H O T Ă R Î R E
despre aprobarea Regulamentului privind casarea
bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe
nr. 500 din 12.05.98
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.62-65/607 din 09.07.1998
* * *
Notă: În denumirea şi în tot textul hotărîrii şi al Regulamentului cuvîntul „(fondurile)” se exclude conform Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009
Notă: Pe tot textul regulamentului sintagma "organele ierarhic superioare" se substituie cu sintagma "autorităţile centrale de specialitate" conform Hot. Guv. nr.954 din 18.07.2002
În scopul reglementării procedurii de casare a maşinilor, utilajelor, unităţilor de transport şi altor bunuri uzate, raportate la mijloacele fixe, Guvernul Republicii Moldova
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Regulamentul privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe (se anexează).
2. Se stabileşte că toţi agenţii economici, în capitalul social al cărora statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin cote de participaţie, întreprinderile de stat şi municipale, instituţiile publice vor efectua casarea bunurilor raportate la mijloacele fixe conform prevederilor prezentului Regulament.
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
3. Autorităţile administraţiei publice îşi vor aduce actele normative în corespundere cu prevederile prezentei hotărîri.
PRIM-MINISTRU | |
AL REPUBLICII MOLDOVA | Ion CIUBUC |
Chişinău, 12 mai 1998. | |
Nr. 500. |
Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.500 din 12 mai 1998
REGULAMENTUL
privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe
Notă: În tot textul Regulamentului cuvîntul „balanţa” se substituie prin cuvîntul „bilanţul” conform Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Regulamentul privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe, denumit în continuare Regulamentul, stabileşte modul de casare (trecere la pierderi) a bunurilor imobile, a maşinilor, utilajelor, unităţilor de transport şi altor bunuri uzate, raportate la mijloacele fixe (în continuare – mijloace fixe).
[Pct.1 completat prin Hot.Guv. nr.142 din 26.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
2. Prevederile prezentului Regulament se extind asupra întreprinderilor de stat şi municipale, instituţiilor publice, societăţilor comerciale cu capital integral sau majoritar public (în continuare – întreprinderi), cu excepţia mijloacelor fixe cu destinaţie specială, care se casează în baza actului normativ departamental şi cu excepţia plantaţiilor perene, care se casează în modul stabilit de Guvern.
[Pct.2 completat prin Hot.Guv. nr.747 din 26.10.2015, în vigoare 06.11.2015]
[Pct.2 în redacţia Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
[Pct.3 exclus prin Hot.Guv. nr.142 din 26.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
4. Pot fi casate şi scoase de la bilanţul întreprinderilor mijloacele fixe:
a) uzate complet;
b) devenite inutilizabile în urma avariilor, calamităţilor naturale ori încălcării condiţiilor normale de exploatare;
c) moral învechite;
d) în legătură cu construcţia, extinderea, reconstrucţia sau reutilarea tehnică a întreprinderilor.
[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
5. Întreprinderile pot casa mijloacele fixe, indicate în pct.4 al sus-numitului Regulament, numai cu autorizarea autorităţii publice centrale sau autorităţii administraţiei publice locale.
Bunurile materiale utilizate pentru protecţia populaţiei, prevenirea situaţiilor excepţionale şi lichidarea consecinţelor acestora pot fi casate numai după coordonarea cu Serviciul Protecţiei Civile şi Situaţii Excepţionale.
[Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.142 din 26.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
[Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.341 din 03.05.2010, în vigoare 11.05.2010]
[Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
[Pct.5 completat prin Hot.Guv. nr.673 din 11.07.05, în vigoare 22.07.05]
[Pct.5 modificat prin Hot. Guv. nr.954 din 18.07.2002]
[Pct.5 modificat prin Hot. Guv. nr.1376 din 10.12.2001]
[Pct.5 modificat prin Hot. Guv. nr.772 din 03.08.2001]
II. COMISIILE DE CASARE
6. Pentru determinarea inutilizabilităţii mijloacelor fixe şi ineficienţei reparaţiei lor, precum şi pentru perfectarea documentelor necesare pentru casarea mijloacelor fixe, în cadrul întreprinderilor se instituie, prin ordinul conducătorului, comisii de casare în componenţa cărora intră:
inginerul-şef sau adjunctul conducătorului ori altă persoană, numită de conducător în calitate de preşedinte al comisiei;
contabilul-şef sau adjunctul acestuia;
şefii subdiviziunilor (serviciilor), la bilanţul cărora se află bunurile ce urmează să fie casate;
persoanele cu răspundere materială de bunuri;
reprezentanţi ai protecţiei civile (în cazul casării bunurilor utilizate pentru protecţia populaţiei, prevenirea situaţiilor excepţionale şi lichidarea consecinţelor acestora);
reprezentantul autorităţii publice centrale sau unităţii administrativ-teritoriale în administrarea căreia se află întreprinderea de stat/municipală.
