H O T Ă R Î R E
cu privire la aprobarea Listei de documente, prin care urmărirea datoriei
se face pe cale administrativă pe baza titlurilor executorii ale
birourilor notariale de stat din RSS Moldovenească
nr. 268 din 20.09.1976
Veştile nr.10/49, 1976
* * *
În conformitate cu articolul 72 din Legea RSS Moldoveneşti din 5 iulie 1974 "Cu privire la notariatul de stat", Sovietul Miniştrilor al RSS Moldoveneşti hotărăşte:
1. A aproba Lista de documente, prin care urmărirea datoriei se face pe cale administrativă pe baza titlurilor executorii ale birourilor notariale de stat din RSS Moldovenească.
[Pct.2 abrogat prin Hot. Soviet. Minişt. nr.105 din 30.03.84]
3. A abroga hotărîrile Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti conform listei alăturate.
PREŞEDINTELE SOVIETULUI | |
MINIŞTRILOR AL RSS MOLDOVENEŞTI | S.GROSSU
|
LOCŢIITORUL CÎRMUITORULUI TREBURILOR | |
SOVIETULUI MINIŞTRILOR AL RSS MOLDOVENEŞTI | V.DOBÎNDA
|
or. Chişinău, 20 septembrie 1976, | |
Nr.268. |
LISTA
de documente, prin care urmărirea datoriei se face pe cale administrativă
pe baza titlurilor executorii ale birourilor notariale de stat
din RSS Moldovenească
I. URMĂRIREA DATORIEI PE BAZA CONVENŢIILOR
LEGALIZATE PE CALE NOTARIALĂ
1. Convenţiile legalizate pe cale notarială, legate de primirea unor sume de bani, de restituirea sau transmiterea unor bunuri.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă exemplarul în original al convenţiei legalizate pe cale notarială.
II. URMĂRIREA DATORIEI PE TEMEIURILE, CARE DECURG
DIN RAPORTURILE DE DECONTARE ŞI CREDIT
2. Documentele, la care debitorii şi beneficiarii lor au admis o întîrziere a plăţilor în ce priveşte operaţiile de credit ale instituţiilor de credit.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) documentul în original, pe baza căruia se face urmărirea;
b) un extras din contul personal al debitorului, certificat de creditar, arătîndu-se suma datorată.
21. Documentele în temeiul cărora se stabileşte datoria faţă de buget, constituită din mijloacele dezafectate de la bugetul de stat pentru stingerea creditelor bancare, acordate de către instituţiile financiare cu garanţia Guvernului.
Pentru eliberarea titlurilor executorii se vor prezenta:
- originalul acordului de garanţie;
- copiile autentificate ale documentelor prin care se confirmă încasarea de către instituţiile financiare a mijloacelor de la buget în contul rambursării creditelor, acordate cu garanţia Guvernului.
[Pct.21 introdus prin Hot. Guv. nr.683 din 22.07.97, în vigoare 22.07.1997]
3. Documentele, care stabilesc sumele datorate la împrumuturile, acordate de asociaţiile, întreprinderile şi organizaţiile, care funcţionează pe bază de hozrasciot, muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor şi slujbaşilor acestor asociaţii, întreprinderi şi organizaţii în scopul construirii de locuinţe individuale şi reparaţiilor capitale ale caselor de locuit, precum şi procurării celor necesare gospodăriei.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) obligaţia în original a debitorului;
b) un extras din contul personal al debitorului, certificat de creditor, arătîndu-se suma datorată, a cărei plată a întîrziat.
4. Documentele, care stabilesc sumele datorate de membrii cooperativelor pentru construirea de locuinţe la plăţile pentru achitarea împrumuturilor, acordate cooperativelor în scopul construirii de case de locuit.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) obligaţia în original a debitorului;
b) un extras din contul personal al debitorului, certificat de creditor, arătîndu-se suma datorată, a cărei plată s-a întîrziat, şi termenele de achitare a lor.
41. Documentele, ce stabilesc suma datorată de către cetăţenii, care au cumpărat cu plată în rate apartamente din casele fondului de stat sau obştesc de locuinţe, eşalonîndu-se plăţile pentru achitarea sumei nevărsate.
Pentru primirea formulei executorii se prezintă:
1) angajamentul în original al debitorului;
2) un extras din contul personal al debitorului, certificat de către creditor, indicîndu-se suma datorată, ce n-a fost achitată, în termenele de achitare a ei.
[Pct.41 introdus prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.173 din 30.06.89]
5. Pretenţiile asociaţiilor, întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor în ce priveşte decontările lor cu cumpărătorii, efectuate prin bancă, pentru încasarea valorii încărcăturii folosite, dar neachitate, predate în custodie, şi a amenzii în proporţie de 8% din valoarea încărcăturii folosite.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) o copie a ordinului de plată al furnizorului cu menţiunea băncii despre acceptarea ordinului pentru incasso, anexîndu-se avizul băncii sau cererea debitorului prin care se refuză acceptarea;
b) o adeverinţă a întreprinderii de transport, care confirmă predarea încărcăturii la dispoziţia cumpărătorului;
c) comunicarea în scris (adeverinţa) a cumpărătorului despre folosirea completă sau parţială (în cazul din urmă, arătîndu-se valoarea sau cantitatea) a încărcăturii, primite în custodie.
[Pct.5 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
6. Cecurile prezentate spre plată, a căror neachitare este certificată de notarul de stat, de debitor sau de instituţia de decontare prin menţiunile respective făcute pe cecuri.
7. Documentele, care stabilesc sumele datorate, pentru împrumuturile, acordate de casele de ajutor reciproc de pe lîngă comitetele sindicatelor, de casele de ajutor reciproc ale pensionarilor de pe lîngă secţiile de asistenţă socială ale comitetelor executive ale Sovietelor raionale, orăşeneşti de deputaţi ai norodului, de casele de ajutor reciproc de pe lîngă unităţile militare, instituţiile şi aşezămintele Ministerului apărării al Uniunii RSS, de casele de ajutor reciproc obştesc din colhozuri, de Fondul literar al Uniunii RSS, Fondul muzical al Uniunii RSS, Fondul de artă al Uniunii RSS, Fondul arhitectural al Uniunii arhitecţilor din Uniunea RSS, Uniunea cineaştilor din Uniunea RSS şi de casa de ajutor reciproc a Societăţii teatrale din Moldova.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) obligaţia în original a debitorului;
b) un extras din contul personal al debitorului, certificat de creditor, sau o adeverinţă a contabilităţii, în care se arată suma datorată şi termenele de achitare a ei.
