HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la Programul de asistenţă tehnică pentru anii 1999-2000 Nr.414 din 10.05.99 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.53-54/478 din 27.05.1999 * * *
Abrogat: 01.04.2005 Hotărîrea Guvernului nr.302 din 21.03.2005 În scopul asigurării continuităţii şi cadrului adecvat al desfăşurării activităţilor de cooperare tehnică cu ţările şi organismele donatoare, precum şi pentru determinarea direcţiilor prioritare ale orientării asistenţei tehnice externe întru susţinerea procesului de promovare a reformelor economice şi sociale, conform Programului de activitate a Guvernului Republicii Moldova pentru perioada 1999-2002, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă Programul de asistenţă tehnică pentru anii 1999-2000, conform anexei nr.1. 2. Se stabilesc ca priorităţi majore ale cooperării tehnice pentru perioada menţionată, spre care va fi orientată cu preponderenţă asistenţa tehnică externă, susţinerea reformei agrare, reformarea sectorului energetic, reformei administrativ-teritoriale, reformelor sociale şi promovării exportului, reformei judiciare şi de drept şi asigurării bazei normative a reformelor.
[Pct.3 abrogat prin Hot. Guv. nr.1493 din 19.11.2002] [Pct.3 modificat prin Hot. Guv. nr.344 din 07.04.2000] 4. Se aprobă Regulamentul-tip al Comitetului de coordonare şi supraveghere a colaborării tehnice, conform anexei nr.2. 5. Ministerul Economiei şi Reformelor: va prezenta programul nominalizat instituţiilor şi ţărilor donatoare şi va purta negocieri în scopul identificării posibilităţilor de finanţare a lui; va asigura, de comun acord cu instituţiile beneficiare, realizarea Programului prin atragerea şi valorificarea mijloacelor financiare externe în vederea elaborării şi implementării proiectelor de asistenţă tehnică cuprinse în el; va desfăşura activităţi ample în vederea majorării fondurilor de asistenţă tehnică ale donatorilor, acordate Republicii Moldova, şi diversificării surselor de finanţare externă ale asistenţei oficiale pentru dezvoltare; va acorda suportul informaţional necesar comitetelor de coordonare şi supraveghere în desfăşurarea activităţilor lor şi va asigura colaborarea lor cu donatorii externi în vederea elaborării şi implementării coordonate a proiectelor de asistenţă tehnică. 6. Se atenţionează ministerele, departamentele şi instituţiile beneficiare asupra necesităţii asigurării valorificării eficiente şi transparenţei publice a fondurilor de asistenţă disponibile, gestionării şi executării riguroase a proiectelor în scopul utilizării pe deplin a potenţialului lor în realizarea obiectivelor de reforme stabilite, antrenării ample a experţilor locali în cadrul proiectelor de asistenţă tehnică, cu eliberarea lor completă de la locul de bază, pe parcursul implementării proiectelor, în caz de necesitate, colaborării strînse cu instituţia coordonatoare în vederea optimizării maxime posibile a structurii proiectelor la faza de negociere cu donatorii. 7. Ministerele şi departamentele, în termen de două săptămîni, vor reactualiza funcţionarea consiliilor ramurale de administrare a procesului de valorificare a proiectelor de asistenţă tehnică (instituite conform Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova, nr.560 din 10 august 1995) şi vor înainta spre aprobare Guvernului componenţa lor, prezentînd informaţia respectivă instituţiei coordonatoare. 8. Se desemnează dl Andrei Cucu, viceprim-ministru, viceministru al economiei, în calitate de coordonator pentru dirijarea mecanismului de atragere a asistenţei tehnice externe în vederea realizării programului în cauză.
