vineri, 29 iulie 2005
Ordin nr.124 din 29.07.2005 cu privire la aprobarea Normelor de parcurs şi exploatare a anvelopelor pentru mijloacele de transport auto

O R D I N

cu privire la aprobarea Normelor de parcurs şi exploatare

a anvelopelor pentru mijloacele de transport auto

 

Nr.124 din 29.07.2005

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.110-112/378 din 19.08.2005

 

* * *

Notă: Vezi Hot.Guv. nr.597 din 21.10.2009 privind unele măsuri de executare a Legii nr.21-XVIII din 18 septembrie 2009 (pct.1 - se transferă Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor competenţele ce ţin de domeniul transporturilor şi cele ce ţin de domeniul infrastructurii drumurilor, exercitate anterior de Agenţia Transporturi şi, respectiv, de Ministerul Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului)

Notă: Vezi Hot.Guv. nr.1084 din 24.09.2008 cu privire la reorganizarea unor organe centrale de specialitate ale administraţiei publice (pct.1 - se instituie Agenţia Transporturi prin reorganizarea Ministerului Transporturilor şi Gospodăriei Drumurilor şi Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile)

 

În conformitate cu Codul transporturilor auto (Legea organică 116-XIV din 29 iulie 1998) şi pct.7 al Hotărîrii Guvernului nr.581 din 15 iunie 2005 în scopul utilizării eficiente a anvelopelor,

ORDON:

1. A aproba "Normele de parcurs şi exploatare a anvelopelor pentru mijloacele de transport auto" (anexa 1).

2. Î.S. "ITMC" (dl N.Dobrovicean) va asigura publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

3. A abroga ordinul Ministerului Transporturilor şi Gospodăriei Drumurilor nr.74 din 01.04.1993.

4. Controlul executării prezentului ordin se pune în sarcina dlui V.Dragan, viceministru.

 

MINISTRUL TRANSPORTURILOR
ŞI GOSPODĂRIEI DRUMURILORMiron GAGAUZ

 

Chişinău, 29 iulie 2005
Nr.124.

 

Anexa 1

NORME

de parcurs al anvelopelor mijloacelor de transport auto

Prezentul document conţine materiale tehnice normative care stabilesc normele de parcurs al anvelopelor destinate utilizării pe autoturisme, autocamioane, autobuze şi troleibuze, remorci şi semiremorci (categoriile M1, M2, M3, N1, N2, N3, O1, O2, O3 şi O4).

Documentul este destinat lucrătorilor de la întreprinderile de transport auto şi alte organizaţii care exploatează mijloace de transport auto pe teritoriul Republicii Moldova, în scopul planificării necesităţilor de anvelope, efectuării decontărilor financiare, stabilirii nivelului tarifelor şi asigurării achitării impozitelor de către întreprinderi.

Normele de parcurs al anvelopelor mijloacelor de transport auto au fost elaborate de către Ministerul Transporturilor şi Gospodăriei Drumurilor în colaborare cu reprezentanţii oficiali ai uzinelor producătoare, instituţiile de învăţămînt de profil etc.

 

1. INTRODUCERE

Normele de parcurs al anvelopelor mijloacelor de transport auto sînt destinate pentru planificarea necesităţilor de anvelope la întreprinderile de transport, realizarea regimului de economie şi utilizarea raţională a resurselor materiale, determinarea nivelului tarifelor şi asigurarea achitării impozitelor de către întreprinderi.

Normele de parcurs al anvelopelor au fost elaborate reieşind din analiza statistică a informaţiei reale privind parcursul mediu şi cauzele principale ale ieşirii din uz a circa 300 mii de anvelope excluse din exploatare de către întreprinderile din Republica Moldova.

 

2. DOMENIUL DE APLICARE

Prezentele norme de parcurs al anvelopelor mijloacelor de transport auto sînt stabilite pentru anvelopele destinate utilizării pe autoturisme, autocamioane, autobuze şi troleibuze, remorci şi semiremorci (categoriile M1, M2, M3, N1, N2, N3, O1, O2, O3 şi O4) (Anexa nr.1), care nu au fost supuse reparaţiei de restabilire şi au fost excluse din exploatare din următoarele cauze:

- uzura bandei de rulare (cu condiţia că anvelopa poate fi supusă reparaţiei de restabilire);

- defecţiuni cu caracter de producţie sau de exploatare, care exclud posibilitatea efectuării reparaţiei de restabilire.

