H O T Ă R Î R E
cu privire la aprobarea Instrucţiunii privind
plata de reglementare şi monitorizare
nr. 17 din 02.06.2010
Monitorul Oficial nr.91-93/333 din 08.06.2010
* * *
În scopul facilitării executării prevederilor art.12 alin.(5) din Legea comunicaţiilor electronice nr.241-XVI din 15 noiembrie 2007, în temeiul art.9 alin.(1) lit.u) şi art.10 alin.(1) lit.e) din aceeaşi lege, Consiliul de administraţie
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Instrucţiunea privind plata de reglementare şi monitorizare, conform anexei.
2. Se abrogă:
1) Instrucţiunea privind modul de calcul şi achitare a plăţii de reglementare de către titularii de licenţe în domeniul telecomunicaţiilor şi informaticii, aprobată prin Hotărîrea Consiliului de Administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Telecomunicaţii şi Informatică nr.14 din 16 mai 2001;
2) Instrucţiunea vizînd modul de calcul şi achitare a plăţii de reglementare de către titularii de licenţe în domeniul telecomunicaţiilor şi informaticii, aprobată prin Hotărîrea Consiliului de Administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Telecomunicaţii şi Informatică din 20 iunie 2002.
3. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
PREŞEDINTELE CONSILIULUI | |
DE ADMINISTRAŢIE AL ANRCETI | Sergiu SÎTNIC |
Membrii Consiliului | Ion Pochin
Iurie Ursu |
Chişinău, 2 iunie 2010. | |
Nr.17. |
Anexă
la Hotărîrea Consiliului
de Administraţie al ANRCETI
nr.17 din 02.06.2010
INSTRUCŢIUNE
privind plata de reglementare şi monitorizare
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Prezenta instrucţiune reglementează procedura de raportare a veniturilor provenite din activitatea în domeniul comunicaţiilor electronice, modul de calcul şi termenele de achitare a plăţii de reglementare şi monitorizare, în continuare plăţi.
2. Obiectul reglementării este plata de reglementare şi monitorizare din venitul provenit din activităţile din domeniul comunicaţiilor electronice, determinat în condiţiile legislaţiei în vigoare1.
____________________
1 În cazul practicării şi a altor genuri de activitate decît furnizarea reţelelor şi/sau serviciilor de comunicaţii electronice, furnizorilor li se recomandă să ducă evidenţa veniturilor din furnizarea reţelelor şi/sau serviciilor de comunicaţii electronice distinct de celelalte venituri ale întreprinderii.
3. Subiecţii reglementării sînt persoanele autorizate2 cu dreptul să activeze în domeniul comunicaţiilor electronice, în continuare furnizori, care obţin venit din această activitate.
____________________
2 În categoria “persoane autorizate” se includ persoanele fizice şi juridice care au realizat notificarea în condiţiile Cap.IV al Legii comunicaţiilor electronice nr.241-XVI din 15.11.2007, precum şi deţinătorii licenţelor pentru genurile de activitate stabilite în Legea nr.451-XV din 30 iulie 2001 privind licenţierea unor genuri de activitate, şi a licenţelor tehnice şi deciziilor de atribuire a resurselor de numerotare eliberate în temeiul Legii telecomunicaţiilor nr.520-XIII din 7 iulie 1995, care, în temeiul art.78 alin.(4) al Legii comunicaţiilor electronice nr.241-XVI din 15.11.2007, îşi păstrează valabilitatea pînă la expirarea termenului pentru care au fost eliberate, iar deţinătorii acestora furnizează reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice.
II. PROCEDURA DE RAPORTARE ŞI ACHITARE
4. Furnizorii vor prezenta Agenţiei raportul privind venitul obţinut din activitatea în domeniul comunicaţiilor electronice (conform anexei la prezenta Instrucţiune), trimestrial, pînă la data de 10 a lunii următoare trimestrului de gestiune.