[Pct.7 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
III. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE PENTRU MĂRFURILE CUMPĂRATE
ÎN CREDIT, PENTRU CONFECŢIONAREA LA COMANDĂ A ÎMBRĂCĂMINTEI
ÎN CONDIŢIILE ACHITĂRII MATERIALELOR ATELIERELOR ÎN RATE
8. Ordinele-obligaţii, date de cumpărători (muncitori, slujbaşi, colhoznici, aspiranţi, pensionari) întreprinderilor de comerţ la cumpărarea mărfurilor în rate.
Pentru primirea titlului executoriu în vederea urmăririi sumei datorate şi daunelor de întîrziere a plăţilor ordinare de la muncitori, slujbaşi şi aspiranţi se prezintă:
a) ordinul-obligaţie în original al debitorului;
b) adeverinţa sau comunicarea în scris a asociaţiei, întreprinderii, instituţiei, organizaţiei cu privire la concedierea debitorului de la lucru;
c) un extras din contul personal al debitorului certificat de creditor, arătîndu-se suma datorată şi termenele de achitare a ei.
Pentru primirea titlului executoriu în vederea urmăririi sumei datorate şi penalităţilor de întîrziere a plăţilor ordinare de la pensionari şi colhoznici se prezintă:
a) ordinul-obligaţie în original al debitorului;
b) un extras din contul personal al debitorului certificat de creditor, arătîndu-se suma datorată şi termenele de achitare a ei;
[Pct.8 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
9. Ordinele-obligaţii, date de muncitori şi slujbaşi la întocmirea comenzilor pentru confecţionarea la comandă a îmbrăcămintei în condiţiile plăţii în rate a materialelor atelierelor.
Pentru primirea titlului executoriu în vederea urmăririi sumelor datorate de la muncitori şi slujbaşi se prezintă:
a) ordinul-obligaţie în original al debitorului;
b) adeverinţa sau comunicarea în scris a asociaţiei, întreprinderii, instituţiei, organizaţiei cu privire la concedierea debitorului de la lucru;
c) un extras din contul personal al debitorului, certificat de creditor, arătîndu-se suma datorată şi termenele de achitare a ei.
[Pct.9 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
IV. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE, CARE DECURG
DIN TRANSPORTAREA ÎNCĂRCĂTURILOR
10. Avizele direcţiilor (secţiilor, staţiilor) căilor ferate, serviciilor de navigaţie maritimă şi fluvială, întreprinderilor de transporturi aeriene, asociaţiilor, întreprinderilor şi organizaţiilor de transport auto, trimise de ele clienţilor despre satisfacerea pretenţiilor prezentate, care decurg din transportarea încărcăturilor.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: avizul în original al direcţiei (secţiei, staţiei) căii ferate, serviciului de navigaţie maritimă sau fluvială, întreprinderii de transporturi aeriene, asociaţiei, întreprinderii şi organizaţiei de transport auto, trimis clientului, arătîndu-se suma pretenţiei.
V. URMĂRIREA AMENZII PENTRU RESTITUIREA CU ÎNTÎRZIERE A SACILOR
11. Conturile neachitate, prezentate de furnizori cumpărătorilor de produse cerealiere, de zahăr şi de seminţe de culturi agricole, reprezentînd amenzile pentru restituirea cu întîrziere a sacilor.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) contul personal al cumpărătorului, care se ţine de furnizor, în ce priveşte suma datorată pentru saci;
b) o copie de pe actul de verificare a decontărilor reciproce în privinţa sumelor datorate pentru ambalaje sau o adeverinţă de neprezentare a reprezentantului cumpărătorului pentru întocmirea actului sus arătat;
c) o copie de pe avizul trimis cumpărătorului cu privire la aplicarea amenzii pentru nerestituirea sacilor.
VI. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE PE BAZA CONTRACTELOR
DE ÎNCHIRIERE A LOCUINŢELOR ŞI A ÎNCĂPERILOR NELOCUIBILE,
PRECUM ŞI PENTRU SERVICII COMUNALE
12. Documentele, care stabilesc suma datorată de locatarul locuinţei în ce priveşte chiria şi plata serviciilor comunale, dacă nu există un litigiu judiciar asupra mărimii plăţii.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă: o copie de pe cont, certificată de creditor şi trimisă locatarului, cu menţiunea creditorului despre neachitarea sumei datorate după înmînarea preavizului în scris (arătîndu-se data înmînării) şi despre inexistenţa unui litigiu judiciar.
13. Documentele, care stabilesc sumele datorate întreprinderilor comunale şi altor organizaţii de către proprietarii caselor, care le aparţin în baza dreptului de proprietate personală, pentru folosirea apei din apeduct, sistemului de canalizare şi altor servicii comunale.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă un extras din contul personal al debitorului certificat de creditor cu menţiunea acestuia despre neachitarea sumei datorate după înmînarea proprietarului casei a unui preaviz în scris, arătîndu-se data înmînării.
14. Documentele, care stabilesc sumele datorate pentru arendă, cheltuielile comunale şi de exploatare a încăperilor nelocuibile din casele, aflate în administrarea Sovietelor locale de deputaţi ai norodului, asociaţiilor, întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) o copie de pe contractul de arendă a încăperii nelocuibile, certificată de creditor;
b) o adeverinţă a creditorului de neachitare, a sumei datorate după preavizul în scris trimis arendaşului, arătîndu-se data înmînării.
[Pct.14 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
15. Documentele, care stabilesc sumele decorate pentru folosirea locului individual, repartizat pentru garaj, a locurilor de parcare deschise pentru staţionarea autoturismelor, motocicletelor şi altor mijloace de transport.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o adeverinţă a creditorului, în care se arată suma datorată şi menţiunea de neachitare a datoriei după preavizul în scris, arătîndu-se data înmînării.