Normele sînt obligatorii pentru agenţii economici, indiferent de forma juridică de organizare.

 

3. CALCULAREA NORMELOR DE EXPLOATARE A ANVELOPELOR

MIJLOACELOR DE TRANSPORT AUTO

3.1. Normele de exploatare a anvelopelor mijloacelor de transport auto se stabilesc reieşind din parcursul statistic mediu al anvelopelor excluse din exploatare.

3.2. Parcursul statistic mediu al anvelopelor automobilelor (categoria M1), autocamioanelor (categoria N1, N2 şi N3), precum şi autobuzelor şi troleibuzelor (categoria M2 şi M3) sînt specificate în tab.1-3.

Normele de exploatare a anvelopelor se stabilesc pentru fiecare tip-mărime şi model de anvelopă, precum şi pentru modificaţiile de automobile exploatate, şi corespund anumitor condiţii de exploatare a transportului auto.

Pentru anvelopele auto exploatate pe remorci şi semiremorci normele de exploatare se stabilesc ca şi pentru autotractoare.

3.3. Evidenţa factorilor rutieri şi transport şi altor factori de exploatare se realizează cu ajutorul unui şir de coeficienţi de corectare a parcursului faţă de parcursul mediu statistic al anvelopelor.

Coeficienţii de corectare a parcursului, în funcţie de categoria condiţiilor de exploatare şi caracterul funcţionării mijloacelor de transport auto sînt prezentate în tab.4 şi 5.

Categoria condiţiilor de exploatare a mijloacelor de transport auto este prezentată în tab.6.

Norma reală a parcursului de exploatare a anvelopelor (Hi) se obţine prin produsul parcursului statistic mediu la coeficienţii de corectare a parcursului:

Hi = H x K1 x K2,

unde:

H - parcursul statistic mediu al anvelopei, mii km;

K1 - coeficientul de corectare a parcursului reieşind din categoria condiţiilor de exploatare a mijlocului de transport auto (vezi tab.4);

K2 - coeficientul de corectare, reieşind din condiţiile de exploatare a mijlocului de transport auto (vezi tab.5).

După calcule norma parcursului de exploatare a anvelopelor trebuie să fie nu mai mică de 25% faţă de parcursul statistic mediu al anvelopei.

3.4. Pentru modelele noi de anvelope şi noile modele de automobile, pentru care nu sînt stabilite norme de exploatare, conducătorul întreprinderii este în drept să pună în aplicare, prin ordin pe întreprindere, normă provizorie în baza parcursului mediu al anvelopelor excluse din uz ţinînd cont de indicaţiile prevăzute prin ordinul ministerului nr.98 din 06.06.2005 publicat în MO 86-88/292 din 24.06.2005. Totodată, termenul de valabilitate a normelor stabilite prin ordinul întreprinderii nu va depăşi 2 ani. În decursul acestei perioade se verifică corespunderea semnificaţiei normei stabilite cu norma parcursului statistic mediu al acestui tip-mărime şi model pentru mijlocul de transport auto concret şi concretizarea semnificaţiei normei.

Aprobarea normelor de parcurs a anvelopelor se efectuează de către Ministerul Transporturilor şi Gospodăriei Drumurilor.

 

Tabelul 1

 

PARCURSUL STATISTIC MEDIU AL ANVELOPELOR

AUTOTURISMELOR (CATEGORIA M1)

 

Nr.
d/o
Automobilul de bazăMarcarea
(tipul - mărime)
anvelopei
Modelul anvelopeiParcursul
statistic
 mediu al
anvelopei,
mii km
123 45
 

Automobile fabricate în ţările C.S.I.