[Pct.8 modificat prin Hot. Guv. nr.643 din 13.07.2001] [Pct.8 modificat prin Hot. Guv. nr.344 din 07.04.2000] Prim-ministru al Republicii Moldova Ion STURZA Contrasemnată: Viceprim-ministru, ministrul economiei şi reformelor Alexandru Muravschi Chişinău, 10 mai 1999. Nr. 414. Anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 414 din 10 mai 1999 Programul de asistenţă tehnică pentru anii 1999-2000 ------------------------------------------------------------------------- Obiectivul | Denumirea temei de proiect |Beneficiarii asistenţei | | tehnice | | --------------+-------------------------------------------+-------------- 1 | 2 | 3 ------------------------------------------------------------------------- Obiectivul reformei I Politica fiscală şi bugetară A. Perfecţio- Pieţele financiare internaţionale şi mana- Ministerul narea sis- gementul datoriei externe Finanţelor temului bugetar şi fiscal Elaborarea standardului naţional de conta- Ministerul bilitate în sistemul bugetar Finanţelor Dezvoltarea şi implementarea continuă a Ministerul sistemului de contabilitate, compatibil Finanţelor; cu standardele internaţionale Asociaţia Auditorilor şi Contabi- lilor Pro- fesionişti, băncile co- merciale Dezvoltarea bazei legislative şi sistemu- Ministerul lui de organizare a loteriilor de stat Finanţelor Perfecţionarea politicii bugetare pe termen Ministerul mediu şi lung Finanţelor, Ministerul Economiei şi Reformelor Promovarea reformei fiscale prin perfecţi- Ministerul onarea şi punerea în aplicare a mecanisme- Finanţelor, lor financiare, bugetare şi de impozitare Parlamentul, Ministerul Economiei şi Reformelor Consolidarea sistemului şi perfecţionarea Agenţia na- mecanismelor de efectuare a achiziţiilor aţională pen- publice tru achiziţii publice, Mi- nisterul Eco- nomiei şi Re- formelor Susţinerea şi consolidarea sistemului de Ministerul management a hîrtiilor de valoare de stat Finanţelor Perfecţionarea şi dezvoltarea sistemului Ministerul trezorial în Republica Moldova Finanţelor B. Perfecţio- Susţinerea instituirii Băncii de Dezvolta- Ministerul narea sis- re şi Investiţii a Moldovei Finanţelor temului Consolidarea instituţională şi operaţională Banca Naţi- financiar- a mecanismelor de management şi supraveghe- onală a Mol- bancar re a sistemului bancar dovei Implementarea sistemului de asigurare în Asociaţia sectorul bancar Băncilor din Moldova Obiectivul Politica economică externă, promovarea exportului reformei II şi a investiţiilor străine A. Dezvoltarea Crearea şi susţinerea activităţilor orga- Organizaţia cadrului nizaţiei de promovare a exporturilor din de promovare instituţio- Moldova (OPEM) a exporturi- nal şi ope- lor din Mol- raţional de dova, între- promovare a prinderile exporturilor din sectorul privat Promovarea exporturilor şi serviciilor in- Întreprinde- tegrate de business pentru întreprinderile rile din sec- din Moldova torul privat, Ministerul Industriei şi Comerţului Suportul accesului la pieţele externe a Ministerul producătorilor autohtoni prin utilizarea Agriculturii instrumentelor de marketing moderne şi Industriei Prelucrătoa- re,Ministerul Industriei şi Comerţului Suportul în elaborarea şi implementarea Ministerul programului de stat de promovare a expor- Economiei şi turilor Reformelor Ministerul Finanţelor B. Perfecţio- Reconstrucţia şi modernizarea infrastruc- Ministerul narea sis- turii punctelor de trecere a frontierei Finanţelor, temului va- Leuşeni şi Giurgiuleşti Departamentul mal controlului vamal; Minis- terul Securi- tăţii Naţio- nale Întărirea capacităţilor de funcţionare a Ministerul sistemului vamal prin aprofundarea şi di- Finanţelor, versificarea participării la activităţile Departamentul în cadrul programului EUROCUSTOMS controlului vamal Introducerea sistemului informaţional Ministerul ASICUDA Finanţelor, Departamentul controlului vamal Crearea sistemului de telecomunicaţii pen- Agenţia naţi- tru serviciul vamal onală pentru atragerea investiţiilor C. Atragerea Susţinerea instituţională, tehnică şi ope- Agenţia naţi- investiţi- raţională a Agenţiei naţionale pentru atra- onală pentru ilor stră- gerea investiţiilor atragerea ine investiţiilor Perfecţionarea bazei legislative şi regu- Agenţia naţi- latorii pentru instaurarea