16. Documentele, prin care se constată, că chiriaşul a înfăptuit în mod neautorizat reamenajarea sau resistematizarea încăperii de locuit sau a unei dependinţe, mutarea încălzitoarelor şi a instalaţiilor de tehnică sanitară, sau că locatarii şi arendaşii au cauzat defecţiuni locuinţelor şi încăperilor nelocuibile, pe care le ocupă, şi instalaţiilor din ele, precum şi documentele, prin care se consemnează, că întrucît chiriaşul (arendaşul) n-a efectuat reparaţiile curente, ele au trebuit să fie îndeplinite pe contul lui şi au necesitat cheltuieli din partea organizaţiei de exploatare a locuinţelor în sumă de pînă la 50 de ruble pentru restabilirea încăperilor în starea de mai înainte sau repararea defecţiunilor.
Pentru primirea formulei executorii în vederea urmăririi cheltuielilor de la chiriaşul încăperii de locuit se prezintă un proces-verbal, întocmit de către conducătorul organizaţiei de exploatare a locuinţelor, al întreprinderii, instituţiei, organizaţiei (în funcţie de apartenenţa casei) împreună cu responsabilul din apartament, sau cu un reprezentant al comitetului obştesc de imobil. Procesul-verbal constată, că chiriaşul a înfăptuit în mod neautorizat reamenajarea sau resistematizarea încăperii de locuit sau a unei dependinţe, mutarea încălzitoarelor şi a instalaţiilor de tehnică sanitară, sau că locatarii au cauzat defecţiuni locuinţelor şi încăperilor nelocuibile, pe care le ocupă, şi instalaţiilor din ele, se consemnează, de asemenea, că întrucît chiriaşul n-a înfăptuit reparaţiile curente, ele au trebuit să fie îndeplinite pe contul lui. În procesul-verbal se indică numele de familie, prenumele şi numele după tată ale persoanei responsabile pentru dauna cauzată suma cheltuielilor organizaţiei de exploatare a locuinţelor, ale întreprinderii, instituţiei, organizaţiei (în funcţie de apartenenţa casei) în legătură cu repararea defecţiunii cauzate, făcîndu-se o menţiune despre achitarea datoriei.
[Pct.16 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.62 din 16.03.88]
[Pct.16 în redacţia Hot. Soviet. Miniştr. nr.105 din 30.03.84]
Pentru primirea titlului executoriu în vederea urmăririi cheltuielilor de la arendaşul încăperii se prezintă actul de deteriorare a încăperii sau a utilajului ei, întocmit de conducătorul sectorului de exploatare a locuinţelor (trestului de producţie şi de exploatare a locuinţelor, combinatului de întreprinderi comunale) în prezenţa reprezentantului arendaşului şi semnat de acesta din urmă, arătîndu-se în act suma cheltuielilor sectorului de exploatare a locuinţelor (trestului de producţie şi exploatare a locuinţelor, combinatului de întreprinderi comunale), făcute în legătură cu repararea deteriorării cauzate, cu menţiunea de neachitare a sumei datorate.
17. Documentele, care stabilesc sumele datorate organelor de inventariere ale gospodăriei comunale pentru lucrări de evaluare şi de inventariere.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) o copie de pe contul neachitat, certificată de creditor;
b) o copie de pe actul de calcul, cuprinzînd adresa obiectivului în care s-au efectuat lucrările de evaluare sau de inventariere, denumirea şi cantitatea lucrărilor, specificarea costului taxelor de executare a lucrărilor şi suma totală a datoriei.
18. Documentele, care stabilesc sumele datorate de membrii cooperativelor pentru construirea locuinţelor la plăţile întîrziate cu mai mult de două luni în contul achitării cheltuielilor destinate întreţinerii şi exploatării casei.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă un extras de pe contul personal, certificat de creditor, cu menţiunea creditorului despre neachitarea datoriei la plăţile pentru acoperirea cheltuielilor destinate întreţinerii şi exploatării casei după înmînarea preavizului în scris debitorului, arătîndu-se data înmînării.
19. Documentele, care stabilesc sumele datorate organelor comunale în vederea compensării cheltuielilor în legătură cu demolarea unei clădiri sau a unei părţi a ei, ridicate în mod samovolnic.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) o copie de pe cont certificată de creditor;
b) o copie de pe hotărîrea comitetului executiv al Sovietului raional, orăşenesc de deputaţi ai norodului cu privire la demolarea construcţiei sau a unei părţi a ei, ridicate în mod samovolnic, din contul beneficiarului construcţiei;
c) o copie de pe calcul, care cuprinde numărul şi adresa clădirii demolate, denumirea şi cantitatea lucrărilor, arătarea preţirulor tarifare pentru lucrări şi a sumei totale a datoriei.
[Pct.19 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
VII. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE PENTRU FOLOSIREA ENERGIEI
ELECTRICE, A POSTURILOR DE RADIOABONAŢI ŞI TELEFONULUI
20. Documentele, care stabilesc sumele datorate "Energosbît"-ului şi altor furnizori de energie electrică pentru folosirea energiei electrice.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă un extras din contul personal, certificat de creditor cu menţiunea făcută de creditor despre neachitarea sumei datorate după preavizul în scris trimis debitorului, arătîndu-se data înmînării.
21. Documentele, care stabilesc sumele datorate de cetăţeni pentru folosirea posturilor de radioabonaţi.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de pe avizul, certificat de creditor şi trimis debitorului în ce priveşte suma datorată şi termenele de achitare a ei, cu menţiunea creditorului despre neachitarea sumei datorate după preavizul în scris trimis debitorului, arătîndu-se data înmînării.
22. Documentele, care stabilesc sumele datorate la plata abonamentului pentru folosirea telefonului.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de pe avizul, certificat de creditor şi trimis debitorului în ce priveşte suma datorată şi termenele de achitare a ei, cu menţiunea creditorului despre neachitarea sumei datorate după preavizul în scris trimis debitorului, arătîndu-se data înmînării.
