vineri, 28 aprilie 2006
287/24.05.93 Hotărîre cu privire la retribuirea muncii personalului din sfera ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale în baza Reţelei tarifare unice
                HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
        Cu privire la retribuirea muncii personalului din sfera
ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale în baza Reţelei tarifare unice

                         Nr.287  din  24.05.93

                                * * *
    Abrogat: 28.04.2006
    Hotărîrea Guvernului nr.381 din 13.04.2006

    Întru realizarea hotărîrii Parlamentului Republicii Moldova "Privind
aplicarea "Legii salarizării", Guvernul Republicii Moldova hotărăşte:

    1. Se aprobă, cu începere de la 1 martie 1993, trecerea personalului
din  sfera  ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale la  condiţiile  de
remunerare specificate în Reţeaua tarifară unică de salarizare.

    2. Se aprobă  Modul  şi condiţiile de salarizare a personalului  din
sfera  ocrotirii  sănătăţii şi asistenţei sociale din Republica  Moldova
conform  anexei  nr. 1 şi Indicii şi modul de atribuire  a  categoriilor
pentru  instituţiile  ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale  conform
anexei nr. 2.

    3. Se stabileşte  pentru medicii încadraţi în unităţile sanitare  şi
de  asistenţă socială volumul maxim de muncă prin cumul în limita a  1,5
salarii.
    În cazuri de  exepţie Ministerul Sănătăţii este în drept să majoreze
volumul maxim de muncă prin cumul pentru medici pînă la două salarii.

    4. Pentru stimularea   muncii   şi  acordarea  de  ajutor   material
lucrătorilor  din  sfera ocrotirii sănătăţii şi asistenţei  sociale,  la
formarea  fondurilor  de  remunerare  a  personalului  din  instituţiile
respective  se vor prelimina suplimentar mijloace în mărimea fondului de
salarizare  pentru  o lună, calculat în baza tarifelor şi salariilor  de
funcţie  ţinîndu-se  cont  de  sporurile şi  suplimentele  stabilite  în
conformitate cu legislaţia.
 [în redacţia Hot. Guv. nr.628 din 19.11.96]
 [în redacţia Hot. Guv. nr.525 din 24.07.95]

    5. Acordarea  suplimentelor  la salarii pentru cumulul  de  funcţii,
extinderea zonelor de deservire sau majorarea volumului de muncă, pentru
exercitarea,   în   paralel  cu  funcţia  de  bază,   a   obligaţiunilor
salariaţilor  care  temporar lipsesc, pentru programul de lucru  divizat
(cu  întrerupere  de  peste  două ore),  altor  suplimente  cu  caracter
compensatoriu,  a  sporurilor la salarii pentru  aplicarea  realizărilor
ştiinţei   medicale   şi   metodelor  progresiste   de   lucru,   pentru
complexitatea  şi  calitatea înaltă a mincii sau pentru executarea  unor
lucrări  de  importanţă  deosebită,  precum şi  premierea  şi  acordarea
ajutorului  material personalului sus-enumerat, inclusiv conducătorilor,
se  efectuează în modul stabilit pentru toate instituţiile finanţate  de
la buget.

    6. Salarizarea  medicilor, a personalului medical cu studii medii şi
a  personalului  medical inferior pentru suplinirea în afara  orelor  de
program  a personalului corespunzător, care lipseşte temporar (din cauza
bolii,  deplasării,  concediului  etc.)  se  efectuează  conform  orelor
efectiv  lucrate  în  funcţia  angajatului în cauză  absent,  în  mărime
ordinară, fără a considera această suplinire drept cumul de funcţii.

    7. În cazul depistării   unor  deficienţe  serioase  în  activitatea
personalului   medical  şi  farmaceutice,  personalului  cu  funcţii  de
conducere  din organele şi instituţiile ocrotirii sănătăţii i se  acordă
dreptul  să prezinte, de comun acord cu comitetele sindicale respective,
comisiei  de atestare de profil demersuri privind reducerea gradului  de
calificare a angajaţilor, indiferent de data atestării lor.

    8. În cazurile  cînd  salariile de funcţie (tarifare) aprobate  prin
prezenta   hotărîre  pentru  personalul  încadrat  în  sfera   ocrotirii
sănătăţii  şi  asistenţei sociale, inclusiv coeficienţii,  sporurile  şi
suplimentele  aplicate,  vor  fi  mai mici decît  salariile  de  funcţie
(tarifare)  în vigoare, inclusiv coeficienţii, sporurile şi suplimentele
la  aceste  salarii, acordate personalului în perioada de activitate  în
instituţia  sau  organizaţia  respectivă în aceeaşi funcţie  sau  într-o
funcţie   superioară,  se  va  plăti  diferenţa  de  salariu  respectivă
(ţinîndu-se cont de înlesnirile aferente).

    9. Se preconizează  că la remunerarea personalului din  instituţiile
ocrotirii  sănătăţii  şi  asistenţei sociale  precum  sînt  învăţătorii,
logopezii,  profesorii, educatorii şi alţi lucrători din învăţămîntul de
profil,  bibliotecarii  şi  alţi lucrători ai culturii,  categoriile  de
salarizare,  mărimea sporurilor şi a suplimentelor se determină în modul
şi  în  condiţiile stabilite de legislaţia în vigoare pentru  personalul
din ramurile respective ale economiei naţionale.
    Categoriile de    salarizare    pentru    inginerii,    tehnicienii,
specialiştii  şi  funcţionarii  cu diverse profiluri, precum  şi  pentru
bucătarii   şi  ceilalţi  angajaţi  din  reţeaua  alimentaţiei  publice,
lucrătorii  telecomunicaţiilor, şoferii şi alt personal din  transportul
auto  şi  din cadrul serviciilor publice, pentru muncitorii  ocupaţi  cu
reparaţia  şi  deservirea  utilajelor, clădirilor şi  construcţiilor  se
stabilesc  în  modul  şi în mărimile prevăzute de  Condiţiile  unice  de
salarizare  a  personalului  din  unităţile  bugetare  în  baza  Reţelei
tarifare  unice,  aprobate prin hotărîrea Guvernului Republicii  Moldova
din  24  mai  1993  nr. 286 "Cu privire la Condiţiile  de  salarizare  a
personalului din unităţile bugetare în baza Reţelei tarifare unice".

    10. Se acordă organelor autoadministrării locale dreptul de a majora
salariile  personalului  medical  şi celui cu funcţii  de  conducere  al
instituţiilor  ocrotirii  sănătăţii  şi asistenţei  sociale  din  contul
fondurilor  de  rezervă, soldurilor bugetare disponibile, precum şi  din
veniturile obţinute la executarea bugetului local.