1.ВАЗ-111 "Ока" şi modificaţiile135/80R12БИ-30835
2.BA3-2101, -2102, -2103, -2104, -2105, -2106, -2107, -2108, -2109 şi modificaţiile155-13/6, 45-13И-15140
165-13/6, 45-13АИ-138У, М-145, С-110, Вл-20, VS-240
165/70R13Бл-85, ВС-11, ВС-2, Бц-19, Я-508, КАМА-205, КАМА-503, МР-845
165/80R13МИ-16-1, МИ-16, Я-270, Я-51545
175/70R13Бл-85, ВС-4, ВС-11, ВС-20, 10В, VS-12, М-202, М-204, Я-380, Я-458, Я-552, И-391, И-391, ВлИ-39145
М-232, 0-78, Я-400, 15В, SPT-440
185/65R13БЦ-13, БЦ-16, К-161, К-17745
3.ВАЗ-2121 "Нива" şi modificaţiile175-16/6, 95-16Вл-21, ВлИ-545
175/80R16Я-45745
ВЛИ-1040
185/75R16К-15645
VS-17, Bn-5340
4.ГА3-24 şi modificaţiile7,35-14ИД-195, АИД-23, ВЛ-14, ВЛ-2040
5.ГАЗ-3102, -31013, -31029, -3105, -33029, -24 şi modificaţiile205/70R14ИД-220, ОИ-297, ИЛ-259, VS-1, КАМА- ART, КС-2, БЦИД-220, БЦ-1, И-371, И-503, НР-60, ЛМ-2, Бел-59, Я-426, Я-440, Я-43650
М-227, М-21745
6.ГАЗ-3110 şi modificaţiile195/65R15Л-8, КАМА Nicola, КАМА Grant, Я-437, Я-456, И-50150
7.FA3-14 "Чайка"9,35-15ИЛ-126, ИЛ-13724
8.3A3-968, -1102 şi modificaţiile155/70R13Бц-11, БЛ-85, БЛ-85-145
6,15-13И-15140
9.ИЖ-2125, -2126, -2715, Москвич-408, -412, -423, -424, -427, -2136, -2140 şi modificaţiile6,45-13M-145, Вл-20, БЦС-1, C-11040
165/70R13Я-37040
165/80R13МИ-16, М-190, Я-37045
Вл-14, АИ-168У40
175/70R13ИН-251, 10В, ВлИ-391, И-391, БИ-391, Я-40245
Я-400, С-129, SPT-440
10.Москвич-2141 şi modificaţiile165/80R14МИ-18045
185/65R14БЦ-5, И-394, БИ-394, М-239, 26В, К-187, Я-438, Я-460, Я-523, Я-540, VS-1850
 

Automobile de producţie occidentală

1.BMW de diverse modificaţii185/65R15, 195/65R15, 205/60R14anvelope de producţie străină50
2.Chevrolet de diverse modificaţii195/70R14, 185/70R14, 235/55R15anvelope de producţie străină50
3.Daewoo de diverse modificaţii175/70R13, 185/65R14anvelope de producţie străină45
4.Ford de diverse modificaţii175/70R13, 185/65R13, 185/65R14, 185/70R14, 185/75R14, 195/70R14anvelope de producţie străină55
5.Hyundai de diverse modificaţii195/70R14, 195/75R14, 205/60R15anvelope de producţie străină40
6.Honda de diverse modificaţii185/70R14, 205/65R14, 185/65R15, 195/60R15, 185/65R15, 205/65R15anvelope de producţie străină50
7.Kia de diverse modificaţii165/70R13, 175/70R13, 195/75R14anvelope de producţie străină45
8.Mercedes Benz de diverse modificaţii185/70R14, 195/65R14, 195/75R14, 195/65R15, 205/60R15, 205/65R15anvelope de producţie străină50
9.Opel de diverse modificaţii185/70R14, 195/70R14, 225/70R15, 225/75R16, 235/75R16anvelope de producţie străină60
10.SAAB de diverse  modificaţii185/65R15, 195/60R15, 205/65R15anvelope de producţie străină40
11.Renault de diverse modificaţii175/70R13, 195/65R14anvelope de producţie străină55
12.Toyota de diverse modificaţii165/70R13, 175/70R13, 195/70R14, 185/80R14anvelope de producţie străină50
13.Volkswagen de diverse modificaţii165/70R13, 175/70R13, 185/65R14, 185/70R14, 205/70R14anvelope de producţie străină55
14.Volvo de diverse modificaţii185/60R15, 185/65R15, 185/70R15, 195/70R15, 205/65R15anvelope de producţie străină50
  