Societăţile pe acţiuni, în capitalul social al cărora statul sau unitatea administrativ-teritorială deţine o cotă, includ în componenţa comisiei de casare reprezentantul statului sau al unităţii administrativ-teritoriale.
[Pct.6 completat prin Hot.Guv. nr.142 din 26.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
[Pct.6 completat prin Hot. Guv. nr.772 din 03.08.2001]
7. Comisiile de casare:
verifică nemijlocit la faţa locului starea obiectului ce urmează să fie casat, călăuzindu-se de documentaţia lui tehnică (paşapoarte, instrucţiuni etc.), precum şi de datele contabilităţii, şi stabileşte dacă obiectul în cauză este sau nu inutilizabil ori mai poate fi reparat;
stabileşte motivele concrete de casare a obiectului (uzura, reconstrucţia, reparaţiile capitale, încălcarea condiţiilor normale de exploatare, avarii etc.);
depistează persoanele, din vina cărora s-a produs scoaterea înainte de termen din exploatare a mijloacelor fixe şi înaintează propuneri privind tragerea lor la răspundere în conformitate cu legislaţia în vigoare;
determină oportunitatea utilizării anumitor agregate, piese şi materiale ale obiectului ce urmează să fie casat şi stabileşte valoarea lor;
efectuează controlul asupra scoaterii din exploatare a mijloacelor fixe casate şi monitorizează luarea în evidenţă a activelor utilizabile (fier uzat, piese de schimb, metale preţioase, materiale de construcţie etc.), obţinute în urma casării;
întocmeşte, pentru fiecare mijloc fix separat, acte pentru casarea mijloacelor fixe.
Uzura mijloacelor fixe se determină reieşind din valoarea de intrare şi durata de funcţionare utilă a mijloacelor fixe.
[Pct.7 modificat prin Hot.Guv. nr.142 din 26.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
[Pct.7 modificat prin Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
[Pct.7 completat prin Hot.Guv. nr.673 din 11.07.05, în vigoare 22.07.05]
8. Autorităţile publice centrale sau autorităţile administraţiei publice locale verifică corectitudinea perfectării actelor de casare, inclusiv a determinării uzurii, argumentarea motivelor casării mijloacelor fixe, corespunderea înregistrării agregatelor, pieselor, metalelor feroase şi neferoase şi a altor materiale şi efectuează controlul selectiv asupra stării tehnice reale a maşinilor, utilajelor, autovehiculelor, propuse pentru casare, eliberează, în termen de 30 de zile, autorizaţii de casare a mijloacelor fixe, efectuează controlul selectiv asupra documentelor întreprinderii după primirea autorizaţiei de casare, inclusiv trecerea la bilanţul întreprinderii a pieselor, unităţilor, agregatelor, materialelor demontate etc., valorificate în rezultatul casării.
[Pct.8 modificat prin Hot.Guv. nr.142 din 26.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
[Pct.8 modificat prin Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
[Pct.8 modificat prin Hot. Guv. nr.954 din 18.07.2002]
III. PERFECTAREA DOCUMENTELOR PENTRU
CASAREA MIJLOACELOR FIXE
9. Pentru a primi autorizaţia de casare a mijloacelor fixe, întreprinderea prezintă autorităţii publice centrale sau autorităţii administraţiei publice locale următoarele documente:
scrisoarea de însoţire;
decizia organului respectiv de conducere;
actele de casare a mijloacelor fixe cu reflectarea în ele a valorii materiale ce urmează să fie trecută la venituri (, conform formularelor din anexele nr.2, nr.3 şi nr.4 la prezentul Regulament), în cîte un exemplar, autentificate cu ştampila întreprinderii;
registrul actelor mijloacelor fixe ce urmează a fi casate de modelul indicat în anexa nr.1, în 3 exemplare.