    11. Se recomandă  administraţiei unităţilor economice (asociaţiilor)
şi  organizaţiilor din sfera productivă şi din alte ramuri ale economiei
naţionale,  precum  şi conducerii colhozurilor să efectueze  din  contul
fondului  lor de stimulare materială (fondului de salarizare)  premierea
şi  remunerarea  personalului  din  secţiile  medico-sanitare,  punctele
sanitare,  din policlinici şi alte instituţii de ocrotire a sănătăţii în
cazul  obţinerii  unor  rezultate pozitive în  profilaxia  şi  reducerea
morbidităţii  angajaţilor  conform totalurilor muncii şi  în  cuanturile
stabilite pentru personalul antrenat în procesul de producţie.

    12. Condiţiile   de  remunerare  a  muncii  aprobate  prin  prezenta
hotărîre  se  extind şi asupra personalului medical şi  farmaceutic  din
toate  instituţiile,  întreprinderile şi organizaţiile,  independent  de
subordonarea lor departamentală.
    Remunerarea pesonalului,    încadrat   în   instituţiile   ocrotirii
sănătăţii  şi  asistenţei sociale situate în afara hotarelor  Republicii
Moldova,  se  efectuează  în  modul  şi  în  condiţiile  de  retribuţie,
stabilite   în  ţările  angajatoare  pentru  categoriile  respective  de
salariaţi.

    13. Conducătorii instituţiilor sînt responsabili conform legislaţiei
pentru  remunerarea  corectă şi în termen a personalului. La  depistarea
cazurilor de remunerare incorectă, ei sînt obligaţi să corecteze imediat
eroarea comisă şi să achite personalului sumele datorate pentru perioada
în cauză.

    14. Se abrogă   hotărîrea  Guvernului  Republicii  Moldova  din   14
ianuarie 1992 nr. 8 "Cu privire la salarizarea personalului din domeniul
sănătăţii şi asistenţei sociale din Republica Moldova".

    Prim-ministru
    al Republicii Moldova                      Andrei SANGHELI


                                                  Anexa nr.1
                                           la Hotărîrea  Guvernului
                                               Republicii Moldova
                                           nr.287 din 24  mai  1993

                         MODUL ŞI CONDIŢIILE
                de salarizare a personalului din sfera
              ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale
                        din Republica Moldova

    1. Categoriile  de  remunerare  a muncii  şi  coeficienţii  tarifari
pentru   medici,   personalul  medical  cu  studii   medii,   personalul
farmaceutic,  personalul  medical  inferior, personalul  cu  funcţii  de
conducere  al  instituţiilor bugetare din sfera ocrotirii  sănătăţii  şi
asistenţei  sociale  se stabilesc conform tabelelor nr.1-4  la  prezenta
anexă, potrivit rezultatelor atestării şi retarificării fiecărui angajat.
    2. Atestarea  personalului  medical  şi  farmaceutic  se  efectuează
conform regulamentelor în vigoare de atestare a medicilor, farmaciştilor
lucrătorilor   cu   studii  medii  medicale  şi  farmaceutice,   iar   a
funcţionarilor  di instituţiile sus-enumerate - conform "Principiilor de
bază  cu privire la modul de atestare a funcţionarilor instituţiilor  şi
organizaţiilor finanţate din buget".
    Retarificarea  lucrăorilor medicali şi farmaceutici se efectuează în
baza   cerinţelor  de  calificare  respective,  aprobate  de  Ministerul
Sănătăţii  de comun acord cu Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale  şi
sindicatul  de  ramură,  iar pentru categoriile de personal  cu  funcţii
complexe,  personalul  din  învăţămînt,  cultură,  alimentaţie  publică,
transport,  telecomunicaţii  şi  alt personal încadrat  în  instituţiile
sus-enumerate,  ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale tarificarea se
efectuează în baza cerinţelor de calificare ramurale respective.
    3. Salariul de  funcţie  corespunzător categoriei de remunerare,  ce
i-a   fost  conferită  salariatului  în  baza  Reţelei  tarifare  unice,
constituie  garanţia  socială de stat a nivelului minim de retribuire  a
muncii  angajaţilor din sfera ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale,
cu  condiţia respectării executării calitative de către aceştia în orele
de  program,  stabilite  de legislaţia în vigoare, a normelor  de  muncă
(volumului de lucrări) prevăzute în contractul colectiv de muncă.
    4. Cuantumul salariului angajatului se formează din salariul tarifar
conform  categoriei de salarizare specificată în Reţeaua tarifară unică,
şi  sporurile,  majorările,  suplimentele,  alte plăţi  cu  caracter  de
stimulare şi compensatoriu, prevăzute de legislaţia în vigoare.
    Mărimea retribuţiei salariaţilor în limitele mijloacelor repartizate
în aceste scopuri nu este limitată.
    5. Salariile  de  funcţie, care corespund categoriei  de  salarizare
stabilite în baza Reţelei tarifare unice, se majorează astfel:
    personalului  încadrat  în instituţiile şi subdiviziunile din  sfera
ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale în care se tratează bolnavi de
SIDA,  alcoolism  şi narcomanie, bolnavii psihici, salariaţii  din  alte
instituţii  şi  subunităţile acestora, care lucrează în condiţii  foarte
grele  de muncă, periculoase sau dăunătoare - cu 150; 135; 120; 105;  90
şi  75 lei conform Listelor respective, aprobate de Ministerul Sănătăţii
şi  Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale de comun acord cu sindicatul
de ramură;
    personalului  din  spitalul pentru tratarea invalizilor celui  de-al
doilea război mondial şi secţiile spitaliceşti (în cazul folosirii a cel
puţin  80  la  sută  din capacităţile  acestor  secţii  pentru  tratarea
invalizilor   de  război  şi  persoanelor  asimilate  lor  la  acordarea
înlesnirilor) precum urmează:
    personalului medical şi farmaceutic  - cu 15 la sută;
    celuilalt personali                  - cu 10 la sută;
    personalului medical şi farmaceutic 
     din unităţile medicale clinice      - cu 10 la sută;
    personalului  din  casele  copilului, casele pentru  copii,  şcolile
internat   pentru  copiii  orfani  şi  copiii  fără  tutela  părinţelor,
centrului  de  plasament  şi reabilitare a copiilor de  vîrstă  fragedă,
azilului   republican   pentru  invalizi  şi  pensionari  şi   centrului
republican   de   reabilitare  a  invalizilor,  veteranilor  muncii   şi
războiului - cu 20 la sută;
    personalului  internatelor psihoneurologice, caselor-internat pentru
copii  cu  deficienţe  mintale, pentru persoanele  deţinute  sub  arest,
medicilor  psihiatri  cu statut de experţi judiciari, care activează  în
secţia  psihiatrie  legală  pentru persoane nearestate şi în  biroul  de
expertiză   psihiatrică   legală  ambulatorie,  cu  exepţia   experţilor
judiciari, precum şi personalului medical din secţiile anatomopatologice
şi secţiile de expertiză medico-legală - cu 30 la sută;
    recepţionarilor  de  aur din policlinicile stomatologice - cu 15  la
sută.
    În toate cazurile  de  majorare  a salariilor în  procente,  mărimea
concretă  a  fiecărei  majorări se calculează din  salariul  de  funcţie
(tarifar) fără să se ia în consideraţie alte majorări.
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.1148 din 18.10.04, în vigoare 22.10.04]
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.1603 din 30.12.03, în vigoare 23.01.04]
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.537 din 03.05.2002]
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.307 din 13.03.2002]
 [Pct.5 completat prin Hot.Guv. nr.901 din 29.08.2000]
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.628 din 19.11.96]
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.800 din 27.12.93]
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.586 din 14.09.93]

