marți, 1 decembrie 2009
844/30.07.98 Hotărîre cu privire la structura organizatorică, limita efectivului şi Regulamentul Ministerului Afacerilor Interne

H O T Ă R Î R E

cu privire la structura organizatorică, limita efectivului şi

Regulamentul Ministerului Afacerilor Interne

 

nr. 844  din  30.07.98

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.75-76/756 din 13.08.1998

 

* * *

Abrogat: 01.12.2009

Hotărîrea Guvernului nr.778 din 27.11.2009

 

Notă: În tot textul hotărîrii şi al anexei nr.4, cuvintele "Departamentul situaţii excepţionale" se substituie cu cuvintele "Serviciul Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale" conform Hot.Guv. nr.1199 din 06.11.2007, în vigoare 09.11.2007

 

În scopul perfecţionării şi sporirii eficacităţii sistemului organelor afacerilor interne în prevenirea şi combaterea criminalităţii, precum şi intensificării activităţii de menţinere a ordinii publice, Guvernul Republicii Moldova

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

structura organizatorică a Aparatului Central al Ministerului Afacerilor Interne, conform anexei nr.1;

Regulamentul Ministerului Afacerilor Interne, conform anexei nr.2;

lista funcţiilor aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi subdiviziunilor lui, subrogate de generali, conform anexei nr.3.

lista subdiviziunilor subordonate Ministerului Afacerilor Interne, conform anexei nr.4.

[Pct.1 modificat prin Hot.Guv. nr.952 din 04.08.03, în vigoare 15.08.03]

 

2. Se stabileşte:

limita maximă a aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne în număr de 109 unităţi;

limita maximă a efectivului subdiviziunilor subordonate Ministerului Afacerilor Interne, cu excepţia Departamentului trupelor de carabinieri şi Serviciului Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale în număr de 2537 unităţi;

limita maximă a efectivului Serviciului Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale al Ministerului Afacerilor Interne în număr de 2607 unităţi.

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.383 din 24.06.2009, în vigoare 03.07.2009]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.1213 din 29.10.2008, în vigoare 31.10.2008]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.154 din 13.02.2007, în vigoare 23.02.2007]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.825 din 19.07.2006, în vigoare 21.07.2006]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.222 din 28.02.06, în vigoare 10.03.06]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.539 din 06.06.05, în vigoare 10.06.05]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.951 din 20.08.04, în vigoare 27.08.04]

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.112 din 02.02.99]

 

3. Ministerul Afacerilor Interne se învesteşte cu dreptul de a aproba, în limitele efectivului de personal şi mijloacelor alocate din buget pentru întreţinerea organelor afacerilor interne, structurile organizatorice, statele de personal şi regulamentele organelor (subdiviziunilor) subordonate.

4. Ministerului Afacerilor Interne i se permite:

de a avea 3 viceminiştri şi un colegiu alcătuit din cincisprezece persoane;

să menţină, supra limita stabilită pentru efectivul aparatului central, colaboratori atestaţi şi civili în vederea creării serviciilor tehnice şi de producţie, care vor fi întreţinute din contul mijloacelor extrabugetare şi autogestionare.

[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.1087 din 25.10.05, în vigoare 28.10.05]

[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.539 din 06.06.05, în vigoare 10.06.05]

[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.952 din 04.08.03, în vigoare 15.08.03]

[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.449 din 17.04.03, în vigoare 25.04.03]

[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.438 din 11.04.2002]

[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.177 din 15.02.2002]

[Pct.4 modificat prin Hot.Guv. nr.356 din 28.05.2001]

 

5. Se modifică următoarele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova precum urmează:

din anexa nr.8 a Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.385 din 5 iulie 1996 "Cu privire la dezvoltarea Registrului de Stat al populaţiei" (Monitorul Oficial, 1996, nr.65-66, art.481) se exclude poziţia:

"1. Direcţia informaţii a Ministerului Afacerilor Interne";

în Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.757 din 8 august 1997 "Cu privire la Departamentul pentru combaterea crimei organizate şi corupţiei pe lîngă Ministerul Afacerilor Interne" (Monitorul Oficial, 1997, nr.69-70, art.705):

în denumire cuvintele "pe lîngă Ministerul" se substituie

prin cuvintele "al Ministerului";

punctul 1 se abrogă.