În cazul cînd utilajele se casează în legătură cu construcţia, extinderea, reconstrucţia sau reutilarea tehnică a întreprinderilor în funcţiune, comisia urmează să verifice corespunderea utilajelor propuse spre casare cu cele prevăzute în planul de extindere, reconstrucţie sau reutilare tehnică a acelor întreprinderi şi să facă referinţă în actele de casare la punctul respectiv din acest plan şi data aprobării lui.
În cazul casării mijloacelor fixe, devenite inutilizabile în urma avariilor sau delapidărilor, la actul de casare se va anexa actul privind cauzele avariilor sau delapidărilor şi se vor indica măsurile aplicate persoanelor culpabile (transmiterea materialelor în organele competente, deciziile pronunţate de instanţa judecătorească etc.).
Casarea mijloacelor fixe ale întreprinderilor incluse în lista bunurilor supuse privatizării, înainte de expirarea termenului de exploatare a acestora, se efectuează doar după obţinerea acordului scris al Agenţiei Proprietăţii Publice.
[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.142 din 26.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
[Pct.9 modificat prin Hot. Guv. nr.954 din 18.07.2002]
[Pct.9 modificat prin Hot. Guv. nr.1376 din 10.12.2001]
10. Actele de casare a mijloacelor fixe, semnate de comisia de casare şi aprobate de conducătorul întreprinderii, devin valabile doar după primirea autorizaţiei de casare.
Concomitent cu eliberarea autorizaţiei de casare, autorităţile publice centrale sau autorităţile administraţiei publice locale respective restituie întreprinderii două exemplare ale Registrului actelor mijloacelor fixe ce urmează a fi casate, cu indicarea pe acestea a numărului şi a datei autorizaţiei de casare, cu aplicarea semnăturii persoanei responsabile şi a ştampilei autorităţii.
[Pct.10 în redacţia Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
IV. VENITURI ŞI CHELTUIELI ÎN REZULTATUL
CASĂRII MIJLOACELOR FIXE
11. Sumele obţinute de întreprinderi (cu excepţia instituţiilor publice) în urma comercializării valorilor materiale, raportate la mijloacele fixe preconizate spre casare, şi valoarea bunurilor rezultate din demontarea anumitor ansambluri (agregate, obiecte) ale mijloacelor fixe, cu excepţia cheltuielilor suportate pentru aceste scopuri, rămîn la dispoziţia întreprinderilor şi se trec la venituri.
[Pct.11 modificat prin Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
12. Instituţiile publice raportă sumele, obţinute din vînzarea mijloacelor fixe, precum şi în urma demontării anumitor ansambluri (obiecte sau părţi) ale mijloacelor fixe, la veniturile bugetului respectiv, iar valoarea materialelor obţinute de la demontarea mijloacelor fixe lăsate pentru cheltuielile instituţiei şi alte necesităţi, se raportă la majorarea finanţării din buget.
13. La casarea mijlocului fix anterior expirării duratei de funcţionare utile, suma uzurii necalculate se trece la cheltuielile privind scoaterea din uz a mijlocului fix.
[Pct.13 în redacţia Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
V. DISPOZIŢII FINALE
14. Nu se admite demontarea mijloacelor fixe pînă la obţinerea autorizaţiei de casare. Toate piesele şi agregatele utilajelor demontate, utile pentru reparaţia altor maşini, precum şi materialele rămase în urma lichidării mijloacelor fixe se înregistrează în conturile contabile.
La casarea tehnicii de calcul, a dispozitivelor, utilajului, aparatajului, pieselor de schimb, întreprinderile şi organizaţiile sînt obligate să ţină evidenţa metalelor preţioase care intră în componenţa lor, în baza datelor despre conţinutul metalelor preţioase, indicat în documentaţia tehnică (paşapoarte, formulare, ghiduri informative despre articole şi elemente care conţin metale preţioase, călăuza de exploatare, fişele de inventar de evidenţă a mijloacelor fixe şi alte documente justificative etc.). În lipsa acestor informaţii (referitor la utilajul de import şi cel naţional învechit), evidenţa se ţine conform actelor întocmite în baza datelor întreprinderilor producătoare sau conform deciziei comisiei de casare, în baza datelor despre conţinutul metalelor preţioase în articole analogice.
