HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA pentru aprobarea Regulamentului-tip al direcţiei generale judeţene (municipale) învăţămînt, tineret şi sport Nr.983 din 26.10.99 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.120-122/1049 din 04.11.1999 * * *
Abrogat: 31.10.2002 Hotărîrea Guvernului nr.1380 din 29.10.2002 Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă Regulamentul-tip al direcţiei generale judeţene (municipale) învăţămînt, tineret şi sport (se anexează). 2. Se abrogă hotărîrile Guvernului Republicii Moldova, conform anexei. Prim-ministru al Republicii Moldova Ion STURZA Contrasemnată: Ministrul educaţiei şi ştiinţei Anatol Gremalschi Chişinău, 26 octombrie 1999. Nr. 983. Aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.983 din 26 octombrie 1999 REGULAMENTUL-TIP al Direcţiei generale judeţene (municipale) învăţămînt, tineret şi sport I. PRINCIPII GENERALE 1. Direcţia generală judeţeană (municipală) învăţămînt, tineret şi sport (în continuare - Direcţia învăţămînt) este organul de conducere al învăţămîntului, tineretului şi sportului în teritoriu, care îşi desfăşoară activitatea în baza Legii privind administraţia publică locală, Legii învăţămîntului, Legii cu privire la tineret, Legii cu privire la cultura fizică şi sport, actelor normative, ordinelor, dispoziţiilor şi instrucţiunilor emise de Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei, deciziilor autorităţilor administraţiei judeţene (municipale), regulamentului propriu, elaborat în conformitate cu prezentul Regulament-tip şi aprobat de Consiliul judeţean (municipal). 2. Direcţia învăţămînt este subordonată Ministerului Educaţiei şi Ştiinţei, în plan ştiinţifico-didactic, şi Consiliului judeţean, în problemele administrării şi asigurării financiare şi materiale, fiind o subdiviziune a Consiliului judeţean (municipal). 3. Direcţia învăţămînt îşi desfăşoară activitatea în strînsă colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile de formare iniţială şi perfecţionare a cadrelor didactice, alţi factori cu atribuţii în domeniul învăţămîntului şi educaţiei. 4. Direcţia învăţămînt este persoană juridică, dispune de ştampilă, cont în bancă. II. ATRIBUŢIILE DIRECŢIEI ÎNVĂŢĂMÎNT 5. Direcţia învăţămînt: asigură promovarea şi realizarea politicii educaţionale a statului, prevederilor Legii învăţămîntului, Legii cu privire la tineret, Legii cu privire la cultura fizică şi sport, hotărîrilor Parlamentului şi Guvernului, actelor normative emise de Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei şi de Consiliul judeţean (municipal); asigură implementarea şi îndeplinirea planurilor de învăţămînt, programelor de studii şi metodologiilor didactice, coordonează activitatea instituţiilor de învăţămînt particulare; proiectează reţeaua şcolară, pe baza recensămîntului anual al populaţiei de vîrstă şcolară obligatorie, a propunerilor unităţilor de învăţămînt, cu consultarea autorităţilor administraţiei publice locale şi a agenţilor economici interesaţi, prin coordonare cu Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei; elaborează, în comun cu autorităţile administraţiei publice locale, planuri anuale şi de perspectivă de şcolarizare şi le coordonează cu Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei; asigură, în comun cu autorităţile administraţiei publice locale, condiţiile pentru şcolarizarea obligatorie a copiilor de 7-16 ani, creează condiţii optime pentru pregătirea către şcoală a copiilor de 5-6 ani; exercită inspecţia şcolară, verifică activitatea personalului didactic şi altor categorii de personal din instituţiile subordonate în vederea îndeplinirii competenţelor ce le revin, organizează atestarea cadrelor didactice; asigură perfecţionarea continuă a procesului educaţional, desfăşoară activităţi educative şi sportive, concursuri şcolare judeţene (municipale); analizează periodic reuşita şcolară, realizează măsuri de organizare şi totalizare a rezultatelor examenelor de promovare şi absolvire; ţine