6. Se abrogă hotărîrile Guvernului Republicii Moldova, conform anexei nr.4.

 

PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVAIon CIUBUC

Chişinău, 30 iulie 1998.
Nr.844.

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.844 din 30 iulie 1998

 

STRUCTURA

organizatorică a aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne

Direcţia generală analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor

Direcţia generală resurse umane

Direcţia securitate internă

Direcţia economie şi finanţe

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.113 din 10.02.2009, în vigoare 17.02.2009]

[Anexa nr.1  completată prin Hot.Guv. nr.1199 din 06.11.2007, în vigoare 09.11.2007]

[Anexa nr.1 în redacţia Hot.Guv. nr.539 din 06.06.05, în vigoare 10.06.05]

[Anexa nr.1 în redacţia Hot.Guv. nr.952 din 04.08.03, în vigoare 15.08.03]

[Anexa nr.1 modificată prin Hot. Guv. nr.398 din 06.06.2001]

[Anexa nr.1 în redacţia Hot. Guv. nr.356 din 28.05.2001]

[Anexa nr.1 în redacţia Hot. Guv. nr.112 din 02.02.99]

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.844 din 30 iulie 1998

 

REGULAMENTUL

Ministerului Afacerilor Interne

1. Ministerul Afacerilor Interne (în continuare – M.A.I.) este un organ central de specialitate al statului, menit în baza respectării stricte a legilor, să apere viaţa, integritatea corporală, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, toate formele de proprietate, interesele societăţii şi ale statului contra atentatelor criminale şi altor acţiuni ilegale, să menţină ordinea de drept şi securitatea publică, precum şi să exercite supravegherea de stat în domeniul protecţiei civile şi asigurării apărării împotriva incendiilor pe întreg teritoriul ţării.

[Pct.1 modificat prin Hot.Guv. nr.539 din 06.06.05, în vigoare 10.06.05]

[Pct.1 modificat prin Hot. Guv. nr.112 din 02.02.99]

 

2. Baza juridică a activităţii M.A.I. o constituie: Constituţia Republicii Moldova, legile "Cu privire la Guvern", "Cu privire la poliţie", "Cu privire la trupele de carabinieri (trupele interne) ale Ministerului Afacerilor Interne", decretele Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrile Parlamentului şi Guvernului Republicii Moldova, alte acte normative, actele internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi prezentul regulament.  

3. M.A.I. în limitele competenţei sale şi întru executarea legislaţiei în vigoare, emite ordine, instrucţiuni şi dă dispoziţii, pe care le semnează ministrul sau viceminiştrii afacerilor interne.

Actele normative departamentale ale M.A.I. sînt obligatorii spre executare pentru organele afacerilor interne, trupele de carabinieri şi subdiviziunile situaţii excepţionale, iar în problemele securităţii circulaţiei rutiere, precum şi alte chestiuni, atribuite de legislaţie – pentru toate întreprinderile, organizaţiile, instituţiile şi cetăţenii ţării.

În caz de necesitate, M.A.I. emite acte normative departamentale în colaborare cu alte ministere şi departamente.

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.539 din 06.06.05, în vigoare 10.06.05]

 

4. M.A.I. îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu principiile legalităţii, respectării personalităţii, umanismului şi echităţii sociale, colegialităţii în îmbinare cu conducerea unică, colaborarea cu cetăţenii şi colectivele de muncă, asigurării transparenţei şi respectării secretului de stat şi profesional.  