    6. Suplimentele de plată se stabilesc:
    personalului  din  instituţiile  ocrotirii sănătăţii  şi  asistenţei
sociale, inclusiv şoferilor de transporturi sanitare din schema de state
a  întreprinderilor  auto  şi altor organizaţii  pentru  munca  prestată
noaptea în mărime de 50 la sută din salariul de funcţie (tarifar) pentru
fiecare oră lucrată noaptea.
    pentru personalul  medical ce acordă asistenţă medicală de  urgenţă,
cel  din staţiile (secţiile) de salvare, din echipele itinerante, precum
şi  pentru personalul angajat la deservirea telecomunicaţiilor staţiilor
(secţiilor)  de salvare suplimentul constituie 100 procente din salariul
de   funcţie  (tarifar)  pentru  fiecare  oră  lucrată.  Lista   acestor
subdiviziuni  se aprobă de către conducătorul instituţiei de comun acord
cu comitetul sindical. Timp de noapte se consideră timpul între orele 22
şi 6;
    pentru mobilizarea  la domiciliu, în vederea efectuării  serviciilor
seara  sau  pe  timp  de noapte, în zilele de  odihnă  şi  de  sărbători
medicilor  şi  personalului  medical cu studii  medii  din  instituţiile
ocrotirii  sănătăţii şi asistenţei soiale, indiferent de timpul şi locul
asistenţei,  li  se  acordă  o retribuţie  difirenţiată  în  funcţie  de
specialitate  în mărime de 50 la sută din salariul de funcţie,  calculat
pe  oră, pentru fiecare oră prestată la domiciliu, fără să li se  acorde
careva  sporuri  pentru  serviciile în zile de sărbători şi de  timp  de
noapte.
    În cadrul cînd lucrătorul medical este chemat în instituţie pentru a
acorda  asistenţa  medicală  covenită,  timpul  efectiv  folosit  pentru
deplasarea  lui  la  destinaţie  şi  acordarea  asistenţei  medicale  se
plăteşte,  luîndu-se  în  calcul  salariul de  funcţie  al  lucrătorului
medical.  Aceste  servicii  se  prestează  în  plus  la  normele  lunare
stabilite.
    7. Medicilor  cu  funcţii  de conducere din  instituţiile  ocrotirii
sănătăţii şi asistenţei sociale şi adjuncţilor (medici) li se permite să
lucreze  în  specialitate  în instituţiile în care  sînt  încadraţi,  în
limita  timpului de muncă prevăzut de funcţia de bază cu achitarea  pînă
la  25  la  sută  din  salariul medicului  cu  categoria  respectivă  de
salarizare.  Evidenţa  muncii prestate de conducători şi adjuncţii  lor,
indiferent  de  caracterul  şi volumul ei, se  reflectă  în  documentele
corespunzătoare. În aceste cazuri nu li se va permite cumulul de funcţii
şi adjuncţiunea.
    8. Se acordă  personalului cu funcţii de conducere din  instituţiile
ocrotirii  sănătăţii şi asistenţei sociale dreptul de a stabili de comun
acord cu comitetele sindicale sporuri la salarii:
    medicilor din   spitalele   de  circumscripţie  şi   raionale,   din
ambulatoriile rurale, medicilor terapeuţi şi pediatri de circumscripţie,
medicilor  generalişti  (de familie), şefilor secţiilor  terapeutice  şi
pediatrice  din policlinicile orăşeneşti, şefilor secţiilor de  salvare,
medicilor   şi  personalului  cu  studii  medii  speciale  din  echipele
itinerante  ale staţiilor şi secţiilor de salvare şi asistenţei medicală
urgenţă,   staţiilor   de  aviaţie  sanitară  şi  secţiilor  de   ajutor
consultativ  planificat  şi  urgent, medicilor  superiori  din  staţiile
(secţiile)  de salvare şi de urgenţă, precum şi surorilor superioare  şi
surorilor  medicale  de  circumscripţie  din sectoarele  de  terapie  şi
pediatrie.  Moaşelor  şi  surorilor de patronaj de  la  sate,  surorilor
medicale   ale  medicilor  generalişti  (de  familie),  terapeuţilor  şi
surorile medicale de secţie din întreprinderi şi medicilor din Consiliul
de  Expertiză Medicală a Vitalităţii (inclusiv preşedintele şi  expertul
principal),  medicilor din secţiile anatomopatologice ţinîndu-se cont de
condiţiile  şi  calitatea muncii, pentru durata muncii  în  instituţiile
respective  şi sectoarele teritoriale şi de secţii, pentru primii 3  ani
de  muncă  neîntreruptă  şi  pentru  fiecare 2  ani  următori  de  muncă
neîntreruptă - în mărime de pînă la 10 la sută din salariul de funcţie.
   Cuantumul maxim al sporului în dependenţă de condiţiile de muncă, nu
poate  depăşi  40 la sută din salariul de funcţie (tarifar), iar  pentru
personalul  ocupat  nemijlocit cu profilaxia şi combaterea SIDA - 60  la
sută din salariul de funcţie (tarifar);
    personalului  din  subdiviziunile care combat infecţiile  extrem  de
periculoase,  indiferent de postul pe care-l ocupă - în mărime de 10  la
sută  din  salariul  de funcţie (tarifar) pentru fiecare  an  de  muncă.
Cuantumul  maxim  al sporului, în dependenţă de condiţiile de muncă,  nu
poate depăşi 40 la sută din salariul de funcţie (tarifar);
    Medicilor, medicilor  cu funcţii de conducere, personalului  medical
cu  studii  medii  speciale  şi  farmaciştilor,  pentru  categoriile  de
calificare  superior, I şi II - în mărime de, respectiv, 50, 40 şi 30 la
sută din salariul de funcţie.
    Sporurile la  salariu  se calculează lunar conorm funcţiei de  bază,
funcţiile  cumulate  şi suplinite, fără să se ia în consideraţie  careva
majorări, sporuri şi suplimente la salariu.
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.1148 din 18.10.04, în vigoare 22.10.04]
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.307 din 13.03.2002]
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.628 din 19.11.96]
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.119 din 22.03.94]
 [Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.586 din 14.09.93]