unui regim sta- onală pentru bil şi favorabil pentru investitorii stră- atragerea ini. Elaborarea strategiei investiţionale investiţiilor a Republicii Moldova. Ministerul Economiei şi Reformelor Elaborarea strategiei investiţionale a Agenţia naţi- Republicii Moldova onală pentru atragerea investiţiilor Dezvoltarea bazei legale, organizaţionale Agenţia naţi- şi operaţionale pentru crearea unei reţele onală pentru de structuri specializate de leasing în atragerea finanţarea investiţională externă investiţiilor D. Susţinerea Susţinerea procesului de implementare a Ministerul procesului prevederilor Organizaţiei Mondiale a Comer- Economiei şi de integra- ţului şi definitivarea politicii comerciale Reformelor; re în sis- a Republicii Moldova în cadrul acestei in- ministerele temul eco- stituţii şi organiza- nomico-co- ţiile abili- mercial in- tate ternaţional Studiul privind impactul încheierii unui Ministerul acord de comerţ liber cu Uniunea Europeană Economiei şi asupra economiei naţionale şi relaţiilor Reformelor comerciale cu partenerii tradiţionali CSI, ţările Europei Centrale şi de Est Implementarea Acordului de Parteneriat şi Ministerul Cooperare între Republica Moldova şi Uni- Economiei şi unea Europeană Reformelor Ministerul Afacerilor Externe, Consiliul, Comitetul şi Subcomitetele de cooperare în cadrul Acordului de Parteneriat şi Cooperare Obiectivul Reforma proprietăţii, privatizarea reformei III A. Accelerarea Susţinerea implementării programului de Ministerul procesului privatizare prin licitaţii şi vînzarea Economiei şi de privati- acţiunilor reziduale Reformelor, zare Ministerul Finanţelor Susţinerea implementării programului de Ministerul privatizare prin concurs cu atragerea Economiei şi investitorilor strategici Reformelor, Ministerul Finanţelor B. Dezvoltarea Perfecţionarea funcţionării Bursei de Va- Comisia pen- infrastruc- lori. Consolidarea capacităţilor operaţi- tru Piaţa turii pie- onale ale Comisiei de Stat pentru Piaţa Hîtiilor de ţelor de Hîrtiilor de Valoare, fondurilor investi- Valoare şi capital ţionale. Dezvoltarea continuă a cadrului Bursa de legal şi de reglementare a pieţelor de Valori, capital Ministerul Finanţelor C. Dezvoltarea Susţinerea implementării strategiei pieţei Agenţia Na- pieţelor spaţiului locativ şi imobiliar prin reali- ţională Ca- şi imobili- zarea subprogramelor specializate dastru, Re- ară şi fun- Suportul activităţilor de elaborare şi im- surse Fun- ciară plementare a Cadastrului naţional (inclusiv ciare şi Ge- cadastrul funciar) şi dezvoltarea pieţei odezie, Age- funciare. nţia naţio- Susţinerea activităţilor Agenţiei naţio- onală pentru nale pentru servicii privind spaţiul lo- servicii pri- cativ şi bunurile imobiliare vind spaţiul locativ şi bunurile im- obiliare, Ministerul Economiei şi Reformelor, Ministerul Finanţelor Obiectivul Susţinerea antreprenoriatului şi reformei IV dezvoltarea sectorului privat Suportul în instituirea Agenţiei Naţio- Ministerul nale pentru dezvoltarea micului business Economiei şi Reformelor, Ministerul Finanţelor, Ministerul Industriei şi Comerţului Dezvoltarea şi diversificarea reţelei in- Întreprinde- stituţionale de susţinere şi promovare a rile private, businessului mic şi mijlociu (incubatoare Ministerul business, unităţi de finanţare ipotecară, Economiei şi societăţi de creditare reciprocă, companii Reformelor, de consultanţă, franchising etc.) la nivel Ministerul central şi local Finanţelor Promovarea programelor de instruire pentru Întreprin- antreprenorii mici şi mijlocii şi a pro- derile pri- gramelor de parteneriat şi cooperare cu vate societăţile similare din străinătate Crearea şi operarea registrului comercial Camera de al întreprinderilor comerţ şi Industrie, Ministerul Economiei şi Reformelor Asistenţa şi suport pentru crearea Ofici- Ministerul ului Concurenţei Economiei şi Reformelor, Ministerul Finanţelor Efectuarea studiului privind dezvoltarea Ministerul sectorului