5. Principalele sarcini ale M.A.I. sînt:

1) participarea la elaborarea şi realizarea politicii de stat privind apărarea drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor, asigurarea legalităţii, menţinerii ordinii de drept şi combaterea criminalităţii;

2) organizarea pregătirii prealabile şi multilaterale a populaţiei, obiectelor economice şi forţelor protecţiei civile pentru desfăşurarea acţiunilor în cazul pericolului de declanşare şi în cazul declanşării situaţiilor excepţionale, incendiilor, precum şi executarea lucrărilor de salvare, altor lucrări prioritare în condiţiile situaţiilor excepţionale şi la lichidarea consecinţelor acestora;

3) elaborarea, promovarea şi realizarea politicii de stat în domeniul migraţiunii şi azilului;

4) asigurarea disciplinei şi legalităţii în activitatea organelor afacerilor interne şi trupelor de carabinieri, nivelului înalt de pregătire profesională a colaboratorilor;

5) asigurarea protecţiei juridice şi sociale a efectivului organelor afacerilor interne şi trupelor de carabinieri;

6) dezvoltarea şi consolidarea bazei tehnico-materiale a organelor afacerilor interne şi trupelor de carabinieri;

7) planificarea, desfăşurarea activităţilor şi prezentarea informaţiilor necesare pentru organizarea apărării naţionale.

[Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.825 din 19.07.2006, în vigoare 21.07.2006]

[Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.539 din 06.06.05, în vigoare 10.06.05]

[Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.363 din 08.04.04, în vigoare 16.04.04]

 

6. În corespundere cu sarcinile sale de bază, M.A.I.:

1) determină, în baza analizei situaţiei criminogene în republică, direcţiile prioritare de activitate a organelor afacerilor interne, trupelor de carabinieri şi subdiviziunilor situaţii excepţionale, elaborează şi realizează programe complexe ale activităţii lor; participă la întocmirea şi realizarea programelor de stat de menţinere a ordinii de drept, combatere a criminalităţii, precum şi în domeniul migraţiunii şi azilului, protecţiei civile şi apărării împotriva incendiilor;

2) organizează şi desfăşoară cercetări ştiinţifice în problemele de menţinere a ordinii de drept, de combatere a criminalităţii, de aplicare a pedepselor penale, securităţii circulaţiei rutiere, în domeniul migraţiunii şi azilului, efectuează lucrări experimentale în construcţie şi de proiectare tehnologică, asigură aplicarea rezultatelor ştiinţifice şi experienţei avansate în activitatea organelor afacerilor interne, precum şi coordonează cercetările ştiinţifice în domeniul protecţiei chimice, radiative, inginereşti, medico-biologice, apărării împotriva incendiilor;

3) generalizează practica aplicării legislaţiei referitoare la competenţa M.A.I., elaborează şi înaintează organelor respective propuneri privind perfecţionarea legislaţiei, pregăteşte proiecte de acte normative privind activitatea organelor afacerilor interne şi trupelor de carabinieri; acordă organelor afacerilor interne din subordine ajutor metodic în privinţa perfecţionării asistenţei juridice a activităţii lor; asigură participarea organelor afacerilor interne la propagarea cunoştinţelor juridice în rîndul populaţiei;

4) elaborează propuneri în vederea întăririi legalităţii şi ordinii de drept şi le prezintă în modul stabilit spre examinare organelor de stat respective;

5) organizează pe teritoriul republicii activitatea operativă de investigaţii şi de expertiză criminalistică a activităţii organelor afacerilor interne, urmărirea penală în cauzele ce ţin de competenţa organelor afacerilor interne; exercită activitatea de depistare, descoperire şi cercetare a celor mai grave infracţiuni şi de caracter interregional, îşi dă concursul la depistarea, descoperirea şi cercetarea infracţiunilor complicate;

6) organizează căutarea persoanelor care au comis infracţiuni şi se ascund de urmărirea penală şi judecată, care se sustrag de la executarea pedepsei penale, persoanelor dispărute fără urmă şi a altor persoane, în cazurile prevăzute de legislaţie, precum şi a mijloacelor de transport auto şi moto răpite şi furate;

6/1) creează forţele necesare capabile să asigure, în condiţiile situaţiilor excepţionale, protecţia sigură a populaţiei şi a valorilor materiale;

6/2) participă la elaborarea măsurilor de pregătire în vederea evacuării, iar în cazul apariţiei unui pericol iminent – la evacuarea populaţiei şi a valorilor materiale din zonele periculoase;