    9. Remunerarea   medicilor-consultanţi,   neîncadraţi   în   statele
instituţiei  în care acordă consultaţii, se efectuează după tarifele  de
salarizare pe oră, stabilite de sine stătător de către aceste instituţii
reieşind  din calificarea medicului-consultant şi timpul lucrat efectiv.
Remunerarea  maximă  a  medicilor  pentru consultaţii  nu  poate  depăşi
tariful de salarizare pentru 24 ore.

    10. Medicilor  din  spitalele de circumscripţie şi raionale  şi  din
ambulatoriile  rurale,  terapeuţilor şi pediatrilor  de  circumscripţie,
medicilor  generalişti  (de familie), personalului medical din  secţiile
anatomopatologice   şi  secţiile  de  expertiză  medico-legală,  şefilor
secţiilor  de terapie şi pediatrie din policlinicile orăşeneşti, şefilor
secţiilor de salvare, medicilor şi personalului cu studii medii speciale
din  echipele  itinerante  ale  staţiilor şi  secţiilor  de  salvare  şi
serviciilor de urgenţă ale staţiilor de aviaţie sanitară şi secţiilor de
ajutor consultativ planificat şi urgent, medicilor superior din staţiile
(secţiile)  de salvare şi de urgenţă, precum şi surorilor superioare  şi
surorilor  medicale  de  circumscripţie  din sectoarele  de  terapie  şi
pediatrie,   surorilor  medicale  care  asistă  medici  generalişti  (de
familie) li se stabileşte, ţinînd cont de condiţiile şi calitatea muncii
un concediu suplimentar plătit de odihnă cu o durată de trei zile pentru
muncă   neîntreruptă   prestată   peste  trei   ani   în   instituţiile,
subdiviziunile şi funcţiile sus-enumerate.
 [în redacţia Hot. Guv. nr.628 din 19.11.96]

    11. Pentru lucrătorii medical cu studii medii speciale, încadraţi în
echipele  itinerante  de la staţiile (secţiile) de salvare şi  asistenţă
medicală  de  urgenţă,  care au fost transferaţi în funcţia  de  felceri
(surori  medicale)  la  înregistrarea  chemărilor  şi  repartizarea  lor
brigăzilor  itinerante  sau în funcţia de felceri superiori la  staţiile
(secţiile)  de  salvare  şi asistenţă medicală de  urgenţă,  se  menţine
mărimea  sporului  de  salariu pentru durata serviciului şi  dreptul  la
concediul suplimentar de 3 zile.
 [Pct. 11 în redacţia Hotărîrii Guvernului nr.586 din 14.09.93]

    12. Se stabilesc  suplimente  lunare la salarizare de funcţie  după
cum urmează:
    medicilor şi  farmrciştilor din instituţiile de ocrotire a sănătăţii
şi  din consiliile de expertiză medicală a vitalităţii, avînd titlul  de
doctor  în  medicină,  farmacologie, biologie, chimie - în mărime  de  3
salarii  minime,  iar  pentru titlul de doctor  habilitat  în  medicină,
farmacologie, biologie, chimie - în mărime de 4 salarii minime lunare;
 [în redacţia Hot. Guv. nr.525 din 24.07.95 (se substituie cifrele)]

    medicilor distinşi  cu  titlul  onorific  "Medic  al  poporului  din
U.R.S.S."  - în mărime de 1,5 din salariul minim lunar, iar personalului
cu  titlul  onorific "Medic emerit al republicii", "Farmacist emerit  al
republicii"  şi "Lucrător emerit al ocrotirii sănătăţii - în mărime de 1
din salariul minim lunar.
 [în redacţia Hot. Guv. nr.152 din 03.03.95 (se substituie cifrele)]
 [Pct. 12 introdus prin Hot. Guv. nr.800 din 27.12.93]

   13. Conducătorilor  din  instituţiile  de ocrotire a  sănătăţii  şi
asistenţa  socială  li  se acordă dreptul să aplice, de comun  acord  cu
comitetele  sindicale,  forma de brigadă de organizare şi  remunerare  a
muncii  pentru  personalul  medical  şi farmacist  cu  studii  medii  de
specialitate,   personalul  medical  inferior  şi  muncitori.  Modul  de
aplicare  a  formei  de  brigadă de organizare şi  remunerare  a  muncii
salariaţilor  din  instituţiile  de ocrotire a  sănătăţii  şi  asistenţă
socială este stabilit în anexa nr. 3 la prezenta hotărîre.
 [Pct. 13 introdus prin Hot. Guv. nr.525 din 24.07.95]


                                                   Tabelul 1
                                                la anexa nr.1


                              CATEGORIILE
           de salarizare şi coeficienţii tarifari, stabiliţi
               pentru personalul medical în baza R.T.U.

------------------------------------------------------------------------
                   Funcţia                    |Categoria de|Coeficientul
                                              | salarizare |  tarifar
----------------------------------------------+------------+------------
                       1                      |      2     |     3
------------------------------------------------------------------------
I. Medici

Medic-intern, rezident anul I de studii             11         4.24

Medic-intern care a absolvit instituţia de în-
văţămînt cu menţiune, medic-stagiar, rezident
anul II şi III de studii                            12         4.67

Medic-specialist cu profilul necesar pentru ca-
sele de odihnă,  şcoli şi  instituţii sportive,
pansionate şi instituţii de învăţămînt, centre-
le de recuperare  medicală cu vechimea în  spe-
cialitate:
    pînă la 5 ani                                   12-13      4.67;5.14
    de la 5 pînă la 10                              13-14      5.14;5.65
    peste 10 ani                                    14-15      5.65;6.21

Medic-specialist cu vechimea în specialitate:
    pînă la 5 ani                                   14-15      5.65;6.21
    de la 5 pînă la 10 ani                          15-16      6.21;6.83
    de la 10 pînă la 15 ani                         16-17      6.83;7.51
    peste 15 ani                                    17-18      7.51;8.26