Blocurile, plachetele, elementele care conţin metale preţioase demontate (dezasamblate) din mijloacele fixe casate se prelucrează de sine stătător de proprietar (în cazul cînd acesta dispune de licenţă pentru acest gen de activitate) sau se predau pentru prelucrare şi afinare altor întreprinderi, care dispun de licenţă pentru dreptul de a efectua această activitate. Metalele preţioase obţinute în urma prelucrării şi afinării acestora se vînd pe piaţa internă de către persoanele fizice şi juridice, inclusiv finanţate de la buget, în baza contractelor încheiate între părţi la preţuri de piaţă.
[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.341 din 03.05.2010, în vigoare 11.05.2010]
[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.673 din 11.07.05, în vigoare 22.07.05]
15. Pentru încălcarea prevederilor prezentului Regulament, precum şi în cazul atitudinii iresponsabile faţă de valorile materiale, în rezultatul cărora acestea au fost distruse, arse etc., persoanele cu funcţii de răspundere, culpabile de comiterea acestor acţiuni, sînt trase la răspundere în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Anexa nr.1 la Regulamentul privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe
Autorizaţia de casare nr.________ din ___________ 20___ ___________________________________________________ (semnătura persoanei responsabile, ştampila autorităţii)
Registrul actelor mijloacelor fixe ce urmează a fi casate ___________________________________________ (denumirea întreprinderii)
| |||||||||||
Nr. d/o | Denumirea şi marca mijlocului fix | Numărul de inventar sau de stat | Data punerii în funcţi- une | Costul de intrare/ valoarea iniţială, lei | Valoarea reziduală/ rămasă probabilă, lei | Codul de clasifi- care | Durata de utilizare/ funcţio- nare utilă (norma anuală de amorti- zare/ uzură), ani (%/an) | Amorti- zarea/ uzura calcu- lată, lei | Valoarea contabilă/ de bilanţ, lei | Gradul amorti- zării/ uzurii, % | Note |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Notă: Uzura calculată a mijloacelor fixe, puse în funcţiune pînă la 1 ianuarie 2004, precum şi uzura calculată a mijloacelor fixe, pentru care durata de funcţionare utilă (norma anuală de amortizare) a fost modificată pe parcursul utilizării lor, conform politicii de contabilitate a întreprinderii, se reflectă în Registru în rînduri separate pentru fiecare perioadă şi se sumează. |
[Anexa nr.1 în redacţia Hot.Guv. nr.142 din 26.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
[Anexa în redacţia Hot.Guv. nr.218 din 13.03.2009, în vigoare 20.03.2009]
Anexa nr.2 la Regulamentul privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe
______________________________ (denumirea întreprinderii) ______________________________ IDNO (codul fiscal) | ||
APROB: ________________________________ (funcţia) ________________________________ (numele, prenumele) ________________________________ (semnătura) “____”____________________ 20____
| ||
Proces-verbal de casare a mijloacelor fixe nr._____ din _________________20___
În baza ordinului nr._______ din “___”_____________ 20___, comisia în componenţa
| ||
preşedintelui comisiei | _____________________________ (funcţia) | _____________________________ (numele, prenumele) |
şi membrilor comisiei | _____________________________ (funcţia) | _____________________________ (numele, prenumele) |
_____________________________ (funcţia)
| _____________________________ (numele, prenumele) | |
a întocmit prezentul proces-verbal de casare a următorului obiect raportat la mijloacele fixe: |
Nr. d/o | Denumirea obiectului de mijloc fix | Numărul de inventar | Data punerii în funcţiune | Costul de intrare/ valoarea iniţială, lei | Suma amortizării/ uzurii acumulate la data casării, lei | Durata de utilizare/ funcţionare utilă, luni | Valoarea reziduală/ rămasă probabilă, lei |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Total | |||||||
Codul de clasificare a obiectului la mijloacele fixe conform Catalogului mijloacelor fixe şi activelor nemateriale ________, categoria de proprietate ____________.