 

Tabelul 2

 

PARCURSUL STATISTIC MEDIU AL ANVELOPELOR

AUTOCAMIOANELOR (CATEGORIILE N1, N2, N3)

 

Nr.
d/o
Modelul de automobil de bază Marcarea
(tipul - 
mărimea)
anvelopei
Modelul anvelopeiParcursul
statistic
mediu al
anvelopei,
mii km
123 45
 

Autocamioane produse în ţările C.S.I.

 

Autocamioane cu masa totală de cel mult 3, 5 t inclusiv (categoria N1)

1.Automobile din familia ГАЗ-3302 "Газель", inclusiv speciale şi specializate pe baza şasiurilor lor şi modificaţiile lor175R16CК-135, Я-462, И-512, ВЛИ-10М, Бр-102, ВИ-1475
175/80R16CЯ-447, ДП-1075
2.Automobile din familia ГАЗ-2217 "Соболь" şi modificaţiile185/75R16CК-156, К-170, К-182, М-21970
215/65R16К-18160
225/60R16М-250, К-17460
3.ИЖ-2715-01, -27151-01, -27156-01, Москвич-2335, -233522 şi modificaţiile175/80R13Я-37950
4.Псковавто-2214, -2931 "Фермер"8,40-15Я-245, Я-19255
5.Псковавто-2943 "Фермер"175R16CК-135, Я-462, И-512, ВЛИ-10М, БР-102, ВИ-1475
6.РАФ-33111, -3311 şi modificaţiile185/82R15CЯ-28860
185/80R15CМ-24355
7.УАЗ-3741, - 37419, -3962, -39629, -3909, -39099, -2206, -22069, -3303, -33039, -2746, -33036, -39094, -39095, -3153, -31539, -3159225R16CК-15165
215/90R15Я-245-1, ЯИ-357А65
225/75R16К-153, Я-435А65
8,40-15Я-245, Я-19250
 

Autocamioane cu masa totală de peste 3, 5 t pînă la 12, 0 t inclusiv (categoria N2)

1.ГАЗ-52, inclusiv speciale şi specializate pe baza şasiului lor şi modificaţiilor7,50R20B-196, ИЯ-19690
7,50-20ИЯ-112А80
МИ-173, МИ-173-180
Я-15175
2.ГАЗ-53А, ГАЗ-3307, -3309, inclusiv speciale şi specializate pe baza şasiului lor şi modificaţiilor8,25-20ИК-6АМ, ИК-6АМ-1, ИК-6АМО75
8,25R20K-55A, КИ-55А70
КИ-6380
K-8485
У-275
3.ГАЗ-66, inclusiv speciale şi specializate pe baza saşiului lor şi modificaţiilor12,00R18K-7050
12,00-18КИ-11565
4.ЗИЛ-130, -431410, -433100, inclusiv speciale şi specializate pe baza şasiului lor şi modificaţiilor9,00-20ВИ-244, ВИ-244-175
И-252Б70
9,00R20ИН-142БМ, ИН-142Б-175
О-40-БМ-175
M-18475
БЦИ-34280
БИ-36680
5.ЗИЛ-5301 "Бычок", inclusiv speciale şi specializate pe baza şasiului lor şi modificaţiilor225/75R16CM-25345
12.00R20Я-439, ДП-20, Я-46250
6.ЗИЛ-131, -4334, inclusiv speciale şi specializate pe baza şasiului lor şi modificaţiilor12.00-20КИ-11375
M-9370
 

Autocamioane cu masa totală de peste 12 t (categoria N3)