7) coordonează activitatea organelor afacerilor interne în profilaxia infracţiunilor, menţinerea ordinii publice, în supravegherea respectării regulilor sistemului naţional de paşapoarte, precum şi a regulilor de şedere a cetăţenilor străini şi apatrizilor în Republica Moldova, acordîndu-le ajutorul metodic necesar; exercită conducerea operativă a subdiviziunilor de poliţie cu destinaţie specială şi a unităţilor militare de carabinieri; organizează menţinerea ordinii publice la desfăşurarea acţiunilor de masă de proporţie republicană; exercită conducerea operativă a forţelor şi mijloacelor afacerilor interne antrenate la lichidarea consecinţelor avariilor, catastrofelor, calamităţilor naturale, incendiilor, precum şi în alte situaţii excepţionale;

7/1) monitorizează şi coordonează procesele migraţionale, analizează şi controlează respectarea legislaţiei în domeniul migraţiunii şi azilului; elaborează proiecte de acte normative în vederea reglementării statutului juridic al cetăţenilor străini şi apatrizilor; eliberează invitaţii cetăţenilor străini şi apatrizilor; prelungeşte termenul vizelor de intrare şi acordă vize de ieşire de pe teritoriul Republicii Moldova; acordă statut de imigrant, refugiat sau de repatriat; elaborează proiectul hotărîrii Guvernului privind stabilirea cotei anuale de imigrare; monitorizează completarea cotei anuale de imigrare, ţine evidenţa cumulativă şi de schimbare a statutului de imigrant; gestionează fluxul migraţional în Republica Moldova; asigură acumularea, păstrarea, prelucrarea, difuzarea şi schimbul de informaţii referitoare la procesele migraţionale pe plan intern şi extern; păstrează şi completează, în colaborare cu alte autorităţi administrative centrale, baza de date privind evidenţa cetăţenilor străini şi apatrizilor, aflaţi pe teritoriul Republicii Moldova;

7/2) exercită controlul asupra înfăptuirii măsurilor de profilaxie, orientate spre prevenirea declanşării situaţiilor excepţionale şi diminuarea proporţiilor consecinţelor acestora, sporirea securităţii şi stabilităţii funcţionării tuturor ramurilor economiei;

8) conduce activitatea poliţiei rutiere, în colaborare cu alte organe de stat, întreprinde măsuri în vederea perfecţionării traficului rutier şi profilaxiei accidentelor rutiere, asigură organizarea circulaţiei rutiere pe magistralele republicane;

9) elaborează şi prezintă Guvernului Republicii Moldova propuneri referitoare la efectivul numeric şi finanţarea organelor afacerilor interne, întreţinute din contul bugetului de stat, creează, reorganizează şi lichidează subdiviziunile respective, stabileşte statele de organizare şi structura lor; elaborează normativele numărului de state şi ale cheltuielilor pentru subdiviziunile organelor afacerilor interne;

10) elaborează şi asigură realizarea programelor de încadrare în organele afacerilor interne, organizează pregătirea, perfecţionarea şi reciclarea cadrelor; conduce activitatea instituţiilor de învăţămînt ale M.A.I.;

11) organizează activitatea de educare a colaboratorilor organelor afacerilor interne, de protecţie a drepturilor, intereselor legitime, onoarei şi demnităţii lor;

12) asigură consolidarea şi dezvoltarea băncii informaţionale de date şi evidenţei, necesare activităţii organelor afacerilor interne; organizează statistica departamentală a infracţiunilor şi contravenţiilor administrative;

13) asigură traficul special şi militar, care necesită planificare şi aprovizionare la nivel republican;

13/1) asigură securitatea forţei militare străine în timpul deplasării acesteia pe teritoriul Republicii Moldova;

14) elaborează şi exercită întregul ansamblu de măsuri în vederea mobilizării, organizării activităţii organelor afacerilor interne, subdiviziunilor situaţii excepţionale pe timpul stării de urgenţă, de asediu şi de război şi în situaţii excepţionale pe timp de pace; asigură participarea trupelor de carabinieri (trupelor interne) pe timp de război, în cooperare cu şi cu alte formaţiuni armate, la prevenirea acţiunilor îndreptate împotriva independenţei şi integrităţii statului, coordonează (la declararea stării de asediu sau de război) cu Statul Major General al Forţelor Armate măsurile de menţinere a regimului stării de asediu sau de război şi participă la asigurarea operaţiunilor de apărare a ţării;