evidenţa personalului didactic, supraveghează desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante; organizează, îndrumă şi sprijină activitatea de perfecţionare a cadrelor didactice, a cadrelor responsabile de lucrul cu tineretul; studiază, generalizează şi promovează experienţa pedagogică avansată, stimulează activitatea de cercetare ştiinţifică a cadrelor didactice, elaborează instrucţiuni cu caracter metodic; coordonează activitatea centrului metodic, comisiei medico- psihopedagogice, serviciului psihologic şi logopedic, asigură repartizarea copiilor cu handicap în instituţiile de învăţămînt special; contribuie la dezvoltarea şi consolidarea continue a bazei tehnico-materiale a instituţiilor de învăţămînt, sportive şi de agrement, crearea condiţiilor optime pentru realizarea procesului educaţional şi de propagare în mase a culturii fizice şi sportului, de protecţie socială a personalului didactic, elevilor şi tineretului; supraveghează funcţionalitatea bazei didactico-materiale a instituţiilor de învăţămînt; realizează studii privind necesarul de construcţii şcolare, avizează capacităţile şi amplasamentul acestora; asigură crearea condiţiilor pentru buna funcţionare a localurilor şcolare, căminelor, cantinelor, complexelor sportive, taberelor de odihnă şi întremare; asigură, în comun cu autorităţile administraţiei publice locale şi conducătorii instituţiilor de învăţămînt, o bună funcţionare a schemei de închiriere a manualelor. Analizează şi, la solicitare, prezintă Ministerului Educaţiei şi Ştiinţei rapoarte despre asigurarea instituţiilor de învăţămînt cu manuale şi materiale didactice; creează, în conformitate cu actele legislative în vigoare, condiţii de dezvoltare a învăţămîntului pentru minorităţile naţionale; exercită funcţia de tutelă, curatelă şi protecţia drepturilor copilului; în comun cu autorităţile administraţiei publice locale, organizează munca de plasare a minorilor orfani în instituţiile respective; prezintă spre examinare Consiliului judeţean (municipal) propuneri de acordare a înlesnirilor pentru întreţinerea copiilor în şcolile de tip internat, căminele de pe lîngă şcoli, pentru hrana copiilor în şcoli, grupe cu regim prelungit; sprijină acţiunile de orientare şcolară şi profesională a elevilor şi tineretului; stabileşte, în comun cu autorităţile administraţiei judeţene (municipale), meseriile (profesiile) necesare economiei locale şi creează condiţii pentru organizarea învăţămîntului profesional-tehnic; înfiinţează şi reorganizează, prin coordonare cu Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei, unităţi de învăţămînt în limitele de competenţă stabilite prin lege; colaborează cu organizaţiile nonguvernamentale de tineret şi copii în vederea realizării programelor de tineret la nivel judeţean (municipal) şi local; asigură cadrele didactice cu informaţie ştiinţifică de specialitate, proiectează şi desfăşoară consfătuiri, seminare, conferinţe, simpozioane spartachiade, sondaje sociologice în problemele tineretului; supraveghează asigurarea didactico-metodică a instituţiilor de învăţămînt şi acordă cadrelor didactice asistenţă metodică; organizează şi coordonează acţiunile de tineret şi sportive, organizează şi controlează activitatea unităţilor sportive; sprijină acţiunile iniţiate de mişcarea olimpică din Republica Moldova, filialele judeţene (municipale) ale acesteia, cluburile şi cercurile olimpice constituite în unităţile de învăţămînt şi sportive; asigură aplicarea corectă a legislaţiei privind normele de muncă şi salarizare a personalului din instituţiile de învăţămînt; întreprinde măsuri pentru cunoaşterea şi respectarea de către personal a normelor de protecţie a muncii şi prevenire a accidentelor, precum şi de ocrotire a vieţii şi sănătăţii copiilor; participă la elaborarea bugetului judeţean (municipal), gestionează mijloacele financiare destinate pentru întreţinerea Direcţiei învăţămînt, exercită controlul asupra utilizării raţionale a lor; examinează petiţiile şi organizează audienţa cetăţenilor, întreprinde măsuri în vederea lichidării neajunsurilor semnalate; propune şi aplică menţiuni, sancţiuni disciplinare, prevăzute de lege. III. STRUCTURA DIRECŢIEI ÎNVĂŢĂMÎNT 6. Structura Direcţiei învăţămînt se aprobă de către Consiliul judeţean (municipal) în conformitate cu statele-tip ale direcţiei, aprobate de Guvernul Republicii Moldova. 