1.ЗИЛ-133, inclusiv speciale şi specializate pe baza şasiului lor şi modificaţiilor9,00R20О-40БМ-170
И-Н142Б, И-Н142Б-170
0-4370
9,00-20ВИ-244, ВИ-244-170
2.КамАЗ-5320, -53212-5, -54112, inclusiv speciale şi specializate pe baza şasiului lor şi modificaţiilor9,00R20ИН-142БМ, ИН-142Б-180
О-40-БМ-180
M-18480
БЦИ-34280
БИ-36680
3.КамАЗ-5315 şi  modificaţiile11,00R20И-111А85
4.КамАЗ-55102, -5511 şi modificaţiile (autobasculante)9,00R20ИН-142БМ, 80
ИН-142Б-1
О-40-БМ-180
БЦИ-34280
5.КамАЗ-55111, -55118 (autobasculante)10,00R20И-28185
6.КамАЗ-5410, -54112 (tractoare pentru remorca cu două roţi)9,00R20И-Н142Б, 80
И-Н142Б-1
О-40БМ-180
M-18480
БЦИ-34275
О-4375
7.КамАЗ-43101, -43105, -43106, inclusiv speciale şi specializate pe baza şasiului lor şi modificaţiilor1220x400-533И-П18460
8.KpA3-250 (şasiuri auto pentru instalarea suprastructurilor speciale, echipamentului şi caroseriilor)11,00R20И-68А80
12,00R20ИД-30480
9.КрАЗ-6444, -258Б1, -5444 (tractoare pentru remorca cu două roţi)11,00R00И-68А70
12,00R20И-109Б90
ИД-30480
12,00-20ВИ-24380
10.КрАЗ-65032, -6510, -256Б-1 (autobasculante)12,00R20И-109Б85
ИД-30480
12,00-20ВИ-243, ВИ-243-180
11.КрАЗ-643701 (pentru transportarea lemnului)12,00-20ВИ-24380
12.KpA3-260, inclusiv speciale şi specializate pe baza şasiului lor şi modificaţiilor1300x530-533ВИ-3, ВИД-20185
13.MA3-5337, -53373 (şasiuri auto pentru dotarea caroseriilor speciale şi echipamentului), MA3-53371, -53368, -53363, -53366, -53362, -6303, -63035, -63038, -63035 -100, -63171, -509A, -5434, -64255, -6303-2611,00R20И-111АМ100
И-68А80
12,00R20И-109Б90
БЦИ-150А90
ИД-30480
И-33275
БИ-36885
12,00-20ИЯВ-12Б80
ВИ-243-180
ВИ-243 А, Б, М
14.MA3-5433, -54331, - 54323, -54328, -54329, -54326, - 54327, -543268-020, -64221, -64229, -64224 (tractoare pentru remorca cu două roţi)11,00R20И-111АМ90
И-68А75
12,00R20И-109Б85
БЦИ-150А85
ИД-30475
И-33270
БИ-36880
15.MA3-5549, -5551, -55516, -55513, -55514, -5552, -5516, 551603-023, -55165 (autobasculante)12,00-20ИЯВ-12Б80
ВИ-24380
12.00R20И-109Б85
ИД-30485
11,00R20И-68А75
16.Урал-4320, -4320-10, 4320-0611, -5323-20, inclusiv speciale şi specializate pe baza şasiului lor şi modificaţilor14,00-20ОИ-2565
17.Урал-4320-0911, -43206, -6361-011200x500-508ИД-П28460
18.Урал-4420-01, -44202-10, 63614-01 (tractoare pentru remorca cu două roţi)1100x400-533О-47A50
1200x500-508ИД-П28455
19.Урал-5960-10, -5960-10-04, -5960-10-02, -6902-10 (pentru transportarea lemnului)1200x500-508ИД-П28455
20.Урал-5557-10/31, - 55571-30, -63615-01  (autobasculante)1200x500-508ИД-П28455
21.Урал-Р/ЕСО-63291, -632920 (tractoare pentru remorca cu două roţi)12,00R200-7580
 

Autocamioane de producţie occidentală

 

Autocamioane cu masa totală de pînă la 3, 5 t inclusiv (categoria N1)

1.Mercedes-Benz 208 D "Спринтер"195R15anvelope de producţie străină60
2.Mercedes-Benz 308 D "Спринтер"225R15anvelope de producţie străină60
3.Ford Tranzit185R14anvelope de producţie străină70
Я-53860
 

Autocamioane cu masa totală de peste 12 t (categoria N3)