15) asigură dotarea centralizată a organelor afacerilor interne cu materiale şi mijloace tehnice necesare din contul bugetului de stat; exercită controlul asupra utilizării de către organele afacerilor interne a mijloacelor băneşti şi resurselor alocate;

15/1) prestează servicii cu plată persoanelor fizice şi juridice în problemele ce nu ţin de cercetarea cauzelor administrative sau penale şi de activitatea operativă de investigaţii;

16) asigură organizarea evidenţei primare contabile şi statistice în organele şi subdiviziunile afacerilor interne, exercită controlul asupra organizării şi veridicităţii ei, efectuează revizii privind activitatea financiară şi economică;

17) întreprinde măsuri de ameliorare a condiţiilor social-comunale şi de trai ale efectivului, organizează activitatea instituţiilor medicale, elaborează planuri vizînd construcţiile capitale în cadrul M.A.I., asigură realizarea lor;

18) organizează examinarea sesizărilor, declaraţiilor, reclamaţiilor cetăţenilor, parvenite la M.A.I., precum şi a publicaţiilor în presă, comunicărilor la radio şi televiziune vizînd activitatea organelor afacerilor interne;

19) stabileşte, în conformitate cu standardele republicane, cerinţe unice vizînd organizarea lucrărilor de secretariat şi activităţii din domeniul arhivelor în cadrul organelor afacerilor interne.

[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.825 din 19.07.2006, în vigoare 21.07.2006]

[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.539 din 06.06.05, în vigoare 10.06.05]

[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.646 din 09.06.04, în vigoare 11.06.04]

[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.363 din 08.04.04, în vigoare 16.04.04]

[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.952 din 04.08.03, în vigoare 15.08.03]

[Pct.6 modificat prin Hot. Guv nr.90 din 02.02.2000]

 

7. Conducerea M.A.I. este exercitată de către ministru, care este desemnat şi eliberat din funcţie de Preşedintele Republicii Moldova.  

8. Ministrul afacerilor interne (în continuare – ministrul) poartă răspundere personală pentru realizarea sarcinilor şi funcţiilor încredinţate M.A.I.  

9. Ministrul în limitele competenţei M.A.I.:

1) conduce întreaga activitate a M.A.I. şi organelor afacerilor interne subordonate lui; stabileşte împuternicirile organelor afacerilor interne subordonate vizînd soluţionarea independentă a chestiunilor organizatorice, structurale şi de state, de cadre, financiare, economice şi de producţie, precum şi a altor chestiuni;

2) defineşte lista funcţiilor, exercitate de persoanele corpului de comandă al organelor afacerilor interne, trupelor de carabinieri şi subdiviziunilor situaţii excepţionale, inclusiv pînă la gradul de colonel;

3) reprezintă M.A.I. în raporturile cu organele puterii şi conducerii de stat, cu organizaţiile, instituţiile, întreprinderile, cu partidele politice şi asociaţiile publice, cu colectivele de muncă, populaţia, precum şi cu organismele internaţionale;

4) conduce şi coordonează activitatea trupelor de carabinieri, organizează dotarea lor tehnică şi materială;

5) în baza şi întru executarea legislaţiei în vigoare, emite ordine, instrucţiuni şi dă dispoziţii obligatorii spre executare în cadrul M.A.I.; în caz de necesitate, adoptă acte normative departamentale în cooperare cu alte ministere şi departamente;

6) în limita competenţei acordate M.A.I., emite acte normative departamentale vizînd chestiunile securităţii circulaţiei rutiere, organizarea şi efectuarea lucrărilor de prevenire a situaţiilor excepţionale, incendiilor şi de lichidare a acestora şi alte chestiuni stabilite de legislaţia în vigoare, care sînt obligatorii spre executare pentru întreprinderi, organizaţii, instituţii, independent de forma de proprietate şi subordonarea lor departamentală, precum şi pentru cetăţeni;