7. În cadrul Direcţiei învăţămînt activează direcţii şi secţii. 8. Pe lîngă Direcţia învăţămînt funcţionează servicii metodice, contabil şi de deservire. 9. Fiecare direcţie şi secţie din cadrul Direcţiei învăţămînt şi din serviciile afiliate ei funcţionează în baza regulamentului aprobat de Consiliul de Administraţie al Direcţiei învăţămînt. IV. PERSONALUL DIRECŢIEI ÎNVĂŢĂMÎNT 10 Personalul Direcţiei învăţămînt este angajat în conformitate cu legislaţia în vigoare. 11. Directorul general al Direcţiei învăţămînt este numit în funcţie, pe un termen de 4 ani, prin concurs, de către Consiliul judeţean (municipal), la propunerea preşedintelui Consiliului, prin coordonare cu Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei. Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei, în baza Legii Învăţămîntului, confirmă în post directorul general, Directorul general adjunct şi şeful centrului metodic al direcţiei învăţămînt. 12. Directorul general adjunct şi directorul administrativ ai Direcţiei învăţămînt sînt numiţi în funcţie, pe un termen de 4 ani, de către directorul general. Funcţia de director general adjunct o poate ocupa cadrul didactic cu un stagiu de conducere în învăţămînt de cel puţin 5 ani, deţinător de grade didactice. 13. Şefii direcţiilor şi secţiilor din cadrul Direcţiei învăţămînt şi a celor afiliate ei se numesc în funcţie pe un termen de 4 ani de către directorul general, prin concurs. 14. Inspectorii şcolari, metodiştii şi ceilalţi colaboratori ai Direcţiei învăţămînt se numesc în funcţie de către directorul general, prin concurs, pe baza criteriilor de competenţă profesională. Funcţia de inspector şcolar şi metodist poate fi ocupată de cadrul didactic titular, deţinător de grade didactice, cu stagiu pedagogic nu mai mic de 5 ani. 15. Numărul de inspectori şcolari şi metodişti la discipline este în funcţie de numărul de cadre didactice din unităţile de învăţămînt subordonate. V. COMPETENŢELE PERSONALULUI DIRECŢIEI ÎNVĂŢĂMÎNT 16. Directorul general răspunde de întreaga activitate a Direcţiei învăţămînt, asigurînd aplicarea prevederilor Legii învăţămîntului, Legii cu privire la tineret, Legii cu privire la cultura fizică şi sport, actelor normative, ordinelor şi instrucţiunilor Ministerului Educaţiei şi Ştiinţei, a Consiliului judeţean (municipal), prefecturii, a hotărîrilor şi măsurilor adoptate de Consiliile Consultativ şi de Administraţie ale Direcţiei învăţămînt, conform legislaţiei în vigoare. În acest scop, directorul general are următoarele atribuţii şi responsabilităţi: reprezintă Direcţia învăţămînt în relaţiile cu instituţiile, organele şi organizaţiile centrale şi locale şi cu persoanele fizice; răspunde de întreaga activitate educaţională din judeţ (municipiu); emite decizii de numire şi eliberare a personalului Direcţiei învăţămînt, a personalului de conducere şi didactic în instituţiile subordonate, a administraţiei permanente a taberelor şcolare judeţene (municipale) şi a altor unităţi subordonate Direcţiei învăţămînt, conform legislaţiei în vigoare; organizează, coordonează şi analizează activitatea compartimentelor Direcţiei învăţămînt; întocmeşte fişa postului pentru directorul general adjunct, inspectorii şcolari, precum şi pentru personalul economico-financiar, tehnic, de specialitate şi administrativ, în conformitate cu prevederile regulamentului şi altor acte normative în vigoare; analizează periodic concluziile şi eficienţa activităţii de control şi îndrumare, stabilind măsuri de optimizare a procesului de învăţămînt; răspunde de activitatea de perfecţionare a personalului didactic, economico-financiar, tehnic