parţială sau temporară de către titularul de licenţă a
capacităţii de a desfăşura genul de activitate licenţiat;
    f) încălcarea prevederilor legislaţiei.
    13.2. Hotărîrea  privind  suspendarea  licenţei se adoptă  de  către
Consiliul  de  Administraţie al Agenţiei în termen de 3 zile  lucrătoare
din  data constatării temeiurilor şi se aduce la cunoştinţa  titularului
de  licenţă  de  asemenea  în termen de 3 zile  lucrătoare  de  la  data
adoptării. Termenul de suspendare a licenţei nu poate depăşi 6 luni.
    13.3. Titularul  de  licenţă  este  obligat să  informeze  în  scris
Agenţia   despre   lichidarea  încălcărilor  condiţiilor   licenţei   şi
legislaţiei, care au dus la suspendarea licenţei.
    13.4. Hotărîrea  privind  reluarea  acţiunii licenţei se  adoptă  de
către  Consiliul  de  Administraţie  al Agenţiei în  termen  de  3  zile
lucrătoare  de la data primirii înştiinţării respective şi a verificării
faptului   de   lichidare   a  încălcărilor  condiţiilor   licenţei   şi
legislaţiei,  care au dus la suspendarea licenţei şi se expediază sau se
înmînează titularului de licenţă.
    13.5. Termenul  de  valabilitate  a licenţei nu  se  prelungeşte  pe
perioada de suspendare a acesteia.
    13.6. Despre  suspendarea  licenţei Agenţia informează titularul  de
licenţă şi Inspectoratul Fiscal Principal de Stat.
    14. Retragerea licenţei
    14.1. Drept temei pentru retragerea licenţei servesc:
    a) cererea titularului de licenţă privind retragerea acesteia;
    b) decizia cu   privire   la  anularea  înregistrării  de   stat   a
întreprinderii - titular de licenţă;
    c) neonorarea  de către titularul de licenţă a obligaţiilor faţă  de
bugetul consolidat şi bugetul asigurărilor sociale de stat;
    d) depistarea unor date neautentice în documentele prezentate pentru
obţinerea licenţei;
    e) stabilirea  faptului de transmitere a licenţei sau a copiei de pe
aceasta  altei  persoane  în scopul desfăşurării genului  de  activitate
stipulat în licenţă;
    f) descoperirea  faptului  de neprezentare, în termenul stabilit,  a
înştiinţării privind modificarea datelor indicate în documentele anexate
la cererea de acordare a licenţei;
    g) neînlăturarea,  în termenul stabilit, a încălcărilor care au  dus
la suspendarea licenţei;
    h) nerespectarea   repetată  a  prescripţiilor  privind   lichidarea
încălcărilor   ce   ţin  de  condiţiile  licenţei  sau  a   prevederilor
legislaţiei în vigoare.
    14.2. Licenţa se retrage şi în alte cazuri prevăzute de lege.
    14.3. Hotărîrea,  privind  retragerea licenţei, se adoptă  de  către
Consiliul  de Administraţie al Agenţiei în termen de 10 zile  lucrătoare
de  la  data  stabilirii  temeiurilor  pentru  aceasta  şi  o  aduce  la
cunoştinţa  titularului de licenţă, cu indicarea temeiurilor retragerii,
nu mai tîrziu de 3 zile lucrătoare de la data adoptării.
    14.4. Menţiunea  referitoare  la data şi numărul  hotărîrii  privind
retragerea  licenţei se înscrie în registrul licenţelor nu mai tîrziu de
ziua lucrătoare imediat următoare adoptării deciziei.
    14.5. În cazul  retragerii  licenţei  taxa pentru licenţă  şi  plata
regulatorie nu se restituie.
    14.6. Despre  retragerea  licenţei Agenţia informează  titularul  de
licenţă şi Inspectoratul Fiscal Principal de Stat.
    14.7. Titularul  de  licenţă  căruia i s-a retras licenţa  poate  să
depună  o  nouă  cerere  de acordare a licenţei pentru  acelaşi  gen  de
activitate,  doar  după expirarea termenului, stabilit prin lege, de  la
data hotărîrii de retragere a licenţei.
    15. Lucrările de secretariat în domeniul licenţierii
    15.1. Agenţia   ţine   un   dosar  de  licenţiere   pentru   fiecare
întreprindere,  organizaţie  ce a depus cererea de acordare a  licenţei,
iar pe fiecare gen de activitate licenţiat se ţine registrul de evidenţă
a cererilor şi licenţelor acordate şi eliberate.
    15.2. În dosarul   de  licenţiere  se  păstrează  toate  documentele
primite  de la titularul de licenţă, precum şi copiile de pe hotărîrile,
procesele-verbale şi prescripţiile Agenţiei, ce se referă la acesta.
    15.3. Registrul  de  evidenţă  a cererilor  şi  licenţelor  acordate
conţine   datele   despre   solicitantul  de  licenţă,   data   primirii
documentelor,  data  şi  numărul deciziilor adoptate  de  Agenţie,  data
eliberării licenţei şi semnătura persoanei care a primit licenţa.
    15.4. Agenţia  ţine registrul de licenţiere, separat, pentru fiecare
gen de activitate licenţiat.
    15.5. În registrul de licenţiere se includ:
    a) denumirea autorităţii de licenţiere;
    b) datele despre titularul de licenţă;
    c) genul de activitate licenţiat;
    d) data şi numărul hotărîrii privind acordarea licenţei;
    e) seria, numărul şi data eliberării licenţei;
    f) termenul de valabilitate a licenţei;
    g) informaţia privind reperfectarea licenţei, eliberarea copiilor şi
duplicatelor de pe aceasta;
    h) data şi numărul  prescripţiei privind înlăturarea încălcărilor ce
ţin de condiţiile licenţei;
    i) data şi numărul   hotărîrii   privind  suspendarea  şi   reluarea
acţiunii licenţei;
    j) data şi numărul hotărîrii privind retragerea licenţei;
    k) data şi numărul hotărîrii privind declararea nulităţii licenţei.
    15.6. Informaţia  care  se conţine în registrele de licenţiere  este
transparentă.
    16. Dispoziţii finale şi tranzitorii
    16.1. Prezentul Regulament intră în vigoare de la data publicării în
Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
    16.2. Prevederile  prezentului  Regulament sînt  obligatorii  pentru
toţi  solicitanţii şi titularii de licenţe ce preconizează să desfăşoare
sau desfăşoară activităţi pe piaţa de energie electrică şi gaze naturale.
    16.3. Aspectele asupra cărora prezentul Regulament nu dispune vor fi
reglementate şi soluţionate în conformitate cu legislaţia în vigoare. În
cazul survenirii unor modificări şi completări în legislaţie, ce vizează
modul  de  acordare a licenţelor, prezentul Regulament se va  aplica  în
măsura în care nu va contraveni prevederilor legale.
    16.4. Pe parcursul  activităţii titularului de licenţă, Agenţia este
în  drept să opereze modificări în condiţiile licenţei, în  conformitate
cu prevederile legale.