Data fabricării (construirii) ___________, numărul paşaportului tehnic _________________
Numărul reparaţiilor capitale _________ în valoare de ______________________________
Data ultimei reparaţiei capitale _______________________ |
Conţinutul de metale preţioase în mijlocul fix (grupa de obiecte)
| |||
Nr. d/o | Denumirea metalului preţios | Unitatea de măsură | Cantitatea |
1 | 2 | 3 | 4 |
Starea tehnică şi motivele casării mijlocului fix: ___________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
Mijlocul fix este casat din _____________________________________________________________________________ (denumirea secţiei, sectorului, serviciului, locului de exploatare)
Concluzia comisiei __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
Mijlocul fix sus-menţionat în valoare de ______________________ se casează
Documentele anexate: _______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ |
Cheltuieli legate de casarea mijlocului fix
| ||||
Nr. d/o | Denumirea articolului de cheltuieli | Suma, lei | Denumirea documentului | Numărul şi data documentului |
Total |
Recuperări în urma casării mijlocului fix
| |||||
Nr. d/o | Denumirea valorilor materiale | Unitatea de măsură | Cantitatea | Preţul, lei | Suma, lei |
Total |
Preşedintele comisiei | _____________________________ (funcţia) | _____________________________ (numele, prenumele) |
Membrii comisiei | _____________________________ (funcţia) | _____________________________ (numele, prenumele) |
_____________________________ (funcţia)
| _____________________________ (numele, prenumele) | |
Mijlocul fix sus-menţionat a fost casat din gestiunea | ||
_____________________ (funcţia) | _____________________________ (numele, prenumele) | _____________________________ (semnătura) |
Menţiunea contabilităţii privind înregistrarea mijlocului fix casat:
__________________________ nr.______ din “___”_____________20___
| ||
Contabil-şef | _____________________________ (semnătura) | _____________________________ (numele, prenumele) |
“___”_____________ 20___ |
[Anexa nr.2 introdusă prin Hot.Guv. nr.142 din 26.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
Anexa nr.3 la Regulamentul privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe
______________________________ (denumirea întreprinderii) ______________________________ IDNO (codul fiscal) | ||
APROB: ________________________________ (funcţia) ________________________________ (numele, prenumele) ________________________________ (semnătura) “____”____________________ 20____
| ||
Proces-verbal de casare a unităţii de transport auto nr._____ din _________________20___
În baza ordinului nr._______ din “___”_____________ 20___, comisia în componenţa
| ||
preşedintelui comisiei | _____________________________ (funcţia) | _____________________________ (numele, prenumele) |
şi membrilor comisiei | _____________________________ (funcţia) | _____________________________ (numele, prenumele) |
_____________________________ (funcţia)
| _____________________________ (numele, prenumele) | |
a întocmit prezentul proces-verbal de casare a următoarei unităţi de transport auto: |
Nr. d/o | Denumirea unităţii de transport auto | Numărul de inventar | Data punerii în funcţiune | Costul de intrare/ valoarea iniţială, lei | Suma amortizării/ uzurii acumulate la data casării, lei | Durata de utilizare/ funcţionare utilă, luni | Valoarea reziduală/ rămasă probabilă, lei |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Total | |||||||
Codul de clasificare a unităţii de transport auto conform Catalogului mijloacelor fixe şi activelor nemateriale _________, categoria de proprietate _______________.