privat de întreprinderi mici, Economiei şi inclusiv studiul obstacolelor ce stau în Reformelor, calea dezvoltării sectorului întreprinde- Ministerul rilor mici Finanţelor Obiectivul Politica industrială reformei V A. Restructu- Promovarea continuă a programului de res- Ministerul rarea în- tructurare şi reformare complexă a între- Industriei şi treprinde- prinderilor industriale Comerţului, rilor Agenţia pen- tru restuc- turarea întreprin- derilor şi asistenţă Proiect(e) pilot de restructurare a unei Agenţia pen- organizaţii (instituţii, societăţi) buge- tru restuc- tare turarea întreprin- derilor şi asistenţă, Ministerul Finanţelor Crearea parcurilor industriale, ştiinţi- Ministerul fice, tehnologice şi inovaţionale Industriei şi Comerţului, Ministerul Economiei şi Reformelor Conversiunea întreprinderilor din comple- Ministerul xul ex-militar Industriei şi Comerţului, întreprinde- rile comple- xului militar, Agenţia pen- tru restruc- turarea în- treprinderi- lor şi asis- tenţă B. Asigurarea Armonizarea standardelor naţionale cu cele Departamentul competiti- internaţionale şi europene standarde, vităţii metrologie şi sectorului supraveghere industrial tehnică Dezvoltarea funcţionării Centrului de pro- Ministerul ductivitate şi competitivitate în consoli- Industriei şi darea managementului asigurării calităţii Comerţului, şi aplicării noilor standarde la întreprin- Centrul de deri productivi- tate şi com- petitivitate Crearea organizaţiilor de acreditare a la- Ministerul boratoarelor în domeniul electrotehnicii Industriei şi şi construcţiei de maşini Comerţului Asistenţă privind perfecţionarea sistemu- Ministerul lui de studiere a nivelului de concurenţă Economiei şi pe piaţa de mărfuri şi elaborării Registru- Reformelor lui de stat al agenţilor economici-monopo- lişti ce activează pe piaţa republicii Asistenţă Centrului de informare şi docu- Agenţia de mentare pe lîngă Agenţia de stat pentru stat pentru protecţia proprietăţii industriale protecţia proprietă- ţii indus- triale Obiectivul Restructurarea şi reformarea reformei VI complexului energetic A. Asigurarea Susţinerea Agenţiei naţionale pentru re- Agenţia na- procesului glementare în energetică ţională pen- de restruc- tru reglemen- turare, de- tare în ener- monopoliza- getică re şi pri- Susţinerea programului de privatizare şi Departamen- vatizarea restructurare şi a sectorului energetic tul Energe- sectorului în domeniile: tică, Re- energetic surse Ener- a) electroenergetic getice şi b) gaze Combusti- c) termoenergetic bil, între- prinderile de profil Elaborarea concepţiei şi schemei descen- Ministerul tralizării sistemelor de termoficare Dezvoltării Teritoriului, Construcţii- lor şi Gospo- dăriei Comu- nale B. Suportul Implementarea tehnologiilor de producere Ministerul utilizării a energiei/agenţilor energetici prin uti- Mediului, eficiente lizarea surselor netradiţionale de energie autorităţi- a resurse- (biomasă etc.) le locale lor ener- Studiu de fezabilitate privind crearea no- Departamen- getice la dului energetic în sudul Republicii Moldova tul Energe- nivel na- pentru asigurarea activităţii terminalului tică, Re- ţional şi petrolier de la Giurgiuleşti surse Ener- local getice şi Combustibil Integrarea regională a sistemelor conduc- Departamen telor de gaze (programul INOGATE), recon- tul Energe- strucţia unor segmente ale lor din Moldova tică, Re- surse Ener- getice şi Combustibil, S.A. "Moldo- va gaz" Elaborarea Strategiei energetice a Repu- Departamen- blicii Moldova pentru perioada 2000-2020 tul Energe- tică, Re- surse Ener- getice şi Combustibil, Ministerul Economiei şi Reformelor Optimizarea şi perfecţionarea sistemului Departamen- de monitoring a consumului resurselor tul Energe- energetice la nivel naţional. Implementa- tică, Re- rea schemelor pilot la nivel de judeţ/co- surse Ener- mună getice şi Combustibil Proiectul-pilot de conservare a energiei Ministerul în sectorul locativ Dezvoltării