                                    Anexa nr.1 la Regulamentul
                                    aprobat prin Hotărîrea Consiliului 
                                    de Administraţie al Agenţiei 
                                    Naţionale pentru Reglementare în
                                    Energetică nr.153 din 05.10.2004

    Nr. de înregistrare ______
    Data înregistrării _______

                                        Agenţia Naţională pentru
                                        Reglementare în Energetică

                                CERERE
________________________________________________________________________
                      (denumirea solicitantului)
    solicită acordarea licenţei pentru desfăşurarea activităţii
________________________________________________________________________
                         (genul de activitate)
    forma juridică de organizare a solicitantului_______________________
________________________________________________________________________
    Codul poştal, adresa juridică_______________________________________
________________________________________________________________________
    Codul fiscal________________________________________________________
    Rechizitele bancare_________________________________________________
________________________________________________________________________
    Managerul întreprinderii____________________________________________
    (numele, prenumele)
    Codul poştal, adresa de contact_____________________________________
________________________________________________________________________
    Telefon de contact_________fax___________@email_____________________

    Filialele/subdiviziunile  care  vor  desfăşura activitatea  în  baza
licenţei acordate sînt prezentate în anexa nr.1 la cerere.
    Lista documentelor este prezentată în anexa nr.2 la cerere.
    Eu,_______________________ conducătorul_____________________________
          (numele, prenumele)                (denumirea întreprinderii)
îmi asum responsabilitatea de a asigura desfăşurarea activităţii de_____
________________________________________________________________________
                         (genul de activitate)
conform  prevederilor  actelor  legislative din Republica Moldova  şi  a
condiţiilor licenţei.
    Confirm, prin  semnătură, capacitatea întreprinderii de a  desfăşura
activitatea  pentru  care  solicit licenţa şi  confirm,  că  documentele
prezentate în anexa nr.2 la cerere sînt veridice. Pe parcurs mă oblig să
informez  Agenţia  despre  modificările ce vor fi  operate  privitor  la
informaţia indicată în documentele anexate la cerere.
    Anexa nr.1. Filialele/subdiviziunile  care vor desfăşura activitatea
în baza licenţei acordate____foi.
    2. Lista documentelor prezentate pentru obţinerea licenţei____foi.
    ___________________   _________________    _____________________
    (data, luna, anul)       (semnătura)        (numele, prenumele)

                            L.Ş.