şi administrativ, precum şi a personalului didactic ajutător, potrivit metodologiei în vigoare; răspunde de întărirea continuă şi de asigurarea funcţionalităţii bazei didactico-materiale în instituţiile de învăţămînt; asigură efectuarea de studii privind necesarul de construcţii şcolare şi avizează capacităţile şi amplasamentul acestora; urmăreşte efectuarea reparaţiilor curente, capitale, şi, după caz, propune măsuri pentru asigurarea spaţiului de învăţămînt; organizează lucrările privind fundamentarea bugetului anual şi executarea acestuia; poartă răspundere personală pentru executarea bugetului; colaborează şi solicită sprijinul autorităţilor administraţiei publice locale şi centrale şi al agenţilor economici pentru rezolvarea problemelor privind funcţionarea instituţiilor de învăţămînt şi sportive; asigură întocmirea şi fundamentarea Planului de dezvoltare a învăţămîntului în teritoriu; propune şi, după caz, aprobă comisiile de examene şi concursuri; răspunde de întocmirea la timp şi de calitatea materialelor de analiză şi sinteză solicitate de Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei; emite, în situaţii excepţionale (calamităţi naturale şi epidemii), decizii de suspendare temporară a cursurilor şcolare şi informează Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei despre situaţia creată şi măsurile luate; asigură cadrul necesar de colaborare cu organizaţiile de tineret, copii şi sportive din teritoriu; sprijină acţiunile de dezvoltare a sportului de performanţă în teritoriu. În colaborare cu federaţiile sportive, organizează, îndrumă şi controlează activitatea comisiilor judeţene (municipale) pe ramuri de sport şi a secţiilor acestora; aprobă calendarul competiţiilor sportive judeţene (municipale); aplică, în caz de abateri, personalului de conducere din instituţiile de învăţămînt subordonate sancţiunile prevăzute de legislaţia în vigoare, face propuneri organelor ierarhic superioare pentru aplicarea sancţiunilor care depăşesc competenţa sa; răspunde de rezolvarea legală şi la timp a problemelor formulate în cererile, reclamaţiile şi sesizările adresate Direcţiei învăţămînt; anulează măsurile ilegale luate de personalul din subordine; întocmeşte aprecierile anuale pentru directorul general adjunct şi, împreună cu acesta, aprecierile celorlalţi colaboratori; este ordonator de credite, putînd dispune dreptul de semnătură în bancă şi directorului general adjunct; întocmeşte şi înaintează Ministerului Educaţiei şi Ştiinţei propunerile de acordare a distincţiilor pentru cadrele didactice cu merite deosebite. 17. Directorul general adjunct asigură, împreună cu directorul general, conducerea activităţii Direcţiei învăţămînt, răspunzînd nemijlocit de inspecţia de specialitate, specială şi de activitatea de perfecţionare. În lipsa directorului general, directorul general adjunct preia şi atribuţiile acestuia. 18. Directorul general adjunct are următoarele atribuţii şi responsabilităţi: asigură elaborarea planurilor de muncă - anuale, trimestriale şi operative, graficelor activităţii de îndrumare şi control, tematicii şi obiectivelor inspecţiei şcolare; verifică şi evaluează, lunar, activitatea de control a fiecărui inspector, în cadrul inspecţiei şcolare speciale, de specialitate şi de perfecţionare, împreună cu directorul general organizează, conduce şi finalizează inspecţia şcolară; efectuează controlul şi îndrumarea nemijlocită a instituţiilor de învăţămînt; analizează documentele finale de control şi îndrumare încheiate de inspectori şi metodişti, prezintă directorului general concluzii şi face propuneri privind sporirea eficienţei activităţii de îndrumare şi control, soluţionarea problemelor apărute şi planifică controalele de revenire; se îngrijeşte de continua perfecţionare profesională a inspectorilor şi metodiştilor; îndrumă inspectorii în vederea studierii şi popularizării experienţei pedagogice a cadrelor didactice; urmăreşte realizarea planurilor de învăţămînt şi a programelor