VIII. PERCEPEREA DATORIEI, CARE REZULTĂ DIN
RELAŢII LEGATE DE DREPTURILE DE AUTOR
23. Documentele care stabilesc datoria organizaţiilor şi întreprinderilor sferei de agrement care plătesc onorariu de autor pentru interpretarea în public a creaţiilor dramatice, muzicale, muzical-dramatice, coregrafice, programelor de circ şi altor lucrări, pentru demonstrarea filmelor video (filmelor de cinema înregistrate pe peliculă video), tirajarea creaţiilor literare şi muzicale pe bandă magnetică, casete video şi audio, discuri cu lazer, pentru executarea de copii ale imprimărilor audio şi video şi închirierea unor atare imprimări, şi care trebuie transferată necondiţionat la contul Agenţiei de Stat pentru Drepturile de Autor a Republicii Moldova. 23-a. Documentele care stabilesc datoria editorilor, întreprinderilor şi organizaţiilor, care practică activităţi editoriale şi plătesc onorariu de autor moştenitorilor drepturilor de autor pentru editarea creaţiilor literare şi de artă, şi care urmează a fi transferat necondiţionat Agenţiei de Stat pentru Drepturile de Autor a Republicii Moldova. 24. Documentele care stabilesc datoria întreprinderilor, organizaţiilor, instituţiilor, cooperativelor în vederea remunerării de autor pentru valorificarea (multiplicarea) industrială a operelor de artă decorativă şi aplicată, sumă ce se transferă în mod executoriu Agenţiei de Stat pentru Drepturile de Autor a Republicii Moldova. 25. Documentele care stabilesc suma datorată Fondului Literar al Uniunii scriitorilor din Moldova şi care trebuie transferată prin intermediul Agenţiei de Stat pentru Drepturile de Autor a Republicii Moldova de către: edituri, redacţii ale revistelor, cooperative, agenţi economici, care defalchează 10 procente din suma onorariului, calculat pentru operele artistice originale şi traduse, editate (versuri, proză, opere dramatice, literatură pentru copii şi tineret, studii literare şi critice în problemele literare şi de artă); teatre şi unităţi economice din sfera de agrement, pentru spectacole dramatice şi serate literare, care defalchează 3 procente din suma venitului global ori din suma contractului în cazul accesului gratuit la spectacole, precum şi de instituţii culturale şi de iluminare (cluburi, case de cultură, parcuri de cultură şi odihnă, grădini de vară etc.), care efectuează defalcări în mărime de 1 procent din suma venitului global pentru serate literare şi spectacole, montate de cercurile de artişti amatori; edituri, cooperative, organizaţii şi antreprenori, care folosesc (editează) operele artistice ce nu sînt apărate de dreptul de autor (proză, versuri etc.) şi plătesc 1 procent din costul nominal al tirajului, iar în cazurile cînd sînt stabilite preţuri comerciale, un procent din preţul calculat în deviz. 26. Documentele care stabilesc suma datorată Fondului Muzical al Uniunii compozitorilor din Moldova şi care trebuie transferată prin intermediul Agenţiei de Stat pentru Drepturile de Autor a Republicii Moldova de către: edituri, întreprinderi şi organizaţii, care editează creaţii muzicale şi lucrări muzicilogice şi plătesc 10 procente din suma remunerării autorilor conform contractelor; întreprinderi şi organizaţii ale sferei de agrement, care efectuează defalcări în mărimea de 3 procente din suma venitului global pentru spectacole şi concerte; întreprinderi, organizaţii de stat şi publice, cooperative, care efectuează defalcări în mărime de 1 procent din suma venitului global, rezultat din multiplicarea creaţiilor muzicale pe bandă magnetică, casete compacte şi discuri, casete video şi discuri cu laser, cît şi pentru închirierea acestor imprimări. 27. Documentele care stabilesc suma datorată Fondului plastic al Uniunii artiştilor plastici din Moldova de către asociaţii, întreprinderi şi organizaţii, care efectuează defalcări în mărime de 2 procente din suma onorariilor plătite tuturor pictorilor pentru lucrările de artă plastică executate. 28. Documentele care stabilesc suma datorată Fondului publicistic al Uniunii jurnaliştilor din Moldova de către edituri, redacţii de reviste şi ziare, Agenţia Naţională "Moldova-pres", Televiziunea şi Radiodifuziunea Naţională, de toate instituţiile, organizaţiile, întreprinderile, inclusiv cele particulare, obligate să defalcheze 6 procente din suma integrală a onorariului, plătit autorilor titular şi netitulari (cu excepţia onorariilor, din care se efectuează defalcările sus-enumerate în fondurile Literar, Muzical şi Plastic) pentru editarea sau executarea comenzii la materiale şi creaţii cu caracter publicistic, social-politic, ilustrativ, informativ şi a lucrărilor cu caracter politic, social-politic, ilustrativ, informativ şi a lucrărilor de popularizare a ştiinţei, suma ce se transferă necondiţionat la contul Asociaţiei de Stat pentru Drepturile de Autor a Republicii Moldova. 29. Documentele care stabilesc suma datorată Fondului Arhitecturii al Uniunii arhitecţilor din Moldova de către organizaţiile de proiectare, obligate să defalcheze 7 procente din mărimea integrală a remuneraţiei arhitecţilor încadraţi în diverse forme de proiectare a construcţiilor. 30. Pentru a obţine dispoziţia executorie a biroului notarial de stat pe documentele indicate în punctele 23-29 ale prezentei acţiuni este necesară prezentarea fişei de calcul, vizată de către conducător, contabilul-şef (superior) şi cu pecetea instituţiei respective, în care se indică mărimea datoriei.
[Titlul VIII în redacţia Hot. Guv. nr.524 din 06.08.92]
[Titlul VIII modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
IX. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE ÎNTREPRINDERII, INSTITUŢIEI
ŞI ORGANIZAŢIEI, NEPLĂTITE DE MUNCITORI ŞI SLUJBAŞI
ÎN CAZUL ÎNCETĂRII RAPORTURILOR DE MUNCĂ
30. Documentele, care stabilesc suma datorată de muncitor în legătură cu neprezentarea la locul de muncă sau cu refuzul de a lucra în specialitatea, stipulată de contractul de muncă pentru avansul primit în contul salariului, dar pentru care nu s-a depus munca cuvenită, pentru ajutorul unic, diurne şi cheltuielile de deplasare, primite la încheierea contractului privitor la munca în industrie, construcţii şi în transporturi pe linia angajării organizate.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) contractul de muncă în original, încheiat cu muncitorul;
b) chitanţa semnată de muncitor de primirea sumelor urmărite;
c) adeverinţa administraţiei asociaţiei, întreprinderii, instituţiei organizaţiei, din care rezultă că muncitorul nu s-a prezentat la locul de lucru sau că a refuzat să lucreze în specialitatea, stipulată în contractul de muncă.