        Anexa nr.1 la cererea de acordare a licenţei

    Filialele/subdiviziunile  care  vor  desfăşura activitatea  în  baza
licenţei acordate.
    1.__________________________________________________________________
              (denumirea, codul poştal, adresa juridică)
    2.__________________________________________________________________

    ___________________   _________________    _____________________
    (data, luna, anul)       (semnătura)        (numele, prenumele)

                            L.Ş.



        Anexa nr.2 la cererea de acordare a licenţei

    Lista documentelor  prezentate  împreună  cu cererea de  acordare  a
licenţei pentru desfăşurarea activităţii pe genul ______________________
________________________________________________________________________
         (genul de activitate pentru care se solicită licenţa)

    1.__________________________________________________________________
         (denumirea documentului necesar pentru obţinerea licenţei)
    2.__________________________________________________________________
    ...
    ___________________   _________________    _____________________
    (data, luna, anul)       (semnătura)        (numele, prenumele)

                            L.Ş.

                                    Anexa nr.2 la Regulamentul
                                    aprobat prin Hotărîrea Consiliului 
                                    de Administraţie al Agenţiei 
                                    Naţionale pentru Reglementare în
                                    Energetică nr.153 din 05.10.2004

         Lista documentelor necesare pentru obţinerea licenţei

    A. Documentele principale.
    1. Certificatul  de înregistrare de stat a întreprinderii,  eliberat
de Camera Înregistrării de Stat (copia autentificată de notar).
    2. Certificat  privind  lipsa  sau  existenţa  restanţelor  faţă  de
bugetul  public  naţional  eliberat  de  organul  fiscal  teritorial  al
Inspectoratului Fiscal de Stat (OFT).
    3. Certificat privind lipsa sau existenţa restanţelor faţă de fondul
social, eliberat de Casa Teritorială de Asigurări Sociale (CTAS).
    4. Statutul întreprinderii  sau, după caz, a Regulamentului filialei
acesteia (copia, autentificată de notar).
    5. Raportul financiar anual (cu  anexele 1, 2, 3, 4, 5 la SNC-5)  şi
trimestrial (cu anexele  1, 2, 3)  la  ultima dată  a  dării  de  seamă.
Confirmare  că  solicitantul dispune de mijloace financiare  în  vederea
desfăşurării activităţii pentru care se solicită licenţa.
    6. Copiile legitimaţiilor   respective  şi  a  procesului-verbal  de
verificare  a  cunoştinţelor  personalului. Confirmare  că  solicitantul
dispune  de personal cu o pregătire profesională în vederea desfăşurării
activităţii pentru care se solicită licenţa.
    7. Autorizaţia (Aviz) Tehnică:
    a) pentru sectorul   electroenergetic   se   eliberează   de   către
Inspectoratul Energetic de Stat;
    b) pentru sectorul   de   gaze  naturale  se  eliberează  de   către
Inspectoratul Supraveghere Tehnic-Gaz.
    c) Actul pentru   recepţia  în  exploatare  al  obiectului  finisat,
inclusiv,  după  caz,  lista instalaţiilor de  producere,  reţelelor  de
transport/distribuţie, schema monofilară/structurală a reţelelor.
    Confirmare că  solicitantul dispune de mijloace tehnice necesare  în
vederea desfăşurării activităţii pentru care se solicită licenţa.

    B. Documentele suplimentare.
    1. Documentul     care    confirmă    numirea    în    funcţie     a
conducătorului/managerului.
    2. Copia buletinului   de  identitate  a  conducătorului/managerului
întreprinderii.
    3. Copia diplomei      privind     studiile     universitare     ale
conducătorului/managerului întreprinderii.
    4. Copia carnetului   de  muncă  a  conducătorului/managerului.   Se
confirmă vechimea de muncă în domeniul respectiv.
    5. Cazierul juridic al conducătorului/managerului.
    6. Procura (după caz) pe numele reprezentantului solicitantului care
prezintă documentele.
    7. Acordurile/deciziile,  autentificate  de notar, de  modificare  a
documentelor   de   constituire,  perfectate  la  momentul   prezentării
documentelor.
    8. Copia actului de Audit al activităţii pe anul precedent (în cazul
în care Auditul este prevăzut de legislaţie).
    9. Volumele de  gaze  naturale/energie electrică preconizate  a  fi,
după caz, produse/transportate/distribuite/furnizate de către solicitant.
    10. Acord (după  caz) cu privire la accesul reţelelor de distribuţie
a gazelor naturale încheiat cu autoritatea publică locală.
------------------------
    Notă:
    1. Documentele  se depun de către conducătorul întreprinderii sau de
către un reprezentant împuternicit în acest sens.
    2. Copia documentului  se  prezintă, pentru verificare, împreună  cu
originalul acestuia.
    3. În caz de  necesitate  Agenţia este în drept să solicite şi  alte
documente aferente licenţierii.