     II. Personalul medical cu studii medii de specialitate:

Registrator medical, instructor ergoterapie,
dezinfector                                          6         2,36

Sora medicală, laborant,  laborant-radiolog, in-
structor de cultură fizică medicală, inctructor-
dezinfector, statistician medical cu vechime în
specialitate:
    pînă la 5 ani                                    7-8       2,69;3,07
    de la 5 pînă la 10 ani                           9-10      3,50;3,85
    de la 10 pînă la 15 ani                         10-11      3,85;4,24
    peste 15 ani                                    11-12      4,24;4,67

Felcer, moaşă, felcer-laborant, ajutor de mediс,
dentist, tehnician-dentist cu vechime în specia-
litate:
    pînă la 5 ani                                    8-9       3,07;3,50
    de la 5 pînă la 10 ani                          10-11      3,85;4,24
    de la 10 pînă la 15 ani                         11-12      4,24;4,67
    peste 15 ani                                    12-13      4,67;5,14
 [Pct. II în redacţia Hot. Guv. nr.525 din 24.07.95]
 [Pct. II în redacţia Hot. Guv. nr.119 din 22.03.94]

III. Personalul medical inferior:

Infermieră şi alt personal medical inferior -
dădacă, doică                                       5          2.07

Infermieră pentru îngrijirea bolnavilor,
soră-econoamă                                       6          2.36
-------------------------
    Note:
    1.Salariile de  funcţie ale medicilor care conduc secţii,  cabinete,
laboratoare,  grupuri şi alte subdiviziuni, precum şi ale specialiştilor
orăşeneşti    şi   raionali   -   pediatri,   terapeuţi,   chirurgi   şi
obstetricieni-ginecologi; ale medicilor superior din staţiile (secţiile)
salvare  şi medicilor-conducători din consiliile de expertiză medicală a
vitalităţii se stabilesc prin majorarea cu 10-3- la sută a salariilor de
funcţie  pentru medicii de categoria respectivă conform Reţelei tarifare
unice.
    2.Pentru personalul  subdiviziunilor cu studii medii speciale şi  cu
funcţii  de  conducere  (inclusiv  felcer,  moaşă  şi  soră  superioară)
salariile  de  funcţie  se  stabilesc cu 10-20 la sută  mai  mari  decît
salariile  de  bază  ale personalului medical cu studii  medii  speciale
fixate conform categoriei respective de calificare.
    3.Salariile de  funcţie  pentru  biologii, zoologii,  psihologii  şi
entomologii  din instituţiile ocrotirii sănătăţii şi asistenţei  sociale
se  stabilesc  la nivelul salariilor de funcţie ale  medicilor,  conform
categoriilor de calificare.
    4.Salariile în  acord pentru munca prestată de  tehnicienii-dentari,
surorile  medicale  cosmeticiene  şi  dezinfectorii  pentru  dezinfecţia
profilactică   se  stabilesc  reieşind  din  salariul  tarifar  pe  oră,
calificat  din  salariul lunar al personalului asimilat avînd  categoria
corespunzătoare de remunerare a muncii.


                                            Tabelul 2
                                          la anexa nr.1

                              CATEGORIILE
        de salarizare şi coeficienţii tarifari stabiliţi pentru
           conducătorii instituţiilor ocrotirii sănătăţii şi
                   asistenţei sociale în baza R.T.U.
--------------------------------------------+------------+--------------
   Funcţia deţinută, categoria instituţiei  |Categoria de| Coeficientul
                                            | salarizare |   tarifar
--------------------------------------------+------------+--------------
                        1                   |      2     |      3
--------------------------------------------+------------+--------------
Medic-şef al instituţiei  spitaliceşti,  dis-
pensarului cu staţionar,  maternităţii casei
copilului şi al staţiei de transfuzie  a sîn-
gelui de categoria:
        V                                         16          6.83
        IV                                        17          7.51
        III                                       18          8.26
        II                                        19          9.09
        I                                         20         10.00
Medic-şef al instituţiei ambulator-policlini-
ce, dispensarului  fără staţionar, centrului
de diagnosticare, Centrului de igienă şi epi-
demiologie, staţiei de asistenţă medicală ur-
gentă, al biroului de: expertiză medico-lega-
lă  statistică medicală anatomopatologie; al 
centrului de profilaxie şi combatere SIDA de
categoria:
        V                                         15          6.21
        IV                                        16          6.83
        III                                       17          7.51
        II                                        18          8.26
        I                                         19          9.09
Medic-şef al centrului sănătăţii,  sanatoriu-
lui şi sanatoriului-profilactoriu de  catego-
ria:
        V                                         14          5.65
        IV                                        15          6.21
        III                                       16          6.83
        II                                        17          7.51
        I                                         18          8.26
Director al azilului  şi casei  de invalizi,
casei-internat  de copii,  centrului  terito-
rial de asistenţă socială pentru pensionari,
de categoria:
        V                                         14          5.65
        IV                                        15          6.21
        III                                       16          6.83
        II                                        17          7.51
        I                                         18          8.26
Soră medicală principală a instituţiei de ca-
tegoria:
        V                                         12          4.67
        IV                                        13          5.14
        III                                       14          5.65
        II                                        15          6.21
        I                                         16          6.83
------------------------------------------------------------------------
    Note:
    1.  Medicul-şef  al  instituţiei  curative  cu  staţionar pînă la 50
paturi sau  cu pînă  la 7  funcţii de  medici încadraţi,  al staţiei  de
dezinfecţie sanitară se remunerează conform categoriei 15 de  salarizare
specificată în R.T.U.
    2.  Preşedintele  Consiliului  Republican  de  Expertiză  Medicală a
Vitalităţii se remunerează conform categoriei 16 a R.T.U.
    3. Salariile de funcţie pentru conducătorii instituţiilor  ocrotirii
sănătăţii şi adjuncţii lor -  medici şi surori medicale principale  - se
stabilesc în mărimea prevăzută de categoriile de salarizare, însă nu mai
mici decît cele fixate medicilor şi surorilor medicale -  conducătorilor
de  subdiviziuni,  iar  în  cazul  cînd în instituţia respectivă lipsesc
subdiviziunile - nu vor fi mai mici decît salariile de funcţie prevăzute
pentru medici şi surorile medicale conform categoriei lor de calificare.
    4.  Salariile  de  funcţie  pentru  conducătorii-adjuncţi  medici ai
instituţiilor ocrotirii sănătăţii se stabilesc  cu 10  la sută  mai mici
decît salariile de funcţie prevăzute pentru conducătorii respectivi.
    5. Salariile  de  funcţie  pentru  inginerii-şefi,  contabilii-şefi,
şefii  secţiilor economice, alţi specialişti-şefi se vor stabili conform
prevederilor  anexei  nr.1  la Hotărîrea Guvernului  Republicii  Moldova
nr.286  din  24  mai  1993 "Cu privire la  Condiţiile  de  salarizare  a
personalului  din  unităţile bugetare în baza Reţelei  tarifare  unice",
ţinîndu-se cont de categoria instituţiei.
    6.  Salariile  de  funcţie  pentru  şefii  de  secţii şi servicii se
stabilesc cu 30  la sută mai  mici decît salariile  de funcţie prevăzute
pentru conducătorii  instituţiilor în  cauză. Salariile  conducătorilor-
adjuncţi de  secţii şi  servicii se  stabilesc cu  15 procente  mai mici
decît salariile de funcţie prevăzute pentru conducătorii acestor  secţii
şi servicii.
    7. Salariile pentru  conducătorii instituţiilor ocrotirii  sănătăţii
şi asistenţei  sociale se  majorează cu  5-10 la  sută, în dependenţă de
volumul muncii prestat în cazul cînd instituţiile au la balanţă ateliere
ergoterapice de producţie sau gospodării agricole auxiliare şi secţii de
acordare a ajutorului social la domiciliu cetăţenilor singuri, de vîrstă
înaintată şi inapţi de muncă.
    8. Salariile  de funcţie pentru şefii adjunctului şi contabilii-şefi
ai  instituţiilor  de asigurări sociale se stabilesc cu 10 - 30 la  sută
mai mici decît salariile de funcţie prevăzute pentru conducători.
 [Tabelul 2 modificat prin Hot. Guv. nr.537 din 03.05.2002]
 [Tabelul 2 modificat prin Hot. Guv. nr.628 din 19.11.96]
 [Tabelul 2 modificat prin Hot. Guv. nr.586 din 14.09.93]