1.Automobile Tatra, LIAZ, Magirus12,00-20ВИ-24380
11,00R20И-111А, M95
Ale firmei "Matador"90
"Barum"95
"Taurus"110
"Bridgstone"130
"Pirelli"130
"Firestone"140
"Semperit"140
"Hankook"150
"Continental"150
"Mishelin"170
2.Tractoare pentru remorca cu două roţi Volvo, LIAZ, Mercedes-Benz, Iveco, Scania, Tatra, Renault şi semiremorci 11,00R20,
12,00R20,
295/80R22,5,  315/80R22,5, 365/80R22,5,  385/65R22,5
фирмы "Matador"90
"Baram"100
"Taurus"120
"Bridgstone"140
"Pirelli"140
"Firestone"150
"Semperit"150
"Hankook"160
"Continental"160
"Mishelin"180
11,00-20И-111А.М90
И-303100
 

 

Tabelul 3

 

PARCURSUL STATISTIC MEDIU AL ANVELOPELOR

AUTOBUZELOR ŞI TROLEIBUZELOR (CATEGORIILE M2 ŞI M3)

 

Nr.
d/o
Modelul de automobil de bazăMarcarea
(tipul -
 mărime)
anvelopei
Modelul anvelopeiParcursul
statistic
mediu al
anvelopei,
mii km
123 45
 

Autobuze şi troleibuze produse în ţările C.S.I.

1.AKA 5225 "Россиянин", АКА 6226 "Россиянин"275/70R22,5KAMA-200165
2."Волжанин" 525611/70R22,5И-305, И-33460
"Волжанин" 5270295/80R22,5Я-45465
3.Autobuzele din familia ГАЗ-221400, -3302, -3221, -2705, -3232 "Газель" şi modificaţiile175R16CK-135, Я-462, И-512, ВЛИ-10М, Бp-102, ВИ-1460
175/80R16CЯ-447, ДП-1060
4.Autobuzele din familia ГАЗ-2217 "Соболь" şi modificaţiile225/60R16M-250, K-17460
215/65R16K-18160
185/75R16K-156, K-170, K-182, M-21955
5.ЗИЛ-3250, -3251 "Бычок" şi modificaţiile225/75R16CM-253, Я-462, ДП-20, БЦ-26, И-35955
6.КАвЗ-3976, -39765, -3276, -3275 şi modificaţiile8,25R20K-55A, КИ-55А80
Вл-25, И39780
КИ-6380
К-84, КИ-11195
У-270
8,25-20ИК-6АМ, ИК-6АМ-1, ИК-6АМО80
7.КАвЗ-3244225/75R16CM-253, Я-43960
8.ЛАЗ-695, - 699 şi modificaţiile10,00-20ИВЛ-1А, ИВЛ-1АБ80
10,00R20ОИ-73А, Б И-А185 80
И-А185М, БЦИ-18575
Бел-2580
9.ЛАЗ-420210,00R20ОИ-73А, Б75
И-А185, И-А185М, БЦИ-18575
Бел-2575
10.ЛАЗ-5252310,00R20ОИ-73А, Б70
И-185, И-А185М, БЦИ-18570
Бел-2570
11.ЛиАЗ-677 şi modificaţiile10,00R20ОИ-73А, Б80
И-30980
ИА-265-170
ИА-26880
Бел-2575
И-185А, И-А185М, БЦИ-18570
12.ЛиА3-5256 şi modificaţiile11/70R22,5И-30560
И-33460
13.MA3-101, -103, -10411/70R22,5И-305, И-33460
11R22,5Я-467, VS-965
14.MAP3-52661, -42191, -421911/70R22,5И-305, И-33460
15.ПАЗ-32О5, -3206 şi modificaţiile7,50-20ИЯ-112А80
8,25-20ИК-6АМ, ИК-6АМ-1, ИК6АМО80
8,25R20К-55А, КИ-55А80
КИ-6380
К-8495
Вл-25, И-39780
КИ-111100
У-270
16.ПАЗ-42231, -52691295/80R22,5Я-45485
17.Псковавто-22, 14175R16CК-135, Я-462, И-512, ВЛИ-10М, Бр-102, ВИ-1460
18.Псковавто АПВУ8,40-15Бел-1150
19.РАФ-2203-01 şi modificaţiile, РАФ-22038-02185/80R15CИ-243, 0-9545
185/82R15CЯ-28850
20.САРЗ-3280, СЕМАР- 32358,25R20К-55ЯА, KИ-55А80
КИ-6380
К-8495
Вл-25, И-39780
КИ-111100
У-270
21.УАЗ-4528,40-15CЯ-24550
215/90-15CЯ-245-150
22.УАЗ-2206, -220698,40-15CЯ-245, Я-19250
23.ЯАЗ-526711/70R22.5И-30560
И-33460
24.Troleibuze12,00-20ВИ-243М, ВИ-243А, Б55
К-129, М-2865
ИЯ-24165
12.00R20ИД-109Б, 0-7565
VS-1575
И-332, И-368, БИ-36880
ИД-30480
И-150А, БЦИ-150А80
 