7) conferă grade speciale persoanelor corpului de comandă al organelor afacerilor interne, pînă la gradul de colonel de poliţie, precum şi grade militare, inclusiv pînă la gradul de colonel, prezintă Preşedintelui Republicii Moldova propuneri cu privire la conferirea gradelor speciale şi militare ale corpului de comandă suprem;

8) anulează ordinele, instrucţiunile şi dispoziţiile conducătorilor organelor afacerilor interne din subordine, ce contravin legislaţiei în vigoare, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor Parlamentului şi Guvernului Republicii Moldova, precum şi ordinelor şi instrucţiunilor M.A.I.;

9) distribuie obligaţiile între viceminiştri, controlează executarea lor;

10) încheie acorduri cu ministerele afacerilor interne, alte organe de stat din străinătate, privind chestiunile ce se referă la activitatea organelor afacerilor interne;

11) prezintă Preşedintelui Republicii Moldova propuneri cu privire la decorarea colaboratorilor organelor afacerilor interne şi militarilor trupelor de carabinieri cu ordine şi medalii ale Republicii Moldova, cu privire la conferirea de titluri onorifice ale Republicii Moldova, acordă, în ordinea stabilită, medalii şi insigne de onoare, diplome de onoare şi alte distincţii colaboratorilor organelor afacerilor interne şi cetăţenilor care s-au evidenţiat în activitatea de serviciu a organelor afacerilor interne la realizarea sarcinilor încredinţate;

12) aplică în măsură deplină sancţiunile disciplinare faţă de colaboratorii organelor afacerilor interne, subdiviziunilor situaţii excepţionale şi militarii trupelor de carabinieri;

13) numeşte şi destituie din funcţie conducătorii de departamente, direcţii generale, direcţii, servicii şi secţii ale M.A.I., instituţii de învăţămînt, şeful Direcţiei Afacerilor Interne a Găgăuziei, la propunerea Guvernatorului Găgăuziei şi cu acordul Adunării Populare a Găgăuziei, comisarii de poliţie şi, în conformitate cu nomentclatura M.A.I, alţi conducători ai organelor din subordine;

14) angajează în cadrul M.A.I. şi trece în rezervă persoanele din corpul de comandă al organelor afacerilor interne, al subdiviziunilor situaţii excepţionale şi militarii trupelor de carabinieri, inclusiv cu drept de a purta uniforma, stabileşte pensii persoanelor din corpul de comandă mediu, superior şi suprem, precum şi membrilor familiilor acestora, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

15) aprobă regulamentele departamentelor, direcţiilor generale, direcţiilor şi serviciilor, organizaţiilor netitulare ale M.A.I., precum şi regulamentele şi instrucţiunile serviciilor de ramură ale M.A.I.

[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.539 din 06.06.05, în vigoare 10.06.05]

[Pct.9 modificat prin Hot.Guv. nr.952 din 04.08.03, în vigoare 15.08.03]

[Pct.9 completat prin Hot. Guv. nr.112 din 02.02.99]

 

10. În cazul în care ministrul este absent, funcţiile lui sînt exercitate de către prim-viceministrul afacerilor interne.  

11. Viceminiştrii afacerilor interne sînt numiţi şi destituiţi din funcţie de către Guvernul Republicii Moldova, la propunerea ministrului.

În conformitate cu atribuţiile lor, viceminiştrii exercită conducerea domeniilor concrete de activitate ale M.A.I.  

12. În scopul soluţionării în comun a problemelor de importanţă majoră din domeniul activităţii organelor afacerilor interne şi exercitării funcţiilor, în cadrul M.A.I. se creează un colegiu, în care sînt incluşi: ministrul (preşedintele colegiului), viceminiştrii (conform funcţiei), precum şi alţi colaboratori cu funcţii de conducere din cadrul M.A.I. şi altor ministere, departamente.