                                             Tabelul 3
                                             la anexa nr. 1

                         C A T E G O R I I L E
                de salarizare şi corficienţii tarifari,
              stabiliţi pentru farmaciştii instituţiilor
                        bugetare în baza R.T.U.
------------------------------------------------------------------------
     Funcţia deţinură, categoria farmaciei       |Categoria|Coeficientul
                                                 |de sala- |   tarifar
                                                 | rizare  |
------------------------------------------------------------------------
Şef de farmacie - farmacist cu studii suprioare
în farmaciile de categoria:
    V                                               14        5,65
    IV                                              15        6,21
    III                                             16        6,83
    II                                              17        7,51
    I                                               18        8,26

Şef de farmacie - laborant - farmacist în far-
maciile de categoria:
    V                                               11        4,24
    IV                                              12        4,67
    III                                             13        5,14
    II                                              14        5,65
    I                                               15        6,21
Şef de chiosc farmaceutic                          8-9        3,07;3,50
Farmacist-stagiar                                 10-11       3,85;4,24

    Farmacist cu vechime în specialitate:
    pînă la 5 ani                                 12-13       4,67;5,14
    de la 5 pînă la 10 ani                        14-15       5,65;6,21
    de la 10 pînă la 15 ani                       15-16       6,21;6,83
    peste 15 ani                                  16-17       6,83;7,51

    Laborant-farmacist cu vechime în
    specialitate:
    pînă la 5 ani                                 7-8         2,69;3,07
    de la 5 pînă la 10 ani                        9-10        3,50;3,85
    de la 10 pînă la 15 ani                      10-11        3,85;4,24
    peste 15 ani                                 11-12        4,24;4,67
 [Poziţiile 5 şi 6 în redacţia Hot. Guv. nr.525 din 24.07.95]

Preambalator, infirmieră-spălătoreasă               5         2,07
----------------------------
    Notă: Salariile  de  funcţie  ale şefilor adjuncţi  de  farmrcii  se
stabilesc  cu 10-15 la sută mai mici decît salariul şefului respectiv de
farmacie.
 [Tabelul 3 în redacţia Hot. Guv. nr.119 din 22.03.94]
 [Tabelul 3 în redacţia Hotărîrii Guvernului nr.586 din 14.09.93]



                                                   Tabelul 4
                                                 la anexa nr.1

                       CATEGORIILE DE SALARIZARE
           şi coeficienţii tarifari, stabiliţi pentru unele
         categorii de specialişti şi funcţionari din institu-
    ţiile ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale în baza R.T.U.
------------------------------------------------------------------------
                  Funcţia                    |Categoria de|Coeficientul
                                             | salarizare |  tarifar
---------------------------------------------+------------+-------------
                    1                        |       2    |      3
------------------------------------------------------------------------
Ingineri asistenţă tehnică la aparate, utilaje
şi aparatură: Roentgen, radiologică, radiomet-
rică, dozimetrică, radiochimică, lazer, elect-
ronică, telemetrică, plasmică, cu compresiune,
cu vid, cu ultrasunet, cu utilizare a prepara-
telor radioactive:
    coordonator                                   14-15     5.65;6.21
    categoria I                                   13-14     5.14;5.65
    categoria II                                  12-13     4.67;5.14
    fără categorie                                10-11     3.85;4.24

Tehnicieni asitenţă tehnică la aparate, utilaje
şi aparatură:Roentgen, radiologică, radiometri-
că, dozimetrică, radiochimică, laser, plasmică,
electronică,  telemetrică,  cu  compresiune, cu
vid,  cu ultrasunet, cu utilizarea preparatelor
radioactive:
    categoria I                                       9     3.50
    categoria II                                      8     3.07

Redactor la centrele sănătăţii                     9-10     3.50;3.85

    Şef secţie ajutor social                      12-15     4,67;5,14
                                                            5,65;6,21
    Lucrător al asistenţei sociale:
    categoria I                                   10-11     3,85;4,24
    categoria II                                   9-10     3,50;3,85
    fără categorie                                    8     3,07
 [Poziţiile 4 şi 5 în redacţia Hot. Guv. nr.525 din 24.07.95]

Specialist în problemele asistenţei sociale:
    categoria superioară                          13-14     5.14;5.65
    categoria I                                   12-13     4.67;5.14
    categoria II                                  10-11     3.85;4.24
    fără categorie                                 8-9      3.07;3.50
-------------------------
    Note:
    1. Categoriile  de  salarizare pentru inginerii ocupaţi în  procesul
tehnologic  la staţiile de transfuzie a sîngelui, care prelucrează anual
peste  5 t de plasmă, se stabilesc la nivelul prevăzut pentru  inginerii
de diverse specialităţi cu categoriile I şi II de calificare, iar pentru
tehnicienii  acestor  staţii  - la nivelul  categoriilor  de  salarizare
pentru  tehnicienii  de  toate specialităţile cu categoria I  şi  II  de
calificare.
    2. Lucrătorii  asistenţei  sociale  li  se  stabilesc  categorii  de
salarizare  cu  condiţia  să deservească cel puţin 4  persoane  solitare
inapte  de  muncă din localităţile rurale sau cel puţin 8  persoane  din
alte  localităţi. La deservirea unui număr mai mic de persoane inapte de
muncă,  remunerarea se va face în corespundere cu categoria stabilită şi
proporţional volumului şi complexităţii muncii prestate.