Teritoriului, Construcţii- lor şi Gos- podăriei Co- munale Obiectivul Reforma sectorului cercetare-dezvoltare reformei VII Dezvoltarea Susţinerea activităţilor de cercetare prin Instituţiile durabilă a dezvoltarea cooperării ştiinţifice prin in- ştiinţifice fundamentu- termediul diverselor programe (INTAS, PECO din Moldova lui ştiin- COPERNICUS, ACE, NATO etc.) ţific şi Formarea sistemului informaţional în dome- Institutul inovaţional niile economic şi tehnico-ştiinţific al Re- de cercetări publicii Moldova ştiinţifice în domeniul informaţiei pe lîngă Mi- nisterul Eco- nomiei şi Reformelor Obiectivul Politica regională, perfecţionarea reformei VIII administraţiei publice şi ordinii publice A. Promovarea Suportul în efectuarea reorganizării teri- Cancelaria reformelor torial-administrative a Republicii Moldova de Stat în domeniul Întărirea capacităţilor instituţionale şi Autorităţile administra- funcţionale a organelor de administrare, administra- ţiei publi- ajustarea structurii lor la noul sistem de ţiei publice ce locale administrare locală locale Susţinerea procesului de dezvoltare rurală Cancelaria prin efectuarea studiilor, elaborarea şi de Stat, au- implementarea schemelor-pilot în scopul torităţile dezvoltării durabile la nivel de judeţ, administra- comună ţiei publice locale Elaborarea Planului amenajării teritoriului Ministerul naţional Dezvoltării Teritoriului, Construcţi- ilor şi Gos- podăriei Co- munale B. Perfecţio- Perfecţionarea sistemului administraţiei Cancelaria narea admi- publice centrale şi dezvoltarea sistemului de Stat, mi- nistrării de management al personalului nisterele publice Întărirea capacităţii instituţionale şi Ministerul centrale operaţionale ale Ministerului Afacerilor Afacerilor Externe Externe C. Întărirea Întărirea capacităţii instituţionale şi Ministerul capacităţii operaţionale a Ministerului Afacerilor In- Afacerilor instituţii- terne în combaterea terorismului, crimei Interne lor abili- organizate şi asigurarea ordinii publice tate în asi- Suportul în reformarea sistemului judiciar Ministerul gurarea or- şi de drept Justiţiei, dinii publi- Curtea Su- ce premă de Justiţie, procuratura, judecători- ile Întărirea şi dezvoltarea relaţiilor de Ministerul cooperare a instituţiilor abilitate în Afacerilor menţinerea ordinii publice din Moldova cu Externe, instituţiile similare ale Uniunii Europene Ministerul şi C.S.I. în scopul combaterii criminali- Justiţiei tăţii Obiectivul Reforma agrară şi dezvoltarea sectorului reformei IX agroindustrial A. Susţinerea Suportul programului naţional de privatiza- Ministerul procesului re şi restructurare în agricultură Agriculturii de privati- şi Industriei zare şi res- Prelucrătoare, tructurare Departamentul a complexu- privatizării lui agroin- şi administră- dustrial rii proprietă- ţii de stat Promovarea măsurilor de restructurare a în- Ministerul treprinderilor industriei prelucrătoare şi Agriculturii de reorganizare a lor, inclusiv prin apli- şi Industriei carea Legii "Cu privire la faliment" Prelucrătoare, Ministerul Finanţelor Susţinerea procesului de restructurare a Ministerul datoriilor financiare ale întreprinderilor Agriculturii agricole şi Industriei Prelucrătoare, Ministerul Finanţelor Asistenţă în reformarea sistemelor de su- Ministerul port ale agriculturii Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare Susţinerea activităţii Agenţiei pentru re- Agenţia pentru structurarea în agricultură restructurarea în agricultură B. Asigurarea Susţinerea stabilirii sistemului servicii- Fermierii dezvoltării lor de extindere (consultaţii, marketing, privaţi şi durabile a instruire, identificarea surselor de finan- antreprenorii sectorului ţare etc.) în zona rurală şi crearea cen- din zona agro-indus- trelor de deservire a fermierilor, ofi- rurală trial ciilor de consultaţie, selecţie şi repro- ducţie în domeniul zootehniei Consolidarea şi dezvoltarea reţelei compa- Fermierii niilor de