[Alin.1 completat prin Hot.Guv. nr.449 din 17.04.03, în vigoare 25.04.03]

 

Membrii colegiului M.A.I., cu excepţia persoanelor care deţin această calitate, conform funcţiei, sînt desemnaţi de Guvernul Republicii Moldova, la propunerea ministrului.

Colegiul se întruneşte cel puţin o dată în trimestru şi este convocat de ministru. La cererea a 1/3 din numărul de membri ai colegiului sau din iniţiativa ministrului, pot fi convocate şedinţe extraordinare ale colegiului.

Hotărîrile colegiului, adoptate prin majoritatea de voturi a membrilor, sînt aduse la cunoştinţă prin ordine ale ministrului.

În cazul unor divergenţe, apărute între ministru şi membrii colegiului, ministrul realizează decizia sa, raportînd Guvernului despre disensiunile survenite.

Hotărîrile adoptate la şedinţele mixte ale colegiilor M.A.I. şi altor ministere şi departamente sînt aduse la cunoştinţă prin ordinele comune ale M.A.I. şi ale conducătorilor ministerelor şi departamentelor respective.

Regulamentul colegiului şi programul lui de muncă sînt aprobate de către ministru.  

13. Conducerea colectivă a activităţii operative a M.A.I. şi asigurarea executării hotărîrilor colegiului sînt puse în sarcina biroului executiv al M.A.I.

Biroul executiv al M.A.I. este organ consultativ, constituit din ministru şi viceminiştri.

În funcţie de caracterul şi importanţa sarcinilor abordate, la şedinţa biroului executiv al M.A.I. pot fi invitate persoane din corpul de conducere şi specialişti ai aparatului M.A.I., precum şi alţi colaboratori ai organelor subordonate.  

14. Structura organizatorică, efectivul numeric al M.A.I., precum şi suma alocărilor pentru întreţinerea acestora sînt aprobate de Guvern.

Structura, statele de personal, condiţiile de remunerare a muncii, de asigurare tehnico-materială şi socială, de trai ale colaboratorilor M.A.I. sînt stabilite de către ministru, în limita efectivului şi alocaţiilor pentru întreţinere, precum şi schemelor salariilor de funcţie, prevăzute de legislaţia în vigoare.

Aparatul M.A.I. şi subdiviziunile din subordinea nemijlocită se completează cu personal din corpul de comandă şi angajaţi civili, dotaţi cu calităţi morale şi profesionale adecvate pentru exercitarea funcţiilor şi atribuţiilor M.A.I.  

15. M.A.I. colaborează, în modul stabilit, cu organele de menţinere a ordinii de drept din alte ţări, participă la pregătirea acordurilor şi convenţiilor internaţionale, organizează realizarea acestora în partea ce se referă la competenţa M.A.I.  

16. M.A.I. este persoană juridică, dispune de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova şi denumirea sa.

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.844 din 30 iulie 1998

 

LISTA

funcţiilor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne subrogate de generali

Ministru

Viceminiştri

Şeful Serviciului Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale

Şef al Direcţiei afacerilor interne a U.T.A. Găgăuzia (Gagauz-Yeri)

Comandant al Brigăzii de poliţie cu destinaţie specială "Fulger"

Comisar al Comisariatului general de poliţie al municipiului Chişinău

[Anexa nr.1  completată prin Hot.Guv. nr.1199 din 06.11.2007, în vigoare 09.11.2007]

[Anexa nr.3 completată prin Hot.Guv. nr.539 din 06.06.05, în vigoare 10.06.05]

[Anexa nr.3 completată prin Hot.Guv. nr.1627 din 17.12.02, în vigoare 24.12.02]

[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.356 din 28.05.2001]

 

Anexa nr.4

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.844 din 30 iulie 1998

 

LISTA

subdiviziunilor subordonate Ministerului Afacerilor Interne

Departamentul trupelor de carabinieri

Serviciul Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale

Departamentul serviciilor operative

Direcţia misiuni speciale

Direcţia generală poliţie ordine publică

Direcţia generală urmărire penală

Direcţia generală logistică, administrare şi dezvoltare

Direcţia generală pază de stat

Direcţia reacţionare operativă

Direcţia juridică

Direcţia relaţii internaţionale şi integrare europeană

Direcţia medicală

Direcţia tehnico-criminalistică

Direcţia informaţii şi evidenţe operative

Direcţia operativă

Direcţia poliţiei transporturi

Direcţia poliţie rutieră

Direcţia protecţia martorilor

Direcţia prevenire şi combatere a delictelor cibernetice, informatice şi transnaţionale