[Pct.30 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
31. Documentele, care stabilesc suma datorată asociaţiei, întreprinderii, instituţiei, organizaţiei, organizaţiei cooperatiste sau obşteşti de către lucrător pentru lenjeria de pat ce i s-a pus la dispoziţie şi nerestituită de el la concedierea de la lucru.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) contractul de muncă în original, încheiat cu lucrătorul;
b) chitanţa semnată de lucrător de primirea lenjeriei de pat;
c) adeverinţa administraţiei asociaţiei, întreprinderii, instituţiei organizaţiei, semnată de conducător şi contabilul-şef (contabilul superior), cu privire la valoarea lenjeriei de pat nerestituite şi concedierea lucrătorului.
[Pct.31 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
32. Documentele, care stabilesc suma datorată pentru uniforma, rămasă la lucrătorul concediat al asociaţiilor, întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor, în care este introdusă purtarea uniformei.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) obligaţia în original a debitorului de a plăti în rate costul uniformei primite de el;
b) adeverinţa de concediere a lucrătorului;
c) un extras din contul personal al debitorului certificat de creditor, prin care rezultă ce sumă a rămas dator.
[Pct.32 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
33. Documentele, care stabilesc sumele, datorate de pe urma unor mici lipsuri de bani, de către lucrători cu răspundere materială ai asociaţiilor, întreprinderilor, instituţiilor, organizaţiilor de stat, cooperatiste şi obşteşti, în cazul concedierii acestor lucrători şi semnării de către aceştea a unor obligaţii de a achita sumele datorate.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) adeverinţa administraţiei asociaţiei, întreprinderii, instituţiei organizaţiei cu privire la răspunderea materială a lucrătorului sau contractul de răspundere materială;
b) obligaţia în scris a lucrătorului cu răspundere materială de a achita suma datorată în legătură cu mici lipsuri de bani;
c) adeverinţa de concediere a lucrătorului;
d) adeverinţa administraţiei asociaţiei, întreprinderii, instituţiei organizaţiei semnată de conducător şi de contabilul-şef (contabilul superior), din care rezultă suma datorată, rămasă neachitată la concedierea lucrătorului.
[Pct.33 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
X. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE DE PERSOANELE STRĂMUTATE
ÎN CAZ DE NESOSIRE A LOR LA LOCUL DE STRĂMUTARE
34. Documentele, care stabilesc că persoanei, care şi-a exprimat dorinţa să se strămute pe cale planificată, i s-a plătit un ajutor unic în bani şi cheltuielile de deplasare a persoanei strămutate şi a familiei lui spre locul de destinaţie.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) actul, întocmit şi semnat de şeful eşalonului de strămutaţi al Comitetului de Stat pentru muncă al RSS Moldoveneşti, de un reprezentant al comitetului executiv raional sau al secţiei regionale (ţinutale) pentru folosirea resurselor de muncă de la locul de strămutare, certificat cu sigiliul respectiv, din care rezultă nesosirea persoanelor strămutate la locul de strămutare;
[Subpct. modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
b) un extras din borderoul, certificat de creditor, pentru plata ajutorului bănesc, unic persoanei strămutate, care n-a sosit la locul de strămutare;
c) adeverinţa Comitetului de Stat pentru muncă al RSS Moldoveneşti cu privire la costul deplasării de la locul de plecare pînă la locul de strămutare al persoanei strămutate şi al membrilor familiei lui.
[Subpct. modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
35. Sumele ajutorului unic date de prisos persoanei strămutate în cazul schimbării componenţei familiei sale din momentul primirii de către el a ajutorului bănesc unic pînă la sosirea la locul strămutării.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) actul, întocmit şi semnat de şeful eşalonului de strămutaţi al Comitetului de Stat pentru muncă al RSS Moldoveneşti, de un reprezentant al comitetului executiv raional sau al secţiei regionale (ţinutale) pentru folosirea resurselor de muncă de la locul de strămutare, de capul familiei strămutate şi certificat cu sigiliul respectiv, prin care se confirmă nesosirea membrului (membrilor) familiei persoanei strămutate la locul de strămutare;
[Subpct. modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
b) un extras din borderoul, certificat de creditor, pentru plata ajutorului bănesc unic persoanei strămutate, la care s-a schimbat componenţa familiei.
XI. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE DE PĂRINŢI PENTRU ÎNTREŢINEREA
COPIILOR ÎN INSTITUŢIILE PENTRU COPII, ÎN ŞCOLILE SPECIALE ALE MINISTERULUI
ÎNVĂŢĂMÎNTULUI AL RSS MOLDOVENEŞTI ŞI ÎN ŞCOLILE PROFESIONALE-
TEHNICE SPECIALE ALE COMITETULUI DE STAT PENTRU ÎNVĂŢĂMÎNTUL
PROFESIONAL-TEHNIC AL RSS MOLDOVENEŞTI
[Titlul secţ. modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
36. Documentele, care stabilesc sumele datorate de părinţi sau de persoanele, care îi înlocuiesc pentru întreţinerea copiilor în creşe, în creşe-grădiniţe pentru copii, grădiniţe de copii şi şcoli-internat.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă un extras din contul personal (din lista de decontare cu părinţii), certificat de creditor, deschis pe numele părintelui sau al persoanei, care îl înlocuieşte, cu menţiunea de neachitare a sumei datorate, în termen de două săptămîni după înmînarea preavizului în scris.
37. Documentele, care stabilesc sumele datorate de părinţi pentru întreţinerea copiilor în şcolile speciale ale Ministerului învăţămîntului al RSS Moldoveneşti şi în şcolile profesionale-tehnice speciale ale Comitetului de Stat pentru învăţămîntul profesional-tehnic al RSS Moldoveneşti.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă un extras din contul personal, certificat de creditor, deschis în secţiile financiare raionale, orăşeneşti, cu menţiunea de achitare de către părinţi a sumelor datorate pentru întreţinerea copiilor în şcolile speciale şi în şcolile profesionale-tehnice speciale după preavizul în scris pentru achitarea sumelor datorate, arătîndu-se data înmînării.