şcolare în instituţiile de învăţămînt; urmăreşte organizarea şi desfăşurarea activităţii metodice la toate nivelurile, precum şi activitatea de pregătire iniţială şi continuă a personalului didactic necalificat, atestarea cadrelor didactice; organizează activităţi de perfecţionare şi atestare a conducătorilor instituţiilor de învăţămînt; asigură cuprinderea la cursurile de perfecţionare a cadrelor didactice, inspectorilor şi metodiştilor, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei; urmăreşte cuprinderea şi şcolarizarea tuturor copiilor de vîrstă şcolară obligatorie, precum şi completarea studiilor de către persoanele adulte, la cererea acestora; urmăreşte aplicarea şi respectarea legilor, a hotărîrilor Guvernului, a ordinelor şi instrucţiunilor Ministerului Educaţiei şi Ştiinţei, deciziilor Consiliului judeţean (municipal), precum şi a deciziilor Direcţiei învăţămînt, funcţionarea schemei de închiriere a manualelor; controlează şi îndrumă activitatea administraţiei permanente a taberelor, a cluburilor şi a cercurilor de elevi, coordonează organizarea concursurilor şcolare; răspunde de educaţia sanitară, ecologică şi rutieră a preşcolarilor şi elevilor, stabilind, în acest scop, programe de măsuri împreună cu organele judeţene (municipale) de specialitate, aprobate de Consiliul de Administraţie al Direcţiei învăţămînt; răspunde de activitatea de orientare şcolară şi profesională; întocmeşte aprecierile anuale ale activităţii colaboratorilor din subordine; face propuneri directorului general pentru evidenţierea, promovarea, recompensarea sau sancţionarea personalului din compartimentele de care răspunde. 19. Directorul administrativ are următoarele atribuţii şi responsabilităţi: gestionează alocaţiile pentru întreţinerea instituţiilor din subordine; încheie contracte de livrare a materialelor, inventarului şi utilajului, în limita alocaţiilor bugetare aprobate, conform legislaţiei în vigoare; coordonează elaborarea planurilor de finanţare a instituţiilor subordonate, devizele de venituri şi cheltuieli; repartizează, împreună cu contabilul şef, mijloacele bugetare prevăzute pentru întreţinerea instituţiilor din subordine; supraveghează corectitudinea, modul de gestionare şi prezenţa la timp a dispoziţiilor de transferare a mijloacelor băneşti instituţiilor din subordine, utilizarea şi păstrarea mijloacelor băneşti; este responsabil de examinarea şi aprobarea dărilor de seamă contabile, a bilanţurilor instituţiilor din subordine; se îngrijeşte de perfecţionarea cadrelor din subordine; are dreptul, cu acordul directorului general, în cazul încălcării disciplinei bugetare, să stopeze operaţiunile financiare pe alocaţiile prevăzute instituţiilor din subordine, precum şi plata cecurilor şi alte operaţii ale conturilor curente; întocmeşte aprecierile anuale ale activităţii colaboratorilor din subordine; face propuneri directorului general pentru evidenţierea, promovarea, recompensarea sau sancţionarea personalului din compartimentele de care răspunde. 20. Atribuţiile directorului general adjunct şi ale directorului administrativ pot fi completate, în baza regulamentului direcţiei şi a altor documente normative. 21. Competenţele şi atribuţiile colaboratorilor Direcţiei învăţămînt se stabilesc de către directorul general, în conformitate cu fişa postului, care urmează a fi stabilită pentru fiecare funcţie. VI. ORGANELE ADMINISTRATIVE ŞI CONSULTATIVE 22. În cadrul Direcţiei învăţămînt funcţionează Consiliul de Administraţie şi Consiliul Consultativ ale Direcţiei generale judeţene (municipale) de învăţămînt, tineret şi sport. 23. Consiliul de Administraţie ale Direcţiei învăţămînt este format din directorul general al direcţiei, directorul general adjunct, directorul administrativ, şeful Centrului metodic, contabilul şef. Directorul general al Direcţiei învăţămînt este preşedinte al Consiliului de Administraţie. 