Tipul __________, capacitatea de încărcare _________, numărul motorului _________, numărul şasiului ____________
Data fabricării _____________, numărul paşaportului tehnic __________, numărul de înmatriculare ________________
Parcursul de la începutul punerii în funcţiune a unităţii de transport auto ______________ km
Numărul reparaţiilor capitale _________ în valoare de ______________________________
Data ultimei reparaţiei capitale _______________________ |
Conţinutul de metale preţioase în unitatea de transport auto (grupa de obiecte)
| |||
Nr. d/o | Denumirea metalului preţios | Unitatea de măsură | Cantitatea |
Starea tehnică şi motivele casării unităţii de transport auto: _________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
Unitatea de transport auto este casată din _______________________________________________________________ (denumirea secţiei, sectorului, serviciului, locului de exploatare)
La unitatea de transport auto lipsesc următoarele ansambluri şi piese ________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
Data scoaterii din evidenţă la organele de poliţie __________________________________________________________
Concluzia comisiei __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
Documentele anexate: _______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ |
Cheltuieli legate de casarea unităţii de transport auto
| ||||
Nr. d/o | Denumirea articolului de cheltuieli | Suma, lei | Denumirea documentului | Numărul şi data documentului |
Total |
Recuperări în urma casării unităţii de transport auto
| |||||
Nr. d/o | Denumirea valorilor materiale | Unitatea de măsură | Cantitatea | Preţul, lei | Suma, lei |
Total |
Preşedintele comisiei | _____________________________ (funcţia) | _____________________________ (numele, prenumele) |
Membrii comisiei | _____________________________ (funcţia) | _____________________________ (numele, prenumele) |
_____________________________ (funcţia)
| _____________________________ (numele, prenumele) | |
Unitatea de transport auto sus-menţionată a fost casată din gestiunea __________________________________________________________________________________________________ (denumirea secţiei, sectorului, serviciului, locului de exploatare)
Menţiunea contabilităţii privind înregistrarea unităţii de transport casată:
__________________________ nr.______ din “___”_____________20___
| ||
Contabil-şef | _____________________________ (semnătura) | _____________________________ (numele, prenumele) |
“___”_____________ 20___ |
[Anexa nr.3 introdusă prin Hot.Guv. nr.142 din 26.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
Anexa nr.4 la Regulamentul privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe
Conducătorul instituţiei _________ “___”__________________ 20___
PROCES-VERBAL de casare a mijloacelor fixe în instituţiile bugetare din ____ ______________ 20____
Contabilitatea centralizată __________________________________________________________________________ Instituţia _________________________________________________________________________________________ Secţia ___________________________________________________________________________________________ Gestionar ________________________________________________________________________________________ Poziţie nomenclator ________________________________________________________________________________ Numărul de inventar ________________________________________________________________________________
| |||
Denumirea indicatorilor | Conturi corespondente | Suma | |
debit | credit | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
Valoarea de inventar ________________________________________________________________________________ Uzura ____________________________________________________________________________________________ Comisia în componenţa ______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ numită prin ordinul (dispoziţia) _________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ din _________________ 20____ nr.__________ în temeiul _________________________________________________ propune casarea (demontarea) ________________________________________________________________________ 1. Anul fabricării sau dării în exploatare _________________ 20____ 2. Intrat în instituţie _________________ 20____ 3. Pus în funcţiune _________________ 20____ 4. Reparaţii capitale _________________________ în sumă de ______________________________________________ 5. Starea tehnică şi motivele casării ____________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ 6. Concluzia comisiei ________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ Anexă: 1. 2. 3.
| |||
Membrii comisiei | ______________________ (funcţia) | ___________________ (semnătura) | _________________________ (numele, prenumele) |
______________________ | ___________________ | _________________________ | |
______________________ | ___________________ | _________________________ | |
Cu concluzia comisiei sînt de acord / nu sînt de acord
| |||
Conducătorul instituţiei | ___________________ (semnătura) | _________________________ (numele, prenumele) | |
Concluzia direcţiei (secţiei) de ramură a organizaţiei ierarhic superioare privind mijlocul fix __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
| |||
Şeful direcţiei (secţiei) | __________ _____________ | Contabil-şef | __________ _____________ |
(semnătura) (numele, prenumele) | (semnătura) (numele, prenumele) |
CALCULAREA REZULTATELOR LA LICHIDAREA OBIECTELOR
| |||||||
Cheltuieli de casare | Intrări în urma casării | ||||||
denumirea documentului | articol de cheltuieli | suma, lei | data | numărul documentului | poziţie nomenclator | suma, lei | |
debit | credit | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Rezultatele casării __________________________________________________________________________________ Înregistrat casarea în fişa mijlocului fix __________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
| |||
Contabil-şef | ___________________ (semnătura) | _________________________ (numele, prenumele) | “___”_____________ 20___ |
[Anexa nr.4 introdusă prin Hot.Guv. nr.142 din 26.02.2014, în vigoare 07.03.2014]