[Pct.37 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
XII. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE PENTRU ÎNTREŢINEREA
CU PLATĂ ÎN CASELE-INTERNAT PENTRU BĂTRÎNI ŞI INVALIZI
38. Documentele, care stabilesc suma datorată de persoana, care conform legii, este obligată să-l întreţină pe cetăţeanul bătrîn sau pe invalidul, internat pentru întreţinerea cu plată în casa-internat pentru bătrîni şi invalizi.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) consimţămîntul în scris cu privire la depunerea de bună voie a plăţii de către persoana, obligată conform legii să-l întreţină pe cetăţeanul bătrîn sau pe invalidul, internat în casa-internat pentru bătrîni şi invalizi;
b) un extras din ordinul Ministerului asistenţei sociale al RSS Moldoveneşti cu privire la aprobarea mărimii plăţii pentru întreţinerea pensionarilor în casa-internat pentru bătrîni şi invalizi;
c) un extras din contul personal al cetăţeanului bătrîn sau invalidului, internat în casa-internat, cu privire la depunerea plăţilor pentru întreţinerea lui cu menţiunea de neachitare de către debitor a sumei datorate după preavizul în scris.
XIII. URMĂRIREA DATORIEI PENTRU CREANŢELE
ORGANELOR AFACERILOR INTERNE
39. Creanţele organelor, care se ocupă de executarea muncii corecţionale, cu privire la urmărirea mijloacelor asociaţiilor, întreprinderilor, instituţiilor, organizaţiilor care au admis o întîrziere îndelungată (de mai mult de o lună) de virare a sumelor, reţinute din cîştigurile muncitorilor şi slujbaşilor, care execută muncă corecţională în asociaţia, întreprinderea, instituţia, organizaţia respectivă.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) o copie de pe avizul, trimis de organul, care se ocupă de executarea muncii corecţionale, la locul de muncă al persoanei, care execută munca corecţională;
b) adeverinţa asociaţiei, întreprinderii, instituţiei, organizaţiei, din care rezultă că în cursul lunii, pentru care trebuie să se facă reţinerea, persoana, care execută munca corecţională, a lucrat în asociaţia, întreprinderea, instituţia, organizaţia respectivă şi cu privire la mărimea cîştigului primit de ea în acest răstimp.
Cererea Academiei de poliţie a Republicii Moldova cu privire la urmărirea cheltuielilor de întreţinere şi instruire de la ascultătorii exmatriculaţi din Academie din vina lor sau de la cei nepromovaţi în cursul următor şi care au refuzat să lucreze în poliţie termenul stabilit, în suma calculată proporţional termenului de studii.
Pentru primirea titlurilor executorii se prezintă adeverinţa de la Academia de poliţie a Republicii Moldova cu privire la suma urmărită.
[Pct.39 completat prin Hot. Guv. nr.433 din 20.08.91]
[Pct.39 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
40. Documentele, care stabilesc sumele datorate pentru acordarea asistenţei medicale persoanelor, care au fost internate în camera de trezire.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de pe cont pentru suma ce se cuvine a fi plătită de către debitor cu semnătura lui de primire a primului exemplar al acestui cont.
41. Documentele, care stabilesc sumele datorate de către cetăţeni pe baza contractelor de pază a locuinţelor cetăţenilor.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) contractul în original;
b) adeverinţa cu specificarea mărimii sumei datorate, certificată prin semnătura şefului şi cu sigiliul secţiei (sectorului) de pază extradepartamentală a organelor afacerilor interne.
42. Documentele, care stabilesc sumele datorate, pentru uniforma, rămasă la persoanele din efectivul de soldaţi şi de comandă în cazul concedierii din organele afacerilor interne în legătură cu condamnarea lor pentru infracţiuni săvîrşite de ele sau în legătură cu săvîrşirea de către ele a unor fapte, care compromit titlurile lor, precum şi în caz de concediere a persoanelor din efectivul de soldaţi sau de comandanţi inferiori înaintea termenului, pentru care ele au fost primite în serviciu, pentru cazurile de încălcare a disciplinei sau pentru necorespunderea postului ce l-au ocupat, conform costului uniformei, primite de aceste persoane, în sumă, calculată proporţional cu timpul, rămas pînă la expirarea termenului de purtare a uniformei.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) un extras certificat din ordinul de concediere;
b) adeverinţa cu privire la suma datorată, ce urmează a fi urmărită.
XIV. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE PENTRU CREANŢELE ORGANELOR
MINISTERULUI OCROTIRII SĂNĂTĂŢII AL RSS MOLDOVENEŞTI
43. Documentele, care stabilesc sumele datorate pentru asistenţa medicală a persoanelor, care au fost primite în secţiile specializate ale spitalelor organelor de ocrotire a sănătăţii cu traume, căpătate de persoane aflate în stare de beţie alcoolică sau de psihoză alcoolică acută.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de pe cont, pentru suma ce se cuvine a fi plătită de către debitor, împreună cu recipisa lui de primire a primului exemplar al acestui cont.
44. Documentele, care stabilesc sumele datorate pentru creanţele instituţiilor medicale pentru tratamentul persoanelor, cărora în scopul curmării actelor lor huliganice sau altor infracţiuni li s-au cauzat traume corporale.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) un extras din hotărîrea organelor de cercetare penală sau a organelor de anchetă penală, sau din sentinţa ori din încheierea instanţei de judecată, care confirmă săvîrşirea de către debitor a actelor huliganice sau a altor infracţiuni;
b) adeverinţa instituţiei medicale cu privire la suma datorată, certificată prin semnătura conducătorului sau a contabilului-şef (contabilului superior).