agroleasing (maşini, echipament, privaţi fertilizatori, seminţe etc.) Facilitarea accesului la resursele financi- Băncile are a sectorului agroindustrial comerciale, asociaţiile de creditare rurală Studiu de fezabilitate privind crearea sis- Ministerul temelor de colectare, achiziţionare şi com- Agriculturii ercializare a produselor agricole de la mi- şi Industriei cii producători în localităţile rurale Prelucrătoare, fermierii privaţi C. Reforma Suportul restructurării şi raţionalizării Ministerul sistemului sistemului de învăţămînt, instruire şi Agriculturii de învăţă- cercetări în agricultură şi Industriei mînt în Prelucrătoare agricultură Obiectivul reformei X Politica socială A. Consolidarea Consolidarea instituţională, funcţională Ministerul sistemului şi informaţională a sistemului de combate- Muncii, Pro- de protecţie re a şomajului şi de gestionare a pieţei tecţiei So- socială şi forţei de muncă ciale şi angajarea Familiei în cîmpul Susţinerea dezvoltării sectorului social Organele ad- muncii prin intermediul Fondului iestiţiilor so- ministraţiei ciale publice locale Suportul în implementarea reformei siste- Ministerul mului de protecţie şi asigurări sociale Muncii, Pro- tecţiei So- ciale şi Familiei Elaborarea Programului de descentralizare Ministerul şi privatizare a serviciilor comunale Dezvoltării Teritoriului, Construcţii- lor şi Gos- podăriei Co- munale Elaborarea Programului de acordare a sub- Ministerul venţiilor la plata serviciilor locativ-co- Economiei şi munale Reformelor, Ministerul Finanţelor, Ministerul Muncii, Pro- tecţiei So- ciale şi Fa- miliei Elaborarea şi implementarea Programului Ministerul pilot de organizare a lucrărilor publice Economiei şi Reformelor, Ministerul Finanţelor Crearea reţelei de monitoring a bunăstării Ministerul populaţiei la nivel naţional şi suportul Economiei şi realizării reformelor sociale în acest do- Reformelor, meniu Ministerul Muncii, Pro- tecţiei So- ciale şi Fa- miliei Suportul în crearea cadrului instituţional Ministerul şi de reglementare a activităţilor Comisiei Economiei şi tripartite pentru parteneriatul social Reformelor Asigurarea implementării Legii "Cu privire Ministerul la fondurile nestatale de pensii" şi elab- Economiei şi orarea mecanismelor adecvate privind cre- Reformelor, area şi activitatea fondurilor nestatale Ministerul Muncii, Pro- tecţiei So- ciale şi Fa- miliei, Mi- nisterul Finanţelor B. Reforma Suportul programului sănătăţii reproducti- Ministerul ocrotirii ve pentru femei Sănătăţii sănătăţii Susţinerea activităţii Centrului Mamei şi Ministerul Copilului Sănătăţii Perfecţionarea reţelei spitaliere din Mol- Ministerul dova Sănătăţii, Ministerul Economiei şi Reformelor Dezvoltarea relaţiilor de parteneriat din- Ministerul tre instituţiile curative naţionale şi ce- Sănătăţii le din străinătate Suportul în implementarea sistemului de Ministerul asistenţă medicală prin intermediul medi- Sănătăţii cilor de familie Implementarea sistemului de asigurare medi- Ministerul cală obligatorie, la nivel naţional Sănătăţii, Ministerul Economiei şi Reformelor, Ministerul Finanţelor Asistenţă în perfecţionarea mecanismelor Ministerul de reglementare a aprovizionării cu medi- Sănătăţii, camente, consolidarea capacităţilor insti- Institutul tuţionale şi funcţionale a instituţiilor Naţional de abilitate în problema respectivă Farmaceutică C. Reforma sis- Reforma sistemului de învăţămînt liceal Ministerul temului de Educaţiei şi învăţămînt Ştiinţei Restructurarea şi perfecţionarea sistemu- Ministerul lui de învăţămînt profesional Educaţiei şi Ştiinţei, Ministerul Economiei şi Reformelor Elaborarea curiculumurilor pentru copii cu Ministerul vederea slab dezvoltată şi orbi Educaţiei şi Ştiinţei Dezvoltarea cooperării şi a relaţiilor de Ministerul parteneriat dintre universităţi şi inten- Educaţiei şi sificarea schimbului de profesori şi stu- Ştiinţei, denţi universităţi- le din Moldova Susţinerea reformei