Autobuze de producţie occidentală

1.Volvo-B ЮМА "Safle" Volvo-B 12Carrasstar602295/80-22,5anvelope de producţie străină95
Volvo-B7RF Avtomontaza12R22,5anvelope de producţie străină85
2.Ikarus-260, -280 şi modificaţiile11,00-20B-19570
firma "Taurus"80
firma "Barum"70
11,00R20И-111А, М75
И-68А, M-20675
И-30380
VS-770
B-21270
firma "Barum"75
firma "Taurus"75
firma "Matador"75
10,00R20И-185А, И-А185М, БЦИ-18575
3.Ikarus-350.00, -365.1010,00R20И-185А, И-А185М, БЦИ-18580
4.Ikarus-415.0810,00R20И-185А, И-А185М, БЦИ-18575
12R22.5firma "Matador"90
firma "Taurus"75
5.Ikarus-435.0110,00R20И-185А, И-А185М, БЦИ-18575
275/80R22.5firma "Matador"65
firma "Taurus"85
6.Ikarus-250, -256 şi modificaţiile11,00R20И-З0З80
И-111А.М80
firma "Matador"75
10,00R20B-185A, И-А185М, БЦИ-18580
И-32165
ИА-265-175
firma "Barum"80
firma "Taurus"80
7.Ford Transit185R14Canvelope de producţie străină60
195R14Canvelope de producţie străină60
205/70R14Canvelope de producţie străină55
225/70R15Canvelope de producţie străină65
8.Hyundai H 100185R14anvelope de producţie străină50
9.Karosa C834, C835, B831, B832 10,00R20firma "Barum"75
10.Karosa B931E10,00R20firma "Barum"80
275/70R22.5firma "Barum"85
11.MAN-19211R22.5И-336, И-34670
12.MAN SL 232/22211,00R20anvelope de producţie occidentală 85
13.Mercedes Benz 0 325, 0 345, 0 345 G11R22.5anvelope de producţie occidentală 95
14.Mersedes Benz 0 33012R22.5anvelope de producţie occidentală 95
15.Mersedes Benz 0 303 "Витязь", "Стайер"295/80R22.5anvelope de producţie occidentală 100
16.Mitsubishi L-306, 00-14Canvelope de producţie occidentală 55
185R14Canvelope de producţie occidentală 60
17.Nissan Urvan6,00-14Canvelope de producţie occidentală 55
18.Scania city bus11,00R20anvelope de producţie occidentală 85
19.TAM260A119T10,00R20anvelope de producţie occidentală 100
20.ТАМ 161 A85T8,25RR20anvelope de producţie occidentală 90
21.Volkswagen Caravella195/70R15Canvelope de producţie occidentală 60
205/65R15Canvelope de producţie occidentală 50
205/60R15anvelope de producţie occidentală 55
 

 

Tabelul 4

 

COEFICIENŢII DE CORECTARE (K1) ÎN FUNCŢIE DE CATEGORIA

CONDIŢIILOR DE EXPLOATARE A MIJLOACELOR DE TRANSPORT AUTO

 

Nr.
d/o
Categoria condiţiilor de exploatare Kl
1.I1,0
2.II1,0
3.III0,95
4.IV0,90
5.V0,90
 

 

Tabelul 5

 