                                                  Anexa nr.2
                                           la Hotărîrea  Guvernului
                                               Republicii Moldova
                                           nr.287 din 24  mai  1993

                           INDICII ŞI MODUL
            de atribuire a categoriilor pentru instituţiile
          din sfera ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale
------------------------------------------------------------------------
                       |Indicii de|    Categoria şi mărimea indicilor
                       |clasifica-|-------------------------------------
      Instituţiile     | re pe    |    I   |   II  |  III  |  IV  |  V
                       |categorii |        |       |       |      |
-----------------------+----------+--------+-------+-------+------+-----
             1         |     2    |    3   |    4  |   5   |   6  |  7
------------------------------------------------------------------------
Spitale, dispensare cu   Numărul     peste   600-    250-   100-    51-
paturi de  spital, ma-   paturilor   1000    1000    599    249     99
ternităţi, spitale mi-   de spital
litare, secţii medico-
sanitare  cu paturi de
spital

Ambulatorii,  policli-   Numărul     peste   151-    96-    41-     8-
nici independente,dis-   medicilor   250     250     150    95      40
pensare fără paturi de   în  sta-
spital;  birouri:  ana-  tele de
tomopatologic, statis-   personal
tică medicinală; cen-
trul pentru  combaterea
SIDA, centre ale sănă-
tăţii
 [Alin. modificat prin Hot. Guv. nr.307 din 13.03.2002]

Centre   medicale   de   Unităţi de  peste   800 mii  650-  500-   pînă
diagnosticare            observaţie  1 mln.  1 mln.   800   650    500
                         (cercetare)                  mii   mii    mii

Case de copii            Numărul                      251-  101-   pînă
                         paturilor      -       -     500   250    la
                                                                   100

Centre de igienă şi      Numărul     mai mult 101-    41-   21-    pînă
epidemiologie            populaţiei  de 500   500     100   40     la 20
                         deservite
                         (mii)
 [în redacţia Hot. Guv. nr.628 din 19.11.96]

Staţii de salvare şi de  Numărul    Numărul   51-     26-   16-   5-15
asistenţă medicală  ur-  anual de   anual de  100     50    25
gentă                    chemări    chemări
                         (mii)      (mii)

Staţie de                cantitatea  peste    6000-  4000-  2000-  pînă
transfuzie a             de   sînge  9000     9000   6000   4000   la
sîngelui                 colectat cu                               2000
                         prelucrarea
                         în  conmpo-
                         nente    şi
                         preparate
                         cel puţin de
                         85% (litri)

                              sau
                         cantitatea   10001-  5001-  2500-
                         de  plasmă   15000   10000  5000
                         prelucrată
                         în  blocul
                         de fracţio-
                         nare(litri)
 [Poziţia 7 în redacţia Hot. Guv. nr.525 din 24.07.95]

Aziluri şi case de in-   Numărul de  peste     751-   451-  251-  pînă
valizi,  case-internat   locuitori   1000     1000    750   450   la
de copii, centre teri-   prevăzut                                 250
toriale  de  asistenţă   în deviz
socială pentru pensio-
nari
 [în redacţia Hot. Guv. nr.119 din 22.03.94]

Sanatorii,  sanatorii-   Numărul de   peste    701-   461-  261-  pînă
preventorii (discipli-   paturi pre-  950      950    700   460   la
nare)                    văzut în                                 260
                         deviz

Farmaciile instituţii-   Numărul de   peste    751-   501-  251-  pînă
lor curative             paturi din   1000     1000   750   500   la
                         instituţii-                              250
                         le deservite
----------------------------
    Note:
    1. La stabilirea    categoriilor   de   salarizare   pentru    şefii
instituţiilor   spitaliceşti,  ai  maternităţilor  şi  dispensarelor  cu
staţionar,  ce au în subordine instituţii policlinice (subdivisiuni)  şi
alte  subdiviziuni, care conform indicilor (numărul de medici,  chemări)
sînt  raportate  la  o categorie superioară, salariile  de  funcţie  ale
conducătorilor  acestor  instituţii  se  stabilesc  în  baza  categoriei
superioare  de  salarizare.  La  stabilirea indicelui  de  raportare  la
categoria  de  salarizare  "numărul de paturi prevăzut  în  deviz"  este
necesar  să  se ţină cont de numărul mediu planificat de bolnavi pe  an,
aflaţi la tratament în staţionarele de zi.
    2. La determinarea  salariilor  pentru  personalul  cu  fiuncţii  de
conduducere  al  sanatoriilor pentru copii, categoria de  salarizare  se
fixează categoria imediat superioară celei stabilite.
    3. La stabilirea  categoriilor de salarizare pentru medicii-şefi  ai
spitalelor raionale centrale se ia în consideraţie numărul paturilor din
toate   spitalurile,   situate  pe  teritoriul  raionului,   care   sînt
subordonate spitalului raional.
 [Nota 3 introdusă prin Hotărîrea Guvernului nr.586 din 14.09.93]

    4. Pentru determinarea categoriei de retribuire a muncii cadrelor de
conducere din aziluri şi case de invalizi, case-internat pentru copii cu
deficienţe  mintare,  centre  teriotoriale de asistenţă  socială  pentru
pensionari,  numărul de locuri prevăzut în deviz se calculează  aplicînd
coeficientul 2,75, iar pentru sanatorii şi sanatorii-preventorii numărul
de paturi prevăzut în deviz se calculează aplicînd coeficientul 1,5.
 [în redacţia Hot. Guv. nr.525 din 24.07.95]

 [în redacţia Hot. Guv. nr.119 din 22.03.94]
 [Nota 4 introdusă prin Hot. Guv. nr.800 din 27.12.93]

                                                    Anexa nr. 3
                                             la Hotărîrea Guvernului
                                             Republicii Moldova nr. 287
                                                 din 24 mai 1993

                                M O D U L
       de aplicare a formei de brigadă de organizare şi remunerare
          a muncii salariaţilor din instituţiile de ocrotire a
                     sănătăţii şi asistenţă socială