sistemului de învăţă- Ministerul mînt superior Educaţiei şi Ştiinţei, Ministerul Economiei şi Reformelor Susţinerea sistemului de instruire conti- Ministerul nuă postuniversitară conform standardelor Educaţiei şi internaţionale Ştiinţei Obiectivul Utilizarea resurselor naturale şi reformei XI mediului înconjurător A. Susţinerea Consolidarea capacităţii pentru implemen- Ministerul constituirii tarea Planului Naţional de acţiuni în do- Economiei şi cadrului meniul mediului Reformelor, legislativ, Ministerul organizato- Mediului ric, econo- Întărirea capacităţilor tehnice a servici- Ministerul mic şi edu- ului hidrometeorologic şi a agenţiilor Mediului cativ în ecologice zonale domeniul Suportul în crearea Centrului consultativ Ministerul mediului în economia resurselor naturale Mediului Susţinerea activităţilor de conştientizare Ministerul a mass-media prin intermediul instituţii- Mediului, or- lor specializate, organizaţiilor neguverna- ganizaţiile mentale şi diverselor programe ecologice neguvernamen- orientate tale B. Perfecţio- Managementul calităţii apelor rîurilor Ministerul narea meto- Nistru, Prut şi a afluenţilor lui Mediului delor de Sistemul de management a resurselor acva- Ministerul protecţie tice a bazinului rîului Nistru. Cooperarea Mediului a mediului Ucraina-Moldova în utilizarea durabilă şi protecţia apelor transfrontaliere Ameliorarea sistemului de aprovizionare cu Concernul apă potabilă "Apele Mol- dovei" Managementul resurselor acvatice subterane Concernul în localităţile rurale "Apele Mol- dovei" Controlul şi managementul pericolului ra- Ministerul diologic în context naţional şi transfron- Mediului talier Implementarea sistemului de prevenire a Ministerul accidentelor ecologice şi managementul in- Mediului formaţional a bazinului rîului Dunăre Susţinerea dezvoltării turismului ecologic Ministerul în Republica Moldova Mediului, organele ad- ministraţiei publice lo- cale Conservarea biodiversităţii şi reabilitarea Ministerul patrimoniului forestier Mediului, Asociaţia "Moldsilva" Managementul deşeurilor solide Ministerul Mediului C. Combaterea Monitorizarea proceselor geologice pericu- Ministerul proceselor loase Dezvoltării geologice Teritoriului, periculoase Construcţii- lor şi Gos- podăriei Co- munale Perfecţionarea cadrului normativ privind Ministerul protecţia antiseismică a construcţiilor Dezvoltării Teritoriului, Construcţii- lor şi Gos- podăriei Co- munale Obiectivul Asigurarea bazei legislative a reformelor reformei XII Perfecţionarea legislaţiei economice şi Ministerul comerciale Justiţiei, Ministerul Economiei şi Reformelor, Ministerul Finanţelor Armonizarea legislaţiei naţionale cu stan- Ministerul dardele europene şi internaţionale Justiţiei Consolidarea capacităţilor instituţionale Ministerul şi organizaţionale a structurilor implica- Justiţiei, te în elaborarea şi implementarea legisla- Curtea Supre- ţiei mă de Justi- ţie, Comisia Electorală Centrală, Parlamentul, Colegiul Avocaţilor Obiectivul Politici în domeniul infrastructurii reformei XIII A. Reforma în Susţinerea restructurării şi reorganizării Calea Ferată domeniul Căii Ferate din Moldova din Moldova, transpor- Ministerul turilor Economiei şi Reformelor, Ministerul Finanţelor Perfecţionarea sistemului de dirijare a Moldatsa traficurilor aeriene Crearea sistemului automatizat de dirijare Ministerul a gărilor auto Transporturi- lor şi Comu- nicaţiilor Susţinerea integrării reţelelor de tran- Ministerul sport ale Republicii Moldova cu cele euro- Transporturi- pene (programele TRACECA) lor şi Comu- nicaţiilor B. Dezvoltarea Asistenţă în efectuarea privatizării secto- Compania sistemului rului de telecomunicaţii "MOLDTELECOM" de teleco- Asigurarea accesului instituţiilor publice Ministerele, municaţii la reţelele informaţionale internaţionale departamentele şi alte insti- tuţii publice Dirijarea sistemului de servicii poştale Ministerul Transporturi- lor şi Comu- nicaţiilor