XV. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE DE CETĂŢENI PENTRU
REPARAREA APARATELOR DE RADIO ŞI TELEVIZOARELOR
45. Documentele, care stabilesc sumele datorate de cetăţeni pentru prestarea de servicii în legătură cu repararea aparatelor de radio şi televizoarelor casnice.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) o copie de pe contul-înştiinţare al atelierului pentru repararea aparatelor de radio şi televizoarelor pe numele proprietarului aparatului de radio, televizorului casnic cu privire la costul reparării aparatului, semnat de mecanicul care a efectuat repararea şi de proprietarul aparatului, cu obligaţia acestuia din urmă de a plăti în cursul unei luni costul reparării;
b) o copie de pe preavizul în scris al atelierului pentru repararea aparatelor de radio şi televizoarelor, trimisă proprietarului aparatului, după expirarea unei luni din ziua reparării, cu privire la plata sumei datorate, împreună cu chitanţa semnată de debitor sau cu menţiunea creditorului despre refuzul debitorului de a primi preavizul.
XVI. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE PENTRU MUNCA DE PROTECŢIE
A PLANTELOR AGRICOLE ÎMPOTRIVA DĂUNĂTORILOR ŞI BOLILOR
46. Documentele, care stabilesc sumele datorate pentru munca de protecţie a plantelor agricole împotriva dăunătorilor şi bolilor.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) contul neachitat;
b) o copie a preavizului în scris al creditorului cu privire la achitarea sumei datorate împreună cu recipisa semnată de debitor de primire a acestui preaviz, sau cu menţiunea creditorului despre refuzul debitorului de a primi preavizul.
XVII. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE PENTRU CREANŢELE
BIBLIOTECILOR DE STAT, COOPERATISTE ŞI OBŞTEŞTI
PENTRU CĂRŢILE NERESTITUITE
47. Creanţele bibliotecilor de stat, cooperatiste şi obşteşti pentru urmărirea costului de cinci ori mai mare al cărţilor nerestituite de cititori.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) documentul, care stabileşte primirea de către cititor a cărţii din bibliotecă cu menţiunea de nerestituire a ei după preavizul în scris cu privire la încasarea de la el a costului de cinci ori mai mare în caz de nerestituire a cărţii;
b) un extras din registrul de inventariere a bibliotecii certificat de creditor cu privire la costul cărţii nerestituite sau adeverinţa magazinului buchinistic în cazurile, cînd cartea nerestituită constituie o raritate bibliografică.
XVIII. URMĂRIREA DE LA CETĂŢENI A COSTULUI BUNURILOR NERESTITUITE,
CE LE-AU FOST PUSE LA DISPOZIŢIE CONFORM CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE
DE OBIECTE DESTINATE SATISFACERII CERINŢELOR CURENTE ŞI A
SUMELOR DATORATE PENTRU PLATA FOLOSIRII BUNURILOR PUSE
LA DISPOZIŢIE ŞI A REPARĂRII STRICĂCIUNILOR ADUSE LOR
48. Documentele, care stabilesc sumele datorate de cetăţeni pentru folosirea obiectelor de uz casnic, a instrumentelor muzicale, inventarului sportiv şi altor bunuri de uz personal (închiriere de obiecte destinate satisfacerii cerinţelor curente) puse la dispoziţia lor de organizaţiile de stat, cooperatiste şi obşteşti.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă o copie de pe contractul de închiriere de obiecte destinate satisfacerii cerinţelor curente, iar dacă costul obiectului închiriat este mai mic de 300 de ruble - o copie a chitanţei-obligaţie, arătîndu-se suma urmărită şi menţinîndu-se că suma datorată n-a fost achitată după preavizul în scris, arătîndu-se data înmînării.
49. Documentele, care stabilesc sumele datorate de cetăţeni, care nu au restituit sau au stricat bunuri de uz personal, ce le-au fost puse la dispoziţie conform contractului de închiriere de obiecte destinate satisfacerii cerinţelor curente.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) o copie de pe contractul de închiriere de obiecte destinate satisfacerii cerinţelor curente, iar dacă costul obiectului închiriat este mai mic de 300 de ruble - o copie a chitanţei - obligaţie;
[Subpct.a) în redacţia Hot. Soviet. Miniştr. nr.344 din 13.10.86]
b) actul de nerestituire sau de stricare a obiectului, pus la dispoziţie conform contractului de închiriere, arătîndu-se costul obiectului sau costul lucrărilor de reparare a stricăciunilor, cu menţiunea creditorului cu privire la neachitarea sumelor datorate după primirea de către debitor a actului.
XIX. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE PENTRU CREANŢELE
ÎNTREPRINDERILOR TEATRALE ŞI DE SPECTACOLE
ŞI CASELOR TEATRALE
50. Documentele, care stabilesc sumele datorate de împuterniciţii netitulari pentru difuzarea biletelor întreprinderilor teatrale şi de spectacole (teatrelor, organizaţiilor de concerte, circurilor, colectivelor artistice ş.a.) şi caselor teatrale pentru biletele primite spre vînzare în cazul, dacă au dat o obligaţie de achitare a sumelor datorate.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) obligaţia în scris a împuternicitului de achitare a sumelor datorate;
b) un extras din contul personal al împuternicitului netitular pentru difuzarea biletelor teatrale, certificat prin semnătura conducătorului şi contabilului-şef (contabilului superior) ai întreprinderii teatrale şi de spectacole sau ai casei teatrale;
c) un extras din contractul încheiat de întreprinderea teatrală şi de spectacole sau de casa teatrală cu împuternicitul netitular cu privire la răspunderea materială.
XX. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE DE MILITARI ÎN CAZ DE TRECERE
A LOR ÎN REZERVĂ SAU ÎN RETRAGERE ŞI DE PERSOANE SUPUSE
SERVICIULUI MILITAR CHEMATE LA CONCENTRARE
51. Documentele, care stabilesc sumele datorate de către militari - soldaţi, matroşi, sergenţi, starşine din serviciul în termen; femei, care îşi fac serviciul militar activ în calitate de soldaţi, matroşi, sergenţi şi starşine; praporşcici, micimani, militari reangajaţi; ofiţeri, generali şi amirali, care îşi fac serviciul militar activ în Armata Sovietică şi în Flota Maritimă Militară, în trupele de grăniceri şi în cele interne, precum şi militari din organele şi trupele Comitetului securităţii de stat al Uniunii RSS, în efectivul de comandă şi de soldaţi ai Ministerului afacerilor interne al Uniunii RSS, cursanţi ai instituţiilor de învăţămînt militar, traşi la răspundere materială, în modul stabilit, pentru dauna cauzată statului, datoria fiind rămasă pe seama lor în momentul trecerii în rezervă sau în retragere.