24. Consiliul de Administraţie coordonează întreaga activitate a Direcţiei învăţămînt şi exercită următoarele atribuţii: analizează activitatea desfăşurată de subdiviziunile Direcţiei învăţămînt şi întreprinde măsuri pentru perfecţionarea acesteia; supraveghează modul de repartizare a resurselor financiare şi materiale, executarea bugetului; aprobă planurile de asigurare a unităţilor de învăţămînt cu cadre didactice şi de conducere; analizează activitatea de pregătire, perfecţionare şi atestare a cadrelor didactice şi întreprinde măsuri în vederea îmbunătăţirii ei; se preocupă de problemele sociale ale personalului didactic şi întreprinde măsuri pentru soluţionarea acestora în conformitate cu legislaţia în vigoare; analizează şi aprobă planul anual de şcolarizare a copiilor de vîrstă şcolară obligatorie; analizează eficienţa procesului educaţional din instituţiile de învăţămînt din subordine; 25. Consiliul de Administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza Planului anual, în care se stipulează obiectivele şi sarcinile principale şi termenele de realizare a lor. 26. Consiliul de Administraţie se întruneşte în şedinţă lunar. În caz de necesitate, Consiliul se poate întruni în şedinţe mai des, de cîte ori e nevoie. Lucrările şedinţelor, deciziile luate se înregistrează în Cartea de procese-verbale ale Consiliului de Administraţie, care se păstrează permanent la Direcţia învăţămînt. Procesele-verbale se semnează de către preşedintele şi secretarul Consiliului. Deciziile Consiliului de Administraţie pot fi abrogate printr-o nouă decizie a Consiliului sau de organele ierarhic superioare. 27. Componenţa nominală a Consiliului Consultativ al Direcţiei învăţămînt se aprobă de Consiliul judeţean (municipal) respectiv şi este format din directori ai unităţilor de învăţămînt, cadre didactice, reprezentanţi ai organizaţiilor de tineret, copii şi sportive, părinţilor, ai administraţiei publice locale şi unităţilor economice. Preşedinte al Consiliului Consultativ este directorul general al Direcţiei învăţămînt. 28. Consiliul Consultativ îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu Regulamentul Consiliului Consultativ al Direcţiei învăţămînt, aprobat de Ministerul Educaţiei şi Ştiinţei. VII. DISPOZIŢII FINALE 29. Direcţia învăţămînt are dreptul de a stabili relaţii de colaborare, de a participa la proiecte şi manifestări internaţionale în domeniul învăţămîntului. 30. Inspectorii şcolari cu funcţii de control şi îndrumare a activităţii manageriale a unităţilor de învăţămînt îşi vor desfăşura activitatea fiind plasaţi, de regulă, în teritorii. 31. Consiliul de Administraţie al Direcţiei învăţămînt poate decide plasarea în teritorii a unor colaboratori cu funcţii specifice (inspector pentru protecţia drepturilor copilului, metodist preşcolar etc.). Anexă la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.983 din 26 octombrie 1999 L I S T A hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova care se abrogă 1. Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al R.S.S. Moldoveneşti nr.366 din 29 septembrie 1972 "Cu privire la aprobarea Regulamentului Secţiei de învăţămînt public a comitetului executiv al Sovietului raional, orăşenesc de deputaţi ai oamenilor muncii din R.S.S.Moldovenească" (Veştile R.S.S. Moldoveneşti, 1972, nr.10, art.147). 2. Punctul 2 din Modificările ce se introduc în unele hotărîri ale Sovietului Miniştrilor al R.S.S. Moldoveneşti, aprobate prin Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al R.S.S. Moldoveneşti nr.340 din 8 octombrie 1984 "Cu privire la modificarea şi abrogarea unor hotărîri ale Guvernului R.S.S. Moldoveneşti" (Veştile R.S.S. Moldoveneşti, 1984, nr.10, art.88). 3. Punctul 1 din Modificările ce se introduc în unele hotărîri ale Sovietului Miniştrilor al R.S.S. Moldoveneşti, aprobate prin Hotărîrea Sovietului Miniştrilor al R.S.S. Moldoveneşti nr.62 din 16 martie 1988 "Cu privire la modificarea şi abrogarea unor hotărîri ale Guvernului R.S.S. Moldoveneşti" (Veştile R.S.S. Moldoveneşti, 1988, nr.3, art.23).

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