H O T Ă R Î R E
cu privire la salarizarea în baza Reţelei tarifare unice a personalului
din aparatul Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile
nr. 482 din 05.08.93
* * *
Abrogat: 14.12.2018
Hotărîrea Guvernului nr.1231 din 12.12.2018
În scopul creării condiţiilor necesare personalului din aparatul central al Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile pentru organizarea conformă a lucrărilor de zbor, Guvernul Republicii Moldova
HOTĂRĂŞTE:
1. Se stabilesc pentru conducătorii şi specialiştii aparatului Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile condiţiile de retribuţie a muncii şi de acordare a suplimentelor, adaosurilor, premiilor şi ajutorului material în modul şi măsurile prevăzute în Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.139 din 9 februarie 1998 “Cu privire la salarizarea funcţionarilor publici şi persoanelor care efectuează deservirea tehnică ce asigură funcţionarea autorităţilor publice în baza Reţelei tarifare unice”.
[Pct.1 modificat prin Hot. Guv. nr.505 din 15.05.98, în vigoare 09.07.1998]
2. Se aprobă şi se introduc în aplicare:
normele orelor de zbor plătite lunar şi coeficienţii de majorare a tarifelor pe oră pentru personalul din aparatul Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile, care dispune de certificate în vigoare de zbor, conform anexei nr.1;
salariile pe unitate de timp ale angajaţilor Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile pentru executarea lucrărilor de zbor în dependenţă de tipul navei aeriene şi categoriile de complexitate a lucrărilor, conform anexei nr.2.
3. Se stabilesc adaosuri lunare pentru clasa de calificare:
personalul, care dispune de certificate în vigoare de zbor în calitate de pilot: pentru clasa I - în mărime de 2, iar pentru clasa II - în mărime de 0,9 salarii minime, stabilite pe republică;
personalul, care dispune de certificatele în vigoare de zbor în calitate de navigator sau inginer de bord: pentru clasa I - în mărime de 1,7, iar pentru clasa II - în mărime de 0,8 salarii minime, stabilite pe republică;
personalului direcţiei organizare şi dirijare trafic aerian, care dispune de certificate în vigoare privind dreptul de a dirija nemijlocit circulaţia navelor în aparatul aerian: pentru clasa I - în mărime de 1,6 iar pentru clasa II - în mărime de 0,7 salarii minime, stabilite pe republică.
4. Se stabilesc cuantumurile recompensei pentru vechime în muncă, precum urmează:
Vechimea neîntreruptă în muncă care:Cuantumul recompensei în raport pro- asigură dreptul la recompensă:
Vechimea neîntreruptă în muncă | Cuantumul recompensei în raport procentual faţă de salariul de funcţie (salariul tarifar) |
De la 3 pînă la 5 ani | 10 |
de la 5 pînă la 8 ani | 15 |
de la 8 pînă la 11 ani | 20 |
de la 11 pînă la 15 ani | 25 |
peste 15 ani | 30 |
Achitarea recompensei pentru vechime în muncă se efectuează lunar, în dependenţă de vechimea neîntreruptă în muncă în sistemul aviaţiei civile.
Modul de achitare a recompensei pentru vechime în muncă se stabileşte conform instrucţiunii, aprobată de conducerea Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile.
5. Ministerul Finanţelor să aloce în modul stabilit Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile mijloacele necesare pentru executarea prevederilor prezentei hotărîri.
6. Prezenta hotărîrea se pune în aplicare cu începere de la 1 martie 1993.
PRIM-MINISTRU | |
AL REPUBLICII MOLDOVA | ANDREI SANGHELI |
Anexa nr.1
la hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.482 din 5 august 1993
NORMELE
orelor de zbor plătite lunar şi coeficienţii de majorare a tarifelor pe oră
pentru personalul Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile, care dispune
de certificate în vigoare de zbor
| ||
Funcţia | Norma orelor de zbor plătite lunar | Coeficientul de majorare a tarifelor pe oră (pentru un km sau un ha) |
Directorul general al Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile şi locţiitorii lui | 25 | 2.0 |
Şeful Inspectoratului de Stat al Aviaţiei Civile, şefii secţiei, specialiştii principali, coordonator şi specialişti ai Inspectoratului de stat al Aviaţiei Civile | 30 | 1.8 |
Note: 1. Coeficientul de majorare se aplică tarifelor pe oră, stabilite pentru membrul respectiv al echipajului. 2. În cazul cînd zborurile se execută în scopul menţinerii practicii de pilotaj (măiestriei de calificare), coeficienţii de majorare a tarifelor pe oră nu se aplică. |
Anexa nr.2
la hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.482 din 5 august 1993
SALARIILE
pe unitate de timp ale personalului Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile
pentru executarea lucrărilor de zbor, în dependenţă de categoriile de
complexitate ale acestora şi de tipul navei aeriene
| ||||||
Tipul avionului, elicopterului | Salariile pe unitate de timp ale piloţilor în raport procentual faţă de salariul minim pe republică şi în funcţie de categoriile de complexitate a lucrărilor | |||||
I | II | III | IV | V | VI | |
TU-154 | 7.2 | 8.1 | 8.9 | 9.8 | 10.9 | - |
TU-134 | 6.4 | 7.1 | 8.0 | 9.1 | 9.8 | - |
AN-24,AN-26 | 4.4 | 5.3 | 6.1 | 7.0 | 7.9 | 8.9 |
CA-26 | ||||||
MI-2 | 5.0 | 5.4 | 5.9 | 6.4 | 6.9 | 7.5 |
AN-2 | 3.1 | 3.8 | 4.9 | 5.3 | 5.9 | 6.3 |
Note: 1. Retribuţia pe unitate de timp a navigatorului şi inginerului de bord se stabileşte în mărime de 75 procente din salariul pe unitate de timp al pilotului. 2. Pentru executarea zborurilor pe timp de noapte salariile pe unitate de timp se majorează cu 50 la sută. 3. Categoriile de complexitate a lucrărilor se stabileşte în conformitate cu actele normative în vigoare. 4. Retribuirea pe unitatea de timp se efectuează în cazul cînd salariatul dispune de certificatul în vigoare de zbor şi carnetul de înregistrare a zborurilor. |