COEFICIENŢII DE CORECTARE (K2) ÎN FUNCŢIE DE CONDIŢIILE

DE EXPLOATARE A MIJLOACELOR DE TRANSPORT AUTO

 

Nr.
d/o
Condiţiile de exploatare a mijloacelor de transport K2*
1.Exploatare permanentă în cariere de piatră0,85
2.Exploatare permanentă la extragerea cărbunelui şi minereurilor în caz de extragere prin deschisă, precum şi la transportarea uzat şi deşeurilor de sticlă0,85
3.Exploatare permanentă la încărcarea din buncăr sau excavatoare, precum şi la exploatarea forestieră, la construcţii, la construcţia şi reparaţia drumurilor0,85
4.Exploatare la transportarea produselor petroliere şi chimicalelor în condiţii în care anvelopele degradează0,85
5.Exploatare permanentă cu remorcă, semiremorcă0,90
6.Exploatare permanentă a autobuzelor în trafic interurban şi internaţional0,90
7.Activitatea serviciului medical de urgenţă0,90
8.Activitatea în condiţii cu opriri tehnologice frecvente în legătură cu încărcarea, descărcarea mărfurilor, îmbarcarea, debarcarea pasagerilor0,95
9.Activitatea cu ora la deservirea întreprinderilor1.10
 

* Pentru alte condiţii de exploatare a , mijloacelor de transport auto K2 = 1.

 

 

Tabelul 6

 

CLASIFICAREA CONDIŢIILOR DE EXPLOATARE

 

Categoria condiţiilor de exploatareÎn afara limitelor zonei suburbane (peste 50 km de la hotarele oraşului) În oraşe mici (pînă la 100  mii loc.) şi în zona suburbană În oraşe mari (peste 100 mii locuitori)Importanţa economică şi administrativă a drumului auto

I

Д1-P1, P2, P3 M - automagistrale naţionale, inclusiv pentru trafic internaţional

II

Д1-P4 Д2-Р1, P2, Р3, Р4, Д3-P1, P2, P3Д1-P1, P2, P3, Р4 Д2-Р1R – autodrumuri naţionale (care nu sunt incluse în cat.I), cu destinaţie naţională şi raională.

III

Д1-P5 Д2-P5 Д3-P4, P5 Д4-P1, P2, P3, P4, P5Д1-P5 Д2-P2, P3, P4, P5 Д3-P1, P2, P3, P4, P5 Д4-P1, P2, P3, P4, P5P1, P2, P3, P4, P5 Д2-Р1, Р2, Р3, Р4 Д3-P1, P2, Р3 Д4-P1L – autodrumuri naţionale, (care nu sunt incluse la cat.l şi II), cu destinaţie locală.

IV

Д5-P1, P2, P3, P4, P5Д5-P1, P2, P3, P4, P5Д2-Р5 Д3-P4, P5 Д4-P1, P2, Р3, Р4, P5 Д5-P1, P2, P3, P4, P5 Autodrumuri naţionale şi locale (care nu sunt incluse în cat.I, II şi III).

V

Д6-Р1, Р2, P3, P4, P5

Autodrumuri locale (cu excepţia celor din categoriile III, IV)
 

Îmbrăcăminte rutieră:

D1 - beton de ciment, beton asfaltic, pavaj;

D2 - anrobate (piatră spartă sau pietriş, tratate cu bitum);

D3 - piatră spartă (pietriş) fără tratare, beton de gudron;

D4 - balast, piatră spartă, pămînt tratate cu material liant;

D5 - pămînt stabilizat sau îmbunătăţit cu materiale locale;

D6 - drumuri din pămînt; drumuri provizorii în interiorul carierelor şi drumuri nivelate; drumuri de acces fără îmbrăcăminte dură.

Tipul reliefului împrejurimii (se determină după înălţimea deasupra nivelului mării):

P1 - de şes (pînă la 200 m);

P2 - puţin deluros (peste 200 pînă la 300 m);

P3 - deluros (peste 300 pînă la 1000 m);

P4 - muntos (peste 1000 pînă la 2000 m);

P5 - de munte (peste 2000 m).

Modalitatea de clasificare a mijloacelor de transport auto este stabilită prin ordinul ministerului nr.40 din 04.03.2005.