    1. Forma de brigadă  de  ogranizare şi remunerare a muncii poate  fi
aplicată  în instituţiile de ocrotire a sănătăţii şi asistenţă  socială,
inclisiv  în  farmacii,  cu autorizarea  conducătorului  instituţiei  şi
acordul  organului  sindical pentru personalul medical şi  farmacist  cu
studii  medii de specialitate, personalul medical inferior şi muncitori.
Nu se admite includerea în brigăzi a medicilor cu funcţii de răspundere,
a medicilor, farmaciştilor, specialiştilor, funcţionarilor şi şoferilor.
    2. Brigăzile pot fi create pentru executarea lucrărilor de îngrigire
a  bolnavilor,  dereticarea încăperilor şi a teritoriului şi  asigurarea
funcţionării   la  nivelul  tehnic  cuvenit  al  utilajului,   reţelelor
energetice, sanitare, de alimentare cu apă şi canalizare, spălătoriilor,
cazangeriilor, etc., precum şi brigăzii complexe.
    Brigăzile pot  fi  constituite  din salariaţi ce fac  parte  dintr-o
singură  categorie de perconal sau din lucrătorii din diferite categorii
de  personal (brigăzi complexe), spre exemplu, din infirmiere, bufetiere
şi  muncitori.  Personalul  medical  şi farmacist  cu  studii  medii  de
specialitate în brigăzi complexe cu alte grupe de personal nu se include.
    3. Fiecare brigadă  este condusă de un brigadier ales din  rîndurile
membrilor brigăzii şi confirmat prin ordinul conducătorului instituţiei.
Brigadierul  nu este eliberat de exercitarea obligaţiunilor sale de baza
conform funcţiei deţinute.
    4. Volumul şi   caracterul   lucrărilor  efectuate  de  brigadă   şi
raporturile  dintre brigadă şi administraţia instituţiei (subdiviziunii)
se  perfectează prin contractul (în forma liberă) care se întocmeşte  în
numele  administraţiei  şi  brigăzii, respectiv, de  către  conducătorul
instituţiei (subdiviziunii) şi brigadier.
    În contract se  va prevedea, în mod obligatoriu evidenţa  lucrărilor
real  îndeplinite şi calitatea lor, precum şi modalităţile de reducere a
cuantumului  salariului pentru lacune şi neajunsuri în muncă, încălcarea
disciplinei  de muncă şi alte elemente, care influeiţează negativ asupra
calităţii muncii.
    5. Pentru plata  muncii lucrătorilor brigăzii se formează fondul  de
salarii  reieşind din numărul de unităţi şi funcţii incluse în  brigadă,
indiferent  de numărul de persoane fizice care real lucrează în brigadă.
Acest   fond  se  constituie  din  salariile  de  funcţie  sau  tarifare
corespunzătoare  categoriilor  de salarizare stabilite pe  unitaţile  de
personal  incluse  în brigadă, ţinînd cont de toate majorările  tarifare
(majorările  prevăzute în punctul 5 al anexei nr.1 la prezenta hotărîre;
majorările  cu  aplicarea  coeficienţilor stabiliţi de  majorare  şi  de
complexitate  a  lucrărilor îndeplinite; majorările  procentuale  pentru
personalul   medical  mediu  cu  funcţii  de  răspundere;  sporurile  de
compensare pentru muncitorii ce activează în condiţii nefavorabile).
    Se includ în  fondul  de  salariu al brigăzii, dar  nu  sînt  supuse
repartizării  între membrii ei sporurile, adaosurile şi suplimentele  ce
poartă   caracter   personal  şi  se  plătesc  independent  de   aportul
lucrătorului  în  brigadă  (pentru  categoriile  de  calificare;  pentru
vechimea neîntreruptă în muncă în instituţii şi subdiviziuni cu condiţii
speciale;  pentru înaltă eficacitate în muncă; pentru orele prestate  în
timp  de  noapte;  pentru munca cu program divizat în două  părţi;  alte
suplimente cu caracter stimulator şi de compensare).
    6. În cazul îndeplinirii  volumului de lucrări stabilit de  brigadă,
cu  asigurarea  calităţii  cuvenite,  brigada  beneficiază  de  o  plată
suplimentară  în  mîrime  de pînă la 50 la sută din suma  salariilor  de
funcţie  sau  tarifare, calculate membrilor brigăzii pentru timpul  real
prestat,  dar nu mai mare decît suma economiei fondului lunar de salarii
al  brigăzii, format în conformitate cu punctul 5 al prezentei anexe. Pe
lîngă  aseacta,  în  cazul  disponibilităţii de  economie  nefolosită  a
fondului  de  salarii  stabilit brigăzii poate fi  înfăptuită  premierea
membrilor  brigăzii,  în funcţie de aportul lor personal la  rezultatele
muncii  brigăzii,  îm mărime de pînă la 25 la sută din salariul  lor  de
funcţie (tarifar), pentru timpul real prestat.
    7. Repartizarea  plăţii  suplimentare şi a premiului  între  membrii
brigăzii  se  efectuează  în  funcţie de aportul  fiecărui  lucrător  la
rezultatele  muncii  brigăzii cu aplicarea coeficientului prestaţiei  de
muncă  (GPM). Modul de stabilire a coeficienţilor prestaţiei de muncă şi
de  repartizare a plăţilor indicate între membrii brigăzii se stabileşte
în  regulamentul respectiv, elaborat şi aprobat de Ministerul  Sănătăţii
în comun cu Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei.
    8. Salarizarea  membrilor  brigăzii  care lucrează  prin  cumul,  se
efectuează  în  acelaş  mod ca şi pentru ceilalţi  membri  ai  brigăzii,
conform prezentei anexe.
    9. Salariaţilor  incluşi  în brigadă nu li se  stabilesc  suplimente
pentru cumulare de profesii (funcţii) sau lărgirea zonei de deservire.
    10. Brigaderilor  din rîndul membrilor brigăzii li se stabileşte  un
supliment  în  mărime  de  pînă  la 0,5  din  salariul  minim  în  cazul
conducerii unei brigăzi cu un efectiv de la 5 pînă la 10 lucrători şi în
mărime  de 1 salariu minim pentru conducerea unei brigăzi cu un  efectiv
de peste 10 salariaţi.
    11. Aplicarea formei de brigadă de organizare şi remunerare a muncii
nu  lipsrşte membrii brigăzilor de dreptul la sporuri, adaosuri,  premii
şi  alte  plăţi,  prevăzute în prezenta hotărîre pentru  personalul  din
sfera ocrotirii sănătăţii şi asistenţei sociale.
 [Anexa 3 introdusă prin Hot. Guv. nr.525 din 24.07.95]