Obiectivul Perfecţionarea analizei statistice şi reformei XIV sociologice Susţinerea consolidării capacităţii insti- Departamentul tuţionale şi operaţionale a Analize Sta- Departamentului Analize Statistice şi So- tistice şi ciologice Sociologice Suportul în efectuarea recensămîntului po- Departamentul pulaţiei în 1999 Analize Sta- tistice şi Sociologice Susţinerea dezvoltării sistemului de sta- Departamentul tistici sectoriale Analize Sta- tistice şi So- ciologice Asistenţă în publicarea şi difuzarea in- Ministerul formaţiei statistice Economiei şi Reformelor, Departamentul Analize Sta- tistice şi Sociologice Anexa nr. 2 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.414 din 10 mai 1999 REGULAMENTUL-TIP al Comitetului de coordonare şi supraveghere a colaborării tehnice Obiectivul principal al Comitetului de coordonare şi supraveghere a colaborării tehnice (în continuare - Comitetul) este coordonarea şi monitorizarea activităţilor de asistenţă tehnică în diferite sectoare în scopul asigurării unui impact esenţial al proiectelor care funcţionează în aceste sectoare. Componenţa Comitetului va fi nominalizată şi prezentată spre aprobare Guvernului de către preşedintele Comitetului, care va include reprezentanţi din partea Guvernului, instituţiilor beneficiare din sectorul respectiv, instituţiei coordonatoare, cercurilor academice şi ştiinţifice, agenţiilor semiguvernamentale etc. Sarcinile Comitetului Comitetul are următoarele sarcini: coordonarea activităţilor de asistenţă tehnică ale diferitor donatori care activează în sector în scopul asigurării unei reciprocităţi dintre diferite proiecte, avînd în vedere interdependenţa lor sectorială; supravegherea şi controlul asupra procesului de implementare a proiectelor întru evitarea dublării şi suprapunerii; suportul şi controlul asupra procesului de elaborare a documentelor de proiect din sectorul respectiv; monitorizarea activităţilor de asistenţă tehnică în vederea aprecierii rezultatelor provizorii şi finale, precum şi necesităţilor de extindere a activităţilor proiectelor. Obligaţiunile Comitetului Comitetul are următoarele obligaţiuni: de a informa operatorii proiectelor de asistenţă tehnică referitor la toate activităţile prioritare ale Guvernului pentru sector, în efectuare sau planificate de a fi înfăptuite; de a monitoriza desfăşurarea activităţilor de asistenţă tehnică, precum şi asigurarea corelării dintre toate proiectele din sector; de a identifica dificultăţile majore apărute în cadrul proiectelor şi de a le soluţiona, asigurînd desfăşurarea adecvată a activităţilor prevăzute de proiect. Drepturile Comitetului Comitetul are următoarele drepturi: de a solicita informaţie referitor la desfăşurarea activităţilor de asistenţă tehnică de la donatorii, operatorii proiectelor şi beneficiarii locali; de a recomanda agenţiilor de implementare operarea unor modificări în activităţile proiectelor, reieşind din interesele prioritare ale Guvernului în sectorul respectiv; de a adopta decizii referitor la necesitatea proiectelor de asistenţă tehnică în baza documentului de proiect sau termenilor de referinţă, precum şi referitor la necesitatea extinderii proiectelor din sector. Procedura de convocare şi desfăşurare a şedinţelor Comitetului Preşedintele Comitetului convoacă şedinţele trimestrial sau la iniţiativa membrilor acestuia, dar nu mai rar de o dată în trimestru. Ordinea de zi a şedinţelor, la cererea preşedintelui Comitetului, se întocmeşte cu cel puţin 10 zile pînă la data convocării şedinţei pentru a fi distribuită membrilor Comitetului şi altor invitaţi. Se admite invitarea reprezentanţilor instituţiilor donatoare implicate în sectorul respectiv pentru participarea la lucrările şedinţelor. Comitetul ia decizii cu majoritatea voturilor membrilor Comitetului prezenţi la şedinţă. În caz de paritare de voturi, votul preşedintelui Comitetului este hotărîtor.

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