Pentru primirea formulei executorii se prezintă adeverinţa unităţii, instituţiei militare, a instituţiei de învăţămînt militar, a întreprinderii şi organizaţiei Ministerului apărării, Comitetului securităţii de stat al Uniunii RSS, Ministerului afacerilor interne al Uniunii RSS cu privire la suma datorată, care urmează să fie încasată.
[Pct.51 în redacţia Hot. Soviet. Minişt. nr.125 din 24.04.84]
[Pct.51 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
52. Documentele, care stabilesc sumele datorate de persoanele supuse serviciului militar chemate la concentrare şi trase, în modul stabilit, la răspundere materială pentru pagubele cauzate statului.
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) consimţămîntul în scris al celui vinovat de a acoperi paguba cauzată;
b) adeverinţa unităţii militare, instituţiei, întreprinderii, organizaţiei Ministerului apărării cu privire la suma datorată care urmează a fi încasată.
[Pct.52 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.125 din 24.04.84]
[Pct.52 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
XXI. URMĂRIREA SUMELOR DATORATE DE PRAPORŞCICI ŞI MICIMANI ÎN CAZ
DE CONCEDIERE A LOR DIN SERVICIUL MILITAR ACTIV ÎN LEGĂTURĂ CU
CONDAMNAREA PENTRU INFRACŢIUNI SĂVÎRŞITE (INCLUSIV ÎN LEGĂTURĂ
CU CONDAMNAREA CONDIŢIONATĂ) ŞI PENTRU FAPTE CARE
DISCREDITEAZĂ TITLUL DE MILITAR
53. Documentele, care stabilesc sumele datorate de praporşcici şi micimani în caz de concediere a lor din serviciul militar activ în legătură cu condamnarea pentru infracţiunile săvîrşite (inclusiv pentru condamnarea condiţionată) şi pentru fapte care discreditează titlul de militar, înainte de termenul pentru care au fost angajaţi la serviciul militar activ, în ce priveşte ajutorul unic pentru procurarea iniţială a celor necesare lor şi costul uniformei ce li s-a pus la dispoziţie în sumă, calculată proporţional cu termenul, rămas pînă la expirarea termenului de serviciu (termenelor de purtare a uniformei).
Pentru primirea titlului executoriu se prezintă:
a) un extras certificat din ordinul de concediere;
b) adeverinţa unităţii militare, a instituţiei, întreprinderii, organizaţiei Ministerului apărării, Comitetului securităţii de stat al Uniunii RSS, Ministerului afacerilor interne al Uniunii RSS cu privire la suma datorată, care urmează să fie încasată.
[Pct.53 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.125 din 24.04.84]
[Pct.53 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
XXII. URMĂRIREA COSTULUI PIERDERILOR DE PRODUSE AGRICOLE LA
REPARTIZAREA PĂMÎNTURILOR PENTRU NEVOILE DE STAT SAU
OBŞTEŞTI ŞI FOLOSIREA LOR PENTRU CONSTRUCŢIILE
INTERNE ÎN CADRUL GOSPODĂRIILOR
54. Documentele prin care se stabileşte datoria ministerelor, comitetelor de stat, departamentelor, asociaţiilor, colhozurilor, sovhozurilor, întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor cu privire la compensarea Ministerului agriculturii al RSS Moldoveneşti a costului pierderilor de produse agricole la repartizarea pămînturilor pentru nevoile de stat sau obşteşti şi folosirea lor pentru construcţiile interne în cadrul gospodăriilor.
Pentru căpătarea formulei executorii se prezintă:
a) hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti sau a unui alt organ cu privire la repartizarea pămînturilor pentru nevoile de stat sau obşteşti ori folosirea de către gospodăriile lor pentru construcţiile interne în cadrul lor;
b) copia certificată de următoritor a actului comisiei de evaluare a comitetului executiv al Sovietului raional, orăşenesc de deputaţi ai norodului, indicîndu-se suma datoriei.
[Pct.54 modificat prin Hot. Soviet. Miniştr. nr.420 din 21.12.79]
[Cap.XXII introdus prin Hot. Sovietului Miniştr. nr.253 din 31.07.79]
LISTA
hotărîrilor abrogate ale Sovietului Miniştrilor
al RSS Moldoveneşti
1. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat".
2. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 16 decembrie 1959, Nr. 600 "Cu privire la modificarea parţială a hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat" (Culegere de legi şi hotărîri ale RSSM, 1959, Nr. 12, art.236).
3. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 5 octombrie 1960, Nr. 427 "Cu privire la completarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat" (Culegere de hotărîri ale RSSM, 1960, Nr. 10, art.173).
4. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 13 februarie 1963, Nr. 68 "Cu privire la completarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat" (Culegere de hotărîri ale RSSM, 1963, Nr. 2, art.33).
5. Punctul 2 al hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 1 iulie 1963, Nr. 284 "Cu privire la modul de urmărire a sumelor datorate pentru mici lipsuri de sume de bani, recunoscute de lucrători cu răspundere materială" (Culegere de hotărîri ale RSSM, 1963, Nr. 7, art.114).
6. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 14 octombrie 1963, Nr. 446 "Cu privire la modificarea punctului 7 al hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat" (Culegere de hotărîri ale RSSM, 1963, Nr. 10, art.166).
7. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 24 noiembrie 1965, Nr. 474 "Cu privire la completarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat".
8. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 10 aprilie 1969, Nr. 157 "Cu privire la completarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat". (Veştile RSSM, 1969, Nr. 4, art.87).
9. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 22 decembrie 1971, Nr. 423 "Cu privire la completarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat". (Veştile RSSM, 1971, Nr. 12, art.195).
10. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 24 ianuarie 1972, Nr. 16 "Cu privire la completarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat". (Veştile RSSM, 1972, Nr. 1, art.15).
11. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 29 mai 1975, Nr. 174 "Cu privire la completarea hotărîrii Sovietului Miniştrilor al RSS Moldoveneşti din 27 august 1957, Nr. 344 "Cu privire la documentele, prin care urmărirea se face pe baza titlurilor executorii ale birourilor de notariat".