5. Agenţia, în baza raportului menţionat la p.4.:
a) va calcula mărimea plăţii, conform formulei:
Spr = V × Pr,
unde:
Spr – suma calculată a plăţii ce urmează să fie achitată de către furnizor;
V – venitul provenit din activitatea în domeniul comunicaţiilor electronice pentru perioada de raportare, se completează cu sintagma “care include: i) veniturile provenite din furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice, ii) veniturile provenite din furnizarea (instalarea, operarea, gestionarea şi/sau punerea la dispoziţia unui terţ autorizat) reţelelor de comunicaţii electronice, inclusiv a infrastructurii asociate (cablaj al clădirilor, antene, piloni, turnuri şi alte construcţii de susţinere, canale, tuburi, nişe, cutii de distribuţie şi alte resurse asociate unei reţele şi/sau serviciu de comunicaţii electronice);
Pr – cuantumul plăţii stabilit de către Agenţie pentru perioada de raportare, în conformitate cu prevederile art.12 alin.(3) din Legea nr.241/2007;
b) va înainta furnizorului factura (contul de plată) şi factura de expediţie conform sumei calculate în decurs de 3 zile lucrătoare de la data prezentării raportului.
[Pct.5 completat prin Hot. ANRCETI nr.2 din 10.01.2014, în vigoare 17.01.2014]
6. Furnizorii vor transfera plăţile în contul curent al Agenţiei numai în baza facturii (contului de plată) înaintate de aceasta, trimestrial, pînă la data de 15 a lunii imediat următoare trimestrului de gestiune sau în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea facturii (contului de plată).
7. În cazul în care suma plăţii calculate de Agenţie va fi mai mică de 100 lei, factura (contul de plată) şi factura de expediţie va fi remisă, în mod cumulativ, pentru o perioadă mai mare, dar care nu va depăşi anul de gestiune.
[Pct.7 modificat prin Hot. ANRCETI nr.33 din 24.07.2014, în vigoare 01.08.2014]
III. RESPONSABILITĂŢI
8. Agenţia monitorizează procesul de raportare a venitului şi de achitare de către furnizori a plăţilor.
9. Pentru încălcarea prevederilor prezentei instrucţiuni furnizorii poartă răspundere conform legislaţiei în vigoare.
Aprobată prin Hotărîrea Consiliului de Administraţie al ANRCETI
Anexă la Instrucţiunea privind plata de reglementare şi monitorizare aprobată prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr.17 din 02.06.2010
RAPORT privind venitul provenit din activitatea în domeniul comunicaţiilor electronice (se prezintă trimestrial până la data de 10 a lunii următoare trimestrului de gestiune)
| ||
Denumirea întreprinderii IDNO Rechizite bancare
Adresa juridică: Adresa poştală: (pentru corespondenţă) Telefon fix/mob. Fax: E-mail: http://www.
|
_______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ | |
Anul de gestiune 20_______ Trimestrul de raportare_______
| ||
Indicatori | Suma venitului în perioada de gestiune, în lei | |
de la începutul anului | trimestrul de gestiune | |
Venitul provenit din activitatea în domeniul comunicaţiilor electronice | ||
L.Ş.
|
_________________________ Numele conducătorului
_________________________ Semnătura
_________________________ Data | |
___________________________________________________________________________________________________
Notă: Rapoartele privind venitul provenit din activitatea în domeniul comunicaţiilor electronice se vor prezenta la ANRCETI prin fax* sau în formă electronică la adresa de e-mail*: plata.reglementare@anrceti.md şi în unul dintre următoarele moduri: a) prin depunere, personal sau de către un reprezentant al furnizorului de reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice, sub luare de semnătură; b) prin serviciul poştal de trimitere recomandată cu confirmare de primire la adresa ANRCETI: bd. Ştefan cel Mare 134, of.410, mun.Chişinău.
* Rapoartele prezentate prin fax, e-mail vor fi confirmate cu originalul.
Informaţii de contact: Tel: (0 22) 251-336 Fax: (0 22) 222-885 |
[Anexa modificată prin Hot. ANRCETI nr.26 din 29.09.2016, în vigoare 07.10.2016]
[Anexa în redacţia Hot. ANRCETI nr.2 din 23.01.2013, în vigoare 01.02.2013]