Biroul migraţie şi azil

Academia "Ştefan cel Mare"

Brigada de poliţie cu destinaţie specială "Fulger"

Centrul pentru combaterea traficului de persoane

Clubul sportiv central "Dinamo"

Biroul naţional central-Interpol

Centrul Virtual Naţional SECI/GUAM

Punctul Naţional de Contact Europol

Centrul chinologic

Centrul de presă

Secţia pensionare

Secretariat

 

[Anexa nr.4 completată prin Hot.Guv. nr.113 din 10.02.2009, în vigoare 17.02.2009]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.1213 din 29.10.2008, în vigoare 31.10.2008]

[Anexa nr.4 completată prin Hot.Guv. nr.1199 din 06.11.2007, în vigoare 09.11.2007]

[Anexa nr.4 completată prin Hot.Guv. nr.1085 din 04.10.2007, în vigoare 12.10.2007]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.534 din 15.05.2007, în vigoare 25.05.2007]

[Anexa nr.4 completată prin Hot.Guv. nr.154 din 13.02.2007, în vigoare 23.02.2007]

[Anexa nr.4 completată prin Hot.Guv. nr.825 din 19.07.2006, în vigoare 21.07.2006]

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.279 din 17.03.06, în vigoare 24.03.06]

[Anexa nr.4 în redacţia Hot.Guv. nr.539 din 06.06.05, în vigoare 10.06.05]

[Anexa nr.4 introdusă prin Hot.Guv. nr.952 din 04.08.03, în vigoare 15.08.03]

 

Anexa nr.5

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.844 din 30 iulie 1998

 

LISTA

hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova care se abrogă

1. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.81 din 13 februarie 1992 "Cu privire la reorganizarea Direcţiei din Moldova a Ministerului Afacerilor Interne al U.R.S.S. pentru Transport în Departamentul Afacerilor Interne pentru Transport al Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova" (Monitor, 1992, nr.2, art.62).

2. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.781 din 1 decembrie 1992 "Privind aprobarea limitei efectivului organelor afacerilor interne şi a Regulamentului Ministerului Afacerilor Interne".

3. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.583 din 17 august 1995 "Cu privire la modificarea şi completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.781 din 1 decembrie 1992 (Monitorul Oficial, 1995, nr.59-60, art.473).

4. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.337 din 18 iunie 1996 "Cu privire la structura organizatorică a aparatului Ministerului Afacerilor Interne".

5. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.32 din 6 februarie 1997 "Pentru modificarea unor hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova".

6. Punctele 2 şi 3 din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.248 din 14 martie 1997 "Pentru modificarea şi completarea unor hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova".  

7. Hotărîrea Guvernului nr.356 din 28 mai 2001 "Pentru modificarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.844 din 30 iulie 1998" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.57-58, art.389).

8. Hotărîrea Guvernului nr.1223 din 12 noiembrie 2001 "Cu privire la Departamentul Situaţii Excepţionale" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.141-143, art.1280).

9. Hotărîrea Guvernului nr.227 din 26 februarie 2002 "Cu privire la aprobarea componenţei nominale a Consiliului colegial al Departamentului Situaţii Excepţionale" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.33-35, art.298).

10. Punctul 1 literele b) şi c), punctele 2 şi 3 din Hotărîrea Guvernului nr.952 din 4 august 2003 "Cu privire la aprobarea Modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.844 din 30 iulie 1998" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.177-181, art.1000).

11. Punctul 1 din anexa la Hotărîrea Guvernului nr.951 din 20 august 2004 "Cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.156-162, art.1125).

[Anexa nr.5 completat prin Hot.Guv. nr.539 din 06.06.05, în vigoare 10.06.05]